Sicilien...

 
Visst har gubben swag ? "fniss" ... i de nya Ray Ban som han fick i födelsepresent i morse !!
Sjöng " Ja må han leva" gjorde jag också !
 
 
Innan vi går iland på Sicilien  kan vi tänka oss ett glas stärkande...
 
Och vad är bättre än ett STORT  glas mjölk " dubbelfniss" ??
 
 
Så här ser jag ut idag... och nu blir det  ATTAAAAACK.... Sicilien...
 
 
Hästdroskor.... bussar.. spårvagnar.. taxi och vad du vill men hästarna tycker jag lite synd om.. de ska  inte gå och trampa asfalt hela dagen... de ska springa på mjukt gräs.... så hästdroska tar jag nästan aldrig
 
 
 
Väldigt fint  i Messina med palmer och blomster...
 
 
 
I den stora katedralen tände jag ljus för pappa och mina döda vänner....  fast jag vet ju att pappa och flera av kompisarna är med på resan... till och från....
 
 
Vi tog oss upp på höjderna... så vacker utsikt
 
 
 
 
Vännen.... i  tröjan han köpte ombord...
 
 
Fint välkomnande  & avsked i hamnen...
 
 
Massa läckra stränder...
 
 Och spårvagn...
 
 
Nu har vi lämnat Sicilien  bakom oss... kölvattnet bubblar... poolerna är fulla och det är en och annan resenär också... men inte vi.  Jag ska ju ha storhealing ikväll och då gäller det att  vara samlad... så efter healingen börjar födelsepartyt... och vännen är av en sorten som aldrig blir full.... bara lite salongsberusad... så det är vad vi satsar på ikväll efter den sena middagen.... vem vet.. kanske blir det karaoke ?
 
 
 
Nyss paserade vi en ö  med rykande vulkan.... då blev det liv i luckan.. jag hade lagt mig på  britsen med en bok när folk började tjoa och springa omkring i korridoren utanför...  så jag sällade mig till massorna... kom ut i aktern.. och hann se en liten skymt av vulkanön... det är alltså det där dimmiga i mitten på kortet
 
Ja, det har varit en ny underbar dag .... vännen är glad och firad och mer blir det... alla barn har ringt och somliga vänner...
 
Snart tar kvällen vid
 
Massa kram & kärlek
 
P.s. Vi ses lite senare under healingen !!
 
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Cool vän ;).
O fint ställe ni igen varit på. Sandstränderna skulle jag definitivt tacka ja till o drn italienska mayen, aah den passar mig som hand i handske. Tror absolut att jag levt i Italien i något tidigare liv...

Du sade att det finns chans att få "till det" genom en flört Es. Antar att det är han som tar initiativ och att jag också förstår vad som händer? Ser det eventuellt ut att hända på en plats med mycket människor runt omkring? O det är väl någon för mig obekant man? Jösses så jag vill uppleva detta :D. All yours ;)..

Fira ordentligt efter healingen! Lycka till...
Kram Skorpan

2 Linda N:

skriven

Tycker ni är himlans "gillbara" bägge två!

Stort grattis på vännens födelsedag! (Har karln inget namn? :-D)

Tack för alla härliga bilder du bjussar på! Fint att du låter oss bloggläsare kryssa med på ett hörn.

Och klokt att skippa hästdroskorna, det värmer mitt hjärta lite extra.
Kram!

3 Linnean 🌸:

skriven

Jisses, vilken het 60-åring!
Du är snygg som alltid! Läcker tröja!
"Mjölken" såg god ut!! Dricker inte mjölk men i det här fallet hade jag gärna gjort ett undantag! Flin! Sicilien såg mysigt ut! Längtar åxå bort från hösten och all "skit" man ska göra den närmaste tiden. Är redo inför kvällens healing! Hoppas ni får en fin kväll sedan och firar loss rejält! Kram...
/Linnean 🌸

4 Lost:

skriven

Åh så fina bilder<3vill med resa nu:( hihi

Undrar om det vänder och blir bättre den närmsta tiden?
kram

5 AnnaK:

skriven

Så härligt.....vill också 😊

Kram 😊

6 Helena Ir:

skriven

Så fina stränder,även där på Sicilien :)..
Önskar alla en härlig healing och dig och vännen ett
fortsatt fint födelsedagsfirande..

Ni är ett fint par,och det ser ut som ni trivs med varandra..precis så som jag önskar för mig själv en dag :)

Kram :)

Svar: Och så blir det för dig också... kram :)
Esmaralda

7 Browallia:

skriven

Vad häftig att få se en rykande vulkan så där på avstånd. Ni ser ut att ha det så roligt på kryssningen att till och med denna stugsittare får lust att ge sig ut på äventyr. =)

Tacksamhet och glädje. Kram

Svar: Klart du ska... världen väntar på dig.. kram :)
Esmaralda

8 Filippa:

skriven

Hej vilken härlig resa du är på:)
Händer det något kul i okt för mig?

Kram

9 Alexandra:

skriven


Es, lider din vän av någon fobi av något slag, som min karl??

(får känslan av att dom lider av samma fobi nämligen, din vän & min karl)

Om ja, lyckas du att rycka upp han & få han att göra det han måste??

Galet försök av mig, utan atr ge ut för mycket info om varken din vän eller min karl... hahaaaa.🤗



10 Tanten:

skriven

Vilken otroligt fin bild du har tagit på vattnet. Både på den underbara blå färgen och det vackra mönstret som bildas efter båten. Den borde du göra affischer av. Jag skulle gärna köpa.

Kram

Svar: Ja jag blev faktiskt lite impad själv :) kram :)
Esmaralda

11 Malina:

skriven

Så fint att du tänker på hästarna... och så klok gubbe du har...hälsa det och också ett stort grattis till honom förstås, han blev verkligen cool i nya brillorna 😎
Passar väl bra nu i hans " new age"...😀

Svar: Han hälsar o tackar :) kram :)
Esmaralda

12 aennil_e :

skriven

Kan man anmäla sig fortfarande? :)

13 Fatima :

skriven

Ska bli spännande med healing ikväll ❤️❤️

14 Anna E:

skriven

Godkänner läraren min komplettering med det jag nu skrivit för andra gången?

15 Pia1:

skriven

Shit va fint! Vilken härlig resa... Och grattis till vännen!

Svar: Kram :)
Esmaralda

16 Trötter:

skriven

Hej Es

Ser du någon positiv förändring på ingång..?
kram

17 fatima:

skriven

hej esmeralda jag var en av de som var med på hearingen, och kan säga att jag kände faktiskt inget. lite pirr ovanför huvudet var allt.....kan det vara så att det inte tog på mig.. kram

Svar: ja tyvärr... ibland kan det bli så.. kram :)
Esmaralda

18 Fatima:

skriven

Men då måste jag fråga dig, hur känner du dig efter att gett healing till så många??

Svar: Jag somnade som en stock så fort jag la mig på sängen.. och i dag är jag ganska tom inombords,.. men jag har lärt mig att repa mig snabbt.. annat var det för 15 år sedan.. då tog det flera dagar innan jag var människa igen....kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: