AKUT !!

 
I dag pratade jag med Nettan... och hennes lilla Rufus hade varit dålig  om natten efter all lek så det blev till
veterinären... som kunde tala om att Rufus fått en blödning i höften.
Stackarn !! 
 
Precis när vi lagt på luren såg jag att MG slickade frenetiskt på sina tår och jag tittade efter.. det såg konstigt ut... och vi for till veterinären här i byn... som kunde konstatera bruten tumme och hela klon fick  opereras bort akut.
 
 
Alltså dagen efter all rolig lek så kommer först Rufus till doktorn akut och timmen efter kommer Glenn lika akut... till samma  veterinär och han  undrade vad i hela friden de sysslade med på sin lekdejt !!
 
MG är ju som en bebis.. så nu ligger han på sin filt på verandan ....och rör inte en fena... suckar och pustar och snarkar och ögonen går lite i kors efter allt smärtlindrande....
 
Men han hälsar så gott till er alla ändå.. och skickar massa blöta pussar !!
1 Sus:

skriven

Hej
Men oj, oj....
Gjorde jag bra intryck idag?
Love sus

Svar: Det gjorde du absolut.. kram :)
Esmaralda

2 Ghostwriter :

skriven

Stackars vovve. Hoppas allt blir väl.



Kommer jag få hjälp ekonomiskt? Jag måste få det för annars förlorar jag mitt hem. Jag vill inte förlora detta!

Min ängel fick kämpa häromdagen och jag är så ledsen för att jag får han stå ut med mig. Men jag fick panik nu när allt gick åt helvete på samma gång... Kan han förlåta mig?




Kram....

Svar: Han förlåter alltid.. och det ser ut som om du får hjälp av något slag.. kram
Esmaralda

3 Anki:

skriven

Åååh krama MG från oss alla <3
Op av klo fick min gamla bordercollie göra då hon fastnade i gallret man skrapar av fötterna på...
Trösten är att det läker fort <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja tack o lov så är det ju lindrigt .. och om en vecka är han så gott som ny igen:) Kram
Esmaralda

4 Ellis:

skriven

Men stakarna så tråkigt:( hoppas de mår bättre snart<3

Es ser du mig på något roligt snart?
kram

Svar: Ja något kul händer nu efter sommaren.. kram
Esmaralda

5 Jula:

skriven

Men Gud!! Stackarn, krya på älskade mg, hoppas han inte har ont!

Es, är hon ordentlig, bestämmande och dominant? Har jag känt in hennes personlighet rätt?
Kram

Svar: Lite åt det hållet är hon allt.. kram :)
Esmaralda

6 F:

skriven

Stackare skickar en krya på dig kram ❤

Ser du något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

7 Kvinnan :

skriven

Hej esmeralda ser du något budskap till mig kram

8 F.u:

skriven

Något meddelande ifrån min guide ?

9 Ghostwriter :

skriven

Tack för dina svar...


Kram

10 Lilly:

skriven

Ser du mig byta yrke?

11 EPM:

skriven

Stackars lilla MG! Puss på dig😘

Kan jag lita på att han gör som han säger..?
Kram

12 Dunegull:

skriven

Usch stackare! Krya på sötnosen!


Svar: Tack, säger MG :)
Esmaralda

13 Michaels:

skriven

Neej! Stackars MG! Hoppas han kryar på sig snart💜

Svar: Han hälsar och tackar :)
Esmaralda

14 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.
Får han någon nytändning för mig?
Är jag helt obetydelselös för honom eller tycker han om mig? Men inte åt körkekshållet?
Kram

Svar: Känslor finns men de är inte så heta.. kram
Esmaralda

15 Ellis:

skriven

Tack snälla för svaret Es
kramar

16 Ingela :

skriven

Stackars hund, hoppas på snabb bättring!

Jag träffar en man sedan några månader men vi ses så lite och jag är lite sorgsen för jag vill träffas mer. Kommer han att ge oss mer tid och satsa på relationen?

Kram

17 Grethe:

skriven

Ååååååååh stakkars MG daaaa 😢😢😢😢😢
Lille smuppefisen da,må väre forsiktig i lek vet du 💝💗💙
Cookie (Chihuahua) sender MANGE TRÖSTE-KLEMMER til MG!!!
Og en god tröste-slafs fra Grethe oxo 💗💙💕😍

Svar: Nu blev MG glad och skickar tillbaka puss o kram :)
Esmaralda

18 Anonym:

skriven

Nämen stackare :(

Es ser du om han verkligen är den han säger att han är?
Eller ljuger han för mig? Ser du några varningar kring han?
Kram och hälsa lilla Rufus från mig <3

19 Lurad x2 - Ghostwriter :

skriven

Jag förstår inte varför jag fick en till chans med personen, om den chansen skulle vara över så fort. Varför fick jag mina böner hörda? Och sen få en fet smäll igen?




Krm

20 ängel:

skriven

Hej E, tack för ditt tidigare svar.

Undrar om J är min skyddsängel, eller en av dem?

kram

21 W:

skriven

Lille älskade vännen krya på sig snabbt nu!

En extra varm kram

Svar: Tack o puss från MG :)
Esmaralda

22 Agnes:

skriven

Oj!
Rufus med en blödning i höften...o Herr fralla med en bruten tå...

Att lattja o kampa i 5 timmar kräver sin tribut...även för hundar!

Förstår att veterinären stod undrande över detta, haha!

Som värsta Gladiatorerna, juh!

Kram till er alla!

Svar: Ja, de höll i gång nonstop... och nu efteråt inser ju både jag och Nettan att en så liten valp inte kan leka vilt timme efter timme.. och vi har båda dåligt samvete.. vi skulle ju satt stopp men istället satt vi där bara och gladde oss åt att hundarna kom så bra överens och att MG hade sånt tålamod med bebisen... nu ska vi vara klokare framöver.. kram :)
Esmaralda

23 Kristin:

skriven

Kjære MG

Nå synes pudlene mine og jeg veldig synd i både deg og Rufus. Du, MG, har jo virkelig fått en vond skade. En brukket tummel gir smerter. Mistet en klo også. Vi er veldig glad for at din mamma hjelper deg og er veldig glad i deg. Kjærlighet hjelper godt i slike situasjoner. Den lille valpen Rufus har også vondt, så neste gang dere treffes, må dere nok ta det litt mer med ro.
Vi alle sender våre beste hilsener og ønsker at dere blir raskt friske.
God bedring fra Pudlene og meg <3

Svar: Ja, säger MG.... det smärtstillande har slutat ha effekt och nu linkas det omkring på tre ben och han tycker så synd om sig själv ! Det var ju vi som va väldigt dumma.. inte skulle vi låta en valp leka så länge... men de hade så roligt och vi tänkte att Rufus somnar nog när han blir trött... fast han blev ju inte trött... utan kom in i en "second wind" istället... kram :)
Esmaralda

24 Helena Ir:

skriven

Men lille Mannabonne Glenn..stackare..bästa killen!
Ska skicka lite healing till sötnosen :)

Krya på dig nu MG!

Passar på att fråga,tror du att den förfrågan om jag ville ha kansli jobbet..var allvarligt menad? Det var där ,jag även var med i styrelsen tidigare. Nu orkar jag ju inte, alldeles för mycket när jag inte är helt frisk..men oavsett så blev jag glad.
Hoppas på något annat som kan ge lite extra tillskott av pengar.

Puss MG och kram till dig Esmaralda

Svar: MG tackar för healing som han tacksamt tar emot. Och ja, jag tror absolut att förfrågan var helt seriöst menad. Kram :)
Esmaralda

25 Lotta S:

skriven

Åh vilken sjukstuga det blev för voffsingarna, riktigt "dagen efter"-fall efter en toppendag! Krya!

Svar: Ja, riktigt tossigt blev det !! Kram
Esmaralda

26 Mosse:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han hamna i en period där han tänker efter lite mer om mig?
Kram

27 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir jag kvar på jobbet jag är på nu även efter sommaren? Eller blir det annat för mig? Har bara schema sommaren ut, vad tänker chefen angående mig om jag ska vara kvar eller inte?
Kram

28 <3:

skriven

Älskade MG krya kramar i massor 🤗🐶🐾. Så komiskt mina föräldrar fick ta min lilla hund till vetrinär förra veckan klon delade sig när han fastnade i hallmattan. Han skrek som en stucken gris innan de fick loss honom. Bandage, vila och tratt en vecka. Men det skulle läka fort sa vetrinär får hoppas det. Vill vara hemma hos honom nu.
Kan du se något om D vad känner han för mig egentligen? Känns som katten runt het gröt...känslorna var starka i vintras men blev en spricka i kristallen efter missförståndet. Utrett och börjar bli bra. Ska jag åka till hans stuga när jag kommer hem ? Han har frågat i flera år och jag har inte kunnat åka när jag varit i en relation. Men det börjar kännas mer och mer rätt nu.
Kram
💗💗💗

Svar: Ja där ser man.. det är ju nog ganska vanligt att det blir sådär ! Känns det rätt ska du åka dit... men tvekar du.. så låt bli... kram :)
Esmaralda

29 G.H:

skriven

Men oj!! Stackarna!
Hoppas bägge vovvarna kryar på sig 💙💙

Svar: Tack :)
Esmaralda

30 Browallia:

skriven

Krya på dig MG!! ♡

Svar: Tack säger MG :)
Esmaralda

31 Monica :

skriven

Men stackars liten 💕

Jag går och väntar på att nåt skall hända med M.S, det känns som han är den jag väntat på länge. Vad tror du? Är det rätt? Kommer det längre fram?
Kram

32 AnnaK:

skriven

Stackars liten! Hoppas han snabbt är pigg och rask igen 😊

Tack för svar i inlägget imorse!

Kram 😊

33 Hej :

skriven

Aj då stackarn. Han få be matte om extra köttbullar med leverpastej.
Hoppas han blir frisk fort.

Svar: Tack :)
Esmaralda

34 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad otippat att det skedde samma dag på båda.. tycker alltid det ser så jobbigt ut att behöva ha sådan strut på huvudet men jag vet ju att det är för en god sak.
Es, pappan till mitt barn hörde utav sig och ville ha bild skickad till sig via sms på barnet. Jag vill och ska ju släppa honom nu så jag vill gärna ha så lite kontakt som möjligt så att jag ska kunna må väl och kunna lämna honom bakom mig. Vi har barn ihop och han hämtar varannan helg och det är jag helt okej med. Nu senast när vi sa att vi ska gå och varsitt håll och så vill han ha bild på barnet och det förstår jag att han vill. Men innan vi sa det så har han inte hört av sig knappt alls. Inte för att jag ska vara bitter nu. Men jag har inte svarat på hans meddelande och tänker nog inte göra det heller. Är bara rädd att jag gör allt värre? Vad tror du gör jag allt bara värre genom att inte besvara hans önskan?
Kram

Svar: I detta ska du göra vad du själv känner är rätt.. kram
Esmaralda

35 S:

skriven

Oj, det var trist o smärtsamt.
Är det ngn som misstänker ngt på jobbet, då jag har en flört med min kollega?

36 Nicka:

skriven

Hej Esmaralda.
Går han och jag åt varsitt håll från och med nu? Det blir inte vi igen?
Kram

37 Skrållann:

skriven

Hej!
Men stackarna, vilken otur😔
Själv är jag på väg att lägga mig. Jag känner mig inte alls munter och oroar mig för hur det ska gå med/på jobbet. Jag börjar tappa tron på mig själv och mina förmågor. Snälla, tanka över lite god och peppande energi så jag fixar det?!

Kram❤

38 Greta:

skriven

Kommer jag att bli pigg igen efter denna vecka?

39 Greta:

skriven

Kommer jag att bli pigg igen efter denna vecka?

Svar: Du kommer bli piggare.. sakta men säkert.. kram
Esmaralda

40 Lycka:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns mannen jag "letar" efter på dejtingsidan jag använder mig utav nu "Tinder"?
Eller är det troligare att jag träffar honom på de fester jag har inbokade?
Är det någon jag känner till?
Kram till dig och mg

41 Flytt :

skriven

Hej Es

Vad ser du kring min nästa flytt? blir det till en ny stad?
kram

42 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Min kärlek, vad ser du om honom, hur ser han ut? Hur är han? Är han lång?
Kram

43 Virrhönan:

skriven

Nämen stackars små vovvarna, skadade båda två, hoppas verkligen dom kryar på sej snabbt så de kan leka igen fast under lugnare former🐶💕
Det var så himla länge sen jag träffade min flört så jag undrar om han kommer få upp ögonen för mej igen när vi träffas, skulle ju va trevligt med lite kuligheter...😜
En puss på nosen till MG😘

44 Fri fågel:

skriven

Men fy sådan otur, hoppas de kurerar sig ordentligt 💕

Esmaralda. Jag undrar vad intrycket ofta blir av mig för andra personer?

Kram å ett stort kärleksfyllt köttben till mg!

45 Kristi:

skriven

Hej Esmaralda.
Träffade en kille som jag pratar lite med, men han är jätte lång. Rent spontant känns han bra. Men vad tror du?
Kram

Svar: Han fick ett gott intryck av dig också... kram
Esmaralda

46 Hedwig:

skriven

Sven och jag hälsar på dig lille vän och vi hoppas att du kryar på dig snart! En stor kram och en stor tass!

Svar: Tass och kram tillbax från MG :)
Esmaralda

47 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Min kärlek
Är han igen känd offentligt på något sätt?
Kram

48 Helena Ir:

skriven

Tack!
Kram😊

49 Eventet Ghostwetyer:

skriven

Kommer det bli en rolig och bra event i helgen?
Har jag redan träffat min nya vän du såg eller finner jag den personen på det eventet?
kramar

50 Anna :

skriven

Stackars, krya på sig

51 Lilly:

skriven

Undrar om du ser mig byta yrke.

52 Iréne:

skriven

Hej Esmaralda

Jag skulle träffa en man som skulle va för evigt.
E de Fredrik ???

53 Nettan:

skriven

Stackarn :( Puss på nosen!

54 Susan :

skriven

Krya på dig MG🤕

Svar: Tack hälsar MG !
Esmaralda

55 Susanne Amalia :

skriven

Älskade vovvar... önskar att de tillfrisknar snabbt stor kram till MG och den underbart söta fluffflufen är det en Bichon havanais?? EllaBella hälsar och viftar på sin svans <3

Svar: Fluffen är en blandning av Bichon Havanais och ngt annat som jag inte minnst.. MG meddelar att ni har han linkat runt på en liten promenad o tjatade hela tiden om att bli buren.. men 15 kilo kompakthund är ju ingenting som man bär omkring på hur lätt som helst.. kram :)
Esmaralda

56 Linda:

skriven

Stackars MG! Många kryrakramar och pussar, hoppas han blire snabbt bra igen!

Svar: Stort tack :)
Esmaralda

57 Emla:

skriven

Stackars MG!
Hoppas vovvarna kryar på sig
❤️❤️❤️

58 Miltons Mamma:

skriven

Men lilla MG 💖
Krya på sig snabbt 💖🌸


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: