En ny vän....

 
I går hade jag och Mannabonne Glenn kärt besök.... allas vår Nettan och hennes lille valp Rufus som snart är 4 månader.
 
Jag undrade lite vad MG skulle tycka om en bebis.... somliga gamla hanhundar  är inte så glada i smått... men MG var bara överlycklig !   Timme ut och timme in.
 
Äntligen en som ville leka lika mycket  som han !!
 
I nästan fem timmar rusade de omkring i divere lekar.. och varenda gång lät MG lille Rufus vinna i dragkamp.
 
Det är typ 3 kilo mot 15... så MG hade kunnat sopa banan med den lille men se det gjorde han inte.
 
När MG la sig ner... så klättrade Rufus upp på honom  och låg på hans rygg och MG  stortrivdes!
 
Jag hade storkok på kåldolmar... till min väns glädje och till sonens fasa... så  han fick utan kål !
 
Och  jag vet ju att kåldolmar är bland Nettans favoriter - så det föll sig naturligt att bjuda in henne och Rufus.
 
Jag och Nettan pratade lite om att hyra in oss nånstans nu i höst... där hon kan ta emot kunder både för regression och spådom. Vi klurar lite på det hela - och jag meddelar er så snart vi bestämt !!
 
Nettan hälsar och skickar kram till er alla
 
Stor kram från mej också !!
1 Filippa:

skriven

Hej kommer jag och min bästa kollega hitta på något kul någon helg?

Kram

Svar: Ja det tror jag ni kommer att göra.. kram
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Åh så ljuvligt, jag är nog så såld när det gäller hundar. Så söt liten Rufus, Mannabonne icke att förglömma. Alla i familjen skulle vilja ha hund men, men.. Tror det kommer att ske först, införskaffandet av hund, när barnen flyttat hemifrån? Tillsammans med mannen? Som dröjer o tär på mitt tålamod ;).
Nu hemåt på hojen...
Kram Skorpan

Svar: Ja det dröjer.. jag önskar att han kunde se till att komma nu på direkten.. och hund blir det för dig så småningom.. ingen tvekan.. kram :)
Esmaralda

3 Ödelagt allt?:

skriven

Kan ju vara världens sötaste kompispar!!

Och då syftar jag såklart både på vovvarna och dig och Nettan... 😉 Nog med fjäsk ha ha, och faktiskt över till nått lite svårare och personligare... Jag undrar om denna händelse blir något som påverkar mig när jag söker vidare jobb? Så rädd att misstaget ska ge mig dåliga referenser. Varit så omtyckt annars.

Kramen!

Svar: Nej jag tror inte detta kommer att följa dig framöver.. andas ut.. kram :)
Esmaralda

4 Undris:

skriven

Så söta de är:) vad gott med kåldolmar måste göra de snart med:)

undrar om du ser mig vara utan den stora kärleken länge till?kram

Svar: Inte så länge, känns det som.. kram :)
Esmaralda

5 Undris?:

skriven

Tack för svaret kram:)

6 Mikael :

skriven

5 timmar lek och 4 månader gammal

Kan inget om hundar men här i kvarteret så skulle de nog säga att så ung hund inte ska leka så länge, innan den växt till sig.


Kram
Mikael

Svar: Det är helt rätt... vi var helt enkelt väldigt omdömeslösa... och tänkte att valpen somnar när han bli trött... vilken han inte blev så precis som barn,, så kommer nog valpat också lätt in i en andra andning... nu vet vi och ska bättra oss.. kram
Esmaralda

7 starlight:

skriven

Hej Ez

Har universum något att meddela mig?
kram

8 Browallia:

skriven

Vilken sötnos, och vad duktig MG är att ta det varsamt med honom :)
En varsin stor kram i retur till dig o Nettan ifrån mig.

Svar: Tack & kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: