Kräkset i kängan...

 

Det  här  hände för många år sedan. Och har varit preskriberat länge, vill jag påpeka !

Jag var nyinflyttad i storstan och skulle börja plugga på universitetet

Jag blev inbjuden till en tjusig fest  bland kändisar och elit och i min ungdom tyckte jag att detta var lite coolt.. att lilla jag skulle få gå på ett sådant partaj.

Jag valde kläder med omsorg, friserade mig fint och gav mig iväg. Full av förväntan.

 

I början var det bål, och jag slafsade i mig två  tre glas minst, i ren nervositet och sen minglade jag runt som om jag aldrig gjort annat. 

Så tog middagen vid.

Det var långbord och serveringspersonal i svartvitt och dyra viner.

 Det började med sillbricka och snaps & öl.  Sen flödade vinet flödade ordentligt, får man säga. 

Jag hade en av våra mer kända skådespelare till bordet och  av nån diffus anledning samtalade vi intensivt om påfåglar.

 

När jag satt med en rejäl portion glass au fou framfö rmig så började  tallriken röra sig… sen gungade hela bordet och  illamåendet kom. 

Det var läge för ett toabesök.

Och snabbt måste det gå. Jag ursäktade mig med ett leende och  gick samlat och så rakt jag kunde mot hallen.. och där tänkte jag göra en rusning  mot toan.. men var i helvete ÄR toan ?

 
 

  Och plötsligt insåg jag att nej, det här går inte.

Jag fixar det inte. 

Nöden har ingen lag. 

Så jag fick fatt i en vinterkänga och gömde mig bakom rockar och kappor och kräktes så diskret jag kunde.. hela kängan full. 

På en äcklighetsbarometer skulle jag få full pott.  

Och inte smög jag mig skamset iväg hem heller. Nejdå, jag fortsatte  dansa och roa mig men såg till att avlägsna mig i tid – innan det blev allmänt uppbrott och alla kappor och kängor skulle tas på.

 

Kram & kärlek och välkomna till en ny vecka

1 GHOSTWRITER:

skriven

Haha gud vad roligt, och jag kan säga att det där skulle kunna vara typiskt jag...





Tänker han på mig och vårt förr då och då eller har han helt glömt bort...Känns som den jag kände försvann, men jag vill ändå tro att han finns någonstans där inne...trots allt.

Och kan du se vad min vän tycker om mig och på vilket plan? Ska jag lita på det jag känner eller kom det bara som en våg som kommer försvinna strax? Jag tycker de va konstigt att jag började tänka/känna så här från "ingenstans". Det känns isåfall inte fel men det känns jobbigt, eftersom det är en vän.


Kram och ha en fin dag!

2 Skorpan:

skriven

Åh nej... Du hade nog inte gjort nåt vidare gott intryck om nån hade sett ditt kräkande ;). O du gjorde knappast om det... Känner igen det där med lilla jag som får vara med om något stort, inte för att jag varit ihop med kändisar, men som ett tänk. Har alltid hört till grupoen "du är inte tillräckligt högt uppsatt för att få vara med"...

I natt drömde kag om intensiva blickar från en man jag känner, just såna som jag önskar jag skulle få, o vi skulle ut o spränga nåt. Jag skulle hämta nåt till denna tripp men allt var inglasat så jag kom ingenstans, massor av barn fanns där. Är det så jag är, inglasad? Åh den blicken vill jag uppleva, på riktigt ;).

Morgonpromenad till tåget för att på eftermiddagen hämta cykeln, hoppas jag.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Och de blickarna du drömde om.. de kommer du att få.... även om det kan dröja... kram :)
Esmaralda

3 Tildis:

skriven

Hahaha😂 Vilka historier dubbar att berätta! Men vad ska man göra när nöden kallar? Har min gamla barndomsvän hittat the one nu? Kram och trevlig måndag till er alla <3

4 L:

skriven

😂👍🤣.. fullpott till dig🏅!! Fy för den som skulle ha kängan 😬😳🙈.
Vad ser du för roligt för mig under hösten? 💕 Kram

5 Helena Ir:

skriven

Hoppsan..hur det kan bli! Du fick till en relativt bra lösning..och kunde fortsätta kvällen. Jag förstår att det är preskriberat sedan länge :) Och jag är helt säker på att du hade skoj också!

Har en lite konstig känsla inför dagen..kanske bara tröttheten såhär på morgonen. Gör som jag brukar,åker och tränar..brukar kännas bättre!

Länge sedan Agnes syntes till här ..hoppas det är bra med dig!

Ha det så bra..denna sista måndag i augusti..

Kram :)

Svar: Ja, jag tänkte på Agnes häromdagen... och hoppas också att allt är bra.. kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Har en fråga är att varför han J ofta konkurrerar mot mig om vissa personer? Vad vill han egentligen med mig? Respektlös och har inte förståelse mot mig även är han skryta om alla.

Vad vill han egentligen mot mig?

Ha det bra

7 Susan :

skriven

😱som det kan bli😅🤣😂

Ägnade söndagen åt Ullared, resväska inhandlad (+väldigt mycket annat bra-att-ha😉), så nu e det bara till bestämma sig för om det ska bli sol-eller stadssemester....vet inte riktigt vad som e bäst i oktober🤔
Kram

Svar: Det blir med vilket som.. och resväskan kommer till användning.. kram :)
Esmaralda

8 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha oh herregud... tack för att du bjuder på denna historia.

Ser det ut att helt säkert vara över mellan mig och han? Såväl På kort sikt som på lång sikt? Eller kommer det en tid då vi gör en ny omgång med varandra?
Kram

9 EPM:

skriven

Godmorgon!

Sånt som händer, fy vad dåligt man nåt då- när världen liksom snurrar snabbare och snabbare runt dig men du vet att du är stilla.

Jag har varit med om vissa saker som jag aldrig riktigt pratat om, snarare skämts över. Det är först nu jag fått en röst och ord för det som hänt.
Jag tänker kontakta en av de berörda och berätta vad det var han gjorde och varför det var fel. Om han väljer att ta det till sig eller inte är upp till honom, men då har jag gjort något.
Bra eller dåligt...?

Ser du om jag har nytt, eget boende vid jul...?

Kram

Svar: Känns det som viktigt ska du absolut prata med honom.. och när du gjort det så tar du ett stort liv framåt.. kram
Esmaralda

10 Dunegull:

skriven

Hur blir sthlms vistelsen. Blir det gröna lund tro?

Svar: Ja den chansen är stor.. kram
Esmaralda

11 Sus:

skriven

Hej
Kan hända den bästa....
Kul at du fortsatte ha kul....
Vill att de ska hända något kul...
Love sus

Svar: Ja gör lite kul planeringar och ta första steget själv.. så kommer mycket gott i kölvattnet.. kram
Esmaralda

12 Jag :

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har inga jobb alls inbokade framöver knappt. Hur ser det ut med jobb framöver? Kommer jag få tider på de ställen där jag är extra framöver? Eller ser det dåligt ut? kommer något nytt annat ?
Kram

Svar: Extrajobb kommer.. det är bara lite stiltje just nu.. kram
Esmaralda

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha Ja vi har nog alla varit där...inte kräkas i kängor direkt ;-)...men inte veta var ens "gräns" går...

En ngt kylig morgon med sol Ny vecka nya möjligheter ! Månne mitt tradiga liv få nya "svängar" snart...

Kram Anki med flock

Svar: Ja, något nytt och bra kommer... se tillfällena när de far förbi och greppa tag.. kram :)
Esmaralda

14 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha skön du är!
Kommer det bli en seriös relation mellan oss igen?
Kram

15 Cissi:

skriven

Hej, vet du, jag är så ledsen just nu. Det har varit en turbulent sommar med mycket oro. Lättar det snart? Har varit hos flera medium som säger samma sak, de ser en man komma till mig, men jag ser honom inte. Vart är han? Är det jag som hindrar honom, vad ska jag göra för att släppa fram allt som jag önskar?

Svar: Ja en kärlek kommer men jag tror bara det är så att det inte är riktigt dags än.. men kommer, det gör han.. kram :)
Esmaralda

16 memme:

skriven

hehehhe urkul! Men jag skulle inte ha velat varit ägaren till kängan :)

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 3 månader nu. Vi har det bra tillsammans men jag har en oro att han inte förstår vad som är lämpligt/inte lämpligt beteende när man är i en relation. Att man inte kan bete sig på samma sätt när man är i en relation som när man är singel, tex när man umgås med andra tjejer. Kommer han fortsätta respektera mig/oss?

Svar: Här får du räkna med att det kan bli lite turbulent.. ni tänker olika i somligt.. kram
Esmaralda

17 Jessica:

skriven

Hej Es!
Ser du om jag kommer bli utbjuden på dejt de närmsta dagarna?
Kram :)

Svar: En dejt kommer snart... kram :)
Esmaralda

18 <3:

skriven

Herregud är det sant...kräkas i en känga. Tur att du inte fick en känga för det kära Es.
Blev L besviken att jag tackade nej till att gå ut och ta ett glas vin ? Han är verkligen trevlig och söt. Verkar vara en fin kille. Blev glad att han ville träffa mig och vågade ta kontakt. Han hade sett mig flera gånger vid poolen. Tror ändå inte att han är min soulmate ? Tror du jag möter min soulmate i min egen stad ?
Kram


19 F:

skriven

Ååh fy fasen esmeralda stackars den som skulle ta på sig den kängan sen 🤣🤣🤣

Tröttare än tröttast är jag idag 😑 men vilken födelsedag jag hade i veckan och presenter kommer i omgångar och får fortfarande känner sån värme och kärlek och lycka ❤❤❤ är så tacksam.kram

Svar: Ja jag har sett många scenarier framför mej... usch och fy !! Det är en go känsla när människor tänker på en.. och presenter är ju jättekul... kram :)
Esmaralda

20 F.u:

skriven

Godmorgon esmeralda undrar om du ser oss få fler barn tillsammans. ❤

21 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Det står helt still i mitt kärleksliv. Känner mig lite ensam och jag vet att det ger mycket glädje att ha någon att älska och få det tillbaka av.
Kommer jag att börja prata med någon intressant man snart och kan det leda till förhållande? Hur stor är chansen att jag träffar den rätta i år eller under nästa år?
Kram

22 Mammi:

skriven

Hej Esmaralda
Hur ser hans känslor ut för henne? Kommer han upptäcka sidor han inte gillar oss henne? I all välmening. Eller ser allt bra ut mellan dem?
Kram

23 Vv:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer hans känslor komma tillbaka för mig? Kommer vi bli tillsammans igen? Och ser du endast ett gemensamt barn mellan oss eller kan det bli så att vi får fler barn tillsammans?
Kram

24 Känslor Ghostwriter :

skriven

Tänker han på mig och vårt förr då och då eller har han helt glömt bort...Känns som den jag kände försvann, men jag vill ändå tro att han finns någonstans där inne...trots allt.

Och kan du se vad min vän tycker om mig och på vilket plan? Ska jag lita på det jag känner eller kom det bara som en våg som kommer försvinna strax? Jag tycker de va konstigt att jag började tänka/känna så här från "ingenstans". Det känns isåfall inte fel men det känns jobbigt, eftersom det är en vän.


Kram och ha en fin dag!

Svar: Din vän gillar dig men är lite " sin egen" i sitt sätt... det ska du inte ta personligt.. kram:)
Esmaralda

25 marie:

skriven

Älskar min pojkvän mig? Jag är orolig att han kommer att svika mig.

26 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har försökt att hitta och prata med killar. Men det är inte riktigt någon som fångar mitt intresse sådär skarpt. Skulle vilja att någon kommer som man liksom sveps med lite med där man vill bygga vidare:. Kommer jag börja prata med någon intressant snart som det kan bli förhållande med?
Kram

27 Lydia💕:

skriven

Hej
Alltid lika roligt att läsa din blogg.
Jag ser inget som händer mig just nu varken jobb eller kärlek eller något
Är stark ibland och tänker att allt ordnar sig men just nu inget behöver ha något tecken ifrån något håll
Lydia💕

28 Kvinna :

skriven

God morgon esmeralda tänkte fråga om du ser oss komma iväg på semester iår 😊kram

Svar: Chansen är god.. eller i början på nästa år.. börja planera.. kram
Esmaralda

29 Hmm:

skriven


Vi har försökt få fler barn ett tag men det har inte gått, ser du oss lyckas

Svar: Boka tid till fertilitetsklinik.. jag tror det blir ett barn till.. kram :)
Esmaralda

30 Vivi:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om hans känslor är helt slut för mig? Kan det bli vi igen?
Kram

31 S)+shima:

skriven

Godmorgon ES! Hade inatt en drömm om att jag blev gravid att stickan visade de var 2 streck på den
.. ser du när kommer att bli för mig? Kram

32 Smöla:

skriven

Haha åh fy!
Vad betyder drömmen om A?
Händer det något spännande under hösten?

33 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Fjärran han dröjer.. 😉
Passar väl ihop med dagens blogg. O en Mannabonne såg jag idag, på morgonpromenad..
Kram Skorpan

Svar: Ja ibland dyker det upp Mannabonnar.. i går kväll kom en promenerande utanför mitt hus och MG lekte med storebror och upptäckte inget.. kram :)
Esmaralda

34 Tisa:

skriven

Måendet bara rasade.
Kommer jag att få byta läkare? Håll tummarna stenhårt!

35 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att känna sig nöjd med hem framöver? Blir dem mer rätt än vad han kände med mig?
Kram

36 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det helt och hållet slut mellan oss nu?
kram

37 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda
Min man och hans två bröder kollar resor till Kroatien. De vill åka på söndag och komma hem lördagen efter. Han brukar ju resa o jag litar på hnm men vet inte varför jag kände mig lite konstig inför denna resa? Jag ska också resa med jobbet exakt samma dag vet inte om det e därför (lite kontrollbehov o flygrädd). Men kommer han "sköta" sig? Kommer allt gå bra.

Kram

Svar: Ja det känns som att allt går bra.. kram :)
Esmaralda

38 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att jag mött den rätta under nästa år?
Kram

Svar: En god chans.. kram
Esmaralda

39 Mareli:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att resa vidare på egen hand?
Kram

Svar: Absolut.. kram :)
Esmaralda

40 Lite orolig :

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har lite rörigt och mycket i mitt huvud. Sist jag jobbade med en arbetskollega som är en man då kände jag att jag var lite disträ och jag pratade lite i telefonen för att få uträtt vissa saker. Är det något han störde sig på? Eller kommer "skvallra" till chefen om? Att jag höll på med telefonen..
Kram

Svar: Ja det känns som om han störde sig lite faktiskt men tveksamt om han skvallrar.. kram
Esmaralda

41 Linnean 🌸:

skriven

Ha ha ha...vilken grej! Undra hur ägaren till kängan reagerade sedan? 😱
Det är ganska hemskt när man plötsligt upptäcker...jäklar, jag är ju askalas! Har åxå råkat ut för det hos "fint folk" Men lyckades slippa spy tills vi skulle hem och förärade en paperskorg i tunnelbanan och fick en vakt efter mig. Usch!
Kan säga att du hade rätt! Förra veckan avlöpte jättebra. Bröllopet gick över förväntan!
När man plötsligt kommer på sig själv med att stå och trösta och krama sin värsta fiende...då har man väl ändå gjort vissa framsteg? Samt ha äkta medkänsla? Och jag spydde inte, skämde inte ut mig, tror jag. Tyckte bara jag såg ut som en jäkla clown med smink som jag inte brukar ha och skrek bara svordomar när jag blev biten av ett äckligt djur i tån. Men då trodde bara folk att jag druckit för mycket skumpa. Ja ja! En lättnad nu!!
Och katten är här!! 😻 Han är väldigt trött men det är kärlek! Dags för lite vardagssysslor nu.
Allt gott till alla! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Ja man kan ju hoppas han tittade efter innan han drog på sig kängan :) Ett stort framsteg har du gjort !! Jag visste väl att det skulle gå bra.., och man får lov att svära och skrika när man blir biten i tån ..... vad mysigt med katten... här ser jag bara ren och sann kärlek i stora mått... kram :)
Esmaralda

42 Pia :

skriven

Ha ha ha! Fy för sören, vilket partaj du hamnade på. Skrattade högt, så tack för ett gott garv såhär på en måndag.

Kram

Svar: Ja nu när jag ser det i backspegeln kan jag också garva.. men lång tid efter hade jag nästan lite förföljelsemani... när jag hörde polissirener så kände jag att nu kommer de och tar mig...de har nog spårat mitt DNA i kräkset eller nåt.... ja jösses... kram :)
Esmaralda

43 Tekla:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag funderar på om jag ska fortsätta på mitt jobb eller byta bana vid 40 + ålder. Kan du se om det är en bra idé och vad som skulle passa mig bäst? Kock? Socionom? Eller fortsätta inom det jag jobbar nu?

Kram

Svar: Känns som om du behöver ett ombyte... famna detta.. du passar som kock och som socionom... välj efter intresse och lyssna in vad hjärtat säger.. kram
Esmaralda

44 Fru forna:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han vilja komma tillbaka till mig sen?
Kram

Svar: Jag ser ju inte att ni är tillsammans i framtiden... men längs vägen innan dess kan det ju hända en del som jag inte ser.. kram
Esmaralda

45 TjejenO:

skriven

Hahaha, underbart!! Undrar om personen i fråga (tänker en man typ) hann att sätta på sig den?🙈🙈😜

Planerar just nu mom sambos 40 årspresent för nästa år. Vad tror du om Mauritius? Är inne och kikar på det nu 😜

Stoor kram

46 Utveckla? Ghostwriter:

skriven

"Din vän gillar dig men är lite " sin egen" i sitt sätt."

Skönt att jag inte behöver ta det personligt men undrar om det jag börjat tänka är något jag ska låta passera och inte göra något åt om man säger?
Så viktigt för jag vill inte förlora våran vänskap igen!


Sen hade jag en viktig fråga till som jag skrev i samma fråga och undrar om du kunde se något om det...om min förra kärlek tänker på oss då och då och behåller våra minnen/bilder osv




Kram :)

47 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att börja prata med någon intressant kille snart?
Kram

48 Undrar :

skriven

Hej esmeralda inom vilket yrke skulle passa mig?

49 ❤:

skriven

Hur ser hösten ut för mig kram

50 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda varit lite irriterad på en inte nära släkting E som hyst in sig hos mina föräldrar i flera dagar och tänker bo hos dem till och från till oktober. Vet att det är lite för jobbigt för mamma med allt när pappa är sjuk. Mamma säger inte nej. Tycker det är så fräckt av släktingens mamma att hon inte tänker på det utan låter dottern bo hos mina föräldrar. Hon är 26 år. Ska jag låta det vara eller ge mamman en hint om hur jag känner ?
Dottern kommer hem fem på natten och meddelar inte om hon ska sova borta så mamma ligger vaken. Vi ska grilla och har mycket att prata ut om när jag kommer hem och har noll lust att E ska vara där då. Lite barnsligt kanske av mig.
Kram

Svar: Du kan ju kolla med mamma så hon är okey med arrangemanget.. men i övrig bör du nog ligga lågt just nu.. kram :)
Esmaralda

51 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon ... det är en underbar morgon med solsken i Stockholm ...

Jag önskar er en underbar dag med solsken och glädje ... MG en härlig nosglad dag med många fynd och se upp för hajar .. det kan ju inte vara bra.. att ha dem så där på tomten .. Har inte MG alltid tyckt att denna skapelse (tunnan) varit märklig ... och nu är det varning för HAJAR... Det var ju det han ylade om redan från början ..

Sonen vet jag inte riktigt hur det går med jobb .. men han har fått direktkontakt med den som äger hotellet ...
kramar ...




Svar: Ja och ingen har förstått vad MG menade !!! Kram :)
Esmaralda

52 Vi:

skriven

Hej Esmaralda!
ser du endast ett gemensamt barn mellan oss eller kan det bli så att vi får fler barn tillsammans? Att vi satsar och får ett till barn tillsammans?
Kram

53 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han känna sig nöjd med henne nu ett tag framöver? Eller kan det vända om?
Kram

54 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.
Det känns som om det är stiltje både inom kärlek och jobb just nu.
Ser du om positivt inom kärlek kommer att komma till mig framöver? Ser du något som leder till förhållande?
Kram

Svar: En flirt lär komma först innan du möter din soulmate.. kram
Esmaralda

55 jinnie_k:

skriven

Hur ser E på mitt och hans förhållande? Kommer vi att gifta oss i framtiden?

56 EPM:

skriven

Hej!

Ser du nåt om mitt liv i vinter. Nån förändring i boende eller civilstatus..?

Kram

57 Jobbaren:

skriven

Hej Esmaralda.
Är något fast jobb påväg mot mig?
Kram

58 Förlovaren:

skriven

Hej Esmaralda.
Han säger att han inte älskar mig längre. Men han verkar ändra sig lite ibland. Han skyller på att jag skulle svikit honom.
Ser du om han Älskar mig fortfarande?
Kram

Svar: Inte som det varit nej, så försök att acceptera och ta dig vidare.. kram :)
Esmaralda

59 Anki:

skriven

Tack för svar :-)
Här ska spanas och greppas tag
Kram Anki med flock

60 Smöla:

skriven

Jag rensar och rensar i alla skåp och vrå.. säljer undan, kastar och ger bort! Herregud va skönt det är.. man mår verkligen så mycket bättre! Snart har jag gått igenom alla garderober.. balsam för själen!
När kör du grupphealing igen?

Svar: Ja visst är det härligt.. !! Grupphealing kommer det att bli när jag och Nettan är iväg.. första veckan i oktober. Jag meddelar när det närmar sig.. kram :)
Esmaralda

61 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad äckligt med kräks i kängan!
Hoppas att kängägaren såg det och inte stoppade foten i det i alla fall 😂
Nu har Hedwig åkt. Det tar 18 timmar innan hon är framme i Groningen.
Vi har haft jättemysigt, så det här får vi göra om någon gång 👍
Vi dansade aldrig på Brännö brygga. Men vi gick på vandringsleden i skogen. Där har jag aldrig gått, trots att jag varit så många gånger på Brännö. Tänk att jag upptäcker alltid något nytt när jag är där 😃.
Tack vare Hedwig (och Gabbe också misstänker jag) insåg jag något viktigt. Det är en privat sak men jag blev mycket glad och det kändes som jag växte litegrann på insidan.

Kram ThereseC

Svar: Härligt att ni haft en mysig tid tillsammans och det känns ju lite i hjärterötterna också för ni har ju träffats här via bloggen :) Viktigt också när man kan ta till sig och växa inom sig... kram :)
Esmaralda

62 Pia1:

skriven

Herregud 😅😅😅😅 Så har jag fått ett av mitt livs bästa besked. Det sjukhus som är världsledande med sin forskning om en av mina sjukdomar, och den bäste av deras kirurger, vill hjälpa mig. En vän i det landet ordnade. Nu är det pengarna bara. Är det någon på planeten som kan så är det han. Jag bara gråter av lycka.

Svar: Oh så glad jag blir för din skull. Och jag tror du får ihop pengarna också... på ett eller annat sätt.. kram :)
Esmaralda

63 Nosan:

skriven

Hej aesmaralda.
Kommer jag att umgås med han och hans gäng någe mer? Jag skulle vilja ut och partaja och göra lite roligt med han och hans kompisar och kanske deras tjejer?
Kram

64 AnnaK:

skriven

Nä men 😂😂

Kram 😊

65 Mee:

skriven

Oj så mycket du har varit med om, vilken rolig historia, men fy vad äckligt för den som skulle ha kängan:)))

undrar om du ser mig på något skoj snart?
kram

Svar: Japp det gör jag... i höst kommer något kul att ske.. kram :)
Esmaralda

66 Nettan:

skriven

Men E, du var tokigt 🤣🤢

Svar: Ja usch och fy !!
Esmaralda

67 Agnes:

skriven

Men oj...jo, jag vet att jag varit dålig på att synas här.
Men jag har liksom inte orken att kommentera...tänker skriva, men så går dagen...och det är försent...nytt inlägg...ja, där kan jag skriva ngt...men orkar liksom inte kliva över ribban...

Är trött men försöker att verka pigg o alert...folk gillar inte att man inte verkar produktiv...lägger krutet på att verka positiv...och när jag är för mig själv, så går luften ur mig...kan väl beskriva det som att egentligen så har jag tappat lusten till det mesta...att, varför lägga energi på saker som egentligen inte betyder ngt...

Och visst läser jag här...men tyvärr så är jag rätt less på att läsa om denna eviga rundgång när det kommer till folks kärleksliv...när jag ändå skriver, så kan jag ge ord till mina tankar...jag funderar hela tiden på varför så pass många av er vill ha tillbaka en skitstövel?

Ni verkar ju vara kloka kvinnor...men när det kommer till en man, så blir ni värsta våpen...och bara det gör mig trött i skallen...ok, nu är jag den sista att ha synpunkter på det här med tvåsamhet. Jag, som inte ens tror på kärleken o tvåsamhet...så jag förstår nog inte varför kvinnor blir våp när det kommer in en skitstövel från höger...

"När kommer kärleken...varför kommer aldrig kärleken...är han "min soulmate"...den där killen hit, den där mannen dit och framför allt...VAR FINNS HAAAN????"

Fattar ni?

Jag blir så utled på att inte begripa vad ni far efter, då jag med stigande ålder inser att kärlek är trams...jag blir mer o mer anti mot män...då de, enligt mig, enbart är ute efter att hitta en kvinna som de kan äga o begränsa livsrummet för...jag litar inte ett dugg på en man...då jag alltid undrar vad de är ute efter...
Sex är alltså slut i min värld...våga fan släpa hem en karl som kanske visar sig vara impotent...vad ska jag då ha honom till?

Att män inte rakar sig, är en annan sak som är avtändande...äldre män än mig själv är ju inte heller attraktivt...övervikt o sunkig livsstil är inget för mig...korta män får mig att känna mig töntig...och i botten ligger då mitt eget sätt som är att jag djupt misstror varenda snubbe som närmar sig...för jag "vet" att de är ute efter att lura mig...

Så varför jag inte kommenterat på ett tag, är för att jag inte orkar...
Livet tar så mycket kraft så det där extra blir liksom som kvicksand...men livet måste ju levas...och huvudsaken är att omgivningen TROR att jag är på ett visst sätt...

Blotta tanken på att behöva ha en man att ta hänsyn till ovanpå det...huvva...

Kram!

Och tack för omtanken! =)

Svar: Vad roligt att höra av dej igen.. du blir ju saknad om det går för långt mellan kommentarerna :) Och det är ju just DET som gör oss till en bloggfamilj... vi har lite positiv koll på varann :) Kan det vara så att du har en depression på gång ? Jag tror nästan det. Tröttheten du känner är inte sund. Den är för mycket. Kanske det är dags att söka läkare ? Jag är ju rädd om dej !! Stor kram
Esmaralda

68 Mee:

skriven

Åh så spännande tack snälla för svaret Es kram:)

69 Sara:

skriven

Jättekul Pia:) så glad att läsa att du äntligen får den rätta hjälpen kram:)


Jag har med saknat dig här Agnes, brukar alltid läsa dina inlägg tycker du har så rätt i det du skriver samtidigt som du är så rolig kram:)

70 8:

skriven

Skönt att jag inte behöver ta det personligt men undrar om det jag börjat tänka är något jag ska låta passera och inte göra något åt om man säger?
Så viktigt för jag vill inte förlora våran vänskap igen!


Sen hade jag en viktig fråga till som jag skrev i samma fråga och undrar om du kunde se något om det...om min förra kärlek tänker på oss då och då och behåller våra minnen/bilder osv

71 Agnes:

skriven

Tack för svar, Es!

Söka läkare för vad? Att jag tycker livet är slut o att jag inte litar på folk?

Att insikten över att vid 56 ses som ngt katten släpat in o de enda som kan tänkas ha sex(dvs själva bli pillade på eftersom de inte längre får upp den) med mig är gamla äckliga gubbar för att välhållna män i min egen ålder söker o finner kvinnor minst 20 år yngre än mig?

Det är livet...det blir inte roligare än så här..det är inte att ha en begynnande depression...det är insikt över att vara gammal o uträknad...

Även om jag själv vet vem jag är o tycker att jag är snygg, sexig o världens kap...jag ser mig som både intelligent,driven, intellektuell, men vad hjälper det, när omgivningen ser mig som en kärring med ena benet i graven....

Det gör mig trött...och varför då lägga energi på något som är kört redan från början...speciellt karlar som tror att jag är desperat...jag ser ju vad de tänker..."Wow, en kärring som jag kan lura av allt hon äger o har under tiden jag raggar o ligger runt med andra kvinnor..."

Som sagt...våga fan släppa en karl inpå livet...

Fortsätter att visa omgivningen mitt glada jag...och njuta av mitt ickeliv i hemmet, där jag slipper människor...bra träning i att bli smidig som en oljad ål i samhället!

Kram!

Svar: Jag tänker att din trötthet är av den mentala sorten och det kan ligga en depression och lura... terapeut som jag är så tänker jag ju samtalsterapi.... men herregud inte på grund av dina åsikter :) Det är tröttheten som bekymrar. Men du känner dig själv bäst! Kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: