Sötchocken...

 
 
På begäran kommer här lite bilder av dotterns  fyra sibiriska kattungar !
Alla har  fått nya hem.. och när de är 12 veckor  blir det flytt för hela flocken... och jag har förstått att just den här rasen är väldigt populär
De är rasande trevliga.. sociala och nyfikna och älskar mys !!
 
 
Det är Lego shima kullen och alla har fått namn efter figurerna i Lego Shima och det är  barnbarnet Ozzy som ligger bakom....
 
 
 
 
 
 
Man får ju bara en sötchock av kattungar - eller hur ?
 
Begriper inte att Mannabonne Glenn är så livrädd för dem och tjuter och skriker som en stucken gris så fort de närmar sig !!
 
Och när han upptäckte att det inte bara fanns en utan FYRA stycken... gick han ordentligt i spinn och den stora klumpen  på 15 kilo ville upp i famnen.. men se.. där går gränsen !!
 
 
 
Häromdagen råkade han illa ut igen... och den här gången var det   fiskmåsar som gav sig på honom.
 
Han hittade en liten fiskmåsunge på marken.. som han luktade på och undersökte... väldigt snällt och försiktigt... men det tog  föräldrana ingen hänsyn till
 
De vässade näbbarna och stördök.... rakt mot MG som sin  vana trogen skrek som en mistlut... jag kastade vad jag hade för händer.. och   han rusade förb mig , in genom dörren  som en oljad blixt och in under sängen.... längst in....
 
 
Livet kan vara tufft  ibland för en feg men hjärtesnäll liten bulldog...
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 Camilla:

skriven

Jag kan inte förstå varför mitt försök med killar alltid går åt fanders, är igen så olycklig när en kille bara utnyttjat mig, jag trodde han tyckte om mig, hur kan jag välja så fel? Borde väl avstå från killar helt, men ensamheten är så tärande att jag vill ha nån vid min sida, men jag hoppas det ändrar sig i nåt skede... Kram

Svar: Ett tips är att du inte gå " all in" direkt.. avvakta.. lär känna hans personlighet och du kommer känna av de som bara är ute efter lite kul.. kram
Esmaralda

2 <3:

skriven

Herregud så söta. Kattungar får mig att smälta.
Ska jag ta chansen med konserten ikväll när jag blir medbjuden?

Vet du Es blev en träff med T igår. Mycket trevligt. Han är sån gentleman eskorterade mig till dörren. Trodde inte att han skulle våga träffa mig. Gillar han mig fortfarande efter gårdagen ?
Kram
💗💗💗

3 Helena Ir:

skriven

Så söta kattungar..även jag som inget husdjur ska ha..faller för de där små :)
Samma sak är det med..att om jag skulle ha en hund,det vore då trevligt med en lik MG..för den hjärtesnälle mannen har en sån charm..och vem är inte feg,i vissa situationer..måsar däremot..nej tack!

Lite stiltje i mitt liv..ser du något i nära framtid? Amore?

Träning på programmet..idag skulle jag få med mig en väninna..

Ha en fin dag..

Kram..och puss till MG

4 Anonym :

skriven

Hej Esmaralda hade en mysig kväll med vänninor. Direkt när G fick veta att vi drack champagne på hotellet så kom det sura sms att han inte vill vara tillsammans med någon som har ett krogliv. Och ska jag behöva komma ner för att prata med dig på BA. Själv var han ute förra helgen och blev full och dryg. Tror han har problem med alkohol.Själv sa han i tisdags att han skulle jobba borta en vecka klart man planerar med vänner då. Nu helt plötsligt ska han vara hemma i helgen är det för att hålla koll på mig ? Tar det slut i sommar mellan oss. Jag börjar redan gå vidare i tanken

Kram

5 Jennifer:

skriven

Hej! Vilka ljuvligt söta små ullbollar! :-)

Esmaralda, borde jag avvakta i juli och augusti? Kommer det att löna sig att vänta, eller blir det förgäves? Kram

6 Carina ST:

skriven

Så otroligt söta! MG är nog ändå rätt förståndig :) Katter kan ju vara oberäkneliga och säga ifrån utan förvarning. Rätt vad det är åker klorna fram. Men när man lär känna dem så lär man sig var deras gränser går :) Vi är så glada över vår katt som vi adopterade från katthemmet. Hon ger så mycket kärlek, möter oss när vi kommer hem och "småpratar". Hon vill gärna vara med överallt, stängda dörrar är det värsta hon vet.

Tack för svar om bilen i sommar! Vad skönt att höra att vi kommer kunna köra ner istället för att ta tåget med katt och packning.

Idag är det möhippa för min syster!!!

Kram, Carina ST

Svar: Och den här katten älskar er.. hon är så glad att hon är er familjemedlem. Ha det nu så kul på möhippan.. kram :)
Esmaralda

7 Fina:

skriven

Godmorgon Esmaralda! Jag undrar hur sannolikhet det är att det blir med A? Och hur stor sannolikhet är det att det blir med någon annan? Vad får du för känsla?

8 EPM:

skriven

Åh så söta!!

Jsg saknar så att ha katt i mitt liv. Men det får jag ordna senare.😊 En sak i taget!

Situationen med J har börjat påverka mig fysiskt, rent stressrelaterat. Därav tidsgräns och krav från min sida. Detta kanske inte alls gynnar mig, men ja allt är i min mening bättre än ovisshet.

Kramar❤

9 O:

skriven

Åh så söta💕. Hemska fiskmåsar😡.. livrädd för dom.
Tror du att det blir romantik💕Snart? Kram

10 sus:

skriven

hej
men så söta.....
riktiga gullungar......
de är väll bara och bita i hopp.....
love sus

11 Filippa:

skriven

Hej hur går det för min bästa kollega?

Kommer vi umgås i mellan åt på fritiden?

Kram

12 Smöla:

skriven

Såg att någon har tagit samma alias som mig.. Du får gärna byta om du ser detta!!
Jag har såå mycket kärlek inom mig som jag bara vill ge till den person som jag gillar...kommer jag få göra de snart?

Svar: Ja det kommer du du absolut.. kram
Esmaralda

13 Pia:

skriven

Kära tid så söta de är :)

Hur tror du att det går med den man jag ska träffa på tisdag?

Kram

14 Tingeling :

skriven

Jag dör söthetsdöden! Jag gillar sovställningen på bild två 😊 gulliga.

Idag blir det tvätt, lite handling och sen studentfest!

Trevlig fredag!

Kram!

Svar: Ha det så trevligt på festen.. kram
Esmaralda

15 Jossan :

skriven

Ja asså fiskmåsar är inte roliga att ha med att göra! De är aggressiva om man kommer nära deras barn. De kan ju inte flyga och om de då trillar ner från taket så kommer de inte upp... vi har haft sånna på mina gamla jobb och vi vågade inte ta ut barnen.

Idag är min sista jobbdag och jag jobbar till 17.00... det suger lite men ska se om jag kan gå lite tidigare. Ikväll ska jag träffa mitt gamla jobb på after work! Ska bli trevligt :)

Du sa att det var stor chans att jag skulle kunna gifta mig inom 3 år. Kommer vi träffas i år då?

Nu ska jag göra mig i ordning och åka till jobbet!

Kram

Svar: Önskar jag kunde se när.... men icke.. h nu en riktigt kul after work.. kram :)
Esmaralda

16 Michaela:

skriven

Jag mår inte bra på jobbet efter allt som har hänt med kollegan. Älskar de flesta av kollegorna och patienterna men jag känner bara att jag måste bort därifrån för att kunna läka och gå vidare. Kan inte göra det när jag ständigt sätts i den miljön där jag blivit utsatt. Är en plåga att vistas där för går runt med ett tryck över bröstet mm och de dagar jag jobbar dagpass sover jag bara 1 timme. Har fått en psykolog idag men blir uppehåll till augusti. Kommer jag hitta nytt jobb? Finns det något hopp i denna mardrömssituation? Kram

Svar: Sök aktivt och sök brett... du kommer vidare på annat jobb och det kommer göra dig gott.. kram
Esmaralda

17 Dunegull:

skriven

Såå söta!
Ser du hur midsommarhelgen blir? Blir det okej i stugan?

Kram och Trevlig Helg!

18 Misstjejen:

skriven

Hej

Tar kvinna F emot positiv i onsdag mot mig och kommer vi träffa något gång i framtiden?

19 Kiara:

skriven

Hej Es!
Det håller jag verkligen med om, det var verkligen sötchocken. Gud så söööta dom är! 😍💖Stackars MG! Ligger han kvar än eller har han vågat sig fram nu? Förstår MG precis, jag blev livrädd igår påväg hem då jag grejade med mobilen och såg naturligtvis inte den lilla ungen som gick på backen men mamman höll allt koll och flög över mig och skrek. Allt gick bra med både mig och ungen. ☺

Jag undrar Es om jag kommer få föda något av mina framtida barn på det sjukhuset som är nära mig eller blir det något annat sjukhus? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Ja, de är alerta föräldrar !! Jag ser inte vilket sjukhus du föder på dock.. kram
Esmaralda

20 Kiara:

skriven

Hej Es!
Det håller jag verkligen med om, det var verkligen sötchocken. Gud så söööta dom är! 😍💖Stackars MG! Ligger han kvar än eller har han vågat sig fram nu? Förstår MG precis, jag blev livrädd igår påväg hem då jag grejade med mobilen och såg naturligtvis inte den lilla ungen som gick på backen men mamman höll allt koll och flög över mig och skrek. Allt gick bra med både mig och ungen. ☺

Jag undrar Es om jag kommer få föda något av mina framtida barn på det sjukhuset som är nära mig eller blir det något annat sjukhus? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

21 Crazy cat lady:

skriven

Crazy cat ladyn inom mig vaknar till liv, jisses så söta !!

Nu tar jag examen om ett år, Es.
Just nu känner jag bara stor ovilja mot att bryta upp från alla vänner o studentaktiviteter.. Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt. Känner starkt att jag är klar med uppväxtstaden, så dit vill jag inte tillbaka. Dessutom osäker på om jag vill köpa lägenhet, men det blir väl ett måste nästan.. Usch så mycket beslut, känner mig så lost :( Ser du något kring hur det blir eller har någon input i detta?

Kramen!


Svar: OM ett år när det är dags känner du dig mer redo. Jag ser dig genomföra en flytt och saker och ting kommer att flyta på.. kram
Esmaralda

22 Naeano:

skriven

Men oooh.. Hjälp så underbart söta de små pälsbollarna är! *Insert stooor hjärt-emoji här* ..

Ställer om min fråga från gårdagen fast lite mer kortfattad och koncist..

Tror du min lillasyster är med på studenten idag och springer ut? Skulle min närvaro uppskattas, dvs att jag går fram å hälsar samt gratulerar?? Eller är det bättre att jag håller mig utom synhåll, iakttar från håll och kanske skickar en present senare?? Tänker att det kanske är konstigt att jag dyker upp bara sådär på hennes dag fast hon kanske skulle uppskatta det och bli glad?? Hmm.. Vad kan du känna av och vad är klokast att göra?

Tack på förhand, ha en fin dag och start på helgen, njut och må väl 🌺

Svar: Du kan mycket väl gratta på plats... lite snabbt och diskret och med ett varmt leende... kram :)
Esmaralda

23 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Underbart söta ! Vill ha skriker hjärtat..men som tur är säger hjärnan stopp...jag hälsar inte på hos bekanta med kattungar ! Har så svårt att gå därifrån tomhänt...
Det "ramlar" alltid in djur här ändå på något konstigt sätt...oftast handlar det om avlivnings hotade djur...

På tal om djur...fick ett sk insektshotell av en granne...där har det flyttat in "djur"...i flera av hålen är det igenmurat ...ska bli spännande att se vad det är för något kryp som checkat in ;-)

Ha en härlig fredag !

Kram Anki med flock

Svar: Jag gav ett av barnbarnen ett inseksthotell för några år sedan och där har varit ull rulle.. kram
Esmaralda

24 Louise:

skriven

Ja de är så söta de små liven. Önskar jag hade råd med en ryss.

Så är det dagen D då chefen på onsdagsintervjun ska höra av sig. Jag hoppas han kommer med bra bra besked att jag verkligen får en av tjänsterna. Att starta upp en helt ny avdelning med sina kollegor.
Jag undrar om jag kommer att få detta jobbet? Jag måste och vill verkligen ha det.
Hoppas på svar.

Igår plockade vi fläder. Det är helt galet att folk inte vet att man kan göra saft på blommorna.

Ha en bra dag nu. Kramar.

Svar: Som jag sagt många gånger innan.. jag ser dig i jobb... men ingenting mer exakt.. när barnen var små gjorde jag alltid flädersaft.. och maskrosvin :) Jättegott både delar ! Kram
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Så söta dom är, o då är jag ändå hundmänniska 😉. Månne de flesta är antingen eller? Tror du får ge Mannabonne lite katterapi så han blir kvitt sin rädsla. Går det att göra det? O måsar är nog himla aggressiva, hos os kommer de o tar din glass om du råkar äta den på "fel" ställe 🙁.

Tog ledigt idag vilket är härligt men nog våndas jag lite över min ekonomi då timmarna gått ner rätt rejält. Ser jag ut att få det att gå ihop i sommar o också kunna göra något utöver det vanliga Es? Kanske inte timlön är min grej...

Må solen skiner o två ska till frissan o tredje till doktorn. Sen ska det nog grillas, tror jag 😊. Började med trädgården igår, djungeln, o sågade ner mio kördbärsträdsbörjan. Ser riktigt bra ut, en japansk trädgård vore något...

Njut av solen...
Kram Skorpan

Svar: Jadå något lite extra kommer det att bli i sommar... kram )
Esmaralda

26 QXc:

skriven

Hej Esmaralda.
Gud så söta jag smälter. Min pappa har en sån katt vit med blå ögon och han är så mysig. Min absolut favorit.Kommer han att visa känslor och intresse för mig?
Kram

27 Rebecca:

skriven

Hur ser min ekonomi ut för hösten/vintern??

28 Jessica:

skriven

Es,
Hur starka är hans känslor för mig?
Blir det han och jag?
Kan du berätta allt du ser om hans känslor för mig?
Kram :)

29 Lilly:

skriven

Så fina katter


vi kämpar för att pengarna går till ett annat projekt..förhoppningen är att det andra projektet ska bli lyckat så vi inte ska behöva jobba mer som vi gör nu...ser du det bli så...skulle uppskatta svar kram


Svar: Chansen är god att det bli precis så som du tänker.. kram
Esmaralda

30 Kvinnan :

skriven

Jag vill så gärna att allt ska vara bra i mitt liv.. men på senaste tiden har det verkligen varit jobbigt för mig...kommer det bli bättre snart o kommer jag bli lycklig. Kram

31 N:

skriven

Hej Esmaralda.
En dag ska jag just ha en sådan katt. Så otroligt mysigt. Och det dka jag ha när jag har hus. Ser den rätta kärleken som jag kommer att leva med ut att komma i år? Har jag träffat honom i jul/nyår? Hur stor är chansen annars nästa år?
Kram

32 Erika.F:

skriven

Jag smälter som smör i solen när jag ser dessa små ulltussar. Har under en lång tid en lånekatt som tillhör en av mina söner, vi trivs så bra ihop och hon tyr sig verkligen till mig. Hon låter inte vem som helst var i hennes närhet, då hon som liten kattunge hittades instängd,vettskrämd inträngd i en hörna i ett soprum. Att någon/ några gjort henne riktigt illa var ganska uppenbart. Idag är hon sju år och en go katt om man behandlar henne med vänlighet. Jag blir så frustrerad när människor plågar djur oavsett vilka djur.

Önskar dig en fin och bra helg! :)

Svar: Ja och den frustrationen delar jag till 100 %.. kram
Esmaralda

33 Mimi:

skriven

Hej!

Jättesöta kattungar. Har också haft kattungar ett par gånger och det värsta var att ge bort dom sen när de blivit tillräckligt stora. Var inte lätt att skiljas ifrån dom.
Kommer sommaren med någonting kul som bryter den trista vardagen???

kram

34 Mimi:

skriven

Hej!

Jättesöta kattungar. Har också haft kattungar ett par gånger och det värsta var att ge bort dom sen när de blivit tillräckligt stora. Var inte lätt att skiljas ifrån dom.
Kommer sommaren med någonting kul som bryter den trista vardagen???

kram


Svar: Ja gör upp lite egna planer och därmed triggar du igång fler fina händelser.. kram
Esmaralda

35 Anonym:

skriven

Hej E!

Ser du om det är d-vitamintillskottet som kommer få mig att må bra? Är det där felet ligger? Annars vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare, finns inga spår att gå på :(

Kram och kärlek.

36 <3:

skriven

Hej älskade Es vad tänker T om mig efter träffen igår ?
Kram

37 Sol:

skriven

Men herregud så söta.. man vill ju bara ha en liten kissekatt👍.
Kommer jag att få njuta av kärlek i sommar? Kram

Svar: Ja någonting kan mycket väl dyka upp även om det kanske är mer tillfälligt men man ska ju leva i nuet.. kram :)
Esmaralda

38 Job:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att få vara kvar och jobba i butiken som jag jobbar i nu? Verkar de nöjda med mig? Kommer jag få vara kvar eller får jag sänkt arbetstid eller inget alls?
Kram

39 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det att bli så att jag kommer vara "tvungen" att hoppa in i hemtjänsten igen för att kunna försörja mig eller kommer jag att ha annan sysselsättning?
Kram

Svar: Blir det hemtjänsten så blir det mycket tillfälligt.. jag ser något annat för dig en bit fram i tiden.. kram
Esmaralda

40 Helen:

skriven

Hej
Så söta
Något fick mig att kika in här idag och be dig se om det är något jag bör tänka på den närmaste tiden
Kram

41 Lova:

skriven

Hej Esmaralda.
Mannen jag träffar nu kan det bli något mellan oss?
Kram

42 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det bli en seriös långvarig relation mellan dem? Kram

43 Mannabonne fan:

skriven

Hej!

Hur känner Viktor för mig? Känns det som att det blir något seriöst? Känns ju väldigt bra!

Kram

44 Cecilia:

skriven

Så himla söta!! De verkar så gosiga, vill bara krama om alla fyra.

Snart har första veckan på jobbet blivit avklarad. Bara natthelgen kvar, får se om jag överlever. Just nu är det så mycket nytt och jag förstår verkligen inte hur jag ska komma ihåg allt och veta vad som ska göras. Kanske klarnar det upp efter 3st 12h skift.

Nu Ez har jag äntligen fått en tid till förarprovet. I början av augusti blir det och jag hoppas innerligt att det blir godkänt på första försöket. Har längtat så länge, men det känns som att jag har mycket kvar.. Hur ser chansen ut att jag klarar på första försöket? Kram

45 Anne:

skriven

Hej allesammans här på bloggen! Vill bara önska er en toppenfredag ❤️ Ta hand om er!

Tack för en så bra blogg
Kram A

Svar: Detsamma till dej :) Kram
Esmaralda

46 Kiara:

skriven

Hej Es!
Det håller jag verkligen med om, det var verkligen sötchocken. Gud så söööta dom är! 😍💖Stackars MG! Ligger han kvar än eller har han vågat sig fram nu? Förstår MG precis, jag blev livrädd igår påväg hem då jag grejade med mobilen och såg naturligtvis inte den lilla ungen som gick på backen men mamman höll allt koll och flög över mig och skrek. Allt gick bra med både mig och ungen. ☺

Jag undrar Es om jag kommer få föda något av mina framtida barn på det sjukhuset som är nära mig eller blir det något annat sjukhus? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

47 Kiara:

skriven

Hej Es!
Det håller jag verkligen med om, det var verkligen sötchocken. Gud så söööta dom är! 😍💖Stackars MG! Ligger han kvar än eller har han vågat sig fram nu? Förstår MG precis, jag blev livrädd igår påväg hem då jag grejade med mobilen och såg naturligtvis inte den lilla ungen som gick på backen men mamman höll allt koll och flög över mig och skrek. Allt gick bra med både mig och ungen. ☺

Jag undrar Es om jag kommer få föda något av mina framtida barn på det sjukhuset som är nära mig eller blir det något annat sjukhus? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

48 C:

skriven

Hej

hur ser framtiden ut för oss. kommer vi att gifta oss ?

49 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att komma tillbaka och blir vi ett par igen?
Kram

50 fw:

skriven

På söndag så blir det förmodligen lite bowling med dejten! Dock har jag haft sån huvudvärk de senaste dagarna, kanske beror det på vädret.. Iallafall, ser söndag ut att bli lyckad? Det vill säga, kommer jag iväg och blir det en trevlig dag? Kram

Svar: Ja det kommer bli helt okey.. fast det verkar lite segt med huvudvärken.. kram
Esmaralda

51 H:

skriven

Hej!
Ska till Göteborg i sommar..kommer allt gå bra där? Kommer jag träffa nån där?
Kram!

52 Mr mr:

skriven

Kommer det bli något köp av sommarstuga i sommar?
Vi har sett på en nu men har olika syn om stuga... om vi ska gå vidare. Blir det den och blir det bra?

53 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om vitamintillskottet kommer få mig att må bra? Är det bara det som är felet?

Kram och kärlek

54 Barn:

skriven

Undrar om du ser oss få fler barn....min dotter önskar sig det så mycket. Kram

55 F.u:

skriven


Ser hjärtan lite överallt...bad min skyddsängel om hjälp när har hade jobbigt...ser du vad hjärtan betyder...kram 

56 G.H:

skriven

Åhhh så söta:) kattungar är ju den bästa underhållningen ;)

Snälla Esmaralda, frågar tredje gången gillt denna vecka för vill så gärna veta!!
Kommer jobbet i Augusti bli bra? ... om jag verkligen går in för det och med lite talisman hjälp så borde det väl gå bra !!?:)

Kram!

57 Lotta:

skriven

Jättesöta är dom, kattungarna. Det är väl dom som är allergivänliga om jag minns rätt och det är ju jättebra.

Usch, vad jag mår dåligt vid varje hämtning av barn. Klarar inte av att ha mitt ex energi i närheten liksom. Jag tycker det är så jobbigt att han är så lycklig som han utger sig för att vara med sin nya kvinna.
Är det verkligen så eller är det ett spel för att få mig att må dåligt.

Kram Lotta

Svar: Han kan känna att han är viktig för dig... och det ÄR han egentligen inte.. så gå vidare 100 %.... han kan inte ta av din energi om du inte tillåter honom.. och ja, han ser ut att vara lycklig.. kram :)
Esmaralda

58 X:

skriven

Hej Esmaralda. Kommet F visa mer känslor och intresse för mig? Blir det vi?
Kram

59 Fatima :

skriven

Ser du oss flytta till hus o skaffa fler barn kram ❤

Svar: Ja det ser ut att kunna ske.. kram
Esmaralda

60 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Den här mannen som ska komma som kommer kännas rätt för mig träffar jag honom i år? Har jag honom i jul/nyår? Eller blir det nästa år? Ser du hur stor procent
Kram

61 Xm:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du F kommer visa mer intresse och känslor för mig och kommer det bli något mellan oss ? Kram

62 ❤️:

skriven

Hej Esmaralda. Mannen som är rätt för mig kommer han i år? Kram

63 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda. Blir det något med mannen jag dejtar nu?
Kram

64 Tjejen:

skriven

ÅÅÅÅ sötchock deluxe :)

Blir beslutet bättre än väntat?

Kram

65 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att kolla på mig på det där "sättet "igen? Kommer jag märka att han ger den bekräftelsen att han tittar på mig på det där sättet att jag ser att jan gillar mig?
Kram

66 Nornan:

skriven

Åh gud så söta! Ett hett tips till alla kattallergiker är att sibirisk katt saknar ett enzym som alla andra katter har vilket gör att många allergiker tål dom. Prova får ni se.

Snälla Es kam du se om jag blir beviljad sjukpension den här gången? Vet inte vad jag tar med till om det inte blir så. Jag orkar verkligen inte kämpa mer. Jag vill börja leva medans livet ännu finns i mej...

Kramar

67 Barn:

skriven


Undrar om du ser oss få fler barn....min dotter önskar sig det så mycket. Kram

Svar: Ja det finns god chans att det blir ett barn till.. kram :)
Esmaralda

68 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Ligger jag risigt till på jobbet? Finns det en möjlighet att jag kan vara ledig i helgen om jag skulle fråga? Eller ser det "dumt" ut att fråga?
Kram

69 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han samma känslor som mig? För mig som jag för honom?
Kram

70 Adad:

skriven

Hej Esmaralda! Var ett tag sen jag var här, har nu läst alla inlägg som jag missat ;)

Vad kan du se kring min relation med Mustafa? Hur ser närmaste framtiden ut, är han den jag väntat på?❤️

71 EPM:

skriven

Hej!

Ser du om min och J:s plan kommer leda till nåt?

Något som gör mig smått tokig i min frustration är att sonens gula regnjacka är puts väck, är den stulen eller har den ramlat bakom nåt?
Jag vet ju att jag sett den men kan för allt i världen inte komma ihåg var...

Kramar

72 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda! Var ett tag sen jag var här, har nu läst alla inlägg som jag missat ;)

Vad kan du se kring min relation med Mustafa? Hur ser närmaste framtiden ut, är han den jag väntat på?❤️

73 Mirre :

skriven

Hej Es!
Ser du om något kul och spännande kommer att hända i mitt liv snart, kan du se inom vad isåfall?
Igår höll jag på att skriva ett brev till min skyddsängel, helt plötsligt fick jag en känsla av att min skyddsängel är en bror/syster som inte följt med mig in i detta livet..kan det vara så kanske.. Kan du se något om min skyddsängel? Ska fortsätta med brevet idag. Kram :)

74 Mimmie:

skriven

Åhh så söta de är älskar katter,en dag skall jag ha en liten katt<3

undrar om du ser någon ekonomisk förbättring för mig framöver?(kommer jag alltid vara orolig för ekonomin)

kram

75 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Oj! Vilka söta kattungar! 💕 Tror du att jag skulle passa som instruktör I Bemötande av hotfulla situationer!? situationer! En utbildning inom jobbet? Vågar jag söka?🤔😃

Svar: Ja det tror jag faktiskt kan vara något för dig.. känn in... vill du så ska du absolut ta chansen.. kram
Esmaralda

76 Misstjejen:

skriven

Hej!

tar kvinna emot positiv i onsdags och kommer vi ses något gång igen?

kram

77 Anonym :

skriven

Hej var det rätt att be om betalning denna gång för mitt jobb med den äldre mannen. Kommer han betala den summa jag föreslog med hjälp av andra. För mig är det mycket pengar men de flesta tycker jag borde krävt hälften alltså mer.
Tror inte riktigt att han är nöjd att han ska betala för hjälpen...
Har kanske tagit mig vatten över huvudet nu. Gör det både av kärlek nu och lite girighet känns det som i och med att jag denna gång vill ha ersättning.
Lite orolig att K är lite äckelgubbe och vill ngt annat än att bara vara min vän. Tror han ngt annat...

Svar: Jag får en känsla av att du bör backa från alltsammans... kram
Esmaralda

78 Lilly:

skriven

Tack snälla för svaret esmeralda önskar dig en trevlig helg. Kram

79 Josefine:

skriven

Åhh de där kattungarna! Små fluffbollar bara!
Och stackars Mannabonne fiskmåsar kan vara riktigt elaka speciellt med deras ungar som de tappar till höger och vänster.

Just nu känns det som att jag står i lite ingenmansland och samlar kraft (är helt slut i kroppen och känner mig som en deppig eremit) Men så måste man få vara ett par dagar innan man kickar iväg på nya äventyr igen. Förhoppningsvis på jobb... >.<

Kan du se om det blir något "kärleksäventyr" i sommar? Behöver inte vara något seriöst det har jag en känsla av att de kommer först om ett par år, men vem vet. Eller om jag får något antikvariejobb i sommar?

Svar: Ja det finns chans att det kan bli lite romantik i sommar... ha ögonen med dig.. kram
Esmaralda

80 Johansson:

skriven

Hej,
min ekonomi är verkligen på väg att kollapsa totalt. Kan du se om det kommer några oväntade pengar så att jag kan komma på fötter snart igen?

81 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon.. vilken underbar dag ... fast jag är förkyld... min gamla svärfar hänger kvar fortfarande... nu tror hans son (exet) att hans pappa ska kunna tillbringa en vecka i Ystad... jag vägrar... oansvarigt... är det ...

I går trodde läkarna att ha skulle avlida inom några timmar till ett dygn... jag har fått till mig 2dygn... men det är min åsikt ... för att när de slutar med adrenalin i sprutor kommer inte hjärtat orka att pumpa...

Vatten hamnar i lungorna och han kommer tyvärr drunkna...

Funderar på om jag ska köpa en husbil... ta körkort för tyngre fordon och flytta in i husbilen bli en globetrotter... njuta av livets goda och vara på väg .. .. Det vore inte så dumt ...
Då kan man gå en massa kurser och utbilda sig runt om i Sverige ...

Världen är så fantastisk det gäller bara att hitta sätt att förverkliga sina drömmar ...

Nu är jag medbjuden till olika ställen ... det ska bli kul att röra på sig lite ..

Katterna är bedårande ... så söta... jag gillar alla djur .. (utom Ormar) EllaBella hälsar att hon vill ha alla... hon älskar katter och har tagit hand om flera stycken ... Saga är hennes favoritkatt...

FRÅGA
Nu undrar jag om min flyttidé är bra... ??

Önskar sig en underbar dag fylld av härlig sommarkänsla .... <3 och




Svar: Ja MG blir full av beundran att AnnaBella vågar ta hand om katter.... :) Det kan bli aktuellt med husbil och just nu känns det av någon anledning som om det är för tidigt.. att du ska avvakta en tid till och fundera ett varv till... jag vet inte varför.. stor kram :)
Esmaralda

82 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det att bli något med killen jag dejtar? Eller är den "rätta" någon annan?
Kram

83 Smöla:

skriven

Jag har varit utan talismanen i några dagar.. Men idag la jag den i bh-n igen, och jag blir så trött å sleten! Vad är de för fel?

Svar: Det kan vara så att talismanen verkar just nu.. och förhindrar att något dåligt sker och att dessa energier gör dig trött... av själva talismanen blir du inte trött... kram :)
Esmaralda

84 Fw:

skriven

Har blivit kallad till en intervju för ett jobb jag sökte. Jag skulle verkligen behöva ett jobb eftersom jag precis tagit studenten. Är väldigt nervös eftersom jag aldrig varit på intervju tidigare. Hur kommer det att gå för mig? Om jag får jobbet blir det alltså mitt första jobb. Hur stor chans är det att jag får jobbet? Kram :)

85 Jen:

skriven

Ser du något hot mot min hälsa?

86 Agnes:

skriven

Suck...så söta!

Visst smälter man som glass i sol över de där!

Kram!

Svar: :)
Esmaralda

87 Gemini:

skriven

Hej ez,
Känns som mitt liv har speedadts upp. Jag gör en massa saker, lever livet..som jag vill...har så att säga bollen i rullning.. Avslutade precis en romans och undrar när fan det ska klicka rätt? Bockar av romanser en efter en men längtar efter mer!
Kram!

88 Virrhönan:

skriven

Sötchock deluxe, man svimmar ju liksom...så himla söta! Finns inget så gulligt som kattungar😻
Fiskmåsungar ÄR väldigt söta också, visst? Men stackars MG, man får se uppåt innan man närmar sej...har själv blivit attackerad av fiskmåsar och lär nog i stil med din hund, folk runtomkring glodde och började skratta...det gjorde inte jag!!
Idag fick jag gråta en skvätt, fast av stolthet till mina barn, får alltid gråta på skolavslutningar. Skönt för dom att få lite ledigt nu.
Jag tjatar väl vidare om mitt kärleksbekymmer, hur mycket har de sista dagarnas möten påverkat honom? Han har tittat på mej så intensivt så jag undrar vad han känner för mej?
Jag önskar er en trevlig fredagskväll💕

89 Virrhönan:

skriven

Sötchock deluxe, man svimmar ju liksom...så himla söta! Finns inget så gulligt som kattungar😻
Fiskmåsungar ÄR väldigt söta också, visst? Men stackars MG, man får se uppåt innan man närmar sej...har själv blivit attackerad av fiskmåsar och lär nog i stil med din hund, folk runtomkring glodde och började skratta...det gjorde inte jag!!
Idag fick jag gråta en skvätt, fast av stolthet till mina barn, får alltid gråta på skolavslutningar. Skönt för dom att få lite ledigt nu.
Jag tjatar väl vidare om mitt kärleksbekymmer, hur mycket har de sista dagarnas möten påverkat honom? Han har tittat på mej så intensivt så jag undrar vad han känner för mej?
Jag önskar er en trevlig fredagskväll💕

Svar: Ja jag blir också sådär rörd så tårarna sprutar.. jag gråter aldrig vackert och feminint utan bölar rejält !! Han är påverkad men ändå känns det inte som om det finns någon större chans .. i alla fall inte till något riktigt seriöst.. kram
Esmaralda

90 Susanne Amalia :

skriven

HEJ HEJ .. DATOR LEVER ETT EGET LIV OCH SÄNDER IVÄG INNAN JAG HAR HUNNIT SKRIVA FÄRDIGT.. MEN JAG ÖNSKAR HELA FAMILJEN EN UNDERBAR HELG.. STOR KRAM ... <3

Svar: Och detsamma till dig :) Kramar :)
Esmaralda

91 AnnaK:

skriven

Vilka sötnosar 😍

Har en konstig fråga..... Har tapetserat om i köket och ska börja få upp lite på väggarna. Vill helst av allt ha en gammal String hylla i teak men är inte så bara att få tag i. Har köpt en annan vägghylla men är nu rädd att hänga upp den för gör jag det så får jag säkert fatt i en String och då vill jag inte göra nya hål i väggen. Så undrar om det ser ut som att det ramlar fram en sån hylla jag vill ha nån gång snart till ett bra pris?

Kram 😊

Svar: Ja men bara om du letar aktivt.. i begagnat butiker, på nätet , på Blocket osv.. gå in för att försöka hitta en och det finns stor chans att du lyckas.. kram
Esmaralda

92 Filippa:

skriven

Hej bliv min bästa kollega Görel glad när jag frågade henne om vi kunde ta en fika i morgon fast hon sa att de va skönt o slippa åka in till stan på helgen?


Va de bra gjort av mig o fråga de?

Kram

Svar: Ja hon blev glad.. kram
Esmaralda

93 Kristin:

skriven

Så herlige disse kattungene er, kjære Esmaralda. For mange år siden hadde jeg katter, norsk skogkatt og en vanlig huskatt. Husker veldig godt fra de var kattunger. Jeg hadde strietapet på stua, og de klatret et godt stykke oppover veggen på den. Den måtte jo skiftes etter hvert. Noe annet som også var veldig moro, var å klatre i gardinene. Kattunger er veldig søte og underholdende.
Etter hvert som de ble større, hadde jeg de med meg så og si over alt. Da gikk de i bånd.
Husker spesielt en gang under et hotellopphold at de hadde vært ute til lufting om morgenen. Plutselig reagerte en mann veldig. Han rev av seg sine glasøgon og ropte ut " så jeg katter i bånd ?" flere ganger. Han hadde antagelig vært på fest og trodde han var hallusinert. Jeg lo godt av denne historien, for mannen så helt tokig ut :o
"Pusulf, min eldste katt,var veldig nøye på at jeg skulle komme hjem til et bestemt klokkeslett etter jobb. Ble jeg senere enn vanlig, åpnet han opp klesskapdøren min, rev ut det tøyet han fikk tak i, og la seg selv og sov oppå tøyet. Han var da så gretten, at det tok lang tid før han gadd å se på meg etter at jeg kom hjem.
Herlige dyr .
Dessverre ble jeg allergisk for katter, men de levde hos meg for det, til de var 18år og ble syke.
Ønsker dere alle en fin helg.
Kram :)

Svar: Javisst är katter underhållande...och självständiga också !! Och smarta.. det visade ju din Pusulf !! Kram o ha en fin helg du också :)
Esmaralda

94 Rädd:

skriven

Hej E!

Har fått två p-böter på en vecka, är det mina änglar som vill säga mig något?

Kram

Svar: Ja, var försiktig i trafiken.. kram :)
Esmaralda

95 Fanny2:

skriven

De är bedårande... Sötchock indeed. Ser redan en framtid som crazy cat lady framför mig... Stackars MG som bara blir missförstådd. Tänk om katterna är som små lejon med sina klor för honom...

Tack för svaret igår. Apropå arbetskamrater var jag på mitt nya sommarjobb och det var hur trevligt som helst. Hoppas det fortsätter så och vem vet när jag träffar denna man egentligen...

Kram

96 Tisa:

skriven

Åh, jag dör sötdöden! Så otroligt fina. Åh, jag älskar verkligen katter, jag vet inte alls vad jag skulle göra utan min!!

Påtal om katter. Jag har sagt ja till att vara kattvakt. Jag kände mig tvungen då två vänner som har det väldigt jobbigt vill åka bort några dagar. Det som oroar mig är dock att jag ska råka släppa ut någon av dom, hur kommer det gå?

97 TILL BLOGGENS "SPAMMARE":

skriven

Hej du "spammare" på Esmaraldas blogg, som dagligen ställer samma frågor under många olika alias, och till och med "lånar" andra bloggläsares alias!

Du kanske tror att det inte märks, men du ställer samma frågor dag ut och dag in under en massa olika namn, och det är klart att alla vi bloggläsare märker det. Dina frågor om han kommer tillbaka, om han kommer att ångra sig, om han saknar dig, om han kommer att bli tillsammans med den kvinna han träffat.... det börjar ärligt talat bli lite tjatigt. Du kanske tycker att jag bara borde scrolla förbi dina frågor, men ärligt talat tycker jag det är oschysst av dig att hålla på som du gör. Du spammar ju mer eller mindre Esmaraldas blogg.

Esmaralda har svarat dig en massa gånger, och om du inte minns svaren så kan jag påminna dig: nej han kommer knappast tillbaka, om han blir ihop med den andra kvinnan så varar det inte för evigt, du borde gå vidare så du kan möta en ny kärlek.

Inget illa, men du verkar ha fastnat rejält. Kanske dags att ta en liten paus, eller åtminstone byta frågor, eller använda samma alias?

Esmaralda har verkligen en ängels tålamod!

98 Fialotta:

skriven

Ljuuvliga små pälsbollar :')

Vilken lyx att ha en dotter som föder upp så man får mysa utan ansvar..

Undrar så om du ser någon liten detalj kring kommande hösten för mig, E?

Helgkram på er alla!

99 Yvonne:

skriven

Hej. Jag älskar min vän men Han är en orolig person. Nu är min fråga, tror du att det är bättre om det tar slut?

100 G.H:

skriven

Hej Esmaralda:)
Blir det en bra höst?

101 Emra :

skriven

Hej! Jag skulle så gärna vilja veta vilken riktning jag ska ta i yrkeslivet. Allt är kaos hos mig. Kärlekslivet, vänner och jobb. Det känns som att jag inte passar in. Vad kan du se vad gäller yrke för mig? Vågar jag testa nytt? Försäljning/butik...är inte den mest sociala så kanske bara är dumt. Känner mig så ensam måste ske nått nytt i mitt liv, vad kan du se om min framtid?

102 S:

skriven

Hej Es

ser du något spännande som händer mig i sommar?
kram

103 Alie:

skriven

Så fina, sån skulle jag oxå vilja ha...
Stackars stackars MG som blev "överfallen" av äckliga måsar och Kråkor. Dom finns överallt och är så äckliga. En kollega berättade att hennes lilla tax också åkt på hackande måsar när han råkade nosa upp en unge som fallit ut boet i en buske...

Tack snälla för svaret gällande mitt "val/nya tjänst". Jag tror oxå det blir bra, bara jag får ett schema som passar mig och får återhämtning då jag ofta är trött i min sjukdom.
Kram :)

104 Misstjejen:

skriven

Hej!

Är hon positiv av vi möts igen i onsdag och vill hon gärna träffa mig något gång igen i framöver?

105 Rädd:

skriven

Vill änglarna säga att jag ska ta det lugnt i trafiken genom att ge mig parkeringsböter? Låter långsökt.

Svar: Nej de ser inte till så att du får böter.. det ordnar du själv ju... men det finns en varning i trafiken och bara därför ska du ta det lite försiktigt..kram
Esmaralda

106 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut om han kommer hit, eller borde vi kanske diskutera det?
Kram

107 Queen :

skriven

Något spännande på gång i mitt liv du kan berätta om kram

108 Boudica:

skriven

Men stackars MG! Han ville ju bara vara lite trevlig med å hälsa!

Så första veckan med kurs avklarad, helg och sen tillbaka till jobbet en vecka... Känns så motigt! Men jag får väl hålla ut!
Mitt humör har känts bra denna vecka, möjligen förändringen i min vardag.

Lite nyfiken, igår frågade jag om min blivande väninna fanns där, fick inget svar på det utav dig, men det känns som min ängel svarade på frågan idag, var så märklig händelse. Var inte förrän senare jag började undra, var det kanske min ängel som pekade ut denna person som har potential att bli min väninna?
Vad ser du om detta?

KRAM!



Svar: Ja, så kan det mycket väl vara.. ta till dig detta.. kram :)
Esmaralda

109 Alice:

skriven

Hej Es

Ser du någon ögongodis som jag kommer möta den närmsta tiden?
kram

110 Miramiss:

skriven

Hej!
Jag oroar mig så för min tonårsdotter och känner mig osäker i min roll som mamma.
Hon har en ny umgängeskrets som jag inte vet mycket om och det känns som att hon distanserat sig från familjen.Ger jag henne för fria tyglar? Kommer det att gå bra för henne? ❤

Svar: Jobba på att hela tiden ha en bra kommunikation.. sätt gränser som du känner är rimliga.. du är en bra mamma, ingen tvekan om den saken.. kram
Esmaralda

111 Till 97 som tycker jag är bloggarens spammare:

skriven

För det första så kan ju du själv använda ditt alias än att vara "anonym" om du nu ska klaga. Är det du som klagar här på andras blogginlägg?

Jag har följt esmaraldas blogg väldigt länge och jag har en stor respekt och kärlek till Esmaralda. Sen om jag har fastnat så är det mitt problem och det är jag medveten om. Sen att jag "spammar" Esmaraldas blogg är ju inte riktigt min mening men det är ju dina ord. Jag har lika stor rätt att skriva blogginlägg här som du Esmaralda svarar ju på de inlägg hon själv vill.

Men jag kommer ändå ta till mig det du skrev och jag kommer försöka kämpa mig vidare med att försöka komma vidare i mitt liv. Med tiden lyckas jag..

112 Undris?:

skriven

Hej Es

Hur stor/liten är chansen att jag möter min soulmate i år?kram

Svar: Chansen är inte stor men den finns.. kram
Esmaralda

113 Agnes:

skriven

Kom ihåg att kärlek endast är en illusion och ett sätt för män att kunna få sex av kvinnor!

Män har lärt sig att säga "Jag älskar dig" för att få komma till det ställe som de älskar....kvinnans vagina!

Och de har lärt sig att "Jag älskar dig" får kvinnan att stanna kvar o serva lata mn med sex, hushållsarbete o kanske även pengar...män är lata och gör nästan ALLT för att lura kvinnor...

Min erfarenhet genom livet...

Jag litar inte på en man, och ser allt de gör enbart som ett sätt att komma på hur de ska kunna manipulera och utnyttja mig...

Så jag är ytterst förvånad till att så många kvinnor vill ha tillbaka sina ex...och att de faktiskt VILL bli utnyttjade av män...

Inse...har mannen gått, så vill han inte ha kvinnan...mer än när han själv är kåt, hungrig och har smutsiga kläder...då duger det att ha en kvinna...

Jepp...cynisk som fan är jag...men det är livet själv som lärt mig...och som jag till sist fattat med tanke på mitt sista förhållande med en sexmissbrukande narcissist...

Kram!

114 Queen:

skriven



Något spännande på gång i mitt liv du kan berätta om kram

115 F:

skriven

Undrar om änglarna har något meddelande till mig kram

116 Undris?:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram

117 F.u:

skriven


Ser hjärtan lite överallt...bad min skyddsängel om hjälp när har hade jobbigt...ser du vad hjärtan betyder...kram 

118 AnnaK:

skriven

Tack för svar på oviktig fråga 😊 Ska leta och hoppas jag hittar en till ett pris som passar mig! De brukar säljas rätt dyrt.

Kanske satsar på en till vardagsrummet istället och hänger den jag har i köket! Får fundera. Har en plan för hur det ska se ut i vardagsrummet och där ingår en sån. Tror det blir snyggt med dotterns tavla, lite annan konst och hyllan 👌

Sorry för meningslöst pladder 😜 Hur går det med ditt rum? Är det färdigfixat?

Kram 😊

119 Undrar :

skriven

Jag undrar när kommer min man bli vuxen...känns många gånger som han är ett barn och så barnslig verkligen

120 Anonym :

skriven

Till fråga 97. Ditt blogginlägg var inte trevligt. Kanske du som ska låta bli bloggen ett tag om du irriterar dig. Känns trist att man själv inte alltid vill skriva sitt alias för att man blir påhoppad. Agnes har varit flitig med detta och även andra. Kram till dig som blev påhoppad idag. Bra svar du skrev.

121 Misstjejen:

skriven

Till 111 av vad spammare 97.

Jag måste håller med dig nr 111 så du har lika stor rätt som andra skriva här. Men alla andra behöver förstår att det finns en del personer har behov av att snabb svar så man kan känna sig trygghet och vet säkert. Det är onödig ju att gör här blir en problem. Låta alla våra i fred och alla gör som alla vill. Men alla har ändå bra tålmodig att få svar från Ezmaralda så hon gör en fantastisk jobbar försöka alla får en chansen att få svaret.

Oftast jag fick svaret sällan så hon säger skriva ofta en samma mening eller ändrar lite och så olika så det finns en små möjlighet att svar även man ska också ger en bättre förklararing.

Jag tycker det är onödig att påpeka nr 111 för att person kanske har en stor behov av snabb svar och vill allt ska var lösning nu. Även om kanske inte har råd för att betala få en stor spådom.

Alla har lika behov av snabb svaret från Ezm så det är inte bara en person. Alla är lika värde ändå.

Misstjejen är min alias så jag vill bara säger till nr 111 försöka hitta något som är bra och enkla som du vill har på här.

Det är bara onödig att påpeka på varandra så det är respekterar varandra och alla har samma stor behov av snabb svar.

Försöka har förståelse varandra så jag vill att här ska var en trevlig stämning än skapa en problem för varandra.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: