Goda hjärtan.....

 
Ella ger mat till en hemlös - det klippet är gott och fint och vi har nog alla sett det.
 
Faktum är att jag tror att de flesta barn reagerar som denna lilla tjej  och ungar  har inga problem att dela med sig.
 
Jag minns en gång när sonen min var 5-6 år och  vi befann oss i Canada - i Toronto och  och det kryllade av hemlösa.  Det var första gången som han uppmärksammade problemet och han blev bekymrad -  på barns vis vars trygghet finns i hemmet och här fanns plötsligt massor av människor utan  ett hem.
 
 
 
Vi  stod i kö På McDonalds och skulle handla... och sonen beställde  snabbt och bestämt  -  och innan jag hann fatta vad som hänt hade han beställt  FEM  Happy meal !!!
 
Ett var till honom själv och resten till hemlösa.
 
Jag gillade ju trots all initiativet .. och han delade ut sina Happy Meal men bad att få leksaken.. på sin knaggliga engelska.... det fick han och alla var nöjda !
 
 
Och här har vi sonen igen några år senare... när han var 15 år gammal  och tillbaka i Canada !
 
,
Detta foto är  av betydligt färskare datum... från igår när dotter och två av barnbarnen var på besök... vi
är på väg ner till stranden för kvällsdoppet
 
 
Och MG  hade fullt sjå att hålla rätt på barnen.....
 
 
Solen gick ner över Stora Hult strand och vi grillade & hade  mys hela kvällen lång...
 
Kram & kärlek
 
 
1 Tanten:

skriven

Så värdefullt.

Kram

2 Emma:

skriven

På mina resor runt om på jorden bestämde jag mig för att inte skänka pengar, utan att istället ge mat o vatten till behövande som jag mötte. Eller så skänkte/skänker jag pengar till någon organisation.
Känslan av att åtminstone gjort en person mätt fick jag försöka jobba med, när jag gick förbi alla gatubarn i Indien. Jag kunde inte hjälpa alla, men jag kunde göra något för någon.

Esmeralda, det blir omorganisation på mitt nya arbete. Stora schemaförändringar som blir sämre. Kommer jag att få jobba dygn, som jag önskar, eller kommer jag gå tillbaka till mitt gamla jobb?
Jag stormtrivs verkligen med mitt jobb nu!

Svar: Ja jag gör som du... ger sällan bort pengar om det inte är till organisationer... men de hungriga försöker jag ge en bit mat.. det ser ut som om det blir något nytt på ditt arbete.. något som är bra för dig.. kram :)
Esmaralda

3 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad fint det ser ut där du och barnbarnen befann sig igår! Man ser att det är din son, ser likheter:) Det var fin tanke utav sonen, barn är kloka!

Es, kommer jag att få soffan jag lagt ut till försäljning såld? Behöver jag sänka priset?
Kram

4 Anki:

skriven

Godmorgon Es !

Härligt med barnbarnsmys och fint väder
Ditt recept på köttfärslimpan skall provas !

Sol och varmt i September vad mer kan man begära...( förutom en slank frisk kropp och ett manligt sällskap ;-) )

Här ska de klippas gräsmatta och klyvas ved...med hjälp av yngsta sonen :-)

Ha en härlig Lördag och njut av det fina vädret

Kram Anki med flock

Svar: Jaaaaaaaaaaaaaaaa herregud... en slank kropp utan värk står på önskelistan här också. Bra med sonhjälp :) jag passar också på när sonen är hemma.. kram :)
Esmaralda

5 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du jag får trevligt eller kan träffa kärleken om jag följer med på den fest jag är tveksam till att gå på?
Kram

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Es testar och kollar om du kan se G personlighetsdrag och hur han är mot mig. Han är väldigt snäll och kärleksfull när vi ses men mellan gångerna sen kan det bli elaka sms när han inte får som han vill.
Mycket är inte ok det han skriver då. Vet inte om det beror på att han är osäker på mig. Ser du någon varning med honom i det jag skrev och annars. Han säger att han vill så mycket kommer han visa det i handling.
Kram

7 Chopper:

skriven

Hej es. Så fint man ska dela med sig. Å visst blir man glad i hjärtat å stolt när dom gör saker man inte förvänta sig ❤.

Då känner man sig lyckad som förälder. Men man älskar sina barn vad dom än gör.

Å lycka när dom kommer å hälsar på mamma är alltid mamma.

Kommer jag att vara kvar på mitt jobb lite som händer där eller ser du om jag kommer att flytta.

Ha en riktig trevlig lördag med mycket mys åmycket gotta ❤❤.

Har jour å myser mellan varven 😉

Svar: Du kommer att flytta men inte omedelbart... ett tag till är du kvar.. och fnular kring flytt tankarna.. innan det faller på plats... kram :)
Esmaralda

8 Johanna:

skriven

Ser du om kärlek komma uppstår mellan mig och C eller är det dags att gå vidare?

9 mg:

skriven

Hej!

Kommer Jonas o jag inleda något? Jag vet att han inte är min soulmate men skulle vilja ha en flört me han..skulle han vilja det?
Kramar!

10 Rosa:

skriven

Det verkar som om tiggarna trängt bort de hemlösa, ser dem inte längre. Och vill ju hjälpa tiggarna men känns konstigt när de blir hämtade av bossen i BMW på kvällen. Det har blivit så tokigt allting.

Mitt liv har också blivit så tokigt. Åren går och jag längtar efter den äkta kärleken. Under tiden jag väntar känner jag mig ensam och umgås med en man ibland..... gör det att min soulmate blir försenad??

Trevlig helg. Kram

11 Susanne Amalia:

skriven

Hej och God Morgon MG..det är EllaBella...
Jag han med en rad till och jag skulle vilja tala om att min tvåbening är 2,5år.. Hon var med på hela min semester och i Skåne och när hon sedan åkte hem var jag så trött i mössan att jag sov i ett helt dygn.. sa matte ... men det är ett viktigt jobb vi hundar har att hålla reda på vad flocken tar sig för och dessa små är makalöst snabba.. och de håller dig inte alltid där vi är... nä dessa måste man hålla full koll på...

NU ska matte till Sardinien.. och jag ska vara hemma med husse...

Vi EllaBella och Amalia önskar dig en underbar vecka med kärlek många sniff och mycket rull i gräset och sandrace...

God morgon vilken underbar kväll ni har haft.. njut av dagen och njut av livet det är varenda människa värd..
De som inte njuter av livet blir bittra och sura.. det är inte därför vi är här på jorden. man ska leva sina drömmar fullt ut...
I den må man kan ... men vi har alla drömmar i alla situationer kanske en dröm är att få äta en glass och få vara ute i solen .. bara njut och förverkliga.. dan blir så mycket bättre då..

tack för ditt fina svar och dina fina ord i går och jag hoppas att ni har en underbar dag... full av solsken i hjärtat...

NU ska jag till Sardinien och nr jag kommer hem till läkaren... sedan blir det en vecka i Alperna innan läkaren tar itu med med min inflammation i magen ... mina thumörer i benen. Men hjärtat och remisserna som ska skrivas (eftersom jag inte har fel på hjärtat) ska ske den 19/9 ... livet är allt bra underligt ...

Önskar dig en underbar dag .. kanske skriver lite från Sardinien.. många kramar <3 <3 <3
Välden är fantastisk det är bara att leva i den ... och se de små guldkornen i vardagen.. <3 <3 <3

FRÅGA: kommer mina glasalster att bli utställda i Schweiz.. på flera ställen och kommer jag att få beställningar ... det vore så kul... de ska ju ställas på en utställning .. <3 <3

Svar: MG skickar massa pussar till EllaBella.. och matte avundas Sardinien.. tills hon kom på att om två veckor kommer hon ju troligtvis dit i alla fall.. på sin kryssning.. kram :)
Esmaralda

12 Anonym:

skriven

Jag tänkte ta helg. En helg att sova ut. Men min praktik hade andra planer. Klockan 12 får jag veta att jag ska börja med tema. På måndag. Så jag får snällt ägna min helg åt planering. Min handledare från högskolan hade ringt och sagt det. Jag var påväg att börja gråta när jag fick veta. Grät 1 timme igår.. Jag orkar inte!! Blir inte jag godkänd så kommer jag gråta. Är sönderstressad och mentalt trött... Nedräkningen har börjat.. Längtar till mitt eget jobb..

Idag ska jag in en runda till min kompis hon fyllde 25 i veckan.

Kram


Svar: Gråt du men spotta sen i nävarna och ge dig inte.. du har all förutsättning att fixa detta.. kram :)
Esmaralda

13 Jossan :

skriven

Oj, glömde skriva namn! Men du ser mitt IPnummer

14 Helena Ir:

skriven

Ja,tänk så goa barn kan vara..så ärligt omtänksamma!
Fint av dig som mamma,att du lät han göra detta..lite kul dock,att leksaken i påsen ville han ha själv..självklart..han var ju ett litet barn :)

Tror jag fick ett tecken från min väninna,den bild som jag valt på min hemskärm på mobilen,var i morse en annan..jag väljer att tro detta :)

Ha en skön dag..varmt ska det nog bli..sommaren som försvann,den gjorde ett nytt försök :)


Kram :)

15 Gemini:

skriven

Så himla fint gjort av lilltjejen!!!:) här kan man väl säga att föräldrarna lyckats med barnuppfostran:)

Av alla frågor som flyter runt i mitt huvud väljer jag: kommer min kära syster få ett jobb snart? Hon har tappat självförtroendet. Är orolig för henne. :(
Kram!!!




Svar: Hon får jobb men det kan dröja ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

16 Tildis:

skriven

Vad fint gjort av din son. Tänkt om vi alla var så godhjärtade i våra handlingar vilken fin värld det hade blivit då. Tror du jag får bytt passet så att jag kan gå på kalaset? Kram

17 Godisråttan:

skriven

Dessa fantastiska barn.
De har mycket att lära oss..

Långpromenad, en bra bok och en STOR påse godis väntar denna lördag. Nästan sorgligt att man inte kan va' utan sistnämnda för ultimat mys-feeling.. Kanske någon som har tips på bättre komplement?

Es. Sticker in en undring om du ser någon kul detalj för mig i det närmaste?

Kram på er alla!

Svar: Det kommer både det ena och det andra... i det lilla.. ta vara på de goa stunderna.. kram :)
Esmaralda

18 Rebecca:

skriven

Så fint du har det vid havet :)

19 Pia 68:

skriven

Hej Es och alla i bloggfamiljen.

Gör ett nytt försök

EFTERLYSNING

Undrar om det finns några här som kan tipsa mig om något bra preparat mot vallningar.
Har hamnat i klimakteriet och svettas i princip dygnet runt.

Skulle bli väldigt glad och tacksam för all hjälp eftersom det är en djungel av preparat som finns på marknaden.

Tack på förhand

Svar: Jag hoppas att boggfamiljen ska ge dig tips !! Kram :)
Esmaralda

20 Skrållann:

skriven

Hej!
Vilka dagar och kvällar vi har, så varma och sköna. Var ute med kollegor i går kväll och hade jättetrevligt. Det är tydliga direktiv om hur vi måste jobba framöver och organisationen ändrar sig hela tiden. Jag har svårt att köpa sättet dom vill att vi ska jobba på och jag skulle så gärna vilja göra något annat. Såg nu en spännande traineetjänst som var ute och blev lite sugen på att söka. Dock var det meriterande om man hade en utbildning som jag saknar men kan jag ha en chans ändå?

Kram❤️

Svar: Sök i alla fall... och fundera över om det finns någon utbildning du vill gå om du känner för att ta dig vidare.. kram :)
Esmaralda

21 Maria:

skriven

Men visst är det så att barn oftast har ett hjärta av guld, alla mina fem barn har ett fint och gott hjärta.

Empati är en viktig sak för mig i barnuppfostran och jag hoppas alla barnen växer upp och fortsätter vara godhjärtade och empatiska.

Min största pojk som nu är 13 år är helt otroligt generös:)....han skulle ge bort alla hans prylar till behövande om det vore så:) han är inte ett dugg fäst vid det materiella.
Hoppas han fortsätter vara så generös och godhjärtad genom livet.

Stor kram!
M

Svar: Ja, barn är goa !! Och själv är du en bra förebild.. kram :)
Esmaralda

22 Camilla:

skriven

Så härligt och mysigt ni har det, kram!

Svar: kram :)
Esmaralda

23 AnnaK:

skriven

Men jösses! Är det så somrigt hos er än?? Här är det höst med gula löv, frost på taken vissa morgnar och bada är helt uteslutet om man inte är vinterbadartypen! Varför bor man här kan man ju undra när ni har så mycket längre sommar ;) Börjar medans vi nästan har vinter och slutar långt senare. Fast älskar ändå Norrbotten på nåt konstigt vis!

Frågar igen om det är någon som hör i någon annan dimension när jag ber om hjälp?

Kram :)


Svar: jajamän.. här har vi full sommar !! Ja, både de dina på andra sidan och dina andliga vägledare hör och försöker hjälpa och bistå..kram :)
Esmaralda

24 Dias:

skriven

Nu har jag fått en ny liten "affärsidé". Kan du se om detta kan ge något? Vore skönt att få en liten hint innan jag lägger ner 100-tals timmars arbete.
Ha en riktigt bra helg <3

25 Solstjärnan:

skriven

Hej



Goda hjärtan kan det aldrig finnas för många av.
Så fint gjort av din son.😊
Att hjälpa andra är en bra sak.

Kommer jag att hjälpa andra att må bra i mitt kommande yrke?

Ha en avkopplande ,skön sö.

Kram Solstjärnan🌼

Svar: Du kommer att vara andra till stor hjälp. .. kram :)
Esmaralda

26 Heaven:

skriven

Vad fin son du har es med ett gott hjärta! Han har fått det av dig!

Es jag undrar om du ser om jag får barn i framtiden? Kram

Svar: Ja, jag ser barn omkring dig.. kram :)
Esmaralda

27 Jenny:

skriven

Nu har jag bestämt att mitt café är sålt ifrån Dec, hoppas jag tagit rätt beslut. Kommer jag att gå hemma länge (känner mig lite nervös) eller kommer jag hitta något snart ? Jobb eller skola ?
Kram

28 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Får jag det trevligt på festen? Har jag chans att träffa kärlek där?
Kram

29 Anki:

skriven

Glömde ju...

Barn ÄR godhjärtade.... för det mesta ;-) och från barn och fyllegubbar får man höra sanningen

Kram Anki

Svar: :) kram
Esmaralda

30 Bolla:

skriven

Så snill han er 😃 Når man blir voksen og må bruke egne penger så sitter det nok litt lenger inne å hjelpe. Hadde man kunnet gi bort mat gratis hadde nok flere gjort det. Disse pengene begrenser en del gode gjerninger dessverre 😞

Ser du om soulmate min er klar for å møtes? Er jeg klar? (Føler meg veldig klar) Er det noe gammelt karma som må ryddes opp i først? Har ikke lyst til å vente lenger og vil ikke feire nok en jul uten partner 😞

Jaja, ha en fin lørdag alle 😊😍

Klem Bolla 😊

Svar: Ja, du känns klar... men jag vet inte hur långt din soulmate kommit i sin process... lita på att universum sammanför er när det är dags.. kram :)
Esmaralda

31 Linnean 🌸:

skriven

Glad Lördag!

Angeli: Tack, för din medkänsla! Ja, jag är skitskraj för att ligga i den där MR-grejen! Hörde att på UMAS har de visst MR m öppna sidor nu. Det hade ju varit en fördel!! Men vet ej! Hjälper det m lugnande? Har aldrig tagit sådant! Läk skrev ut och tyckte jag kunde "träna" på sådana piller hemma! Lät ganska...knäppt!

Fint med omtanke av de hemlösa! Här i stan har man lagt ner det som fanns för våra hemlösa! För jävligt, anser jag!!! Flyktingarna har vi råd med! Suck!

Så underbar strand ni har! Älskar solnedgångar vid havet. Bor ju ganska nära hav jag åxå men kan inte gå till sundet utan man får åka en stund. Snygg son! Söta barnbarn och en ljuv fralla har du!
Vilken underbar kväll det var i går! Inte en vindpust! Satt ute med grannarna och hade det trevligt. Blir nog så i kväll åxå för ännu en varm dag har kommit till oss. Njut av den!
Allt gott till er! Kram.../Linnean 🌸

Jo! Kvinnan som undrade om råd för övergånsbesvär. Och till alla andra som är intresserade läs gärna Maria Trebens "Hälsa ur Guds Apotek" En bok om örtet. Fantastisk!
Råd för väldigt många åkommor på ett enkelt sätt. Där finns bra råd! Vill inte skriva det här för det är viktigt hur man gör, speciellt med den ört som är förträfflig för just övergångsbesvär. Läs gärna och begrunda! Många goda råd där!!!

32 Hönan:

skriven

Det var fint gjort av din son. Tänk om alla kunde vara lite mer så, dela med sig och inte se allt som en kamp. Det finns ju så det räcker och bli över till oss alla, om vi bara skulle kunna se det så också.
Men vad mysigt med grillning och solnedgång, väldigt vackert. Vilken dröm det måste vara att ha sådär nära till havet, det hoppas jag att jag också får uppleva en dag.
Inatt drömde jag om krig, fick inte fly fast jag ville, men tror jag lyckades till slut. Tror du drömmen ville förmedla något?

Kram

Svar: Ja jag lever faktiskt en dröm genom att bo här där jag bor !! Drömmen förmedlar att du INTE ska fly utan istället ta tag i saker och ting omkring dig.. kram :)
Esmaralda

33 Kiara:

skriven

Kära Es!
Jag prövar med ett nytt försök ... Ser du om jag är singel när min mormor blir 90 år eller kommer jag ha någon pojkvän? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

34 Emla:

skriven

Hej Es!
Får maken detta jobbet :)?
Kram

35 YR:

skriven

På talom goda hjärtan så fick jag känna på båda varianterna igår. Jag fyllde år igår. Vilket sker en gång om året vare sig man vill eller inte. Vid passerade 50 blir man inte så lyrisk varje gång längre. E i en svacka i livet just nu,har inte fått återvända på nya terminen o jobba .Så känner mig lite Leftover o låg.Nu till saken.Jag har en sk sambo,vi har altså samma adress,Men inte mer tydligen. Han hade köpt en blomma. men kunde inte ge den och behöva säga grattis,så han bara satte kassen på bordet kvällen innan. Och sen har han inte sagt nåt. Jag ska gissa att det var till mig? Inget grattis på hela dan.Undvek mig totalt.Och sen väljer han att ta sonen o åka o meka.just denna fredan när jag fyller.Så där satt jag själv... Då dyker högravida dottern upp.Som knappt kan röra sig.Med barnbarnen med sig,för en enkel fika.Och har åkt runt hela stan för att leta reda på de nya sorterna vit choklad.Min last i livet. Whitesnickers på Pressbyrån.Och MagnumWhite på Hemmakväll. Bara för att glädja,på min dag. Börjar böla såklart. Bara hjärta där då. Och så en liten fråga .Kommer det ske något i mitt liv som lyfter,eller ska det vara såhär? Vad göra? GoaKramar

Svar: Grattis en dag i efterhand. Döttrar är något speciellt !! Din sambo däremot skulle behöva en rejäl uppfostran ! Du kan göra egna planer... satsa mer på dig själv och sluta hopps att sambon ska förändras.. kram :)
Esmaralda

36 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har så svårt att bestäma mig! Är bjuden på fest men känner mig matt efter allt flyttande, samtidigt så vill man ju inte tacka nej till fest;) Skulle jag få det trevligt om jag gick? Skulle det finnas chans till någon speciel ny bekantskap för mig att träffa där? Man kan ju också bara ha trevligt men tänkte om du såg något speciellt?
Kram

37 Karin:

skriven

Hej,

Allt är så upp o ner i vårt förhållande, han är min livs kärlek och jag vill bara att det ska bli bra o vi ska vara lyckliga.
kommer det att hålla? Reder vi ut allting , ibland känns det som allt är över snart och ibland har vi det superbra.
Kram
K

38 n:

skriven

Hej!
Kommer jag att få soffan jag lagt ut till försäljning såld?
Kram

39 YR:

skriven

Litet tips till Pia 68. Jag har ätit Kapslar med Jättenattljusolja. Funkar Ok. Hjälper både för PMS och Till Klimakteriebesvär,om det e det du har? Finns i Hälsokostbutiker och billigare på nätet. Värt och googla på? O kanske prova,kan ju funka på dig med. Mina sympatier i värmen. Svallningar e inte o leka med.Kram o lycka till.

40 Louise:

skriven

Vad jag blev besviken på huset/lägenheten igår. Men vi tackade ju ändå ja till den så vi får se. Det var så slitet och nedgånget så en helrenovering behövs. Väggar kan man själv tapetsera om men parkettgolvet behövs bytas.
Får vi inte den fortsätter jag att söka bara vi kommer här ifrån.
Huset hade en stor garderob som man kan göra om till ett rum så alla får eget rum utan fönster naturligtvis och jag tror inte de går med på att bygga om det. Jag vill och inte vill ha den men vill bara här ifrån.
Men frågan är bara om vi får den. Min sambo är som vanligt paranoid då han tror att någon ska bryta sig in där medan jag tycker han är tramsig det är sjukt lugnt där och inga bilbränder eller skottlossningar där. Barnen kan vara ute där och cykla själva till mormor och morfar som bor där inte så långt från lägenheten. Perfekt tycker jag. Nu är det faktiskt farmor och farfars tur att åka ner och hämta barnen om de vill ha dem.
Men där var mycket folk som tittade på den s det är ganska många konkurrenter.
men jag pendlar hellre än att bo kvar här.

Fråga: Hur blir det med jobb för mig? Kommer jag få något av de jobben där jag var på intervju denna veckan eller nästa vecka? Både intervjun i torsdags och den andra intervjun kändes bra så jag gärna vill ha något av dem.Tacksam för svar.

Ha en underbar dag. Kramar

41 Pia1:

skriven

Linnea! Det är jättejobbigt med MR om man har cellskräck och de inte har öppen kamera. Sobril hjälper inte mycket, du ska ha en nål med stesolid. Då slappnar du på riktigt av och kan få påfyllning utan att tas ut ur tunneln om du får panik. Ring röntgen och ordna med detta i god tid innan. Be också att få, eller ta med, en duk att lägga över ögonen INNAN de spänner fast huvudet om de tänker göra det. Det är jättebra att man inte kan råka titta upp och gripas av panik. Lycka till, jag har gjort det måååånga gånger och måste ha lugnande varje gång. Men du har ett larm, och har hela tiden kontakt med personalen i lurarna. Kram <3

42 Fanny2:

skriven

Jag tror att de flesta av barnen är godhjärtade tills vuxna lär dem att vara motsatsen. Din son hade en fin förebild och jag tvekar inte en sekund på att dina barnbarn är lika fina. Själv förundras jag över hur snälla grannar jag har och hur söt deras pojke på snart tre år är. En dag träffade jag honom på väg till stan och jag kände mig rätt nere. Han måste ha känt av det för att han ville dela sin välling med mig.

Tack så mycket för svaret häromdagen. Jag håller ögonen öppna så länge. <3 Jag har en lite konstig fråga men tror du att jag har rätt om att min pappa pratar illa om mig med denna kvinna han träffade i Mexiko? Jag skrev till honom nyligen då jag blir så trött på honom...

43 Varis:

skriven

Hej Ez,

Blir så varm i hjärtat av all omtanke mot varandra. Vad det än rör sig om. Som lilla Ella här som bjuder en hemlös på en måltid. Något vi tar för givet varje dag men som de hemlöse värderar högt.

Undrar o hoppas om du kan svara på detta Ez.
Kommer min son att acceptera min blivande man o tvärtom? Han är livrädd för att jag ska bli kär i en tråkig man.. Haha

Kram

44 C:

skriven

Hej!

Jag har aldrig känt mig så här borta och vilsen. Min kille gjorde slut för en vecka sedan, ska dit nästa vecka och hämta lite grejer och då sa han att vi kan prata också. Jag har funderat mycket på om han sa så för att hålla det öppet och se vad man känner då.
Jag är orolig för hur det ska gå för mig, har precis påbörjat en masterutbildning och känner att jag har svårt att fokusera.

Kommer jag klara av mina studier?
Hur kommer framtiden att se ut? Kommer jag giftA mig?
🙂

45 Susanne Amalia:

skriven

jaaaaaaa.... vilken kryssning det ska bli kramar <3 <3 <3 du får full valuta ... kramar i massor <3 <3

46 Kiara:

skriven

Kära Es!
Jag gör ett nytt försök ... Ser du om jag är singel när min mormor blir 90 år eller kommer jag ha någon pojkvän? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

47 Mi:

skriven

Hej!

Tror att jag håller på att bli deprimerad allt känns bara så hopplöst. Ser du någon ljusning för mig??

kram

48 Lena:

skriven

Nää, funderade på flytt men när jag träffar mina barnbarn här varken kan jag eller vill. Jag vil bo NÄRA så jag kan träffa dem ofta och hjälpa till. Min son försöker hitta ett annat boende så jag inte behöver byta bort min 1. Massor av hyresvärdar har kontaktats med......kan boendet lösas på något annat sätt? Finns det en lösning som vi inte sett? Har bett gudarna om hjälp! Varenda skyddsängel vi har också!!!! Som sagt-finns det någon annan lösning? Kommer någon hyresvärd att höra av sig?
Nu skall jag i alla fall berätta vad som hände igår. Jag tappade min börs mitt i Stockholm igår på en parkbänk, alla kreditkort, körkort osv. Upptäckte det efter 25 minuter-min väska måste ha gått upp. När jag upptäcker det rusar jag och mitt ena lilla barnbarn tillbaka där vi satt och tänk ändå PLÅNBOKEN LÅG KVAR trots massor av folk i rörelse! Mitt barnbarn sprang så fort på sina små ben och nu har han självklart fått hittelön! Fantastiskt!!!! Hoppas bara skyddsänglarna hjälper till med bostad också.....för det måste ju ha varit ett tecken.....att ha tillit......

49 H:

skriven

Hej!
Förra veckan svarade du att jag hade 70 procents chans att komma med på tävlingar med min hund i helgen och att jag skulle inte ge upp tanken. Jag vill bara meddela att vi kom med, de ringde för en stund sedan. Nu sitter jag och spyr snart upp en nervositetsklump från halsen. Kommer vi äntligen Klara det imorgon? Vi har försökt så många gånger och alltid är det något som har gått snett. Vi kan och vi vill och vi är så värda detta...oavsett hur jag känner så är det en press innan vi klarat de trots att de egentligen bara är på "lek". Vågar du se nått kring imorgon och vår insats? Kram <3

50 Smöla:

skriven

Kommer det fortsätta va vi, eller är de slut här?

51 Mandarib:

skriven

Hej fina Esmaralda, jag undrar om du ser om det kommer att komma ett litet barn till oss snart?

52 Little miss piggy:

skriven

Hej Es!
Jag har en undran om min barndomsvän. I tisdags hade jag ett inredningsparty (typ som tupperware party) och några dagar innan de frågade jag henne om hon ville komma, men hon tackade nej då hon hade opererat näsan pga att ngt var fel och hade väldigt ont och blödde en del. Självklart förstod jag det och hälsade henne att hon skulle krya på sig. Några dagar senare lägger hon ut bilder på sig själv, sin son och en kompis till henne där dom badar och hon åker ut till kusten samt igår var hon på middag hos några vänner som hon la ut bilder på. Jag fick även veta att hon och hennes man skulle separera så jag förstår om hon inte mår bra pga det. Jag tar inte åt mig, men undrar bara varför hon inte kunde komma till mitt party när hon kunde umgås med andra vänner med tanke på näsoperationen? Jag menar om hon inte var intresserad så kunde hon ha sagt det. Hon sårade ju mig mer när hon väljer att umgås med andra vänner men inte med mig. 😢 Har jag gjort något eller varför valde hon bort mig? Tack på förhand! Kram från mig 💜

53 Cissi33:

skriven

27 grader ute och sol helt fantastiskt! Jag och dottern har varit ute och cyklat, kastat skräp, handlat, handlat blommor och gått till kyrkogården och lämnat. Jag gillar kyrkogården, fridfullt. Sen satte jag ihop ett skåp som ska stå i köket. Helt själv. Och det blev.... Bra... Typ... Den står upp i alla fall och man kan ställa grejer i och på den ;-)

Vad fint du bor, riktigt idylliskt. Ser nästan ut som en bullerby-by :-) med grusväg och så.

Jag var så rädd för nytt jobb men nu när jag tänker på det så känner jag snarare ett lugn. Jag kommer att göra det, jag har bestämt mig. Ska prata med min "chef" på onsdag och innan dess uppdatera mitt cv och begära utdrag ur polisregistret. Vilket kan ta upp till två veckor innan man får.

Trevlig helg!

Kram!

54 f:

skriven

Han med det ljusa lockiga håret som satt vid andra sidan rummet och som jag fick ögonkontakt med, kan han vara någon för mig?

55 C:

skriven

Hej!

Jag har aldrig känt mig så här borta och vilsen. Min kille gjorde slut för en vecka sedan, ska dit nästa vecka och hämta lite grejer och då sa han att vi kan prata också. Jag har funderat mycket på om han sa så för att hålla det öppet och se vad man känner då.
Jag är orolig för hur det ska gå för mig, har precis påbörjat en masterutbildning och känner att jag har svårt att fokusera.

Kommer jag klara av mina studier?
Hur kommer framtiden att se ut? Kommer jag giftA mig?
🙂

56 Helena Ir:

skriven

Pia68,jag tycker själv att nätterna kan vara värst. Bioidentiskt progesteron vet jag att en del använder tillsammans med östrogen(plåster) själv undviker jag socker och mjölprodukter,det tillsammans med motion ska vara bra..säkert vet du en hel del själv av det här.Att inte äta för sent på kvällen hjälper mig,för annars börjar kroppen att koka,vid läggdags,det har med ämnesomsättningen att göra.

Hoppas någon annan kommer med något tips!

57 Smiley:):

skriven

Vad mysigt och så fina bilder<3

Ps:Ser du något skoj som händer mig?krm

58 F.u:

skriven

Undrar om du ser mig i dottern komma iväg på semester nästa månad? Kram

59 Lilly:

skriven

Hur ser det ut framöver, ser det bra ut för oss? Kram

60 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Nu känns allt sådär hopplöst, det känns som om jag aldrig kommer att träffa någon eftersom jag inte "kommer ut riktigt" träffar jag någon tro?
Kram

61 Bolla:

skriven

Takk fineste Esmaralda ❤

62 <3:

skriven

Vilken fin son du har med ett hjärta av guld.
Har farmor fått ro i himlen nu tänker ofta på henne. Bär hennes pärlbrosch med kärlek. Känns som det bara är jag i familjen som tänker och pratar om henne. Vet inte om det är för jobbigt för pappa och prata om henne. Tror inte min pappa mår bra han har åldrats så mycket sista veckorna. Finns det något jag kan göra för pappa ? Tog med honom på myshelg i Stockholm nu och musikal hoppas att han uppskattar det.
Kram & Love
<3 <3 <3

63 Karin:

skriven

Hej

Snälla ge mig någonting att gå på. Lappar vi ihop det här?
Reder vi ut allting. Nu vill han att jag ska flytta, men vet inte om han menar det innerst inne eller bara nu för han är besviken

64 Maleficent:

skriven

Jag ger sällan pengar, om jag ger nåt så är det mat eller något nödvändigt.
Var en rätt så ung svenskaktig tiggare på tåget en dag, bad om pengar till mat och värmeljus. Så synd att så unga ska vara hemlösa i dagens sverige.
Vår lokala affärstiggare verkar fått upp ögonen för mig, har inte gett mycket till henne, men att få komplimanger från en tiggare känns faktiskt konstigt.
Fint gjort av din son också, borde finnas fler sånna.
En fråga, vad är det som drar oss samman, mig och denna kvinna som du sett att jag ska möta, någonting som vi har gemensamnt?

65 Lotto?:

skriven

Hej Es

Har jag någon tur i spel nu? ser du någon stor vinst för mig?
kram

66 f.:

skriven

Saknar honom väldigt mycket i mitt liv.. Som vän. Kommer vi att ses igen även fast vi inte har någon kontakt just nu? Kram

67 Tisa:

skriven

Jag har gått två korta promenader på två dagar och gymmat i torsdags och idag. Jag har bara lite ont i höften men har desto mer ont i fötter, knän, lår. Det känns ungefär som om jag tappat musklerna då de är som spagetti. Är det verkligen träningsvärk?

68 G.H:

skriven

Jag drömde i natt att jag var höggravid men min mage var ganska liten, kändes så bra att va gravid även om jag var lite orolig över så liten mage samtidigt som det var skönt att vara så lätt så långt in i graviditeten :)

Betyder drömmen något:)?

Kram☀️

69 Hönan:

skriven

Tack, behövde höra det. Vet ju innerst inne att det är så, känns bara så läskigt att ta tag i det men det måste göras, så ju förr desto bättre.

Kram

70 Jessica:

skriven

Es, ser du något kring min kommande pojkvän? Till exempel hans utseende, ser han utländsk ut eller ser han svensk ut? Är han äldre?

Kram :)

71 Tintin:

skriven

Hej Es!
I somras, ute på landet, hade vi en brun trast (kanske en koltrast hona) som ett flertal gånger överraskade oss med att flyga fram ur buskar och hoppa på gården. Här hemma såg jag en likadan på gräsmattan lite senare. Sedan berättade min mans f.d. svärmor, som bor där på landet, att de hade en brun trast som åt upp alla deras bär i buskarna. Nu undrar jag.. kan denna bruna fågel vara min mans f.d fru, som avled för drygt 3 år sedan?

Tack förhand!
Kram!

72 AnnaK:

skriven

Tack, det känns bra att höra!

Kram :)

73 optimisten:

skriven

Hej Es

kan du se någon glädjande nyhet på väg mot mig?kram

74 optimisten:

skriven

Hej Es

kan du se någon glädjande nyhet på väg mot mig?kram

75 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar vem kan det var person som jag kom att har kärlek med? Är det någon jag känner eller inte?

Ha det bra

76 C:

skriven

Hej!

Jag har aldrig känt mig så här borta och vilsen. Min kille gjorde slut för en vecka sedan, ska dit nästa vecka och hämta lite grejer och då sa han att vi kan prata också. Jag har funderat mycket på om han sa så för att hålla det öppet och se vad man känner då.
Jag är orolig för hur det ska gå för mig, har precis påbörjat en masterutbildning och känner att jag har svårt att fokusera.

Kommer jag klara av mina studier?
Hur kommer framtiden att se ut? Kommer jag giftA mig?
🙂

77 Mamman som varit med från början :

skriven

Fina bilder på din familj Esmaralda ❤️☀️

78 C:

skriven

Hej!

Jag har aldrig känt mig så här borta och vilsen. Min kille gjorde slut för en vecka sedan, ska dit nästa vecka och hämta lite grejer och då sa han att vi kan prata också. Jag har funderat mycket på om han sa så för att hålla det öppet och se vad man känner då.
Jag är orolig för hur det ska gå för mig, har precis påbörjat en masterutbildning och känner att jag har svårt att fokusera.

Kommer jag klara av mina studier?
Hur kommer framtiden att se ut? Kommer jag giftA mig?
🙂

79 Jessica:

skriven

Hej Es!
Ser du något kring min kommande pojkvän? Utseende till exempel ser han utländsk ut eller svensk ut? Är han äldre än mig?
det var allt!
Kram :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: