Lite fredagsgott.....

I dag är fredag… Idolfredag.. i alla fall för oss !!  Och något gott att äta därtill.

Något gott behöver varken vara oxfile eller  entrocote.. det kan vara så enkelt som Shepherd´s pie  och den kan man göra på sitt eget sätt.

Jag  bryner köttfärs…lite tunt skivad kryddkorv , bacon och  gott om hackad lök.

Tillsätter några rejäla klyftor vitlök…  ärtor/majs paprika… från en sån där påse från frysen… lite  grädde…ketchup… salt o peppar o sambal olek … det ska vara lite sting i anrättningen

Detta häller jag i en ugnsfast form

 

 

Så gör jag potatismos… har i persilja och riven ost  i moset och brer över det hela

Jag brukar lägga en rad med små kvisttomater överst också med alla kvistar intakta … och sen in i ugnen ca 30 minuter på 175 grader.

 

Så enkelt att ha allting  i en och samma bytta !!

Därtill serveras en sallad !

Fördelen med Shepherds är att man kan trixa till den precis som man vill och efter vad man har hemma !!

Ett eller ett par glas rött därtill – det  måste man ha !!

 

Njut nu av fredagen.. heja våra Idoler  & stor kram

1 Sus:

skriven

Hej
De där lät ju mumsigt......
Här blir de enklare.....
Lite lättlagat .....
Hur ska jag säga...
Börjar tänka lite annat...
Love sus

2 Oj oj oj ghostwriter :

skriven

Blir det en lyckad träff??


Kram

3 Mimi:

skriven

Vad du är duktig på maträtter:)

Ser du om jag har bättre ekonomi snart,vill bara ut och shoppa, äta något gott ute kanske:) utan att ha ångest och räkna slantarna
kram

4 ??:

skriven

Hej hopp ser gott ut 😊 har en irriterande känsla på en viss person . Försöker inte tänka på det, men han finns i min närhet hela tiden?

5 Skorpan:

skriven

Njutit av höstlovet på stan :). O pajen lät mums men knappast nåt barnen skulle äta..

Kollade fotbollsskor med sonen o en bit bort stod en karl som såg så bekant ut. När han kom närmare måste jag ju bara ställa frågan om det var han jag trodde att det var o visst var det han. En förälskelse under studietiden ;), månne han kom ihåg det? Han liknade nog sig själv... Kul att träffa gamla bekanta. Kanske någon föräkskelse är på väg för mig också?!

Trevlig Idolkväll!
Kram Skorpan

6 Louise:

skriven

Idol kollar jag inte på. Kollar inte på sådant jippo med musik och så.
Men vi hoppas att skåningarna vinner om de finns kvar vill säga.
Idag fick maken sitt diplom så nu ska han börja söka jobb på måndag. Han känner dock att han lurar arbetsgivarna eftersom han inte har haft praktik och så därför är han osäker om han kommer få jobb.

Jag ska på intervju på fredag så nästa vecka är helt uppbokad.
På tisdag ska Izabella till tandis då är hon ledig hela dagen för hon ska laga hål precis innan lunchen så jag och hennes lärare kom fram till att det är bäst. På onsdag ska jag på möte med min lärare och prefekten och jag hoppas att jag får VFUplats efter höstlov.
Jag vill bara bli klar med skitet.
Kommer min make få jobb innan årets slut och kommer jag få jobb efter julen? Kommer jag få jobbet där jag ska på intervju?

Ha en fin kväll. Kramar

Svar: Var beredd att det kan dra ut på tiden för honom innan jobbet kommer.. kram :)
Esmaralda

7 Hej :

skriven

Får nog prova detta någon gång fast utan ärtorna.
Blir det något husköp under kommande året.
Trevlig kväll

8 moj:

skriven

Åh gott!! Jag har köpt lite choklad, blir idol för mig ikväll också men ensam. Känns skönt också! Men längtar såklart efter kärlek.

Hur stor är chansen att jag går in i ett förhållande i år eller nästa?
Kram

Svar: En god chans.. kram
Esmaralda

9 Helena Ir:

skriven

Låter ju hur smarrigt som helst!

Kram :)

10 Mackan:

skriven

Hej Es

Ser du om kärleken drööjer länge till nu?
kram

11 Maria:

skriven

Hej:
Åh så gott! Fick vi ofta i skolan minns jag😊Jättegott. Ska soara receptet o göra nån kväll. Idag fick jag visa leg på systemet! Det gjorde min dag hihi😜Då jag ändå fyllt 45 år.
Ser du Ez om det blir mera rörelse i mitt kärleksliv med Fredrik snart? Kramar

Svar: Jösses.. då får man gratulera :) På kärlekens område verkar det vara lite stiltje.. kram
Esmaralda

12 ❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du varför han vill ha sex med mig när det är henne han vill vara med? Jag får inte ihop det?
”Utnyttjar” han mig? Känns ibland som om han tar sig rätten att bete sig hur han vill för att han vet att jag gillar honom? Kan de va så
Kram

Svar: Ja det är precis som du tänker... utsätt dig inte för detta mer.. kram
Esmaralda

13 Längtar:

skriven

Hej Es

Blir jag ensam nästa år med?
kram

14 Smöla:

skriven

Hur kommer det att gå? Klarar jag detta?

15 F:

skriven

Något intressant på väg in i mitt liv du kan se?

16 barbie:

skriven

hej es, jag undrar bara.. ogillar dem mig på mitt barns förskola? varför sa dem så till mig när hon inte är där mer än 15 h?KRAMR

17 desp:

skriven

funderar åp att studera vill ge min dotter det bästa liver, ibland käner jag att någon har emot mig och vill skada mitt barn och ta henne ifrån mig är så rädd för allt VARFÖR?

18 rädsla:

skriven

rädsla om mitt barn rädsla om livet osv, vart får jag rädslan ifrån? VARFÖR

19 Nalle:

skriven

Hejsan Esmaralda.
Nätdejtar lite, pratar med lite trevliga killar. Kan jag hitta kärleken på den sidan?
Kram

20 EPM:

skriven

Gott!
Bra tips, ska föra in denna på middagsrepertoaren...☺️

Ser du om samtalen går bra för J? Jag är orolig för att han ska vända, samtidigt vet jag att han inte satt igång detta och tagit det så här långt om han inte varit säker.

Kram

21 Milla:

skriven

Hej, tack för mattips, det behövs verkligen vill gärna lära mig mer och gå en kurs till exempel. Funderar på om Paleo-kost kan vara bra för mig.

Tack för ditt svar om killen jag träffar, ja, det kanske inte blir han och jag då för hans sambo vill inte bryta fast hon skaffat annat boende.
Hur ska jag agera, tycker du? Ska jag sätta stopp för det, låta det ebba ut eller kommer vi träffas ett tag till och han träffar ngn annan. Ja, jag vet inte. Det känns som om vi har kommit varandra så nära, och att jag är kär, men jag vet att det kan bli svårt då han är lite annorlunda men jag tycker om honom ändå. Och känner mig så ensam. Vad var det då för mening med allt...

22 Milla:

skriven

Hej, tack för mattips, det behövs verkligen vill gärna lära mig mer och gå en kurs till exempel. Funderar på om Paleo-kost kan vara bra för mig.

Tack för ditt svar om killen jag träffar, ja, det kanske inte blir han och jag då för hans sambo vill inte bryta fast hon skaffat annat boende.
Hur ska jag agera, tycker du? Ska jag sätta stopp för det, låta det ebba ut eller kommer vi träffas ett tag till och han träffar ngn annan. Ja, jag vet inte. Det känns som om vi har kommit varandra så nära, och att jag är kär, men jag vet att det kan bli svårt då han är lite annorlunda men jag tycker om honom ändå. Och känner mig så ensam. Vad var det då för mening med allt...

23 Kicki 🌞:

skriven

Sonen och jag hade just en diskussion om fredag/lördagsmat. Jag är av den åsikten att jag äter det jag tycker är gott. Det kan vara allting från köttfärssås och spagetti, motorsoppa, potatisplättar till biff med god sås. Jag har aldrig begripit mig på mat kopplat till dag... Sonen tycker absolut INTE att man kan äta köttfärssås och spagetti en fredag... Konstigt, han har alltid bott med mig och jag har fostrat honom. Det är en klurig gåta att han tycket så tvärtom..Haha!

Svar: Jag håller med dig.. klart man kan äta spagetti o köttfärssås som fredagsmysmat:) kram :)
Esmaralda

24 Miss:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag tycker det är så konstigt att han hakar ner på min personlighet med tanke på allt jag gör hela dagarna för vår son osv. Men det är som om han inte ser det? Och det ända han säger är hur ”dålig” jag är som att jag tänker för mycket, frågar för mycket, är ettrig osv. Jaja men kommer han någon gång komma på att han inte varit så snäll mot mig? Och kanske be om ursäkt? Tycker han så ”dåligt” om min personlighet som det låter?
Kram

25 Misstjejen:

skriven

hej

hur går det för mig på 2018 året och kommer det var spännande med nya kärlek för mig. är det någon som jag känner?

ha det bra

26 Liverpool:

skriven

Har börjat läsa ljusfolket,mycket bra bok så här långt och har nu beställt din bok och ser fram emot att läsa den.

27 Undris:

skriven

Hej Es

Vad har min tillkommande för yrke och vad gör han på sin fritid?
kram

28 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om det kommer rörelse i mitt kärleksliv nu ?
Kram

29 Tittelina:

skriven

Hejsan Esmaralda

Jag känner mig så orolig över att jag inte har något fast arbete. Skulle du kunna se om det kommer något arbete till mig som jag kan trivas med.

Varmt tack 💐💐

30 Misstjejen:

skriven

Hej

Hoppas du kan svar på min fråga att sova sämre av tredje gånger grund av A man personen så jag vet inte varför det är så. Svårt att sova för att det är A och finns någon som vill säger till mig om A?

Det är viktig att få vet om.

Varför A påverkar mig så mycket även för sömn.

Finns det något speciellt relation mellan oss?

Som jag förstår inte alls för det

Tack och hoppas du kan svar på det så kan jag hitta en problem...

31 Milla:

skriven

Egenremiss har jag aldrig hört talas om. Hoppas det funkar för de som behöver det.
Jag träffade den här mannen som är kär i, lite i går kväll.
Du skrev att det kommer nog bli en annan kille för mig men kommer det finnas ngn annan tjej för honom då? Alltså, ngn ny som han behöver för han kan, ska, bör helst inte vara ensam. Han har en psykisk sjukdom o jag tänker mkt på hans välmående så. Hoppas du förstår att det är en viktig sak för mig fast man inte första hand ska tänka på sig själv. För nu har han gjort slut med sin gamla tjej och jag vill ju inte lura honom på villovägar om det inte kan bli han och jag på riktigt. Kan du se något?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: