Talismanens makt...

 

Dagens gästbloggare är: Christers matte

Jag hade en liten klok och fin blandrashund, Jeff, som drabbades av cancer och som jag fick avliva några veckor  innan min talisman kom. 

Jeff blev 15 år gammal och jag vet att hundar inte lever så länge som vi människor men  sorgen var hemsk i alla fall.  

Jeff betydde så mycket i mitt liv och han var alltid med mig överallt. 

Jag bad talismanen att hjälpa mig med sorgen och hjälpa mig till annat  fokus. 

När jag haft den i tre dagar tappade jag den ner på en tidning på golvet och när jag tog upp den så såg jag att den landat på en annons för ett hundstall med hundar som farit illa och som skulle adopteras bort. 

 
 

Jag frågade talismanen och det var vad han menade och jag kände att svaret var ja.

 Jag ringde och några dagar senare åkte jag till hundstallet. 

Där mötte jag Christer som var av en ras som jag normalt inte skulle kunna tänka mig men en hund är ju inte bara rasegenskaper utan personlighet också.  Han var 13 månader gammal.

Christer kom direkt fram till mig och lade sitt huvud i mitt knä och sedan nosade han på  min ficka, där talismanen låg. Jag tog fram talismanen och den fick en slick och sedan fick jag en puss.

  Det var som att vi knöt ett band just i det ögonblicket. 

 

Christer blev min och jag har inte ångrat mig en sekund.

Han har en kronisk sjukdom och måste alltid medicinera och tas om hand på andra sätt men det gör jag så gärna. Han är så tålig och en sådan vänlig och kärleksfull själ.

Han går ofta lös och följer mig precis i fotspåren.

Han tycker inte om katter men det jobbar vi på. 

Barn och andra hundar går jättebra.

Jag har tackat min talisman som varit upphovet till detta.

 

Jag vill uppmana er andra som har talismaner att försöka tolka vad talismanen menar för ibland är det inte helt självklart. Man ska inte sitta och vänta på att den ska uträtta allting själv utan man måste samarbeta med den.

Och jag vill tacka dig Ezmeralda som gett mig chansen att få en talisman som varit ett led till  denna ny tröst och mening med livet.

Kramar från Christers matte

1 Maria:

skriven

Så fint! Ni var helt klart ämnade för varandra!! ❤️

Ska jag lämna min sambo efter 12år..?
Kommer jag att träffa någon annan?

Kramar! ❤️

2 <3:

skriven

Godmorgon kära Es och Christer.
Ska känna efter om besök till stugan är rätt när jag är hemma igen.Ser du något vad D känner för mig och vill egentligen? Har frågat tidigare men han är nog svår. Vet att han bryr sig om mig.
Kram

3 Bolla:

skriven

Så koselig! Gratulerer med ny bestevenn 🐶😊

Es, broren min er midt i et samlivsbrudd. Ser du om det tar lang tid tid før de blir enige og om det er han som blir sittende med huset?

Klem Bolla 😊

4 Sus:

skriven

Hej
Kul att höra din historia.....
Min är väldigt tystlåten....
Love sus

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Fråga om är det positiv i mail att jag kommer dit till skola och är det något annat bra också?

Ha det bra😊

6 solglitter:

skriven

Hej o god morgon!
Jag känner oro för min äldsta dotter som genomgår hjärtesorg för första gången,Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta.Med en mammas erfarenhet vet jag att det kommer gå över men mitt hjärta går också sönder lite.
Jag kommer inte med några klämkäcka råd utan vill helst bara vara tyst och lyssna.Gör jag rätt ?
Kommer det gå bra för min fina skytt flicka?
Tacksam för svar.

7 Anki:

skriven

Godmorgon

Så härligt att läsa om talismanens olika vägar att verka Sorgen efter en kär vän är tung och jag kan inte tänka mig bättre tröst än en ny trofast vän
Lycka till med Christer <3

Här strular det lite...med misslyckat datorinköp för yngsta sonen och fnurra på tråden för äldsta sonen och flickvän...som dessutom ska besikta min bil idag...försöker vara som solen ändå och gjuta olja på känslostormarnas vågor....men lätt...det är det inte...men vem har sagt att det ska vara lätt ?

Ser du någon förändring i mitt annars stagnerade liv i höst mån tro ? Längtar efter förändring av något slag...

Kram anki med flock

8 L:

skriven

Hej.
Är glad för din skull att ni hittade varandra och att talesmannen hjälpt dig.

Es, vad kan du se om den kärlek som kommer till mig? Utseende personlighet? Någon jag känner till? Är han lång eller en person som syns offentligt?
Kram

9 Kristi:

skriven

Hej Esmaralda.
Killen som jag bara chattat med men som jag blev lite nyfiken på, kan vi passa varandra och kommer vi att träffas?
Kram

10 Cmj:

skriven

Och Christer har fått den bästa matte han kunde få💕🐶., härligt med Talisman hjälp.
Undrar om min Gabbe och Frans kommer att visa mig hjälp💕?! Tycker att dom är tysta just nu..men dom kanske laddar för något speciellt kärleksmöte snart? Kram

Svar: Ja d är nog tysta just nu.. men de verkar ändå.. och ofta gör de det just i det tysta.. du får hjälp men så subtilt att du knappt märker det och jag tror de laddar inför något speciellt.. kram
Esmaralda

11 f:

skriven

Kommer jag klara av dagen idag och när jag sedan får besök? Kram

Svar: Ja det klarar du... kram :)
Esmaralda

12 Minis:

skriven

Hej🌺🌺
Vilken fin historia och lycka till med varandra.
Själv ligger jag hemma i en långdragen maginfluensa 😷😷 usch va eländig man känner sig...hoppas det vänder..vad känner du Es, är det bättre tider på väg? 💖💖💖

Kram på er alla

Svar: Stackars dej.. bättre tider kommer definitivt och nu får du krya på dej.. kram :)
Esmaralda

13 Love:

skriven

Hej.
Grattis grattis till din nyfunna vän, precis så kanske det är ibland att man behöver samarbeta med det som ska ge en kraft. Även med andra ting, man kan inte bli serverad på fat enbart....
Es, sist han hörde utav sig var det för han kände saknad till mig eller handlade det mer om andra saker?
Kram

14 Jossan :

skriven

Igår skrev jag kontrakt på mitt nya jobb. I oktober börjar jag jobba som F-lärare. Äntligen ska jag få jobba som lärare. Trodde aldrig jag skulle få jobba som lärare men nu ska jag det!! Jag är så glad. Hoppas bara jag kan få komma ifrån min nuvarande arbetsplats.
Så nu har jag en lägenhet som jag älskar, mitt dröm jobb så nu är det bara den där kärleken kvar!
Kommer den innan min födelsedag i oktober eller iallafall innan nyår?

Kram

15 Dunegull:

skriven

Fin historia!

Vad tror du händer med Sverige 2018, tänker då politiskt?

16 lillanilla:

skriven

Djur är fantastiska! Precis så gick det till när min goa katt kom till mig. Hon är bara kärlek<3 och hon följer mig varje steg jag tar.
Hoppas nu att båda vovvarna mår bättre idag: inte lätt att ha ont o må dåligt.
Esmaralda, jag är fortfarande orolig för yngsta.
Känns som det inte blir beslut både med det ena o det andra. Vad tror du?
Hittar vi vad vi söker för henne?
Kram

Svar: MG har lite ont i tån idag när medicinen slutat verka men tratten är nog det som besvärar honom mest.. tur att det bara är högst tillfälligt.... ni hittar vad ni söker och det kommer bli bra även om det tar lite tid.. kram
Esmaralda

17 Linnean 🌸:

skriven

Christers matt:
Vilken fin historia! Helt otroligt att talismanen ramlade ner på just den annonsen! Önskar er lycka till!

Hm, min talisman ligger just nu...under sängen! Den fick ligga där för jag pallade inte börja putta sängen. Hm, den kanske markerar att jag ligger på ett currykryss? Öh, var fick jag det ifrån, nu då? Har ju haft mina tvivel på talismanen men det kan luta mot en gästblogg framöver 😉 I går fick jag kontakt med en äkta häxgubbe i den djupa jämtlandsskogen. Han kunde bara med mitt födelsedatum rabbla upp exakt vad jag lider av. Mellan vilka kotor jag har problem och vad de påverkar. Stämde för det är just dom kotorna som jag har på utlåtandet fr MR!! Der är en hel historia som vi tar en annan gång. Ska testa de homeopatiska preparaten först. Otroligt intressant!! Så har det hänt lite mera som kan vara talismanrelaterat 😀

Läste sent i går kväll om MG. Herre Guud! Hur är det med honom? Och lille valpen? Som det kan bli!! Hoppas verkligen att de kryar på sig!

Nu ska jag iväg på mammografi. Solen strålar och känslan av höst känns i ljuset och luften.
Ha det så rart i dag!

Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja som det blev... att både valpisen ochi MG fick fara akut till veterinären efter första lekdejten... men det blev för mycket för valpen.. och det borde ju vi begripit !! Lille Rufus mår bra och MG har ont i tå nu när medicinerna slutat verka.. men det är ju tillfälligt.... mammografi är inte kul.. en viktigt och det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

18 Vilja:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du att vi går åt olika håll från och med nu? Kan han känna saknad? Men blir det olika håll nu?
Kram

19 Iréne:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag skulle mötande en man som skulle min man för evigt.
E de Fredrik ???

20 Skorpan:

skriven

Men så fint din talisman fungerat Christers matte. O bra tips bjuder du på också :). Lycka till med nya vovven.

O så har jag typ blivit idiotförklarad, igen, av en medlem. Hur i hela fridens namn kunde jag veta att hon vill att föreningen ska skicka en adress, skriva nekrolog, delta i begravningen av hennes mamma? Jo men mamman gjorde ju en enorm karriär, vilket jag ju borde ha känt till. Jösses vilka titelsjuka människor det finns. Näe, jag delar inte deras uppfattning om dem själva, tyvärr. En dag söker jag mig absolut vidare.. Ser det Es ut att ta länge o vill nån ens ha mig, åldern lär komma emot..

Ha en bra dag o hoppas Mannabonne är bättre nu!
Kram Skorpan

Svar: Det faller på sina rätta platser.. låt skit som kommer rinna av dig... med lite träning så kan du det.... MG hälsar att nu när medicinerna slutat verka så gör det ONT i tån.. men det är ju övergående... kram :)
Esmaralda

21 Skrållann:

skriven

Hej!
Härligt att höra om talismanens verkan och jag önskar att den också visade mig lite respons. Är det så att kag ska börja inom vården igen eller ska jag satsa på min systers café eller ge detta lite mera tid och hoppas på att det blir bra?

Kram❤

Svar: Cafét ser det ut som om du kommer att hjälpa till med då och då.. men inte som heltidsjobb... det finns något annat som lär komma... jag ser dock inte exakt vad... kram :)
Esmaralda

22 Hundtokan:

skriven

Åh så härlig läsning! Glädjeryser alltid när ödet griper in och navigerar en till de där extra speciella händelserna :)

Vilket gott liv du och Christer ska ha!

Esmeralda. Vad brukar folk lägga märke till hos mig vid ett första möte?

Kram kram


Svar: Din vackra ögon... kram :)
Esmaralda

23 Helena Ir:

skriven

Vad fint att höra..din talisman hade förstått vad du behövde..
Jag önskar dig och Christer mycket gott tillsammans i framtiden.


Jag ser att en del har frågat om att de ser fjädrar..de senaste dagarna har även jag sett..ett flertal varje gång jag varit ute..nu tror jag inte det har någon speciell betydelse för mig..det är väl så, att fåglarna ..det finns ju så många,fåglar alltså..att de släpper fjädrar med jämna mellanrum..det tar jag för givet..men vad säger du Esmaralda..om de här fjädrarna för min del? Borde jag tolka in något?

Ha en fin dag..och hoppas att MG mår något bättre..den lille krabaten..givetvis önskar jag hans nyfunna vän också en snabbt tillfrisknande.

Kram..och puss till MG :)

Svar: Det finns andlig verksamhet runt dig.. men just fjädrarna tror jag inte har nån större betydelse för dig ... kram :)
Esmaralda

24 Carolina:

skriven

Hoppas mannabonne glenn mår bättre idag tänkte se om min talismann funkar fortfarande.

Svar: Han hälsar och tackar och säger att det gör ont i tån nu när medicinerna slutat verka... din talisman fungerar men känns det tveksamt så lägg den i en skål och täck med havssalt... några timmar.. kram :)
Esmaralda

25 Lotta:

skriven

Intressant med talismanen. Tror att någon verkar genom talismanen så att säga :).

Undrar...hur blir det för min son på nya skolan. Kommer han hitta kompisar osv.

Kram Lotta
(Stackars MG med tratt och allt. Hoppas han kryar på sig fort)

Svar: Känns som att det kommer gå fint för sonen och nya kompisar kommer... MG hälsar och tackar.. kram :)
Esmaralda

26 Jas:

skriven

Så härligt att höra! Jag tror precis som du att det är ett slags samarbete, jag har verkligen fått hjälp av min Gabbe! Det händer saker i mitt liv som jag INTE hade väntat mig och jag är så himla GLAD!! Och tacksam... Jag tror dessutom att det inte är klart, Gabbe har krafter kvar känner jag.. Visst är det så Es? 😀

TACK o KRAM!!
❤❤❤❤❤❤😊

Svar: Jadå, visst har din Gabbe krafter kvar.. kram :)
Esmaralda

27 Susanne Amalia :

skriven

Hej Christers Matte.. Så underbart att du fick möta Christer.. Och att ni blev ett team. Vist är det helt magiskt att talisman hjälper en att hitta utvägar.. 💕 jag pratar med talisman varje dag om att flytta.. Och när jag har slagit på datan så har jag fått Tallmyrstigen.. 9 Hela tiden.. Så nu ska jag åka och titta.. 💕 det är magiskt med talismanerna och den samarbetar med änglarna... Stor kram till dig och Christer.. . . . . .

28 Iréne:

skriven

Hej Esmaralda

Jag skulle träffa en man som skulle va mig för evigt .

E de Fredrik???

Svar: Jag ser inte det, du får själv känna in.. kram
Esmaralda

29 Iréne:

skriven

Kommer jag gå i konkurs , eller kommer de vända för mig känns som att min verksamhet är ut döendes på nåt sätt sitter bara å väntar på kunder men inget händer e så ledsen..

Svar: Det ser ut som om du behöver ett annat jobb för inkomstens skull.. och att du driver verksamheten bredvid.. kram :)
Esmaralda

30 F:

skriven

Hej esmeralda undrar hur mötet kommer gå idag?

31 F.u:

skriven

Hej esmeralda har änglarna något budskap till mig kram

Svar: Att du ska vara dig själv och kanske le en gång extra... kram :)
Esmaralda

32 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Sonen har vart långa dagar på förskolan den här veckan. Vi har haft en timme tillsammans på morgonen sen bara bums i säng när vi kommit hem. Idag när jag lämnade honom så gick han bara och brydde sig inte så mycket om mig eller att jag skulle gå. Då blir jag orolig. Behöver han spendera mer tid med mig?
Kram

Svar: Känns bara som om han känner sig trygg i situationen med förskolan.. kram :)
Esmaralda

33 Kärlek❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad ser du om min kärlek jag komme möta?
Kram

34 EPM:

skriven

Godmorgon!

Åh så fin berättelse om Christer! Du är rätt person för honom, om det råder inga tvivel.

Jag upplever att min Talisman ibland har mer kraft och ibland sover. Men sen den kom till mig så upplever jag alltmer medialt. Härom natten vaknade jag 02.47 med en tanke att "nu gör det inte ont mer". Under dagen fick jag reda på att min kompis bror gått bort den natten. Är det möjligt att talismanen påverkat min förmåga?
I helgen tar han samtalet, kommer det gå bra?

Kram

Svar: Ja faktum är att jag tror att talismanen påverkar din andliga förmåga.. eftersom det kan komma gott ur denna slumrande förmåga du har.. kram :)
Esmaralda

35 Carolina:

skriven

Hoppas mannabonne glenn mår bättre idag tänkte se om min talismann funkar fortfarande.

Svar: Jadå, den ser ut att funka fint.. kram :)
Esmaralda

36 Rädd :

skriven

Hej E!

Kan jag vara trygg med att länna dottern på förskolan? Känns som de inte riktigt hinner ha koll och att det finns så mycket som hon kan skada sig på. Är det bättre att vi försöker hitta en renodlad småbarnsavdelning?

Kram och kärlek

Svar: Jag tror det kommer gå bra.. jag ser inga varningar av allvarlig sort.. kram :)
Esmaralda

37 Klara:

skriven

Hej Ez!

Tror du att Phim kommer bli sur över C tro? Och ser du något speciellt ske mellan mig och C eller något mer seriöst?

Ha en trevlig dag, Mvh Klara

38 Helena Ir:

skriven

Tack,det var intressant! Det tar jag till mig..

Kram :)

39 Grethe:

skriven

Kjäre Esmaralda 💖💝💗
Så söt historia da, ja når det föles rett, så er det rett 😍

Skulle önske det gjalt oss mennesker oxo... Jeg har jo fråga deg om gubben min för, og da svara du at han ikke föltes helt ärlig mot meg..
Har nå nettopp hatt en telefonsamtale med han, (han er på jobb) og da fråga jeg han om han verkligen er ärlig, åjada det var han... Idag kommer datteren hans hjem, flytter inn til oss, ho har oxo ljugit til meg.. Tror ikke det blir så bra jeg.. Misstänksam er jeg blitt oxo!!
HJELP, hva skal jeg gjöre?? Ser du noe Esmaralda? ♥️🌹❣️
(unnskyld for min klage, men er så frustrert!)
Takknemlig-klemz fra Grethe 💟💜💕

Svar: Prata ut med mannen och sedan måste du besluta om du ska lita på honom eller inte. Väljer du tilliten då ska du inte tveka... eftersom det tar så mycket energi att gå omkring och vara misstänksam. Kram
Esmaralda

40 Michaels:

skriven

Underbar läsning❤
Håller tummarna för MG! Stackars liten :)

Själv så sa jag nej till en dejt för han kommer bara tycka jag är ful i kort hår då han tidigare sett mig i långt. Även fast jag hade velat ses. Kram

Svar: Om nån väljer bort dig på grund av hårets längd så är det ingen som du hade blivit lycklig med i alla fall... du är faktiskt jättesöt i kortare hår.. kram :)
Esmaralda

41 lars:

skriven

Hej Ezmaralda

Talisman? Jag har hört talas om det men vet inte riktigt vad det är eller betyder. Eftersom min fru är Buddist, så har vi Buddha figurer som ska bringa oss tur eller lycka i livet??
Är talisman något liknande

Svar: Ibland laddar jag talismaner med energier av den sort som kunden helst vill ha. Det blir lite som en healingeffekt som avger sin energi med jämna mellanrum.... kram :)
Esmaralda

42 Adad:

skriven

På lördag åker jag till Turkiet på semester, äntliiigeeen! Ser allt ut att gå bra eller får du någon varning kring resan fina Es?

Svar: Det känns som om det kommer gå bra :) kram
Esmaralda

43 Anonym :

skriven

Hej älskade Es är det ok att säga att jag inte vill att min bror ska bo i min lgn när jag är borta ? Känner mig dum men samtidigt så behöver jag dra gränsen till att ha mitt eget privatliv.
Är irriterad på en släkting som hyst in sin dotter hos mamma och pappa när pappa är dålig. Känns så himla fräckt.
Kram

Svar: Ja, du har rätt att dra dina gränser, lite sur kanske din bror blir men du får förklara ordentligt anledningen... kram :)
Esmaralda

44 Mirran:

skriven

Hej Es!

Tror inte min Gabbe lever, har gett saltbad och pratat med honom, han är med mig överallt. Men inget händer. Inte ens med kärlek. Har han dött eller ser du vad som kommer att ske?
Kram

Svar: Ja, han verkar faktiskt ha dött, så tråkigt !! Han var nog illa däran redan innan och därför räckte det inte med saltbadet. Jag beklagar verkligen. Du har betalat och jag har lagt massa tid och energier.. och då vill vi ju båda att talismanen ska ha ett långt och aktivt liv.... men ibland blir det inte så.... kram
Esmaralda

45 Lova:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du att vi går åt olika håll från och med nu?
ser du om han känner någon saknad eller har han släppt den biten? Blir det varsitt håll?
Kram

46 Jobb n:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag funderar på att fråga en arbetskollega om hon kan ställa upp som en referens åt mig till ett jobb jag sökt. Tror du hon skulle känna sig okej med det?
Kram

Svar: Ja det tror jag, hon gillar ju dig.. kram :)
Esmaralda

47 Jessica:

skriven

Es,
är han den han säger att han är?
Ser du några varningar kring han?
Kan det va så att han ljuger för mig?
kram

Svar: Nja.. allt är kanske inte riktigt som det sägs... ta själv reda på den fakta du kan.. kram
Esmaralda

48 Gittan:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han säker på sina känslor för henne? Att hon är "rätt" och att han vill vara med henne? Är han säker?
Kram

Svar: Inte helt säker nej... kram
Esmaralda

49 k:

skriven

Hej

Ser du om vi kommer att förlova eller/och gifta oss inom närmaste :)

50 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Går vi åt olika håll nu?
Kan han känna saknad?
Kramar

51 Sanna:

skriven

Underbart. Min talisman verkade snabbt också stort och gjorde två speciella ting och därefter har den verkat i det lilla. Jag känner vad den vill att jag ska göra och försöker gå den tillmötes och göra som den vill och då fungerar den fantastiskt. Det är nog viktigt att inte bara sitta och vänta som du säger utan att man själv är aktiv med talismanen. kramar.

Svar: Absolut ska man arbeta tillsammans med talismanen.. kram
Esmaralda

52 Virrhönan:

skriven

Hejsan!
Jag önskar Christers matte o Christer all lycka ni kan få, härlig historia. Tänk så olika talismanerna jobbar.
Hoppas dom små vovvarna mår bättre idag i höft o tå..
Jag undrar lite över en ev spelvinst som kunde komma framöver, är det fortfarande på gång tror du. Jag och mina kollegor kommer nog igång med lite spel nu efter semestern så visst kunde det sitta fint
med ett tillskott. Kan det bli mycket tro?
Ha en fin dag i solskenet☀️

Svar: Ja, en vinst kan det bli,, räkna dock inte med att den blir så jättestor... kram :)
Esmaralda

53 Vanja:

skriven

Min talisman har hjälpt mig vinna 30.000 kronor och i måndags har jag den att tacka för att jag inte välte med cykeln. Jag älskar min talisman.

54 Arbetsmyra:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du jag får mer tider på affären jag jobbar på nu även efter sommaren?
Kram

55 Gabbemamman:

skriven

Min Gabbe gör inga stordåd men det behövs inte för han verkar hela tiden i det lilla och tysta och ger mig energi och gott humör och det lilla extra så jag orkar ta tag i allt det som länge hängt över mig. Jag är så tacksam och brukar också tacka honom varje dag. Kram till er alla.

56 Jessica:

skriven

Es,
kommer jag att bli av med den här killen?
Han börjar bli väldigt otrevlig..

Svar: Ja var tydlig och sätt ner foten bestämt.. han är ingenting för dig alls.. kram
Esmaralda

57 Kvinnan :

skriven

Undrar om du ser något som jag kan se fram emot kram

58 Lars:

skriven

Esmeralda
Hur kan jag komma över en sådan Ezmaralda laddad talesman??

59 Lova:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du oss gå åt olika håll? Kan han känna saknad ? Fast han är säker? Ser du olika vägar för oss från nu
Kram

60 Annis:

skriven

Vilken fantastisk läsning. Så häftigt. 😊

Drömhuset är köpt och nu väntar flytt inom några månader. Du hade rätt igen. ❤️

Ser du någon tillökning inom den närmsta tiden? Vi har snart försökt ett år med resultat att vi fick missfall.

Jag börjar ge upp hoppet.

Tror du det blir snart?

Stor kram

Svar: Ja jag tror du blir gravid ganska snart... stort lycka till såväl med graviditet som nya fina huset :) kram :)
Esmaralda

61 Lisa:

skriven

Hej Intressant att läsa hur talismanerna verkar, nästa gång ska jag köpa en.
Bör jag vara orolig, grannarna ovanför beter sig underligt ?
Kram,, Lisa

Svar: Ja, de är lite underliga men jag ser ingen fara för dig.. kram
Esmaralda

62 Ghostwriter :

skriven

Fint inlägg. Och jag har själv ingen talisman men det är fint & höra hur den kan hjälpa till. Har dock adopterat själv - fast en katt. Den hade också problem och ingen ville adoptera den. Den som gjorde det lämnade alltid tillbaka den igen och de på hemmet "varnade" oss när vi bestämt ska ha den katten vi adopterade.
Jag sa att det intr spelar någon roll, hon ska bo hos mig och sedan dess har hon gjort det och bara blivit allt bättre och tryggare. Allt som krävs är förståelse och tid.





Esmaralda,
Får jag ens tillbaka mitt jobb?


Kram

Svar: Ja, ibland uppstår en speciell connection mellan en människa och ett djur och det är väldigt stort !! Jag ser dig jobba.. men inte om det är gamla jobbet eller ett nytt.. kram
Esmaralda

63 Tisa:

skriven

Ibland snurrar jag in på ämnen.
Blir jag tagen på allvar om jag berättar om mina tankar?

64 Undran:

skriven

Så fint tack för att du dela med dig Christer

Es ser du mig på nytt jobb eller annat snart?
kram

65 Linnean 🌸:

skriven

Tack, för dina uppiggande ord! Blir jätteglad!
Jo då, mammografin gick snabbt och lätt men det är svaret som är läskigt! 😱

Stackars lilla MG! Har han så ont i tån? Det blir lite extra ompysslande nu då?
Lite sjukgymnastik för hund? Här har det tränats med hälsenan och den är nästan frisk nu. Är superglad!! 😀 Ha det bäst!!

Kram från Linnean 🌸

Svar: Härligt att hälsenan mår bra igen... kram :)
Esmaralda

66 Skorpan:

skriven

Men Es, hur kan du veta om talismanerna fungerar eller inte? Knöt du något slags band till dem alla då du laddade dem?
Undrar Skorpan

Svar: Ja det gjorde jag faktiskt.. jag laddade varenda en personligt och umgicks med dem och vi bestämde att ha kontakt vid behov...jag vet att det låter hur konstigt som helst... men det är en stark känsla.. kram
Esmaralda

67 EPM:

skriven

Hej Es.

Jag är trött på dessa högstadiefasoner som kvinnorna på min arbetsplats kör med. Jag är efterfrågad på annan plats... Om jag tar steget, hur funkar det med min forskning och mina kommande livsförändringar..?

Kram

Svar: Jag ser inte tydligt men känner starkt att det är dags för dig att ta ett steg vidare och lämna sandlådan bakom dig.. kram
Esmaralda

68 Makaon:

skriven

Vad roligt att läsa om att du fick din hund, lycka till med den. Hur länge kan en tallisman ha krafter kvar?

Svar: Det är individuellt hur de verkar.. gör de något stort så avtar kraften men verkar de stilla i det lilla så kan kraften sitta kvar upp till ett år... kram
Esmaralda

69 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Hur länge brukar en Talisman vara aktiv, Min jobbar nog i det tysta och hjälper säkert till då det är dags.

Svar: Det är så olika hur länge de är aktiva.. om de verkar i det lilla så kan de vara aktiva ett helt år.. kram
Esmaralda

70 Misstjejen:

skriven

Hej

kommer det var positiv i mail omkring skola och är det något annat mer än vad jag har tänkt mig

ha det bra

71 Nyfiken:

skriven

Hej Esmaralda.
Han jag blivit lite nyfiken på men inte känner alls..
Kan jag få till en träff med honom?
Skulle han vi kunna passa?
Kram

72 Filippa:

skriven

Hej hur går det för min bästa kollega Görel?

Längtar till hon och jag börjar umgås på fritiden?


Kram

73 Jessica:

skriven

Es,
nu har jag blockerat den otrevliga killen på min mobil,
kommer han sluta nu och det blir lugnt igen?
Ser du om kommer han gå vidare och låter mig vara?
Kram

Svar: Han kan hålla på ett tag... men får han inget gensvar alls så tappar han intresset.. kram
Esmaralda

74 Filippa:

skriven

Hej jag hoppas att min bästa kollega blir bra snart och att ho vet att hon är min bästa vän ?

Kommer vi fira någo hög tid tillsammans i framtiden eller åka i väg tillsammans?

Kram

75 ThereseC:

skriven

Hej!
Vad fint att få läsa om Christer och Christers matte. Det är så härligt när Talismanerna griper in.

Min Gabbe har också gjort mycket bra sen han kom. Den tappade entusiasmen inför praktiken på kaninvälfärdsföreningen är tillbaka. Jag tror bara att det där var en del i processen. Jag vill att den här arbetsprövningen ska bli bra. Tidigare har jag bara kastat mig in i saker utan att vare sig tänka efter eller känna efter före. Nu när jag försöker vara lyhörd för mig själv känner jag allt möjligt men vet nog inte riktigt hur jag ska tolka allt.

Kan Gabbe verka på avstånd? Jag skulle på ett möte som jag oroade mig lite för och hade plockat ner Gabbe i fickan, men så blev det att jag ångrade valet av byxor och glömde Gabbe hemma. Jag kom inte på det förrän på bussen. Mötet gick i alla fall på bästa tänkbara sätt och jag tänkte att Gabbe ändå hade haft ett finger med i spelet.
Kram ThereseC

Svar: Ja eftersom du haft honom nära ett bra tag nu - så verkar han också på avstånd, absolut... härligt att mötet gick bra.. kram :)
Esmaralda

76 Diana:

skriven

Hej när jag såg K bild för första gången så kände jag mig hemma utan att vi ens pratat än. Fick denna känsla en trygghet o att jag hittat rätt, vad betyder det? Aldrig känt så innan för ngn

77 Diana:

skriven

Hej när jag såg K bild för första gången så kände jag mig hemma utan att vi ens pratat än. Fick denna känsla en trygghet o att jag hittat rätt, vad betyder det? Aldrig känt så innan för ngn

78 Diana:

skriven

Hej när jag såg K bild för första gången så kände jag mig hemma utan att vi ens pratat än. Fick denna känsla en trygghet o att jag hittat rätt, vad betyder det? Aldrig känt så innan för ngn

79 Fia:

skriven

Tjenare e :)

En fundering såhär på kvällskvisten kring inledningen av nästa år hur ser det ut att bli?

Kram på dej och de fyrbenta buspojkarna från igår!


Svar: Det sker en förändring.. något nytt kommer in i ditt liv och på ett bra sätt.. kram
Esmaralda

80 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser mig byta yrke?

81 Nina:

skriven

Mitt liv är i kaos min man har sagt att han vill skiljas. Fast han velar till och från. Ser du om vi har en framtid ihop. Kram

82 Nyfiken jag:

skriven

Hej Es

Vem och vart skall jag hålla utkik efter i kärlek?
kram

83 S:

skriven

Vilket härligt möte, med en ny hund o med talisman som samverkat.
Hur kan det vara att jag känner så starkt för min kollega, det känns så i a f för inte inbillar jag mig bara, tror du? Känns som om det är ngt speciellt mellan oss, det är inte så enkelt, han har en sjukdom så därför kanske det inte finns ngt att bygga på, men nästan så att vi har träffats i tidigare liv el så. Kan du se vad det är som gör det så starkt just nu, eller är det för att vi båda behöver ngn. Kommer han lämna sin sambo, är de färdiga med varandra?

Svar: Det känns inte som om ni två är menade för varann.. inte på ett seriöst sätt i alla fall.. jag ser honom inte i din framtid.. kram :)
Esmaralda

84 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du jag får fler timmar på blomsterbutiken jag är på än sommaren ut?
Kram

85 Erika:

skriven

Hej! Tror du att jag träffar min soulmate i år?

86 Nova:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du något om mannen som är påväg in i mitt liv? Dröjer han?
Kram

87 S:

skriven

Hej Es

Vad kan du se om min blivande?
kram

Svar: Stor kärlek och mycket glädje, glada skratt.. kram
Esmaralda

88 Grethe:

skriven

Nok en gang tusen hjertelig takk for svar, kjäre Esmaralda 🌹💝💖💙💕💜💟💓💞
Ja jeg får bestemme meg for å lita på han, alle kan jo feile litt i livet 💚
Men orättvist at det er MEG det går utöver da..jeg ser på meg sjöl som en snill person,og da vil jeg gjerne ha det tbax..
Önsker deg og MG(håper det går bra med han 💝)en veldig fin kveld 💜
Kjempegod takke-klemz fra Grethe 🌹💞❣️

89 ❤️:

skriven

Godkväll!!
Känner han någon saknad?
Ser han mig som vän?
Kram

90 Nat:

skriven

Hej Esmaralda
Hur kommer den kärlek jag träffar att vara mot mig?
Kram

91 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad är det folk gillar hos mig?
Kram

92 Lars:

skriven

Esmeralda Hur kan jag komma över en Esmeralda talesman?

Svar: Det kommer ett nytt tillfälle i höst att beställa en talisman och när det blir dags kommer jag att berätta om det här på bloggen och då är du så välkommen att höra av dig.. kram
Esmaralda

93 Natali:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad kommer min kärlek lägga märke till hos mig?
Jag har fått en "bild" men vet inte om det är så det kommer gå till, det är att jag sitter på en uteservering av något slag, det är inte hettande sol utan vi sitter med tunnare jackor på. Jag sitter mitt emot en kompis och pratar och han kommer fram till mitt bord och börjar prata med mig, Är det så det kommer gå till när jag möter min kärlek? Eller är det mer jobbrelaterat?
Kram

94 S:

skriven

Tack snälla för svaret Es<33

95 Agnes:

skriven

Åh, så kul!
En ny talisman i höst!

Esmeralda´s kollektion på framväxt? =)

Kram!

Svar: Ha ha ha, ja vem vet :) kram :)
Esmaralda

96 Smöla:

skriven

Vad brukar folk lägga märke till mig i ett första möte??

97 Skorpan:

skriven

Tack Es för svar angående talismanen, tänkte också att du lyckat skapa kontakt med talismanerna :). Hur kan man veta om talismann verkar? Undrar om min gör det?

Hoppas allt okej där, ingen tidig blogg idag...
Kram Skorpan

98 Hmm:

skriven

Drömde en mardröm inatt att jag försökte ta en stor beställning av två bekanta, men de krånglade och gjorde mig arg, senare gjorde de det ännu större drog in andra personer och bråkade, jag slogs med tjejerna och tog död på båda, det var så hemskt. Vad kan drömmen betyda??? Jag mådde jättedåligt, och tänkte hur ska det nu gå för mig.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: