Maskrosbarnet

 Dagens gästbloggare är : Karin

Hej

Detta är en gästblogg

Jag är Karin och jag är  53 år.

Jag växte upp i stort på gatan med en ensamstående mamma  som missbrukade hårt.

Jag hade fem syskon och fick sedan tre syskon till men alla va placerade  i olika fosterfamiljer.

Jag skämdes för min situation och berättade ingenting för kompisar eller vuxna.

Ofta hade vi ingen mat och när vi hade mat så åt vi pulvermos med ingenting till eller makaroner med inte ens ketchup.

Morsan  och jag pratade inte alls med varandra. Hon umgicks med sina suparkompisar och det var  fyllebråk jämt i vår tvåa i förorten.

 

  Olika män kom och gick och jag blev ofredad ett antal gånger.

  När jag var 13 kom också jag i fosterhem  men jag kunde inte anpassa mig.

Från att ha kommit och gått som jag velat så var jag nu tvingad att redogöra för varenda minut.  Familjen var djupt religiös och vi skulle be bordsbön och  kvällsbön och gjorde jag inte som de tyckte då skulle Gud straffa mig. Familjen ville jag skulle vara  tacksam men det var jag inte.

När jag var 15 flyttade jag hem till morsan igen som blev glad för då fick hon mitt barnbidrag.

När jag var 18 hade jag missbrukat  i ett antal år redan.

 

 

Morsan dog och på sätt och vis sörjde jag henne men mest sörjde jag att hon aldrig blev den mamma som jag önskade mig.

Jag hade en dröm  och tänkte hela tiden att hon kommer sluta missbruka och då blir vi en vanlig familj. Nu när hon dog så fanns inte den möjligheten mer.

Jag har gjort  nio aborter. Hellre det än att sätta barn till världen och upprepa morsans misstag. 

Tre av mina syskon är döda till följd av missbruk.

Man väljer själv sin väg men med en belastning från barndomen känns det ändå som att man är predestinerad åt fel håll. 

 

  Jag levde med andra missbrukare och blev svårt misshandlad flera gånger. Och jag misshandlade själv också. Jag var inget offer på det sättet.

Jag stal och misshandlade och har suttit inne 9 gånger genom åren.

Jag vet inte hur många gånger jag planerat att börja om och göra bättre men varje gång har det gått fel efter ett tag.  

Detta är ingen solskenshistoria för fast jag är tant nu så fortsätter jag strula på samma sätt. Jag är dock fri från missbruket. Det har jag varit i två år. En vanlig människa blir jag nog aldrig.

Jag har kontakt med  två av mina syskon. Ena brodern har det gått bra för och  konstigt nog blev han snut.  Han är en bra grabb som är gift och har familj. Min syster  har också slutat missbruka och  läst till  undersköterska.

 

 

Jag har fått spådom som gav mig stark energi och som var insiktsfull och som stämde på det stora hela. En hel del har hänt och annat är på väg att hända.  Jag skulle inte bli sambo och det förstår jag varför. Däremot skulle jag bli särbo och det  verkar vara på gång med en vanlig svenssonkille som älskar den struliga person som jag är.

Jag har också gjort utredning som spådomen rådde mig till och jag väntar på resultat. Troligtvis har jag en störning.

Jag  inser att jag är ensam ansvarig för mitt liv och mina val och  nu känner jag mig ändå mogen att ta detta ansvar och  visa lite kärlek till  mig själv fast jag så länge jag kan minnas avskytt varje millimeter av mig själv.

 

Jag är annorlunda och jag sticker ut och jag passar inte in i dem vanliga sammanhangen. Då bli man utfrusen. Man får inte låta för högt och man får inte bete sig udda för då blir man inte accepterat.   För två år sen när jag la av missbruket hade jag en kontaktperson, China som inte blev rädd för mig eller störd av mig. Hon var ett stort stöd och är numera en vän. Det var hon som tipsade om spådom och bloggen här. Tack China.

Livet suger ofta men det hjälper inte och gnälla och tycka synd om sig själv.  Man får göra det bästa av det liv som man fått. Jag håller på och lära mig detta.

Hälsningar från Karin

......................................

Vill du ha en personlig och omfattade spådom ? Få ställa alla dina frågor ?

Maila mig då på: [email protected] och jag milar all info

tillbaka till dig om hur det fungerar.

Välkommen

1 Skorpan:

skriven

Vilken stark berättelse och vilken stark person du är Karin som klarat det dig så långt trots alla motgångar! Verkligen starkt!! Önskar dig STORT LYCKA TILL i framtiden!

Allt är inte solsken och det finns de som har det värre, så är det. Jag har det bra, ändå är det något i mig som gör att allt inte r på topp. Vad, ja det är det jag inte riktigt kan sätta fingret på. Idiotiskt att vara missnöjd när allt ändå är helt okej... Borde ju faktiskt skämmas, men inte gör jag det heller.

Redan nu märks de minkande antalet timmarna och jag undrar nu om jag har helt tolkat fel gällande mina inkomster Es? Blir det mycket mindre bostadsbidrag för mig och hur kommer jag att klara av det då? Pengar pengar...

Ikväll blir det vårfest och sista gången för att av barnen i den skolan. När alla gått ut den ska jag ordna med fest, för så länge har vi nött på där ;). Tänkte kanske hålla ett tal då :D... Skulle vara kul att tacka för oss. Nåja, det var nu närmast ett skämt, men med lite alllvar bakom...

Ha det gott alla!
Kram Skorpan

Svar: Klart du ska hålla talet... det kommer att uppskattas.. kram :)
Esmaralda

2 B:

skriven

Vad stark du är som har gått igenom så mycket. Tack för att du delar med dig. Önskar dig lycka och lugn framöver!

3 Cj:

skriven

Du är en kämpe Karin 👌💪👍.. olika faller ödets lotter.. bra att DU nu har tagit tag i livet och gjort ett bra val.. Nu har du en ljus och fin framtid som väntar dig. 💕
Händer det något på kärleksfronten snart? 💕😉.. längtar!! Önskar dig en härlig dag☀️☀️. Kram

Svar: Det kommer hända stora och viktiga ting vad det gäller kärlek.. jag ser dig inga detaljer .. kram
Esmaralda

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda. Ser du någon varning åt mig ? Någon dag jag ska vara aktsam eller passa mig ?
Drömde så otäckt inatt att pappa ville kremera min hund levande efter farmor dött. Men jag räddade honom i sista stund från att brinna upp i bilen och la honom i snön. Otäckt.
Kram

Svar: Du har mycket att fundera över och det är alla dina tankar som skapade lite kaos i drömmen.. den handlar inte om varningar.. kram
Esmaralda

5 Li:

skriven

Tack för din berättelse. Starkt att du slutat med ditt missbruk och ser fraåt! Hoppas du går ett lyckligare liv framöver, och det låter definitivt så!

6 Varis:

skriven

God morgon!

Starkt av dig Karin att dela med dig av din story. Du har valt en tuff livsväg detta liv men jag tror du kommer att få stora inre lärdomar av det. Vilken styrka du måste besitta!
All lycka till dig Karin!

Tack för rådet Ez. Jag ser gärna efter en helt ny typ av män men var? Några tips?
Kram

7 EPM:

skriven

Tack Karin!
Vad skönt att du är nykter, hoppas din utredning kan bringa klarhet och förklara en del.❤

Vad är det som händer egentligen runt mig och i mig? Jag hänger inte med i svängarna och min enda reaktion tycks vara att jag är ledsen.
Vad kan jag göra? Snälla vägled mig...

Kramar

Svar: Det är svårt att vägleda här på bloggen... här blir det ju bara korta svar... vill du ha vägledning får du helt enkelt boka en seans.. kram :)
Esmaralda

8 H:

skriven

Ez, jag Är bjuden på bröllop om 2,5 vecka. Ser du om jag kommer att gå på det och om det går bra i så fall?

Svar: Ja jag tror det blir bra om du går.. kram
Esmaralda

9 Dunegull:

skriven

Ser du ngn utlandsresa för oss i sommar, höst?
Kram

10 Mam:

skriven

Hej!
Beklagar din uppväxt. Det är tufft att börja livet med sådana förutsättningar. Det kanske är lite eget ansvar och beror lite på tur i vilket sällskap man hamnar om man ska klara sig av att ta sig upp.men lätt är det nog inte!

Es en fråga när det blir flytt nästa gång för mig och sonen flyttar vi själva då eller finns en kärlek närvarande då?
Kram

11 F:

skriven

Godmorgon Es, jag behöver din hjälp. Jag var ute och träffade världens finaste kille igår. Det var precis han som alla spådomar har berättat om. Jag tycker om honom väldigt mycket som person men jag kände ingen attraktion eller det där lilla extra.. Han gav mig typ den varmaste kramen men jag kände inte det där som han kände.. Så jag reagerade på ett väldigt konstigt sätt just för att jag inte kände samma sak. Jag kände mig lite som en idiot när jag gick där ifrån eftersom jag vet hur det känns när någon inte känner likadant och allt bara blir sådär fel. Tycker om han som person som sagt och det sa jag också. Men han känner mer.. Åh jag vet inte Es.. vad var meningen med detta? Kärlek kanske inte är min grej helt enkelt.. allt blir bara fel. Kram

12 Barbie :

skriven

Wow....😳finner inga ord!!


Goa es, ser du om vi kommer ha sex en längre period? Kramar💋

13 V:

skriven

Hej
Vad starkt av dig att skriva om detta. Din mamma kanske inte heller mådde bra och det är synd att du blev uppvuxen under de omständigheterna.

Es, Jag måste fråga igen, staden jag bodde i förut där jag studerade, mitt barns pappa bor där och han är där ifrån. Nu valde ju jag att flytta till min hemstad men du ser ju en flytt tillbaka nu dit jag studerade. Ser det ut att ha med barnets pappa att göra denna flytt? Blir vi sambo igen? Eller gör jag denna flytt själv eller med en annan kärlek?
Kram

Svar: Känns inte som att det har med ditt ex att göra... det handlar om något annat och det kan dröja.. kram
Esmaralda

14 Kärlek❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser vägen till att jag är i ett nytt förhållande ut att vara lång?
Kram

15 Mimlan:

skriven

Det är aldrig för sent att ändra sitt liv, jag är glad att du har börjat visa kärlek till dig själv!
Lycka till i framtiden🌸

Es, kommer det gå bra idag?

Kram

16 Globetrotter:

skriven

Tack för att du delade Karin.
Blev berörd..
Skönt med nya insikter..
Stor kram!
Esmaralda!
Ser du något om hur han känner när jag är tillbaka?
Tror allt att han spanat o undrat vart jag hållit hus..
Nu räknar vi ner mot långledigt.
Tjoho :)

Kram!



Svar: Ja han har hållit lite koll !! Kram
Esmaralda

17 Sep:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att seperationen känns för honom också? Känns det för honom när vi inte hörs?
Kram

18 Filippa:

skriven

Hej tur i kärlek inom kort?

Kommer jag o mina närmsta vänner umgås någon dag?

Kram

Svar: Ni kommer att umgås.. ta gärna själv initiativ... kram
Esmaralda

19 A.D:

skriven

Hur står år Chansen att huset blir vårt vi har tittat på ha en fin dag. 😉

Kramar

20 Michaela:

skriven

Vilken historia Karin! Tack för att du delade med dig.

Jag struntar helt i en person. Hur tas det emot? Kram

Svar: Med blandade känslor... men inte särskilt starka... kram
Esmaralda

21 h:

skriven

Hej!
Starkt inlägg Karin, kämpa på💜💜

Es, när kan man köpa talisman?

Kram!

Svar: Jag kommer att utannonsera dem den här veckan på bloggen så håll ögonen öppna.. kram
Esmaralda

22 F:

skriven

Godmorgon esmeralda Karin vilken tuff uppväxt du har haft.men vad stark du är som ändå har bestämt dig för att ge livet en chans...önskar dig all lycka till kram

En fråga esmeralda undrar om du ser oss bo här alltid eller om vi kommer bosätta oss utomlands.kram

Svar: Jag ser dig utomlands men vet inte om det är permanent boende eller i längre perioder.. kram
Esmaralda

23 F:

skriven

Godmorgon esmeralda Karin vilken tuff uppväxt du har haft.men vad stark du är som ändå har bestämt dig för att ge livet en chans...önskar dig all lycka till kram

En fråga esmeralda undrar om du ser oss bo här alltid eller om vi kommer bosätta oss utomlands.kram

24 Mim:

skriven

Hej Es!

Blir det någon flytt snart?? vantrivs så jag blir tokig snart.

kram

Svar: Jadå en flytt kommer... helt säkert... kram
Esmaralda

25 Milla:

skriven

Hej!


Kan du få en känsla vilken häst som är bäst för mig Rocky eller Ruff?

Kram
Milla

26 Fatima:

skriven

Godmorgon undrar esmeralda om det finns ett speciellt budskap ifrån andra sidan till mig kram...

27 Lilla jag:

skriven

Kära Es,

valde jag rätt? Hur ska jag lära mig sluta älta om jag väljer rätt väg? Jag har inte tid att välja fel.

Kram!

Svar: Du valde rätt.. ha fokus framåt nu och skit i att älta.. kram :)
Esmaralda

28 Seans tacksam:

skriven

Tjenixen E, kan de vara mr right som jag nu har i åtanke?

Är på en härlig plats i livet just nu å vill verkligen passa på att tacka för seanserna genom åren, de har varit guld värda, för visst blir livet bättre, precis som du sagt :-)

Kram från S


Svar: Vad glad jag blir... bara njut.. det är du värd.. kram :)
Esmaralda

29 Anonym :

skriven

Hej Esmeralda tar det slut efter resan i midsommar?
Kram

30 Linnean 🌸:

skriven

Karin, din livshistoria är verkligen grym. Det gör ont in i märgen att barn blir behandlade som du och dina syskon blev. Så fruktansvärt ledsamt! Naturligtvis sätter det spår för resten av ens liv. Men du har ju ändå kommit på rätt köl nu. Det är aldrig för sent! Det gläder mig ändå att du har träffat denne man och har China som du kan lita på. Önskar dig lycka till i fortsättning och tack för att du delade med dig! Man får distans till sitt eget tragglande när man läser sådant här. Kram 💜

Hur mår Esmaralda, då? Har förkylningen börjat backa än? Har läst någonstans att du varit kass. Har inte hunnit med så mycket blogg på sista tiden. Vill fråga en sak. Det är så fruktansvärt sorgligt. Kommer min son bli tvungen att avliva sin hund nu? Efter det som hände i lördags. Eller kommer det att finnas en vettig förklaring till detta? Det känns jäkligt tungt nu! Ha en rar dag! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Jo tack nu är jag på banan igen :) Ärligt talat så ser det inte bra ut för hunden...någonting känns riktigt fel här.. kram
Esmaralda

31 Frida:

skriven

Tack Karin för din berättelse, det var intressant med mycket ledsamt att läsa att du har haft det så tufft. Jag önskar dig all lycka i livet och hoppas att du kan förlåta och tycka om dig själv - för du förtjänar det och det ger positiva ringar på vattnet. Lycka till med kärleken också!

Kram

32 Lena:

skriven

Vill bara säga ett stort lycka till!!!!!!Vilken styrka du har!!!!!! Förstår att din särbo älskar dig så klok som du är mitt upp i allt som varit. Tack att du delade här på bloggen!

33 Man:

skriven

Hej Esmaralda. Hur vill han ha våran kontakt? Vill han ha den enbart praktisk och kylig?
Tror du det finns känslor för mig?
Kram

34 EPM:

skriven

Svårt att ha råd med en seans nu, men hade behövt...😔

Kan du se nåt om vad som sker runt mig; är det jag som växer och stärks eller är det tvärtom? Vad blir det av detta..?

Kram

35 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du hur det kommer bli med ekonomin, hur får vi det att gå ihop i sommar? Kommer jag kunna va hemma som jag innerst inne vill?

Kram och kärlek.

Svar: Det kan bli tufft och det krävs en planering.. men det ser ut att kunna gå.. kram
Esmaralda

36 Kärlek❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Är vägen till ett nytt förhållande lång? Tror du att en ny kärlek kommer till mig snart?
Kram

37 Mam:

skriven

Hej Esmaralda!
en fråga när det blir flytt nästa gång för mig och sonen flyttar vi själva då eller finns en kärlek närvarande då?
Kram

38 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda. Kommer jag o h barnets pappa klara av att vara vänner eller kommer vår kontakt att vara såhär kylig?
Känns det i honom också när vi inte hörs?
Kram

Svar: Ni kommer att få en fungerande föräldrarelation så småningom där ni har fokus på barnet och kan prata om detta.. kram
Esmaralda

39 Fatima:

skriven


Godmorgon undrar esmeralda om det finns ett speciellt budskap ifrån andra sidan till mig kram...

40 Susanne Amalia :

skriven

Hej Karin .. Jag tror på kärlek till världen , änglar och att våga be universum om det som jag önskar mest... Du är en stark person och jag skulle vilja önska att du tycte om dig själv... du har ju levt ett liv som har varit tufft... att du har kommit ut på andra sidan levande är en bedrift... Så älska dig själv ... lev och se det goda i livet.. njut av glädjen ... jag har just beslutat att ingen mer alkohol ska drickas... inte för att jag dricker mycket utan att jag får ont i magen varje gång jag intar något med alkohol i ... smärtfritt är inte så dumt att leva... du är en fantastisk person som har så mycket erfarenhet... stor kram till dig... <3

till Esmaralda ... tack för svaret i går ... nu fylls min vecka av sjukhusbesök.... men jag hoppas att jag kommer ut i naturen ... också ... bara njuta ... stor kram ...

41 Solstjärnan:

skriven

Hej😊

Karin🌸

Tack för att du delar med dig din historia.
Du har rätt.Det är verkligen ingen solskenshistoria.

Du har haft det tufft.Din uppväxt har varit kämpig o svår.
Den har satt spår i dig men samtidigt visar den att du är en stark o beslutsam kvinna
Du går vidare mot ett annorlunda liv nu.Små steg mot rätt riktning
Bakslag kommer men då hoppas jag att du minns de framsteg du nått,små eller stora spelar ingen roll.

Solstjärnan🌟


42 Linda:

skriven

Du är stark Karin! Hoppas du har många fina år fria från missbruk framför dig!

43 Tove:

skriven

Lycka till framåt Karin! Din historia berörde mig. Önskar dig värme och solsken framåt! kram Tove

44 Virrhönan:

skriven

Karin Karin vilken kämpe du är. Du har både kraft och mod att kämpa och jag är så glad att du tagit dej dit du är idag och jag önskar dej all lycka med kärleken och med ditt liv💕
Hoppas bacilljävlarna har lämnat dej nu Es och att du är på bena igen...
Jag måste få fråga ännu en gång. Jag sprang på kärleksbekymret och han såg så glad ut när han såg mej och jag blev så galet glad jag med. Att han skulle vara på en annan nivå kan det varit nåt med hans mående kanske? Har han fortfarande känslor kvar för mej tro och vill han träffa mej?
Ha en bra dag allesammans och njut av livet💕🌺

Svar: Jotack nu är jag på benen igen :) Han har vissa känslor för dig och det överraskade nog honom själv lite nu när han träffade dig.. kram :)
Esmaralda

45 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag sa vad jag tyckte gällande ansvar gällande barnet. Tycker han att jag är jobbig nu? Eller tråkig och tjatig?
Kram

46 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Läste han igenom mitt meddelande eller skummade han bara igenom det?
Kram

47 Jossan :

skriven

Just nu känner jag mig riktigt dålig. Vi har en på jobb som var så sjukt otrevlig mot mig igår och jag har tyckt det var jobbigt med henne. Jag tror inte hon tycker om mig. Jag funderar på att prata med chefen om jag kan få byta och ha lågstadiet istället..

Borde jag säga det till chefen? Eller kommer det lösa sig?
Mår inte bra över det..

Kram

Svar: Försök att förhåll dig till denna jobbiga människa... ha fokus på de andra som är positiva istället... oavsett var du jobbar så kommer det att finnas nån som inte är okey... och kan du förhålla dig till detta så är det bra.... kram
Esmaralda

48 MIKAELA:

skriven

Hej!

Ser du om mamma varit omkring mig mycket nu....hade sån känsla sen jag vaknade och jag kunde typ känna av henne "se henne" ver ej hur jag ska förklara liksom. Men kände av ett slags närvaro. Har hon något att säga mig? Tackar henne för hon och änglarna lyssnat på mina böner 💖 Fin dag till dig E! Kram

Svar: Ja hon har ofta varit hos extra ofta sista tiden och du har så rätt i din känsla ! De dina försöker hjälpa och bistå dig.. kram :)
Esmaralda

49 Smöla:

skriven

Kommer han ta initiativet till något? Blir det i nyktert tillstånd eller är alkoholen inblandad? Känns som att enda sättet att de ska hända något så måste vi dricka å va på samma fest eller nåt.. Va tror du? Vad vill han egentligen med mig?

50 Karin:

skriven

Tack så snälla ni är. Era ord gör varmt och gott i själen. Tack.

51 Sus:

skriven

Hej
Vart ser du mig?
Love sus

52 Skrållann:

skriven

Hej!
Oj, vilken stark berättelse...
Har just varit ute på lunchen och shoppat lite och solen skiner klart, sånt gör mig glad. Känner mig tillfreds och har landat i tanken att det nya jobbet blir bra för mig. Min gamla vän och jag har ju bestämt att vi ska åka till maldiverna någon gång ihop men kommer vi någonsin bo närmre varandra än vi gör idag, eller kommer vi kanske dela boende någon gång?

Kram Skrållann

53 Smöla:

skriven

Vad vill han med mig? Vågar han ta initiativet till något? Vad kan det bli?

54 f:

skriven

Jag har äntligen hittat någon som tycker om mig för den jag är. Jag tycker såklart om honom också men samtidigt vet jag inte riktigt vad jag vill. Mitt hjärta säger bara ja, ja, ja, medan mitt huvud säger nej, nej, nej... vad är det för fel på mig? Jag vet inte vad jag ska göra längre Es.. vad är det jag ska lyssna till? Tror du att vi skulle trivas bra ihop om jag gav det en chans och lite tid? Hjälp mig.. Kram

55 ThereseC:

skriven

Tycker att du verkar så stark Karin. Trots allt du har gått igenom så verkar du ändå inte ha fastnat i någon bitterhet. Du har bara planer på att ta dig vidare. Det är häftigt. Jag tror att den där utredningen kan vara riktigt bra att göra.
Jag gjorde också en utredning vilket jag är mycket nöjd med eftersom det resulterade i en mycket större förståelse för mig själv. Vilket i sin tur ledde till en större acceptans inför mina brister så att jag inte dömer mig själv så hårt.
Lycka till i livet
Kram ThereseC

56 Linnean 🌸:

skriven

Tack, för ditt svar Esmaralda!
Uppskattar ärlighetheten, även om den gör ont! Men så är det ju bara här i livet. Detta "hundprojekt" har verkat lite galet från början...lindrigt sagt! Men det kan man inte riktigt säga för då är man elak och negativ. Hm! Är detta en slags lärdom för ägarinnan till hunden? Känner det lite så. Är lite chockad än! Det här är ju mycket farligt och allvarligt!
Kan även rapportera att min stora kärlek (katten i skogen, alltså 😉) mår bra igen! 😀
Skulle ju skicka över en bild och jag hoppas ha kvar bilder i datorn för allt försvann när jag kraschade mobilen...och "molnet" hade minnet fullt så det är lite dumt. Har iaf en ny mobil och minnet ska utökas omgående! Man reagerar inte förrän det är för sent! Tänk på det!
Hoppas lilla MG mår bra och får träffa sina svanar på stranden. Kram.../Linnean 🌸

Svar: Mitt upp i allt så är det ju härliga nyheter att katten mår väl.. kram :)
Esmaralda

57 EPM:

skriven

Hur kommer vår paus påverka honom?

Kram

58 Lilla jag:

skriven

Tack för ditt svar Es=).

Njut av värmen och en underbar vår!

59 Fanny2:

skriven

Tack för att du delade med dig, Karin. Du är en stark kvinna och du förtjänar att få vara lycklig. Jag har själv en vän som haft en fosterfamilj och jag önskar att fler blev medvetna om era historier... Jag önskar dig lycka till med ditt nya liv och din särbo. 💖

Kram

60 Lilly:

skriven

Undrar om det finns ett meddelande ifrån andra sidan.kram

61 Desp:

skriven

Hej kära es... Vill han inte längre? Kram

62 Desp:

skriven

Hej kära es... Vill han inte längre? Kram

63 Grilletanten:

skriven

Heja dig Karin!
Med insikter kommer förändring.

Till dig Esmaralda: Kan mannen jag har i åtanke vara mister rätt?

Nu ska här handlas grillkol och grillas kött och grönt utav bara helsike!! Så underbart med första grillestunden i solen. Kram på er alla!

64 Malina:

skriven

Tack Karin! Det var ett starkt blogginlägg. Var man föds är det ju svårt att välja... Och sen att göra bra val som barn/tonåring under de förhållandena är inte lätt. Det är verkligen starkt av dig att lämna det livet du haft till sist för att försöka skapa någonting bättre. Jag önskar dig all lycka till i fortsättningen.
Stor kram🙂

65 Smöla:

skriven

Jag är så nyfiken..sker det något snart mellan oss? Vad vill han med mig egentligen?

66 G.H:

skriven

Tack för din berättelse Karin ❤️

Esmaralda, ska på arbetsintervju i morgon på ett stort sjukhus... är sååå nervös!
Tror du jag går vilse eller svimmar?

Kram

Svar: Nejdå inte alls... det kommer gå fint... andas lugnt.. kram:)
Esmaralda

67 Lilla jag:

skriven

Hej!
Precis som du sa :0) så har min väninna som jag hade en konflikt med för snart ett år sedan börjat prata och umgås så smått.
Vi har mysigt när vi ses men hon har ändrat sig.
Det är inte så hjärtligt som förr och jag trodde att vi skulle kunna fortsätta där vi slutade.
Kan du se om det kommer att släppa?
Du skrev att jag skulle träffa en ny nära vän.
Var det för att trösta mig eller ser du någon som jag kommer att bli nära vän med?
Jag saknar det där goa som man har med en riktigt nära väninna.
Ska träffa en tjej idag som jag inte sett sedan barnsben och idag är vi runt 50 båda två :0)
Tänker att kanske är hon den du såg skulle bli min vän.
Lite tonårsvarning på detta men jag saknar känslan, det där speciella som man har med en riktigt fin vän.
Kram <3

68 Midsommar?:

skriven

Hej Es

ser du om det sker något kul runt midsommar eller efter det?
kram

69 En känsla:

skriven

Vilka fantastiska insikter Karin. All lycka till dig framöver!

Dessa män, Es.. Ett stående tema här inne. Men nu kan jag ha spanat in en man som ger mig genuina, starka vibbar och jag tror minsann han spanat in mig också. Kan det vara kärleken månne? Så länge sedan nu..
Kram




Svar: Ja, något ligger i luften... du får ta reda på mer exakt.. kram
Esmaralda

70 Midsommar:

skriven

Tack Karin för att du dela med dig vilken stark historia man blir ledsen när man läser.Blir glad när jag läser att du är nykter nu och önskar dig all lycka i framtiden och mycket kärlek och ljus i framtiden<3

71 A:

skriven

Hej!
Hur ska jag göra med internetdejting? Fortsätta eller ingen idé?

Svar: Varför inte köra på ett tag till... kram
Esmaralda

72 Tisa:

skriven

Jag har märkt att jag sedan i höstas har en rädsla för att vara ensam hemma. Hemma ensam tänker jag alldeles för mycket för mitt eget bästa, inte dom bästa tankarna direkt.Det är ungefär som om när jag kommer i stillhet ensam, är det som att mitt riktiga mående som jag försöker, hålla borta slår tillbaka. Jag blir nästan lite desperat med att hitta någon att träffa. Just nu har många fullt upp och jag vill ju inte krusa. Och eftersom att jag "bara" jobbar 25% så blir det ju annorlunda. Jag lägger pussel hemma, tittar på tv, plockar, diskar, pratar i telefonen o.s.v. för att distrahera. Men vad i hela friden kan jag mer göra?

73 Tildis:

skriven

Det tar hårt på mig att höra sin berättelse Karin. Jag önskar dig all lycka till och jag hoppas verkligen att du får uppleva äkta glädje. Kramar till dig!
En fråga Es, jag fick ett väldigt chockerande besked. Kommer det gå bra? Kram

74 Lizette :

skriven

Hej!
Stark gästblogg. Vilket tufft liv.
Kram till dej:)
Ez, jag vet inte vad jag ska göra här.. han ställde in i helgen igen.. vill komma på torsdag istället. Ska han hålla på så här jämt? Har gjort slut två gånger men vi blir ihop igen. Vet att han har en speciell fobi men det ska det vara så svårt att kunna träffas? Blir der vi nån gång på riktigt?
Kram från förvirrad ❤

75 Ww:

skriven

Verksam esmeralda! Jag undrar om vi kommer ha sex träffas ofta? ... Ser du något.. För han svarar inte? Kram

76 Johanna:

skriven

Tack för att du delade en liten del av din historia Karin. Fint och modigt och insiktsfullt :)

77 A:

skriven

Hej Es

Finns det någon hälsning från alltet?
kram

78 <3:

skriven

Godkväll kära Esmeralda tror du det kan bli en dejt framöver med Martin ?
Kram
💗💗💗

79 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Beror det på att han träffat henne som han inte vill satsa på oss?
Kram

80 ❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det dröja för mig innan jag träffat en ny kärlek? Har jag träffat någon innan årets slut? Som det blir seriöst med
Kram

81 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Husköpe och bröllop är det något som finnas inom de närmaste 3 åren?
Kram

82 💕:

skriven

Hej Esmaralda.
Tycker han om mig som person? Finns även andra känslor?
Kram

Svar: Han gillar dig och funderar själv just nu om han kanske känner mer.. kram
Esmaralda

83 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer den kärlek jag ska träffa ha barn sedan innan? Hur kommer det att gå ihop med mig isåfall?
Kram

84 Ghostwriter :

skriven

Har personen sett det där eller är ärlig om saken till mig?

Kram

85 Anna E:

skriven

Ordnar det sig till slut med min praktik så jag får godkänt?

86 Pöm:

skriven

Hej Esmeralda..

Tänker mycket på Cilla sedan vi sågs..Är det kärlek? Blir det något?

87 Karma:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad skulle hända om jag tog det här initiativet? Kommer det att ge det resultat jag vill?
Kram

88 F.u:

skriven

Vet att jag inte borde klaga... vad trött jag är, behöver verkligen semester, men säsongen har precis börjat .o önskar att säsongen blir bättre än förra året.för att klara vintern...ser du mig klara jobbet hela säsongen...kram

Svar: Jadå, det blir tungt emellanåt men du kommer att fixa det.. kram
Esmaralda

89 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det bli bra om jag kontaktar den andra kvinnan?
Kram

90 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag blir ganska nervös kring min chef. Jag låser mig liksom och blir tyst när hon är i närheten. Gillar Jon mig? Eller tycker hon det är konstigt att jag är tyst kring henne och känner hon någon spänning kring mig?
Kram

91 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer den kärlek jag ska träffa ha barn sedan innan? Hur kommer jag att vara som bonusmamma?
Kram

92 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som om han skulle bli arg på mig om jag kontaktade henne?
Kram

93 Trött:

skriven

Hej Es

ser du något extra bra på väg snart:(?

94 Alie:

skriven

Hej Es,
Är killen från Stockholm värd att träffa? ( nätdejting ) är han seriös? Har ingen bild på honom...
Kram

95 G:

skriven

Har personen sett det där eller är ärlig om saken till mig?

Kram

96 Lilly:

skriven

Något spänna de som jag kan se fram emot..som du kan berätta om...kram

97 Jessica:

skriven

Hej Es,
Har han känslor för mig?
ser du om jag och han har en framtid ihop?
Jag har väldigt starka känslor för han jag är liksom förälskad.
men känner han likadant? Kommer vi att börja ta kontakt med varandra mer?
Kram :)

98 Daniel:

skriven

Hej Esmeralda!
Kommer det ta tid innan jag får veta om ja får väktare jobbet hos securitas?

Mvh Daniel

99 Rädd:

skriven

Hej E!

Vilken dag det varit. Jag blev nästan rädd när han bröt ihop. Tycker ändå att vi lyckades samla ihop oss som en familj och nu har vi en plan. Ser du om det kommer gå problemfritt med våra jobb? Kommer han kunna gå och jobba och jag vara föräldraledig?

Kram och kärlek.

100 Tjo:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag kanske har gjort något dumt. Hur blir utfallet på detta?
Kram

101 S:

skriven

Hej, jag går en utbildning men nu på slutet har jag känt mig splittrad, jag undrar om du ser om jag är på rätt väg eller om det är något annat yrke som skulle passa mig?

102 Karin:

skriven

Tack snälla snälla alla ni som kommenterat. Jag blev så glad. Kramar till er alla.

103 Helen:

skriven

Karin. Vilken kvinna du är, säger som andra, tack för att Du delat med Dig. Och en varm lycka till i framtiden kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: