En lång man med gitarr....

Dagens gästbloggare är : ”M”

 

Hej

Ni andra har skrivit när ni hittat kärleken och jag har tänkt att själv kommer jag aldrig att hitta den och jag har varit lite avis på er som lyckats.

  Men nu har turen kommit till mig.

  Es spådde mig för fyra år  sedan att jag skulle möta en lång man med en gitarr och  med mycket folk omkring .Vi  skulle träffas några  gånger innan kärleken slog till. Och  det var han som skulle ta initiativ till att det blev mer.  Jag har spått mig en gång om året och  Es har sett detsamma varje  gång för mig.

 

 

Jag var på krogen med arbetskamraterna en onsdag och där spelade en trubadur som fick mitt hjärta att slå lite extra. Han var lång och han spelade gitarr.  Fast just då tänkte jag inte alls på spådomen.

Jag önskade en låt och den låten spelade han en gång till under kvällen och såg mig i ögonen och det pirrade lite extra får jag säga.

 Efter den kvällen tänkte jag inte mer på honom.

  Några veckor senare var jag tillbaka på samma krog och samma trubadur spelade.

Han vinkade på mig och  vi log mot varann.

Han mindes den låt  jag önskade och spelade den  igen för mig.  Inget mer hände.

 

  Sedan, flera veckor senare så  var jag dit till krogen igen med min syster på hennes födelsedag, samma trubadur spelade och i hans paus kom han till vårt bord och frågade om han fick sitta ner en stund,

När han förstod att min syster fyllde år så beställde han och bjöd på varsin drink till oss.

Innan pausen var slut hade han fått mitt mobilnummer.

  Han ringde redan nästa dag och bjöd ut på middag.

Det blev en kväll som nästan inte alls tog slut för efter den kvällen har vi inte varit ifrån varann några längre stunder mer än när vi jobbat. 

Han var trubadur på fritiden och annars till professionen lärare precis som jag men på annan skola i grannstaden.

 

  Nu har det gått ett halvår och vi älskar varann och vet att vi är ämnade för varann.

Båda har vi varit singlar i många år och båda har vi havererade äktenskap bakom oss och stora barn.

Nu planerar vi att flytta tillsammans till Spanien och  det är på väg att lösa sig med arbete där för oss båda. Vi har hittat ett litet hus i byn där vi vill bo och ned plats också för alla våra vuxna barn att komma på besök när de vill.

Jag behöver väl inte säga hur lycklig och glad jag är.

Och spådomen stämde exakt dessutom.

Ni som söker ska inte ge upp.  Plötsligt bara händer det..

Kram från ”M”

--------------------

 

Vill du ha en omfattande spådom via mail ?

Få ställa alla dina frågor ?

Då är du välkommen att maila mig på:

[email protected]

och jag mailar all info tillbaka till dig om hur det fungerar !!

1 Browallia :

skriven

Tack M för att du delar med dig av din spådom, alltid lika roligt att höra om det som vår kära Esmaralda siat om och som sedan slagit in. Önskar dig all lycka med kärleken ♡♡♡

2 H:

skriven

Underbart... Jag längtar tills detta händer mig. Känns som de är en stor pusselbit som fattas i mitt liv och ensamheten tär på mig ibland. Trevlig helg!

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es är mannen med lite kort hår singel tror du ? La han märke till mig eller var det bara hans far som gjorde det ?
Kram

Svar: Han la nog märke till dig men reagerade inte så mycket.. kram
Esmaralda

4 Elisa:

skriven

Hej!
Har han varit med andra under tiden?
Kram

5 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Tyvärr är mitt ena syskonbarn jättejobbigt. Det blir alltid alltid uppseendeväckande kaos med skrik och bråk med föräldrarna. Tyvärr går det ut över alla andra och jag oroar mig över festen vi planerat ... går det bra ändå? Vill helst inte säga nåt t syster eftersom hon är känslig med detta o det skulle också leda till bråk...vad göra?
Tack!!!

6 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Tyvärr är mitt ena syskonbarn jättejobbigt. Det blir alltid alltid uppseendeväckande kaos med skrik och bråk med föräldrarna. Tyvärr går det ut över alla andra och jag oroar mig över festen vi planerat ... går det bra ändå? Vill helst inte säga nåt t syster eftersom hon är känslig med detta o det skulle också leda till bråk...vad göra?
Tack!!!

Svar: Ta det som det kommer med syskonbarnet... ungar får vara jobbiga ibland utan att det förstår.. kram :)
Esmaralda

7 Cecilia:

skriven

Men åh, låter som en saga! Stort grattis till kärleken M och jag hoppas ni får det bra i Spanien.

Ez, kommer det att gå bra idag? Första gången jag gör något liknande och är lite orolig.. Kram

8 Cecilia:

skriven

Men åh, låter verkligen som en saga! Stort grattis till kärleken M och jag hoppas ni får det bra i Spanien.

Ez, kommer det att gå bra idag? Första gången jag gör något liknande och är lite orolig... Kram

9 hg:

skriven

Hej!
Stort Grattis till dig M 💜💜

Hoppas jag oxå möter min soulmate snart, Ez har sagt att ja kanske möter han 2017😀
Kram!

10 Tanten:

skriven

Men vad roligt att få höra. Våran Es är fantastisk, vilken gåva hon har. Tack för att du delar med dig.

Kram

11 Mm:

skriven

Blir så glad av att höra din berätttelse grattis till kärleken🎉🌸

Es, är jag bland mina vänner när jag möter kärleken?
Kram

Svar: Troligtvis.. en vän bör i alla fall finnas med.. kram
Esmaralda

12 Tingeling :

skriven

Åh vad härligt! Roligt att höra 😄 och underbart att bo i Spanien!
Jag har inte träffat min kärlek än, men esmaralda säger han är på väg, så jag litar på det ☺

Kram!

13 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag sökte ett job igår som jag skulle bli väldigt glad om jag fick! Jag försökte skriva ansökan just riktad till dem!
Men jag vet inte om de kommer tycka att jag har för lite erfarenhet!
Kommer jag kunna få det jobbet?
Kram

Svar: Chansen finns.. kram
Esmaralda

14 Gunilla i Oxd:

skriven

Gud va fantastiskt M!
Njut av kärleken och livet!❤️❤️❤️
Kram från Gunilla i Oxd

15 KristinaF:

skriven

Så du menar att jag inte kommer ha kontakt med Z alls fler gånger?

Den mannen du ser i min framtid, känner jag honom redan eller kommer jag träffa honom? Isåfall var? Via arbete eller socialt?

Tack på förhand..

16 Zuzeee:

skriven

Hej

Var killen jag träffade i tisdags intresserad ens? Kommer jag träffa han igen?

Kram

17 Skorpan:

skriven

Ååh M vad underbart att höra, för oss alla som väntar på kärleken ❤️. Stort grattis och fortsätt njut av varandra!!!

En tredje usel natt på raken Es, vad är det som håller mig vaken? Jobbet, för lite frisk luft? Känner mig som en urvriden trasa och det är inte speciellt kul med tanke på orken...

Idag ska vi på kalas, mor och barn, och det blir säkert trevligt 😊. En bit med bil, hoppas mörkret inte är alltför tätt på tillbakavägen...

Ni firar väl ordentligt idag Es 😉.
Kram Skorpan

Svar: Känns som att du behöver ut i friska luften o röra på dig lite mer... och sedan försöka slappna av helt.. inte så enkelt alla gånger.. kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Vad roligt för dig M !

Är det vanligt att du ser så specifikt runt en kommande man ....eller är det mer som i min spådom att jag kommer möta kärleken ?
Hade ju varit roligt att veta mer om Mr love :-)

Idag ska här fällas träd ...äldsta sonen har äntligen ledigt och veden tryter så nu ska stora granen ner....lite oroligt blir det i mammahjärtat ...jag vet allt som kan gå snett ...medans sonen har ungdomens optimism...
håll tummarna att allt går bra

Kram Anki med flock

Svar: Det vanligaste är att jag ser om det kommer en speciell kärlek eller ej.. och inga detaljer men ibland så kommer detaljerna... kram :)
Esmaralda

19 Jossan :

skriven

God morgon!

Jag undrar vad gör jag uppe klockan 8 en lördag? Jag ska till Ikea, Mio och sånna saker idag med min syster. Ska kolla på möbler till min lägenhet.

Kvart i 9 somnade jag igår. Helt trött i kroppen och psyket.

Intervjun gick bra men jag undrar lite om jag verkligen vill ha de jobbet.. känns som något inte stämde men ja jag låter ödet bestämma.

Nu ska jag göra mig i ordning ska vara på Ikea vid 10 :)

Kram

Svar: Hoppas du hittar allt du vill ha.. kram ;:)
Esmaralda

20 f.:

skriven

Jag saknar en person väldigt mycket i mitt liv. Kommer vi någonsin få kontakt och ses igen? Kram

Svar: Ja så känns det.. men det kan dröja.. kram
Esmaralda

21 Carina ST:

skriven

Vilken härlig morgonläsning! Så roligt att läsa om när en spådom äntligen blir verklighet. Det ger hopp och glädje. Så underbart att starta ett nytt liv ihop i Spanien. Lycka till med allt!

Jag har också blivit spådd att möta min soulmate. Varje spådom jag har fått har innehållt ungefär samma information om honom och hur vi kommer ha det tillsammans. Vi ska mötas i vardagen och det kan innebära precis var som helst.

Jag är rätt nöjd med mitt liv nu, i det stora hela. Jag är på god väg tillbaka från utmattningssyndrom. Jobbar 75% nu och går snart upp till heltid igen. Saker har ordnat upp sig på många sätt i mitt liv, ekonomiskt och hälsomässigt. Jag trivs med livet och känner ett lugn i att jag bit för bit skapar det jag vill leva. Jag vet vad och hur jag vill leva och det ger ett lugn inombords.

Så kärleken är välkommen när som helst men jag har det bra i mitt liv ändå. Jag ser fram emot att dela livet med en fin människa men har det också fint själv. Mest känner jag nyfikenhet på vem han är.

Idag ska jag ha en dag i soffan med en bok skriven av Eben Alexander, en neurokirurg som hade en nära döden upplevelse. Boken heter Till himlen och tillbaka. Ta en promenad men annars bara ta det lugnt och läsa. Det var länge sedan jag hade en sådan dag.
Kram, Carina ST

Svar: Njut av boken.. den är riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

22 Livsturisten :

skriven

Så lyckligt o fint det blev för dig! Roligt att få ta del av din berättelse. Önskar er allt gott!

Ez.. Var ska jag leta efter "mannen i mitt liv"? Eller finns han inte inom synhåll för dig heller? Usch man längtar sönder sig o önskar den rätta var den man trånar efter just nu. Ena dagen vill jag ge upp o hata allt o andra kånner jag hopp igen..grymt slitsamt i hjärtegropen.

Kram på er båda o sol på er båda!

Svar: Jag ser ju inga detaljer kring honom.. han är en bra bit bort men närmar sig hela tiden... kram
Esmaralda

23 Lunora:

skriven

Hej!
Vilken underbar historia, härligt att läsa att kärleken plötsligt kan dyka upp.

Esmeralda, vad ser du i min framtid vad gäller kärlek?
Känner mig just nu lite avstängd, men längtar efter att träffa rätt.

Kram Ulrika

24 Helena Ir:

skriven

Wow,vilken underbar kärlekssaga..och ännu bättre det var ju igen saga,det var det verkliga livet! Sä glad för dig,M och din långe man med gitarr..och det där med hus i Spanien..lev lyckliga alla era dagar! Tack för att du delade med dig..

Jag vill också,så det så!

Konstiga drömmar..2 nätter i rad..massor med okända människor..jag känner mig omtyckt..pussar och kramar..men inatt fick jag en tunga utsträckt i ansiktet..urk..äckligt! Lite mer hyfs vill jag ha :)

Den här månaden kallas visst för vabruari..så många sjuka..så nu blev kalaset inställt hos sonen..som fyller idag..och barnbarnet blev ju 12 i veckan. 3 sjuka i familjen ..

Passar på att träffa väninna istället,hon tycker vi hörs för sällan..det blir så ibland..hinner inte,orkar inte..men ändå trevligt när vi träffas :)

Det är plusgrader + ute..ljuset och värmen är välkommet!
Ha det gott..

Kram :)

Svar: PLusgrader.. men här har det frusit i natt och vägen var rena isbanan nyss när jag var ute med MG... hoppas nu sonen med familj snabbt kryar på sig.. kram :)
Esmaralda

25 Linnean 🌸:

skriven

Grattis M! Vilken fin historia! Helt underbar!
Spådomen slog in helt! Vad underbart att ni ska flytta till Spanien åxå! Är glad för din skull! Önskar dig lycka till! 💐

Nu har min älskling rest! Katten, alltså 😻
Inte alls kul! Han verkade inte alls vilja åka iväg. Det blev ruskigt tomt för både mig och min katt! Ja, vännen åkte ju åxå. Tror det bor en liten romantiker där innerst inne i honom iaf,..för på nattduksbordet låg det tre röda hjärtan 😉Choklad på insidan. Var oväntat men gulligt. Har varit uppe allt för tidigt i dag så får nog sova lite extra sen. Önskar er alla en fin helg! Och hoppas du får trevligt i helgen med allt firande...för det var väl sådant på g?
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja. firandet började i går.. och varar nästan en vecka.. med gäst som avlöser varann... bara kul & ger energi.... härligt att du fick hjärtan :) NU tänkte han till lite extra... katten drömmer om dig och saknar.. kram :)
Esmaralda

26 Li:

skriven

Tack för att du delade med dig. Vilken fin historia!!

27 EPM:

skriven

Ååh vad mysigt och härligt pirrigt!
Jag har stor tilltro till Es spådom, det känns som om hon säger hur det är även om man själv just där och då vill att det ska ligga till på annat vis 😊

Mannen J älskar mig, men det känns konstigt. För det är ju inte 'han'... inte i detta livet iallafall.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig...?

Kram

Svar: Var ärlig och tydlig... det vinner du på... kram :)
Esmaralda

28 Nettan:

skriven

Grattis till er!!

Jag undrar ang at bli spådd.
Jag har fått några spådomar o alla har sett typlika ut o det är ju bra 😊 Min fundering är varför jag aldrig har fått ex när, var och hur jag träffar min man eller var jag kommer att jobba och med. Jag har endast fått att jag kommer att träffa en man, får et jobb jag tycker om osv. Jag är nyfiken hur vissa får mer beskrivet och andra mindre beskrivet. Absolut inget klagomål utan jag är nyfiken 😊

Trevlig helg!

Kram ❤️

Svar: Det är väldigt olika från seans till seans hur pass detaljerat det blir... kommer snart ett blogguppslag om detta.. kram
Esmaralda

29 Sus:

skriven

Hej
Grattis....
Härligt med kärlek....
Ja undrar om det blir som jag vill snart....
Love sus

30 KristinaF:

skriven

Så du menar att jag inte kommer ha kontakt med Z alls fler gånger?

Den mannen du ser i min framtid, känner jag honom redan eller kommer jag träffa honom? Isåfall var? Via arbete eller socialt?

Tack på förhand..

Svar: Jag ser inga fler detaljer tyvärr.. kram
Esmaralda

31 ThereseC:

skriven

Hej M!
Vad mysigt att du har hittat kärleken. Det känns så fint när det händer. Roligt att det stämde så precis med vad Esmaralda hade sagt.
Kram ThereseC

32 KristinaF:

skriven

Så du menar att jag inte kommer ha kontakt med Z alls fler gånger?

Den mannen du ser i min framtid, känner jag honom redan eller kommer jag träffa honom? Isåfall var? Via arbete eller socialt?

Tack på förhand..

33 erika:

skriven

Hej!
Tror du jag träffar någon snart?

34 AnDa:

skriven

Underbart att du fick kärleken och livet blir ännu roligare från och med nu 💜💕💜
Tack för din berättelse M, det hjälper att behålla tålamodet och hoppet ....

Kära Es !
Grattis i efterskott och njut av dagarna ❤🌞❤

För 3 år sedan spådde du mig att min kärlek skulle komma och att jag behövde inte leta för att vi kommer att mötas och det går inte missa då. Och att han lengtade efter ngn som jag. Det ger hopp för mig fortfarande men vi har inte träffat än....
Ser du ngt idag kära Es, ngt mer 😇

Kram N

35 Helena Ir:

skriven

Men så gulligt att katten drömmer och saknar,Linnean..men lite sorgligt också. Hoppas,ni får träffas igen..tycker faktiskt att du skulle haft katten hos dig..sicken katt!

Det var säkert minusgrader även här tidigare,det väntas i varje fall en 5 plusgrader :):)..tog ut våren i förskott..:) bara för att jag vill..:)



Kram :)

36 💕 Zoey 💕:

skriven

Grattis M! Gud vad kul för dig! 💗 Hoppas att jag samma tur snart. Längtar tills de sker!

Es, tusen tack för ditt svar igår! Hade bara en fråga. Om vi väntar till sista minuten innan vi bjuder lilla systerns bästis till babyshowern kommer inte hon hinna planera någon egen? Kan hon komma även om de är i sista minuten? Om hon inte skulle komma skulle de vara vårat fel enligt systern med tanke på att vi bjöd henne sista minuten och kompisen lär ju inte hålla tyst. Tack i förhand! Kram Zoey 💕

37 Helena Ir:

skriven

Men vilken katt,Linnean..saknar och drömmer..tycker katten borde fått stanna hos dig..nu blev jag lite blödig..

Det var säkert minusgrader här också tidigare..men det ska bli 5 plusgrader..om inte mer :)..lite vårkänslor..härligt!
Behöver inte frysa ;)

Kram :)

38 Shirine:

skriven

Å vad kul! Grattis!!!

Es ser du när det blir min tur? Eller ser du några detaljer kring honom och vårat möte? Längtar så efter honom :)

Kram

Svar: Tyvärr ser jag inte detaljer.. kram
Esmaralda

39 Åsa M K :

skriven

Grattis! Verkligen roligt att läsa. Lycka till! ❤
Jag har gett upp faktiskt 😔
Har väldigt svårt att se hur/vart jag ska hitta kärleken...
kram

Svar: Det gör inget om du gett upp... den kärlek som ska komma.. den kommer i alla fall :) Kram
Esmaralda

40 Shar:

skriven

God morgon :)

Hur tror du att Must.S tog det/kände kring det jag skrev till honom i onsdags? Ser du hur det bli mellan oss nu? Något jAg bör tänka på elr så??

41 Hej:

skriven

Kul att höra att spådomen slog in.
Vårt barn har fått reservplats till en skola vi sökt kommer han in?

42 Fanny:

skriven

Hur går man vidare från någon man älskar så sjukt mycket att det gör ont?

Svar: Man låter det göra ont men tvingar sig till att leva och vara aktiv.. tiden som går hjälper till att läka.. kram
Esmaralda

43 HS:

skriven

Vilken underbar historia. Grattis till dig M som hittat kärleken!

Es, stämmer det som hon säger att det var ett misstag att radera filerna? Borde vi ta till säkerhetsåtgärder typ spärra bankkort och byta lås?

Kram

Svar: Jag hade nog haft lite extra koll men utan att ta till några drastiska åtgärder.. kram
Esmaralda

44 Louise:

skriven

Fin story M. Önskar er all lycka till.

Dags för redovisning kl 13.15. Känner två tycken där varav den ena är min skrivarkompis i examensarbetet. Men läraren vet jag inte om han kommer godkänna mig.
Jag avskyr att redovisa speciellt framför folk som jag inte känner. Men jag vet att golvet inte delar på sig och jag trillar inte ner. Det är bara så satans obehagligt så jag hoppas jag klarar det denna gången så jag slipper gå dit igen om ett halvår. Usch bara tanken får mig att vilja spy men jag klarar det.
Papern om avhandlingen är nästan klar. Sa skicka den till min kompis och så hon kan läsa igenom den. Hoppas jag blir godkänd på den också. Har i princip skrivit om den igen så det är tredje gången gillt.
Så min fråga. Kommer jag bli G på omtentamen idag och G på papern som jag ska skicka in på fredag? Eller går allt åt skogen?

tacksam för svar

Ha den bästa dagen. Kramar

Svar: Ha fokus.. det KAN ju.. men ibland blir det fel i alla fall och jag vet inte varför ? Chansen är dock god att du fixar det här.. kram
Esmaralda

45 Bolla:

skriven

Grattis "M" 😊❤ Alltid hyggelig når kjærligheten slår til ❤

Selv begynner jeg å tro at jeg er en av de som ikke kan bli spådd for her skjer ingenting. Uansett så var min spådom om kjærlighet ganske generell så den passer egentlig på veldig mange menn. Egenskaper han skal ha som veldig mange har 😂😁 Han jeg dater nå stemmer 99% på. Og jeg er meg selv 100% sammen med han. Kjekk er han også 😊 Men om han er den rette? Vet ikke ennå.

Er det sånn at når man møter den rette og ikke skal kjenne tvil så gjelder det fra første møte eller kan det komme senere i relasjonen? Har vært singel i så mange år at jeg får panikk av å skulle binde meg 😏

Ha en fin dag alle!
Klem 😊

Svar: Snart vet du om det är han.. och är det inte så.. gå då vidare istället för att stanna i en halvtaskig relation... även om det är rätt kan det ta lite tid innan man kommer till ro i förhållandet.. så ha ett öppet sinne.. stäm av och var ärlig mot dig själv.. kram
Esmaralda

46 Mamma mu:

skriven

Hej. Vad roligt att läsa om när någon finner kärleken. Kan du se om jag på nytt hittar någon kärlek?

Svar: Det gör du.. kram
Esmaralda

47 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser A ut att vilja ta kontakt med mig? Ser han fortfarande ut att vara gift?
Kram

Svar: Känns inte som om han är speciellt intresserad faktiskt.. kram
Esmaralda

48 IeIe:

skriven

"M"..
Den som väntar på något gott... Näe, skämt åsido.. Trevlig morgonläsning, tack för att du delade med dig av din kärlekshistoria, önskar er all lycka till med flytt och framtid ✨

Es..
Tack för ditt svar igår, var så bergsäker att det låg något mer bakom siffrorna jag tyckt mig se så jag blev förvånad att det inte var så.. Hmm.. Får se vad som ligger på lut längre fram då..

Fråga..
Något jag ibland får upp en tanke kring, speciellt då folk pratar kärlek och möte, är..

Vad är min framtida kärlek sysselsatt med just nu och är han nöjd i sitt liv eller saknar han något? Finns det något han håller för sig och som jag kanske kan få reda på nu och sen dela med mig av till han det den dag vi träffas? Hade varit lite kul.. Ödet..

.. Kan som inte låta bli att tänka på det emellanåt fastän jag är i ett stadigt förhållande just nu. Känns sen lite.. vet inte riktigt vad men.. Konstigt att veta att det finns någon annan för mig än den som jag nu delar liv med fast jag har som accepterat det. Vad som händer sen har jag ingen aning om så blir ju bara olycklig att tråna efter något som inte finns än och som kommer sen när det är rätt.. Och det jag har nu och skapar i kärlek är givande och tryggt samt passar bra för oss båda så då är det bara dumt att inte vara här och nu i det förhållandet.. Kan jag tycka iaf.. Hmm..

Nåväl, önskar dig, Es, en fin helg och vecka. Njut och ha så trevligt med allt firande och besök 🌸

49 IeIe:

skriven

"M"..
Den som väntar på något gott... Näe, skämt åsido.. Trevlig morgonläsning, tack för att du delade med dig av din kärlekshistoria, önskar er all lycka till med flytt och framtid ✨

Es..
Tack för ditt svar igår, var så bergsäker att det låg något mer bakom siffrorna jag tyckt mig se så jag blev förvånad att det inte var så.. Hmm.. Får se vad som ligger på lut längre fram då..

Fråga..
Något jag ibland får upp en tanke kring, speciellt då folk pratar kärlek och möte, är..

Vad är min framtida kärlek sysselsatt med just nu och är han nöjd i sitt liv eller saknar han något? Finns det något han håller för sig och som jag kanske kan få reda på nu och sen dela med mig av till han det den dag vi träffas? Hade varit lite kul.. Ödet..

.. Kan som inte låta bli att tänka på det emellanåt fastän jag är i ett stadigt förhållande just nu. Känns sen lite.. vet inte riktigt vad men.. Konstigt att veta att det finns någon annan för mig än den som jag nu delar liv med fast jag har som accepterat det. Vad som händer sen har jag ingen aning om så blir ju bara olycklig att tråna efter något som inte finns än och som kommer sen när det är rätt.. Och det jag har nu och skapar i kärlek är givande och tryggt samt passar bra för oss båda så då är det bara dumt att inte vara här och nu i det förhållandet.. Kan jag tycka iaf.. Hmm..

Nåväl, önskar dig, Es, en fin helg och vecka. Njut och ha så trevligt med allt firande och besök 🌸

50 Mikael :

skriven

Grattis till en bra spådom och att den gick igenom, och inte minst till ett underbart öde
:-)

51 Michaela:

skriven

Så underbart! 😊 Grattis! 💕 Jag längtar tills jag får uppleva kärleken!

På onsdag skall de gå in i tarmen och jag hoppas att jag kan få ett svar på varför jag har ont mm. Prover visade på inflammation. Någon känsla? Kram

Svar: Något är fel och jag tror man hittar vad.. så du kan börja en behandling.. kram :)
Esmaralda

52 Pia1:

skriven

Grattis! Så underbart!!! Och grattis till Spanien, jag drömmer också om varmare breddgrader fast kanske bara de värsta månaderna 😀 Här blev en bra morgon trots det vidriga huvudet... Sov till halv tio 😵 och hade mejl från advokaten när jag vaknade. Allt är klart, bara att skicka till försäkringskassan 😬 Håll alla tummar att det går vägen nu! Det är DYRT att trassla ensam med vårdresor osv och noll inkomst! Sju tusen har jag hittills lagt på denna jakt efter Den Rätta Doktorn! Kram och ha en underbar helg 💕

Svar: Styrkekramar !!
Esmaralda

53 Maja Gräddnos:

skriven

För mig blev det åsså som det var spått att jag skulle träffa en man med kort namn från en annan kultur och vi skulle bli gravida väldigt snabbt. Jag är nu i fjärde månaden och min käresta heter Lo och kommer från Vietnam. Kram alla

54 Maja Gräddnos:

skriven

För mig blev det åsså som det var spått att jag skulle träffa en man med kort namn från en annan kultur och vi skulle bli gravida väldigt snabbt. Jag är nu i fjärde månaden och min käresta heter Lo och kommer från Vietnam. Kram alla

55 Maja Gräddnos:

skriven

För mig blev det åsså som det var spått att jag skulle träffa en man med kort namn från en annan kultur och vi skulle bli gravida väldigt snabbt. Jag är nu i fjärde månaden och min käresta heter Lo och kommer från Vietnam. Kram alla

56 Adad:

skriven

Grattis M!

Snälla Es vad ser du kring den rätta för mig o vårt möte? Vad ska ja ha ögonen öppna för

57 Adad:

skriven

Grattis M!

Snälla Es vad ser du kring den rätta för mig o vårt möte? Vad ska ja ha ögonen öppna för

58 Shari:

skriven

Hur tror du att Must.S tog det/kände kring det jag skrev till honom i onsdags? Ser du hur det bli mellan oss nu? Något jAg bör tänka på elr så??

59 Shari:

skriven

Hur tror du att Must.S tog det/kände kring det jag skrev till honom i onsdags? Ser du hur det bli mellan oss nu? Något jAg bör tänka på elr så??

60 M:

skriven

Hej Esmaralda!
ser D ut att vara nöjd i sin relation?
Finns jag fortfarande i hans hjärta och tankar? Kommer han ta kontakt med mig?
Kram

61 AnnaK:

skriven

Härligt, lycka till med allt! 😊

Här vaknade man full av energi men efter att varit uppe några timmar så försvann den och jag är så trött. Har inte gjort mer än startat nån tvätt och städat hamsterburen. Skulle kunna somna nu. Vad är det som dränerar mig så?

Ha en fin dag!

Kram 😊

62 Elisa:

skriven

Hej!
Är han med andra tjejer mu under tiden?
Kram

63 Nyfiken gul:

skriven

Åh så underbart vacker kärlekshistori M <3 tack för att du dela med dig:)

Hej Es! ser du något om min soulmate är lång och snygg:))?
kram

64 Little miss piggy:

skriven

M: Grattis till kärleken! Vilken underbar historia! 😍💖 Önskar er all lycka i framtiden och Spanien!

Hoppas alla har en underbar helg. Själv har jag åkt på världens förkylning så mår inte riktigt bra. Hostar och nyser och ont i halsen och huvudet. Känner mig som om den där tomtegubben som hade snuva. 😊 Hoppas det försvinner snabbt.

Es, vet att det dröjer innan jag träffar den rätta men skulle vilja veta lite mer om mötet. Vet att du har sagt att det inte sker på en festkväll utan vid ett annat sammanhang. Ser du vilket sammanhang? Ser du något mer kring mötet? Eller något om honom?
Mycket tacksam för svar! Kram 💜

65 Little miss piggy:

skriven

M: Grattis till kärleken! Vilken underbar historia! 😍💖 Önskar er all lycka i framtiden och Spanien!

Hoppas alla har en underbar helg. Själv har jag åkt på världens förkylning så mår inte riktigt bra. Hostar och nyser och ont i halsen och huvudet. Känner mig som om den där tomtegubben som hade snuva. 😊 Hoppas det försvinner snabbt.

Es, vet att det dröjer innan jag träffar den rätta men skulle vilja veta lite mer om mötet. Vet att du har sagt att det inte sker på en festkväll utan vid ett annat sammanhang. Ser du vilket sammanhang? Ser du något mer kring mötet? Eller något om honom?
Mycket tacksam för svar! Kram 💜

Svar: Nej tyvärr... inge detaljer och i morgon kommer ett bloggämne som förklarar detta :) Kram
Esmaralda

66 Karin:

skriven

Hej

Vi har pratat lite om förlovning och giftermål. Vet att han planerade lite inför det för ett tag sedan.

Men nu vet jag inte längre. Planerar han en överraskning eller har det liksom runnit ut i sanden.

Jag vill så gärna göra detta med honom och det nu :)

Har tänkt att jag ska fixa någonting till oss men det kanske blir helt fel då om han tänker på nått?

Ge mig vad du ser snälla.

Kram
K

67 Åsa M K :

skriven

Tack E ❤❤❤😚
Ja du har ju spått att han kommer oavsett... men just nu är det kämpigt på flera plan.
Kram ❤🙏🏼

Svar: Styrkekramen !!
Esmaralda

68 Lilly:

skriven

Stort grattis till m som hittade kärleken ❤️❤️ Undrar esmeralda vad jag kommer göra karriär i. Kram

69 Ff:

skriven

Har en fråga o undrar om det finns något meddelande som kan rycka upp mig kram

70 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda

Vad är det med mig o drömmar om graviditet? Det har blivit många sådana drömmar nu och det leder till sen att jag liksom tänker mycket på det också. Vad kan detta betyda? :-) kram

71 Queen:

skriven

Undrar om du ser min man arbeta utomlands inom snar framtid med politik ??

Svar: Jag ser dig arbeta utomlands... dock inte när eller hur... ser att det kommer bli riktigt bra.. kram
Esmaralda

72 Dahlia:

skriven

Så mysigt! vill ju också träffa kärleken!
Önskar ju att du kunde se mer om honom!
Men undertiden så undrar jag vad du ser om mannen som jag pratar med över internet? På något sätt verkar vi så lika.

73 Tisa:

skriven

Var det något som bekymrade Mia när vi fikade? Det var något som inte stämde, även om hon sa att det var bra. Eller var det jag?

Svar: Hon funderade över något men jag tror inte det hade med dig att göra... kram
Esmaralda

74 Alie:

skriven

Så lycklig jag blir i hjärtat av att läsa detta..❤
och igen skriver jag att jag hoppas kärleken ska komma till mig med. Es har ju spått även mig under ett par år, och samma sak att han är på väg.. jag längtar till denna dagen kommer 💕
Kram

75 Bolla:

skriven

Takk for svar 😊 Ulempen med å spå seg er jo at man henger seg veldig opp i hvordan ting skal skje. Og når det ikke blir akkurat sånn så tror man at det er feil person istedenfor å gi det litt tid. Har alltid trodd at jeg skulle bare vite at det er rett første gang jeg ser HAN. Litt sånn kjærlighet ved første blikk, men det kan jo utvikle seg til kjærlighet senere også. Det føles veldig rett, men jeg er ikke hodestups forelsket. Ennå. Andre har jo vært hodestups forelsket med en gang og vært sikker etter første møte, men blitt skilt etter noen år allikevel. Det finnes ingen fasit antar jeg. Og føler jeg ikke det rette så er det bedre å være singel ja. Så får vi heller prøve å være gode venner 😊

Andre på bloggen må gjerne fortelle hvor lang tid det tok fra de møtte sin soulmate til de visste at det var den rette 😊❤

Klem Bolla 😊

76 Bolla:

skriven

Takk for svar 😊 Ulempen med å spå seg er jo at man henger seg veldig opp i hvordan ting skal skje. Og når det ikke blir akkurat sånn så tror man at det er feil person istedenfor å gi det litt tid. Har alltid trodd at jeg skulle bare vite at det er rett første gang jeg ser HAN. Litt sånn kjærlighet ved første blikk, men det kan jo utvikle seg til kjærlighet senere også. Det føles veldig rett, men jeg er ikke hodestups forelsket. Ennå. Andre har jo vært hodestups forelsket med en gang og vært sikker etter første møte, men blitt skilt etter noen år allikevel. Det finnes ingen fasit antar jeg. Og føler jeg ikke det rette så er det bedre å være singel ja. Så får vi heller prøve å være gode venner 😊

Andre på bloggen må gjerne fortelle hvor lang tid det tok fra de møtte sin soulmate til de visste at det var den rette 😊❤

Klem Bolla 😊

77 Agnes:

skriven

Fantastiskt!
Ännu en som fått napp!

Säger givetvis "Grattis!" till en gemensam framtid i den efterlängtade tvåsamheten!

Själv har jag varit ute på Tinder. Swajpade höger, och efter en del tragglande, det där energikrävande tramset man måste ägna sig åt, så hamnade vi i säng.

Och att på morgonen inse, att folk har behov av att snacka skit för att få ligga, gör mig bara tom i själen.
Ok...nu har jag fått sex...men egentligen så får jag säga, att jag lika gärna kunde ha varit utan...för jag var tvungen att lägga tid på en person som jag trodde kunde ge lite mer...eftersom han är Personlig tränare, och massör, så såg jag en möjlighet till lite mer givande umgänge...än enbart sex...dessutom var jag tvungen att åka till honom...då mitt hem inte är något jag vill visa upp...

Att han även var ca 7 år yngre och hyggligt välutrustad får väl höra till bonusen av att ha lagt ner energi på i princip "ingenting".

Kollade på "skoj" igenom den seans jag gjorde i maj-13...och blir inte glad över att läsa om den man som nu skall vara min "soulmate"...skall vara min ålder..och jag är nu snart 56...och män i min ålder är inte roliga att skåda...ha en eller två vuxna barn...(är inte speciellt förtjust i att min partner skall ha barn)..se "alldaglig" ut...suck...det absolut värsta skulle ju vara, om han nu dessutom är en torr svensk...missförstå mig rätt, men jag har ytterst svårt för svenska män...

Nä, ingen soulmate för mig...har förstått att jag mår bäst som singel...är faktiskt rätt förbannad på mig själv att jag inte hade bättre koll på mig själv så fort ett tillfälle dök upp för att få sex...det är inte värt att offra min dyrbara fritid på en man...har inte hunnit det jag tänkt nu under min ledighet...

Har ytterst svårt att se mig själv i en tvåsamhet...jag funderar o tänker o vänder o vrider konstant på hur känslan av att ha en tvåsamhet med en man skulle vara...att leva under samma tak som en man...och hela tiden kommer jag fram till...att det inte är värt det...för det enda jag faktiskt är ute efter, är sex...anat känns mest obekvämt...passa tider, och det där med att vara "flexibel" och behöver ändra sig...

Herregud...nu har jag ju delat säng med en man i natt, och snacka om hur obekvämt det var att behöva ta hänsyn till en annan människa...

Varför traktar kvinnor efter att leva med en man?

Fortsätter att fundera på det här med en soulmate...liksom...vad ska jag med honom till...egentligen...känns bara obekvämt...som att gå o vänta på något obehagligt, men jag vet inte vad...

Kram...



Svar: Jo, det känns bara obekvämt och onödigt nu när du tänker på det och har dessutom nyss gjort en tradig erfarenhet... även om det blev av att ligga..... men du kan inte tänka dig in i hur det blir.. när du möter den som är rätt... det är svårt att känna känslor i förväg innan föremålet för känslan dykt upp... och jag hävdar envist som en mulåsna att han kommer att poppa upp i ditt liv... du missar honom inte.... och när det sker så tror jag att du blir rätt omtumlad... kram :)
Esmaralda

78 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du medicinsk sekreterare är för enformigt för mig? Skulle jag få jobb och trivas inom det om jag kom in på utbildningen?
Kram

79 AnnaK:

skriven

Tror fan jag jinxade det hela när jag skrev att jag trodde healingen bet! Kändes så bra och positivt och hade ork. Men så kom kraschen och nu är det grått igen och så fruktansvärt trött!

Ska hålla truten om det nästa gång jag mår bra 😜

Ska tvinga mig att göra de sysslor jag planerat iaf!

Kram 😊

Svar: Försök få fatt i känslan igen.. den du fick efter healingen.... det är ju hemskt att du kraschat.... styrkekram till dej !!
Esmaralda

80 🖤G. :

skriven

Hvis jeg kjøper hus, flytter jeg inn dit alene eller sammen med R?

81 Må:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer det att vara flera som är intresserade och kommer söka den tjänsten som jag har sökt som kanske kommer anses som mer passande? Är chanserna inte så stora att jag får den?
Kram

Svar: Fler kommer att söka men du kommer att ligga bra till.. kram
Esmaralda

82 Drutten :

skriven

Men så underbart M!
Ta väl vara på er och njut. Än har jag inte träffat min soulmate men det kommer. Har fått lyxen att ha en kärlek vid min sida. Men hann bor långt från mig och våra bakgrunder är så olika. Så jag vet inte hur jag ska göra. Men kommer tid kommer råd.

Kram Drutten

83 Maleficent:

skriven

Vad kommer det att utvecklas för känslor mellan migoch kvinnan som du sett mig få en tillfällig fling med?

Svar: Framförallt attraktion... kram
Esmaralda

84 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Dröjer kärleken?
Kram

85 c:

skriven

När kommer jag få min första pojkvän? En som får mig att känna mig älskad och betydelsefull.. Sommar, höst, vinter, vår? Jag känner mig ensam som inte fått känna en besvarad kärlek.. Kram

86 Shari:

skriven

God kväll
Hur tror du att Must.S tog det/kände kring det jag skrev till honom i onsdags? Ser du hur det bli mellan oss nu? Något jAg bör tänka på elr så??

87 Shari:

skriven

God kväll
Hur tror du att Must.S tog det/kände kring det jag skrev till honom i onsdags? Ser du hur det bli mellan oss nu? Något jAg bör tänka på elr så??

88 Shari:

skriven

God kväll
Hur tror du att Must.S tog det/kände kring det jag skrev till honom i onsdags? Ser du hur det bli mellan oss nu? Något jAg bör tänka på elr så??

89 c:

skriven

Kommer han att komma till den punkten där han inser vad han har gått miste om? Kommer han att försöka börja om från början och prata med mig igen?

Kram

Svar: Det känns mer som om han går vidare.. och det bör du också göra.. kram
Esmaralda

90 desp:

skriven

Hej Kära Es!!

nu har det gått en vecka på praktiken vad tycker dem om mig? blir det en anställning? är det någon som ogillar mig? vad tycker dem? vad har dem fått för intryck?

kramarr ES

Svar: De gillar dig men jag ser inte hur det går.. kram
Esmaralda

91 Drömmar:

skriven

😊`♥´Grattis M vilken fin historia`♥´

Drömde så konstigt inatt Es!
Jag satt barnvakt för ngn i min lägenhet, och en syster eller en vän till detta barnet,dök upp! Jag kände direkt att henne gillar inte jag, och ville bara att hon skulle gå. Hon kom sedan in med några stökiga ungdomar, som tog över hela lägenheten. Jag blev så chockad och arg och bad de att gå ut,men ingen lyssnade.
När jag vaknade så kändes det som jag varit med om ett inbrott.Det var en lättnad att det bara var en dröm.)

Fanns det något(varning)drömen ville säga mig Es?
kram

92 Roses:

skriven

Hej Esmaralda

vad ser du om min nästa pojkvän/eller den rätta?
kramiz

93 Sofie:

skriven

Det låter nästan som en saga. :) Lycka till ni två. :)

Esmeralda: Jag undrar om jag någonsin kommer träffa på äkta kärlek?

Svar: Japp det gör du.. kram
Esmaralda

94 Madeleine :

skriven

Ett stort grattis till kärlek och lycka till med flytten till Spanien. jag ska hålla mina tummar och tår för er.
Jag är själv en person som ständigt är singel och jakt efter kärleken men är samtidigt rädd för kärlek pågrund av allt det onda mitt ex gjorde emot mig och min dotter så nu känner jag att träffa någon kanske inte är min grej ändå. vissa kanske ska leva ensam men känner att det finns lite hopp att träffa mannen i mitt liv ändå.
trevlig kväll

95 Vägkorsningar:

skriven

undrar lite om jag kommer hitta rätt väg snart?kram

96 Agnes:

skriven

Haha, du är härlig, du Es!
"Envis som en mulåsna..." *fnissar*

När, och ifall, den där mannen poppar upp i mitt liv, så antar jag att jag helt enkelt är för gammal för att ha någon nytta av honom...

Så det blir väl att fortsätta med män som är liggbara...

Trevlig kväll!

Kram!


Svar: NU tror jag faktiskt att det kommer bli en hel del ligga med kärleken.. när den kommer.... OCH trevligt umgänge... kram :)
Esmaralda

97 Klara:

skriven

Bor min soulmate i min stad och är han svensk?
kram

98 Åsa:

skriven

Hejsan, vill veta om det kommer att bli något med mannen jag arbetar ihop med eller om jag ska släppa och gå vidare,

99 Bolla:

skriven

Takk for svar 😊 Ulempen med å spå seg er jo at man henger seg veldig opp i hvordan ting skal skje. Og når det ikke blir akkurat sånn så tror man at det er feil person istedenfor å gi det litt tid. Har alltid trodd at jeg skulle bare vite at det er rett første gang jeg ser HAN. Litt sånn kjærlighet ved første blikk, men det kan jo utvikle seg til kjærlighet senere også. Det føles veldig rett, men jeg er ikke hodestups forelsket. Ennå. Andre har jo vært hodestups forelsket med en gang og vært sikker etter første møte, men blitt skilt etter noen år allikevel. Det finnes ingen fasit antar jeg. Og føler jeg ikke det rette så er det bedre å være singel ja. Så får vi heller prøve å være gode venner 😊

Andre på bloggen må gjerne fortelle hvor lang tid det tok fra de møtte sin soulmate til de visste at det var den rette 😊❤

Klem Bolla 😊


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: