If dicks had wings....

 
Skitsnack..skitsnack och skitsnack.
 
Jag har alltid  tyckt  så illa om sånt... och  kvinnor som snackar skit om andra kvinnor... och ofta ligger det ren och skär avundsjuka bakom.
 
Härförleden så  stannade jag  på hundpromenaden och kallpratade lite med en kvinna i min ålder ... vi känner varann ytligt... och hon  undrade om inte  den där LÖSAKTIGA kvinnan som  alltid bar åtsmitande kläder FAST hon var i vår ålder.. om hon  flyttat till våra kvarter.
 
" Eh.. lösaktig?" undrade jag
 
 
 
Jodå, hon visste minsann att den här kvinnan dejtade vilt.. till och med YNGRE  killar för det hade hon själv  hört.. och någon hade sagt att hon var med i en dejtingsajt. Dessutom hennes klädsel.. det kunde  ju alla se vad hon går för.
 
Hon lutade sig närmare mig och väste :
 
" En sån dejtingsajt för YNGRE människor"
 
" Näääääää.. " väste jag andlöst tillbaka... är det sant ??? Berätta ALLT !!
 
Och då gick hon igång !
 
Hon fattade inte min ironi.. suck.
 
 
 
Faktum är att den här kvinnan är singel... väldigt vacker och väl bibehållen.. hon klär sig ursnyggt och kan verkligen bära upp alla slags kläder... hon  har en naturlig skönhet  och dessutom är hon  himla trevlig. Tycker jag.
Vad hon gör i sängen och med vem.. har jag inget som helst intresse av.
 
De är bara att gratulera till ett härligt sexliv om ens hälften är sant som skvallertackan  kräkte ur sig.
 
"  Vet du vad?" sa jag till  skitsnackaren, när jag fick en syl i vädret
Hon vädrade  mer skvaller och skakade ivrigt på huvudet
 
 
"  Vi är bara avundsjuka, du och jag.  Vi är tjocka och korta  och  sambos och äger inte hälften av hennes garderob eller pengar. "
 
" Prata för dig själv" snäste hon och  skakade på huvudet som om det var synd om  mig.
 
Hon kommer nog aldrig mer att  vilja kallprata när vi ses.. och det är lika gott.
 
 
 
I DAG  FLYGER JAG TILL GENUA OCH ÄNTRAR KRYSSNINGSFARTYGET... OCH KAN  ALLTSÅ INTE BESVARA NÅGRA FRÅGOR.
 
NI SOM VILL  HA PERSONLIG SEANS... SNÄLLA, VÄNTA ATT MAILA MIG TILLS DEN 2 /10 -  DÅ TAR JAG EMOT FÖR PERSONLIGA SEANSER IGEN.
 
Kram o massa kärlek
1 Li:

skriven

Tack för dagens första skratt!

Ska snart iväg på bokmässan vilket brukar bli lite tvärtom. Då ser man en massa kända ansikten som alltid ser så fräscha ut på bild och tv men i verkligheten mer som oss andra.

2 Skorpan:

skriven

Hoppas jag inte står på alltför många människors lista i detta fall...

Trevlig resa :)
Kram Skorpan

3 Hedwig:

skriven

Trevlig resa!

4 Tanten:

skriven

Så bra sagt och skrivet. Ska spara texten: Till den avundsjuke.... Möter ibland avundsjuka, mer förr dock. Så trist och onödigt.

Maken läste någonstans något som passar för oss i alla fall: Det är viktigt att leva i sin egen värld, för att man ska orka leva i den stora.

Ha det fortsatt riktigt gott på resan du och vännen.

Kram

5 Tisa:

skriven

Ha så trevlig flygning! :)

6 Beata:

skriven

Hej,
Jag stötte på din blogg av en slump och har kollat igenom ditt arkiv. Känns bra att jag hamnade här. Kommer höra av mig via mejl till dig inom kort.
Hoppas du har det bra på kryssningen!

Tänkte bara fråga snabbt om du ser att jag kommer få ett nytt jobb inom en snar framtid?

Varma kramar Beata


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: