Julens sista mysfest......

I går var vi hos mamma...... fast det var lite manfall
MIn bror är på långbesök  hemma i Gambia... fast hans supergoa särbo var med  oss !
 
Och sonen gick direkt in och la sig på mormors säng.. akut feber och bäddade in sig i plädar och filtar
Får se hur han mår dag när han vaknar till liv....
 
 
 
Mamma bjöd på hjortstek... så gott och särskilt nu när man är rejält trött på julmaten !
 
 
På mammas inglasade balkong blommar fortfarande sommarblomstren...
 
 
Och så ringde vi förstås till brorsan....som satt ute i värmen med vänner
Han sliter med sitt husbygge men efter sina tre månader där så räknar han med att huset ska vara klart.. och då har vi ju alla en fast punkt där i Gambia på landsbygden...ett hus att bo i när lusten faller på !!
 
Mammas hemlagade risgrynsgröt till dessert......
 
Och så MG förstås... som har egna  skålar och leksaker hos sin mormor.... och som tyckte att hjorten smakade alldeles utmärkt... men risgryndsgröt, det är det allra bästa, säger han !!
 
Då är det nyårsafton !!
 
Här blir det inget festande alls för vi ska ju upp tidigt i morgon bitti... men  lite lammfilé ska det ätas och så ska jag ta tag i packningen !!
 
 
Jag önskar er alla ett riktigt gott nytt år & allt det bästa inför nya året
 
Kram & kärlek
1 Mor:

skriven

Ett riktigt gott slut och ett härligt gott nytt år till dig oxå⭐️2⭐️0⭐️1⭐️8🍾🥂.
Flyg säkert imorgon!. Njut varje sekund av den helt underbara staden NY🗽🇺🇸.
Får du till dig något som jag ska tänka på nu 2018? Kram

Svar: Tack ska du ha !! Du ska tänka lite mer på dig själv och din egen glädje.. ha dig själv lite mer i fokus.. kram :)
Esmaralda

2 Michaela:

skriven

Ett riktigt Gott Nytt år till dig Es och dina nära & kära. Och trevlig resa till " The Big Apple " :)

Blir det träff igen?
Kram!

Svar: Jättetack :) Chansen för träff igen ligger på 80 %.. kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Så fint o visst blir man trött på julmaten... O jag gissar att det blir en viss spådam som tar sig en längre resa till Gambia, nästa höst kanske ;).

Här hos oss på terassen i kruka har jag persilja som är så grön så, trots regn o snö som den fått utstå, en mycket märklig vinter, igen...

Här sitter jag framför tv:n o funderar på hur nästa år månne ser ut, nåt speciellt du kan se Es, nåt som kunde lyfta mig lite :). Kanske något sker inom en nära framtid..

Önskar alla en trevlig nyårsafton o en bra början på 2018. O dig Es en trevlig resa :).
Kram Skorpan

Svar: Men vad härligt med pinfärsk persilja !! Jag får en känsla av att det liksom lyfter för dig.. att något bra sker...som är av betydelse.. kram :)
Esmaralda

4 Susan:

skriven

Vill bara passa på att önska alla ett Gott Nytt År, och dig Es en underbar resa 🥂🍾🎉🎇✈️🏙

Kram😇❤️

Svar: Jättetack och gott nytt år önskar jag dig också :) kram
Esmaralda

5 Förändring:

skriven

GOTT NYTT ÅR!

Hoppas att resan går bra.

Längtar efter en riktigt bra förändring 2018. Hoppas på nya vänner och ett bra jobb.
Kan du se om det sker någon förändring vad som helst??

kram

Svar: Förändringar kommer och de är av det positiva slaget.. kram
Esmaralda

6 Sus:

skriven

Hej
Fin, fint....
Här åt vi salt sill...
Blir lungt här med....
Skulle behöva hända något....
Love sus

Svar: Salt sill.. I like :) Planera för en förändring och en hel del gott följer i spåren.. kram
Esmaralda

7 Svante:

skriven

Hej Es. Går det bra fråga dig idag kan du se om det blir någon flytt för mig under nästa år 2018 någonstans och om kärleken är på ingång till mig under nästa år också som du tidigare spått mig om jag kommer träffa den rätta kvinnan och tecknen
visade sig också vi kommer gifta oss med varandra och det kommer bli bestående för oss och jag kommer bli lycklig med henne sedan. Önskar dig riktigt
gott nytt år Es.:) Kram.

Svar: Gott nytt år till dig också och ja, det finns en god chans att kärleken kommer nu under nya året men jag kan ingenting lova... kram :)
Esmaralda

8 Gunilla i Oxd:

skriven

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig världens bästa snygga kloka ’spåkärring’. ⭐️⭐️⭐️
Kärring blir du i o för sig aldrig, det är du för ärtig för!! 💋👠

Idag far vi till Teneriffa hela bunten!

En sista fråga på året, ’verkar’ hon fortfarande min lilla shanti?

Kram Gunilla i Oxd❤️


Svar: Ha det nu riktigt bra på resan..... och visst verkar Shanti fortfarande... kram :)
Esmaralda

9 W:

skriven

Risgrynsgröt gjorde jag igår och det är så fantastiskt gott så jag håller med MG.

Årets sista dag och det blir sjukhusbesök hos modern. Inget särskilt firande blir av här men lax och potatisgratäng blir det till kvällen.

Blir 2018 ett bättre år?

Tack för i år, Es, både för blogg och seanser!

Gott Nytt År till Er alla!

Kram till den som vill

Svar: Tack själv.. och ja, nya året kommer med en hel del glädje.. kram :)
Esmaralda

10 Shirin:

skriven

Gott nytt åt bloggfamiljen!! Önskar er alla ett lyckligt och positivt nytt år.

Es, hur ser 2018 ut för min del? Ser du något särskilt som sker ❤️

Svar: Ja ser ingenting detaljerat men det ser ut att bli en resa som gör avtryck på flera olika sätt.. kram :)
Esmaralda

11 MiraMi:

skriven

Hur stor är chansen att jag får ihop det med kollegan ? Gott nytt år.

Svar: Chansen är obefintlig.. under 10 %... du kommer få ihop det med någon annan som du inte jobbar med... gott nytt o kram :)
Esmaralda

12 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Härlig kväll bortsett från sjuke sonen då. Hoppas han mår bättre idag, krya på han. Låter som Gambia blir nästa resmål😉
Tänk årets sista dag, vad fort det har gått, spännande att se vad 2018 för med sej. Får väl köra årets sista fråga med då, snyggingen, kommer det hända roliga saker där? Kommer vi komma varann närmare på nåt sätt eller fortsätter det på den skojfriska vägen?
Önskar dej och dina nära och alla andra här på bloggen ett riktigt Gott Nytt År🌟🥂🍾
O trevlig resa...🗽✈️

13 Skorpan:

skriven

Åh tack Es! Vilket härlig avslut på detta år!! Tack för alla de svar jag fått av dig under detta år, speciellt de jobbrelaterade som fått mig att orka... Tack, tack, tack!!
Kram Skorpan

14 CA:

skriven

Hej
Det är många som tror att 2018 blir ett gott nytt år.
Det önskar jag alla här på bloggen.

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!
kram

15 Makaon:

skriven

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig och allihopa på bloggen.
Slutet på detta år känns svårt då jag varit på en begravning för en barndomskamrat, hoppas att 2018 blir bra.

16 Alie:

skriven

Gott Nytt År kära Es & tack för detta året. En fröjd att följa bloggen så gott som varje dag, ser fram emot nästa..
Önskar dig och ni som åker en fantastisk resa i the Big Apple :) ha det fantastiskt!
Stor kram

17 Lotta:

skriven

Väldigt vacker dukning :)

Ser du om det händer något speciellt för mig 2018. En vändpunkt typ????

Gott nytt och önskar en härlig resa
/L

18 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Mysigt ni haft. Synd om sonen som blev sjuk.
Idag ska jag springa Sylvesterloppet!
Nervös!!!
Och ikväll ska jag baka Oliebollen för första gången och bjuda mina vänner. Tänk om det blir pannkaka av alltihop!
Man äter Oliebollen på nyårsafton i Nederländerna. Det smakar lite som Donuts, fast det är bollar och inte ringar.Man friterar dem i olja.

Kram ThereseC

19 Rebecca:

skriven

Gott nytt år! :) Jag vet att jag frågat detta ett par gånger men undrar om du ser något om mitt 2018? KRAM

20 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda. Jeg måtte la Celina gå over til den andre siden fredag. Hun hostet natt og dag og var sliten. Det er veldig vondt, men det beste for Celina. Jeg savner henne veldig. Det gjør hundene her også. Hun var jo gammel, manglet 14 dager på 16år. Jeg er veldig takknemlig over hva hun har gitt meg <3

Ser du noe spesielt for meg nå?

Jeg vil få takke deg for alt du har gitt i dette året, og ønske deg alt godt i 2018.
Jeg vil også ønske hele "Bloggfamilien" et godt nytt år.

God reise med mange fine opplevelser!

Kram til deg fra Kristin

21 <3:

skriven

Sötaste MG. Så klart han ska ha egna skålar hos mormor. Det här min lilla skrutt med.
Är det någon ide att skicka nyårskortet till SN i jobb syfte. Har jag någon chans fortfarande ?
Kram
💗💗💗

22 Slottsfirare:

skriven

Gott nytt år goa, goa bloggkompisar!

En ynnest att ha hittat hit :)

Skickar er alla kraft och energi att suga ut det bästa av nya året. Och att du Es, går bananas med shoppingen på resan och har härliga dagar med vänner.

Här ska nyår firas på ett hyrt slott (!!) med en hel del okända. Spännande. Hoppas att det blir en bra kväll och att minglet går fint. Alltid lite nervigt sådant där. Speciellt när man inte känner en kotte.

Gruppkram till er! 🌟🍾🎆

23 Skrållann:

skriven

Hej!
Ni ser ut att ha haft en trevlig kväll och vi får hoppas att sonen kryar på sig snart. Själv ska jag ta tag i festförberedelserna så att allt blir klart till kvällen när gästerna ramlar in. Blir alltid aningen sentimental när man går in i ett nytt år och samtidigt väldigt tacksam. I vår fyller jag 40 och räknar med att ha en stor brakfest, det ser jag verkligen fram emot.
För övrigt blir det spännande att se vad livet och året erbjuder. Känns som jag tar en dag i taget med både jobb och äktenskap och gör det bästa av det men frågan är om det ser annorlunda ut vid den här tiden nästa år eller är det förändringar i både jobb och kärleksliv?
Ha en fin sista årsdag och en riktigt trevlig resa till New York. Ser fram emot att få följa med via bloggen;)

Kram❤

24 Tingeling :

skriven

Gott nytt år!! 🎉
Trevlig resa! ☺

Det har inte varit ett dåligt år för mig men heller inte helt hundra bra. Gick tillbaka till mitt gamla jobb och flyttade närmare jobbet vilket kändes rätt just då. Men detta år får bli lite ännu mer utveckling av mig själv. Kan du se något om nästa år, nåt jag bör tänka på eller nån varning eller nåt jag bör göra eller inte göra? ☺

Hoppas du får till packningen nu! 😁

Kram!

25 Jennifer:

skriven

Önskar dig Esmaralda och alla bloggläsare ett fantastiskt och roligt och spännande och underbart nytt år 2018!

Asch då, det ser ut som om jag inte kommer iväg på min planerade fest ikväll på grund av att jag inte fått tag i någon barnvakt. Det känns som om alla mina nyårsaftnar skiter sig, utom nyåret 2011/2012 som var helt fantastiskt och oförglömligt. Känns det som om jag går miste om mycket då jag måste sitta ensam ikväll?

Kram o ha en riktigt fin resa!!

26 PiaS:

skriven

Hej Es,
Du verkar ha en härlig familj 😊.
Önskar dig, och dina nära och kära ett riktigt gott slut och ett
Gott Nytt År!

Ps. undrar om min Shanti fortfarande verkar? Och om mitt 2018 kommer med romantisk kärlek?

Ha nu det mysigt och roligt i NY 😊

Kram och kärlek ❤️

/ Pia

27 Sorg:

skriven

Hej Es,
Önskar dig Gott Slut & Gott Nytt År.
Tänkte kolla om du ser att resan till Spanien blir lyckad och jag når mina mål?
Ha en super trevlig resa.

28 En tjej :

skriven

God morgon!

Ett träningspass var inbokat med pga en liten inflammation som sved och gjorde så jag inte fick någon sömn avboka jag passet.

Igår pratade jag med killen jag träffar eller vad vi gör. Under 3 år har han inte vetat. Nu igår ”ska du va med mig så får du lära dig att åka skidor, dyka, golfa”. Hinta om att vi skulle bo i hus tillsammans. Jag är så förvirrad över allt. Jag trodde han var den rätte för mig. Kommer det att hålla eller kommer det dö ut?

Kram och gott nytt år!

29 Lydia💕:

skriven

Ha så skön resa nu och gott nytt år till er alla
Hur blir mitt nya år och träffar jag den rätta eller någon jag små pratar lite med varje dag?
Lydia💕

30 Carolina:

skriven

Vad mysigt ni har det i eran familj. Själv ska vi snart bege oss ut och grilla med familjen som vi alltid gör på nyår sedan går vi alla hem till sitt så äter vi alltid lite gott och myser i soffan med film mm till klockan slå tolv ser du om jag kommer att flytta till ett större lägenhet.

31 Dunegull:

skriven

Gott nytt år allihopa!

32 Birgitta:

skriven

Hej 😊

Jag fyllde 50 nu i dec o skulle resa till Kanarieöarna med mina två barn. Planet skulle avgå 14:55 ännu kl 19 har vi inte kommit iväg utan får matvouchers. Kl 20 får vi det slutgiltiga beskedet...dom får inte flyga med planet pga skadan på flygplanskroppen. Vi bussas ut till ett hotell, inge bagage då det redan är incheckat, köper en tandborst o tandkräm i reception.
Påföljande morgon bussas vi ut till flygplatsen o vi kommer äntligen iväg. Väl på planet får vi besked att det nya planet är mindre så vi måste ner o tanka vilket gör att vi blir 1tim sen 👿.

Hemma hade jag googlat o försökt hitta den bästa restaurangen att gå ut o äta på när jag fyllde år. Pratade med personalen i reception o dom föreslog en restaurang som skulle vara riktigt bra, jag bad dom boka bord. Så kom min födelsedag...jag o barnen gjorde oss fina o promenerade iväg till restaurangen, väl framme så är det kolsvart den var stängd 😖. Vi går till en intilliggande restaurang men fullbokat, dom föreslår en annan restaurang. Vi går dit, miljön är trist men jag känner att det får vara ids inte leta mer. Beställer in det bästa dom har, barnen petar i maten 😩 tar notan på 900:- o går därifrån. När vi kommer till hotellt ber jag banen ta hissen upp till vårt hotellrum. Själv går jag till receptionen o förklarar hur min 50-års middag blev, hon ber om ursäkt men va hjälpte det...den stora dagen var förstörd 👿😭. Tar istället för hissen alla trappor upp till våning 9 är arg besviken o ledsen.

Dagen kommer då vi ska lämna Kanarieöarna, vi kommer iväg men väl uppe i luften får vi veta att pga hård motvind så måste vi ner i Danmark för tankning...herre we go again...en timma sen hem.

Har ALDRIG varit med om en så strulig resa....nå det blev ett riktigt 50-års minne 😂😂😂.

Hoppas Es att din resa blir bättre 😂😂.

Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR 🎆

Tack Es för din underbara blogg o alla svar man fått under året..


Kram Birgitta

33 Angeli:

skriven

Gott slut och gott nytt år Esmaralda o Allihopa! <3

Tack för alla härliga inlägg från året som gått!
Ser fram emot nya som kommer om resor fadäser gästbloggar och annat spännande du delar med dej nästa år! :)

Nyårskramen till dej o de dina och självklart Allihopa i bloggfamiljen :)

/Angeli

34 Helena Ir:

skriven

Så fint ordnat av din mamma! Hemtrevligt..har hon ordnat för sig också..

Gambia..låter långt..men tänk att ha ett eget hus där..

Jag kom hem välbehållen..och bredvid mig på planet hade jag en trevlig kvinna,både på utresan och hemresan..
På det viset gick resan fortare också..

Jag har inga planer alls för ikväll..tror jag blir själv..orkar inte kontakta någon själv..behöver landa lite.

Om bara pengarna fanns så skulle jag vilja åka bort igen,1 månad eller så..det skulle jag absolut kunna göra själv..eller med manligt sällskap i framtiden då :)

Men vi har ju redan en resa inbokad sommaren 2018..när jag når ännu en mognare ålder :)

Hoppas jag under nästa år kan hitta många glädjeämnen..året som gått har nog varit lite tufft mest för människor i min närhet..men det gick det också..nu vänder jag blad :)

Tack för det här året Esmaralda..tack för alla kloka råd..och det du fått till dig..tack för din humor..tack för ditt tålamod..jädrans go är du :)!!

Och till alla här på bloggen säger jag Ett Gott Nytt År!

Trevlig resa imorgon Es..njut..njut..njut!!
Stora kramen!

35 Dunegull:

skriven

Gott nytt år allihopa!

36 Alex:

skriven

Gott nytt år och tack tack tack för alla svar under årets gång!
Något råd inför 2018 och flytten som händer snart?
Kram!

37 Linnean 🌸:

skriven

Vilken mysig fest ni hade! Mm, risgrynsgröt är mumma! Klart en liten vovve gillar det!
Träffade på en mycket trevlig karl i fredags. Våra intressen var lika så snacket föll sig narurligt och lätt. Finns det möjligen en ”klickchans” här? Undrar det bara för jag är skitsur på det gamla ”klicket” nu. Även om han försökte visa sig hur rar som helst sen. Rörigt! I dag skiter jag i karlarna och firar nyår med min väninna. Önskar dig en lugn flygresa och ett helt underbart Gott Nytt År 🎊🎉
Tack för alla svar och pepp under året! 💖
Kram.../Linnean 🌸

38 Carina ST:

skriven

Önskar dig ett riktigt gott nytt år och en härlig tid i New York!!

Och ett riktigt fint och gott nytt år till alla här på bloggen!

Kram, Carina ST

39 Ht:

skriven

Hej!
Gott Nytt År!!

Är chansen stor att jag möter min soulmate 2018?
Kram!

40 .:

skriven

Gott Nytt År och en trevlig resa! :)
Hoppas att alla här får ett "mirakligt" 2018!

Jag har tänkt "extra"

Hoppas det ordnade sig med ROT-fakturorna för dig som var snäll och hjälpte din mamma.

Att du som haft det tufft med vän som gått bort och vänner sjuka i cancer fått lite glädje in i ditt liv.

Att du som var gravid i v15 mår bra och gläds.

Att EllaBella och JulklappssnöreSessan och självklart MBG o alla andra 4-benta får ett bra o lugnt nyår.

Att Ghostwriter och alla andra med svårigheter ska kunna känna att de är bakom och förbi.

Ja lite så.
Gott Nytt År till alla här.

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Gott nytt år till dig!

Tänker fråga om känns som någon var i min lägenhet ibland så tycker jag att ser en katten ibland. Finns någon i min lägenhet och vad vill person/djur för mig?

Ha det bra 😊 ha det trevlig på nyår!

42 Jen:

skriven

Ett riktigt gott nytt år till dig! Jag ser fram emot 2018. Blir det ett bra år? Det hoppas jag i alla fall för mig och alla andra med.

43 Mimlan:

skriven

Gott nytt år 💜 fina Es!

Kommer N tillbaka, kan vi lösa det? Eller kommer jag få gå med den här plågsamma ovissheten?

44 Mimlan:

skriven

Gott nytt år 💜 fina Es!

Kommer N tillbaka, kan vi lösa det? Eller kommer jag få gå med den här plågsamma ovissheten?

45 AnnaK:

skriven

Gott Nytt År 😊🥂🎆🎉🎊

Önskar er en trevlig resa också 😊

Verkar nästa år ”bjuda” på något annat än detta? Bara något lite som ger lite energi.

Kram 😊

46 Browallia:

skriven

Årets nyårsafton är lite speciell för idag är det
den enda dag som alla vuxna är födda på 1900-talet och alla barn födda på 2000-talet.

2017 har varit ett av mina svåraste år som vuxen och jag är så innerligt tacksam för allt stöd jag har fått av dig i min seanser, här på bloggen och magiska Gabbe.

Ikväll kommer min kärlek över och äter en bit god mat och myser i soffan med levande ljus. Klädkod myskläder. Tolvslaget skålas med Champis i glasen då ingen av oss dricker alkohol. En lugn och skön nyårsafton, precis som vi två vill ha det.

Önskar dig och MG ett gott slut på 2017 och ett gott nytt 2018. Det ska bli spännande att få följa med dig på äventyr i New York. Ser fram mot ett nytt bloggår.

* Tacksamhet och glädje* Stor varm kram







47 H:

skriven

Gott nytt år och tack för alla dina svar under bloggen detta år som gett mig lite mera lugn över min far <3

Kommer det vara kämpigt länge till? Vänder det snart? Orken är slut. Jag måste kanske måste ta hjälp..

Kram och tänder ett tomtebloss i tanken för alla värdefulla. Inga raketer på grund av rädda hundar men det blir bra ändå :-)

48 Maria:

skriven

Hej Esmeralda! Kommer han att höra av sig tror du? Gott Nytt År till dig och dina kära! Kram

49 Glitterklänningen på:

skriven

Gott nytt på er 🎉 !!

Själv firar jag med en hel del okända..! Så länge stämningen känns bra brukar inte mingla vara något problem.. Hoppas på att hitta lite trevliga själar..!

Nu ska steken vändas i ugnen.. Ska trycka en rejäl skiva trots tight klänning.. Med potatisgratäng !! Finns väl inget bättre..

Stor kram!

50 Miltons Mamma:

skriven

Åh smaskigt! Hjortstek låter gott. Har bara ätit renskav men fått för mig att vilt är delicious. Djur som fått LEVA på "naturligt" sätt.

Trevligt med en liten resa. Har aldrig varit I New York däremot i Savannah, Georgia. En riktig spökstad med mycket historia precis som Charleston.
När jag var i Savannah kände jag hur det tinglade under fötterna. Gick en Ghosttour och förstod sedan varför det tinglade. Under hela staden ligger folk begravda. Orber på varenda bild jag tog. Ja mer än så hände och kändes. Spännande men samtidigt läskigt. Personen jag var där med hånade mig för att jag tror på andra sidan och "spöken". Men gissa vem som var mest chicken. No words are needed 😂

Nu ser jag fram emot att följa med på dina bravader i N.Y. 😀

En liten undran 😁 Har Milton eller min andra skyddsängel/guide (lr ngn annan som pockar) någon liten nyårshälsning eller kloka ord till mig?
Något de är stolta över. Uppmuntran behövs alltid 💖

Kjam

51 Bumble bee:

skriven

Gott nytt år! Å trevlig resa Es!

Ser du om det blir någon form av kärlek i år?? Kram 🐝

52 Razawa :

skriven

Gott nytt år bästa Esmaralda

Jag har drömt flera ggr att jag har en flicka i magen (är gravid..) och att jag föder bebisen men alltid har jag glömt att köpa en barnvagn. Får du in någon känsla kring kön?

Kram

53 Louise:

skriven

Gott nytt år och ha en safe resa.
Idag firar jag och dottern hemma. Mådde dåligt imorse och vill inte riskera att smitta någon annan om det skulle vara så så jag tar det säkra före det osäkra.
Jag får sitta på nålar fram till tisdag innan jag får mitt betyg. Måste ju ta kontakt med förskolan och säga att jag kommer den 8 januari.
På onsdag ska jag på en intervju på en liten förskola och jag kan ju undra om det är waist of time att gå dit då jag inte kommer att få det.
Men jag har ju bara denna praktikperioden kvar och är klar 1/2 om det vill sig väl.
Blir 2018 vårt år? Jobb för oss båda? Flytt?
Kommer jag få min legitimation?

Ha en fin dag och Gott nytt år.

Kramar

54 Anki:

skriven

Ett gott slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR
önskar jag dig Es och hela din familj <3

Här åts det fisksoppa med sting i räckte till lunch idag med. Lite sjukstuga här med äldsta sonen ligger med feber och är förkyld ...

Såg faktiskt solen ett kort ögonblick på promenaden idag ! Som det lyfter en ...
Ikväll skrivs det lappar om vad man vill släppa och vad man önskar sig och så eldar vi upp dem i nyårsnatten

Hoppas du gått från funderande till att tagit ned resväskan från vinden ;-)

Önskar dig en trevlig resa och ser fram emot att lära känna New York

Kram Anki med flock

55 Erika.F:

skriven

Gott Nytt År Esmaralda. Önskar dig allt fint under kommande nytt år.

Du minns mannen jag frågade om, du vet på vilket sätt jag undrade. Har inte sett honom under en tid nu. Kommer vi att mötas återigen?

Kram

56 Elsie🌷:

skriven

Gott nytt år och ha en riktigt härlig resa!
Här firar vi lugnt hos bästa väninnan,
Ungdomarna i huset är ute på olika håll så det känns säkrast att ligga lite i beredskap om någon ringer och vill hämtas..😬
Själv har jag inte tänkt så mycket på att det blir nytt år igen, nyårslöften är inte riktigt min grej😀
Ha det gott!
Kram Elsie 🌷

57 Agnes:

skriven

Gott Nytt År på er alla här!

Jag själv stannar hemma! Hade hellre jobbat för då hade jag ju tjänat något på nyår...men nu blir det att stryka lite kläder!

Som tur är så är jag singel o slipper lyssna på en sur mans åsikt om vad vi ska göra som HAN tycker är roligt...och jag ser fram mot ett fortsatt liv som singel...är så anti mot män så jag nu snart slutat med att gå ut o dansa...

Tittar på folk o undrar vad det är som gör att de står ut med de de verkar höra ihop med...att inte få vara själv o njuta av sin egentid...

Blotta tanken på vilket gnäll det hade varit på en man över mina val att sova tills jag vaknar, äta det jag vill, göra som jag tycker...

Nä, kvinnor...ni som är singlar...lyckönska er själva till att kunna ha fri tillgång till er själva...det gör jag!

Gott Nytt år, som sagt...med förhoppning om att vi alla får det vi önskar oss...

Kram!

Glad resa ES!

58 Ullegull:

skriven

Önskar dig Es och alla andra här i bloggfamiljen ett riktigt Gott Nytt 2018!

59 Sofia:

skriven

Gott Nytt År till dig! ♡ Ser du något speciellt som väntar på mig 2018? :)

Kram!

60 MK Gbg:

skriven

Önskar dig och bloggfamiljen ett riktigt Gott Nytt 2018.
Må livet och det nya året skänka oss det som inte pengar kan... hälsa, glädje och kärlek.
Må det nya året innebära vind i ryggen, nya spännande vägar som öppnar sig och .... kanske en liten vinst på lotteriet (ha, ha...)
Skämt åsido...

Gott Nytt År!!
(The only way is up!)

61 Carolina:

skriven

Vad mysigt ni har det i eran familj. Själv ska vi snart bege oss ut och grilla med familjen som vi alltid gör på nyår sedan går vi alla hem till sitt så äter vi alltid lite gott och myser i soffan med film mm till klockan slå tolv ser du om jag kommer att flytta till ett större lägenhet.

62 Sofia:

skriven

Jag vill också fråga om du ser någon från andra sidan som finns med mig? Kan jag utveckla en medialförmåga tror du? Och hur?

Kram

63 K.K:

skriven

Vad härligt. Önskar dig ett riktigt gott nytt 2018 ❤
Själv ska jag och min lilla tjej spela bingolotto. Och fortfarande väntar jag på min äldre man som vet nu att jag älskar honom. Men ser du hur det ser ut framöver för honom och mig?
Kram ❤

64 Analis:

skriven

Gott nytt år Es och bloggfamiljen:)Önskar dig en trevlig resa imorgon🥂✈️.

Es kommer 2018 bli ett ljusare år för mig?
kram

65 Lie:

skriven

Gott nytt år Esmaralda🎊 och alla andra här på bloggen.

Struntar han i att svara för att provocera? Eller bryr han sig inte på riktigt?
Kram

66 Gunilla i Oxd :

skriven

En riktigt härlig resa till dig också❤️

67 Mimlan:

skriven

Gott nytt år fina Es ♥️

Han gick utan förklaring. Kommer jag få min N tillbaka? Kommer vi kunna lösa det? Den är ovissheten gör så fruktansvärt ont. Jag älskar honom

68 Månskenet:

skriven

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2018!!! till dej, Es o alla andra!
Hoppas nästa år blir ett bra år, för alla
Kram!

69 en_mormor:):

skriven

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR o en härlig resa önskar jag dig Es o alla ni andra här såklart !

En liten undran oxå, ser du något bröllop eller nån större summa pengar för mig 2018 ?

KRAAM <3 o så puss till MG :)

70 Emelisanfisan:

skriven

Gott nytt år 💕

71 Sus:

skriven

Hej
Men spännande ..,.
Nu blir de kul ...
Love sus

72 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

Kjäre Ezmaralda😍💓
Önsker deg og dine et riktig GODT NYTT ÅR 🎉🎇💥🎆 Og ha en kjempefin tur til det store landet"over there"!!!


Mitt 2018 blir bedre enn 2017 håper jeg...ser du noe tro?
💚💘💙Varme gode klemmer fra Grethe 💙💘💚

73 2018:

skriven

Trevlig resa Es och Gott Nytt år⭐️

undrar om du får fram något speciellt som jag ska tänka på under 2018? kram:)

74 F:

skriven

Gott nytt år esmeralda ❤ jag undrar en sak, märkte på vår brevlåda för en stund sen att dem var intryckt, men grannars brevlåda vart det inte så? Kan du se vad som har hänt?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: