En stillsam påhälsning

 
En sällsam och stillsam  påhälsning  från andevärlden....man spelar in en reklamfilm  och en dimma  visar sig lite mystiskt på vägen och om du lyssnar noga  så hör du också filmarens kommentar i slutet. 
 
Kram & kärlek
1 Milla:

skriven

Spännande, har en del erfarenhet av andar.
Jag förstår mig inte på mannen jag brukar träffa till fullo.
Dricker han, är han alkoholist o så verkar han skriva/chatta/skicka sms till fler tjejer fast han säger att han bara älskar mig. Kan du se ngt?

2 Tingeling :

skriven

Ahhhh jag blev skiträdd och hoppade till Hahaha var inte beredd på det där! 😁

3 Naeano:

skriven

Stillsamt? Hmm.. Njamesi, inte direkt du ;D haha.. Fast mig skrämmer du icket fast säkerligen andra ;p

Fråga..

Är det möjligt att ha kontakt/relation med R fastän det blivit som det är mellan mig och K? Tänker då R är K's barn.. Eller blir det för jobbigt/tungt för R?

Tack på förhand och ha en fin dag 🌺

4 <3:

skriven

Godmorgon kram till dig kära Es. Sja jag höra av mig till S N igen. Har hon mig fortfarande i åtanke ?
Kram

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad tycker han A om mig? Finns det något mellan oss om du ser det. Litar han på mig och lyssna på mig nu?

Kan det var något annat som han har tankar om mig?

😊

6 Anonym :

skriven

Förstår han att jag inte kommer vilja dejta mer. Kommer han bli otrevlig får den känslan. Blir det smutskastning av mig ?
Har han problem med spriten ?

Svar: Han är helt enkelt en person med negativ energi... mer ser jag inte.. kram
Esmaralda

7 Sus:

skriven

Hej
Inte kul......
Hur ska jag få besked....
Love sus

8 Camilla:

skriven

Huuj sablar vad jag knyckte till...

Svar: Ha ha ha :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Herregud så skrämd jag blev :D. Stillsam påhälsning, hah, allt annat. Är det nu helt rätt att skrämmas sådär Es, en söndag morgon ;). Såg nog ingen dimma nånstans o ingen röst... Vad jag däremot hörde hemma, torsdag kväll tror jag det var, då lät det som om någon släckte/tände lampan utan att något dock syntes. Ingen fanns i nedre våningen o undrar nu om jag har börjat höra " i höre", som att man ser i syne men hör det istället?

Uppmuntrad av min kompis och dig Es satte jag iväg två ansökningar igår. Kan det leda till något, eller ser det ut som ett jobbyte är mycket långt borta Es? Lite som med karln, syns inte i min närhet... Så har jag uppfattat det, att när du spår Es och du ser något ja då syns det i ens "område" eller hur jag nu skulle förklara det? Kanske en misstolkning från min sida.

Det blev lite vandrande i shoppingcentret igår o ett par nya arbetsskor, hurraa, rosa typ träskor, så fina. Film blev det från datorn då tv:n inte behagade fungera. Undrar om jag drar till mig grejor som är gjorda på måndag, håller inte det dom ska hålla? Känns så...

Sol ute och för svalt för att vara augusti...
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

10 MollyD:

skriven

Hahahaha jag gick på den och tappade nästan datorn. Shit va rädd jag blev och så skrattar jag, typisk Ez humor. Är vaken nu i alla fall.

Varje dag tänker jag att jag skall gå in på match.com för att träffa någon. Känns moget idag. Till skillnad från dom senaste åren kommer jag på mig varje dag att tänka, hmm han ser ju trevlig ut, han var ju snygg, hmmm typiskt alla är upptagna. Bara glad att jag ser män igen. Har frågat, misströstat och frågat igen och frågar - ser du om våra vägar korsas snart? Hur?
Sedan tänker jag med skräck att när han får se mig med ett konstgjort bröst - drar han då. Har i och för sig snyggare bröst nu än ever men ett är borta så det som är där är ser ut som ett men...

Kram

Svar: Ha ha ha,, ja, vaknar gör man av den filmsnutten :) Förstår att du är trött på att vänta.. men han kommer... jag kan inte säga när.. men jag ser dig ju i ett kärleksfullt och bestående förhållande.. kram
Esmaralda

11 Mi:

skriven

Hej, har en fråga till. T o J två kompisar skulle träffas igår på en restaurang, men båda säger att de varit där o väntat på den andre o både två säger att den andre uteblivit. Jag såg T på cykel på väg dig, dock lite försenad. Det här kan ju inte stämma. Vem var där o vem var inte eller vad hände? Jag vet inte vad jag ska tro, bara ana.

12 Kicki 🌞:

skriven

Hahahaha! Vaknade upp i rekordfart denna morgonen haha 😄!

Mannen som jag har kontakt med nu. Är det något intressant för framtiden?

Svar: Känns inte riktigt som att han finns i ditt liv framöver... kram :)
Esmaralda

13 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag kan påverka om jag ringer och tjatar på läkaren jag har mailat? Är det värt något? Kan jag få en tid snabbare då?

Kram och kärlek.

14 Helena Ir:

skriven

Men ..hu då..där blev jag rädd..oväntat :)!!

Hade en sån mysig dröm på morgonkvisten igen..om mannen!
Jag tror jag håller på att förbereda mig..

Ha en bra dag!

Kram :)


Svar: En bra känsla :) kram :)
Esmaralda

15 Bumble bee:

skriven

God morgon Es!
Wow snacka om vilken wake up call 😂😂 Nu är man vaken iaf 😂

Jag hoppas du inte tar detta fel för jag menar inget illa utan är bara nyfiken. I början av året sa du att det var runt 70% chans att jag skulle möta min soulmate i år. Än har jag inte gjort det. Jag VET att du inte kan se när vi möts bara att vi kommer och göra det och det vet jag oxå att vi gör. Men jag är bara lite nyfiken om du ser ifall chansen finns fortfarande att det blir av i år eller lutar det mer åt nästa år? Eller det kanske dröjer ytterligare år? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

Svar: Chansen finns fortfarande att ni möts i år.. än är ju inte året slut... och du ska veta att det är nästan omöjligt att se exakt när möten ska ske eftersom man påverkar själv genom de val man gör.. och då gäller det inte bara dina val utan också din tillkommandes val.. kram :)
Esmaralda

16 Skrållann:

skriven

Hej!
Söndagmorgon och jag har redan lite ångest inför måndagen. Jag känner mig lite rädd för att helgen har varit kaos på jobbet och att jag kommer få skit för det. Ser det lugnt ut eller har jag anledning att oroa mig? Jag har jobbat över nästan varje dag sedan jag började för tre veckor sedan, jag vaknar om nätterna av att jag drömmer om jobbet och är helt upp i varv. Jag vill göra mitt yttersta men vet inte om jag har ork nog att fixa det?!

Kram❤

Svar: Nej så mycket skit tror jag inte du får... men du behöver skaffa dig ett förhållningssätt kring jobbet för det kan inte sluka all din energi.. kram :)
Esmaralda

17 Filippa:

skriven

Hej kommer det lösa sig för min bästa kollega Görel ?

Jag ska inte va för på men jag längtar tills hon är sig själv igen så man kan retas och ha kul igen?

Kram

18 Madeleine :

skriven

Hej ez!
Jag har funderat på att börja med någon träning men vet inte riktigt vad. Jag har varit inne på boxning för det verkar kul eller ska jag hålla mig till simning?

Ha en trevlig dag

Svar: Jag tror du gillar båda delar... kram :)
Esmaralda

19 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
O Hujeda mig! 😱 Var man inte vaken innan så är man garanterat de nu. 😂 Hoppas ingen satte morgon kaffet i halsen 🙈😂

Jag är lite nyfiken på hur du spår ... jag menar hur du får svaret för vad du ser när vi alla ställer hundra frågor till dig. Jag menar har du någon gång blandat ihop svaren eller du kanske läser frågorna en och en och skriver ner dom först när du får dom? Något jag är jättenyfiken på och hoppas få svar på det är ifall jag exempelvis lånar en kompis/kusin/systers mobil eller dator och frågar dig en fråga om kanske kärleken är det mitt svar du får upp då eller är det personens svar som kommer upp då det är hennes ägodel? Tänkte om det blir hennes svar fast det var min fråga? Förstår du vad jag menar? Tänkte om man kanske är hemma hos exempelvis kompisen och jag skrev min fråga på hennes dator. Eller är det mitt svar som kommer fram? Förlåt det kanske var en krånglig fråga? Hoppas du förstod vad jag menade. 😊 Har alltid varit nyfiken på spådom och detta var en fråga jag tänkte på bara.
Jag hoppas du och MG får en bra dag! Kramar Zoey 💕

Svar: Jo det har hänt att jag tolkat fel i hastigheten när jag läst... eller att jag tonar in med svar på någon annans fråga så det blivit fel.. men för det mesta funkar det... det blir väldigt ytligt och bara en snabb känsla.. inte som när jag ger personlig spådom... kram
Esmaralda

20 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

Gulleduuu som jeg skvatt ja 😀😀😀💟
Våkna nå ja!!!!😀
Hahaha 😂😂
Tusen takk for det 😊
Kjäre Esmeralda,ser du om jeg noengang flytter tbax til mitt elskede Värmland?
Savner stedet"mitt" som bare det..og selvfölgelig min elskede datter og min kjäre Pappa 💜
Önsker deg en fin söndag ❤💘💜💚
Kleeeemz 😍😍😍

Svar: Ja, på något sätt kommer du till Värmland, jag ser det tydligt.. men det KAN dröja.. kram :)
Esmaralda

21 EPM:

skriven

Aaaahhh!!! 😂😂😂
Jag tänkte "undra om inte detta är såndär lur-video, nä Es skulle nog inte skrämmas..."
Ha! Men, tack för att du väckte mig fick mig att skratta!

Ser du något om min flytt...?

Ser du nåt om J..?

Kram

22 Lotta:

skriven

Woaaaa.....blev vettskrämd...:)))))

Svar: Ha ha ha :)
Esmaralda

23 h:

skriven

Hej!
Så trött på mitt jobb efter 14år..vill göra annat..jag är så kunning inom service/hotell..
Har väldigt länge tänkt på att starta eget företag..vet att det är mkt jobb..
Vill så gärna starta eget hotell...
Kommer jag lyckas?
Kramar!

Svar: Ja du kan lyckas men än känns det inte riktigt rätt i tiden och du behöver mer på fötterna innan du startar upp.. håll utkik efter lämpliga kurser... kram :)
Esmaralda

24 Milla:

skriven

Jag hade andar i vårt hus vi ägde. Det var en ny upplevelse. Andlig utveckling.
Jag är orolig för mannen jag träffar, känner inte igen honom, tror det är medicin, lite öl, deppig o samtidigt verkar han skriva, chatta med många tjejer o jag vet inte vad som menas med det. Han har skrivit till en kollega i juni, kärleksförklaring fadt sedan tagit tillbaka. Vet inte om han har andra. Väldigt destruktivt.

25 Jula:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han tappat all sitt intresse för mig nu?
Kram

26 Jossan :

skriven

God morgon
Söndag och det har varit en rolig helg. Fredags blev det middag och träff med mina vänner.. lite för mycket dricka för mig. Igår var jag hos en kollega med några andra. Jätte mysigt och vi hade det jätte kul. Tyvärr blev en tjej så full så hon kräktes. De andra killarna blev också fulla men de var såå roliga :) kommer sakna de killarna när jag slutar. Får hoppas vi fortsätter att umgås sen.

Jag kände mig så ensam i fredags när alla mina vänner var i par utom jag. Det känns så jobbigt.. det känns verkligen som det aldrig kommer bli någon kärlek för mig. Jag vill liksom inte va på tinder eller andra sånna sidor.
Om alla tjejer tycker jag är så snygg varför tycker inte killar det då? Vad gör jag för fel?

Idag ska jag laga massa olika mat..

Kram

Svar: Både killar och tjejer gillar ditt utseende... och du har en härlig aura och personlighet.... du fastnar däremot lätt för fel killar och ser inte de andra... kram :)
Esmaralda

27 Browallia:

skriven

Shit! 😰 Vad rädd jag blev, hoppade högt och fick hjärtklappning 💓 Älskar din humor!
🤣🤣🤣🤣

Kram 💗

Svar: Ha ha ha.. ja, man får nog säga att min humor är rätt knäpp... somliga gillar den och andra tycker den är hemsk... kram :)
Esmaralda

28 Ali:

skriven

Ha ha ha ja du, där hoppade man till lite...

Es; Jag känner mig splittrad.. Är detta den tjänst jag kommer stanna på? Jag känner mig mycket tveksam i nuläget, känner mig inte välkommen av min närmsta kollega och kommer inte in i mitt arbete på det sättet jag vill, känns inte som jag kan greppa det och göra rätt.
Känns lite för tidigt att slänga in handduken redan nu... :/
Kram

Svar: Ha ögonen öppna för annat.. men ge dig inte riktigt än.. det kommer bli bättre.. kram :)
Esmaralda

29 Mojsan:

skriven

Hej Esmaralda.
Ska beställa seans utav dig. Allt är så rörigt och jag tror det är dags med en seans, vad tror du?

Varför har han blivit så elak mot mig? Känner han att han fått något slags övertag för att jag Velat mer och att han inte kan hantera det? Och blir elak?
Kan det bli en relation mellan oss? Mig och F?
Kram

Svar: Det här känns inte bra... tänk efter om du vill ha en person som tenderar bli elak, i din närhet ? Det vill du inte...gå vidare.. kram :)
Esmaralda

30 Vettskrämda tanten:

skriven

Ha ha ha reaktionen här var priceless. Halvblind som man blivit med åldern så kisar man nära skärmen också....

Hade faktiskt glömt bort att jag sett detta klipp tidigare. Ett av de första klipp jag såg på Internet någonsin om jag inte minns fel. Ganska galet :)

Passar på att fråga hur dejtingen i höst ser ut att gå? Jag känner att jag kommit in i ett positivt flow mentalt. Förhoppningsvis stannar den känslan ett tag. Kram.

Svar: Ja, det är ett gammalt klipp men det står sig fortfarande :) Ta dejtingen för vad det är och det kommer bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

31 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.
Gick fram och pratade med en kille igår. känner igen han lite sen tidigare. Upplevde han mig som efterhängsen? Har han intresse? Eller ser han mig mer som vän?
Kram

32 Loppan:

skriven

Hej Esmaralda..
Du gav mig rådet att försöka synas när jag är bland någon som intresserar mig. Det gick inte så bra.jag har sett en kille ute några gånger som jag blivit nyfiken på. Men tappade bort honom helt. Jag vet att min kusin jobbar där och kan ha koll på vem han är. Ska jag kolla med henne vad han heter och ta kontakt? Eller kan det verka för "på"? verkar han ha det intresset?
Kram

Svar: Klart du ska ta initiativ... annars får du ju aldrig veta.. kram
Esmaralda

33 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon och jag önskar dig en underbar dag med kärlek och glädje ... I dag blir det städning och dammsugning.. jag har burit hela dagen i går och nu så blir det storstädning ...

filmen var jag ju inte berädd på trodde man skulle se någon dimma av något slag .. nåja var jag inte vaken så vaknade man ju ...

I morgon ska jag träffa en vän som jag inte har träffat på länge det ska bli kul... jag föreslog Rosendals trädgård på Djurgården. Telefonen blev galen och ville inte skriva detta ord så det blev i stället Rosenrasande trädgård ... ;) ibland går det inte som man vill ... livet är ju ganska skoj i sig själv och jag vill bara njuta av det .. alla mina saker som jag beställde på Silververket har kommit och jag ska börja smida hemma är tanken ... efter det att jag har gått min pärlkurs kan jag även göra pärlor det ska bli kul...
Saga .. katten i huset är nöjd för hon har börjat morgonen med strömmingsfilé ... Nu börjar tvåbeningen ta sig tycker Saga. EllaBella har fått köttfärs så hon behöver inte vara avundsjuk... kramar <3 ..
Nu tar jag ett djupt andetag och bara väntar på mirakel --- flytta är ett måste .. <3 Mirakel händer <3 EllaBella hälsar och jag önskar dig och MG en fin dag .. håll en tumme för Cornelis att han får jobbet i Sälen .. han ska prata med ägaren av högfjällshotellet i dag .. <3

Svar: Strömmingfilé till frukost suckar MG... och allt han begär är en näve hundgodis som kastas ut på gräsmattan så att han själv får sniffa sig fram till varje bit... och köttfärs, ser man på, nickar han gillande... själv intar han inte sin frukost förrän framemot lunchtid.. han har sena vanor den grabben.. alla tummar hålls för Cornelis.. kram
Esmaralda

34 Linda N:

skriven

Hahaha, bästa! Fanns massa sånt som cirkulerade för en tjugo år sedan. Works everytime 😂😂😂

35 YR:

skriven

Tack för den du! Fick man kolla så hjärtat fanns kvar minsann haha.Trodde de va dött..Lika humor som min...Lite jäkli. O så måste jag undra,igen Mannen här som köpt stuga bakom min rygg o skulle flytta ut 26 e,sitter kvar här o löser suduko..Bara kört en halv billass.Va e meningen? Har alla lån o köpet e genomfört i fredas..Vad väntar han på? Åker dit med tom bil o visar sonen,istället för att få ut grejer.när man ändå åker.. pantsätta detta huset o ha en stuga me? Han ska väl bo där?Kommer det funka,o ska jag aldrig bli fri? Rädd han inte reder det.bara för då ryker mitt boende me. tvingas jag flytta då klara varken jag eller sonen de som redan mår piss. Regnblöta kramar till alla..

36 YR:

skriven

Tack för den du! Fick man kolla så hjärtat fanns kvar minsann haha.Trodde de va dött..Lika humor som min...Lite jäkli. O så måste jag undra,igen Mannen här som köpt stuga bakom min rygg o skulle flytta ut 26 e,sitter kvar här o löser suduko..Bara kört en halv billass.Va e meningen? Har alla lån o köpet e genomfört i fredas..Vad väntar han på? Åker dit med tom bil o visar sonen,istället för att få ut grejer.när man ändå åker.. pantsätta detta huset o ha en stuga me? Han ska väl bo där?Kommer det funka,o ska jag aldrig bli fri? Rädd han inte reder det.bara för då ryker mitt boende me. tvingas jag flytta då klara varken jag eller sonen de som redan mår piss. Regnblöta kramar till alla..

Svar: Det blir en rörig tid nu.. var beredd på det... men allt faller på plats så småningom. .kram :)
Esmaralda

37 Misstjejen:

skriven

Hej

Har A han något tankar omkring om mig? Gillar han mig och kan det blir något typ nykära?

Ha det bra😊

38 Filippa:

skriven

Hej jag har i några nätter drömt om att antagligen jag blir kinappad eller att mina kollegor blir kinappadeva betyder den drömmen?

Sen sp har min bästa kollega Görel drömt om ett hus hon inte känner till med massor av rum va betyder den drömmen?

Kram

39 AnnaK:

skriven

Den gick jag inte på 😉

Söndag redan och jobb imorgon om jag orkar. Har en hiskelig hosta som inte ger sig och tungt att andas. Borde väl vila nån dag men känns som att jag lämnar kollegorna i sticket då.

Skulle behöva städa och rensa härhemma också men ids inte. Vill göra om också men är så motsträvigt från vissa andra här. Allt ska vara kvar och inget får förnyas så fin konst (värt flera 1000) jag fyndat på loppis och annat fint står i ett hörn för att 15 år gammalt Ikea skräp ska vara kvar 🙄 Vill ha som jag vill härhemma. Har en fin vision i huvet iaf 😊

Nä, nu en dusch eller en tupplur tror jag.....ska klura på vilket en stund 😜

Kram 😊

Svar: Jag visade klippet för min vän... och då hade jag ju sett det själv innan men hoppade lika högt andra gången !! Man BEHÖVER göra om och förnya...då och då... i takt med att man själv växr och utvecklas... kram :)
Esmaralda

40 Solstjärnan:

skriven

Hej😊

Herregud vad jag hoppade till!!

Vred nämligen på volymen rätt högt för att inte missa några detaljer....och tro mig..här gick inget förbi.

Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Ha ha ha :)
Esmaralda

41 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Mitt ex som jag har barn med han jämför mig med hans nya sällskap. Att hon inte är någon sådan som grubblar som jag. Att hon är mer lätt och allt är så krångligt med mig. Varför gör han så? Det gör ju så ont i mig. Och nät han vet hur mina känslor ser ut, att jag inte släppt honom helt än och så jämnför han så och säger det till mig. Ser du varför han gör så? Vill han illa eller tänker han sig inte för?
Kram

Svar: Du ska helt enkelt inte lyssna... inbjud inte till samtal av den sorten utan klipp av istället och var tydlig med att skitsnack vill du inte lyssna på.... han försöker rättfärdiga sig själv och sina val.. kram :)
Esmaralda

42 Skorpan:

skriven

Ser du mig vara en sån som kunde utveckla saker o ting Es?
Kram Skorpan

43 W:

skriven

Men helvete, du skrämde halvt ihjäl mig! :)

Kommer JW att höra av sig igen till mig?

Kram

44 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
Gick fram och pratade med en kille igår. känner igen han lite sen tidigare. Upplevde han mig som efterhängsen? Har han intresse?
Kram

45 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Hur ofta är det ok att få seans?
Sen undrar jag, det känns som att P utnyttjar min pappa och det stör mig. Stämmer det? Går det att få stopp på det?
Kram! Och tack!
PS. Blev vettskrämd av videon haha 😱

Svar: Det är ok när man har nya frågor och nya funderingar men ändå inte för ofta... det får inte bli så att man beställer seans varje gång man ska göra ett val... kram :)
Esmaralda

46 YR:

skriven

Tack för den du! Fick man kolla så hjärtat fanns kvar minsann haha.Trodde de va dött..Lika humor som min...Lite jäkli. O så måste jag undra,igen Mannen här som köpt stuga bakom min rygg o skulle flytta ut 26 e,sitter kvar här o löser suduko..Bara kört en halv billass.Va e meningen? Har alla lån o köpet e genomfört i fredas..Vad väntar han på? Åker dit med tom bil o visar sonen,istället för att få ut grejer.när man ändå åker.. pantsätta detta huset o ha en stuga me? Han ska väl bo där?Kommer det funka,o ska jag aldrig bli fri? Rädd han inte reder det.bara för då ryker mitt boende me. tvingas jag flytta då klara varken jag eller sonen de som redan mår piss. Regnblöta kramar till alla..

Svar: Din fråga har jag nog redan besvarat så kolla lite tillbaka.. kram :)
Esmaralda

47 Lilla jag:

skriven

Hej Ez

Blir 2018 ett likadant år som detta?
kram

48 Annika:

skriven

Men herregud ändå sån video, jag höll på att falla av stolen!! :D :D

Svar: Ja, visst är det räligt !!! Kram :)
Esmaralda

49 Alice:

skriven

Hej Es

kommer jag bli lycklig någon dag,blir det ljusare tider snart?
kram

50 Alma:

skriven

Hej Es

Vad får du för bild av min blivande?
kram

51 Olga:

skriven

Hej Es

ser du något kul som händer mig?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: