Rom.. sicken stad !!

Jag är kär... i Rom !!
 
Vi gick iland i går morse och tillbringade hela dagen i centrum.... och det var med sorg i hjärtat
jag återvände till båten när  kvällen kom....
 
 
 
Collosseum.... mäktigt....
 
 
Fontana Di Trevi.....
 
 
Visst är de vackert ?
 
 
 
Fantastiska kyrkor och jag som annars inte bruka gilla sånt
 
 
Och Vatikanstaten.. fast självaste Påven såg vi inte till... bara det fönster där han brukar vinka åt
folket varje lördagsförmiddag..
 
 
Jag badar LITE i fontänen...
 
 
 
Det kryllade av mysiga restauranger.....
 
 
 
Här står jag och spanar upp på en obelisk...
 
Och en redigt ful Mannabonne stötte vi på...
 
Och det var vår sista anhalt
När ni nu läser detta så har vi anlänt till Genua där resan började.... och vi tar oss till
flygplasten och flyger hem via Parias
 
Vi är inte hemma förrän mitt i natten....
 
Ja, det har varit underbart.... enormt.. fantastiskt... tack snälla mormor för din  present som gjort detta möjligt.
 
Vi hörs igen så snart jag sovit ut och samlat mej
 
Stor kram o massa kärlek
 
1 Skorpan:

skriven

Dit ska jag o min kompis också, en dag.
Härlig resa ni haft.
Sov ut o njut...
Kram Skorpan

2 Varis:

skriven

God morgon Ez!

Ja visst är Rom helt magiskt!! Blev kär i staden på en gång o längtar verkligen tills jag får besöka staden igen. Gärna tillsammans med min blivande kärlek så jag får uppleva lite av Roms romantiska sidor med.

jag måste fråga om en sak. Vad kan jag göra för att övervinna min rädsla för att sitta och äta ensam på lunchen eller slå mig ner med andra? Det känns så jädrans obekvämt och jag blir osäker. O jag fattar inte ens varför? Jag har en enorm blyghet och rädsla inom mig som jag önskar jag kunde slippa. Tips?

3 Ångest:

skriven

Hej
Kan du se om det jag gjorde i måndags kommer att påverka min hälsa negativt i framtiden?

4 Nettan:

skriven

Rom är fantastiskt fint!
Jag var där 1978.
Kram

5 Chopper:

skriven

Hej es😊.

Följt med å läst skrattat mycket. Underbar resa ni har varit på.

Å jätte fina bilder blir glad då man tittar på allt du har sett å delat med dig av..
Ha en trevlig lördag ❤❤

6 Pia1:

skriven

Rom är ett av de få ställen jag rest till... Det är helt magiskt! Trots att jag helst vill se en badstrand =)

7 Helena Ir:

skriven

Det går att förstå att du velat stanna i Rom..tänk vad ni har fått uppleva under er kryssning.

Välkommen hem!
Kram :)

8 Drutten:

skriven

Ser fantastiskt mysigt ut. En vännina är i Rom just nu och ser ju ut som hon har fint väder då :).
Kanske vägen bär till Rom för mig oxå någon dag.

Här har det lugnat ner sig både för att vännen har åkt :( och vädret är på topp, efter ett ordentligt höstregn häromn kvällen. Ska försöka ta itu med lite städning och sen gå gå ut med missan, som älskar att vara ut. Hon rusar direkt mot kolonilotten, så då får man motionera :)

Kram Drutten

9 Tisa:

skriven

Tårarna rinner, men de borde egentligen inte rinna. Och jag vill inte berätta något för någon om att jag har träffat honom igen, då skulle jag nog bara få höra hur dum Jag är?

Jag vet ju att det är som det är, att han är som han är. Jag vågar inte ens känna denna gång - kanske känner jag då något jag inte vill känna; men tårarna rinner ändå. Det skulle ju inte bli så här, men varför blir det då alltid så här? Idag var jag nästan som luft. Men det kanske är bättre att vara luft?

Det slutar alltid så fel. Och ändå har vi så kul i hop. Han älskar min katt. Det blir så dubbelt allting. Han är osäker, jag är osäker, nu ser jag väl inte honom igen?

Jag är så orolig att det blir för mycket för honom, men jag tror att jag glömmer bort mig själv. Han frågar inte. Fast egentligen gör det ingenting. Fast jag är också vilsen. Han märker nog inte det. Fast det är inte så att jag inte vill, det är inte så jag menar. Allt är bara så komplicerat. Och nu är nog allt förstört, igen! Varför går det inte att hålla det vänskapligt? Vill vi hålla det vänskapligt? "Vi hörs väl igen", "det gör vi nog". NOG?! Som sagt allt är nog förstört! Visst är det? Fan. Det känns som om allt är mitt fel! Är det så? Åh Es, jag hoppas du kan skriva något.

10 <3:

skriven

Vilka vackra bilder.
Kommer jag och U L mötas igen ?
Kram

11 desp:

skriven

Kära esmeralda!!

är jätte nervös, men om du ser att jag har chans att klara det hoppas jag på svar så jag finner inner frid, hur stor är chansen att jag klarar provet på måndag <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

12 Susan:

skriven

Underbara Rom, längtar ständigt tillbaka dit även om jag bara varit där en gång för 12 år sedan. Kände mig så hemma där. Ser ut som ni haft en fantastisk resa, själv har jag mest legat i Medelhavet o guppat runt på vågorna, och varvat detta med fantastisk mat o dryck. Bara vara va målet me veckan o det har lyckats😉
Kram

13 Solstjärnan:

skriven

Vilka fina bilder från Rom.
Det bör abdolut upplevas i framtiden.

Er resa var nog lyckad minsann så mormor lyckades fullt ut😊

Idag söndag.Mycket på gång.Önskar det värsta skulle vara över men är rädd för att det inte är så.

Ez får jag det bättre ekonomiskt eller blir det att forsätta med att sälja på loppis?

Ha en fin sö😊
Kram Solstjärnan🌼🌼

14 Lotta B:

skriven

Vilken underbar resa ni har gjort! Jag älskar också Rom, den eviga staden.
Välkommen hem och nu har ni sol och glittrande Medelhav i tankarna.
Här ska det regna dagarna två sägs det, så det är bra att ni är mentalt rustade.
Kramar


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: