Drama...

 
Nyss hemkommen från sjukhusets ögonmottagning... och har tagit bort  ögonhår som växte fel och in mot ögat.
 
Det blev en dramatiskt start på dagen.
 
Bedövningen tog inte.... och  det upptäckte jag när lasernålen kördes ner i hårsäcken.. jag illskrek och  ryckte till med huvudet och fick lite skäll för man hade ju typ kunnat lasra bort hela ögat...  men va 17.. det var en normal reflex på hemskt smärta.
 
Det blev påfyllning av bedövning... jag fick hålla i en järnbit för att inte få stötar.. röken ringlade mot taket och det luktade  bränt i hela rummet.... OMG.... aldrig mer... det säger jag bara !
 
Mannen som satt i väntrummet .. såg rent skräckslagen ut när  det blev hans tur att gå in i operationssalen.
 
Tur att syster Svetlana kommer i eftermiddag och att vi ska spabada och mysa natten lång..
 
 Hoppas din fredag börjat lite bättre
 
Massa kram
1 Å:

skriven

😱.. men herregud!! Tur att du klarade👁🙏.
Händer det något på kärleksfronten snart? Ha en härlig fredag ändå 💕. Kram

Svar: Ja något bör allt hända.. kram :)
Esmaralda

2 Nadja:

skriven

Krya på Dig Esmaralda.

3 Nadja:

skriven

Krya på Dig Esmaralda.

Svar: Tackar... det går nog kvickt att komma över detta men det var räligt just när det hände !! kram
Esmaralda

4 Adad:

skriven

Oj förstår att det måste ha gjort riktigt ont när du insåg att besövningen inte tog..

Es, ser du om mustafaa kan vara den rätta för mig??

5 Fw:

skriven

Stackars dig, hoppas du mår bättre!

Har han tänkt på mig något? Tar han chansen och hör av sig snart? :)

Kram!

6 Sus:

skriven

Hej
Men fy bubblan....
Låter inte kul....
På en dålig krävs 10 positiva...
Skulle vara så glad för ett litet halmstrå 😀
Love sus

Svar: Känns som att du kommer till insikt och tar ett kliv framåt... kram :)
Esmaralda

7 Michaela:

skriven

Hua! Krya på dig! Kram

8 Mannabonne fan:

skriven

Ok. Tycker du jag bör fråga om han vill komma tillbaka till mig eller ska jag låta det vara eftersom han lämnade mig?
Har ingen magkänsla att gå på.

Kram

9 N:

skriven

Nä fy tusan!
Hoppas det inte känns något nu!
Ser något inom romantik ut att Slå till för min del?
Kram

10 Hönan:

skriven

Tack för svar <3

Hoppas du återhämtat dig lite efter traumat hos doktorn. Riktigt obehagligt lät det.

Vilken mysig kväll det låter som ni kommer ha :)

Kram

11 Helena Ir:

skriven

Nej men usch då! Stackars dig! Nej,det ska du väl inte behöva göra fler gånger..och inget någon vill,på din beskrivning..huh då!

Ha en bättre fortsatt dag med din syster Svetlana.

Kram :)

12 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Bör jag studera ännu mer till sjukgymnast? Eller bör jag vara envis och fortsätta söka arbete på de utbildningar jag har?
Jag har 3 år studie skulder!
Kram

13 Adad:

skriven

Oj förstår att det måste ha gjort riktigt ont när du insåg att besövningen inte tog..

Es, ser du om mustafaa kan vara den rätta för mig??

14 Mamman (som varit med från början) :

skriven

Nej men usch så obehagligt :( mår du bra nu...?
Själv har jag haft lite mer magproblem än vanligt och ska faktiskt efter alla år av smärta som tycks bli värre få ett ultraljud!

I morse hade jag en riktigt obehaglig dröm! Jag brukar som ajg sagt tidigare sällan minnas mina drömmar men de gånger jag minns dem så tror jag att de har ett budskap till mig. Denna gången har jag svårt att tolka och behöver hjälp :)

Jag drömde att jag kräktes och mådde väldigt illa.

Ja, det lät kanske inte som någon "stor" dröm men den var VÄLDIGT obehaglig och verklig!

KRAM <3

15 Tanten:

skriven

Usch, vad hemskt. Borde ha kollat bedövningen innan dom satte igång. Känsligt med ögonen.

Härligt med myssyster.

Kram

16 Kiara:

skriven

Tusen tack för ditt svar, Es! En jobbig period 😱














































Tusen tack för ditt svar! En jobbig period? 😱 Ser du möjligtvis hut länge den varar? Är de inom jobbet? Eller ekonomin? Eller handlar de om kärleken? Gud vad orolig jag blev nu 😰 Kram











17 Kiara:

skriven

Oj förlåt! Såg hur min kommentar blev. Fattar inte hur den blev så? 😱

Svar: Shit happens " snällt skratt" .. kram :()
Esmaralda

18 MEE:

skriven

Men herregud din stakare:(
Jag har däremot en liten blåsa under ögat som kom fram för någon vecka sedan. Det syns ingeting på utsidan men om jag drar ner lite under ögat så finns det en liten röd blåsa där. Den börjar bli mindre nu tack och lov, men det kliar ibland bara på detta öga som jag ser bäst med:( Jag har aldrig haft något sådant förut,hoppas den går bort helt snart så jag slipper någon ögonläkare.Hatar att gå till någon läkare eller tandläkare fast jag blir dödssjuk så måste det gå över av sig självt!
kram:)

19 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag och Andreas ha med varandra att göra igen?
kram

Svar: På något sätt ja... kram
Esmaralda

20 Kiara:

skriven

Hej igen!
En jobbig period? 😱 Ser du möjligtvis hur länge den varar? Är de inom jobbet? Eller ekonomin? Eller handlar de om kärleken? Gud vad orolig jag blev nu 😰 Kram

21 AnnaK:

skriven

Åh nej! Lät ju inte så upphetsande alls! Jobbigt när det ska pillras runt ögat.....så obehagligt.

Tack för svar! Ja, kanske hittar på nåt kul i helgen.....velar lite på en sak men kanske slår till då. Kan bli trevligt 😊

Önskar dig en trevlig spakväll med syster!

Kram 😊

22 Minis:

skriven

Oj stackars dig ❤❤ ta hand om dig i badet nu ikväll och bubbla på 😊

Kram till dig

23 Nettan:

skriven

Tur att det gick bra!

Trevlig helg!

24 åsa:

skriven

Men E!!
Vad du fått gå igenom.
Kära nånn!!

Krya på dig nu så du får landa o ladda upp igen.
Fråga. När kommer mr Prins in i mitt Liv?Iår?
Ork inte i hjärtat m möten m männ som leker o det gör nog denne T. kram Åsa

25 Susan:

skriven

Tjocka glasögon, utsvängda byxor , punkkläder, tonårsförälskelse.... det e mitt 70-tal.... förträngt det mesta men allt va inte bättre förr😱

Er kväll låter supermysig, njut !
Kram

26 Hej:

skriven

Fy stackars dig hoppas du mår bättre nu. Ta något extra gott att dricka i spabadet det förtjänar du verkligen.
Orkar snart inte mer det bara testas och testas lugnar det ner sig snart kommer utredningen ett ge något eller är det bara trots?

27 Khaleesi:

skriven

Usch, vad läskigt!! 😱 Tur att det gick bra! 😊

28 sippan :

skriven

Men stackars dig Es! Lät jättehemskt och så får du skäll men de blev väl rädda om ditt öga. Usch tur det gick bra. Es, kan du se om förhållandet kommer att hålla? Kram och fin helg


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: