Det närmar sig....

Nu har det varit mys  utan gränser i TV soffan ... så igår blev det en riktigt långpromenad !!
 
Julklapsstavarna.. de nya, invigdes och MG  skuttade  glatt med längs 5 km promenaden !
 
Somliga gillar att reta den lille  prinskorven och  säger att " Nu kommer kanske jultomten" och han blir alldeles stollig och far runt o kikar ut genom alla fönster.... jag menar.. han har ju faktiskt firat tre jular på kort tid... och är bindgalen i klappar och presenter av alla de slag.
 
Innehållet är inte så viktigt - bara han får öppna !
 
Nu börjar jag ladda inför New York !
 
Bäst av allt ska bli att äntligen få träffa amerikanska syster Madonna... eller Donna som hon brukar kallas
 
Här har vi Donna - och hennes man Tom
 
Donna & Tom bor i Connecticut... och har ju inte så långt till NY...
De kommer att bo ett par tre dagar på samma hotell som mig... och det kommer bli galet kul!
Vi har så mycket att ta igen.  Det fanns en tid när  vi träffades 3-4 gånger om året !
 
Sen kommer gänget från Göteborg  på 7-8 personer också och ska  bo bara några blocks away så  det lutar åt
att vi blir ett stort gäng som kommer att festa tillsammans !!
 
 
Jag ska bo på det japanska hotellet Kintano... 
 
 
... som  ligger på 66 Park Avenye... alltså mitt i smeten på Manhattan
 
Tanken var att  fira nyår där.. men priset var typ dubbelt så  högt.. om man jämför med att åka direkt efter nyår.  Så vi åker på måndag... den 1/1...  väldigt tidigt.... jag och min vän
MG stannar hemma med storebror !!
 
Hur ser era nyårsplaner ut ?
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur går det för mig i nästa år? Kommer jag mående bättre?

Ha det bra

2 EPM:

skriven

Godmorgon!

Vad härligt det låter!
Vi firar nog hemma, med barnen. Lugnt med lyxigt, med god mat och dryck och uppklädda till tänderna med det finaste porslinet. Nyår har annars alltid inneburit så höga förväntning för mig och därför lett till besvikelser, detta sätt att fira får mig att kontrollera mina känslor och ha precis så trevligt som jag vill.

Idag kommer han påbörja de jobbiga samtalen, de slutgiltiga. Jag har låtit honom veta att jag litar på honom och hans förmåga och intention. Kanske lite halvmanipulativt men så må det vara.
Jag hoppas att jag snart får gå från min arbete så att jag kan påbörja mitt nya arbete. Längtar!

Kramar

3 Månflickan:

skriven

Es & alla på bloggen!

Ber om hjälp av er alla! Har anlitat 2 hantverkare för akuta avloppsjobb hos mamma, som absolut behövde åtgärdas före helgerna. Har bett om snabba fakturor, men det drar tyvärr ut på tiden. Snälla, skicka positiva tankar att allt löser sig till det bästa, att vi hinner få med fakturorna med ROT-avdrag för 2017 & till rimliga belopp.

TACK för att just du skickar positiv energi & hjälper oss! <3

4 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag behöver flytta för att hitta min soulmate?

5 Hg:

skriven

Älsk på NY👍🗽🔛🔝! Bästa staden ever.. inte alls avis😜
När 2017 började hade jag tänkt att avsluta det med en partner vid min sida.. men icke då!! Så firar med mina bästa vänner och deras män.
Så nu när 2018 ska öppna 365 nya oskrivna blad.. så känner jag att 2018:s avlslut står någon vid min sida. Stämmer det?!? Att jag möter någon snart? Var ska jag ha ögonen extra öppna? Ute., Kram

6 Mg:

skriven

Hej!
Händer d någo positivt för mig 2018?
Kram!

7 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Har inga spikade planer till nyår. Allt känns så segt. har bestämt med en vännina men hoppas vi hittar något att göra.

Tror du någon flytt till annan ort sker innan jag möter kärleken?
Eller blir mötet med kärleken medan jag bor kvar i denna stad?
Har inga planer på att flytta nu.
Tror du min kärlek låter sig vänta på sig?
Kram

Svar: Kärleken kommer oavsett var du bor.. kram :)
Esmaralda

8 Susan:

skriven

Sååå härligt det låter o ser ut👍
För min del ska nyår firas me lite vänner, go mat o skumpa. Som vanligt mest par, men det gör inte mig så mycket, vet ju att ngn gång kommer jag oxå ha ngn vid min sida❤️
Kram

Svar: Javisst kommer du att ha det.. kram :)
Esmaralda

9 Mn:

skriven

Kul med resor🤗 God fortsättnig och Gott Nytt År!!!
Själv ska jag fira Nytt År med min mamma som är 81år. Kanske låter tråkigt men det känns rätt🎄


Svar: Jag tror det blir hur bra som helst och låter inte alls tråkigt !! Kram :)
Esmaralda

10 Mikael:

skriven

Härligt, hoppas ni får trevligt :)

På nyår ska jag gå på gymmet och ut och motionera, så man inte helt kommer ur balans, det var attans segt på gymmet efter julmaten så ska nog försöka klämma in 2 pass runt nyåret.


Kram
Mikael

Svar: Suck, ja en annan hade behövt träna typ dygnet runt för att göra av med all sill o ris a la malta och skinka !! Du är duktig du.... !!! Fast å andra sidan kommer det bli hur mycket promenerande som helst för mig.. Manhattan upp och ner.... kram :)
Esmaralda

11 H:

skriven

Kära du. Vad ska jag ta mig till?

Trevlig resa <3

12 Michaela:

skriven

Härligt med New York! :) Inga nyårsplaner här. Sällan jag firar. Brukar jobba men inte i år.

En person som står mig nära har drabbats av depression och mår väldigt dåligt. Hur stöttar jag på bästa sätt för oss båda? Kram

Svar: Du stöttar genom att bara finnas där när personen behöver men se upp så du inte blir en "vårdare".. kram :)
Esmaralda

13 <3:

skriven

Så härligt med en resa till New York. Tror du att det blir en lyckad tillställning idag ? Känner mig lite stolt.Någon liten flört ? Får se hur det går med utlandsresan om den blir av...hur ser chansen ut ?
Kram
💗💗💗

Svar: Jag tror det blir riktigt bra idag.. kram :)
Esmaralda

14 Sus:

skriven

Hej
NY är alltid Nice ...
Här blev de jobba igen....
Trögt....
Love sus

Svar: Ja det är trögt att komma igång igen... men det går :) Gör upp lite bra planer för dig själv med glädje i.. kram :)
Esmaralda

15 Mimma:

skriven

Det låter som en toppenresa!
Får du någon känsla av hur året startar för mig?
Kram från Mimma

Svar: Det kan starta trögt och blir det så... då vänder det och bra ting kommer.. kram
Esmaralda

16 Månen:

skriven

Hej Esmaralda.
Låter galet kul ju.
Och vilket fint hotell. Gör ju inget att åka dagen efter istället! Huvudsaken att man kommer dit. Är ju nära nu!

Finns det en chans att det blir han och jag? Har han intresse för mig som kommer att visa sig?
Kram

Svar: Chansen finns men ska det bli så bör det bli snart.. sen minskar möjligheten.. ja, att åka dagen efter spelar ingen roll.. ska bli alldeles underbart.. kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Nästan så man blir ressugen, fastän jag aldrig känt dragning till USA. Blir säkert mysigt för er Es, o vad språkkunnig du är, kräver en del för att man ska kunna umgås med dem som pratar annat soråk. Det är alltså bara att blrja packa ;), fast det är det kanske inte brådis med ännu?

Låter inte vidare snällt att reta MG på det viset, men förstår att det se roligt ut när han far runt som ett jehu. Jag kom också mig ut igår med min kompis o det gjorde minsann gott :), behöver en promenad varje dag, o frisk luft. Att bara vara orörlig är inget för mig, passar inte min kropp ;).

Idag blir det 80-års kalas o träffa släkten, undrar vem alla som är på plats? O det är också sista dagen här o jag har lyckats skjuta undan jobbtankarna o haft en nra jul som du förutspådde Es :).

Nyåret, inga planer, mitt horoskop säger att det blir bland folk, men tror det blir hemma i lugn o ro, kanske. Nyåret har aldrig varit någon soeciell högtid för mig, men kanske det blir i framtiden?

Tack för svaret igår Es, det gjorde mig mycket glad att läsa :)! Hoppas ju att det hör till de extra bra sakerna som kommer att hända..
Ha en bra dag alla, ska också ut idag o vandra, i snön o halkan.
Kram Skorpan

Svar: Suck, det där med packning är ett issue uppenbarligen....för alla i närheten utom för mig då jag brukar packa typ timmen innan jag ska fara iväg... det blir ett bra kalas idag, många kommer.... ta det lugnt ute i snö och halka... kram :)
Esmaralda

18 Amina:

skriven

Hej Es! Kan du se något kring mannen Nader från Egypten? Positivt, negativt? Tacksam för svar!

19 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
I en seans såg du mer studier för mig. Men jag har redan studerat olika yrkes utbildningar.
Ser du fortfarande mer studier?
Ser det ut som att jag möter min kärlek innan jag påbörjar fler studier isåfall?
Kram

Svar: Studierna kan vara någon form av fortbildning.. en kurs av något slag... kärleken kommer men jag ser inte när.. kram
Esmaralda

20 Dunegull:

skriven

Det blir middag hos ett kompispar.
Blir det en okej nyår?
Kram och god fortsättning

Svar: Ja så känns det absolut.. kram :)
Esmaralda

21 EE:

skriven

Fått för mig att köra godislöfte med barnen och oss vuxna under nästa år. Och dessutom överväger jag köpstopp och att börja med aktier el dyl.

Upp till allt ska jag vara med i en grupp på jobbet som ska resa och nätverka under året.

2018 kan bli spännande.

Nyår känns som det blir lugnt. Förkylning som sitter i kroppen och inte riktigt vill bryta ut. Segt. Brukar vara hos en kompis familj men min man har nog glidit från honom lite så vet inte om det blur nyår där i år igen. Är bjuden till svärfar men vi orkar nog inte riktigt det av olika anledningar.

Hoppas 2018 blir fint, verkar iaf bli en härlig start för dig/er :)

Svar: De löften du tänker på är bra,... de gynnar er.. kram :)
Esmaralda

22 Monja:

skriven

Hej brukar inte fira nyår, går jättebra ändå! Är jag på rätt spår i tanken om mitt hälsotillstånd?

Svar: Ja, det nya året kommer ju oavsett :) Känns som att du är på rätt spår.. kram :)
Esmaralda

23 Jennifer:

skriven

Godmorgon! Och ett gott slut på det gamla året 2017 (som jag själv inte kommer att sakna ett dugg). Härligt att du får börja nya året i New York, Esmaralda!

New York är häftigt, jag har varit där ett flertal gånger, senast med min lilla dotter. Då höll vi till mest i Central Park (det var på sommaren), hade ingen större lust att vandra Manhattan upp o ner med en liten aktiv tvååring! Och jag har faktiskt bott i Connecticut!

Fina Esmaralda, ser du något specifikt kring mitt nya år 2018? Något extra som kommer att ske? Kärleken bryr jag mig inte om, har liksom accepterat att det aldrig kommer att ske för min del. Och det känns helt okej. Men ser du något att roligt? Kram

Svar: Vännerna i Connecticut bor i Canterbury men det är en liten byhåla :) Central Park är underbart.. när sonen var liten tillbringade vi mycket tid där och han brukar åka rollerblades genom parken :) Promenerade mycket där med barnbarnet också som ju är född i NY. Kärleken kommer att hända dig.. i övrigt tror jag att något speciellt sker under året som kommer.. något som ger glädje och blir lite av en nystart... kram
Esmaralda

24 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Jag hoppas 2018 blir ett bra år. Känns lite ledsamt, arbetskamrater försvinner och jag känner mej ensam. Önskar lite nya kontakter och kanske mer kontakt med snyggot? Annars på nyår blir det lugnt. Jobb och sen får man sätta stickor i ögonen för att hålla sej vaken till 12-slaget. NY hade varit skoj och komma till en dag....
Kram

Svar: Nya kontakter kommer, den saken är klar !! kram :)
Esmaralda

25 Fjäril:

skriven

Vi ska bara fira nyår hemma! Tyvärr har jag mått riktigt skit den senaste veckan. Känt mig övertrött och lite yrsel. Ingen energi att göra något och ont i kroppen.. vet inte varför. Kan du se om jag hinner bli frisk eller åtminstone kommer må mycket bättre till nyår? Hoppas ni får en bra nyår! Kram

26 Rebecca:

skriven

Jag ska inte göra så mycket. Fira med min familj, kanske äta något gott och klä mig extra fint. Brukar inte göra något speciellt på nyår. Men jag ser fram emot det nya året också och hoppas det blir bra och utvecklande. Kram

27 Nj:

skriven

Härligt med staden som aldrig sover. Njut!!
Har min Shanti liv kvar.. pratar och sköter om henne.. men känner inget gensvar.. vill hon inte ? Kommer hon att ge mig något konkret som jag kan blogga om? Nyår gillar jag inte. Kram

Svar: Hon verkar för fullt... kanske inte riktigt så som du tror hon ska verka men hon har en speciell agenda och bra ting kommer ske... kram
Esmaralda

28 Lotta:

skriven

New York är fantastiskt. Hela världen på ett ställe på något vis. Lovely.

Undrar om du ser något speciellt som händer mig nästa år. Har inte planerar in något alls konstigt nog.

Kram Lotta

29 Loppan:

skriven

Hej Esmaralda.
Otroligt, nu har ett nytt år gått och snart väntar ett nytt. Ser nästa år ut att ske med lite förändringar åt det bättre?
Om han vill att det ska bli vi, kommer han säga det rakt ut då eller ta egna intiativ?
Kram

30 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Låter som en härlig start på nya året !
Själv har jag ingen dragning till stora städer även om det skulle vara häftigt att åka till USA nån gång i livet...

Yngsta sonen åker ner till plugget i morgon redan ...jag trivs att bara vara själv på just nyår då jag håller mig inne med mina hundar och katter Har inte sett ett fyrverkeri på 16 år och saknar det ...gör jag inte ! Min första hund var skotträdd inget jag vill de andra ska behöva uppleva
Då för 30-år sedan smällde ungarna från veckan före jul till långt efter nyår..Det har jag sluppit nu på senare år och är evigt tacksam
Smällande titt som tätt har dom tyvärr fortfarande i tätorterna...

Jag mår så dåligt av hundpromenad sällskapet och har ju så svårt att säga ifrån ...hon trycker ner mig och allt jag gör och säger är fel...hon har inga barn och jag får höra att jag inte är riktigt klok som skämmer bort mina som är stora ...jag fortsätter att skämma bort dom och talar om det !, men har fått svårare att bara le och ta hennes skit...
Det är svårt att undvika henne då vi bor så nära varandra...Idag slipper jag ..hon jobbar :-)

Ha en fantastisk mitt i veckandag !

Kram anki med flock

Svar: Ta inte mer skit... bit ifrån lite... eller avsäg dig sällskapet.... hon är ju av den sorten som man lätt klarar sig utan.... kram :)
Esmaralda

31 Willa:

skriven

Ser framemot att följa din resa till New York!
Ser du om vi flyttar under 2018?

32 Resetörstande tant:

skriven

Där snackar vi trevlig start på nya året! Känslan säger att ni kommer ha det amazing ✨

Gillar generellt inte nyår. Mycket förväntningar som gör att jag slår bakut och inte vill göra något alls. Precis som en trilsk treåring he he.. Finns det chans att han med stort h kan dyka upp under långresan eller kort därpå? Vad tror du Es.

Kramen :)

Svar: Jajamän visst finns chansen... den ser ut att vara rätt god.. över 50 %... kram
Esmaralda

33 Jossan :

skriven

Jag ser inte ett dugg fram emot nyår. Vi, mina vänner och jag ska va hos några som fryser ut mig. Jag är ju inte alls pepp på det utan känner mig mer ivägen. Känner att jag hellre skulle velat va hos mina föräldrar. Till nästa år ska jag ha nyår så slipper man känna såhär. Jag kan inte förstå hur man kan frysa ut någon i samma umgänge och de har inte berättat vad jag gjort. Men jag fick en följare mindre på min instagram när jag hade haft min tjejmiddag. Men varför ska jag bjuda tjejen som inte bjudit mig på något på 2 år? Nä vänskap handlar om att ge och ta.

Vad bjuder 2018 för något för mig?

Kram

34 Majvor:

skriven

Gott slut på 2017 och Gott nytt år 2018.
Ha en trevlig vistelse i NY.
Jag packar också den sista halvtimmen före resor och bra har det alltid gått.
Nu är jag allmänt mera stabil och stark än tidigare. Är inte ens fundersam över när Han skall komma in i mitt liv. Det gör inget om det dröjer då jag anser att jag har det väldigt bra. Kanske ändå önskar jag träffas före rullatortiden kommer.
Vad betyder de ständiga drömmarna om att jag fortfarande bor ihop med Exet och att min lägenhet bara står tom?
Ha det gott!

35 åsa:

skriven

Heej E!

Härligt det låter eran resa.
Själv åker jag till Gbgg till vänner o ligger över o ser på fyrverke äta o dricka gott lugnt o skönt o ändå en liten resa bort från knutarna.

ser du om ekonomin min blir bättre? ny kärlek iår? o fam relationer blir bättre?

Jättekram Åsa

36 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tror du jag kommer i väg till mor min. Kram😃✨

37 Jula:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser trevligt ut’ tur Mg gillar sin storebror så mycket så han släpper iväg dig o vännen.

Verkar det vara något mellan dem?
Kram

38 Att drömma stort:

skriven

Va härligt det låter..

You deserve it.. 👌 Å själv blir det klassiskt firande hemma. Bara mysa med god mat och fyrverkeriåskådning i stan :) Ska skicka in ansökningar om utlandsjobb oxå.. Hur ser oddsen ut att jag kommer med? En stor dröm detta..

Kram!

Svar: Oddsen ser bra ut och skulle du inte komma med.. sök annat... ge dig inte.. jag ser ju att du reser iväg.. kram
Esmaralda

39 Mirre:

skriven

Hej,
En av mina bästa vänner åker idag utomlands och ska vara borta i ett år, känns ganska deppigt. Vill också resa och va ute på äventyr, inte plugga mer som jag gör nu :( dessutom kommer vi inte ses på ett år..
Ser du något kul som kommer hända mig inom en snar framtid eller i 2018 som kanske kan pigga upp mig?
Kram!

40 Louise:

skriven

Blir bara jag och dottern som är hemma. Jag har inte lust att vara någonstans.Dessutom så skulle vår katt inte klara av att vara ensam en hel natt med tanke på att de kommer smälla som bara den plus att han kommer gå runt och ropa på oss.

Jag är så irriterad på min skola som inte kan göra sitt jobb och omregistrera mig så kursen nu som jag läst. De har gjort så jag inte får ut pengar från CSN.
Mejlade dem förra veckan.
Kommer jag få ut mina pengar från CSN efter nyår eller de ska klydda ännu mer?
Nej dags att gå upp och göra nytta.
Tacksam för svar och ha en fin dag. Kramar

Svar: Pengarna ser ut att komma rätt snart.. kram
Esmaralda

41 Skrållann:

skriven

Hej!
Här blir det stor nyårsfest hos oss för andra året i rad. Ca 20 pers vid fint dukat långbord och trerätters som sig bör. Grillat blir det, också enligt tradition. Vi är fem familjer och vi har galet roligt tillsammans. New York ska bli trevligt att få följa med till. Vi har börjar prata om att åka dit allt mer då en grannpojke ska dit på ett minst sagt udda jobb i ett par år och vi är sugna på att åka dit under tiden han är där. Verkar det som det kanske blir en New York resa för oss under kommande åren?

Kram❤

Svar: Till New York kommer du och det verkar inte vara så långt fram i tiden.. kram :)
Esmaralda

42 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tror du jag kommer i väg till mor min. Kram😃✨

43 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Gott Nytt År Esmaralda och till alla på bloggen!

New York låter spännade och hoppas ni får en riktigt bra resa.

Tack för allt intressant o kul du skriver på din blogg och alla goda råd/hjälp vi får.

Mitt nyår består både av jobb och god middag tillsamans med sonen. Cykelturer lär det också bli, de kan jag inte vara utan!

Ser du om min trötthet/seghet släpper snart? Är liksom så förbaskat trött på att inte vara på topp, kroppen vill inte som jag vill....

Kram och allt Gott!
Naturvän

Svar: En mysig o go nyårsafton kan jag känna...trots jobb..... tröttheten är seg men släpper sakta.. kram :)
Esmaralda

44 Helena Ir:

skriven

Låter trevligt med firande med "gamla vännerna".
Vi kommer hem dagen före..så nyårsaftonen har jag ännu inga planer för. Lutar åt att jag blir själv..kanske skönt efter resan..
Idag firar jag min andra födelsedag på 26 år!

Allt gott!
Kram 😊

Svar: Stor grattiskram :)
Esmaralda

45 Linnean 🌸:

skriven

Ja du, det ser ju riktigt häftigt ut! Ni lär bli ett riktigt häftigt gäng ju! Juste början på 2018!
Efter att ha klarat julafton med en samling människor som jag skytt som pesten innan så verkar jag ha blivit accepterad i ”familjen” Höll en låg profil och vaktade min trut hela tiden 🙄 Inte det lättaste!
Så jag är inbjuden även på nyårsafton! 😱
Det är ju rart! Men stannar i stan med lite roligare sällskap och massor av fyrverkerier. Vill tacka för ditt svar i går åxå! Det blir alltså en del pilar och några drog förbi redan i morse 😉 Du hade helt rätt även om julafton!! Nu får jag vara glad för detta och försöka portionera ut det lite lagom så det inte blir överdoser och tvärstopp igen. Vardag igen! Dags att ta itu med lite vardagssysslor. Ha det så finemang!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Japp.. fortsätt ha lite is i magen.. det kommer dig till gagn och glädje.. kram :)
Esmaralda

46 Månflickan:

skriven

Es & alla på bloggen!

Uppdatering! En faktura har löst sig till det bästa!

Ber om hjälp av er alla! Har anlitat 2 hantverkare för akuta avloppsjobb hos mamma, som absolut behövde åtgärdas före helgerna. Har bett om snabba fakturor, men det drar tyvärr ut på tiden. Snälla, skicka positiva tankar att allt löser sig till det bästa, att vi hinner få med fakturorna med ROT-avdrag för 2017 & till rimliga belopp.

Nu är det bara en faktura kvar att lösa! TACK för att just du skickar positiv energi & hjälper oss! <3

47 Mysan:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att det kommer bli en flytt till honom?
Kram

48 Till Måntjejen:

skriven

Det var ju ett rätt konstigt upprop.
Trodde först det var ett skämt. Men du menar otroligt nog allvar. Kom igen! 2 fakturor för ett ROT-avdrag....vilka oerhörda världsliga problem ni har.
Hade det rört som om sjukdom eller andra katastroflika scenarion...kag har själv vänner som har cancer och en som dog i våras. Spara dina önskningar om att vi ska offra vår tid till att skicka positiva tankar tills du verkligen behöver det....

49 Skorpan:

skriven

Tack Es :)!
Ja det har varit ner på knäna i halkan o igår blev det nästan i diket med bilen, trots sakta fart. Lite läskigt är det måste jag säga. Men fint är det nu när det är vitt överallt o det är ljust o fint. Hoppas detta väder håller i sig till imorgon då vi ska hemåt igen...
Kram Skorpan

Svar: Ja halkan är nackdelen.. enda nackdelen med snö... säger jag som har det grått och slabbigt omkring mig.. kram
Esmaralda

50 Pia1:

skriven

Du kan konsten att fira med stil 😀 Jag hoppas innerligt jag får vara barnledig på nyår så jag slipper ståhej och tugga morfin för att tvinga mig vara uppe till tolv -och smällen en hel vecka efter nåt sånt. Behöver återhämtning efter julfirandet. Fan vad ont just nu 😭 Så universum, en ledig nyårskväll i sängen tack 💗

Svar: Det är skönt det också... att bara slappa o återhämta sig.. kram
Esmaralda

51 Mia:

skriven

Hej!
Vad trevligt att få resa till new york! Någon gång i mitt liv skulle jag vilja åka dit. Själv åker jag och barnen till en kompis och firar nyåret där! Kommer bilresan att gå bra??
Är det den här resan som du ser att jag ska göra eller har jag något mer att se fram emot?
Kram!

52 Tingeling :

skriven

Jag och dottern ska på bio, sen vet jag inte. Tror vi är hemma. Min dotter har aldrig varit vaken eller ens vaknat av fyrverkerierna tidigare år fast det smäller så högt. Köper nog räkor eller så och firar in det. Jag är inte så mycket för nyår, press att man måste ha roligt. Skulle helst vilja åka utomlands varje nyår istället. Kanske nästa år! En sådan tradition hade varit rolig. Vill absolut åka till New York, och andra ställen i USA också för den delen. Blir roligt att följa dig dit här på bloggen! Och så kan jag inspireras och längta! 😉 Alla som varit där säger det är så fantastiskt.

Dem på jobbet här säger alltid, vad roligt att du kom tillbaka, här måste du jobba för alltid osv. Får dåligt samvete eftersom jag bara vill härifrån. Funderar på att börja säga lite smått att jag inte alls tänker stanna kvar för alltid utan kanske lämna redan i höst. Att vara öppen med det. Blir kanske inte lika jobbigt då.

Nu lunch!

Kram!

53 Madeleine :

skriven

Åh vad roligt att åka till new york och hoppas du får det jätte roligt.

I år blir det en lugn nyår för mig och min dotter och det känns rätt skönt eftersom jag är ingen som firar nyår stort.

Kan du se om jag träffar min soulmate 2018?

God fortsättning :)

Svar: Chans finns.. kram
Esmaralda

54 Mysan:

skriven

Hej Esmaralda.
Kanske ropar man på hjälp när man verkligen behöver det och jag tror man får lita på vara dra att man gör det när det verkligen behövs.

Kommer det att bli en flytt till honom? Eller är jag alldeles ute och cyklar här?
Kram

55 Natten :

skriven

Hej Esmaralda.
Många som undrar om det nya året. Speciellt om kärleken kommer.
Jag önskar så innerligt att min kärlek kommer under nästa år.
Ser du något om det Esmaralda? Ser du tvåsamhet ganska snart för mig? Eller inom några månader?
Kram

56 Catarina:

skriven

Mysigt! Tänker på Grötgympa som friskis o svettis brukat ha.Jag har inga planer till nyår. Blir bara jag o mina hundar. Tänkte rensa o röja lite i skåp o lådor.
Jag litar fullt o fast att kärleken kommer till mig när du sagt så. Nu har jag ansökt om hjälp med ekonomin o undrar om det kommer lätta ? vill nån ha en då, liksom..?
kram catarina

57 Månflickan:

skriven

Till nr 32!

Du vet inte bakgrunden som jag och min familj har med sjukdom, det är därför som du kommenterade som du gjorde. Det är ok. Jag har hjälpt många här på bloggen, och även fått fin hjälp då livet har krisat rejält. Ledsen att jag rörde upp dina känslor, men det är valfritt att skicka en positiv tanke, för den som kan avvara några sekunder och vill ge en stund av sin tid.

Gott nytt år till ALLA på bloggen, eller rättare sagt, till den som vill... <3

58 Mysan:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det en flytt till honom under nästa år?
Eller ljuger jag för mig själv om jag tror det?
Kram

59 Skrållann:

skriven

Hej!
Glömde fråga om en dröm jag hade i natt. Jag och mina barn var ute vid en sjö som det var is på. Plötsligt kanar min dotter nerför ett stup ner i en liten vik. Hon åkte på mage med ansiktet neråt och när vi kollar har isen gett med sig och hon ligger i vattnet. Vi var snabbt på väg till henne och då vaknar jag med en fruktansvärd känsla så jag vet ju inte hur det skutade. Hur kan jag tolka drömmen, är det en varning?

Kram❤

60 Fanny2:

skriven

Wow, det blir kul att läsa om nyårsfirandet! Vilken fantastisk start på nyåret. Det där hotellet ser amazing ut, sånt man drömmer om. 😍

I år vet jag inte om jag gör något annorlunda från andra år... Brukar fira med min familj fastän jag har börjat tröttna lite på alla konflikter. Är bjuden till en efterfest eftersom själva festen och musiken inte riktigt intresserar mig. Får se hur det blir då.

Berättade om min EIPS igår för honom. Tror du att han tog det bra? Vet inte om det var ett misstag och om han kanske tycker om mig mindre för det.

Kram

Svar: Nej jag kan inte se att hans känslor påverkas av det du berättat... kram
Esmaralda

61 Månflickan:

skriven

Svaren från Esmeralda bytte siffror, så mitt inlägg var inte riktat till nr 32 - jag ber om ursäkt för det. Jag borde inte ens har svarat vid närmare eftertanke.

62 Anna.L:

skriven

Hej! Jag planerar att vara i Stockholm på Nyår, ser du om flygresan dit och hem kommer gå bra? Även hur min hälsa kommer vara under vistelsen? Önskar att jag kommer hinna vila ut mig och plugga lite under resan...
Kram!

63 Solen:

skriven

Hej Esmeralda, du ser ut att ha en underbar resa framför dig!
Jag har en kanske, som det låter, en konstigt men som jag tycker viktig fråga...kommer min son få tillbaka lusten och fortsätta med sin sport? Han är så bra och har kommit långt så jag tycker att det skulle vara synd om han gav upp nu. Jag tycker också att det är bra om han har något bra att syssla med än att bara hänga runt på stan. Han måste ju vilja själv och han har älskat det tills nu. Kommer han få lusten tillbaka?
Kram

64 Helena Ir:

skriven

(42) du som skrev till Månflickan..vet du jag har också folk i min närhet som har allehanda sjukdomar. .cancer bland annat.
Förstår inte varför du ens skriver till Månflickan. Hennes problem kan vara stora för henne!! Du ska absolut inte skicka..Du har nog ändå!! Men jag gör efter det du skrivit!
Världen skulle vara så mycket bättre om vi kunde låta bli att mästra varandra!
Månflickan..lycka till och även till alla andra med stora eller små bekymmer! !
Kram!!


65 Helena Ir:

skriven

Lite snabb var jag..nu har kommentaren Till Månflickan nr (48)
Och mitt svar därefter..

66 Mikael:

skriven

Duktig och duktig men vist är det segt ibland så vilja får man allt ha :)

träning är också beroendeframkallande, ifall ni provar på och bara kanske klarar 3 veckor regelbunden träning.

Kram
Mikael

Svar: Jag har väntat på den där kicken... men måste vara immun mot träningsberoende.. och det smärtar mig sannerligen... men jag går.. massor... med hund o stavar ibland och tänker att det är ju bättre in ingenting alls.. och så förstås ränna runt i storstäder, I like :) Kram
Esmaralda

67 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda
Är nu gravid i v 15 :) ser det positivt ut kring denna graviditet? Kram

68 Linda N:

skriven

Hej Es, ser du nåt kring min pappa? Jag förstår hans ensamhetsbehov efter ett långt samboförhållande, och han är absolut en vuxen människa med eget ansvar. Men det känns ändå som han tappat gnistan och isolerar sig istället för att njuta av sin frihet.
Kram och god fortsättning. 🤗

69 Sofie:

skriven

Hej! Ser du fler barn för mig?

70 Fatima :

skriven

Åh New York vad härligt 😊 har aldrig varit där... esmeralda jag skulle vilja resa mer utomlands....ser du om jag kommer göra det? Kram

Svar: Ja om du bestämmer dig och börjar planera o tar tag i det så händer det... inte bara en utan många gånger.. kram :)
Esmaralda

71 F:

skriven

Nyår blir att jobba för oss. Ser du om något spännande händer i mitt liv du kan berätta om kram.

Önskar en underbar resa.❤

72 Sofia:

skriven

Vilken härligt planerat start på ditt nya år! Tack för ett intressant bloggår. Ser fram emot 2018 i bloggfamiljen. Själv firar jag nyår med min familj, sambo och småbarn. Blir det en fin kväll? Det blir så spännande att se om en av spådomarna handlade om mig. Det kan endast tiden visa. :)

Kram!

Svar: ja bara tiden kan utvisa... kram :)
Esmaralda

73 Linda:

skriven

Ohh härliga NY, en dag ska jag dit också! Njut massor :)
Sonen är med sin pappa, så för min del blir det nog nyår hemma i soffan, får allt se om jag hålls vaken 12 slaget... kvällstrött som man är! Har nog inte firat nyår ordentligt på många år, har inte haft så vidare värst bra år heller, de senaste, så det har inte varit mycket att fira! Sonen är min glädje här i livet, tack vare honom orkar man tänka framåt!

Ha en bra onsdag alla bloggvänner!

Svar: Att ha mys för sig själv är alls inte fel det heller... kram :)
Esmaralda

74 Bellagio:

skriven

2018 ska bli mitt år! Så jag har bokat tågresa t/r till sthlm för att festa med ett lesbiskt gäng jag aldrig träffat, sova hos en kvinna jag inte träffat heller. Och jag längtar :)

Kommer jag träffa kärleken 2018?

Svar: Härligt.. u go girl... kram :)
Esmaralda

75 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Känns som att M undviker att prata. Som att det är något?

Vad ser du?
Tack!

76 Bee:

skriven

Vad härligt med New York staden som aldrig sover:)


Möter jag kärleken 2018?
kram

77 AnnaK:

skriven

Trevligt med resa! Är själv dock en hemmamänniska men det har varit kul de ggr man kommit sig iväg. Har nog isolerat mig lite väl mycket och umgås knappt med folk. Måste bli en bättring där.

Nyår firas stillsamt. Middag hos ”svärmor” men sen vet jag inte. Hon brukar bli trött tidigt och ska dessutom upp och jobba dagen efter. Hoppas dock nästa år ruskar liv i mig så jag tar tag i tillvaron lite.

Kram 😊

Svar: Ja lite extra utöver det vanliga hade piggat upp dej.. kram
Esmaralda

78 ❤❤:

skriven

Fick reda på att en underbar kund har gått bort idag❤ undrar har han det bra nu? Han hade sån smärta när han levde.

Svar: Den smärtan är helt borta.. kram :)
Esmaralda

79 Anki:

skriven

Go´eftermiddag Es

Du må tro att det var skön lugn promenad i sol idag ! Har bestämt mig ...kan vara utan henne , både hundarna och jag mår bättre !

Paket hade jag inte till hundarna i år då gamle Molly var den som älskade öppna paket och Moses har fortfarande godisförbud för att spara levern...men en och annan köttbulle har slunkit ner :-)

Katten Sessan däremot han ( det är en han ;-) ) dök in i pakethögen under julgranen och jag han rädda paketsnörena ( livsfarligt med krussidullade snören ! )från hans käftar Sonens flickvän hade glömt snörförbudet hos oss...
Sessan äter dom ,livsfarligt !...roligare kan man ha en julafton än behöva åka till veterinären...

Kram Anki med flock

Svar: Bra beslut !! Du är värd mer än så !! Sessan måste ha missuppfattat något kring det här med paket .. skratt :) Kram på er alla :)
Esmaralda

80 H:

skriven

Hej Es!
Hur stor är chansen att det blir vi två igen? Kan du se någonting? Kram

81 Natalie:

skriven

Hej Esmaralda.
Tvåsamhet och kärlek ser det troligt ut för mig under nästa år?
Kram

Svar: Fullt möjligt, absolut, kram :)
Esmaralda

82 Camilla:

skriven

Jag har också träffat kärleken i jul och det gjorde jag i ett lottstånd på stan. Det är spännande och jag är lycklig. Att det äntligen hände. Kram o gott nytt.

Svar: Härligt, grattis :)
Esmaralda

83 Mysen:

skriven

Hej esmaralda.
Ser du inget alls kring hur det blir? Om det verkar bli en flytt till honom? Att vi flyttar ihop och blir ett par?
Kram

84 Loa:

skriven

Hej Es!
God fortsättning på julen o Gott nytt år till dig o MG❤!
Ser du om Daniel kommer skicka sms el liknande snart?
Kommer han sakna mig?
Kram Fina es❤

85 Lotten:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han gilla mig? Mer än som vän? Kommer han att visa det?
Lram

86 Sus:

skriven

Hej
Ser du om det är långt till nytt jobb?
Love sus

87 Signe:

skriven

Hej!
Såå roligt! Önskar dig en toppenvistelse! Hotellet är fantastiskt, bodde där för ett par år sedan! Finns en jazzbar med livemusik, samt en genuin japansk restaurang i källaren. Maken lät kocken där bestämma maten, vilket visade sig bli väldigt spännande med inälvsmat, ha ha. Som tur är äter han det mesta och tyckte det var ett kul inslag 😂. Själv tog jag ett säkert kort, lax i teryakisås, och gissa om det var gott... Rumsstandard och städning bra, och så kunde man fixa kaffe på rummet. Grattis till bra val!
Kram, och trevlig resa♥️

88 Skorpan:

skriven

Ja o att köra fast med en stor bil :D, men som tur är hade vi bilen full av dom som kunde skjuta på. Det var ett litet äventyr, efter allt kalasande med paj o tårta.
Kram Skorpan

89 Fattig:

skriven

Hej

Jag har inte råd att resa alls. Ser du om jag får bra ekonomi i framtiden eller för blir jag fattig och arbetslös??

kram

90 L:

skriven

...vad kul att det är så många som träffat kärleken. För egen del ser det mörkt ut på den fronten. Känns som jag har levt klart på något sätt. Kommer det hända något spännande på kärleksfronten nästa år?

91 Alie:

skriven

New York Es, wow!! En fantastisk stad, som har något för alla.
Att uppleva Nyårsafton där är ju bara så häftigt.
Själv har jag inget bestämt mer än det lutar åt att umgås med mina närmsta vänner, jag hoppas såklart den blir trevlig. Känner mig dock alltid som tredje hjulet, då så gott som alla har en respektive utom jag..
önskar dig en fantastisk resa och en förträfflig start på det nya året! 🎉 kram ☺️

92 Fanny2:

skriven

Tack för svar, Es. 😊💜

Kram

93 Dahlia:

skriven

Nyår blir lugnt med lilla familjen.
En nyårskram från honom är jag helt säker på att jag kan få, men finns möjligheten för en liten kyss till detta? Eller är det för långsökt?

94 F:

skriven


Nyår blir att jobba för oss. Ser du om något spännande händer i mitt liv du kan berätta om kram. 

Önskar en underbar resa.❤

95 Helena Ir:

skriven

Camilla (82) tänk att få högsta vinsten i ett lotteristånd! Verkligen Grattis!😃
Kram!

96 Månflickan:

skriven

Till Helena Ir!

Tack för din omtanke, som värmer i hjärtat! <3 Du är en vacker själ, som strålar av ljus!


Bloggfamiljen är en trygg famn att landa i, varje dag! Vi hjälper varandra här, och hämtar kraft - för tillsammans är vi oändligt starka och kan skapa ett positivt flöde, till förändring och läkning. Allt gott till er! <3

97 Agnes:

skriven

Till 48, som tydligen fått en grötslev där solen aldrig skiner...

Förstår att du känner dig in i märgen kränkt av att läsa vad en del av oss här skriver...måste ju vara för djävligt att vara så drabbad av livet, så bägaren rinner över av fullskaligt harmsel över att en person tar sig den stora fräckheten att se ett par försenade fakturor som ngt att oroa sig över...

Vad vet du om just detta? Utgår från att du är ett sånt där nättroll som skriver inlägg enbart för att såra andra människor...ni nättroll lever ju på att sprida etter omkring er...om du nu inte är ett nättroll, så förstår jag varför mindre angenäma saker sker i ditt liv...det man sänder ut är det man får tillbaka..du är väl likadan IRL, antar jag...

Så, nu har jag slösat energi på dig, 48...grattis till det!

Oavsett...Kram!

98 Agnes:

skriven

Det där var ju tjusigt som attan!

Blir full rulle på dig o de andra, antar jag! =)

Själv är jag mest inställd på att vara hemma...yngste sonen jobbar nyår, och jag är inte så sugen på att åka dit.
Hade en flyktig tanke på att kanske gå på lokal...men jag är inte road av att äta ute, och dessutom anser jag att det inte är värt pengarna...

Sedan det där med folket...jag går ut själv, vilket jag inte har det minsta problem med...däremot har tydligen andra problem med det...speciellt gamla gubbar som tror att jag är desperat...jag är inte road av dessa klängrankor.
Jag är på lokal för att dansa...inte agera rullator åt förfriskade gamlingar...eller de där som nu tror sig vara guds svar på en kvinnas bön.

Så det blir nog hemmakväll...då jag är rätt säker på att inget specifikt ändå skulle hända om jag nu hade skaffat biljett till något ställe.

Eller om jag går på bio...

Skönt att slippa en sak, o det är att behöva ta hänsyn till vad en man vill...begriper inte denna vurm flertalet här har...att vilja vara ägd av en man...sorry, men jag kan inte förstå det...

Om det hade varit en hund ni saknat, så hade jag förstått...men en man?

Säreget...

Kram!

99 Hönan:

skriven

Åh vad härligt med NY 😍
Nyår blir i vanlig ordning hemma hos en vän för att sen se fyrverkerierna på 12-slaget vid någon fin utsiktsplats. Håller tummarna för att nyåret blir skoj ☺️
Verkar det finnas någon anledning till de tre utropstecknena i god jul hälsningen jag fick? Kändes lite argt, men kanske bara något jag inbillat mig?

Kram och god fortsättning

100 Maria:

skriven

Hejsan:)
Det känns som det lossnar här i kärleken ❤️😍vi pratar om att flytta ihop. Känner mig lugn och vågar hoppas på lyckan igen!
Glad att jag höll ut och väntade in.
Kram och god fortsättning. ❤️

101 F.u:

skriven

Får du in något nytt på väg in i mitt liv du kram

102 Mellandagsslappis:

skriven

Helrätta nyårstakter, Es 🗽👌

Här firas det med 20-tals fest på slott (!!) Inte så pjåkigt det heller. Typiskt mig. Noll eller hundra gällande firande.

Någon kul detalj i övrigt i hägring för mig? Ser du något. Skulle pigga upp i mellandags-slappet :)

Kramar!

103 Jennifer:

skriven

Tack för svar snälla Esmaralda! Jag bodde i en stad i CT som heter South Windsor, en typiskt överklass-småstad, en sån som man brukar se på film. Intressant upplevelse var det dock, fick uppleva äkta high school liv. På gott och ont!

Nu planerar jag min nästa resa och den kommer att bli till Egypten. Med min lilla dotter. Blir det en bra upplevelse för henne? Försöker planera den på hennes villkor, men en del blir förskräckta då jag säger att jag ska ta med henne dit. Hoppas och tror att det blir en bra resa.

Sommaren 2018 blir det Makedonien och eventuellt några andra Balkanländer. Blir det bra? Puh att leva är att resa för mig. Och tvärtom, att resa för att leva. Kram

104 HS:

skriven

Å, New York är fantastiskt! Ha det så himla trevligt Es!

Är på väg att sälja min bil. Har precis bytt bromsar för en rejäl slant och besiktat den utan anmärkning. Gick till en andrahandsfirma men fick ett lågt bud tycker jag. Han skyllde på repor i lacken samt att marknaden är svår efter julen, visserligen är det sant men invändigt är det en bra bil som inte har gått så många mil. Jag försökte pruta upp priset, det gick sådär. Sa att jag skulle fundera på saken tills imorgon och åkte hem.

Antingen tar jag det en vända till imorgon med killen på firman och ser om jag kan få upp det ytterligare ett par tusen (eller i värsta fall säljer den till det priset han gav mig idag) eller så prövar jag med en privat annons på Blocket. Vore skönt att bli av med den snabbt och smärtfritt, samtidigt har jag så mycket utgifter just nu så några extra kronor in på kontot vore inte fel.

Vad tror du om säljläget Es?

Kram

105 Kramis:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du något specifikt inom kärlek innan sommaren för mig? Någon förändring på det området?
Kram

106 PiaS:

skriven

God fortsättning,

Låter helt awesome med nyårsfirande i New York 🍏.
Det var länge sedan jag var där, men åka dit igen.
Önskar dig ett fantastiskt avslut på 2017 och magiskt 2018!

Själv blir det nog ett stilla firande med några vänner och mina och barnens två nya katter, Sally och Rut. Julklapparna 😻😻.

I övrigt så ska jag försöka få ut det gamla, så nytt kan komma in....men det är tungt.

Annars kanske satsa på att bli ”the Crazy Cat Lady”.

Kram och kärlek

107 Jessica:

skriven

Snackar folk omkring mig skit om mig? Vet dem om mitt förflutna? Och alla de där bråker jag vart i?

108 CajsaStina:

skriven

Tack snälla ni alla som tagit er tid att svara och kommentera. Ni ska veta att det betyder mycket för mig. Nu ska jag printa ut allt ni skrivit och läsa då och då. Någon tyckte inte om att jag skrev och du ska veta att jag tvekade länge. Dels för att man som du allmänt skulle tycka det var ointressant och rent av osmakligt men jag bestämde mig för att skriva i alla fall fall och maila till Esmaralda och sedan lita på hennes omdöme om min gästblogg var något att ha med i bloggen. Jag är glad jag skrev. Och era svar har verkligen lyft mig och ger mig styrka och feedback. Från hjärtat tack. Kram

109 Diyanna:

skriven

Jag kör om finaste Es,

Killen jag gillar sa inte att han har tjej först, nu säger han att han har det, jag gillar honom och han har märkt det men visar 0 intresse!

Men Snart är det 2018, jag har haft otur i kärleken sedan 2012, ensam och singel gått igenom flera svåra tider med hopp och flera försök.

Jag har varit knäckt och gått vidare vid så många tillfällen trots mitt hjärta i bitar 3 gånger, det känns som om de jag vill ha ogillar mig.
Min fråga är hur kommer kärleken att se ut 2018?
Ska jag strunta i denna killen precis som de andra förhållanden? Vad ska jag göra

Min andra fråga kommer jag klara matematik ämnet och komma in på universitet hösten 2018?


Vad ser du?

Jag har misslyckats med matten 3 ggr och kärleken över 5 gånger.

Svar: Strunta i killen.. den som inte vill ha dig och din kärlek ska du inte bry dig omDet finns någon annan i din framtid som du kommer bli lycklig med.
Satsa bara på dig själv nu och dina studier - du har god chans att komma in på universitetet. Jag ser dig läsa där och du kommer inte att ångra dig.. ser dock inte exakt när du börjar.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: