Lindas talisman....

Dagens gästbloggare är: Linda
 
 
Hej på er,

Jag vill gärna berätta om min talisman Frasse som varit min följeslagare en längre tid.

Tydligen är jag en av dem som kände av talismanen i förväg, men det begrep jag inte förrän efteråt när jag läste om det på bloggen.
Jag trodde det var Esmaralda som tog itu med de mest okomplicerade önskningarna själv.
 
 

Kvällen när Frasse kom hem till mig var magisk.
 
Jag lät kuvertet ligga oöppnat i hallen några timmar, tänkte att han ville vänja sig lite vid situationen medan jag åt middag och gjorde mig i ordning.

Det var en vanlig vardagskväll i slutet av maj, jag tände ett par ljus på balkongen och lät honom följa med ut.

Jag vill inte säga att tiden stod stilla, men den gick otroligt långsamt jämfört med hur det brukar vara.
 
Alla andra surrande tankar försvann och jag var bara här och nu i ordens rätta bemärkelse och njöt av kvällen utomhus
 
. Sällsam upplevelse!
 
 


Frasse har hjälpt mig ur ett par kniviga situationer på jobbet, efteråt skakade jag på huvudet och förundrades över att det inte alls blev lika mycket rabalder som det brukar bli.

Han har humor också, jag önskade hitta en ny frisör som kan klippa håret utifrån mina förutsättningar. Frisören lyser med sin frånvaro, men från ingenstans kom ingivelsen att googla på en effileringssax (en sax som tunnar ut håret) och hittade då en variant som kan användas av amatörer. 
 
 

Vid ett tillfälle fick jag för mig att hämta papper och penna och skriva upp små budskap som plötsligt bubblade klarsynt inombords. Bl a att det är viktigt att gråta och vara ledsen, det rensar ut spänningar i kroppen - och nog kan det allt ligga något i det!

Jag sover bättre än tidigare. Inte så som genom ett trollslag, men jag har kommit till insikt om saker som faktiskt går att förändra. Baby steps!

Jag hade talismanen i fickan först, men efter ett par dagar blev han iskall, hur mycket jag än värmde honom i handen. Förstod att han var missnöjd på något vis. Strax efter läste jag på bloggen om någon som hade honom i BH'n. Sagt och gjort - och sedan dess har han nästan alltid huserat där dagtid, nära hjärtat. :)
 


En ledig dag satt jag och läste en bok i det fina vädret.
 
Då verkade det som att Frasse också ville njuta av solen. Jag var skeptisk och tänkte att det kanske kunde skada honom. Men jag gjorde honom ändå till viljes samtidigt som jag våndades över hur jag skulle behöva förklara för Esmaralda att jag eventuellt förstört honom.

Gissa min lättnad när
 fick jag senare reda på att talismaner uppskattar solljus, havssalt och månsken, puh! ;)
(Det har dock varit lite dåligt med det sistnämnda, vill inte riskera att Frasse blir kidnappad av hagalna skator eller liknande medan jag trynar i sängen.) 
 
 

Det allra häftigaste var när jag, fylld av självförtroende, passerade över en bro där jag tidigare fastnat p g a yrseln som besvärat mig i snart 1½ års tid.
 
Helt plötsligt blev jag påmind om hur livet känns utan yrselhelvetet, det var stort! Även om det senare blev "som vanligt" igen så fick jag ändå geist och styrka att fortsätta kämpa. 
 
 


Ps. Vill även hälsa så gott till Nettan och tacka för djurhealingen, ena katten sprang omkring som en speedad löksill i omgångar under ett par, tre dagar efteråt. Vid ett av tillfällena lyckades han till och med hoppa upp på tvättmaskinen direkt från golvet (annars tjänar alltid toaletten som avstampningsramp i det fallet.)

Kram till er allesammans!

 /Linda
1 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Tog A illa vid sig av mailet jag skickade? Blev han arg? Hur ska jag tolka hans svar?
Tycker ändå att jag betett mig sjysst mot honom.
Tack!!

2 Michaela:

skriven

Vad sjutton är det som händer?! Jag är vittne till kvinnomisshandel och han var ikväll med om en otäck bilolycka där en annan bil med en narkotikapåverad kvinna körde rakt in hans bil. Hade helt klart änglavakt. Jag missade pga min händelse resan till honom förra helgen och nu har vi bokat in ny resa för mig tors - sön. Känns ju oroväckande när sådana här saker händer men hoppas att turen vänder och att resan blir av mm. Räddade trots allt ett liv i torsdags så man kan väl få lite medgång nu på ngt sätt :) Vill och behöver få komma iväg. Ngn känsla? Kram

Svar: Ja, du gjorde något som verkligen var stort !! Det blir en resa... kram :)
Esmaralda

3 Rebecca:

skriven

Kommer jag göra något ovanligt/större i mitt liv, något som inte alla får möjlighet till?

4 Skorpan:

skriven

Linda, vilka fina upplevelser du haft med Frasse. Hoppas det fortsätter så, i minst ett år :).

Trött efter gårdagens möte o sena vakande, blir sen avfärd till jobbet. Isiga bilrutor, tur jag har kupévärmare, o en styv nacke, är det så det känns dagen efter man blivit äldre ;D...

Es jag undrar om intervjuarna tyckte att jag var nåt att hänga i julgran, har jag nån chans till nästa omgång hos arbetsgivaren? Jag tyckte själv att det gick bra.

En helt vanlig tisdag, eller kanske inte :).
Kram Skorpan

Svar: Visst har du chansen !! Kram
Esmaralda

5 sus:

skriven

hej
härligt...
tack gör att du delar.....
min finns ju .....
hans kulle kunna få uträtta underverk.....
love sus

6 O:

skriven

Vilken härlig berättelse Linda och Frasse💕.. ni hör ihop.
Undrar om även jag hör ihop med någon snart?! Kram

Svar: ja det kommer du att göra.. kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Kram tillbaka till dig Linda. Du och Frasse verkar ha hittat varandra.
Funderar över D inte hörts av ett ord sen det jobbiga och som du skrev tidigare kommer jag inte få den ursäkt jag förtjänar. Kommer vi reda ut detta till sist. Min magkänsla säger mig att vänskapen är över för gott. Det är en långsint man vi pratar om. Han pratade inte med sin mor på flera år. Har han ägnat mig någon tanke ? Lite nyfiken är han tillbaka hos L ? Känns ändå jobbigt eftersom vi funnits för varandra i elva år.
Kram
🤗🤗🤗

8 Misstjejen:

skriven

hej

kommer det blir bättre relation mellan mig och A man? om jag jobbar hårt på det...

ha det bra

9 Liten C:

skriven

En fråga ,
Ser du om Peter känner av den spänningen jag känner mellan oss?
Att det är något ?
Tex får han inte mig ur sina tankar?
Kram och trevlig dag ❤️

10 åsa:

skriven

Hej!
Vad häligt det låter om din frasse Talisman. ser fram emot själv nu när det är dax att köpa en av Esmaralda.tiden är mogen nu.
Esmaralda!
Kommer det bli sams oss syskon ang diskution om far o mors situation?. Ska jag prata.? känner inte för att åka hem. tungt känns det där.kram Åsa

Svar: Ja ta tag i det.. men skuldbelägg ingen.. det finns någon som lätt får i försvar.. kram :)
Esmaralda

11 Blå:

skriven

Hejsan. Jag vet att han kanske inte alltid mår så bra. Han vet att jag finns där för honom men just nu vill jag bara hålla mig undan lite tills han själv kommer till mig. Kommer han att vilja ha mig närmare i sitt liv än bara i bakgrunden?

Svar: Ja det kan komma så småningom men glöm inte bort dig själv och dina känslor... det är viktigt att du inte går och väntar utan att du verkligen lever... kram :)
Esmaralda

12 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Häftigt hur de kan hjälpa!!

Jag har två extra jobb. Jag är lite rädd att det ena ska slå ut det andra. För man måste ju också satsa om man vill få en mer tillgivande tjänst. Ena chefen på blomsterbutiken har sagt att hon ev har lite saker pågång samtidigt verkar det kanske kunna bli lite öppningar på sminkbutiken jag även jobbar på. Ser du i längden vilket jag skulle trivas på eller vilket som känns mest aktuellt att satsa på?

Tror du fast jobb kommer innan kärleken?
Kram

Svar: Jag ser inte riktigt vad men ett fast jobb ser ut att komma.. kram :)
Esmaralda

13 Anonym :

skriven

Hej Esmeralda kommer han fråga mig om jag vill medverka på middagen om två helger ? Är det han eller modern som inte vill att jag är med. Han vill börja om men detta kändes inte seriöst att han inte sa ett ord om att han ville ha med mig. Han har aldrig förankrat en träff med sin familj. Hans mamma har aldrig velat träffa mig eller kommmit och hälsat på honom i huset. Vad har hon emot mig ?
Kram

14 Skrållann:

skriven

Hej!
Oj, det var en talisman med kraft.
Drömde inatt att jag var ute på sjön med mina barn. Vi skulle besöka några och insåg att det skulle gå fortare att ta sjövägen. Det blåste kraftigt men vi skulle öndå ge oss ut. Min dotter skulle köra och det var en båt med ratt och när vi kom runt en udde märkte vi fullt med kor i vattnet. Alla var svart och vita och verkade stressade, om det var för blåsten eller om de blivit skrämda av något framgick inte men kor var det överallt och vi fick kryssa mellan dom. Jag vet inte om vi nådde målet, vi såg det iallafall och jag minns inte att vi kantrade;) Lite kul faktiskt men samtidigt väldigt obehaglig och jag vaknade av den med en konstig känsla i kroppen. Kan jag tolka den på något vis?

Kram❤

15 Smöla:

skriven

Kommer det någonsin bli bra mellan mitt ex å hans syster (min svägerska) ??

16 Dunegull:

skriven

Vi har bokat en weekend med hans barn. Vad tror du om den resan? Uppskattar de den? Blir den bra?

17 ?:

skriven

Hej esmeralda tror det är dax att rena min talisman ❤

Jag behöver styrkan just nu .har svårt o släppa det som hände i helgen, speciellt då jag inte får någon ursäkt. Känns verkligen omanligt när han beter sig så? Det gör mig bara argare o besviken.

Svar: Ja, klart du blir uppriven !! Ge din talisman ett bad i havssalt under ett par timmar.. kram :)
Esmaralda

18 Mikaela:

skriven


Hej e!
Känner mig ledsen , nere och lite lost! Allt känns nästan tomt och jag känner panik lite var vi ska bo i januari 😞 vi letar hus men det kommer verkligen inte ut något som känns ”detta skulle jag kunna tänka mig” på pappa är jag ledsen och besviken på efter vad han sagt och skämt ut mig! Jag saknar min mamma såååååå mycket hade önskat hon valde livet och mig/ oss 💔 känner mig så ensam i denna värld! Man känner mig inte viktig för någon längre eller någon jag känner att man kan prata med ... alla ha sitt liv och jag är helt lost i mitt! Vet inte vad jag ska göra, och jag försöker tänka positivt men man står där sen själv! Jag vill ha min mamma hon va den ända 😞 jag är inte lycklig alls just nu. Vad ser du kring boende Esmerladra ? I januari måste vi flytta ut... vi har tre barn så är inte alls trygg att ha det så här...vad ser du ? Ska vi satsa på att bygga,få vi lån och klara oss kram

19 Skorpan:

skriven

Tack för svar Es!
Då håller jag tummar o tår..
Kram Skorpan

20 Skorpan:

skriven

Tack för svar Es!
Då håller jag tummar o tår..
Kram Skorpan

21 Kvinnan :

skriven

Hur stor är chansen att jag är havande nu❤

22 Pia1:

skriven

Vilket härligt förhållande till din talisman 💖 Jag vet inte om jag ska kämpa mer, varje gång jag försöker så är det tio steg tillbaka. Ska jag sluta lägga mig i mitt liv och låta talismanen sköta de viktiga frågorna? Botten är absolut nådd både ekonomiskt och inom vården.

23 Shirin:

skriven

Fina Es, ser du när jag möter honom, min soulmate? Eller ser du något annat om honom ? Vad som helst..

Tack o kram på dig❤️

24 Smöla:

skriven

Kommer vi iväg på ullaredsresan tryggt å säkert?

Svar: Javisst gör ni det.. och hälsa Ullared från mej :) kram :)
Esmaralda

25 Å M K :

skriven

Hej,
Min talisman har nog gjort sitt.
Kändes bra ett tag men tror kanske inte att den hjälper längre...
Det känns som jag är redo för förändringar och utveckling.
Inget händer just nu. Min flow har stannat av och allt krånglar mestadels.
Gör jag något fel? Är det på gång nått positivt eller behöver jag göra något specifikt?
Å i allt detta känner jag mig ensam...
Vill hitta glöd och gnista!
Kram ❤️

Svar: Ja det känns som om talismanen gett upp... jag kan inte känna av den alls.. tyvärr... nu får du ta dina egna steg framåt... det kommer att lätta så ge dig inte... kram :)
Esmaralda

26 Shirin:

skriven

Fina Es, ser du när jag möter honom, min soulmate? Eller ser du något annat om honom ? Vad som helst..

Tack o kram på dig❤️

27 Shirin:

skriven

Finaa esmaralda, ser du vad jag bör hålla utkik för i kärleken? Något som kännetecknar honom?

28 Eve:

skriven

Hej Esmaralda! De senaste dagarna har jag känt mig annorlunda, vad är det som händer med mig.. Är jag allvarligt sjuk och borde jag kolla upp mig rejält? Eller är det så att universum har försökt säga något och att jag äntligen har accepterat det? Är väldigt stressad och förvirrad över detta.

Kram Eve

29 Eve:

skriven

Hej Esmaralda! De senaste dagarna har jag känt mig annorlunda, vad är det som händer med mig.. Är jag allvarligt sjuk och borde jag kolla upp mig rejält? Eller är det så att universum har försökt säga något och att jag äntligen har accepterat det? Är väldigt stressad och förvirrad över detta.

Kram Eve

30 Mim1:

skriven

Hej!

Kommer jag att ha pengar så att jag klarar mig framöver eller blir jag fattig??

kram

31 Mim1:

skriven

Hej!

Kommer jag att ha pengar så att jag klarar mig framöver eller blir jag fattig??

kram

Svar: Det går lite fram o tillbaka men sedan blir din ekonomi stabil.. fattig blir du inte.. kram
Esmaralda

32 Mirran:

skriven

Hej Es!

Ser du om jag träffar min soulmate i år eller nästa år? Eller dröjer det ännu längre?

Kram

Svar: Omöjligt att säga men det känns absolut som om det närmar sig..kram
Esmaralda

33 EPM:

skriven

Vad roligt Linda! Jag känner igen beskrivningen av lugn och klarhet som infann sig när min frasse anlände.
Jag var dock inte hemma när han kom men kände det ändå tydligt.

Es, lägenheten jag tror att jag hade en chans på är borta från blocket. Är jag borträknad nu eller går de igenom ansökningar och sållar?
I helgen går skilsmässan igenom... jag känner mig falsk eftersom vi inte berättat för barnen och våra familjer. Samtidigt så gör vi på vårt sätt pga att inte såra barnen mer än nödvändigt. Vi berättar när vi vet att jag ska flytta och när vi vet vart och hur.

Kram

Svar: Ja ni ska göra på ert eget sätt, huvudsaken att ni är överens om hur så är allt okey.. kram :)
Esmaralda

34 Ametist:

skriven

Hej Esmaralda!

Har ett ametist hänge. Kan jag ladd det själv med tur och glädje?? i så fall hur?

kram

35 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Gruppledaren på min arbetsplats verkar tycka genuint illa om mig. Hon motarbetar mig i det tysta, bl.a genom att inte ge mig det rätta schemat till tjänsten som blivit min, & att inte vilja bevilja den 4:e semestervecka som jag har rätt till. Tjänar det något till att gå vidare till assistanschefen, eller straffar det sig? Det finns mycket oegentligheter som jag skulle kunna dra fram i dagens ljus, men jag bidar min tid.

Önskar alla på bloggen en fin dag!

Svar: Ta det med en nypa salt och bry dig inte... hon är inte värd energin.... och allt är inte på pin kiv utan något är ett misstag.. kram
Esmaralda

36 Tisa:

skriven

Hej Es!
Jag önskar att få stanna här åtminstone någon natt til. Jag mår inte alls bra.
Borde jag säga till eller? är det värdelöst Jag vill bli kvar.

37 <3:

skriven

Drömde så konstigt inatt att jag åkte bil med G och han körde fast han druckit till en restaurang. Vi satt ute fast det var höst och kallt men kände inte kylan.Tror det var någon högtid. Betyder drömmen något ?
Blir plåtningen lyckad idag är lite nervös men känns fint att vara med. Känner mig hedrad.
Kram

38 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du födelsedagsfesten blir bra? För mun son?

Svar: Ja det tror jag.. kram
Esmaralda

39 Fanny2:

skriven

Det låter som att du och Frasse är som synkade med varandra. Hoppas den lever länge och kram på dig. :3

Es, nu har det hänt... Av allt jag har beställt på nätet så har det aldrig blivit problem med postnord men nu kom det. Bara två gånger har de lyckats slarva bort innehåll... Tror du att det löser sig innan paketet skickas tillbaka till avsändaren? Tycker att det är en riktigt tråkig situation när man redan har betalat över ett tusen för varan... ☹️

Kram

40 Till Linda:

skriven

Tack för att du berättade. Men hur kan du känna att talismanen hjälper ? Kan du känna av den fysiskt på något sätt ? Kram

41 Silla:

skriven

TILL LINDA vill jag fråga hur du känner att din talisman fortfarande verkar och lever ? Tack :)

42 Myra:

skriven

Vad tycker du är det bästa med talismanen Linda ?

43 Månflickan:

skriven

Tack Es för svar! Ha en fin dag!<3

44 hej linda:

skriven

hur känns det när du håller talismanen i handen
En skrev att det kändes som en brinnande känsla. Upplever du något sådant ? Hur vet man annars om den lever eller har tagit slut ? Kram från lillis

45 Mikaela :

skriven

Kommer allt lösa sig eller är mitt liv slut?

46 kata:

skriven

Lite avis på alla aktiva talismaner, min gick i dvala snabbt. Kände mig lite piggare några dagar, sedan var det samma vanliga igen.....

47 Hönan:

skriven

Kul att få läsa om era upplevelser, låter som att ni har det väldigt bra tillsammans :)

Funderar lite kring hur tankarna går efter i fredags?Kändes lite avigt i söndags. Förvirring? Vet inte riktigt själv vad jag tänker, kändes så nära och tryggt då, men nu långt borta och overkligt igen. Är väl rädslan som kommer fram. Igår kom en räv gåendes när jag satt ute, kan ju inte hjälpa att undra om den kom med ett budskap för att hjälpa mig nu?

Kram

48 Helena Ir:

skriven

Jag tror att mina talismaner har hjälpt mycket! Det här året har det hänt mindre trevliga,rätt tuffa händelser,som hade kunnat knäcka mig rätt rejält. Jag ger talismanerna kredit för att jag ändå har fungerat som jag gjort..t o m oförskämt bra en hel del dagar! Kanske hade jag gjort det ändå..jag väljer att tro på att det har varit en hjälp till självhjälp!

Jag vet att talismanerna kan vila med jämna mellanrum,åtminstone har mina gjort.! I början när jag fick dom så upplevde jag den där brännande känslan i handen..numera har det varit ett rätt kraftigt pirr..jag förstår ju att allt vet man inte om heller som hade kunnat hända om jag inte haft dom..
Pirret är väl inte lika kraftigt längre och inte heller varje dag.

Det är med saltbad,i bara havssalt,utan vatten givetvis..tror jag kan kicka igång en tröttare talisman..jag har som erfarenhet,även där :)

Min dotter,en av dom ivarjefall..vill ha en ny..och det ska hon få!

Ha det så bra,denna gråa tisdag..

Kram :)


Svar: Ja havssalt hjälper en hel del.. men inte hur många gånger som helst... man får känna in... vilket inte alltid är så enkelt.. kram :)
Esmaralda

49 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Svårt att tolka A:s reaktion till mailet jag skickade. Blev han upprörd?
Tack!!

50 Muminmamma:

skriven

Tack för era berättelser om talismanen!

Es, ser du några positiva händelser för mig framöver? Speciellt i kärlek?
Kram

Svar: Ja det kommer, det kommer vad det gäller kärleken och blir riktigt bra :)
Esmaralda

51 Erika:

skriven

Hej! Kan det bli något långvarigt med den jag dejtar nu?

52 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du anledningen till varför han fått för sig att han kan bete sig hur som helst mot mig? Som om han tappat respekt? Tror att han är något?
Kram

53 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
När jag väl har fast jobb, kommer andra saker och ting ordna sig ganska snabbt då? Jag tänker med körkort, det blir lättare ekonomiskt och med planering, att jag träffar en stabil kärlek strax därefter?
Kram

54 Dunegull:

skriven

Är min talisman fortfarande aktiv?

55 Milla:

skriven

Så spännande att höra om talismanen. Finns det mindre sorter som man kan ha i bh:n? Är det nickel i?

Funderar på att köpa en. Vill gärna förändra saker i livet till det bättre.

I dag har han, min nya berättat på jobbet om oss. Jag är lite orolig att det kommer att pratas om oss, att de blev lite chockade. Över vår relation. Jag blorkar lite nervös vad de skan säga, lite så, men jag förstorar kanske upp.

56 Hoppet:

skriven

Spännande tack för att du dela med dig Linda.

Es Kommer det något bra snart som gör mig glad?
kram

57 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har en manlig kollega upplever att han kontrollerar, håller koll på vad jag gör, var jag är. Jag vill inte ha någon som kontrollerar mig i min närhet. Stämmer min känsla? Varför gör han så?
Kram

Svar: Han är lite kontrollerande till sin personlighet.. ta det inte personligt.. kram :)
Esmaralda

58 Bella:

skriven

Kände han i affären också av "stämningen" mellan oss? ☺️☺️

59 Adad:

skriven

Fina esmaralda, ser du vad jag bör hålla utkik för i kärleken? Något som kännetecknar honom

60 Alina:

skriven

Gullig relation ni har. Det är svårt för mig att förmänskliga min talisman på detta sätt. Men jag tycker att det går ganska bra inom de områden jag önskade att den skulle hjälpa mig. Känner du som jag, Esmaralda, att den fortfarnde är aktiv, eller är det jag som faktiskt på egen hand skärper till mig ibland? :D

Svar: Visst är den aktiv, absolut.. kram :)
Esmaralda

61 Ano:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar det som om J hade fått upp någe intresse för mig?
Kram

62 Nettan:

skriven

Hur många gånger kan jag låta min Tallisman ligga i havssalt? Jag bär i stort sett alltid min i behån.

Svar: Du kan ge den ett saltbad på två timmar.. en gång i månaden.. sedan känner du in hur den tycks må.. kram
Esmaralda

63 Gunilla i Oxd :

skriven

Hej E ❤️
Min 11 årige son Kalle har fått penicillin mot lunginflammation. Han är redan piggare, men jag är ju alltid så orolig..
Är han snart sitt vanliga busiga jag igen?
Kram Gunilla ❤️

Svar: Jajamän, det kommer han snart att vara... ge Kalle en krya-på-dej-kram från spåtanten :)
Esmaralda

64 Linda & Frasse:

skriven

@Pia1: Skifta fokus! Eller attackera problemen från ett helt annat, oväntat håll. Kan du göra något som bara är för dig? (behöver nödvändigtvis inte kosta pengar.) Fundilera ut vad som kan få dig att må bra i stunden.
Kram!

65 AnnaK:

skriven

Månne om min talisman funkar än? Kände också av när den laddades men sen inte så mkt mer. Kanske den verkat/verkar trots att jag inte märker det 😊 Var inställd på storkovan eller nåt på triss men det var nog att hoppas på för mycket 😜 Du har ju sett att jag inte kommer vinna men ändå ha pengar till resor och annat i framtiden. Verkar ha en intressant framtid iaf med giftermål, pengar hus mm. Kan dock känna att jag hinner bli för gammal för allt.

Kram 😊

Svar: Ja den lever och verkar.. må så vara i det tysta men jag kan stark känna att den gjort något riktigt speciellt för dig.. även om du inte själv vet... kram :)
Esmaralda

66 Mim:

skriven

Hej!

Blir det någon bra förändring snart?? så jobbigt att ha det så här.

kram

Svar: Det kommer... försök att bryt själv det du kan och du förändrar på ett positivt sätt.. kram
Esmaralda

67 Linda och Frasse :):

skriven

@Lillis & @Silla m fl: Kul att ni frågar, ibland när jag håller talismanen i handen strålar det plötsligt värme som inte kommer ifrån mig själv.

Vid något tillfälle när det stod om Gabbe-kullen här på bloggen så kände jag hur det pirrade i huden där Frasse satt.

Sedan är det klassiska svaret att känna in, och hur man gör det kan vara olika från människa till människa. Prata med din talisman och se om du får svar inombords.

Låt talismanen vara med när du gör roliga saker, ingen liten Frasse vill ligga på en hylla och bara damma igen medan du ber om att bra saker ska ske.
Se honom som din bästa vän & förtrogne!

Och det är som Es säger, det hjälper att man tror på en smula magi - då händer det grejor!

68 Mimi:

skriven

Hej Esmaralda! Tror du att jag kommer in på rätt väg här i livet igen??

kram

Svar: Det vet jag att du gör.. kram :)
Esmaralda

69 Chelena:

skriven

Hej Es

Hur blir hösten och vintern?
kram

70 Vill gå - Ghostwriter :

skriven

Åh jag är olycklig på detta nu! Jag får inte göra något för då hamnar jag i knipa igen! Jag vill inte vara kvar där, och det får mig inte ha förmågan att göra mitt bästa! Jag gör bara misstag här och jag vill bara inte mer.

Jag kan inte bara gå eller bli "avisad" att gå, för att sedan vänta och hamna i ekonomisk knipa igen.


Jag kan inte göra mitt bästa här, det är för mycket nu..


Kram

71 Holla:

skriven

Hej Esmaralda.
Saknar han mig, har jag rätt i när det känns som om han saknar mig? Eller inbillar jag mest det?
Kram

72 En ny chans??? Ghostwriter :

skriven

Kommer jag kunna förklara bra och kommer den chefen att ge mig en till chans? Eller är det försent nu...


Kram

73 Lydia💕:

skriven

Hej
Hade min talisman i bh n och har alltid haft det men nu fick jag ett svidande märke på min hud och vet inte vad det beror på så nu får han ligga i min jeans ficka och vet inte om den gör någon nytta där
Lydia💕

Svar: Kanske det är nickelallergi ? Tyvärr så är ju talismanerna av äkta vara... mer än att de är riktigt äkta talismaner... det går precis lika bra att ha honom i jeansfickan.. kram :)
Esmaralda

74 Förbereda någonting - Ghostwriter :

skriven

Kommer jag få sparken eller kommer det ordna sig imorgon? Kram

75 Anna:

skriven

Linda, jag undrar när du märkte av talismanen som mest. Var det i början eller kom det allt eftersom? Känner du att den kan varna dig för sådant som är farligt ? Eller beskydda dig ? Hur förstår du att den tagit till sig det du önskar ? Tack för jättefin gästblogg. Kram

76 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Han ska komma i veckan och passa sonen några timmar, men det blir till sen timmarna.
Han säger att han åker hem sen men ibland får han för sig att sova kvar . Kommer han att åka hem som han sagt denna gång?
Kram

77 Misstjejen:

skriven

hej

varför det står upp en avundsjuka eller svartsjuka från J kille när jag och A har några viktig saker att prata om med varandra så varför J lägga sig i blöt näsa på oss? vad vill J om A och mig.

H har inte gjorde något väl eller J har något?

kan jag få svaret om dessa två personer.

78 Bluesky:

skriven

Finns det en chans till en flört före jul?:)

79 Seansen och sparken? - Ghostwriter :

skriven

Testar igen...
Kommer jag få sparken imorgon?Eller kan jag förhindra det om jag talar med A?


Om jag får fråga, utan att stressa såklart,
ligger jag bra i kön i seansen eller har du möjligtvis hunnit påbörja min?



Kram!

80 Lydia💕:

skriven

Hej
Tack för ditt svar och hoppas den är med mig och att det jag önskar mig snart kommer fram på något vis
Lydia💕

81 Boudica:

skriven

Vilken tur att din talisman fungerar så bra! Här funderar man fortfarande över vad som kunde tagit åt Gabbe som gick i dussintals bitar, inte han jag ha honom speciellt länge, och han inte märka av speciellt mycket :(

Här har man haft mer energi på senaste, men ändå så räcker tiden inte till!
Mat, träna, plugga och sen helt plötsligt måste man sova för att orka komma upp till jobbet på morgonen.

Funderade lite, på jobbet är jag omtyckt av de flesta (inte alla!) kommer lätt överens med många. Av någon anledning fungerar jag bättre med män än kvinnor, varför vet jag inte! (Även om de verkar lite försiktigare med denna metoo kampanj XD)
Nu är jag bara lite nyfiken, både F och S verkar ha lite extra intresse utav mig, hur kommer det sig? är det så? Eller är det bara någon slags kulturkrock där?

KRAM

82 Mk:

skriven

Hej Es

Har jag något hälsning från alltet?
kram

83 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan kärleken dröja längre än att vi mörs under nästa år?
Kram

84 Gunilla i Oxd:

skriven

... O Kalle hälsar tillbaka till bästa spåtanten, som alltid lugnar hans oroliga mamma!!! ❤️❤️❤️

85 Maria:

skriven

Hejsan :)
Spännande med talismaner:) skulle nog behövt en☺️
Ser du Ez, om det lossnar snart i kärleken mellan mig o Fredrik? Eller blir det inte mer än så här?
Kram

86 Hmm:

skriven

Testa negativt igen...fattar inte ändå så är den månliga sen...ser du vad som är fel

87 Nyfiken :

skriven

Hej Esmaralda.
Hur kommer stundande mötet och början bli med min kärlek?
Kram

88 Elisa:

skriven

Hej!
Ser min gabbe ut att verka fortfarande?
Kram

89 Linda & Frasse:

skriven

@Anna: Jag upplever det som att talismanen verkar när det behövs. Däremellan vilar han litta.😊 Han vill mitt bästa och vice versa.

Om du önskar dig beskydd av talismanen så är jag säker på att han gör allt för att uppfylla det. T ex kanske han förstärker den där lilla rösten inombords som säger att du ska välja en annan väg än den vanliga just i dag.

Kram!

90 Linda & Frasse:

skriven

Så roligt att så många har den i bh'n, kanske kan man sy en extra ficka där för att inte riskera nickelallergi.

Undras förresten vad som händer om man möter någon på stan med talisman. Känner de av varandra tro? 💛

91 JustMe:

skriven

God morgon!

Verkar som att många upplever att talismaner är något väldigt positivt. Hur skaffar man sig en sådan?

Jag ligger här i soffan relativt nyopererad och just nu känns det inte som att något kommer bli normalt igen. Tarmarna och ryggen gör ont, i omgångar och hela tiden. Är jag snart mitt vanliga jag igen?

Har sträckt ut en hand till en kompis som jag behövde ta en paus ifrån, dock saknar jag henne väldigt mycket nu och känner att det var ett misstag att klippa av banden. Ser du om vi kommer bli vänner igen?

Kram!

Svar: Jag kommer att utannonsera nya talismaner här på bloggen så håll utkik :)
Esmaralda

92 Nettan:

skriven

Tack! Igår fick han ett bad 👍

Svar: :) Då hoppas jag att han nu ska piggna på sig ! Kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: