Midsommartipsen....

Midsommar närmar sig och som vanligt kommer vännerna från Göteborg plus min
afrikanske bror och hans särbo.. och så tittar lite löst folk in under dagen då & då för en öl eller ett glas vin.......vädret kan man inte påverka men däremot kan man påverka godsakerna som serveras
 
 
 
Den här gången har jag tänkt att det blir klassisk midsommarmat... med matjes så klart fast jag ska slå lite knut på mig själv och göra två egna sillinläggningar ... och så ska jag grava en  bit lax.. tack finländskorna för  goda receptet :)
 
I år ska jag satsa extra på  desserten....
 
 
 
Den här knäckiga jordgubbspajen bakade jag nyss.. på prov och den häll måttet ( smakade själv bara en LITEN bit ) .. så en sådan kommer det att bli:
 
'Knäckig jordgubbspaj

1 liter jordgubbar i skivor

1/2 dl sirap (jag använde mörk, men ljus går lika bra)

125 gram smält smör

1/2 dl vispgrädde

1/2 tsk bakpulver

2 dl strösocker

1 3/4 dl vetemjöl

2 dl havregryn

1/2 tsk vaniljsocker

Gör såhär;

Sätt ugnen på 150 grader.

Skölj, snoppa och skriva jordgubbarna. Lägg dessa i en smord pajform. (ca 25 cm i diameter)

Blanda samman alla torra ingredienserna. Smält smöret och blanda med sirap och grädde. Häll i smörblandningen i de torra ingredienserna. Blanda om ordentligt.

Häll smeten över jordgubbarna och bred ut så att allt täcks. Grädda mitt i ugnen i ca 45 minuter, i mitten av ugnen. Om du tycker att pajen börjar bli för mörk kan du låta pajen stå på nedersta falsen de sista 10 minuterna.

Servera med en kula vaniljglass eller en klick grädde

............................

 

Och så blir det en lite annorlunda  rabarberpaj !!

Fyllning:

400 gram rabarber i bitar

½ dl vetemjöl

2 dl strösocker

2 ägg

 

Knäcktopp:

2 dl mjöl

4 dl farinsocker

200 g smält smör

 

Gör så här:

Blanda alla godsaker i fyllningen  till en underbar gegga  och lägg i botten på en smord form. Klart so far. Blanda alla andra  godsaker och höll över fyllningen. Njut av åsynen och sedan in i ugnen i 45 min i 200 grader. Sluka pajen med glass, vanlijsås eller vispgrädde.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Och inte nog med det.. jag ska göra en semifreddo också....

 

2 färdiga marängbottnar ( finns att köpa bland tårtbottnarna på affären)
4 äggulor
4 äggvitor
2 msk socker
5 dl grädde
400 gram ljummen nutella

Gör denna fantastiska glasstårta så här:

 

Knäck äggen och separera äggulor i en skål och äggvitor i en. Vispa äggvitorna med 1 msk socker och vispa den till hårt skum. Vispa sedan äggulorna med en msk socker tills de blir fluffigt. Sist vispar du grädden, vispa den tills du kan bilda toppar med den.  Ta fram en rundfor, med avtagbara kanter på cirka 25- 25 cm.
Lägg den första marängbotten där, krossa sedan den andra i en skål, vänd ihop äggvitor, äggula  och grädde och blanda i hop med marängkrosset. Ringla ner den ljumna nutellan, går bra att värma i micron några sekunder.  Fyll sedan upp formen med denna blandning. Blir någon smet över kan man göra portionsformar och frysa in. Ställ sedan in hela glasskakan i frysen i minst 5 timmar innan servering.
Gott med friska bär till.

Denna måste ni prova – krispig , chokladig och alldeles alldeles uderbar!

Ta fram den i god tid så att den hinner tina något – då är den godast.

----------------------------

Fördelen är att jag kan göra alltsammans NU o frysa in.....

Någon som har bra midsommartips att dela med sig ??

Kram & kärlek

1 Dove :

skriven

Hej E!

Jag undrar om du ser något hus för mig och min familj närmaste tiden ? Vi är öppna för att bygga lika mycket som att köpa. Ser du något kring det ? Vi ska sälja lgh till hösten och hoppas på att få bra för den så vi har en kontantinsats. Snälla ser du något kring detta <3

Kram

2 Fina:

skriven

Hej fina Esmaralda! Ser det bra ut att satsa på A? Kommer det att bli stridigheter och bråk mellan oss i framtiden, eller ser det lugnt och bra ut? KRAM

3 Jennifer:

skriven

Godmorgon! Midsommaren, ja... Den har känts så himla långt borta men nu är den snart här! Ditt midsommarfirande låter roligt, Esmaralda. Själv tänker jag varje år att jag i god tid ska göra upp planer för modsommaren, men så blir det ändå platt fall... Brukar sen stå där utan planer alls, och vara ensam. I år har jag nyligen börjat på ett nytt jobb, så jag vet inte ens om jag ORKAR göra något speciellt på midsommaren. Men visst vore det roligt!

Jag undrar vilket alternativ som känns bäst för mig, att själv ta kontrollen över situationen och välja själv, eller att avvakta och vänta några månader? I hjärtat känns det första alternativet bäst, men jag ber ändå om råd för jag brukar inte alltid välja så smart då jag följer hjärtat. Kramar

Svar: Jag vill föreslår att du tänker ett varv till.. kram
Esmaralda

4 Michaela:

skriven

Låter som att du kommer få en härlig midsommarafton. Jag jobbar hela midsommar så inget firande för mig. Midsommar är en riktig mörk helg på akuten så man vet lite vad man har att vänta. Kram och trevlig fredag alla.

Svar: Ja du kommer vara sysselsatt... kram :)
Esmaralda

5 Helena Ir:

skriven

Mycket gott dina gäster ska få äta :) Recept att passa!

Lite piggare..så jag är vaken tidigt..och ska bege mig till träningen..

Om midsommar vet jag inget..det blir en glad överraskning..det går att mysa lite själv också..

Ha en fin dag :)

Kram :)

Svar: Jadå det är perfekt att mysa själv på midsommar också.. kram
Esmaralda

6 J:

skriven

Semifredon är ett måste😋😋.. gör den varje år. Alla älskar denna efterrätt☺️.
Småplock.. snittar, småpajer,tacochips med fyllning på.
Hur blir kvällen?💕. Kram

Svar: Ja det är en favorit ... går alltid hem.. kram
Esmaralda

7 X:

skriven

Hej, vad ser du om det blivande lilla barn som ska komma till mig? :-)

8 Skorpan:

skriven

Låter smarriga dom dära bakverken :). Blir säkert succé på midsommar. Kommer ihåg att du skulle ha haft några sillrecept som bara behöver röras ihop, typ skä´r sillen i bitar och blanda ihop ingredienserna till såsen... Vad var det frö recept? Tänkte om jag ksulle komma mig till skott där ;), annars kan det vara dåligt...

Första midsommaren hemma efter att jag flyttade från min hemstad. Kommer säkert att kännas konstigt, eller så inte. Annorlunda. Blir väl att grilla o äta gott, vad annat? Kan ju hoppas på att bli bortbjuden förstås ;). Hur som helst så blir det säkert bra.

Midsommarsöndag blir det resa och då vet jag ett gäng som är taggat. Definitivt nåt att se framemot :). Lika kul varje gång jag kommer bort hemifrån, undrar nog om jag varit nomad i ett tidigare liv...

Nå nu är livet här och idag ska jag få höra huruvida jag har ena benet i graven eller inte ;), besök till doktorn. Är det depression eller något fysiskt fel på mig, får se. Efter det en kort arbetsdag, hoppas jag och sen hem ,till butiken o ordna upp i hemmet. Det bor en jättelat mamma här under sina ensamma veckor, huga...

Hoppas solen skiner på er alla, här ser det lite regntungt ut idag.
Kram Skorpan

Svar: Ska se om jag hittar receptet.. i så fall kommer det under dagen :) kram
Esmaralda

9 sus:

skriven

hej
allt låter fantastiskt....
har inga tips....
behöver alla jag kan få....
love sus

10 Frida:

skriven

Mums låter smaskigt. Tack för tipsen de ska jag absolut testa. Ha en bra dag. 😁
Kramar 💛💜💛

11 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda. Kommer jag någon dag att flytta tillbaka till Afghanistan och jobba? Kommer det att dröja länge innan jag återvänder? Varför längtar jag tillbaka VARJE DAG?

12 Jossan :

skriven

God morgon!

Äntligen fredag men såklart slutar jag 5 idag också.. Och nästa fredag.. Jag ska verkligen göra allt för att få nytt schema till nästa termin. Inte okej att det bara är jag som har sena tider..

Årets midsommar spenderar jag i Spanien med min familj. Jag tyckte först der var dumt att åka iväg över midsommar men nu ångrar jag inget. Mina vänner ska ändå åka iväg alltihop.

Alla presenter som ska till USA har kommit. Blev en bobbo till bebisen, en svensk flagga, en Majalyckta och en bok med svensk fika som är översatt till engelska :)

Jag längtar efter semester och jag mår så dåligt i kroppen. Tur det bara är 6 arbetsdagar kvar!

Övade på min intuition igår med en avläsning och det gick super!

Imorgon blir det att fixa i garderoben sen städa på toaletten. Sen är jag uppackad i min lgh!

Kommer min syster gifta sig i Spanien nästa år?

Kram

Svar: Härligt med Spanien.. du får ha det riktigt bra !! Och snart kan du börja trivas på allvar i lägenheten... greja med lite småjusteringar då och då så du får till det sista i mysfaktorn.. kram :)
Esmaralda

13 Varis:

skriven

Hej Ez!
Tack för goda tips! Kan man byta ut jordgubbarna mot nåt annat istället? Den pajen lät så himmelskt god! Vill testa!

Kommer det att bli en bra sommar för mig och barnen?

Kram

Svar: Ja det bör man absolut kunna... hallon eller blåbär kanske.. och det ser ut att bli en bra sommar på det stora hela.. några downs men inget allvarligt.. kram
Esmaralda

14 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Idag hoppas jag få svar på mina två frågor; Är det någon mer än N som kör hans skåpbil? Ser ibland en kille som jag inte tycker är lik N men jag kanske har fel? Samt har N en flickvän? Hoppas hoppas hoppas verkligen på svar! Kram Zoey 💕

Svar: Kille som inte är lik N är inte N.. kram
Esmaralda

15 F:

skriven

Godmorgon så är det fredag igen.. . Nutella tårtan ser farlig ut 😍

Jag håller på o kollar resor lite..i djungeln..men så dyrt det är..ser du oss komma iväg? Blir det bra isåfall. Kram

Svar: Någonting lär du kommer iväg på och semifreddon är exakt lika farlig som den ser ut.. kram :)
Esmaralda

16 <3:

skriven

Tack 🙏 för midsommar tips/ recept. Den här midsommaren blir det souvlaki grekisk sallad bondbröd tzatsiki och moussaka till middag. Lite ovant att fira i Grekland. Kul och förnya sig lite. Annars älskar jag vackra midsommaren i Sverige.
Varför drar de ut med att gå ut med vinnaren ? Först var sista dagen i maj att tävla sen sjätte juni
Och i förrgår skulle man få veta. Har jag någon chans ? Verkligen gått all in.
Kram

17 F.u:

skriven

Åh längtar till midsommar vår enda lediga dag i sommar 😊

Undrar om du ser något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

18 Fatima:

skriven

Godmorgon undrar om du ser något meddelande till mig ifrån andra sidan kram

19 Anonym :

skriven

Vad är det för fel på G. Var ut med tjejerna igår och då ringer han fyra gånger fast jag skrev att vi satt och åt. Och sen ett kort sms att han åker bort imorgon och att vi möjligen ses på söndag. Han skrev inte vart han skulle åka. Förra helgen stannade jag hemma för jag märkte att han blev sur.
Ångrar det nu.

Svar: Han vill ha allt fokus... känns inte bra.. kram :)
Esmaralda

20 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för de bra tipsen.
Jag älskar jordgubbstårta på midsommarbordet.
Den här midsommaren har jag inget planerat hoppas det kommer bli någon rolig aktivitet?
En annan fråga, jag skrev till honom och förklarade varför jag känt mig sårad utav honom för han frågade. Jag förklarade men hade en viss ånger efteråt, kan jag ha gått på för hårt? Blev han berörd tror du?
Kram

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Jäklar i min topp vilka efterrätter du gör !!!

För mig big nono ...Gjorde en pinocciotårta till nationaldage ...kan rekommenderas ! När en novis som jag klarade av det på första försöket...nu var den så söt så jag kunde avhålla mig ;-) men ställ fram ngt chokladnötigt...och jag faller...

Ha en härlig Fredag !

Kram Anki med flock

Svar: Jag med.. exakt... kram :)
Esmaralda

22 Browallia:

skriven

Den ena kollegan efter den andra får tjänster som de har sökt medan jag inte ens har fått komma på intervju för de tjänster jag har sökt. Det är stor oro i arbetsgruppen inför de förändringar som planeras för framtiden och ingen vill arbeta kvar under de villkor som vi kommer ställas inför. Kommer det lösa sig med en annan tjänst även för mig?

Kram ♡

Svar: Ja jag ser dig på annan tjänst.. kram
Esmaralda

23 💕:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att han kommer känna saknad efter mig?
Kram

24 Willa:

skriven

God morgon! Jag har läst din blogg varje morgon i minst fem år och jag bara älskar din blogg denhar allt som passar mig! När startade du bloggen? Skulle va roligt och de ditt första bloggande.
Har fått många bra seanser under åren som ofta handlar om min son som inte mår så bra. Tror du att det komer ordna sig någon gång känner mig så förtvivlad och orolig!

Svar: Jag bloggade på Metro allra först... det är evigheter sedan :) Din son kommer må bättre--- jag hoppas han söker och tar emot hjälp... kram
Esmaralda

25 Filippa :

skriven

Hej kommer jag få min tandemcykel såld i sommar?

Kram

Svar: Jag det känns så.. kram
Esmaralda

26 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du jag kommer bo kvar på ön!? Eller tror du jag kommer att bo på fastlandet ? Älskar denna Ö Kram 😃

Svar: Du kommer bo på fastlandet men kommer så småningom tillbaka till ön.. kram
Esmaralda

27 Synnöve:

skriven

Hej Esmeralda, Mmmm..! så mycket gott du ska bjuda på, själv kör jag det klassiska, fast din semifreddo med jordgubbar den tänker jag testa...;)

Träffar jag någon ny/gammal kärlek tro?

Ha det fint!



28 Filippa:

skriven

Hej glömde skriva med denna fråga på den andra så.

Blev min kollega glad när jag sa att jag skulle sakna henne jätte mycket om hon skulle va hemma och va mammaledig ?

Kommer hon och höras när vi är ifrån varann

Kram

Svar: Ja hon blev glad över att bli saknad.. kram
Esmaralda

29 Lotta:

skriven

Midsommar är ju mysigt, men det finns så många som inte har någon att fira med och då är det inte lika mysigt...Vad gör man då? Läser en bok, ser på film, hoppas på regn och att dagen snart är slut 😫.

30 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer deras relation att fördjupas? Blir den långvarig? Och passar de varandra?
Kram

31 Tjejen:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner mig lite dum om jag vart för hård eller bitter mot honom. Tror du han tycker illa om mig? Verkar han gilla mig? Kram

32 🌸:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att jag går in i ett förhållande i år? Och möter någon? Längtar såå efter kärlek och en partner
Ser jag ut att ha något att göra på midsommar?
Kram

33 🌸:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att jag går in i ett förhållande i år? I början på nästa? Och möter någon? Längtar såå efter kärlek och en partner
Ser jag ut att ha något att göra på midsommar?
Kram

34 Lilly:

skriven

Åh vad jag skulle vilja åka ut på äventyr..ser du mig görs det??

Sen undrar jag om jag kommer bo utomlands i framtiden? Kram

35 Fatima :

skriven



Godmorgon undrar om du ser något meddelande till mig ifrån andra sidan kram

36 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns han nöjd i sin nuvarande situation? Är han säker på sitt val? Och kommer det att hålla och fördjupas?
Kram

37 Wueen:

skriven

Undrar hur det här gått för min mosters pojke. Han har inte haft det lätt, växte upp utan sin mamma...finns det möjlighet du kan se något. Kram

38 Natalie:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att jag möter någon som jag går in i ett förhållande med i år? Eller nästa?
Kram

39 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att jag går in i ett förhållande i år?
Kram

40 Mariao:

skriven

God morgon!
Oj oj oja...vad ambitiös och duktig du är!

Kan du se om mitt ex har mottagit brevet från advokaten?

Ha en härlig dag!

Kram,
Maria

41 Agnes:

skriven

Fina recept!

Det där kommer nog att försvinna som smör i solsken, misstänker jag!

Jag jobbar hela midsommarhelgen! Bekommer mig inte ett dugg, då jag känner mig klar med det där. Var ju viktigt när barnen var små, men sedan så kunde jag ju skippa det där.

Är ju inte speciellt intresserad av att fira. Känns bara stressigt. Någon gång har jag varit själv på Skansen.Eller på Grönan. Eller jobbat.

Ännu en fördel med att vara singel..att inte behöva flänga iväg till folk man inte känner eller inte gillar.

Min mardröm skulle vara att behöva tillbringa en midsommar tillsammans med en massa fulla människor på en ö. Eller ute på landet i ett sketet gammalt hus.

Gjorde som liten,och det enda jag tyckte var att det var ytterst obehagligt.

Mycket därför som jag avhåller mig från en relation...just det här med att "fira" högtider med folk som tillhör en partner...blotta tanken ger mig gåshud...jag ser inget nöje i det...gillar ju att vara hemma med mig själv o bestämma helt själv vad jag ska hitta på...

Ska jag lära känna folk, så vill jag själv bestämma vilka det ska vara...inte umgås bara för att de är släkt med en partner...nej...jag har verkligen inget sug efter en relation...skit samma vem karln är...han kan vara kunglig, förmögen eller världskänd...vill han ha umgänge med sin släkt, så får han göra det själv...eller välja en mer foglig o dresserbar kärring än mig...haha!

Nåväl...som tur är så slipper jag de problemen!

Ni som nu gillar att mingla med släkt o vänner, ha en jättetrevlig midsommar!

Kram!

42 Seperation⭐️:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att sakna mig? Eller har han gått vidare?
Kram

43 Madeleine :

skriven

Hej ez!
Pratar med en kille på nätet som jag fastande för men nu har han inte varit online på 2 veckor. Kan du se om det hänt nåt? Eller har han träffar någon annan?

Kram

44 Rädd:

skriven

Hej E!

Varför svarar inte läkaren på mitt mail? Är hon ledig eller har hon hittat något avvikande på proverna och funderar på hur vi ska gå vidare?

Kram och kärlek.

45 Mimi 1:

skriven

Hej! Jag bantar men ska i alla fall äta glass och jordgubbar till midsommar.

Hur blir hösten, blir det någon bra förändring i min hopplösa tillvaro??

kram

46 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Tycker han illa om mig eller tycker han att jag är tragisk?
Kram

47 Pia1:

skriven

Norrlands midsommartips får bli långkalsonger, mössa och vantar! Usch är rätt less på kylan (tio plus) men barnen är inte lika sugna på att flytta neråt. Det verkar som det flyttat in en osynlig katt här? Flera gånger har en "katt" hoppat upp på fotändan i sängen på kvällen men det är ingen där? Är det ens en katt eller är det talismanen? Det började några dagar innan den anlände 😊

48 Linnean 🌸:

skriven

Du, det där lät vääldigt smaskigt!!
Vill nog testa båda! Nutella är jag fruuuktansvärt svag för! Men bör ju inte äta sött!! Lite dumt det! Kör väl det traditionella vid midsommar oftast med grillning på kvällen. I år vet jag inte om jag blir här i stan eller ute i skogen hos katten med stort S och hans husse. Men oavsett kan jag ju testa pajen! Nu är det sol så läge att ta vara på den!! Tack för tipsen och ha en skön dag! Kram...
/Linnean 🌸

49 Jessica:

skriven

Hej Es,

Vad känner han för mig?
Har han tröttnat på mig, eller är han förvirrad?
Hur stor är chansen att det blir han och jag snart?
Älskar han mig eller har han en annan tjej i tankarna?
Kram

50 Lilly :

skriven



Åh vad jag skulle vilja åka ut på äventyr..ser du mig görs det?? 

Sen undrar jag om jag kommer bo utomlands i framtiden? Kram

51 Carolina:

skriven

Oro över min vän som fick diagnosen tumör i hjärnan hon har ju valt att inte ta bort den och det oroa mig för hon är min bästa vän vill ju inte förlora henne för hon är en underbar människa kommer hon fixa det länge eller kanske man kan hoppas på ett mirakel. Jag vill inte att hon försvinner.

52 <3:

skriven

Hej kära Es,Så gott med tårta och dessert. Den här tårtan brukar jag göra som förrätt till dem som inte gillar sill på midsommar.
Laxtårta toppad med löjröm
Kavringsbotten
75 g smör
200 g kavring
Fyllning
200 g kallrökt lax
1 st liten rödlök
250 g kesella
3 dl gräddfil
0,5 dl dill, hackad
2 msk färskriven pepparrot
salt
4 st gelatinblad
kallrökt lax i tunna skivor
citron
dill
löjrom
Smält smöret och låt det svalna. Smula brödet i en matberedare. Tillsätt smöret och blanda.
Häll över smulblandningen i en form med löstagbar kant, cirka 24 centimeter i diameter. Tryck ut smulorna med handen över bottnen och en bit upp på kanten. Låt formen stå minst 1 timme i kylen.
Finhacka lax och lök. Blanda kesella, gräddfil, lax, lök, dill och pepparrot. Smaka av med salt.
Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten cirka 5 minuter. Lyft upp dem och smält dem på mycket svag värme. Blanda ner 3 msk av laxröran i kastrullen och rör ut med gelatinet. Häll över smeten i laxröran och blanda noga.
Bred ut fyllningen över bottnen. Täck över med plastfolie och låt tårtan stelna i kylen minst 4 timmar. Garnera med laxrosor, löjrom citron och dill vid servering.
.................................................
Blir det kärlek igen mellan mig och D. Har alltid tänkt att det är han jag ska skaffa barn med. Känns som det börjar lätta lite mellan oss. Han skickade kort på sin altan och ville visa hur fint det blev. Kanske måste få till det där brevet trots allt ? Förstod inte att han blev så sårad och ledsen och bara stängde av mig flera veckor.
Kram & Love
<3 <3 <3

53 Job:

skriven

Hej Esmaralda.
Det har vart mycket felslag i kassan där jag jobbar. Är rädd att jag får "skulden" för att jag är ny. Tror du skulden läggs på mig? Eller är jag liksom den "misstänkte" hos chefen?
Kram

54 Louise:

skriven

Vi kommer förmodligen antingen vara uppe hos makens föräldrar eller på kolonin eller så är vi bara hemma.
Idag har barnen avslutning. Izabellas klass upp till fyran hade sommaravslutning i förmiddags och nu på eftermiddagen är det dom storas tur.
Sen blir det att springa ärenden till de sociala för att kunna ta itu med CSN.
Är så less på alla problem vi har med det ekonomiska.

Blir det något av de jobben jag varit på intervju hos i måndags eller något av dem som jag ska gå på nu på tisdag och onsdag?
Behöver typ ett jobb omgående.

Ha en fin dag och tacksam för svar.

Kramar.

Svar: Jag kan inte säga om det blir något av dessa jobben men som jag sagt innan så ser jag dig i arbete och det känns inte som om det dröjer så länge.. kram
Esmaralda

55 TjejenO:

skriven

Kära Es,
Att du skrev om midsommar och mat idag, ska jag kanske se det som ett tecken?🙈
Har nämligen blivit antagen till att skriva en blogg för ett företag (efter ett testinlägg) om vin och mat (och allt som tillhör det).
Jag är dock lite kluven, jag jobbar ju heltid from augusti efter Nin mammaledighet, man ska skriva minst varannan dag, kommer jag klara det?

Stoor kram!

Svar: Om et intresserar dig tillräckligt så klarar du det.. kram
Esmaralda

56 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,
Min chef är rätt ointresserad av vår grupp och hur vi mår. Han är bara intresserad av att prata själv och leveranser. När han började för ett år sedan verkade han bra, sen har det spårat ur. Det är en grupp seniora människor som väljer att paddla på och låta honom tappa greppet på egen hand även om det tar längre tid. Flera har försökt prata med honom om sakfrågor när de upplever att han snedseglar men samtliga har tröttnat- det kostar för mycket. Jag funderar på att säja det till honom vid mitt nästa fokussamtal-det går emot min kompass att inte säga något, att inte återkoppla på beteendet. Skulle det vara dumt att göra det? Kram!

57 EPM:

skriven

Hejsan!

Så gott! Ja det blir liksom ingen midsommar utan matjessill.... Ska testa den där jordgubbspajen.

Idag är jag inte duktig, jag är hemma "sjuk". Orsaken är egentligen att mina fördämningar brast igår, grät halva natten och kunde inte få hejd på det.
Jag känner mig otillräcklig och vilsen på samma gång, ser du om det lugnar sig för mig snart rent känslomässigt- stabiliseras liksom?

Kram

58 Mimmi1:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer F.L visa något mer intresse för mig? Ser han ut att hålla av mig?
Kram

59 Lilly:

skriven

Prövar lyckan igen 😊

Åh vad jag skulle vilja åka ut på äventyr..ser du mig görs det?? 

Sen undrar jag om jag kommer bo utomlands i framtiden? Kram

60 Fatima:

skriven



Godmorgon undrar om du ser något meddelande till mig ifrån andra sidan kram

61 Susanne Amalia :

skriven

Tack Linnean.. Jag är glad i botten och jag ber om hjälp av Änglarna.. Det är en styrka.. Att veta att de vakar över en... 💕 tåkigt att du är sjuk.. Sänder dig kärlek och healing.. Be till Ärkeängeln Rafael han är healad av Gud och ger healing.. Men jag tror att du redan kan och tack för healing jag har fått... Det är helt underbart... Stor kram 💕.

Tack än en gång till Esmaralda i natt har jag målat glas och nu har jag bara två kvar.. Handla städa Laga mat.. Nu sitter jag i bilen på väg till Sonens utspring.. Student... Han har studerat i Örebro så det är en bit.. Grattis till Cornelis som tar studenten i dag.. . . . . . 💕

Kärlek till alla.. 💕.

Hälsa MG att han ska njuta av dagen... Önskar även matte en fin dag... 💕.

Fråga:det finns en man so. Har friat till mig.. Menar han allvar och kommer jag att få skriva provet en annan dag än den 16/6

62 Ano:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir jag själv i över ett år till? Eller har jag hittat någon inom ett år som jag är i ett förhållande med?kram

63 Tisa:

skriven

Elin och hennes pojkvän har för ett tag sedan fått en liten son, som förmodligen kommer att placeras hos en fosterfamilj. Jag anade att detta skulle ske, jag vet dock inte vad det är som inte fungerar. Men jag vet att dom aldrig skulle göra barnet illa. Men jag skulle tro att det har att göra med kopplingen till olika saker, en koppling som finns naturligt hos dom flesta människor. Hursomhelst, om han nu hamnar hos en fosterfamilj.. kommer dom då att få vara delaktig i sonens uppväxt?

64 Tisa:

skriven

Förresten dina bakver ser otroligt goda ut!

Min kusin gjorde för tre år sedan en midsommartårta gjord på två marängbottnar; Hon lade först marängbotten nummer ett och bredde ett rikligt lager philadelphiaost på den.. Sen la hon på andra marängbotten på philadelphian för att bre ut ännu ett rikligt lager för att sedan toppa med jordgubbar.

Jag var vääääääldigt skeptisk, men det var faktiskt väldigt gott! :)

65 Elisa:

skriven

Hej!
Vad kan denna dröm betyda?
Kram

66 Alice:

skriven

Mmmmums vad goda desserten härlig midsommar ni skall ha:)

Ser du mig gå på något festligt?
kram

67 Gemini:

skriven

Hej ezmaralda!
Min magkänsla säger att han och jag skulle kunna funka ihop. Han är så fin:) Men rätt vad det är tar tvivlet över... Jag undrar var du ser kring mig och han? Kommer de gå vägen?

Kram!!!

68 Susanne Amalia :

skriven

Tack Linnean.. Jag är glad i botten och jag ber om hjälp av Änglarna.. Det är en styrka.. Att veta att de vakar över en... 💕 tåkigt att du är sjuk.. Sänder dig kärlek och healing.. Be till Ärkeängeln Rafael han är healad av Gud och ger healing.. Men jag tror att du redan kan och tack för healing jag har fått... Det är helt underbart... Stor kram 💕.

Tack än en gång till Esmaralda i natt har jag målat glas och nu har jag bara två kvar.. Handla städa Laga mat.. Nu sitter jag i bilen på väg till Sonens utspring.. Student... Han har studerat i Örebro så det är en bit.. Grattis till Cornelis som tar studenten i dag.. . . . . . 💕

Kärlek till alla.. 💕.

Hälsa MG att han ska njuta av dagen... Önskar även matte en fin dag... 💕.

Fråga:det finns en man so. Har friat till mig.. Menar han allvar och kommer jag att få skriva provet en annan dag än den 16/6

69 skuggan:

skriven

Hej Es

Hittar jag rätt väg?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: