På det igen....

Gomorron mina vänner.... i dag mår jag som folk igen... tack & lov !!
 
Och i går mådde jag som jag förtjänade !
 
Man får   inse att  nu är man så gammal att det straffar sig om man han kul hela natten....
 
Men jag är inte den som är den
I kväll ska jag på det igen
 
jajamän 
 
Jag har bjudit hem ryska syster med sambo och tänker slå på  stort -  
vad säger  ni om gratinerad hummer till förrätt ??
 
 
 
 
Fisksoppa med skaldjur och aioli till huvudrätt...
 
I soppskålar från Ullared.......minsann...
Och som avslutning min gräddbullstårta !!!
 
Och efter en sådan kväll så här tätt inpå så antar jag att jag får gå i ide typ en vecka eller två.....
 
 
 
Jag & ryska syster !!
 
Sen får jag nog hia mig litta... innan nästa partaj..
Jag filar på att bjuda in alla grannar på glögg nästa helg.. och tills dess ska jag nog ha  hunnit vila ut ordentligt!
 
kram o kärlek
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Lizette:

skriven

God morgon:)
Så härligt! Du lever La dolce vita:)
Önskar jag kunde göra det lite mer ocå, men det kommer väl.
Just nu lite förvirring i romantikens tecken.. Mitt ex vill tillbaka, jag tror jag är kär i en kille på jobbet och utanpå det så finns det en dejt på gång.. Kan du ge mig klarhet i detta? Vem är rätte för mig?

Kram

2 Skorpan:

skriven

Ja men du har ju tränat i förväg denna vecka så du vet ju hur du ska göra ;). rekommenderar mycket vatten mellan dryckerna, då är det inte så hårt skallebank. O vilken meny, mmm...

Julklapparna inpaketerade o idag blir det o handla maten för julen hos mig, som infaller imorgon. Före det ska det bli o åka till en fortbollsmatch väl tidigt för en sovmorgon men... En julklapp av mamma ;). Får hoppas att det blir lyckat.

Es jag undrar angående julfirande om mannen som komma skall, är en som tycker om att fira högtider o födelsedagar o sånt? Kommer ihåg sina nära o kära på deras dagar, också bröllopsdagen ;)? Tror nu knappast på några Fanny och Alexander -jular men tja, något i den stilen kanske ändå :). För då kanske jag har hittat min lust att fixa o laga.

Börja förbereda dig redan nu för kvällen Es o drick vatten med jämna mellanrum :). Jag lovar, det bidrar till mycket bättre mående dagen efter.
Kram Skorpan

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es. Gud så gott med gratinerad hummer. Gräddbullstårta måste du lägga upp kort på aldrig ätit det.
MA vill para ihop mig med sin kompis/ kollega han bor i samma stad som mig. Han är 48 år. Han vet vem jag är och har sett kort på mig. M är så hemlig med den här mannen. Han frågade för några helger sedan om jag ville gå ut och äta middag med dem. Tackade nej då. Men det kanske var dumt. Kan det vara en matchande dejt till mig ? Kan det vara så att M är attraherad av mig men oseriös.
Kram
💗💗💗

4 Li:

skriven

Det är bara att hoppas att ni får trevligt.
Fast fattar inte riktigt hur du orkar....

5 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Igår bröt jag ihop lite efter kommentarer från en släkting. Gör jag rätt val åt min lilla och klarar jag av att ta hand om henne ordentligt.? Jag vet att andra menar väl men de har ofta för mycket åsikter och tror sig alltid vara mer experter. Självklart börjar jag tvivla på mig själv...

6 Tingeling:

skriven

Kul! Maten låter VÄLDIGT god! Själv ska jag hem efter jobbet och kanske köpa en pizza och sen typ somna med en pizzabit på magen i soffan till idol eller nåt =)
Min dotter är hos sin pappa i helgen så ska försöka vila. Men har ändå "hundra saker" att göra. Ska ta det i lugn takt.... När min dotter kommer till mig på söndag igen ska vi klä granen tänkte jag. Så nu är jag också ute lite för tidigt.... Men jag brukar vilja ta bort alla julgrejer innan nyår, så jag tänker som dig att tjuvstarta lite tidigare gör inget då =)


Vaknat tidigt varenda dag nu igen när jag jobbar. I dag kl 04.30. Bättre än igår för då vaknade jag 04.00.

Hur stor chans är det att jag får jobben jag sökt?
Pratade med chefen igår (igen) och hon sa att hon kanske kunde erbjuda mig ett annat jobb, fast på samma ställe, men det var då på 75 % och det blir ju för lite pengar. Vet inte riktigt hur jag ska göra.... Om jag litar på magkänslan så säger den att jag ska tacka nej. Å andra sidan har jag ju inte riktigt förstått min magkänsla alltid. Och nu säger du väl att jag måste bestämma mig själv hur jag ska göra... =D
Men du kanske kan se om jag har någon chans alls att få jobben jag sökt?

Nu betala räkningar, duscha, äta frukost och sen till jobbet.

Hoppas du får en trevlig kväll!
(man kan ju också dricka vatten hehe)

Kram!

Svar: Kvällar med pizza o Idol är hur mysigt som helst !! Du SKA lita till din magkänsla ... kram
Esmaralda

7 EPM:

skriven

Klackarna i taket!
Man behöver sådana perioder...

Jag har hamnat i en soppa, jag känner mig felaktigt anklagad och är rädd för vad som kommer hända.
Idag ska jag ta ett jobbigt men nödvändigt samtal med J, hur kommer detta tas emot?

Kram

8 Blåklockan:

skriven

Gomorron!
Det ser smarrigt ut med gratinerad hummer.

Har börjat träffa en gammal kk igen efter flera års uppehåll. Kan det sluta annat än i katastrof tro?

Ha en trevlig kväll med ryska syster.
Kram.

9 Varis:

skriven

Hellou Ez!!

Alltså party partylady!! I like it!! Sen är det bra med återhämtning emellan :)

Snälla söta fina du. Kan du se och berätta något kul som händer i mitt liv närmsta tiden?

Puss o trevlig helg fina du

10 sus:

skriven

hej
Är de här de är pary (Kolla youtube)...
här är de jobba.....
hoppas på lite flyt...
love sus

11 Pia1:

skriven

Ja för sjutton, passa på! Gillar verkligen bilden på dig och syster, ni är sjukt snygga 😀 Säga vad man vill om mina krämpor, de tvingar mig att bli värsta vagabonden nu haha... Först Finland ensam och nu lär jag FLYGA all by myself för att tåget var för dyrt! Liiiivrädd men å andra sidan. Hur rimligt är det att vara rädd för en flygtur eller två om man åker för att tigga åt sig en hjärnoperation 😂 Tur det finns Piller! Kram!

12 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Förlåt! Jag vill inte verka tjatig eller gnällig heller för den delen, och jag är jätteglad över att bli moster igen och jag vet att min tid kommer men hur ska jag orka kämpa mig igenom åren? Bebissuget är SÅ starkt! Ge mig tips och råd! Snälla hjälp mig! Jag tror jag blir galen! Kram Zoey 💕

Svar: Ja, det finns inget att göra.. bara gläds åt de bebisar som kommer runt dig och så småningom har du en egen :) kram
Esmaralda

13 Virrhönan:

skriven

Herreguud människa, att du orkar! Men va fan, man lever ju bara en gång så festa på. Det är ju krut i dej :-) Gratinerad hummer låter alldeles förträffligt gott, tummen upp för det!
Funderar på att fixa lite gott käk ikväll med, men vad vet jag inte, det slutar nog med pizza om jag känner mej själv rätt. Först måste jag handla och städa så orken för matlagning räcker nog inte, imorgon kanske...
Du sa för ett tag sen att jag inte skulle missa Han när han dyker upp, men jag har nog gjort det i alla fall...han kanske är upptagen på annat håll vad vet jag men jag vet ju att han tittar åt mitt håll också, nyfiken är han nog säkert på mej..? Ja ja dessa män som sätter ideer i skallen på en, så galet det är. Lite spänning i vardagen lättar upp och är väl ok om det inte går för långt...
Här gryr dagen och himlen färgas underbart vackert, blir nog en fin dag idag.
Hoppas ni alla får en trevlig helg. Kram på er.

14 Catlin:

skriven

Hej Esmaralda! Vad gott det låter, blir riktigt inspirerad! Kan du se mig i arbete snart?


Catlin

Svar: ja det kan jag absolut.. kram
Esmaralda

15 Kiara:

skriven

God morgon Es!
För ett tag sedan skrev du att det var en eller två saker jag skulle ta itu med innan soulmaten dyker upp. Är dessa saker jag ska ta itu med långt bort? Ser du vad de rör sig om? Tacksam för svar! Kram Kiara ❤

16 Kiara:

skriven

God morgon Es!
För ett tag sedan skrev du att det var en eller två saker jag skulle ta itu med innan soulmaten dyker upp. Är dessa saker jag ska ta itu med långt bort? Ser du vad de rör sig om? Tacksam för svar! Kram Kiara ❤

17 Desp:

skriven

Så himla roligt! Kära Es ser du om han ringer mig från Systembolaget. Efter jag lämnat cv ... Vad tyckte han om mig? Hur stor är chansen att jag får jobb där? Kram

18 Desp:

skriven

Så himla roligt! Kära Es ser du om han ringer mig från Systembolaget. Efter jag lämnat cv ... Vad tyckte han om mig? Hur stor är chansen att jag får jobb där? Kram

Svar: Runt 40 % chans-- kram
Esmaralda

19 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Du är då en riktig fixare! Bjuder till osv... menyn ser ruskigt god ut! Helt i min smak, jag gillar verkligen fisk och skaldjur! Räksoppa med aoli fick mig att tänka till, kanske man ska ta och bjuda på!

Es, en liten nyfiken fråga, ser du vad min kärlek kan tänkas ha för yrke? Hur ser han ut att vara kläd är det liksom kostym som kontorsman eller byggkläder?
Ser han ut att ha barn sedan innan?
Kram

Svar: Mer åt fritidskläder... ser det ut som.. kram :)
Esmaralda

20 Louise:

skriven

Hade handledarsamtal igår och det gick ok så jag är nöjd men jag ligger precis på gränsen på godkänd och underkänd eller ja jag balanserar på gränsen så hoppet är inte ute än.
Hon vill att jag ska knyta an till de stor barnen nu den sista tiden och det är fyra dagar så det blir hårt jobb men detta klarar jag utan problem. Hon utmanade mig att jag ska ta hand om alla samlingar från och med imorgon och jag måste bli mer framåt det är nog det jag måste göra dessa fyra sista dagarna.
Experimentet gick bra men jag ska köra det igen imorgon och två gånger undervattensvulkanen.
På tisdag kommer min lärare och jag är så nervös. Jag är rädd att jag ska bli U nu när jag är så nära.
Kommer jag verkligen klara min praktik eller det ser mörkt ut?Jag kämpar och det ska änglarna veta att jag gör.

Ha en bra dag.

Svar: Kör hårt och gör ditt absolut bästa och chansen är god.. kram :)
Esmaralda

21 AnnaK:

skriven

Lät gott......svänger kanske förbi jag med 😉

Har drömt några gånger att jag sitter på typ ett möte och plötsligt upptäckt att en man som jag i vaket tillstånd tycker är rätt tjusig sitter brevid mig. Är en varm känsla i drömmen. Vad betyder den? På riktigt blir jag besvärad när han är nära.

I helgen blir det vila.....har åkt på nåt envist virus eller nåt och har varit sjuk i minst 4 veckor. Fick inte komma till vårdcentralen.....de tyckte jag skulle avvakta. Ville kolla så det inte är nån bakterie av något slag som spökar. Är helt urlakad nu.

Ha en skön fredag alla!

Kram 😊

Svar: Fortsätter det så gå till VC i alla fall... kram :)
Esmaralda

22 Misstjejen:

skriven

Hej

Har en fråga kommer jag var förlovad eller gifter mig i något gång i lång framöver?

Svar: Både delar kommer.. kram
Esmaralda

23 f.u:

skriven

vad roligt med lite party :)) ser du oss komma iväg utomlands nästa månad..hur blir resan isåfall. kram

Svar: Chansen är god och i så fall blir det riktigt bra.. kram
Esmaralda

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es !
Självklart ska du på´t igen . Livet ska ju levas :-) Menyn ser helt underbar ut helt i min smak...
frågade yngsta sonen vad han ville ha till middag ...lax önska han sig...så det blir fisk även här...om än i enklare form...i ugnen med salt och olivolja..

En underbar morgon med röd himmel över frostnupet landskap
Tacksam för förmånen att kunna komma upp på morgonen och se det

Dagens agenda ...städa fönsterbrädor ,tvätta något fönster ...är ju redan första advent på söndag...
Ha en härlig Fredag med bästa syster

Kram Anki med flock

25 carina:

skriven

morron fina esmaralda!! jag undrar ifall du kan se om där kommer in mer jobb till mej med det jag håller på med?? bamsekramen c

Svar: Det kan blir lite stiltje men det kommer mer så småningom..kram
Esmaralda

26 Rebecca:

skriven

va trevligt du har det! :)
Finns det någon som tittar in mig lite extra? Kan ju vara kul att veta :) kram

Svar: ja dels din ängel och dels de dina på andra sidan.. du har mycket kärlek runt dig.. kram
Esmaralda

27 Skrållann:

skriven

Hej!
KBK som vi säger, kör bara kör...
Hur ser min kväll ut att bli? Blir det något pris till mannen?

Kram❤️

28 Hoppas på 2017:

skriven

Godmorgon!

Tänk att du orkar, vilken energi du har.
Blir 2017 ett bra år för mig eller i alla fall lite bättre än föregående år??? längesen jag hade ett bra år.

kram

Svar: Lördag/söndag kommer jag nog helt att gå i ide :) Nya året har en hel del positivt för din del.. kram
Esmaralda

29 Mannabonne fan:

skriven

Hej du!

När känns det som att L hör av sig tror du??

Kramen!

30 Åsa M K :

skriven

Hej,
Festa på du :) Alltid skoj med bjudningar och god mat (och dryck).

Testar igen..
Jobbfunderingar just nu. Min chef har sagt upp sig och jag funderar på att söka tjänsten.
Känns ändå som att jag vill göra något helt annat ibland.
Finns ett jobb ledigt i en annan kommun jag funderar på att söka. Eller ser du en annan inriktning hos min nuvarande arbetsgivare?
Så fundersam och kluven.
Kram <3

31 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag var inne i butiken jag så gärna skulle vilja arbeta i, det skulle verkligen vara drömmen! Jag presenterade mig men chefen var lite stressad! Jag fick lämna namn och nummer och just nu behövde dem inget! Tror du jag gjorde ett bra intryck om hon hann få något alls? Kommer hon ha mig i åtanke eller behöver jag göra mig påmind igen?
Kram

32 hg:

skriven

Hej!
Låter som väldigt gott ni får ha en trevlig helg!

Hur renar man sig själv? Vill få bort all negativ energi..
Och hur håller man borta all negativ energi?
Hoppas du har någo bra tips..
Kram!

33 Zara A:

skriven

Hej Es, kul att ni klickade så bra!!😊
Ser du något kring mitt kärleksliv? När möter jag honom, något som utmärker honom eller i princip vad som helst. Vad ska jag hålla utkik efter? Har hittils haft ett obefintligt kärleksliv tyvärr och behöver något att hålla hopper uppe med. ❤️❤️❤️

34 Camilla:

skriven

Underbart, skulle gärna vara med och äta godheterna! Kram

35 A:

skriven

Skrev ett ärligt o uppriktigt sms till "sambon" igår. Han har inte svarat på det men han har läst det.
Vad fick han för känsla? Började han tänka? Va det till min fördel?

Igår va jag o tittade på ett nytt hus till mig o mina pojkar om det blir separation. Det va fint men jag vet inte hur mycket jag ska kolla runt på olika möjligheter till oss..

Nu ska vi snart till kommunen på sammarbetssamtal och jag hoppas så att det kommer gå bra ❤️ Hoppas han börjar fundera o ta till sig lite mera nu ❤️

Kram, A

36 Mimi:

skriven

Hej Esmaralda! Orolig för mitt öra. Kommer det att bli bra???

kram

Svar: Ja det kommer bli bra.. kram
Esmaralda

37 Helena Ir:

skriven

Du är en tuffing,Es! Men så är det väl just nu,man ska leva och det tycks du verkligen göra :)

Själv har jag tagit paus,den här veckan..orkar inte vara tillgänglig och svara på allt..numera när man har mobil,så ska man ju kunna kontaktas 24/7..den här veckan har jag pausläge! Försöker mig på en uppryckning,nästa vecka..annars blir man väl konstig(konstigare..)!

Min väggklocka i köket,har varit lite lattjo igen..en dag så stod den på 12.05,med visarna,men klockan var 14.05..ändrade och nu är den som vanligt igen. Det här har ju som sagt hänt tidigare..en slump? eller ett tecken?..ingen aning!

God mat du ska bjuda dina gäster på..smaklig måltid :) och ha det så lovely :)

Kram..och kärlek <3

Svar: Man måste få ta sina pauser och själv tänker jag inte göra nånting alls lördag/söndag !! Klockan ger dig tecken så försök tolka.. kram :)
Esmaralda

38 Tårtälskaren:

skriven

Slurp!
Synd att man inte bor granne med dig.
Gräddbullstårta..
Lät spännande.
Och obekant.
Den får du nästa föreviga med ett kort.

Hos mig blir det lugna puckar.
Välbehövligt det oxå ibland.
Till veckoslutet däremot..
Es, stelt eller går ok, vad säger känslan?

Kram och ha en fantastisk fredag ni alla

39 trött mamma :

skriven

Hej.
Min dotter som är 25 år har mått dåligt sedan början på tonåren.
Det är bättre men självförtroendet är inte det bästa.
Vi har börjat träna på gym ihop nu.
Under dagtid och på det mindre gymmet går det bra men igår kväll var vi på det stora gymmet och då kom ångesten.
Som mamma blir jag ju väldigt bekymrad över hur hon ska fixa livet.
Nu bor hon hos oss då hon och pojkvännen har lite bekymmer och funderar på om dom ska leva ihop, hon har saker kvar att göra på högskolan innan hennes utbildning är godkänd, hon vill ta körkort men får inte riktigt till det heller pga självförtroendet och hon går på vikariat vilket är en stress förstås.
Gnager en ständig oro över henne.
Hon har haft flera som hon pratat med med varierande resultat.
Kommun det att ordna sig för henne?
Är helt slut men jag skulle göra vad som helst om jag bara visste att det hjälpte.
Kram från en mycket trött mamma som tycker att det snart räcker med bekymmer nu :(

Svar: Hon kommer att ta sina steg vidare... dock är det viktigt att hon har en bra terapeut och att hon har "schema" och håller sig sysselsatt om dagarna.. kram :)
Esmaralda

40 Linnean 🌸:

skriven

Jisses, vilken energi! Du är helt otrolig! Önskar jag hade lite av din energi. Låter supergott med kvällens meny! Äter åxå soppa ur likadana soppskålar...soppan kallnar inte! Gräddbullstårtan! Mm! Kanske skulle göra den istället för Pinocciotårta? Sonen fyller år i dag så i morgon blir det mat ute med tårta hemma senare. Ni får säkert en härlig kväll i kväll!
Dimman ligger lika tung som dammtussarna, så i dag blir det städning. Puh!

Skorpan: Ja, för fan tjejen! Satsa på något yngre! Det är ofta män vill ha lite äldre kvinnor. Du är ju yngre än mig, vad jag förstår. Men jag har bott ihop med en tolv år yngre man en längre tid. Sen blev det en underbar fjorton år äldre man. Men han har gått över till andra sidan och när det hade lagt sig så...nu är det en fjorton år yngre igen 😉 Man tänker inte så mycket på åldern om man funkar bara. Så kör på vet ja! Du är säkert en goding som någon yngre pigg heting vill lära känna! Håller tummarna!! 👍

Önskar en trevlig fredag till er alla och ett kul kalas i kväll, Es! Kram.../Linnean 🌸

41 V:

skriven

Åh va gott allt lät!
Önskar er en toppen kväll! :)


Ser du om E är min själsfrände? Är det menat för han och mig?

Kramar

42 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda!
Alla barn är ju olika och fungerar på olika sätt! När min son blir äldre tror du det kommer gå att "uppfostra" och lära honom på det sättet att jag kommer att kunna prata med honom och förklara så han förstår? Kommer han lyssna?
Ser du honom som "vild" eller mer lugn? Barn är ju alltid barn!
Kram

43 Fanny:

skriven

Man kan nog aldrig bli för gammal för att festa till det lite ibland.. Nästan så att man önskar att du kunde ha fest för bloggfamiljen också haha :)

Själv så har jag åkt på en liten förkylning. Hoppas jag är frisk till imorgon för då ska jag träffa honom jag inte gjort på länge. Blir våran träff lyckad och finns det chans att det leder till lite mys här tror du?

Kram

Svar: Ja tänk så kul de vore att samla er alla :) Lite mys KAN det bli men riktigt attraherad tror jag inte att du blir.. kram
Esmaralda

44 Anonym:

skriven

Jag bara undrar om du har sett fel kanske? Om jobbet? Jag ska då skita i det helt?fan asså jag som hade hoppats jag menar du har set 70% på att jag får ett jobb men aldrig fått det... Menar om det är säkert det du sett? 40% betyder ju att jag inte kommer få det eller????...!




Kram

45 Desp:

skriven


skriven för ungefär en minut sedan
Jag bara undrar om du har sett fel kanske? Om jobbet? Jag ska då skita i det helt?fan asså jag som hade hoppats jag menar du har set 70% på att jag får ett jobb men aldrig fått det... Menar om det är säkert det du sett? 40% betyder ju att jag inte kommer få det eller????...!




Kram

Svar: Du ska inte skita i det alls... tvärtom... det finns en god chans....
Esmaralda

46 Ester:

skriven

Hej!
Åh vad gott!

Det nya jobbet du sett för mig är det nära förestående?

Kram och ha en trevlig kväll /Ester

47 Pia1:

skriven

Ja just. Jag råkade skicka pengar för seans till ditt vanliga konto ES, inte PG!

48 Zara:

skriven

Bilden på dig och din syster är fin, tycker det varje gång du har med den i ett inlägg:)
Es, ser du något kring mitt kärleksliv? När möter jag honom, något som utmärker honom eller i princip vad som helst. Vad ska jag hålla utkik efter? Har hittils haft ett obefintligt kärleksliv tyvärr och behöver något att hålla hopper uppe med. ❤️❤️❤️

49 Michaela:

skriven

Du är fantastisk! :) Ha så kul!

Händer det något positivt i mitt snart eller fortsätter eländet? Kram

Svar: Det positiva kommer... och jag tror inte et dröjer länge.. kram
Esmaralda

50 Kiara:

skriven

God eftermiddag Es!
För ett tag sedan skrev du att det var en eller två saker jag skulle ta itu med innan soulmaten dyker upp. Är dessa saker jag ska ta itu med långt bort? Ser du vad de rör sig om? Tacksam för svar! Kram Kiara ❤

Svar: Nej jag ser inte vas det rör sig om och det behöver inte vara något större.. kram
Esmaralda

51 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar! Ja, jag får väl göra det. 😊

För några timmar sedan fick jag världens chock, en gammal vän gick bort i onsdags. Jag fattar ingenting. Vet att hon inte mådde hundra och gick på psyk men allvarligt .... valde hon verkligen att ta sitt liv? Ser du något kring hennes död? Var hon med i en olycka eller var det pga sjukdom eller valde hon enkelt att ta sitt liv? Tacksam för svar! Kram Zoey 😢

52 Jessica:

skriven


Es,
jag träffa en ny kille som jag aldrig sett förut i mitt område. Kommer jag att träffa på han igen? Han kolla in mig ganska mycket.. en riktig sötis var det, kram :)

53 Skorpan:

skriven

Linnean, här talar jag om någon som är närmare barnarov, myndig dock, så jag vikar bara ögonen på han när han är i sikte ;). O svårt att veta vem som egentligen är intresserad av en eller inte? Men tack för din peppning! Inte så purung själv mer, men känner mig sådan. O tror att andra tror att jag är yngre än jag är ;).
Kram Skorpan

54 Åsa:

skriven

Åh...så underbar personlighet du verkar ha! En sån person som alla,gammal som ung skulle ha i sin närhet! !
Stor kram å trevlig helg❤

Svar: Nu rodnar jag.... kram :)
Esmaralda

55 Lilly:

skriven

Ser du någon stor förändring för mig 2017

56 Anna:

skriven

Hej Ezmaralda!
Jag är lite nyfiken på om killar brukar spana in mig eller titta lite extra ibland?

Tycker det är svårt att avgöra själv.

Ha det bra!

Svar: Jodå, en hel del gör det.. kram )
Esmaralda

57 L:

skriven

Ska jag söka jobbet på S trots att jag skrivit kontrakt med Å. Har jag chans att få det? Och är det där jag ska vara? Kram och kärlek ❤️

58 IeIe:

skriven

Ja, har man lite för kul en kväll så straffar det sig ofta dan efter ;P hehe.. Men vad gör det om hundra år? Inget alls..

Låter trevligt med middagsbjudning, kul! Maten låter god oxå, jag har bara lite svårt för hummer då man får så lite mat för pengarna fast gott är det, absolut.. Allt från havet är gott eller.. Alger har jag inte riktigt koll på men det vanliga som fisk, räkor, bläckfisk å musslor.. Det går hem och är smarrigt :)

Hmm.. Det verkar bli något fel när jag försöker kommentera från mobilen, är säkert från min sida då min telefon inte är så vidare smart och mest efter.. Man får vad man betalar för.. Går iaf ringa och sms:a, alltid något.. ^^

Ville sen fråga om du kan känna av något kring vem eller vilka det är som hälsar på mig för jag kan knappast inbilla mig på den fronten eller? Upplever ofta här hemma i min lägenhet att det blir kalldrag som ger en gåshud och rysningar, inget som känns hotfullt utan det bara är så att säga.. Nyfiken blir jag likaså för tänker spontant att det är nån som är och hälsar på fast vem.. Det vette fåglarna.. Sen har jag märkt att saker verkar röra på sig fast jag tror hatthyllan som åkte i golvet medans jag var borta var en olycka och inget annat eller? Hmm.. Kanske är nån som vill säga mig något..

Nåväl, dags för mig att kila vidare..

Önskar er alla en fortsatt fin dag och en skön helg, njut och må väl ❀


Svar: Ja visst har du besök emellanåt och det är en kvinna från andra sidan som tittar till dig.. någon du kände i jordelivet.. hon var äldre när hon gick över... och hon tittar till dig av kärlek.. kram
Esmaralda

59 Maleficent:

skriven

Verkar ha kommit bort.
Skriver igen.
Vad roligt med partande, önskar att det fanns mer sånt i mitt liv!
Denna kvinna som jag ska möta, kommer vi ha nå festliga dejter, eller mer romantiska kanske? Om vi några alls.

Svar: Visst kommer ni att ha dejter och du ska damma av den sidan hos dig själv... och ta romantiska och festliga initiativ.. det knyter er mer samman och det kommer verkligen uppskattas av din partner... kram
Esmaralda

60 Lotta S:

skriven

På väg på långresa nr 1 i morgon: nu först Hong Kong! Minns att vi var där nästan samtidigt förra gången, Es, den gången hade vi besök av en busig spökpojke på natten! Vi bor flera nätter på samma hotell nu, hittar han oss igen?
Vi älskar Hong Kong, jag hoppas det blir bra denna gång också!

Svar: Hongkong är helt underbart !! Och ja... det är god chans att ni får samma besök.. och resan går bra.... kram
Esmaralda

61 Jessica:

skriven


Es,
jag träffa en ny kille som jag aldrig sett förut i mitt område. Kommer jag att träffa på han igen? Han kolla in mig ganska mycket.. en riktig sötis var det, kram :)

Svar: Ja ni ses igen.. kram
Esmaralda

62 Sophia*:

skriven

Gjorde jag fel nu. Igen? Som tackade nej om det inte gick att ordna mer passande?

Antar att det var det jobbet du såg för mig... Men det kändes både rätt & inte rätt. Och jag vet inte om jag känner mig lättad för att jag vet att det skulle bli tufft & kanske för mycket. Eller för att jag bara slapp göra "skiten". Vet att uag måste bli strängare mot mig själv. Eller slappna av, för jag kanske är alldeles för sträng & får mig misstro den starka kvinnan jag är.

Innerst inne...


Kram

63 Skorpan:

skriven

Es inte är väl den unga killen intresserad?
Trevlig kväll :).
Kram Skorpan

64 Tisa:

skriven

Jag vet inte hur jag mår. Jag vet bara att jag inte vill träffa vänner, orkar inte höra av mig, vill ingenting egentligen. Men jag försöker. Allting gör så ont i mig. Jag vill inte vara hos min syster på julen. Jag vill inte fira jul alls. Men jag vill ju inte vara ensam. Jag är så trött på allt. Jag hatar den här tiden på året. Och jag mår tydligen inte tillräckligt dåligt längre enligt en viss person. Ska jag lyssna på läkaren eller på sköterskorna?

65 Black Friday:

skriven

Hej

kan du se något om min kommande kärleks utseende?kram

66 Nettan:

skriven

Har du någon black friday rabatt?

Svar: nej tyvärr men det är kanske nåt jag ska fundera på tills nästa år )
Esmaralda

67 Fröken T:

skriven

Hejsan

Har känt mig lite low senaste tiden, det vänder snart, det vet jag men känns inte så skoj. Troligtvis mörker och sånt som triggar igång det lite...

Hjälp mig Es, snälla ge mig lite hopp... ser du ngt om min blivande partner?
Snälla.


Kram
T.N

Svar: Jag ser en så rätt relationen... förälskelse, passion och en stor glädje.... kram
Esmaralda

68 lilly:

skriven

Ser du någon stor förändring för mig 2017

Svar: Lite smått ganska regelbundet kommer det att bli.. ta tag i det och se till så att det utvecklas och blir riktigt bra... kram
Esmaralda

69 f.u:

skriven

vad kommer jag få för svar på testet som jag fick hem och skickade till sjukhuset..

70 queen:

skriven

när rycker min syster upp sig och börjar leva??

71 Bubbel:

skriven

Hej Es

ser du något spännande som kommer hända mig snart?
tacksam för svar

72 Fel eller rätt beslut? Sophia* :

skriven

Gjorde jag fel nu. Igen? Som tackade nej om det inte gick att ordna mer passande?

Vill veta för att jag får sådan ångest efter sådant beslut.

Kram

Svar: Nejdå du har inte fattat fel beslut så bara koppla av nu.. kram
Esmaralda

73 Filippa:

skriven

Hej kommer min sömn bli bättre känner mig trött varje dag?

Kommer jag få tur snart?

Kram

Svar: Ja det vänder och sömnen blir bättre.. kram
Esmaralda

74 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag var inte nöjd med den arbetslivsrehabiliteringen jag var på. AF handläggaren pratade om något som hette Arbetslivsresurs. Skulle det passa mig bättre tror du?
Kram ThereseC

75 Leona:

skriven

Hej Es

Ser du något roligt som händer mig?

76 Fröken T:

skriven

Hejsan

Har känt mig lite low senaste tiden, det vänder snart, det vet jag men känns inte så skoj. Troligtvis mörker och sånt som triggar igång det lite...

Hjälp mig Es, snälla ge mig lite hopp... ser du ngt om min blivande partner?
Snälla.


Kram
T.N


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: