En hel flock...

 
Titta....plötsligt dök det upp en hel flock Mannabonnar på stranden... de busade och lekte och hade så kul !
Rätt som det var kom de rusande till mig för att hälsa.., frustande och med fyra iskalla nosar.... goevovvarna !!
 
Jag hoppas dock att ingen visar bilden för MG..  för då blir han sååååå sotis !!
 
 
 
MG därhemma har inte doppat sig än... jag får ju  rapporter dagligen.... han försöker sola men ger upp efter ett par minuter... och glor ilsket på solen.. han älskar ju att sola men kan inte riktigt begripa hur det kan vara kallt när solen faktiskt lyser.... så våren är alltid en aning traumatiskt för honom....
 
 
Mitt absluta favoritbröd... det ser måhända lite konstigt ut... men så himla gott.. och man köper det i lösvikt  i butiken....
 
 
 
Folkliv på hög nivå... men det lär  trappas av nu efter påsk när alla semesterfirare åker hem till sitt...
 
 Strand så långt ögat når....
 
Kram & kärlek
 
 
1 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Lovar att inte skicka bild till mg haha.
Fina bilder.
Hur ser hans intresse ut för mig?
Kram

2 Sus:

skriven

Hej
Du verkar ha de rart....
Hur ska vi få till det nu?
Love sus

3 T:

skriven

Hur kommer det att gå nu i Turkiet efter igår?

4 Elisa:

skriven

Hej!
Skulle det kunna bli bra att besöka henne under resan?
Kram

5 F:

skriven

Hur kommer ser närmaste tiden ut för mig. Kram

6 F:

skriven

Hej esmeralda ser du när jag blir gravid igen ? Kram

7 Ano:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag blir villrådig. Jag vet inte vad han vill. I ena stunden verkar det flyta på men i andra känner jag motstånd. Verkar han ha större intresse för annan tjej? Hur stor är chansen att det blir vi?
Kram

Svar: Det kommer visa sig ganska snabbt hur det blir... försök läs av.. kram
Esmaralda

8 Mackan:

skriven

Hundarna kanske var en hälsning från Mg:)
Åhhh vilken strand den vill jag vara på nu så fin bild<3

undrar om det är på denna staden jag möter min blivande eller hur ser du mötet?
kram:)

9 Lena:

skriven

Vilken underbar strand!!!! Tack att du delar upplevelser i bloggen. Jag har känt mig så oändligt trött igen.... efter att jag köpt talismanen var det uppåt men nu sedan någon vecka är det downhill igen. Svårt att se när de egna barnen är irriterade på allt möjligt OCH INTE lägga sig i!!!! Gör så gott jag kan. Kan du se något runt mig nu? Något på gång????

Svar: Något bra som ger dig energi kommer.. kram
Esmaralda

10 Hmm:

skriven

Går det att lita på min mans bror?

11 Fegis:

skriven

Hej!

Kommer jag att komma vidare i livet och våga göra något åt min hopplösa situation??

kram

12 Fegis:

skriven

Hej!

Kommer jag att komma vidare i livet och våga göra något åt min hopplösa situation??

kram

13 Fiffig:

skriven

Varför känner jag mig så vilsen esmeralda?

14 Helena Ir:

skriven

Ja tänk om MG fått vara med på stranden,där du är nu..och där som lösa hundar inte ses som något konstigt,det hade varit lycka !

Det där brödet,visst det såg lite konstigt ut..jag äter ju inte numera..men jag älskar bröd! Jag blir ju så sjuk av det..i helgen har jag väckt mitt sockertroll..tröstätit! Inte bra..

Tog mig till träningen..träffade lite människor som jag mår bra av..en speciell fin väninna..och så en man,gift givetvis..men trevlig att titta på..och trevlig är han också..peppande..utan att vara för mycket. En sån man skulle jag vilja träffa,för den här mannen,han vet var han hör hemma..hos sin fru.Sånt gillar jag..:)

Ha en fortsatt fin dag :)
Ge din mamma en riktig match i Yatzy..:)

Kram :)

Svar: Ja han hade varit såååå lycklig.. han som älskar strand !! Och som älskar andra hundar !! kram :)
Esmaralda

15 Tingeling :

skriven

Jag vill bo där det är varmt året om... Jag älskar när det är folk ute på uteserveringar och det rör sig folk ute... Folk är glada. I denna lilla "stad" jag bor i är allt dött efter kl 17.00. Tänker på att flytta till grannstaden för det är smidigt eftersom jag jobbar där. Samtidigt vill jag inte stanna där heller.... Om jag flyttar jag blir jag kvar flera år då?

Idag har i alla fall solen varit framme, även om det bara är några plusgrader,snön är borta. Har varit skönt att vara ledig, nästan så man inte vill tillbaka till jobbet. Idag var jag och dottern på bio, kul! Nu tycker till och med jag att det blivit för mycket av det goda... Bara idag popcorn och chips på bion och sen lite från påskägg.... Har småätit för mycket. Så liiite bra att det blir rutiner igen. Dock är det ju bara påsk en gång om året... 😉

Förresten planerar jag nu att åka till grannlandet i juni (och syster och pappa) . Håll tummarna det går vägen! Skulle va så kul!

Trevlig kväll!

Kram!

16 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda kommer jag och UL mötas igen ?
Läste han brevet och mindes mig ?
Kram
💗💗💗

17 h:

skriven

Hej!
Vart kommer jag möta min soulmate? Va jobbar han med?
Kram!

18 Skorpan:

skriven

Du fick väl hemlängtan nu Es?
Konstigt bröd 🙂.
Vad lider äldsta barnet av, kan inte äta fastän är hungrigt, stress?

Nästan hemma, skönt.
Kram Skorpan

Svar: Ja gud vad jag saknar min lille frallebulle :) Ja, det kan vara stress som äldsta barnet lider av... men det bör ändå kollas av läkare innan man slår sig till ro.. kram
Esmaralda

19 Linnean 🌸:

skriven

Lever ni? Såg något skymta förbi om att ett plan störtat i några butiker någonstans i Portugal. Lät ju inget vidare. Hoppas det inte skedde där ni är. Så rart med fyra badande små bullar! Ska kravla upp från värmen under filten...blev iskall av isvindarna när jag putsade rutor så jag somnade under filten med katten.
Så fort det var putsat...började det att snöa! 👹 Ha det varmt och lugnt!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: hemskt.. men det hände i Lissabontrakten.. inte här söderöver.... och herregud,, snöar det IGEN ?? !! kram
Esmaralda

20 Anniina:

skriven

Vilken strand! Saknar resa jag också. Njut..!
De närmaste dagarna.. vågar jag hoppas på att han ändå hör av sig?

21 GARA:

skriven

Hej Es 😊 kommer jag träffa någon kärlek snart. Eller till sommaren, kram

22 Flytten:

skriven

Hej Es

Hur ser mitt nästa boende ut att vara.. och blir jag kvar i denna staden?
kram

Svar: Det kommer en tid när du byter både ort och bostad.. kram
Esmaralda

23 Variss:

skriven

Hej Ez,

Hur känns det att möta på vovveflocken som påminner om din gos därhemma? Måste vara en enorm saknad efter honom.

Jag undrar om du ser om mötet med sonens pappa blir av? Kommer det att vara ett positivt möte för framförallt sonen?
Kramar

24 Desp:

skriven

Hej Es! Ser du om R gillar mig ? Blir det intimt mellan oss !? Hahah ... kram

25 MEE:

skriven

Hej Es

Hur ser chanserna ut att jag möter min soulmate i år och vem skall jag hålla utkik efter?kram

26 Filippa :

skriven

Hej kommer jag träffa min blivande i Linköping?

Kommer jag o min bästa kollega åka på någon ridtävling i sommar?

Kram

27 Flytten:

skriven

Tack för svaret Es<3

28 Elsie🌷:

skriven

Underbara bilder!🌞😁
Tog en långpromenad med väninnan idag, härligt i solen, iskallt i skuggan 🙄
Kommer hennes man någonsin ändra sig?
Eller är han ett hopplöst fall?
Ha det bäst !
Kram Elsie 🌷

Svar: Något väldigt lite kan han förändras om han vill och går in för det.. men ingenting större... kram :)
Esmaralda

29 F:

skriven


Hur kommer ser närmaste tiden ut för mig. Kram

30 F.u:

skriven

Hej esmeralda ser du när jag blir gravid igen ? Kram

31 Fanny2:

skriven

Det är en sån dag... Allt känns mindre kul. Ser istället fram emot fler dogbloggs att skratta åt nu när jag såg strandbilden. Förstår att det är för kallt för honom, han skulle bli så avis på hundarna i Portugal...

Kram

Svar: Ja herregud vad avis han skulle bli, min lille råtteknodd!! kram :)
Esmaralda

32 L:

skriven

Kommer jag att hitta kärleken?

Svar: Japp det gör du.. kram
Esmaralda

33 Anonym :

skriven

Hej Esmeralda är det verkligen slut nu mellan oss från hans sida ?
Kram

34 Skorpan:

skriven

Tack Es.
Det är läkarbesök i morgon, för en gångs skull lämplig tid säg, ska be att det tas uoo till diskussion.
Kram Skorpan

35 Anna E:

skriven

Varför ringer min moster inte som förut? Är det något hon/de inte berättat?

36 EPM:

skriven

Så fint.😍
Saknar värmen här nu...

I min spådom var inte J min soulmate, men saker och ting verkar ha ändrats på den fronten (hans mod m.m.), ser du om det är förändrat eller om det bara är en önskedröm hos mig? 😉 Ärligt talat så säger min intuition att det är mer än tankespöken hos mig, men jag är ju jävig.

Kramar

Svar: Lyssna till din intuition... det ska du absolut göra.. kram
Esmaralda

37 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Är hans intresse seriöst för mig?
Kan vi gå in i en relation?
Kram

38 Diilarraa:

skriven

hej Es,


Jag mår besvärligt för killen jag älskade men som sårade mig efter oväntade dejten, han vill ha mig men jag inte han...

vad ser du om min framtid, när träffar jag den rätta ?
Kommer jag vara lycklig.
Kommer jag gå äver detta snart?:(

Jag fyllde 24 år igår och mår jättedåligt i nuläget, fick ig i matte provet, sårad i dejten, allt är oförväntad.
Jag är chockad Es:(.

Svar: Ja, det är en downperiod för dig.. men gå ut och ta för dig nu... det vänder snabbt och och kommer bli så mycket bättre.. kram
Esmaralda

39 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Är hans intresse seriöst för mig?
Går vi in i en relation? Och ser du oss flytta samman? Kram

40 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du mig flytta från denna stad?
Kram

41 Privat:

skriven

Hej Esmaralda.
Han ber mig om "privata" bilder. Men jag är rädd att han även ber andra tjej om det också. Tror du det kan vara så?
Är hans intresse för mig seriöst eller kan det bli det?
Kram

Svar: Jag ser en varning.. ge honom inga sådana bilder och helst bör du hålla honom rätt kort... jag kan inte se honom som seriös.. kram
Esmaralda

42 Alie:

skriven

Åhhh så fantastiskt härligt du har det... bara njuuut! 😎☀
Kram

Svar: Tack o ja du kan tro jag njuter.. tar vara på varenda dag :) kram
Esmaralda

43 Hoppet:

skriven

Hej Es

Känner mig ovanligt nere idag,ser du om det ljusnar och vänder?kram

Svar: Det ljusnar.. och det bör inte dröja länge.. kram
Esmaralda

44 Nå:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du oss flytta samman?
Kram

45 Hoppet:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram🌷

46 Elisa:

skriven

Hej!
Ser jag ut att träffa nån snart?
Kram

47 Christine:

skriven

Fick en spådom av en annan där hon sa att hon såg mitt livs kärlek som här, nu! Detta var några månader sen. Jag undrar vart han tog vägen, hehe. Träffade en kille som jag verkligen tyckte om men du skrev här att han inte var seriös och plötsligt slutade han höra av sig. Nu vet jag varken ut eller in. Är det min gamla kärlek som menas? Han som så gärna verkar vilja ge det ett försök igen? kommer jag att kunna släppa in honom den här gången?

Svar: Avvakta... du kommer att veta... och den rätte ser ut att bli en helt ny.. kram :)
Esmaralda

48 L:

skriven

Tack för svaret ❤️❤️

49 Madeleine :

skriven

Hej Ez!
Det är så roligt att läsa om dina dagliga äventyr och ni verkar ha det riktigt mysigt :)
jag sökte CSN redan nu till hösten och det verkar strula sig. Ser du om det löser sig? har inte klarat alla mina HP ifrån förra skolan men den var bara på 75% och nu har jag bytt skolan och läser istället 100%.
Jag ska jobba en del i sommar så min mamma tyckte jag inte skulle söka CSN förrän till våren 2018 istället. ser du om det är bra idé?

god natt och sov gott

50 HS:

skriven

Tack för svar ang. kattvakt. Kollar upp pensionaten lite mer och sen när jag landat på det nya stället får jag jobba på en mer långsiktig lösning. Har 4 resor inplanerade på 1,5 mån varav 3 är jobbresor. Pust.

Strandbilderna ser helt fantastiska ut!

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: