123

En gång jobbade jag som pedagog i särskolan... det var innan jag läste vidare till  terapeut och sen till familjeterpaeut.
I särskolan gjorde vi glass ibland... eller rätt ofta... tiill fredagsmyset !!
Och vi gjorde 1 2 3 glass... så enkelt att alla elever kunde fixa det och dessutom greja glassen hemma också och överraska familjen
 
 
 
Du vispar 1 dl socker med 2 ägg, vitt och pösigt.
Blanda ner 3 dl vispad grädde ( 1 och 2 och 3 alltså!)  och smaksätt med något  du 
gillar tex vanilj. Eller hackad dajm. Eller lakrits. Eller frukt.
Fyll sedan en sockerkaksform och ställ i frysen.
Voila !!
 
Pröva den.... den platsar även på de finare bjudningarna !!
 
Kram & kärlek
1 Susan:

skriven

Mmmm, låter gott, synd att jag bestämt mig för att det får va slut på sånt gott ett tag framöver, nu ska det bort några kilo😡på mitten av min kropp! Ska på skidsemester i mars o då måste jag komma i skidkläderna utan att knapparna ryker😱
Har tagit tag i pluggandet inför testen som måste göras i februari, ångest o vånda... kan detta verkligen lyckas ?🤔 Blir kanske inte anställd annars😞

Kram

2 <3:

skriven

Tack för glass tips lite farligt sådär på Söndagen. Gick på festen igår fast jag var lite ur gängorna. Blev en sån trevlig kväll. Fick energi när jag kom hem och poppade Lundell och skrev stödord och filmade till det jag måste se till att förverkliga.
Vad känner Daniel W för mig ? Tror både han vill och inte vill ha mig tillbaka igen. Är det han jag bör ge hotellvistelsen och visa min uppskattning för allt fint han gjort för mig sista veckorna. Tacksam. Är han ändå min soulmate jag inte förstått det. Anar att du ser en annan man för mig...Hoppas att du gått och sett bion Lion Es du kommer också bli så kär tror jag i lilla indiska pojken. Var en vecka srdan jag såg bion men tänkt på den varje dag.
Kram
💗💗💗

3 Tanten:

skriven

Det enkla är oftast det godaste.

Kram

4 Puff:

skriven

Hej Esmaralda! Jag undrar en sak... Hur kommer det sig att endel människor mer eller mindre konstant utsätts för svåra motgångar och prövningar i livet, medan andra glider fram på en räkmacka hela livet? Och säg inte att alla människor får sin beskärda del för det stämmer inte. Det existerar ingen rättvisa i denna värld. Det vet alla som kan läsa en dagstidning.

Min mamma säger att jag måste ha dålig karma då jag mer eller mindre haft jävla otur hela livet. Jag har, och har haft, sådana motgångar att folk i min omgivning ser på mig som hon som det alltid går åt helvete för.

Svar: Alla våra jordeliv hänger samman... det vi inte upplevt innan.. väljer vi att uppleva nästa gång vi går ner i ett nytt jordeliv... jag vet inte varför vi behöver dessa erfarenheter... så alla får sin beskärda del... men inte under samma liv.. .. kram
Esmaralda

5 Anonym :

skriven

Kommer han ta sig i kragen och köpa den omtalade försenade julklappen och visa att han bryr sig ?
Varför tror du att han inte tog sig tiden. Kan inte riktigt släppa det. Han tänkte inte ens att visa lite omtanke med blommor undet det jobbiga. Är han snål eller bara inte tänker på sånt.
Fattar inte varför han inte anstränger sig mera så. Men köpa hus och flytta ihop vill han. Mycket ord hos honom ingen handling va ?
Kram

6 Shirin:

skriven

God morgon! Låter gott med egengjord glass. Es, hur ser min närmaste framtid ut? Ser su ngt särskilt som kommer ske eller något att hålla ögonen öppna för?

7 Tisa:

skriven

Det ska absolut testas!

Jag är så nervös för både mötet och första arbetstränardagen.
Kommer allt gå bra eller blir det bara soppa av alltihop?

Svar: Det kommer gå fint.. kram
Esmaralda

8 Lizette:

skriven

Hejsan:)
Det låter gott, får man prova nån gång. Idag fyller min äldsta 17 år! Så det blir firande med tjocka släkten. Vad ser du om framtiden ?
Kommer min barnaskara att utökas om jag beslutar mig för det?
Kram

Svar: Ja det handlar om vilka beslut du fattar.. kram
Esmaralda

9 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Så himla enkelt och så himla gott. Det ska jag dela vidare så kanske man blir överraskad nån gång :-)
Idag flödar energin, har fixat finfrukost på jobbet och alla är nöjda. Bakar muffins så underbara dofter sprider sej och allt uppskattas. Sånt här gillar jag. Vaknade med en glad känsla i kroppen idag, tror healingen håller i sej ännu...
Är det nåt kul som är på väg åt mitt håll tror du? Nåt snyggt kanske hihi... :-)
Hoppas ni alla får en skön avslutning på helgen. Kramar i massor till er alla

10 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Gud så gott!! Mums!
Kan absolut tänkas provas!

Es, hur ser miljön ut där jag möter min kärlek?
Verkar jag "hittat" någon till sommaren?
Kram

11 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda!
Sonen har varit dålig här ett tag med magsjuka och spytt! Ser det ut att vara vanlig magsjuka som går över? Eller är det något allvarligare?
Kram

Svar: Det ser ut att gå över.. kram :)
Esmaralda

12 A:

skriven

Glass 😍😍😍
Får vi prova nån gång. Jag älskar ju ben & jerrys glass 🙈

Ser du nån bokstav på den gatan där jag o pojkarna kommer bo permanent?
Tittar på lite olika ställen nu o behöver guidning på om det är rätt för mig 🙈


Kram

13 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda!
Hur ser det ut nu, kommer han höra utav sig till mig eller har han släppt den tanken?
Kram

Svar: Finns en chans att han hör av sig men han verkar ha gått vidare.. kram
Esmaralda

14 Hoppsan :

skriven

Enkelt är godast:) ser du om de blir bröllop i år. Eller ska vi vänta något år till? Kram

15 Shirin:

skriven

God morgon! Låter gott med egengjord glass. Es, hur ser min närmaste framtid ut? Ser su ngt särskilt som kommer ske eller något att hålla ögonen öppna för?

16 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut att kunna bli någontingmellan oss igen?
Kram

17 Little miss piggy:

skriven

Hej igen Es!
Förlåt men jag förstod inte vad du menade när du skrev igår: "Det ser ut som om du är tillsammans med någon du känner när mötet ser - fler detaljer kan jag inte se" ... vet inte om du kanske missförstod mig, men menade VAR någonstans jag möter flirten eller romansen du förutsåg jag skulle ha innan soulmaten dyker upp? Om jag möter flirten/romansen på jobbet, krogen, affären m.m.? Men menar du att jag är tillsammans med någon när jag träffar någon annan? Är det romansen jag träffar då eller soulmaten? Förlåt men nu blev ja väldigt nyfiken samt förvirrad. 😊 Kram

P.S. Den egna glassen måste man bara pröva! 😁

18 Little miss piggy:

skriven

Hej igen Es!
Förlåt men jag förstod inte vad du menade när du skrev igår: "Det ser ut som om du är tillsammans med någon du känner när mötet ser - fler detaljer kan jag inte se" ... vet inte om du kanske missförstod mig, men menade VAR någonstans jag möter flirten eller romansen du förutsåg jag skulle ha innan soulmaten dyker upp? Om jag möter flirten/romansen på jobbet, krogen, affären m.m.? Men menar du att jag är tillsammans med någon när jag träffar någon annan? Är det romansen jag träffar då eller soulmaten? Förlåt men nu blev ja väldigt nyfiken samt förvirrad. 😊 Kram

P.S. Den egna glassen måste man bara pröva! 😁

Svar: Ja jisses så tokigt jag skrev !! Och nu får jag ingenting till mig.. tro mig, jag har försökt. Du får helt enkelt återkomma med din fråga om några dagar och då kanske jag ser bättre.. hemskt ledsen.. kram
Esmaralda

19 Shirin:

skriven

God morgon! Låter gott med egengjord glass. Es, hur ser min närmaste framtid ut? Ser su ngt särskilt som kommer ske eller något att hålla ögonen öppna för?

20 <3:

skriven

Min gamla klasskompis Terese H tog hon bort mig som vän på FB av avundsjuka? Hon kommenterade tidigare så man fick en konstig känsla. Ingen förlust men bara nyfiken.
Kram


Svar: Ja det är avundsjuka som ligger bakom.. kram
Esmaralda

21 Mi:

skriven

Hej!

Börjar det hända något snart någon bra förändring?

kram

22 YR:

skriven

Tack för tipset. Detta ska jag prova. Glass e ju bland det godaste som finns. Och jag ber så mycket om ursäkt om du tycker jag ältar o drar i dig. Vet bara inte varken ut eller in. Sömnbristen börjar ta ut sin rätt också.Kroppen fungerar inte.Gått i krisläge liksom... Har jag börjat tappa det? Har jag mig själv att fylla eller har jag blivit som nernött? Hur ska jag veta om det e han eller jag som e sjuk.Tänk om man e på väg att bli tokig?Har jag gjort att han e som han blivit. DEt va en som sa det åt mig när jag grät o behövde tömma mig. O tack för den.de blev ju bara värre. Ska jag ha samvete att jag har förstört för alla me?Du som jobbat med sånt här. Hur gör man ? Kan inte reda ut skallen som det e. Snälla ! skulle en seans hjälpa? eller hjärndoktor? Tips? Kramar

Svar: Nå, saken är den att var och en ansvarar för sitt mående och du har inte gjort människor illa. Den skulden ska du INTE bära !! Själv kan du behöva lite hjälp för att komma på fötter och må bra...vill du ha seans så maila mig på: [email protected] och jag skickar info till dig om hur det funkar.. kram
Esmaralda

23 Jenny:

skriven

Godmorgon, det ska sonen få testa :) Kommer jag att trivas på mitt nya jobb eller ser du några förändringar under året ?
Kram J

Svar: Trivseln kommer men det kan ta ett tag.. först ska du bli varm i kläderna och under första tiden kan det vara lite förvirrande.. men du landar.. kram :)
Esmaralda

24 Filippa:

skriven

Hej kommer jag träffa min blivande man i år?

Kommer jag skaffa hus i framtiden?

Kram

25 Susanne Amalia:

skriven

God Morgon..
Detta måste ju prövas. dessutom älskar jag glass.. EllaBellaoch Saga också...

Det var ju fullmåne häromnatten ..
och jag gjorde fullmåneceremoni..
så klart.. tackade för att...
och så brände jag lappen grävde ner kvarvarorna i jord och gick in så nöjd..
Sen på natten kom jag på att jag behövde inte skriva ner tre saker sär de första och den andra hörsammades..
knasig man är..

Jag har börjat att titta på hus uthyres..
Det vore kanske bra...
Vad som helst.. innan jag blir tokig.. jag är ju lite galen men nu tror jag att det är illa...
Då måste ju det funka med jobb någonstans .. vad som helst nästan... suck..

NU ska jag gå ut med EllaBella... njuta av dagen och köpa ett par skidpjäxor..
Alltid en början ..
Nytt liv ny väg .. ska bli intressant... men jag vill att det händer nu ,,

FRÅGA: min son har sökt in på en utbildning .. ser du om han kommer in?? Detta är hans dröm och skolan har ringt och bett honom söka men de tar bara in 4 vartannat år ...

Önsksar dig och MG en underbar dag <3 <3 med kärlek i hjärtat.. .. föresten så gratulerar jag er till POOLEN och festen.. även till sonen som var föremålet för festen .. vist är det kul när man gör något spontant och det blir så otroligt bra ... ;)
EllaBella och Saga hälsar också skratt förlänger livet <3 ger glädje till själen <3

Svar: Ja sonen har god chans att bli antagen... runt 75 %... MG hälsar och säger att utespat är rent förfärligt och han försöker rädda varenda människor som kliver i... kram :)
Esmaralda

26 Mimi:

skriven

Hej ES!

Den glassen ska jag prova. Jag älskar glass.
Tror du att jag får gå arbetslös länge till???? känner mig panikslagen måste få ett jobb snart.

kram

Svar: Ja jag tror jobbet kommer snart.. så känns det.. kram
Esmaralda

27 IeIe:

skriven

Låter smarrigt det,, får nog lov att prova på ett sådant glassigt tips :)

Funderar.. Tänker ofta på K, hur det varit och vilken relation vi haft och har.. Just nu är jag mest frusterad/uppgiven/irriterad på saker å ting mellan oss, vet inte om det går att göra något åt.. Skulle vilja hitta en lösning till förbättring men om vi ändå är påväg ifrån varann så vad spelar det för roll.. Och är det verkligen så? Kommer vi verkligen tappa kontakten och betydelsen för varandra? Kan det verkligen vara så? Grymms värld.. Jag vill inte bli helt familjelös.. Det gör nog ont som det är.. Hoppas du svara på något litet iaf, vad bör jag vara förberedd på egentligen? Är det bara acceptera faktum eller?

Tack på förhand, ha en fin söndag, njut och må väl 🌸

28 Shirin:

skriven

God morgon! Låter gott med egengjord glass. Es, hur ser min närmaste framtid ut? Ser su ngt särskilt som kommer ske eller något att hålla ögonen öppna för?

29 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Tur man inte gillar glass ;-)

Idag är det inte bara tulpanernas dag ...
Idag fyller Molly 14 år !
En aktningsvärd ålder för en stor hund..

Nu fleeströja på henne och ut en liten sväng så hon får svänga sina lurviga

Kram Anki med flock

Svar: Ett stort grattis till Molly.. hon leve !!!
Esmaralda

30 Skorpan:

skriven

Gillar allt som är enkelt. Beror kanske på det att jag är enkel ;). Gladast vore väl jag om någon annan lagade maten åt mig o vem vet, det kanske någon gör i framtiden...

Ny mobil införskaffad, väntar på att få skyddglas till den som jag beställde hälften billigare än det var i butiken och två glas dessutom. Tar sin lilla tid, men tid har jag ju, o sen blir det som en överraskning åt mig själv ;). Behöver skal till den också. Spännande med en alldeles ny modell, den gamla kan jag använda som jobbtelefon tänkte jag, då behöver vi inte lägga ner några pengar på en sådan :).

Saknar någon att sitta vid frukostbordet och prata med, o må mötet ske snart. O inte mig emot att vi idkar lite gymnastiska rörelser både vågrätt och lodrätt ;)..

Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

31 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du han skulle vilja träffa mig/ses?
Kram

32 Birgitta:

skriven

Hej 🙂

De var ett enkelt recept på glass de måste jag testa, yngsta sonen är ett glassmonster 😀.
Frågan Puff ställde har jag också funderat en hel del kring men man brukar ju säga att man får inte mer än man orkar bära....

Denna kärlek..... längtar o är så less på att mannen som jag ska leva med aldrig dyker upp han kanske är lite blyg 😂😂😂.

Es ser du om G som jag träffade över en lunch förra veckan är intresserad o att de kan bli något?

Kram Birgitta

Svar: Han är intresserad men verkar fundera mycket... det KAN bli något men överlåt kontakten på honom.. kram :)
Esmaralda

33 Pia 68:

skriven

Hej Es!
Det var ett tag sedan, och jag har fått läsa ikapp. Mycket intressant läsning måste jag säga och den här glassen måste ju testas. Här blir det en laktosfri variant pga dottern. Tack för tipset!

Hoppas att du har möjlighet att hjälpa mig idag...undrar så vad/vem det är som spökar här hemma hos mig? Får inte kläm på det på egen hand tyvärr.

Är det någon av mina gamla hundar som är på besök? Har ju skaffat en ny valp och hon märker också av aktiviteten. Eller är det min Mamma, Per eller någon annan?
Skulle bli mycket tacksam om du kunde hjälpa mig på traven.

Stor kram

Svar: Det är en av de gamla hundarna som är intresserad av nya valpen och så var det i jordelivet också.. att den här hunden var nyfiken på allt nytt och glad i andra hundar.. kram
Esmaralda

34 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att gå på bio med dendär killen?
Kram

Svar: jadå, kram
Esmaralda

35 Fff:

skriven

Hej esmeralda snart får vi besked o hoppas så att det blir positivt... Kommer han få komma hit??

36 F.u:

skriven

Imorgon åker vi är något som vi bör tänka på??

37 Kvinnan :

skriven

Hur stor är chansen att jag blir gravid iår?

38 Ssss:

skriven

God morgon! Låter gott med egengjord glass. Es, hur ser min närmaste framtid ut? Ser su ngt särskilt som kommer ske eller något att hålla ögonen öppna för?

39 Linnean 🌸:

skriven

Glad Söndag, på er!
Mm, 123-glass lät ju både enkelt och gott! Fick genast tankar på lakritspulver och hallon. Nåja, inte i dag! Sonens klocka, som du visade i går, blev jag förtjust i! Ska man alltså skjuta i prick för att stänga av den? Häftigt!! Kul början på dagen! Att skjuta lite. Kanske låter lite hädiskt när man bor i Mö iofs.
Fick ett foto i natt fr min vän med en annan vän. Ja ja, inget att sätta i halsen för...vår relation är inte som "vanliga" relationer "ska" vara. Har inte grunnat så mycket innan men har jag konkurrens av någon speciell man nu?? Och viss testar han mig? För att se reaktionen? Det får vara nu och jag måste fixa en massa i dag. Segt efter en kväll med vin och flin. Men får väl garva åt gårdagens garv så går det nog lättare. Ha en himla trevlig söndag!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Japp man måste trffa bullseye för att stänga väckningssignalen :) Tänkte att det kunde vara nåt för sonen som är gammal militär ! Och ja jag tror han testar dig lite... ibland är han inte så mogen just i detta.. kram :)
Esmaralda

40 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Verkar jag ha någon kärlek i sommar?
Kram

41 J:

skriven

Denna glass ska absolut provas🍧. Ser du någon utlandsresa i år? Med mannen imitt liv? Kram

42 Pia1:

skriven

Borde såklart testa till kalaset, jag fyller år idag! Men nä jag orkar faktiskt inte. Olycksbådande huvudvärk men det är bara tippa i lite födelsedagsmorfin och sluta noja över att det är fel på ögonen också (snälla ES säg att ögonen är friska, det är bara trycket på hjärnan 😭😭😭) Snart mår jag bättre och jag ska njuta, trots detta min bästa födelsedag nånsin full av hopp. Kram ❤

43 Ssss:

skriven

God morgon! Låter gott med egengjord glass. Es, hur ser min närmaste framtid ut? Ser su ngt särskilt som kommer ske eller något att hålla ögonen öppna för?

44 Till: <3:

skriven

Snälla <3 kan du sluta hänga ut de människor du frågar om med hela namnet, det är inte schysst av dig mot dem.

45 emi:

skriven

Låter gott! Vill du göra en nyttigare variant så kan du mixa 2 halvfrysta bananer med 1 msk kakao och 1 msk jordnötssmör. 211😄👌


Vad ser du kring D? är jag helt hopplöst förälskad eller kommer mer intresse från hans sida (igen)? vi hörs ju varje dag, när han visade mer intresse för ett par månader sen var jag inte redo och nu när jag är det så är det ombytta roller känns det som...förstår inte...båda är rätt fega också,..

46 AnnaK:

skriven

Något för lilla glassmonstret här hemma.....enkelt för ett barn att fixa 😊

Huvudvärken fortsätter......fast nu var jag iofs på fest igår men tror inte det är pga det. Har haft ont sen onsdag i varierande grad. Vaknade inatt och hade svårt att somna om för hjärnan började gå på högvarv igen. Får börja med mindfullness eller nåt så jag kommer ner i varv.

Ska försöka städa lite idag iaf och byta gardiner. Har julgardiner i köket än men avskyr att stryka så har dragit ut på bytandet ett tag ;)

Ha en skön söndag!

Kram 😊

47 Veronica i Barcelona:

skriven

Hej! Jag har träffat en man som heter Harry som är på besök här. Han säger ska hjälpa mig spirituellt. Jag tror på honom men känner mig ledsen efter för han kommer så nära inpå själen. Får blandade känslor iinför honom. Bör jag fortsätta träffa honom?

Svar: Du ska göra det du vill.. men den negativa känslan tycker jag du ska ta på allvar... kram
Esmaralda

48 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Det låter gott med 123glass.

Jag tog en promenad i morse på 3km men min stegräknare sa att jag bara hade gått 24 steg och försökte peppa mig att gå 500 steg till.

Det var fint väder ute. Sol och kallt.
När jag kom in drack jag kaffe och sen satte jag mig och skrev i en timme.
Nu vet jag inte vad jag ska göra härnäst. Men jag hittar nog på något.
Kram ThereseC

49 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Det låter gott med 123glass.

Jag tog en promenad i morse på 3km men min stegräknare sa att jag bara hade gått 24 steg och försökte peppa mig att gå 500 steg till.

Det var fint väder ute. Sol och kallt.
När jag kom in drack jag kaffe och sen satte jag mig och skrev i en timme.
Nu vet jag inte vad jag ska göra härnäst. Men jag hittar nog på något.
Kram ThereseC

50 Fröken t:

skriven

Hej es

Har du snälla något positivt eller liknande att framföra till mig idag...?

Känns lite tungt att vara mig just idag.

Det var ett enkelt recept! Då behövs ingen glassmaskin heller.

Jag har drömt några drömmar igen, två som jag minns de senaste dagar. En man som plötsligt kysste mig men denna är ngn jag känt för länge sen och jag har noll kärlekstankar om och sen inatt. Då ngn i drömmen påpekade att "wow det var på tiden, jag äntligen la upp en bild på min lilla son och en video snutt där jag tränar"

Lite wierd....

Jag önskar dig en fin söndag! Har du börjat ta ner julen ännu?
Jo just d! Gryhyttan 😔Jag hade gärna bokat besök men det är så långt från storstaden... men tänker att det kanske bara inte var meningen för mig...

Kram!
T.N

Svar: Japp.. julen är väck och det är tulpaner i vasen :) Vi kommer närmare dig så småningom.. kram :)
Esmaralda

51 Milla:

skriven

Hej, ja, det låter både enkelt och gott.
Det är en erfarenhet med att arbeta i särskola, det har jag oxå gjort, svårt ibland.
Har en fråga om min familjs o mitt boende. Vi är så trångbodda så vi mår inte riktigt bra av det. Vi får inte riktigt tillräckligt utrymme. Sparar pengar till ett eget boende då vi hyr o jämt är det ngt som ska göras här. Målas fönsterbyte elementbyte, ja, jag orkar inte mer. Det är inte så lätt att hitta ngt större att hyra o min man är ju inte så ekomiskt betrodd med pengar. Tror du att det kan lösa sig och hur ska jag dra till mig ett bättre boende? Affirmationen? Ska jag be barnen hjälpa till så tankarna blir starkare? I dag är det visning på en femrummare hel ny, vore det ngt för oss o kan vi lösa det?

52 F.u:

skriven

Imorgon åker vi är något som vi bör tänka på??

53 Fff:

skriven

Hej esmeralda snart får vi besked o hoppas så att det blir positivt... Kommer han få komma hit??

54 Kvinnan :

skriven

Hur stor är chansen att jag blir gravid iår?

55 Afrodite :

skriven

Hej!
Åhh så gott det ser ut!
Jag fick svar på min sms hälsning till honom inom 1 minut. Jag blev glad. Tar han nu initiativ till att vi skall träffas snart?
Kram

56 jessica:

skriven

Hej Es,

Nu har jag några frågor..
har min granne fått upp intresse för mig?
och har han känslor för mig?
och kommer dom tjejerna jag inte riktigt får bra vibbar ifrån,börja på samma musiklinje som jag?
Kram :)

Svar: Grannen tycker du är fin men några djupare känslor ser jag inte.. kram
Esmaralda

57 Myran:

skriven

Har en känsla av J "spionerar" på mig. Stämmer det?

58 Boudica:

skriven

Känns som jag varit rätt tyst här i bloggen på senaste, men har bara hållt mig tillbaks för läst bloggen har jag var dag!

Låter gott med denna enkla glass, men här försöker man ju undvika socker å dess kolhydrater! Och då verkar man ju bli magnet för sånt! Folk verkar helt plötsligt ständigt vilja ge mig sött!

Märklig dröm inatt, som vanligt kanske.
Drömde att jag hängde med min kollegas dotter, hos honom. Kändes som om vi var på samma åldersnivå men samtidigt var jag fortfarande vuxen.
Kollegan var ju inte hemma, men hans tjej var det. Efter som jag aldrig träffat henne så var tanken i drömmen, att hon var väldigt lik en annan tjej som jobbat med oss.
Dessa drömmar gör ju bara mig allt mer förvirrad! Vad vill de säga egentligen? ;)

Funderar förövrigt på att leta upp en kvällskurs i ett ämne, om jag nu hittar en kurs med detta ämne, tror du att det är något som skulle passa mig? Skulle jag få nån nytta utav den?
Känns som jag vill hitta något att bryta denna tråkiga vardag med!

KRAM!

Svar: Ja, hitta något nytt... det är rätt i tiden nu ... kram
Esmaralda

59 Mimlan:

skriven

Åh, esmaralda, skulle behöva ett gott råd.
Min dotter blir utsatt i skolan och jag känner att rektorn inte gör vad han kan för att förhindra det.
Vore det lönt att anmäla till skolinspektionen? Eller tror du att situationen löser sig ändå?

Stor kram

Svar: Ja jag tycker absolut du ska gå vidare med detta.. kram
Esmaralda

60 Pia 68:

skriven

Tack för svar Es, det förklarar varför valpen är uppe på natten och leker😄

61 Tingeling :

skriven

Sådana enkla recept gillar jag. Tack för tipset! Är inte så mycket för att laga mat, eller känner att jag inte har tiden. Hoppas min stora kärlek gillar att laga mat 😀

Håll tummarna för mig i morgon då jag tänker säga upp mig. Jag hoppas hon säger att jag inte behöver komma tillbaka mer. Att jag kan gå på en gång. Har försökt tänka mig in i det, att det ska bli så, hela helgen.

Har sovit mycket hela helgen. Igår till idag sov jag 22.00 till nästan 08.00. Tror jag behövde det.

Trevlig söndagskväll!

Kram!

62 Lotta S:

skriven

Es, du har sagt att det kommer att finnas nya vänner omkring mig som har mycket att ge. Förstås nyfken på detta var de finns och när de kommer? Igår kväll var vi för ovanlighetens skull på middag till en familj tillsammans med en annan familj (egentligen dotterns klasskompisar och deras familjer), kan detta med nya vänner gälla någon/några av dem?

63 Månskenet:

skriven

Kul! Låter gott o enkelt, måste testa nångång. Kanske med min downsyndromkusin tillochmed ;)
Annars, hur kommer min andra kusin att klara sej nu? Han mår imte alls bra, det syns på hans mörka djupa blick. Hans funderingar kring hur han ska klara ekonomi, föräldrarnas hus, hur hans pappa ska klara sej...you name it... Ska jag hjälpa o stöda, hur mycket? Vågar jag kräva, föreslå "nya" saker för honom eller bara finnas till (men på mina villkor, vill ju så klart orka själv också) han känns ibland väldigt krävande.
Kram!!!!

64 Misan:

skriven

Hej. Så gott med hemmagjord glass och enkelt. Det ska jag göra med barnbarnen. Känner mig så ensam. Kommer det att bli bättre. Alla har ju fullt upp och även jag men jag känner mig väldigt ensam just nu.

Svar: Kommer bli bättre... du hittar egna aktiviteter och du får en speciell vän.. så ta dina steg.. kram :)
Esmaralda

65 Skorpan:

skriven

Satan i gatan, kan inte annat säga. Är en i mitt hushåll som är kunning inom det tekniska, men denne hinner ju inte komma o hjälp med att installera det trådlösa nätverket, oh nej. Jag hoppas verkligen det var det här strulet du såg Es, o inte strul med mobilen, också. Att jag känner mig som en idiot, oh jaa, en mycket tor sådan. Nu sitter jag med ett icke trådlöst nätverk, o voila´, då fungerar det ju, men genast jag tar bort kabeln, inget nät. O sen ska det vara lösenord, för jag har ju varit o fifflat med "bandet" o gett det ett nygammalt namn... Galen är vad jag blir... O må han vara tekniskt lagd som kommer i mitt liv, jag pallar inte för detta tekniktryck ;).
Kram Skorpan

66 marie:

skriven

Hej Esmeralda! Ser gott ut och jag kommer absolut göra glassen, kanske med lite baileys i😋.
Kommer jag att flytta inom en snar framtid?
Kram

67 Mackan:

skriven

Hej Esmaralda!

ser du någon förändring till det bättre snart?
kram

Svar: Ja, det kommer så mycket bättre tider.. kram
Esmaralda

68 Skorpan:

skriven

Å ni kan aldrig tro det, men jag fick det hela connectat o nu funkar datorn trådlöst i alla fall. Månne jag fick hjälp från ovan, eller är jag smart, trots allt ;)?
Kram Skorpan

69 Mackan:

skriven

Tack Es för svaret kram<3

70 F.u:

skriven

Imorgon åker vi är något som vi bör tänka på??

71 Kvinnan :

skriven

Hur stor är chansen att jag blir gravid iår?

72 Fff:

skriven

Hej esmeralda snart får vi besked o hoppas så att det blir positivt... Kommer han få komma hit??

73 Marie:

skriven

Hej Esmeralda! Kommer det aldrig bli bättre tider för mig? Kram

Svar: Jo ,jag lovar.. mycket bättre tider kommer.. kram
Esmaralda

74 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut om vi sku träffas fler gånger? :)
Kram

75 Livsturisten :

skriven

Låter så lätt o gott att jag bara måste testa att göra den glassen. :)
Du svarade mig tidigare på min fråga om du såg nåt under 2017 för mig, att jag skulle bli en rejäl erfarenhet rikare före sommaren o det könns som just det inträffar o pågår just nu. Både plus o minus men verkligen en rejäl erfarenhet rikare blev o blir jag. Kanske inte var just detta men det är ändå väldigt starkt. Kram!

76 Orolig:

skriven

Hej Es! Ser du om mitt öra blir bättre eller kan det vara något allvarligare???

kram

77 Anna E:

skriven

Hur ska vi bära oss åt för att hitta ett nytt hus? Desperat... Ledsen... Hittar vi ett lungt boende inom en snar framtid

Svar: Öppna alla dörrar och sök.. det lyckas även om det kanske dröjer lite.. kram
Esmaralda

78 Juliana:

skriven

Hej Ez

Undrar om du ser något utseende på min framtida kärlek?
kram

79 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Den här tjejen är hon så populär som det verkar?
Tycker hon något illa om mig?
Kram

Svar: Jag kan inte se att hon tycker illa om dig.. kram
Esmaralda

80 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Är min kommande kärlek singel och söker kärleken som jag gör just nu?
Kram

81 desp:

skriven

kära es, dottern är så ledsen skriker och gråter varföR? saknar hon mormor är det därför????
KRAMAR

82 M2t:

skriven

Hej Esmeraldra
Glassen kan verkligen komma till pass nu....

Kommer vårt förhållande att bli stabilt igen? Kommer min önskan/längtan att bli verklighet?

83 Anna E:

skriven

Ok, tack. Känns dock hopplöst när vi nu försökt så länge. Kram

84 Hoppet:

skriven

Hej Esmarallda!

Ser du något nytt på ingång?
tacksam för svar kram

85 Kenzo. :

skriven

Undrar om min otur ska försvinna o. Ekonomiska. Problem o konstnärliga del ska lyckas o att jag får en ny hund med bra atityd Viktiga saker för en ö. Innevånare


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: