Hysteriskt julpyssel !!

 
En sån massa läckra inredningsdetaljer.....
 
 
Hur enkelt som helst.....till och med för mej som har fem tummar på varje hand...
 
En fin  detalj,.. kanske till fönsret ochs om är utmärkt för oss med 10 tummar !!
 
 
 
Så söta !! Och inte galet svårt att åstadkomma...
 
 
Eh... det här ser ut som nåt vår käre Ernst hade fixat...
 
Doften säger jag bara... doften av apelsin i jul... och dessutom vackert...
 
Det ser inte så svårt ut... månne man skulle klara det ?
 
En upp & nervänd tomteluva kan användas till mycket...
 
 
och så kan man rota fram sina gamla skridskor och låta dem bli en inredningsdetalj i jul...
 
 
Fin juledukning och inte så svårt heller...
 
OM man sitter där med ett trevånings kakfat kan man  ju lika gärna dekorera vilt...
 
 
En krans på dörren kan se ut precis hur som helst... bara fantasin säter gränser...
 
 
Så enkelt... så fint....
 
Lite mer avancerat....
 
Ljuslyktor modell större har många av oss... och  de kan  julinredas.. man kan l
ägga i en liten ljusslinga också...
 
Jag vet inte precis som det är så juligt ??  Borde inte rosetterna vara röda ?
 
 
Pepparkaksformar på nytt sätt....
 
I dag far jag  iväg  och ska titta på uppvisning... yngsta barnbarnet Ozzy
har avslutning på  sin Parkour  och det får man inte missa !!
 
Kämpa på med julfixandet hörni !!
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
 
1 <3:

skriven

Vad mysigt för dig att åka till Ozzy.

Ser det ut som jag kommer iväg till solen i jul och nyår ?

Kram

2 Nc:

skriven

Så mycket fint, gillade dom två enkla strutarna mest, enkelt och snyggt. Ska nu ut i skogen och fixa granen.
Vad har jag att förvänta mig av 2018?!?.. säger att varje år är mitt år😄👍..hoppas att singellivet är över. Är min Shanti med mig? Tycker att jag inte ha känt av henne? Kram

Svar: Visst är Shanti med dig... glöm inte att prata med henne,... kram :)
Esmaralda

3 Tingeling:

skriven

Bra tips. Dock är jag inte så pysslig av mig. Däremot är min dotter det! Hon tittar gärna i pysselböcker och vill göra efter.

Jag blev klar med min to do list, utom en grej och det ska jag göra idag. Kolla upp små weekend resor och teater för barn och språkresa. Vill ha lite att se fram emot i vår. Är det troligt att jag och dottern kommer iväg utomlands nyårsafton 2018/2019?

I år tänkte jag om vi skulle åka till skansen på nyår, efter tips av dig i förra inlägget ☺ ska kolla vad tåg kostar.

Trevlig söndag! Här blir det pepparkaksbak för dottern och sen troligen bio.

Kram!

4 Undran inför 2018:

skriven

God jul och ett Gott nytt år önskar jag dig Ezmaralda!

Jag som grisen undrar om det finns ett ”liv” efter jul, året har innehållit en hel del motgångar och önskar mig en lite mer harmonisk tillvaro. Ser du någon ändring?

Thomas

Svar: Jadå, en ändring kommer och den blir riktigt bra.. fast innan dess kan det faktiskt bli mer strul.. kram :)
Esmaralda

5 H:

skriven

Vilka charmiga bilder. Nån jul ska jag överdriva haha ;-) Har inte pyntat med kreativitet detta år utan bara ställt fram det jag hittat.

Jag drömmer återkommande om en man som håller på med det mediala. Han vill visa mig saker och peppa mig. Jag undrar vad det betyder? Eller är de bara en slump?

Trevlig söndag <3

6 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Kul med konstnärlig jul ! Själv har jag tummen mitt i handen vad det gäller inredning och utsmyckning

Vakna såå tidigt ensamt i adventsmörkret...kul att titta in här och se att 4 st tryckt på gilla knappen och är vakna .Genast kändes det mer oensamt

Ha en trevlig parkoursöndag

Kram Anki med flock

7 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon..
Nej men så underbart.. Jag älskar dekorationer. En gång bodde jag i ett jättestort hus med jättefönster.. Inget jag satte upp blev bra.. Det försvann i det stora intet.. Så en jul kom jag på världens idé... Jag tog rockring och lindade runt konstgjorda granrisslingor.. Köpte ljusslingor som såg ut som istappar.. Lindade runt röda band och hängde stora julklockor i mitten.. Knöt en rosett 🎀 och hängde upp i fönstret. Det blev supersuccé. Alla tyckte nog att jag hade julpyntat ordentligt detta år.. Huset var 450kvadratmeter och det var panoramafönster..

Jag håller på att skriva på en föreläsning om hur vi ska närma oss varandra.. Att allt hör ihop och är ett.. Måste dela med mig av något jag hittade som Ove Tedenstig har skrivit.. SÅ LÄNGE MÄNSKLIGHETEN LIDER AV DYSFUNKTION SÅ KOMMER DET ATT LIGGA ETT STÖRRE VÄRDE I ATT FÅ RÄTT ÄN ATT HA RÄTT
Tänkvärda ord..
Jag önskar mig ett trollspö i julklapp som kan trolla in lite empati och medmänsklighet i systemet Sverige.. 🌏 VÄRLDEN.. Det skulle vara bra..

Jag ska äta middag min favoritrestaurang på tisdag.. (om jag kommer härifrån)

I år har jag köpt julklappar på nätet.. upplevelser.com afternoon te lakritssmakning årskort på gym manikyr predikyr och presentkort på skor.. Och tagning.. Här ska upplevas.. Belönade mig själv med morgon ritt i stan..
Nu önskar jag dig och Glenn en fin dag med kärlek.. 😍 och glädje.. 💕 kramar.. 💕

Svar: Med tanke på dina stora fönster förr.. så är det bara fantasin som sätter gränser !! Vad jag önskar att du får ditt trollspö.. då hade det blivit bättre för många ! Kram från oss
Esmaralda

8 Lotta:

skriven

Jättefint pynt. Inspirerande, men känns lite som att tiden inte räcker till...

Jag undrar...kommer det bli en lyckad skidresa för sonen i år. Lite orolig i mammahjärtat är jag.

Kram L

9 Lilla:

skriven

Hej Esmaralda.
Wow gillar granen med pinnar, så vackert. Gillar den stilen med natur. Även apelsinerna fastnade jag för. Jo herregud 1 vecka kvar till jul. Tiden går undan. Jag är detsutom magsjuk och fick springa på toa några gånger inatt.
Ha det så kul med barnbarnet idag.
En fråga om du besvarar, känner en del för honom. Det är både jobbigt och vilseledande. Vet inte vad han känner? Har han intresse för mig?
Kram

Svar: Intresse finns från hans sida men jag får en känsla av att ditt intresse är större... hoppas det blivit bättre med magen nu.. kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Ja det är så fint det du visar upp Es o jag vet att jag kunde åstadkomma en hel del av det där, men jag irkar inte. Får jag det inte gjort genast o bortlagat allt som behövts till tillvwrkningen, ja då blir det o ligga. Har ide’er på vad jag skulle kunna pyssla men nej.. Tyvärr har det varit så här i många år i det kanske har att göra med lindrig depression? Vill ju inte ha det så men.. Hur komma ur det hela o börja må bra igen??

Härlig dag du ska få som ska på uppvisning Es. Själv är jag bjuden på jullunch o det ska bli trevligt, bara kläderna som är ett dilemma ;), vad går på o vad passar in där.. Nåja, jag går dit som jag är.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

11 Helena Ir:

skriven

Lite kan bli fint..och inte allt för svårt.

Här blir det inget mer pyssel..men bakade mina rispiroger igår,som dottern ska få dela med sin pappa.
Sonen får inga i år. Tomten ger bara julklappar till snälla barn!
Lätt för mig att skriva..när träffade jag han sist..

Skickade healing igår igen..mottagaren hade tittat på ett pepparkakshus..jag såg pepparkaka,,bomull och konstgjordsnö..precis som det hade varit kring huset. Det tar sig :)..det börjar i det lilla..

Idag ska min syster få besök av mig..hoppas på några trevliga timmar.

Ha det så bra på uppvisning..Parkour..vet jag dessvärre inte vad det är!? Hmm

Kram :)

Svar: Din healing är stark.. låt den bara komma som den vill.... Parkour är sånt där där man tar sig fram över hinder med smidighet .. voltar och klättrar på väggar o sånt där.. kram :)
Esmaralda

12 Maria:

skriven

Kommer jag bli med barn någon gång, eller blir det inget för mig?

13 Maria:

skriven

Hej!
Stopp o belägg för allt fixande i trixande😜blir trött bara jag ser allt hihi. Nä jag orkar inte med allt sånt. Det blir jul ändå. Är tvungen att stressa ner mig nu. Fått magkatarr av jobbet där vi stressar som blådårar pga att vi måste för att kunna följa våra scheman. Helt sjukt! Ser du om det blir ändring på det eller Ska jag söka nytt jobb?
Kram ❄️☃️❄️

Svar: Jajamen,,. julen kommer oavsett.. min syster har pyssel i händerna och i går kväll gjorde hon den där ljuslyktan och skickade foto.. blev så fint så... men när jag försöker ser det ut som om något som är tillverkat på dagis ! Håll ögonen öppna efter nytt jobb... kram :)
Esmaralda

14 Skrållann:

skriven

Hej!
Så mycket fina saker, och ser ju inte helt omöjligt ut att fixa själv.
Nu är jag lite lätt förvirrad. Jag har ältat om mitt halvdana äktenskap så länge och nu helt plötsligt känns det riktigt bra. Vi pratar, vi tittar på varandra och vi beter oss plötsligt mogna och vuxna. Jag tänkte att bara för att jag tycker att han är tråkig och tjurig behöver ju inte jag vara likadan. Lite märkligt är det ändå och jag undrar allt om det kommer fortsätta sä? Det känns lite som när någon varit dålig väldigt länge och plötsligt piggnar på sig och börjar äta och prata och sätter lite hopp om att faran är över och så rätt som det är så drar den efter sista sucken. Märklig jämförelse kanske men det är lite så jag tänker om vårt äktenskap...?!

Kram❤

Svar: Och så länge du väljer att stanna och ta till dig det positiva.. så länge är det rätt... tänk inte för mycket.. bara "var".... och var framförallt dig själv... kram :)
Esmaralda

15 Snö:

skriven

Hej Esmaralda.
Myspys med allt julpyssel, jag borde bättra på hemma. Har upphängt i fönsterna hemma.
Es, Kan vi hitta tillbaka till varandra? Eller har han bestämt sig för att vi inte ska?
Kram

Svar: Räkna inte med att han kommer.. lev inte efter detta... utan lev ditt eget liv nu.. det är viktigt !! kram :)
Esmaralda

16 AnnaMaj:

skriven

Jag har exakta sådana kulor hemma som på bilden och så ska jag köpa guldglitter idag och hänga upp detta i fönstret. Tack för tipset. Det kommer att bli jättefint. God jul till er alla.

17 Cecilia:

skriven

Kul med lite inspiration, den första var riktigt snygg! Coolt med parkour, heja Ozzy!

Får jag tillåtelse att vara där om jag nämner extra sängen? Kramar

18 Sus:

skriven

Hej
Kul med pyssel....
Blir han kvar på Gran Canaria om vi åker dit?
Love sus

19 Helena Ir:

skriven

Tack! Då fortsätter jag på mitt sätt :)

Vad tuff han är Ozzy..måste vara roligt att titta på!

Kram :)

20 åsa:

skriven

Hej E!

Åh vad härliga julbilder du visar idag.
Ser du någon kärlek för mig?
Shanti har hon blivit trött nu av allt som surrar? Hon känns kall. Jag pratar lite med henne men.
Ha en fin dag kram ÅSA

21 Louise:

skriven

Är inte mycket för julpynt.

Går in i sista veckan imorgon på praktiken och min lärare kommer.
Jag börjar bli osäker på om min handledare kommer skriva bra omdöme till mig. Jag vet vad jag måste bättra och det är inga problem. Om jag tar tag i detta nu sista veckan så blir det ju inga problem.
Jag har ju en period till som jag kan fortsätta att utvecklas på.
Kommer jag klara min VFU? Jag vill inte snubbla på mållinjen.
Dessutom måste jag ha ett jobb.

Ha en fin dag och tacksam för svar.

Kramar.

Svar: Känns som att du får ta dig samman 100% om det ska gå vägen... så spotta i nävarna och gör rätt.. du vet ju hur det ska vara.. kram :)
Esmaralda

22 Vv<3:

skriven

Hej Esmaralda.

Efter ardis skrivande under bilden så har jag skrivit nåt efter bilden så har han inte skrivit eller svarat nåt på det.och han pratar inte eller skriver mer.han är bara online lite och sen går ut.

Har han någon annan eller är det bara mig han har?

Kram <3

23 Jossan :

skriven

God morgon!

Det blev lusinjul igår. Trevligt faktiskt. Vi fick prata ut om hur set blev med julen i år och det visade sig att det var ett stort missförstånd. Så nästa år är vi tillbaka med det gamla igen. Det känns rätt bra.

Du sa att det såg ut att jag skulle bli bjuden på min kompis bröllop. Kommer jag ha någon som är med mig på bröllopet? Någon pojkvän? Mitt ex kommer va där och det känns jobbigt nog..

Idag ska jag in till stan för att pärla "fuck cancer" armband

Kram

24 EPM:

skriven

Snyggt! Och bra tips. Jag är inte så pysslig eller särskilt glad i julen... men, jag gillar inredning och detaljer i den, det som gör det till ett hem, och sedan vi bestämde oss för att dela på oss så är jag inte lika avig mot julen längre.

Ser du nåt om jobbet jag inevjuades för i fredags...?
Det hade löst så mycket och gett mig så mycket mer lust energi.
J verkar lugn och motiverad på en tjurskalligt men tryggt sätt, jag hoppas såklart men med nyans...😉

Kramar

25 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer en ny kärlek under 2018?
Kram

26 Yvonne (gammal kund):

skriven

God söndag!

Här är 14 minusgrader massor av snö. Det är jättevackert!

Önskar dig Esmaralda en underbar Jul! Och ER alla på bloggen....God Jul!

Kram

Yvonne

Svar: Kyla & snö.. underbart ! Ha du också en fin jul.. kram
Esmaralda

27 Erika:

skriven

Hej! Ska jag söka jobbet som fältassistent?

28 <3:

skriven

Hej kära Es R B är han intresserad av mig? Var han som skickade buketten med vackra rosorna och tog hela min nota i smyg i helgen.
Vill han bara vara snäll mot mig eftersom pappa är dålig.

Är jag ur balans på något sett tålde inte mycket champagne i fredags och beslöt att åka från hotell restaurangen? Min väninna blev orolig. Kändes som man var 18 år igen 🙊
Kram

29 Lotta:

skriven

Undrar om det kommer gå bra för min son på skidresan i år?

Kram L

Svar: Jadå det ser ut att gå fint.. kram
Esmaralda

30 Susan:

skriven

PRECIS min stil på det pyntet.. pysseltokig som jag e👍

31 Engla :

skriven

Hej :)

Min fråga är finns det eller har det funnits något intresse i killen jag tänker på? Varför ta han inte mer kontakt ? Är han så blyg ? Fattar inte varför jag dras så mycket till denna människa och gjort den skolan. Vad är det för dragningskraft. Finns det något där ? Kram och trevlig söndag Esmeraldra

Svar: Känns som om du ska möta någon annan och då blir det mer aktivt och självklart.. kram
Esmaralda

32 Sofia:

skriven

Mysigt med julpyssel! Jag får tecken och budskap till mig och hamnar i sammanhang som tyder på graviditet eller små barn på något sätt. Tror du jag kommer att bli gravid under 2018?
Kram 💖

33 Nyårsresa - Ghostwriter :

skriven

Är det meningen att jag ska åka på den lillan resan eller kommer det komma ett förslag som jag hellre skulle vilja göra?


Kram

Svar: Lite senare blir det något annat... du kanske kan vara med på båda... kram
Esmaralda

34 Berg:

skriven

Somliga får verkligen till det fint med pyssel!

Imorgon väntar samtal. Blir skönt när det är över. Hur kommer det gå? Det känns tungt.

35 Anna.L:

skriven

Hej! Fint julmys och goda idéer!
I fredags var jag på ett live uppträdande i stan och såg B.I sjunga. Hans snygga gitarrist flörtade flitigt med mig, det började med några blickar och efteråt började han signalera "gå dit", ring mig" med händerna. Vi kunde inte prata pga scenen. Trodde först det var någon bakom mig, men när jag själv signalerade "menar du mig" så kom han närmare och skickade en släng kyss! Minst sagt förvånad.

Nu i efter hand har jag fått reda på vem han är, det blev inget möte den kvällen, men han kändes bekant och har sedan tidigare drömt om en liknande person som honom, den drömmen var stark.

Jag är väldigt ung jämfört med honom ca 8 år yngre, vilket syns och kanske därför jag blev förvirrad. Var han mest ute efter ett one-night-stand? Eller var det ett genuint intresse? Bör jag försöka vänförfråga han på sociala media eller är det riskabelt?

Såhär i efterhand är han tydligen en producent och jag sjunger, såg även att vi delat musik på samma plattform. Är detta någon sorts mening att jag ska försöker hålla kontakten. Tänker både gällande framtida karriärmöjligheter och kärlekslivet...
Massa kramar till dig! :)

36 Linnean 🌸:

skriven

Så fina saker! Lite fantasi kan skapa stora ting! Hade inte du en sådan där gran på väggen förra året? Sitter och stirrar lite på den nya matberedaren som borde invigas i dag med lite degfixning. Tillbringade över sex timmar i Burlövs Center i går med min väninna. Vi handlade som tokar, åt, drack kaffe och hade kul. Värre att släpa in allt sen! Så gick väninnan på toa och jag passade vagnarna. Blev allt mer kissig men ingen väninna kom ut. Men vad fan tog hon vägen??
Till slut fick jag spel och bankade på dörren och gapade ”Men vad FAN sysslar du med? Har du tuppat av, eller?” Inifrån toan kom hör jag en MANLIG röst ”Ja ja, jag kommer snart...jag är här” FAN!! Jag bankade på fel dörr i raddan 🤣 Arma man! Jag börjar gapskratta och det verkade inte ses som normalt att en i toakön står och asflabbar för sig själv! Hann in på dass innan den förföljda karlen kom ut. Ha ha! Dags att göra lite toscabullar. Ha en himla trevlig söndag! Kram!
/Linnean 🌸

Svar: Ha ha ha... såna där misstag är så lätta att göra... och man blir lite yr i mössan av all shopping.. kram :)
Esmaralda

37 Erika:

skriven

Hej! Vad betyder dröm om vatten, speciellt att se vågor?

38 Michaela:

skriven

Fina grejjer och tack för tipsen! :) Dock ingen julkänsla alls i år så får göra det bästa av situationen. Kram

39 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vilka fina julpyssel. Jag blir nästan sugen på att pyssla. Men bara nästan för när jag gör julpyssel så brukar det se ut som om ett dagisbarn har gjort det.

Nova hittade just min försvunna mössa. Den fanns här hemma iallafall. Först blev jag arg på henne för att hon höll på och stökade med mina pantflaskor. "Jobbiga kanin 🐰" sa jag och drog fram påsen med flaskor för att komma åt att jaga fram henne. Och då fick jag syn på min mössa! Den hade trillat ner bland flaskorna 😊.
Jag blev så glad att jag bjöd Nova på 🥕 morot.

Jag kommer att fira jul hos min bror, med hans fru och barn och alla föräldrar. Vi ska inte köpa julklappar till de vuxna,vilket jag först tyckte var hemskt tråkigt. Men så insåg jag att jag gillar att få julklappar mer än jag gillar att ge bort dem. Jag vet ju precis vad jag vill ha men har ingen aning om vad alla andra vill ha.
Därför har jag köpt julklappar åt mig själv!
Jag kommer att bli enormt överraskad när jag öppnar dem 😁. Och jag kommer att få precis det jag önskar mig!

Kram ThereseC

Svar: Ja, låter som om du kommer få de perfekta klapparna :) Och duktiga Nova Mössletare! kram :)
Esmaralda

40 Anna E:

skriven

Känner inte att min kille älskar mig längre, han är lite kall sedan ett tag, älskar han mig inte längre?

Gör den andra killen det? Vad ser du där?

Svar: Den andre killen skulle jag välja bort direkt.. och reda ut situationen med nuvarande.. ni behöver ha ett ordentligt snack.. kram
Esmaralda

41 Alie:

skriven

Älskar julpyssel! Gillar skarpt din ljusstege att hänga på väggen, minns den från förra året..
Nu blir det en sväng på stan för inköp av julpapper samt hoppas finna någon typ av smyckeetui/ask, har funnit vardera halsband till mamma och min syster på rea (Edblad) som jag hoppas dom kommer tycka om..
Det roligast med julen är att ge bort... 💕
Kram

Svar: Ja, dina julklappar kommer bli uppskattade, verkligen.. kram :)
Esmaralda

42 Månen:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om det kan bli något seriöst mellan han och mig framöver?
Kram

43 PiaS:

skriven

Hej Ez,
Vilka fina julpyssel tips. Är mitt uppe i julfixandet, skulle behövt en ”Ernst” som fixade till det så där fint och mysigt. Just nu är det mest kaos.. julklappar som ska slås in, tvätt som ska tvättas, städas och gran som ska huggas.
Å, parkour vad kul.

Och med julen kommer lite tomhet och längtan efter bestående kärlek. Jag menar inte mina barn och vänner, inte den kärleken, utan den med en partner, en man...just nu känns det som den kärleken är utom räckhåll för mig...F finns fortfarande kvar i mitt hjärta och tankar..

Jaja det blir som det blir. Nu ska jag hämta tvätt, sedan ut och hugga gran.

Juliga kramar,
/ Pia

44 Penny:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar hur många barn du ser för mig? Dröjer det länge till innan första kommer? Mycket tacksam för svar! Kram Penny

45 Penny:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar hur många barn du ser för mig? Dröjer det länge till innan första kommer? Mycket tacksam för svar! Kram Penny

46 Lydia💕:

skriven

Jätte fint med alla dessa julsaker ska börja med mitt idag
Jag hittar inte min talisman och har letat och undrar vad det betyder har den gjort sitt nu?
Är jag på rätt väg med allt nu och med han med stort D eller är han inte intresserad av mig ?
Lydia💕

47 Milla:

skriven

Kul med pyssel. Jag hinner inte med så mycket sådant. Kommer han kunna avstå från alkoholen för min skull, eller väljer han den ändå...

48 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas Tänker han att han ska fortsätta med henne? Blir det en fortsättning mellan dem en bit fram?
Kram

49 Dahlia:

skriven

Lussebak här idag! Om jag lyckas!
Men inget julpyssel för min del.
Funderat fram och tillbaks. Ser du mig hyra ut ett av mina rum till denna kollega? Kommer han bo hos mig?

50 Tisa:

skriven

Om jag tar bussen till stan.ensam. imorgon och går på stan för att köpa en bok. Kommer det att gå bra?

Svar: Ja det kommer gå bra... ge dig inte... bestäm dig för att genomför... du har alla bra odds på din sida.. kram :)
Esmaralda

51 Ellis🤧:

skriven

Är så förkyld nu torr hosta med som kom från ingenstans. Men tack och lov att halsen är bättre idag kunde inte svälja något innan:(Skall ut på en långpromenad snart hoppas detta går över snart.

Ser du om nästa år blir ett bra år för mig?
kram


Svar: Ja en hel del bra kommer ske.. kram :)
Esmaralda

52 Ellis:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

53 Anna E:

skriven

Tack för svar! Men älskar min kille mig?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: