Välkommen in till mig....

 
Då är jag klar med julepyntet... i ena hörnan av glasverandan är det ganska modest... en filt över soffryggen och en  tomte... inte så mycket mer....
 
 
Mitt i -  tronar självaste granen... i år bara med guld och rött....
Röda julstjärnor i fönstren... Ullaredsfynd !!
 
 
Matbord / köksbord.... här äts alla måltider... förutom de som äts framför TV: n
 
 
Man ser det knappt men i den röda duken finns inslag av guld.... 
 
 
I TV rummet har jag piffat till med filtar o kuddar... billigt från Rusta
 
 
Duken i rött och grått  hittade jag på Tradera för en billigt peng
 
 
Här har vi mitt julpyssel på väggen....och julduken som min mamma sydde när hon var barn..
 
 
Och så granen i  TV rummet.. en  variant som sticker ut lite mer än granen på glas verandan !
 
Kan tillägga att jag köpte mig en billig julmatta och la på golvet i köket och en kakburk med tomtar och vips blev också köket julefint !!
 
Det är inte så mycket som ska till för att man sa få den rätta juliga känslan... mycket tyg o ljus.. det tycker jag är hemligheten bakom...
 
Jag vet ju att jag är alldeles för tidigt ute med julandet.. brukar  inte greja allt förrän första advent men i år så far jag ju till Dubai den 26 december... och missar en hel del av julen... vilket jag VÄGRAR göra... så därför  börjar julen från och med nu... här  hos mej.
 
Jag tror nog att jag varit tomten i ett tidigare liv !!
 
Kram & kärlek
 
 
1 Alexandra:

skriven


"... tomte i ett tidigare liv."

😂😂😂😂😂😂

Du e skön du Es!

Hur blir min resa på egen hand?


Kram & kärlek ❤

Svar: Riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

2 Tingeling :

skriven

Vad fint du bor! Och pysslat ☺

Kram!

Svar: tack :) kram
Esmaralda

3 <3:

skriven

Så fint du pyntat kära Es. Själv har jag haft en mysig helg i vackra Stockholm. Ser du någon flyt för mig till annat boende ? Kommer jag bo i Stockholm framöver ? Känns som det är dit jag måste för att jobba med det jag drömmer om....allt står still nu. Jag trapar i samma och får inget gjort.
Kram

4 Hej :

skriven

Mysigt,klart du dra jula nu när du ska resa bort sen. fick hejda mig igår för att inte ta fram tomtarna när gardiner och ljusstakar sattes upp. Men snart så.

Svar: Det är aldrig för tidigt med tomtar.. så det så...
Esmaralda

5 Anna.L:

skriven

Jag är trött på att få feber, ont och kräkningar, andra illa problem med jämna mellan rum. Känner mig begränsad och kan inte vara mig själv fullt ut. Vad kan jag göra för att få detta att läka?? Varför känner jag mig såhär....
Någon ovana? karma, egot? Hur läker jag mig själv som bäst..

6 Tanten:

skriven

Jättefint och så vackert pyntade trollhasseln, det lilla extra. Här fortsätter pyntandet också, mer än vanligt. Känns som extra viktigt i år med den varma känslan, tror det beror på allt elände ute i världen. Vill skicka ut den varma känslan till alla i hela världen. Tänk om det ändå kunde bli fred på jorden.

Ny vecka, ha det så bra alla.

Kram

Svar: ja fred på jorden... en dröm... väldigt vacker sådan !! Det behövs ljus och mys för att jaga bort de mörka tankarna.. kram :)
Esmaralda

7 Skorpan:

skriven

Så fint du har det, städat o ordnat o pyntat.

Här blir det bråda tider denna vecka, ska få min kompis på sova över besök, behöver få det städat så vi kan ta fram julen i helgen då vi firar jul och födelsedag samma dag. O varför så tidigt då, jo vi har en gäst då längre in i december o sen är jag bjuden på jullunch den lördagen så... Blir den första julen vi inte firar jul alla tillsammans. Får se hur det blir? Besvikelse kan skönjas över att vi inte alla firar jul tillsammans, men det räcker för min del nu.

Intervjun idag är jag faktiskt lite nervös över, vet jag alls något om dom och är jag det dom vill ha? Ska INTE ta med MIN humor dit, kan ju sabba för mig i ett huj då ;). Annars är det verkligen måndag o regnet har öst ner mest hela natten. Snön är ett minne blott...

Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

8 MollyD:

skriven

Hej E
Verkar som om många är ute i god tid att ta in julen, här där jag bor lyser det redan i många fönster. Så mysig och härlig tid!
Älskar ljusen och julen och julmusiken.
Har en ny väninna, är hon verkligen så ärlig och god människa som hon utger sig att vara?? Eller håller jag på att åka på det igen och är godtrogen ?
kram

Svar: Hon har sina fel och brister men varken mer eller mindre än de flesta.. kram
Esmaralda

9 Sophia*:

skriven

Förstår han nu att jag menar allvar & kunde han förklara hur han uppriktigt hade för avsikt med det hela?

Kram

10 mg:

skriven

Hej..
Varför har min bästa vän slutat höra av sig?
Kram!

11 Jossan :

skriven

Mysigt! Våran vecka kommer bestå av att städa inför julen och julpyntet. Jag längtar så till en egen lägenhet så jag kan fy julpynta och dekorera själv!

Min kurs om intuduktion är slut! Att läsa av människor är rätt lätt men asså jag läste av en som var så svår men det blev ändå en del rätt.. hur kommer det sig att vissa ser bilder och jag får bara information?

Kommer jag bo själv nästa jul? Kommer jag vara sambo?

Kram

12 Ingela:

skriven

Så fint du gjort Es, nu förstår jag att du har julfeeling!;)
Själv känner jag mig lite ambivalent vad gäller julen, mysigt, javisst men det känns som att jag just bar ner de jäkla jullådorna å nu ska de upp igen!!
Har i år bestämt mig för att hålla julen väldigt enkel, men mysig!
Har en semesterdag idag och ska se en kompis på stan å så ska jag köpa lite nya stjärnor till fönstren, men behöver fönstren verkligen putsas innan man sätter upp dem....?!;)

Har nu hamnat i en konstig sits vad gäller arbetet, blivit erbjuden en tjänst som jag känner mig så tveksam till, säger jag nej tack måste jag gå, alltså hitta ett nytt jobb. Det är min nuvarande tjänst som görs om och det lockar inte och jag tror att jag måste lyssna på känslan...
Men frågan är, var hittar jag isf ett nytt?? Es, kan du se ngt kring detta, kommer det att lösa sig på ngt vis?

Ha en fin måndag!
Kram Ingela



Svar: Jag har det så lyxigt med fönsterputsare som kommer och grejar den biten.. billiga är de dessutom. annars hade de nog aldrig blivit pustade !! Lyssna på känslan och sök nya jobb men var beredd på att det kan ta en tid.. kram :)
Esmaralda

13 Browallia :

skriven

Jag får allt större obehagskänslor av min killkompis vidriga människosyn. Ser du någon varning kring honom?

Vad juligt och fint det blev. Jag ska börja plocka fram mitt jag med så det är klart till första advent på söndag :)

14 EPM:

skriven

Så fint du har det, jag kommer i julstämning.😊

Imorgon efter jobbet ska jag vara med om något jag aldrig tidigare gjort, något som jag bör ha i åtanke?
Kram

Svar: tack.. och bara njut av och ta i det nya.. kram :)
Esmaralda

15 Camilla:

skriven

Du har ju jättefint, så mysigt med allt juligt! Kram!

Svar: tackar :)
Esmaralda

16 f:

skriven

mysigt du har det, undrar vad jag behöver göra för att bli glad igen..och känna lyckan inom.

Svar: Lev en dröm snarast möjligt.. kram :)
Esmaralda

17 lilly:

skriven

kommer vi iväg utomlands nästa månad...kram

18 Livsturisten :

skriven

Julen var mest speciell då jag var barn men visst får man julfeeling av dina bilder. Du har rätt i det där med mycket tyger i pyntandet. Aldrig tänkt så men nog gjort så förut då jag pyntade.
Igår fick jag raka ärliga svar på mina funderingar om min vän, så man kan tycka att jag borde släppa o gå vidare men nej!!! Jag vill inte släppa för magen säger ha mer tålamod o bevara det som är så kan det växa i framtiden. Magen o hjärtat säger det så starkt. Men ör det mitt eget önsketänkande eller ska jag faktiskt vårda det lilla som finns ändå...för att hoppet finns i framtiden? Kram!

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Så fint du pyntat ! Härligt med julkänsla nu när det regnar och är nattsvart ute sen snön försvann

Här tänds julbelysningen ute...för att det glädjer en i mörkret..

Appropå glädje så är mina bägge katter "glada" sen jag köpte ett litet plastfågelbord på Jula och satte på fönsterrutan framför mitt skrivbord där jag sitter ...nu ser vi årets blåmes och talgoxungar såå nära det bara går....tur det är en fönsterruta med persienn ...så jag inte skrämmer ihjäl fåglarna med ett katthuvud i maten ;-)

Ha en härlig start på veckan

Kram Anki med flock


Svar: Ett sånt där genomskinligt fågelbord får min vän i julklapp !! Han är inte bara min vän utan alla fåglars väg också :) kram :)
Esmaralda

20 Filippa:

skriven

Hej kommer jag och mina kollegor träffas lite på fritiden också?


Hur kommer mitt nyår bli?


Kram

Svar: ja det ser ut som om du och någon av dem kommer att träffas mer privat. kram :)
Esmaralda

21 E:

skriven

Ez, är det en bra ide att jag träffar B(hans ex)? Kan jag lita på henne?

22 Mim:

skriven

Hej!

Kom tydligen inte med några kommentarer alls i gårdagens senare inlägg.

Kommer nästa år med tur och glädje??

kram

Svar: Det beror på att jag inte hunnit okeya kommentarerna.. jag var inte hemma igår.. kram :)
Esmaralda

23 L:

skriven

Hej E! Jobbet jag tänker mig skriva kontrakt för nu i dagarna, blir det bra? Kommer jag trivas? Hittar jag något annat istället snart? Kram L

24 queen:

skriven

något spännande o roligt på ingång imitt liv du kan berätta om kram

Svar: En inbjudan till en fest av något slag kan bli en positiv kick.. kram
Esmaralda

25 E:

skriven

Ez, är det en bra ide att jag träffar B(hans ex)? Kan jag lita på henne?

26 Helena Ir:

skriven

Verkligen julmysigt! Här tog vi också och pyntade igår,men någon gran har vi inte haft på ett flertal år..jag fick fram mina tomtar(nej,inga tomater :) )

Jag drömmer så konstigt med jämna mellanrum..som nu på morgonkvisten: Jag träffar en kvinna,och följer med henne och hennes man till en restaurang,känns väldigt trevligt till en början..men när de börjar spela musik i lokalen,så kan jag inte längre följa med i samtalet med kvinnan,jag hör helt enkelt inte vad hon säger..ett flertal gånger försöker jag få henne att förstå..men hon blir otrevlig,och börjar prata med en annan kvinna. Jag bestämmer mig då för att ta mig därifrån,och försöker få hjälp med färdbeskrivningen tillbaka av kvinnan..men ingen hjälp får jag. Jag tror jag går åt rätt håll..jag har ju memorerat vägen ,tror jag ..men jag går helt fel..jag är helt borta till slut..träffar ett litet barn,för liten för att fråga om hjälp..träffar äldre människor..ingenstans finns det hjälp att få.
Och då vaknar jag!..Jag känner igen det här letandet efter den rätta vägen,från tidigare drömmar..att det är så svårt att hitta ..olustigt,är det! Kanske beskriver det mitt undermedvetna på något vis!?
Ser du något,i det här?

Ha det gott!
Kram :)

27 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Du va då en riktig julpysslsre!
Ser jätte mysigt ut, hos dig skulle man trivas! Jag skulle vilja julpyssla betydligt mer, men än så har jag inte så mycket julsaker! Blir till att köpa!

Es, ser det ut som om jag möter kärleken under en helg? Eller mitt i veckan?
Finns det någon speciell detalj som jag kommer lägga märke till hos honom?
Kram


Svar: Pratet kommer snabbt igång och när ni pratar ser du att han ser riktigt läcker ut. kram
Esmaralda

28 Susanne Amalia:

skriven

God Morgon..
Vad fint du har gjort .. vist är det kul att pyssla..
Bara älskar ditt hmm julpyssel på vägen.. det ser vilt och kreativt ut...
För många år sedan bodde jag i en stor villa på 450m2
Där hade jag panoramafönster..
inget vart bra av det jag köpte eller hängde upp.. allt såg så litet ut..
Då tog jag och köpte två rockringar virade plasgranris och virade runt rockringarna fick tag på ljusslingor som såg ut som istappar och hängde röda julklockor i mitten..
Vilken succé...
Alla som kom hem till mig älskade dessa fönsterdekorationer ..

Tack för uppmuntrande ord och svar till mig i går...
Längtar så efter att flytta..

FRÅGA: Jag har en fråga i dag med .. och den handlar om en man så klart..
försvinner han för gott eller kommer han tillbaka..
Jag fattar mig inte på honom..
ovän sur tvär supertrevlig glad och vän.. ser du något så vill jag gärna veta.. detta gör mig helt förvirrad ...

Nu ska jag iväg och jobba lite ... göra och sätta upp juldekorationer .. i en affärslokal..

Det ska bli så kul..
Kramar till dig njut av dagen ...
Sol i hjärtat och kärlek i själen ..
hälsa MG och så hälsar EllaBella och Saga att lussebullar är supergott .. även för en katt... mjoff... så se till att din tvåbening bakar dessa goda..





Svar: Låter hur läcker som helst med rockringarna !! Mannen ifråga försvinner allt mer och kommer också att betyda allt mindre för dig... du tar dig ett steg vidare emotionellt och han följer inte med.. så sorgen blir inte så stor för dig... MG hälsar och pussar på EllaBella men är lte tveksam till Saga fortfarande :) kram
Esmaralda

29 Gemini:

skriven

Fint hem!:)
Igår fick jag ett långt meddelande av mannen jag träffar om att vi inte passar ihop, att vi är som främlingar för varandra osv osv. Jag var inte störtförälskad men jag hade kunnat ge det mer tid.
Ser du något kring oss? Is this it så att säga.
Kram!

Svar: Japp... ta ett stort steg vidare... du vill inte ha någon som inte vill ha dej.. kram :)
Esmaralda

30 AnnaK:

skriven

Vad fint och mysigt du har det! Försöker få till det därhemma men det går inte riktigt 😬 Vill ha lite nytt också men det får jag nog vänta på!

Städar vidare iaf så det blir gjort innan pyntet ska in 😊

Kram 😊

Svar: och fint blir det hos dej.. kram :)
Esmaralda

31 Maleficent:

skriven

Fint.
Inget pynt hos mig än.
Snön är borta.
Denna kvinna som du sett mig med, är det hon eller jag som tar initiativet till mer intimitet?

Svar: Det verkar vara du men det flyter på liksom av sig själv.. kram :)
Esmaralda

32 Mika:

skriven

Hej prövar igen då mitt meddelade inte syns!

Se du något hus för oss nästa år och fall om vi får bra för lgh när vi ska sälja den ? Hoppas nu vi lyckas med bolån när våran ekonomi förbättrats och det är dags att köpa någpt större :)

Med vänlig hälsning, Mikaela

33 Lomhörd:

skriven

Godmorgon! Jag har också julpyntat så du är inte ensam. Jag älskar prydnadstomtar så här är det tomtar överallt.
Jag hör dåligt på ett öra kan det vara en vaxpropp???

kram

Svar: kan det vara... gå till sköterskan på VC.. kram :)
Esmaralda

34 Sus:

skriven

Hej
Fint och julpyntat.....
Oj va vill han nu?
Love sus

35 Skrållann:

skriven

Hej!
Åh, så fint och vilken härlig inspiration. Jag ska också börja plocka fram julen i veckan. Det är den bästa tiden på året nästan tycker jag:)
På fredag kväll ska jag och min man på stor idrottsgalatillställning i vårt län. Mannen är nominerad till årets ledare och även om jag många gånger är mäkta trött på hans stora idrotts/föreningsengagemang är jag oerhört stolt över honom och hoppas han kommer vinna.
Själv väntar jag på att höra något angående jobbet i kommunen jag sökt men inte hört något. Ska jag anse det som kört eller finns det fortfarande en chans att dom hör av sig?

Kram:)

Svar: Räkna inte för mycket med de jobbet... finns fortfarande en liten chans på ett av dem... men sök vidare... grattis till din man nominering.. så roligt :) kram
Esmaralda

36 mannabonne fan:

skriven

Vad kul att du ser att han backar tillbaka!
Hur stor är chansen att han hör av sig då? :)

KRAM!

Förresten, är du duktig på julpyssel? Kan du inte göra ett inlägg om det isåfall :D

37 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du mig som själv länge?
Kram

38 Liten C:

skriven

Vad FINT du pyntat :-)
Jag har oxå smygstartat men inte riktigt vågat gå all in ...

En fråga , vi funderar på att byta hockeyklubb till vår son..
Han är duktig men behöver mer utmaning som inte riktigt klubben kan erbjuda..
Ser du om det blir bra m ett byte eller är det bättre att stanna kvar säsongen ut och byta nästa år?
Kram

Svar: Vad vill sonen ? Känns viktigt att han själv är med och beslutar... han spårar inte fel även om han fortsätter säsongen ut där han är.. men sedan är det dags för byte. kram
Esmaralda

39 Tingeling :

skriven

Kommer min syster få ett fast jobb snart? Hon förtjänar det! 😄

Kram!

Svar: Hon får fast jobb även om det kan dröja lite till.. kram
Esmaralda

40 Virrhönan:

skriven

Va fint du gjort, du har känslan i dina piffiga fingrar! Jag ska försöka få upp lite stakar o gardiner, granen får vänta en stund. Annars är det mest bara stress med julen, julklappsbekymmer till Max, ingen säger vad de vill ha o vill de ha nåt kostar det tusentals kronor. Är nära ett psykbryt tror jag!! Bästa dan är juldagen för då ligger man på soffan o undrar varför man stressade upp sej så mycket, det blev ju bra ändå...
Här blir det frukost nu, tog sovmorgon, skönt! Blir väl städ o tvätt o mat som vanligt när man är ledig. Allt är upp o ner. Ha en trevlig måndag o en skön start på en helt ny vecka. Kram

Svar: Ja juldagen är fin.. fast här blir det att packa då eftersom jag reser till Arabemiraten på annandagsmorgon.. tiiiiiidigt.... och det är lite blandade känslor inför detta.. kram :)
Esmaralda

41 Lite anonym :

skriven

Hej Esmaralda!
En fundering!
Mina vänner bor väldigt fint!
De har fina hus med dyra/fina saker! De har nog kommit lite längre än mig ekonomiskt, och kunna spara till sig fina saker!
Nu när jag ska ha hem bjudning är jag lite rädd att de tycker att jag har det "dåligt" eller hur jag ska uttrycka det! Det här är ju såklart töntigt det förstår jag ju själv! Jag har nog aldrig varit sådär att allt måste vara tipp topp! Men jag kan nog känna vissa krav när de ska komma hit!
Ser du om dem kommer tycka något sådant?
Kram

42 Virrhönan:

skriven

Undrar bara lute snabbt... är det nåt speciellt hag ska titta efter eller se mej om lite extra, vara mer försiktig eller observant...?

43 Sophia*:

skriven

Förklarade han uppriktigt hans intention till det hela & förstår har allvar från mitt håll

Kram

44 Sophia :

skriven

Försöker ställa olika frågor om samma... Men svårt att ändra frågan.. Och vill ha svar..

Jag undrar om han var uppriktig om hans intention till det som Skedde & om han fattar allvaret från mitt håll?

Kram

45 f.u:

skriven

finns det något meddelande ifrån andra sidan till mig. kram

46 Soulmaten:

skriven

Hej Ez

Komer det dröja länge tills jag möter min soulmate?
kram

47 Lycko:

skriven

Så mysigt & fint du har gjort Es<3

undrar om du ser mig lycklig snart?
kram

48 Fågel Grön:

skriven

Så fint, Es! Nu är det bara snön som fattas.
Kram!

Svar: och jag håller tummarna att den kommer.. kram
Esmaralda

49 Utomlands:

skriven

Hej

Ser du mig resa långt?

Svar: Jag ser dig en resa men inte hur långt .. kram
Esmaralda

50 Madeleine :

skriven

gud så fint du har hemma hos dig! rent och stiligt.
jag har börjat julpynt hemma men är inte klar än.
trevlig kväll :)

Svar: Tack.. jag trivs....du skulle se mitt hem på den tiden jag hade arabist inredning.. mattor o madrasser o låga bord o vattenpipor... :) kram :)
Esmaralda

51 Flundran:

skriven

Hej Es!


Vad har min stora kärlek för sysselsättning och vad är hans intressen?
kram

Svar: Musik... nån form av sport ser det ut som om han ägnar sig åt....kram
Esmaralda

52 Flundran:

skriven

Tack snälla för svaret Es:))kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: