Den konstiga tomheten...

 

Det finns en konstig  sorts tomhet….. och den kan infinna sig när man BORDE vara bara lycklig !! 

Man kämpar länge och ihärdigt för att nå ett mål. 

Ett mål som man verkligen vill uppnå.

Ett livsmål. 

Kampen blir en daglig motivation… redan när man vaknar på morgonen finns tankarna där och kampviljan och man viker inte ner sig…. för nu jävlar ska man nå hela vägen.

 

Man  gör uppoffringar och  man försakar och man dagdrömmer om hur underbart det ska  bli när man äntligen får sitt drömhus, eller  hur det känns när man gått ner 30 kilo,  eller när man efter år av kämpande får sitt drömjobb. 

Det spelar ingen roll vad….man kämpar tappert mot sitt mål och så en dag når man hela vägen!! YAY! 

Nu när man lyckats… så är slutet gott, allting gott… eller ?

Inte alltid !! 

Kampen för att lyckas har varit en daglig trigger, en stark motivation..… man har levt med sitt mål för ögonen.. och när man når hela vägen… då plötsligt tar kampen slut… och en tomhet kan infinna sig. 

 

Att sitta där i drömhuset innebär inte att man automatiskt genererar sig själv lycka….och när man ser den slankare kroppen i spegeln så blir det  kanske inga hallelujamoments … och när  det gäller drömjobbet så dyker det snart upp sånt som man irriterar sig på.    

 Det är naturligt att känna en viss tomhet när man lyckats och ett invant mönster bryts……. och nu gäller det att tänka i nya banor och att ersätta den gamla kampen med något nytt och bra !!   

 Det är inte alltid lätt att vara människa !!

Kram & kärlek

1 JAG:

skriven

Hej... Graviditetstestet visade negativt... Betyder det att jag äntligen kan slappna av och slippa oroa mig?

2 Skorpan:

skriven

Kanske det, men under tien har man i alla fall gett järnet o kämpat o jobbat på för sitt mål. Lyfter på hatten för alla er som har ett mål att jobba för!!

Värre skulle jag säga det är med mig, som inte har några mål, andra än att överleva jobbet. Hur sjuttons länge ska det ta? Nån som ger mig tecken på att det ndå kanske inte var rätt? Men vad skulle det ha varit annars? Nej det är verkligen inte lätt att vara människa, det har du så rätt i Es!

Tycker gårdagen gick rätt bra, maten var god o programmet bra. Min "oförrätt" från ett tidigare liv var också där o det är nog så intressant hur kännbar avogheten är, helt otroligt. O hur vi båda reagerar på det,intressant. En halv dag kvar så lite blir det o kämpa ;). Tur jag får gå till färdigt bord idag också, jag är så värd det ;).

Idag blir äldsta barnet myndigt, hurra, eller så inte. Inte mycket av kalas här hos mig pga jobb, skulle ha varit ledig normalt, men vi akn kanske ta igen det nästa vecka? Hoppas den myndiga är fortsatt "klok" i sina göranden o låtanden. Om barnet brås på sin mor, ja då är det ju så ;DD.

Helg igen, nåt trevlig som kan tänkas ske inom en snar framtid Es? Det är sån stiltje här tycker jag... Får önska alla en trevlig början på helgen!
Kram Skorpan

3 Misstjejen:

skriven

Hej

är det förändringar i hösten för mig som jag fick fjäder vit och svart? är det mycket eller lite?

ha det bra :)

4 Jc:

skriven

Livet är en ständig kamp, bara att kämpa på💪✌️.
Idag skiner ☀️👍.. man blir så glad.. ska bara sitta still i min solstol och njuta.
Imorn stor fest för mina vänner.. blir den bra? Kommer jag att stöta på A 💕denna helg? Kram

Svar: Låter som en härlig helg... och visst blir festen bra.. kram :)
Esmaralda

5 Dunegull:

skriven

Blir helgen okej?

Svar: Ja det ser den ut att bli... kram
Esmaralda

6 Mojsan:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja det är konstigt det där..
Sådana praktiskta ting ger inte långvarig lycka. Man behöver nog finna lyckan och kärleken inom sig själv. Men även den kan rubbas lite av påfrestningar men man får hitta tillbaka igen.
Es, känner han sig klar med mig känslomässigt?
Kram

7 Tingeling :

skriven

Sådär har jag känt några gånger! Jobbigt, och man tvivlar på sig själv lite grann. För min del har det varit jobb. Jag bytte ju jobb två gånger nyligen, förra året. Jag kastade mig ut fast jag egentligen inte vågade (vilket jag i och för sig inte ångrar). Kändes helt rätt, var helt säker, och så blev det jättedåligt, var tvungen att ta mig därifrån. Och det gjorde jag. Till ett jobb som inte alls var roligt. Och kom tillbaka till mitt gamla... Som inte heller är 100 % rätt men det duger för tillfället ☺

Det som också kändes bra först var att utbilda mig till undersköterska. Men ALLT gick fel, det var bara motgångar på ett eller annat sätt. Allt pekade på att jag borde hoppa av. Och när det var 5 månader kvar tänkte jag ge upp, men så tänkte jag att jag kör! Och dem fem månaderna var hemska, kan inte fatta att jag inte gick in i väggen. Såhär i efterhand fattar jag inte att jag klarade det. Men det gjorde jag. Och efteråt blev jag som tom, som du beskriver det. Och undrar om det verkligen var värt det. Det är nu 2,5 år sedan, och jag har ännu inte haft nytta av den utbildningen direkt.

Det är verkligen inte lätt att vara människa! 😀😉

Idag freeedag!! Solen skiner och ska bli 25 grader varmt. Ska träffa en gammal vän jag inte träffat på flera år. Kul!

Kram!

8 sus:

skriven

hej
så är de.....
man kämpar.....
jag hoppas på förändring men kommer ingenstans på något plan....
varför?
love sus

9 Hg:

skriven

Hej..
Min plan är att köpa litet hus nästa sommar...kommer det att ske? Vill så gärna ha egen trädgård ..
Kram...

Svar: Det kommer ske.. jag ser inte riktigt när men jag ser dej i hus.. kram
Esmaralda

10 Mommo:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han kommer tänka till..?
Kommer han känna sig lite dum..? Kommer han ändra sig några gånger igen?
Kram

11 Jossan :

skriven

God morgon!

Sitter på bilverkstaden och de ska göra en koll på min bil!

Igår var jag på en intervju på en skola och jag fick jobbet om jag ville ha det. Får dock inte högre lön än vad jag har nu men jag känner att det är strunt samma. Detta är bra för min erfarenhet och jag får alla lov lediga! Jag kan alltid jobba mig vidare sen :)

Men jag har en intervju till på tisdag men jag är rätt säker på att jag ska ta denna tjänsten :) det känns rätt :)

Helt sjukt att han bara det är din tjänst om du vill ha den!

Nä fredag och malmöfestival! Yey! :) god mat blir det!

Kram

Svar: Åh är det Malmöfestival... den har jag så positiva minnen från.. kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Vi har ett äldre par som matat rådjuren i flera år med den följden att även en älgko blivit som "tam" och jagat bort oss hundägare i skymningen vid deras tomt vintertid .Nu blev hon påkörd förra hösten och hennes kalv går här som en turistattraktion nästan...

Den har alltid stått still när man passerar med hundarna ...eller gått undan sakta...

Igårkväll såg jag den gå vägen ned och jag avvaktade för jag skulle ta av vägen till höger..när jag ska ta av ser jag den ca150m bort och den ser mig stryker öronen bakåt och kommer i full galopp ! Jag sprang för mitt liv , hann in i en carport ..där jag skrek för mitt liv ...han var alldeles intill och frustade faktiskt och av mitt skrik ? vek han av och fortsatte uppför infarten till huset...
Jag tror den tuchade Moses med frambenet ...men jag hittade ingen skada som tur är..Jag vet knappt hur jag tog mig hem...trodde nästan jag skulle dö av hjärtklappningen och smärtan i bröstkorgen efter jag "sprang" hem

Kunde inte somna igår...så påverkad vart jag
Då var det jobbigt att vara ensam...

Är fortfarande upprörd idag...ska jag nu behöva vara rädd för att gå ut med hundarna ?

Sitter nu och försöker passa en hundägare jag egentligen inte gillar för att få sällis ut på P...

Ser du ngt om vi blir attackerade igen ?
Vågar jag gå ut ?

Kram Anki med desorienterad flock

Svar: Ja det är alltid fel att göra vilda djur tama... det blir ofta problem... du kan inte vara den ende.. prata dig samman med andra och bestäm hur nu ska göra... kram :)
Esmaralda

13 Ingela:

skriven

Precis, exakt så!! Det är fan i mig inte lätt att vara människa...

Tack för ditt svar igår Es, handlade om jobb och jag kände ngn form av lättnad när jag fick ditt svar, sen kanske det dröjer innan det nya kommer men jag hoppas ramla över det fortast möjligt...

Idag är sista semesterdagen och också sommarens finaste vad det verkar så idag gäller det att njuta lite extra, åker mot vattnet när sonen vaknat till...;)

Ha en fin dag!
Kram Ingela

14 TjejonO:

skriven

Stämmer det att min moster som gått bort pratade med mig igår om mig och min syster eller inbillar jag mig. Det var kloka ord hursomhelst 😊

Trevlig helg alla fina i i världens bästa bloggfamilj🤗🤗

Svar: Nej inte tror jag att du inbillade dig inte.. kram :)
Esmaralda

15 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag och sonen bor i en tvåa nu. Ser du om nästa flytt blir till tvåsamhet?
Kram

16 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Lycka är en konst det..
Hur sannolikt är det att de tar steget in i en seriös relation?
Kram

17 f:

skriven

Ser det ut att gå bra idag och blir det kul? :)

Ha en fin helg!

18 JAG:

skriven

Hej... Graviditetstestet visade negativt... Betyder det att jag äntligen kan slappna av och slippa oroa mig?

19 <3:

skriven

Hej kära Es vad ser du kring D nu. Är det mer än vänskapliga känslor han har för mig ? Rett ut det jobbiga som var i vintras. Han skrev. Vi ska väl inte dejta igen...som att han ändå ville det.
Ja du dessa män.
Kram

20 Mommo:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer han känna sig dum?mkram

21 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Det är precis som i mumintrollen när Hemulen får sin frimärksamling komplett. Han får en riktig livskris. Vad ska han nu göra?
Men mot slutet av berättelsen kommer han på att han kan samla växter istället och göra ett herbarium. Tur att han kom ur krisen.

J-O samlar frimärken och jag har frågat honom vad han ska göra när hans samling blir komplett och varnat honom för hur det blev för Hemulen.
Han bara skakar på huvudet åt mig "en frimärksamling blir aldrig komplett" säger han.
Kram ThereseC

Svar: Ja, det har nog J-O rätt i... kram :)
Esmaralda

22 F:

skriven

God morgon visst känner man sig vilsen många gånger, man kan ha allt i livet , men ändå känna sig olycklig, men man får vara tacksam för det som är viktigt i livet, familjen hälsan, mat o tak över huvudet.

Tänkte fråga om du ser oss bo utomlands. Kram

Svar: Ja den dagen kommer då du bor utomlands.. kram
Esmaralda

23 Hmm:

skriven

Ser du varför min mans bror är så nere jämt, förstår mig inte på honom alls? Kram

Svar: Kan vara en depression.. kram
Esmaralda

24 Fanny2:

skriven

Det är verkligen inte lätt. Kanske är man inte gjord för att vara nöjd eller så vet man inte vad man egentligen vill... Tänker på hur många gånger vissa byter jobb, utbildning, hem eller partner...

Ser du någon flirt under den kommande resan? Det är en romantisk stad så det är väl alltid något. Om inte så kan man alltid föräta sig på god mat... 😋

Kram

25 Helena Ir:

skriven

Den där tomheten diskuterade jag med en väninna om för bara någon dag sedan. Nu är den kanske inte riktigt av det slag som du skriver om här.
Det handlar om en tomhet..som man(jag) försöker fylla så gott det går,med de medel och ork man har. Men det räcker inte till.
Jag är inte deprimerad,det vet jag..lite bara ..det borde kännas mer.
Tror jag är lite på sparlåga..det går liksom inte att lägga sig ner och vänta på att någon säger: Nu roligt komma :)(skämtar!)
Försöker lura den där tomheten,med att ändå hålla igång så gott det går..känns som det ända rätta!

Have a nice day..hela dagen!

Kram :)

26 Tildis:

skriven

Känner igen mig i det. Och det är ju ganska naturligt att känna en tomhet när man har fokuserat på en sak en längre tid. Då tycker jag det är bra att tänka framåt och tänka på allt annat roligt man har framför sig.

Lyssnade på en fruktansvärd dokumentär om kända kidnappningar. Vill typ bara spy. Fy fan vad hemska människor det finns. Kan inte ens beskriva vad jag känner. Jag undrar verkligen vad som hände de människor som gör så fruktansvärda handlingar. Nä jag fick sluta lyssna för jag mådde så dåligt.

Nu är det sista dagen på jobbet och två veckors semester innan studierna börjar igen. Ska bli så skönt!

Kram <3

27 k:

skriven

Hej

Vad håller han på med egentligen ? Är han riktigt ärlig. Eller håller han på med konstiga saker bakom min rygg. Varför är han så trött o less hela tiden ? säger att det inte beror på mig. Men inte vet jag..
Kram

28 Makaon:

skriven

Köpte en tallisman till dottern som behövde den, önskade att hon skulle få kraft och energi för att klara av det hon går igenom nu, nu är hon betydligt starkare och mer pigg och jag hoppas att tallismanen hjälper henne fortsatt framåt. Tack Es.

29 Cara:

skriven

Kära Es!

Vad skall vi tro om ett kärnvapenkrig? Stillar de små männen sig eller blir det verkligen krig nu?

Svar: Jag kan inte känna in något som tyder på att ett kärnvapenkrig ska utbryta.. som väl är finns det bra rådgivare kring dåliga regenter.. kram :)
Esmaralda

30 Tildis:

skriven

Känner igen mig i det. Och det är ju ganska naturligt att känna en tomhet när man har fokuserat på en sak en längre tid. Då tycker jag det är bra att tänka framåt och tänka på allt annat roligt man har framför sig.

Lyssnade på en fruktansvärd dokumentär om kända kidnappningar. Vill typ bara spy. Fy fan vad hemska människor det finns. Kan inte ens beskriva vad jag känner. Jag undrar verkligen vad som hände de människor som gör så fruktansvärda handlingar. Nä jag fick sluta lyssna för jag mådde så dåligt.

Nu är det sista dagen på jobbet och två veckors semester innan studierna börjar igen. Ska bli så skönt!

Kram <3

31 Anki:

skriven

Hej
Har varit ute med en annan hundägare
Känns bättre nu...
Ska ringa kommunen om detta
Tack för svar

Kram Anki

Svar: Ja, gör det !! Kram :)
Esmaralda

32 Michaels:

skriven

Mitt mål just nu är att hitta nytt jobb och hoppas att det är slut med alla operationer mm. För ett längre tag i alla fall.

Kommer det att hålla mellan dem? Verkar inte vara ett sunt förhållande med svartsjuka och bråk.

Kram

Svar: Det ser inte ut att bli en bestående relation. .kram :)
Esmaralda

33 Lydia:

skriven

Hej allt är så klokt skrivet det är inte lätt och vara människa
Hade det bra och lugnt och harmoniskt med allt och sen rycks allt bara bort för en
Ser du om jag kommer att få ett jobb snart och ett bra boende och hoppas det blir i en annan stad för här vill jag inte stanna i längre och om jag kommer att få hjälp med allt ?
Lydia

Svar: Du kommer till annan ort... och saker och ting kommer falla på plats.. ta tag i en sak åt gången.. det kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

34 Adad:

skriven

Hej Fina Esmaralda!

Ser det ut att bli långvarigt mellan Marwaa och Ahmmed, förlovning/bröllop? Eller verkar det vara en mer tillfällig relation?

Kramar

35 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Nä, de ska gudarna veta att det inte är lätt att vara människa. 😊 Jag måste erkänna att jag kände igen mig mycket i dagens inlägg. Dock tror jag inte att jag får leva lyckliga i alla mina dagar när jag väl har kommit i mål. Det är typiskt sagornas värld att allt är så himla enkelt och att man väl blir lycklig så fort prinsen dyker upp. För min egen del vet jag bara att när jag har kommit i mål, vilket för mig är att orka jobba och komma upp i 75% efter flera års sjukskrivning, så hoppas jag att min prins dyker upp så att vi tillsammans kan gå igenom livet å livets prövningar. Då jag känner att jag snart är i mål ber jag till Gud och hoppas på att min prins dyker upp nästa år. 🙏 Men vem vet, kanske får vänta ytterligare ett år eller två. Vet ju att du har sagt att en flirt och en romans kommer före prinsen men hoppas jag kan genomgå dessa två innan nästa år. Hoppas kan man ju alltid göra så får man se vad livet väljer för en.😊

Jag har en frågande gällande N:s ex L. Mötte henne i en spelaffär iförr går. Det kände lite spänt mellan oss när vi tittade på varandra, iaf kändes det så. Vet hon vem jag är? Vet hon om min "lilla" historia med N eller vad jag kände för honom som ung? Eller inbillade jag mig bara igår om att det var spänt? För flera år sedan kändes det som om hon blängde på mig när hon fick syn på mig. Var hon avundsjuk eller något då eller inbillning det oxå? Ser du något kring detta? Tusen tack ännu en gång! Kram Zoey 💕

Svar: Jo hon vet nog om din existens och därför kändes det också lite spänt... kram :)
Esmaralda

36 Väduren:

skriven

Oj så viktigt att belysa,
den känslan infinner sig så gott som alltid här.

"Jaha.. nu då?"
Och då är det viktigt att leta ny målbild, stor som liten. Och såklart stanna upp ibland och ge sig själv den där klappen på axeln som så ofta glöms bort i stressjakten framåt!

Fråga till dig, E.
Undrar om min dejting app levererar något härligt snart? Torrt på den fronten tyvärr.

Kramis 💕

Svar: Någon dejt kan det allt bli... men tveksamt om det kommer slå gnistor.. kram :)
Esmaralda

37 Adad:

skriven

Hej Fina Esmaralda!

Ser det ut att bli långvarigt mellan Marwaa och Ahmmed, förlovning/bröllop? Eller verkar det vara en mer tillfällig relation?

Kramar

38 Susanne Amalia :

skriven

Enligt APL är inte skolan skyldig att eleverna ska få intygen från sin praktikplats enligt MARIE-HELENE LINDAL Rektor på Virginska skolan i ÖREBRO .skolan behöver inte heller håll reda på dessa intyg som kommer in efter slutförd praktikplats .. Det är mycket möjligt att hon har rätt men varför ska då praktikplatserna skriva intyg och varför vill arbetsgivarna ha dessa intyg när eleven söker arbete efter skolans slut??? Här går arbetsmarknaden inte hand i hand med utbildningens utförande... jag återkommer med mer information i ämnet när jag har pratat med skolverket ... Jag pratade med personal på skolan i somras om detta och de sa att skolan skyddade eleverna från intygens innehåll eftersom innehållet inte alltid var så bra ... min son har bett om nya intyg av de praktikplatser han har varit på eftersom skolan inte kan hitta hans intyg ... och vissa hade sparat och kopierat de intygen de hade skickat in och på ett av dem stod det att praktikplatsen aldrig hade haft en så bra praktikant .. vilket jag inte tycker är speciellt dåligt ... Då berättade rektor Marie-Helene att det var inte innehållet i själva intyget som var dåligt utan hur man hade beskrivit själva arbetsuppgifterna som eleverna hade utfört ... och en del arbetspraktiker glömde att skicka in men trodde att de hade skickat in ... Så ni som vill ha med er era intyg och går på ett yrkesgymnasium be att få kopior som ni sparar ..ni har nytta av dem när ni söker jobb

39 Anna E:

skriven

Precis så, har tänkt så, tänker så... längtar ju efter något bättre med utbildningen till ex... ett år kvar...blir det bra efter den? Hittar jag bra jobb? Sådana tankar finns ju... Lyckas jag? mm mm... Vill må bättre men oroar mig för det mesta faktiskt... behöver en pause...

40 Susanne Amalia :

skriven

fortsättning på förra inläget ..
Tillbaka med mer information om APL ... enligt lag ska skolan och APL=Arbetsplatsläraren ha kontinuerlig kontakt för att sätta betyg.. Men enligt lag behövs inga intyg och inte att skolan sparar dessa heller ... men arbetsmarknaden kräver att eleven ska ha med sig intygen när den söker jobb.. Så arbetsförmedlingen kräver något som det inte finns lag för. Skolan har alltså då en utbildning där de inte kan ge arbetskraftiga avgångsbetyg eftersom arbetsmarknaden kräver praktikintyg från de platser där eleven har praktiserat ... skolverket säger att då får eleven kontakta praktikplatsen och be att få ett personligt intyg eller spara de intyget som de fick när de praktiserade .. men intyget behövdes ju inte enligt lagstiftning.. så vad ska de spara?? En del skolor har så att eleven inte får titta på intygen det är arbetsplatsen som ska skriva och skicka in till skolan ... och då blir det lite svårt att kopiera och spara för eleven .. Så ni som går yrkesinriktad linje se till att få en kopia av era intyg så att ni får ett arbetsrkrafftigt avgångsbetyg ...
Så nu har jag upplyst och varnat de som inte vetat.. jag visste inget förrän min son sökte ett jobb och kocken frågade om han hade hittat betyget på nätet eftersom han inte hade med sig några praktikintyg och hans goda vän hade fått samma fråga i en helt annan kommun .. Aretsförmedlingen vill att eleverna tar med sig sina intyg från praktikveckorna .. men eftersom skolan inte behöver använda dem eller spara eller ens få några så är det lite svårt ... målen för dessa elever faller lite platt kan jag säga. Nu har min son jobb och ånga intyg att visa upp men de som inte har jobbat under sin utbildning har svårt att komma in på arbetsmarknaden ... ..

Önskar er alla på bloggen en härligt trevlig helg med många kramar ... sol i hjärtat och sinnet <3

Till MG önskar jag en härlig stranddag med många nosfynd och EllaBella hälsar glatt ...

Fråga .. nu måste jag fråga om jag får min önskan uppfyllt och får flytta till hösten .. talismanen änglarna skyddsänglarna har jag pratat med och kärlek tillit till kosmos och alltet men så blev det ett stänk av tvivel och jag var tvungen att fråga om jag är hörsammad ... men det känns bra Tallmyrstigen .. där ska jag bo leva och verka ... kramar <3

Svar: Jag ser ju att en flytt kommer och den närmar sig.. den blir kanske inte perfekt men helt okey... bättre bostad kommer sedan längre fram... MG hälsar och säger att nu ska han åka med sin mamma till revisorn och han brukar ha god i skrivbordslådan.. kram :)
Esmaralda

41 Trevlig diva 💁:

skriven

Kära e,

Skulle vara spännande å höra med dig om online dejtingen ger nåt resultat innan jag åker uppåt i landet igen, ett litet fling lr så.

Pust å stånk på detta ibland, men lite kul mellan varven också,
Kram

42 Fialotta:

skriven

Hej Esmaralda.
Om jag bestämer mig för att avveckla honom, han som är intresserad nu. Kommer någon annan då? Kan det dröja? Eller kommer någon som är "mer" rätt?
Kram

43 Mo:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad biter mest på honom? Att förklara varför jag är arg och säga vad jag tycker? Eller ignorera honom så mycket som möjligt?
Om han berörs utav något?
Kram

44 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att jag kommer att vara kvar här på sommarjobbet efter sommaren?
Kram

45 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor ser sannolikheten ut att de tar steget in i en seriös relation?
Kram

46 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer det att ljusna snart när det gäller jobb?

Kram

47 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer det att ljusna snart när det gäller jobb?

Kram

48 Skrållann:

skriven

Hej!
Känner till tomheten. För några år sedan upplevde jag det riktigt så. Jag hade hus, sambo, fantastiska barn, vänner och jobb och samtidigt en enorm tomhet. Det är skamligt att känna så när man birde vara så lycklig över att ha fått allt. Nu har jag fått en tjänst som jag har drömt om men efter fem gjorda dagar känner jag ett kaos. Det är oordning, system jag inte kan och folk som ständigt saknas. Jag visste att jag skulle planera verksamhet men hela tiden går det ut på att jaga folk och släcka bränder. Idag känns det som om jag aldrig kommer tycka att det är drömmen och frågan är om jag kommer stå ut? Kan du se nåt hur närmsta tiden verkar bli?!

Kram❤

Svar: Bestämmer du dig för att fixa det så fixar du det.. och riktigt bra dessutom... det gäller att du bestämmer dig.. kram :)
Esmaralda

49 M:

skriven

Hej
Ensam inget kul vill hitta glädjen igen.
Undrar om han har funderat klart om allting och inte kommer att ångra sig sen och om han menar allvar med den här andra tjejen som jag tror han är med?
Känner ibland att han inte vill det här igentligen men har svårt och tänka klart när det gäller det här beslutet han måste ta någongång.
M❤️

50 Mia:

skriven

Hej

jag tänkte att vi skulle förlova oss när vi åker utomlands om ett halvår ungefär..hihi
men står lite i valet och kvalet om jag ska göra en överraskning och göra allt klart eller om jag ska fråga om vi ska göra det innan vi åker, och sen tillsammans planera.

Blir han glad om jag frågar och tar tag i det tror du ?
Vad får du för känsla..
Kram

51 Kristin:

skriven

Jeg har av erfaring opplevd å gå helt inn for en ting over tid, og når det er oppnådd er det naturlig at det blir tomhet.
Jeg forsøker å ha delmål, men det kan tidvis være vanskelig. Jeg kan fort bli veldig intens i mine gjøremål, og da glemmer jeg å bruke hodet. Slik er det for meg.
Takk igjen for interessant tema, kjære Esmaralda.
Jeg ønsker deg og dine og alle på Bloggen en fin weekend.
Kram :)

Svar: Detsamma önskar jag dig :) kram
Esmaralda

52 Skorpan:

skriven

Hoppas revisorn hade nåt hott åt dig i lådan MG 😊. Jag såg en Mannabonne som var ute o motionerade husse o matte på seminariestället. Den var fläckig, som en häst kan vara, typ. Nåväl, han likna Mannabonne i varje fall.

Sommarvärme o länhtan efter någon. Är han jättelångt borta ännu Es, eller kan han tänkas vara färdig att möta mig? Till dess får jag väl se om det ens blir nå dejter? Mycket äldre män som kollar in min profil, hmm...

Väntar på gästen o helgen...
Kram Skorpan

Svar: Nu kråmar sig MG... när han får höra att han påminner om en häst :) Han gillar hästar och brukar mulas med hästarna i hagen här intill. Lite dejter kan det bli och det kan vara så att det är något du behöver ta dig igenom innan den riktiga kärleken kommer.. kram
Esmaralda

53 Mirre :

skriven

Vilken härlig dag idag☀ Borde jag bjuda ut min crush "M" på en träff nästa gång jag ser honom? Kan det leda till något bra, ser du oss gå på dejt? Haha..
Trevlig dag på er alla!

54 Filippa:

skriven

Hej kommer jag och min bästa kollega Görel umgås någon helg?


Kram

55 Hoppet:

skriven

Vilken hemsk morgon jag haft idag:((
Hade så ont spydde och var svimfärdig att jag ville dö:( mår mycket bättre nu efter mat och tabletter.

Es: kommer det bli bättre?
kram

Svar: Ja det blir bättre.. styrkekram !!
Esmaralda

56 MIkaela :

skriven

Hejsan E!

Hoppas Du har haft en fin sommar. Har inte hunnit vara så mycket inne på din blogg.

Jag undrar om du kan se något kring detta som jag är lite nervös om.... min kusins pappa är alkoholist och min pappa har erbjudit sig att hjälpa han för min kusin skull och för att mamma älskade honom för att han alltid förr har gjort allt för att hålla ihop familjen sin med barnen då deras mor försvann på sitt! Nu till saken.. han ska bo hos pappa och hjälpa han lite hemma osv vid huset och komma i från alkoholen och göra någpt annat med sitt liv. Min fråga är kommer det funka så de båda två inte börja dricka här .... eller kommer det hjälpa min kusins far att komma iordnkng med sitt liv?

Tacksam för svar vad du kan se runt det!

Kram Mikaela

Svar: Det är bra tänkt men jag tror att han samtidigt behöver något annat också -s om tex regelbundna AA möten.. kram
Esmaralda

57 AnnaK:

skriven

Ja, jag skulle behöva sätta upp något mål och jobba för det och inte bara fladdra runt som ett annat löv i vinden. Borde ju gå efter det jag vill ha för tusan. Nåt fel är det ju på mig 🙄

Första arbetsveckan klar efter semester och redan gör kroppen ont överallt. Hur ska detta gå. Nu blir det tupplur iaf. Ögonen hålls knappt öppna!

Kram 😊

58 <3:

skriven

Hej kära Es tanterna säger att badkillen/ vakten flörtar med mig kan det vara så ? Jag märker som vanligt ingenting. Inte alls min typ.
Kram

Svar: Ja nog han han lite intresse av dig alltid.. kram :)
Esmaralda

59 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Läste på Facebook om en kvinna vars hästar blivit utsläppta ur stallet av en syrisk man som tycke att Gud sagt det till honom, Han blev inte gripen för polisen inte hade tid att komma och sedan blev kvinnan anmäld för hets mot folk grupp för att hon ville sprida budskapet på Facebook så att ingen annan ska bli drabbad.
Det är ju inte klok vilka dårar det finns i Sverige nu förtiden.

60 Rebecca:

skriven

Tyckte han att jag var söt? kram :)

Svar: Ja det gjorde han.. kram
Esmaralda

61 Projektledaren:

skriven

Hejsan hejsan :)

Ett tag sedan jag tittade in här nu. Saknar då alltid bloggen när jag är på resande fot.

Jag har alltid varit den självständiga typen, haft mina projekt och inte riktigt haft tid för pojkvän. Men nu börjar jag bannemej längta.. Funderar på hur oddsen ser ut för en träff i det närmaste, om han är redo. Kram!

Svar: Det kan nog snart bli nåt år kärlekshållet till.. kram
Esmaralda

62 Adad:

skriven

Hej Fina Esmaralda!

Ser det ut att bli långvarigt mellan Marwaa och Ahmmed, förlovning/bröllop? Eller verkar det vara en mer tillfällig relation?

Kramar❤️❤️

63 Vantrivsel:

skriven

Hej!

Verkar helt hopplöst att få lägenhet. Dröjer det länge innan vi får lägenhet?

Kram

Svar: Ge inte upp... det dröjer ett tag till men lägenheten kommer.. kram
Esmaralda

64 S:

skriven

Hej, ibland känner jag mig tom oxå, speciellt nu efter en separation. O ibland tvivlar jag på om jag gör rätt, men jag gör det jag måste trots känslor som skuld, oro o dåligt samvete. Jag kan dock inte ge mer så det får bli så här o jag hoppas att det blir bra för mig o barnen o även för make som jag håller på att skiljer mig ifrån. Det gick snabbt men vi har varit tillsammans länge, det kändes färdigt o jag har gett honom mina "bästa" år.
Ser du ngt om mig o barnen framöver?
Ska jag söka kontorstjänsten på jobbet förresten, min chef är lite "svår" o kommer jag klara jobbet samt den relationen med honom?

65 Kvinnan :

skriven

Ser du mig föda fler barn kram

66 Lilly :

skriven

Undrar hur ser karriären ut för mig

67 Queen:

skriven

Finns det något budskap till mig kram

68 Lotta:

skriven

Det blir ju ett antiklimax, men då kan det vara bra att hitta ett annat mål efter att kanske ha pustat ut i tomheten ett tag. Samla kraft är bra :)

Var med om en annan slags tomhet precis. Möte med två människor som jag pratade med men inte fick någon kontakt. Kyla. Usch, då blir det tomhet. Varför är jag så hatad av dessa bröder. Jag försöker ju....

Kram Lotta

69 Lilly :

skriven

Undrar hur ser karriären ut för mig

70 Kvinnan :

skriven

Ser du mig föda fler barn kram

71 Adad:

skriven

Hej Fina Esmaralda!

Ser det ut att bli långvarigt mellan Marwaa och Ahmmed, förlovning/bröllop? Eller verkar det vara en mer tillfällig relation?

Kramar❤️❤️

72 Hoppet:

skriven

Tack snälla för svaret Es kramar

73 Jennifer:

skriven

Hej! Ja den tomhetskänslan känns bekant! Fast nu just känner jag inte av den eftersom jag är mitt uppe i att försöka nå ett mål!

Fina Esmaralda, blir det en bra resa om jag åker till England över en helg och träffar killen? Kram

74 susann:

skriven

Hej!
Jag är 52 år. Och börjar undra om det ligger en förbannelse över mig och mitt liv. Har alltid blivit trampad på, behandlad orättvist både av föräldrar och andra både känslomässigt och även genom arv och gåvor. Ser ingen ände på allt elände i mitt liv.
Var för många år sedan hos några medium för ca 10-12 år sedan och blev spådd. Alla såg kärlek och möjligheter i livet. Även att där låg bättre ekonomi.
Kan ju säga att inget av det har slagit in. Tvärtom har det tyvärr blivit sämre.
Jag vet att detta låter deprimerande men så är det.
Vad ser du?

Med vänlig hälsning// Susanne

75 susann:

skriven

Hej!
Jag är 52 år. Och börjar undra om det ligger en förbannelse över mig och mitt liv. Har alltid blivit trampad på, behandlad orättvist både av föräldrar och andra både känslomässigt och även genom arv och gåvor.Har spått mig några gånger för 10-12 år sedan. Dom såg kärlek och möjligheter och förbättrad ekonomi. Men det har istället blivit tvärtom.
Många av släkt och vänner har gått bort.
Jag vet att jag låter bitter. men.. suck.
Vad ser du för mig?

Med vänlig hälsning// Susanne


Svar: Det vänder.. men du behöver ta dina steg framåt på egen hand och skapa ett bra liv för dig.. för egen maskin.. så kommer en hel del bra på köpet.. kram :)
Esmaralda

76 isabella:

skriven

Hej och godkväll :) Kommer det att gå bra att berätta för allihopa att jag "säger upp mig?" kram och tack <3

77 susann:

skriven

Tack för svaret. Jag får väl fortsätta.Vad syftar du på med att ta steg? Men tycker att jag kämpar på för att ta två steg sedan dras allt undan, och så är jag tillbaka.
Ha en skön helg
Med vänlig hälsning/Susanne

78 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han att han är nöjd och belåten med sitt beslut?
Kram

79 Hj:

skriven

Dear Esmaralda.
Har l känslor för mig?
Kram

80 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad tycker han om mig som person?
Tycker han att jag är tjurig och pratar om för mycket?
Kram

81 Sus:

skriven

Hej
Ge mig ett tips till....
Love sus

82 Lilly :

skriven

Undrar hur ser karriären ut för mig

83 Kvinnan :

skriven

Ser du mig föda fler barn kram

84 Nosan:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det för att jag tjatar och är jobbig som han inte vill vara med mig? Han säger att det är anledningen, stämmer det?
Kram

Svar: Nej, du ska inte ta åt det sådant prat.. kram :)
Esmaralda

85 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Behöver bara hitta nån som vill gå på dejt då 😉..
Kram Skorpan

Svar: Och det kommer.. kram :)
Esmaralda

86 Tossan:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag ser något i hans blick när han tittar på mig, något litet med hans blick. Vad tänker han när han tittar på mig? Känner han något?
Kram

87 Räkning:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är alltid jätte noga med räkningar att betala dem i tid och jag vill inte hamna hos kronofogden. Nu har en räkning och även påminnelse skickats till mig gamla adress och räkningen hamnade hos inkasso och först då har den nu kommit rätt. Kommer det här att lösa sig? Kommer jag få problem nu på grund utav att den hamnade där?
Kram

88 Jessica:

skriven

Hej Es,
jag har sett att min hy har börjat brytas ut och få mer finnar oså, men på min ena kind ser det ut som det börjar utvecklas till acne, ser du om det kommer göra det?
Eller stannar det så och drar sig tillbaka?
Jag har alltid haft väldigt fin hy och får sällan finnar, så jag blev väldigt förvånad när jag så det här på min kind, det låter ytligt men det tynger ned mitt självförtroende... Så jag hoppas det drar sig tillbaka.
Kram

89 Fågel Grön:

skriven

Hej, Bästa Es!
Jag funderar på att ge min man en resa till London (mig o dottern inkluderade). Vi har alltid velat åka dit. Lite väl mycket pengar. Men samtidigt tänker jag att det är NU som vi ska leva och ha det kul! Fina resor ångrar man aldrig. Och förhoppningsvis kommer nya pengar in. Vad känner du kring detta? Eller är det ego av mig eftersom jag också inkluderar mig själv i presenten? Puss o kram! Och tack förstås!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: