Den magiska.....

Och så har vi då desserten... den magiska....
 
... citronmarängpaj !!!!
 
Detta behövs:
 
125 g rumstempererat smör
1 dl strösocker
1 ägg
4 dl vetemjäl
 
 
Fyllning
 
Rivet skal av 2 citroner ( ca 4-5 msk)
juicen av två citroner.. ca 1 dl
3 äggulor
125 g  smör
2 dl strösocker
 
 
 
Maräng
 
3 äggvitor
2 dl strösocker
 
Gör så här:
 
Mixa smör o socker o ägg smidigt. Rör ner mjölet och samla till en deg. Låt vila kallt en timme.
Sätt ugnen på 225  grader
Kavla ut degen o klä en pajform. Ca 28 cm/diameter
Grädda i 10 minuter
Låt sen svalna.
 
Direkt sätter du ugnen på  250 grader
 
Fyllning:
 
Riv citronerna och pressa ur juicen, Vispa sammanb citronjuice, citronskal och äggulor.
Smält smöret och blanda  ner socker och citronblandingen. Sjud på svag värme tills smeten tjocknar. Går bra att göra detta i  micron.
Låt kallna och häll i pajskalet.
 
Maräng: 
 
Vispa äggvitorna styva.  Tillsätt sockret lite åt gången och vispa till en tjock marängsmet.
Fördela jämt på citronpajen.  Grädda i ca 3 minuter
 
DET BLIR MAGISKT GOTT
 
Lite meckigt kanske men inte det minsta svårt.. alla kan fixa det.... och det blir en dessert som imponerar  !!
 
 
Ja idag gick det ju i matens tecken.... ibland är det kul att laga lite extra och ibland  blir det
varmkorv, hamburgare eller pizza... så är det.... beror helt på humöret !!
 
Kram & massa kärlek och njut av lördagen
 
1 En orolig kille:

skriven

Hej ezmaralda

Jo det är såhär att jag är lite nyfiken om min kärlek och det är att jag undrar om E kommer att ge mig en chans,
för jag skickade ett brev till henne i torsdags om hur jag känner och ville förklara mig för henne och hon kan möjligtvis ha fått den igår, så jag undrar om det finns en chans att hon vill börja på en ny början med mig?

Svar: Det känns inte som om det blir ni... jag ser en kärlek med en annan tjej för din del.. kram
Esmaralda

2 <:

skriven

Hej kära Esmeralda vill T tala illa om mig ? Han hade sagt till min dejt igår att han skulle ringa honom i morgon om mig. Borde jag säga till honom. Det är inte första gången jag hör detta.
En bekant sa till mig att jag skulle tänka mig för med U.
Kram

3 Lotta:

skriven

Ser så himla gott ut. Lite knepigt med maränger bara, kan jag tycka som aldrig gjort maränger, men ska göra ;).

Jag har så fruktansvärt ont i min käke. Ser du om jag kommer bli bra och som vanligt igen. Såååå jobbigt att ha ont.

Ha en fin dag. Här är solen framme.
Kram Lotta

Svar: Det kommer bli bra och som vanligt.. kram :)
Esmaralda

4 Mamma:

skriven

Mm mums!! Perfekt att bjuda på och till kalas.

Tror du det kan dröja flera år innan han speciella mannen i kärlek och jag möts?
Kram

5 Ghostwriter:

skriven

Så gott, älskar citrondesserter!

Ha en toppen helg, och fin lördag :)

Kram!

Ps: Är fortfarande så himla glad av min seans. Den gav mig en bättre syn på mitt liv, i ett annat perspektiv. Den fick mig vakna till!
TACK.


Svar: Vad glad jag blir, tack :) kram :)
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Mat ska det ju vara varje dag :) o om man orkar svänga ihop nåt extra, varför inte. Jag har länge själv väntat på matlagningsivern men den vill inte infinna sig, är den borta för evigt eller?

Lösgodisdag idag, yey..
Kram Skorpan

7 <3:

skriven

Älskar citronpaj brukar ha cocktailbär som garnityr 🍒.
Är vänskapen över för gott med D ?
Det känns så efter det som hände.
Kram

Svar: Ja troligtvis är det så.. kram
Esmaralda

8 S:

skriven

Mums ser riktigt gott ut måste pröva detta:)

Blir jag gladare snart Es? ser du något bra komma?
kram

9 Solstjärnan:

skriven

Hej😊

Ser minsann magiskt gott ut.
Måste pröva vid något skede😊
Sött kan man ju bara inte motstå😊

Nu på resa o äter en massa gott.
Det blir minsann et måste att ta sig i kragen o börja motionera när man kommer hem.
Man pöser ut som en deg..

Ha en din dag!
Kram Solstjärnan 🌟

10 J:

skriven

Så gott😋.. riktigt vattnas i munnen. Duktig du är😄.
Kommer hösten med flört?! Kram

Svar: Ja det finns en chans.. kram
Esmaralda

11 En orolig kille:

skriven

Hej igen

Hur kommer det sig att det inte blir vi igen? Jag var hennes första kille och vi gjorde slut för en vecka sen..

Jag skickade ett brev till henne och jag har aldrig varit så kär som jag har varit för henne..

Hur kommer det sig att det inte blir vi igen och varför? Tänker hon inte ens på mig? 😢

Finns där inget man kan göra för att vinna hennes hjärta igen?

12 Hj:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur känns det för honom när jag visar intresse, hör av mig o säger att jag saknar honom?
Kram

13 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Har jag redan fixat körkortet när jag möter kärleken?
Kram

14 Bara en sak.... Ghostwriter :

skriven

Skulle det bli trevligt om jag träffade den där äldre mannen eller är han precis som alla andra & bara vill ha sex? Vill träffa någon normal haha..

Kram!

15 Jessica:

skriven

Hej Es,
Gud va gott det såg ut!

Ser du om han kommer kontakta mig snart?
Kram :)

16 Madde:

skriven

Hej Es

kommeer jag hitta rätt?
kram

Svar: Ja det gör du.. kram
Esmaralda

17 Sus:

skriven

Hej
Oj, måste ha.....
Hur i hela friden....
Inre konflikt?
Love sus

18 Malficent:

skriven

Mums! Svag för citrondesserter.
Är nästa förhållande eller romans med en kvinna eller är det en man?

19 Jennifer:

skriven

Hej fina Es! Nu är min resa slut - den har varit helt fantastisk - och den där vanliga oron och ångesten över att måsta återvända till hemlandet kommer krypande. Som om energin sugs ur mig. Snälla, kan du se om jag kommer att göra en resa på våren 2018? Ser du något om hur den resan blir? Kram

Svar: Jag ser en resa i ganska snar framtid så det kan mycket väl blir under våren.. kram :)
Esmaralda

20 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar känslorna vara starkare för Henne?
Kram

21 Anonym :

skriven

Ser väldigt gott ut.

Funderar på varför jag inte någon samhörighet alls med min mor, har nog aldrig gjort.. Avskyr om hon nuddar vid mig. Hon är gammal.Jag borde tycka synd om henne, men tycker synd om far som måste fixa allt ( Hon förutsätter det o han vill klara allt själv.)

22 Trött:

skriven

Hej Es

Ser du när det kommer bli ljusare och bättre?
kram

23 Angel-Of-Darkness:

skriven

Hej Es!

Jag är så ångestfylld och orolig!
:-( kommer John att lämna mig nu? Han vill knappt svara mig längre på sms o undviker mig på alla sätt, känns det som, och jag vet inte var jag ska ta vägen med all denna ångest. :-( får än mer ångest av att inte veta hur han vill ha det, med oss, då han inte svarar mig det rakt ut. Då han knappt svarar mig alls. :-( Älskar han mig ännu, nånstans i hjärtat? Eller kommer han lämna mig nu?
Vet inte vem jag ska prata med. Behöver verkligen din hjälp!
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: