Spådomen ändrar hennes liv.....

För inte så länge sen  spådde jag & höll seans för en kvinna som ville veta allt om sin framtid

Hon ville veta om kärleken, barn, arbete, ekonomi och allt annat som de flesta vill veta

So far so good.

 

Jag påbörjade hennes seans men se,  det blev tvärstopp nästan direkt… och allt som kom upp var en mörkhyad äldre kvinna med vitt hår  och hon gick krokig och lutande mot en enkel käpp. Runt henne sprang getter och  hennes hjärta var tungt av sorg.

 

Jag försökte göra mig kvitt bilden men den blev bara starkare och till sist stannade kvinnan framför mig och pekade rakt mot mig. Hennes ögon krokade stadigt fast i mina och hon vek inte undan med blicken.

” HON MÅSTE FÅ VETA”  sa kvinna. Och det upprepade hon flera gånger.

Ja, vad gör man ??

Det blev en hel annan seans är kunden hade tänkt sig.

Jag  började med att  skriva och berätta om kvinnan, så utförligt som jag bara förmådde.

Och naturligtvis fick hon budskapet – om att hon måste få veta men inte VAD  och jag tänkte att allt det här blir nog bara förvirrande för kvinnan

 

Men så skrev hon tillbaka efter flera månader och berättade att  i samband med spådomen hade hon  ställt sina föräldrar mot väggen och  avkrävt dem sanningen eftersom hon misstänkte att hon är adopterad.

Föräldrarna är mörka i  hyn precis som hon är… så det fanns ju inget iögonfallande bevis för att hon skulle vara  adopterad utan detta är mer en känsla som hon alltid haft. Och nu var hon över 50 år gammal.

I går skrev hon och berättade att hennes biologiska mamma är funnen, vid liv men  lite sjuklig och bräcklig och hon bor i en liten afrikansk by på landsbygden och försörjer sig på sina getter och det  hon  odlar.  Hon heter Lewa.

Mer än så vet man  inte just nu

 

Men det bästa av allt är att min kunde nu   bokat en resa till Västafrika… och ska besöka sin mamma som heter Lewa.  Då får hon säkert svar på alla sina frågor och funderingar

Och när hon kommer tillbaka hem igen har hon lovat att gästblogga

Och det  ser jag fram emot väldigt mycket !

Besöket kommer bli bra, det vet jag och mamma Lewa gav inte lättvindigt upp sitt barn som hon  älskade .

Det fanns en tung anledning.

 

 

Lycka till på resan

 

Kram & kärlek

.....................................

Vill du bli spådd / få seans  VIA EMAIL -  där du får ställa alla dina frågor och där jag berättar allt som kommer upp kring dig under seansens gång ?? Maila mig och jag mailar dig tillbaka och berättar hur det fungerar:

[email protected]

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es tror du fakturan går igenom ? B ska fixa med den idag tror han är duktig på detta.
Blev ju lite tokigt först för mig hur det blev räknat.
Kram

2 Fjäril:

skriven

Hejsan. Fick veta en sak igår som fick mig att må väldigt dåligt. Vet inte vad jag ska säga för min hjärna fungerar inte efter såhär lite sömn. Jag undrar bara om det finns hopp där? Det handlar om en person som mår väldigt dåligt i sig och jag vill göra allt för att verkligen finnas där om personen tillåter mig det. Jag är rädd att jag ska bli bortstött. Egentligen vet jag inte så mycket mer än att vi ska träffas imorgon för att prata om det. Min största fråga är om vi kommer att ta oss över/ur det här tillsammans? Och ser du om personen är kvar i mitt liv efter detta? För det är allt jag vill.

Svar: Det här kan bli emotionellt och periodvis tungt och mitt råd är att du inte ska tappa bort dig själv i detta... ha rätt fokus och du klarar det fint.. kram :)
Esmaralda

3 Jennifer:

skriven

Godmorgon. Jag önskar all lycka till kvinnan som åker iväg för att träffa sin biologiska mamma! Hoppas du får en härlig resa!

Fina Esmaralda, mitt arbetskontrakt är till den sista december och det går starka rykten om att en del inte kommer att få förlängda kontrakt. Hur ligger jag till? Hur stor risk är det att jag blir arbetslös? Ser du en längre resa utomlands för mig i januari, februari eller mars? Drömmen är att hitta nytt arbete och innan dess åka iväg på en längre resa. Kram

Svar: Jag ser dig på nytt arbete och jag ser dig göra en resa ganska långt bort.... men jag ser ju inte när detta sker... dock känns inget av det så långt bort i framtiden.. kram
Esmaralda

4 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda

Kommer jag att klara min andra uppkörning eller måste jag köra upp fler gånger. Kommer jag någonsin att få mitt körkort.
Önskar dig den bästa dag

5 TjejenO:

skriven

Hej fina Es,

För ett tag sedan fick jag en seans av dig. Den var bra!
I slutet av seansen kunde jag tabelltrean en healingkänsla som hjälpte mig massor!

Nu är det så att jag är tillbaka på jobbet efter föräldrarledighet. Saker och ting går verkligen inte min väg och jag känner mig både orolig och mår väldigt psykiskt dåligt över denna situation. Jag känner inte att jag fått stöd av chefen.
Kommer det lösa sig? Kan knappt sova på nätterna 😰

Kram

Svar: Ge dig själv lite tid.. och ta tag i det du kan ta tag i..., styrkekram :)
Esmaralda

6 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda
Kommer jag att klara min andra eller tredje uppkörning?
Kommer jag någonsin att få mitt körkort.
Allt gott till dig

Svar: Jag ser inte när.. men jag ser ju att du får ditt körkort.. så ge dig INTE.. kram :)
Esmaralda

7 K.K:

skriven

Underbart för henne att få klarhet.
Jag undrar vad som kommer hända med mitt förra x som nu umgås lite med mig och säger att jag förvrider hans huvud 😂 fast jag har inte gjort något. Och dessutom är jag inte beredd att släppa min äldre älskade vän än.
Och vem följer med mig på båtresan i november om jag nu kommer iväg ???
Kramar till er ❤

8 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Vilken spännande historia. eftersom halva släkten inklusive min sons flickvän som studerar på fastlandet. Tänkte jag bjuda hem min sons svärföräldrar o några grannar någon kompis till mina sons 20 års dag trot du det blir bra? I nästa vecka Kram😃

Svar: Vad bra tänkt, ja jag tror det blir riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

9 Livsturisten :

skriven

Men så otroligt vackert på något vis. Jag har oxå sen jag var barn tänkt att jag är antingen adopterad eller allafall har en annan far. Men nej så är det ju inte utan den känslan beror förmodligen på andra omständigheter. Ska bli så intressant att få läsa mer om hur resan till Lewa gått!! Kram

10 Ester:

skriven

God morgon Ez!

I en seans har du sett att jag får ett nytt arbete. Ser du om det snart kan vara på gång?

Kram

11 Anonym :

skriven

Tog A ut sina aggressioner på mig igår ? Litar inte på honom att han talar sanning om att han inte har pengar. Ställde han mot väggen igår då blev han arg och blocketade mig på fb. Hans ömma punkt är sin son H och tar man kontakt med honom går A i taket. Kommer pengar in tror du under veckan för hans affärer ? För han mig bakom ljuset med flit ?
Kram

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Om jag tänkt positiv tankar så kan jag satsa på det och nå så blir det helt fullt med positiv tankar i huvudet? Om jag vill satsa på det så kom det bli så? Kan det tar lång tid även om jag våga att kämpa på?

Kan det blir en snabbare bättre nå positiva tankar?

Är det bara att jag behöver kämpa på?

13 Skorpan:

skriven

Lycka till Lewas dotter!

Jobbet ger mig alls ingen ro om nätterna, jäkla led att vakna varje natt o inte få sova. Skönt att få fara bort några dagar o kanske få tänka på annat.

Jobbet som jag sökte igår, ja där visade det sig jobba en karl som hörde till samma kompisgäng som jag i ungdomen, lustigt.. Hoppas stort på annat jobb!!

Lillördag, en helt vanlig dag..
Kram Skorpan

Svar: Kämpa på... du krigar inte förgäves.. det kommer bli bra... kram :)
Esmaralda

14 Varis:

skriven

God morgon Ez o gänget!

Wow säger jag! Att du fick detta budskap och att Kvinnan nu ska få träffa sin mor. Vackert!
Jag ser fram emot gästbloggningen.
Hmm kanske dags för en seans med dig Ez. Hur ofta tycker du det är okej att boka en personlig seans. Eller snarare hur mkt tid är det bra att det går emellan tiderna?

Passar på att fråga om J. På papper är han nog allt jag söker men kommer det att finnas attraktion mellan oss när vi börjar ses?

Kram o ha en härlig dag

Svar: Har man nya funderingar och frågor så behöver det inte gå så lång mellan seanserna.... och vad det gäller J så ska du inte räkna med ögonblicklig attraktion.. kram :)
Esmaralda

15 Sus:

skriven

Hej
Så spännande......
Om du tänker på mig vad ser du då?
Love sus

16 Blå:

skriven

Jag behöver snabbt råd. Vad har han för känslor kring mig djupt inne i hjärtat? För jag förstår en sak och det är att jag betyder väldigt mycket för honom. Är det så? Efter våran diskussion behövde jag "läsa mellan raderna" för att förstå att han på insidan inte mår bra av andra orsaker. Han är en toppen kille men jag förstår om man har vissa perioder i livet då man inte mår bra. Om vi tar en paus och jag hela tiden visar att jag finns där när han behöver mig, kommer han att komma tillbaka till mig då? Kommer vi att blomsta tillsammans igen för vi båda behöver varandra.

17 Milla:

skriven

Hej, vilken fin berättelse. Ser fram emot att höra fortsättningen.
Mannen jag träffar säger att han har tagit ett beslut nu, att han älskar mig och att sambon ska flytta, hon har fått en lägenhet men kan inte flytta in riktigt än.
Nu har jag svårt att lita på män då min förra ljög och förnekade samt att jag såg de två kramas igår, att han var ledsen för en sak och att det var en vänskaplig kram.
Är det över, har han tagit ett beslut för mig eller är de inte färdiga med varandra? Jag blir så osäker ibland då det varit fram och tillbaka och att han nästan inte vill såra någon. Och det börjar bli jobbigt men är det så, att han stannar där så accepterar jag det såklart.

18 Oj:

skriven

Ryser i hela kroppen av dagens blogg 💕.. solskenshistoria och helt underbart för den kvinnan.
Blir helgen bra? Flirt? Kram

Svar: Helgen blir bra och en mindre flirt kan det också blir.. kram :)
Esmaralda

19 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Vilken spådom, det går rysningar genom hela kroppen. Tänk att äntligen få veta sitt ursprung och få träffa sin biologiska mor och säkert en massa släkt med. Stort Lycka till på Afrikaresan :-)
Min känsla säger att Han har ett damsällskap, är det seriöst tror du eller en i mängden...?
Ha en bra dag i det härliga höstvädret. Kram

20 Miss:

skriven

Hej Esmaralda.
Ska bli spännande att höra om kvinnans berättelse, kanske de både behövde detta. Ser också fram emot det.

För någon månad sedan frågade jag om du såg hur det skulle bli mellan dem, om de skulle bli en seriös relation mellan dem men du såg då inget. Ser du nu hur det kommer bli om de kommer ta steget in i en seriös relation och vara dem framöver? Eller om de lutar åt något?
Kram

Svar: Det vara inte för alltid.. men jag ser inget mer exakt.. kram :)
Esmaralda

21 Browallia:

skriven

Alltid lika roligt att läsa om ovanliga seanser. Blev ju lite som programmet "Spårlöst" på kanal 7. Jag önskar kvinnan lycka till och håller tummarna hårt för att hon finner mamma Lewa. Ser fram mot att få höra hur det gick i en gästblogg.

Ser du om jag inom den närmaste tiden kommer börja jobba eller får du känslan av att det dröjer och jag fortsätter vara sjukskriven?

Tacksamhet och glädje. :)




Svar: Jag ser sjukskrivning en tid till och sedan jobb... kram :)
Esmaralda

22 Majvor:

skriven

Hej!
Vilken gripande och stark seans och berättelse.
Vi läsare ser fram emot gästblogginlägget senare när Mor och Dotter till sist fått mötas bland lerhyddorna och fåren. Att lämna bort sitt barn i smärta men ändå med kärlek, för att barnet skall kunna få ett bättre liv, det är mycket modigt.
Ha en fin dag!

23 Dunegull:

skriven

Jag är så rädd för min framtid. Kommer jag alltid ha så mkt motgångar? Är jag en sådan person som måste kämpa så in i bomben för att få ngt? Blir jag någonsin lycklig?

Kram

Svar: Till och från får du kämpa.. och du lär dig hur du ska ta dessa strider.... och under långa perioder blir det bara lugn och positivt... visst blir du lycklig.. kram :)
Esmaralda

24 F:

skriven

God morgon djupt blogg ämne idag ❤ hoppas det kommer mer sånna blogg ämnen 😍

Hur ser nästa år ut för mig? Kommer det något nytt o spännande? Kram

Svar: Ja det kommer både nytt och spännande under nästa år... jag ser att det kan pendla lite fram och tillbaka.. säger du ja oftare så sker mer... kram :)
Esmaralda

25 Lotta S:

skriven

Es, jag har fått höra om en lokal medial kvinna som lär kunna förmedla budskap från andra sidan, stämmer detta? Kunde ett besök ge mig, och indirekt mamma, något?

Svar: Du ska inte förvänta dig för mycket men ge det gärna ett försök... allt ska provas.. i alla fall fel gång :) kram :)
Esmaralda

26 Kvinnan :

skriven

Fantastiskt att du kunde få fram detta ❤

Finns det något som jag bör veta? Kram

27 Smöla:

skriven

Du skrev för en månad sen att en speciell resa kommer ske för mig, Utöver det vanliga?? Vad är det för nåt? Eller va de studierna du såg som är själva resan?

Svar: Ja jag kan tyvärr inte säga exakt... du får helt enkelt känna in själv.... kram :)
Esmaralda

28 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ser fram emot gästblogg ,spännande !
Idag sol och härligt friskt ute
Ha en härlig mittiveckan dag !

Kram Anki med flock

Svar: Detsamma till dej :) kram
Esmaralda

29 Lenafena:

skriven

Jag får välan kämpa......tack för svaret igår. Vill ju egentligen tro att det vänder....Och dagens blogginlägg är beviset att man mäste TRO! Tron verkar allt! Jag önskar dig en riktigt fin dag och TACK igen!

Svar: Ja och var viss om att du inte kämpar förgäves.. kram :)
Esmaralda

30 EPM:

skriven

Vilken underbar händelse! Ser fram emot hennes berättelse. ☺️

J börjar vilja ändra sig och sitt sätt för att kunna förstå hur jag är. Jag är mer känslostyrd och pratar om hur jag upplever saker, han är mer faktaorienterad och anser att känslor som inte är kopplade till fakta är orimliga. Men han vill mötas nu och försöker, vilket är fint för jag tror aldrig han anpassat sig så här tidigare.

Ser du nåt om när vår situation lugnar sig, stabiliseras? Ikväll ska de få lägenheten värderad, kan detta leda till?
Kramar

31 Ghostwriter :

skriven

Vilken härlig berättelse. När något saknas - då vet man bara det. Man ska lita på det och man ska kämpa för att hitta vad det än är som saknas som gör oss mindre hela.



Kommer jag hitta nytt jobb snart (innan året är slut..helst nu haha). Jag trivs men inte med arbetsuppgifterna. Jag måste ha nytt jobb och jag söker!


Kram

Svar: Fortsätt sök.. du kommer att hitta något nytt som blir bra.. kram
Esmaralda

32 Tisa:

skriven

Jag har två alternativ. Ett långsiktigt och ett kortsiktigt.
Vilket av dessa alternativ har bäst procent?

33 Ano:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad häftigt, önskar dig lycka till med träffen med din mamma.
Kan du se något om min tillkommande kärlek?
Kram

34 Milla:

skriven

Det är fint att läsa gästbloggar.
Jag har en fråga, har bokat kraniosakral terapi, kan detänka hjälpa mig, är det en väg att gå för att komma i balans eller finns det ngt bättre för mig?

35 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda du förstår säkert att berättelsen idag ligger mig varmt om hjärtat ser fram emot kommande gästbloggen.
Är D borta ur mitt liv nu efter det som hände sist ? Kommer han höra av sig igen ?
Kram

36 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han tycker mina sms som jag skickat när jag skriver mer känslomässiga är jobbiga eller störande? Eller har han förståelse och känslomässig stöd?
Kram

37 Alina:

skriven

Wow, vilken spådom! Ser fram emot gästbloggen.

Min fråga idag: Söker en ny hyresgäst till min lägenhet. Killen som jag varit i kontakt med, kommer jag vara nöjd med honom om jag väljer honom som hyresgäst? Kommer han betala hyran i tid och vara rädd om lägenheten? Tacksam för svar!

Svar: Ja han är ingen värsting.. en och annan fest lär det dock bli.. var tydlig med vad du förväntar dig och kräver.. kram
Esmaralda

38 Linnean 🌸:

skriven

Oj då, det var starkt! Att få veta sitt ursprung efter såå lång tid! Hoppas att kvinnan hinner träffa sin biologiska mor innan det är för sent!
Tänk vad en spådom kan göra! Ska bli jätteintressant att läsa kommande gästblogg!
Här kämpar man vidare. Men det är fan så motigt det är. Kommer läkaren att vakna upp utan att jag måste ställa till med en superscen? Och förmodligen snabbt få diagnosen kokobello. Har ingen ork kvar och man ska bara gå och vänta på att få Levaxin. Förstår inte varför när man typ kravlar fram. Det är så sjukt att man måste ha ett visst värde och att ingen lyssnar på hur det är NU. Nåja, får ta itu med storhandling nu. Ha en glad onsdag!
Kram.../Linnean 🌸

39 ängeln:

skriven

Godmorgon allihopa! Jag hoppas att Du får ett underbart möte med din biologiska mamma. Men glöm inte dina "andra" föräldrar! Esmaralda, idag mår jag så fantastiskt bra, jag fick en sådan fantastisk healing igår. Hur håller jag kvar denna känslan? Kram

Svar: Känn in känslan under healingen och framkalla den på nytt.. med lite träning så kan du det.. kram
Esmaralda

40 Mim1:

skriven

Hej!

Finns det någon på andra sidan som vill säga mig något kanske någon vägledning??

kram

41 Smöla:

skriven

Vad är förändrat med mig nästa år jämfört med nu?

42 Browallia:

skriven

Tack för det lugnande svaret, känner mig inte riktigt redo än för att börja jobba. Varm kram

43 Helena Ir:

skriven

Åh,vilken underbar spådom..ovanlig säkert! Lite saga över den..ser verkligen framemot att få höra mer!
Och du Es,du är så bra..förändrar livet för människor..sanningen kommer fram!
Lycka till,du som fick spådomen!

En något ledsam dag..skickade sms till mitt äldsta barnbarn för någon dag sedan..vi som varit så tajta. Så trist..på något sätt har han blivit påverkad av det som hände mellan mig och hans mamma. Så han svarar mig inte längre..av egen vilja eller blivit förbjuden till det! Så idag sväljer jag..så gott det går. :(

Ha det så bra!
Kram :)


Svar: Fortsätt hör av dig då och då.. barnbarnet stå med ett ben i varje läger och följer just nu minsta motståndets lag... men du ska fortsätta att kravlöst höra av dig... ni kommer ta upp relationen igen.. kram :)
Esmaralda

44 Carina ST:

skriven

Vilken härlig läsning idag i bloggen! Så fantastiskt magiskt. Lycka till för både dotter och mor! Jag ser fram emot att läsa gästbloggen.

Kram, Carina ST

45 Panikslagen:

skriven

Hej!

Kommer jag på en lösning snart på mitt problem med att hitta ett jobb??

kram

Svar: ja det gör du.. jag ser dig jobba.. kram :)
Esmaralda

46 Ghostwriter Tack :

skriven

Tack för ditt svar!

Kram :)

47 S)+shima:

skriven

Kan du bara se när graviditeten kommer för mig.när ska det ske
När kommer det ?? Hur snart??

48 Fjäril:

skriven

Hejsan. Kommer vi ta oss över/ur det här tillsammans tror du? Kan du se om personen kommer fortsätta vara kvar i mitt liv efter detta? Då personen mår dåligt i sig själv och behöver få reda ut saker i sitt liv. Det är iallafall väldigt viktigt för mig att denna person finns kvar i mitt liv. Vad tror du om det? Sånt brukar du vara bra på att se. Kra.

Svar: Det kan bli så att ni tar en paus från varann,.... men ni träffas igen... kram :)
Esmaralda

49 Michaela:

skriven

Vilken historia! :) Ser du något kring mig? Kram

50 Sus:

skriven

Hej
Är det långt till förändring?
Love sus

51 Mhjärta:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om det dröjer länge innan det blir flytt till hus?
Kommer kärleken de närmaste månaderna?
Kram

Svar: Båda delar kan dröja en tid till men båda sker... kram :)
Esmaralda

52 Mg:

skriven

Hej!
Tror du han kommer höra av sig någo mer?
Kram!

53 k:

skriven

Vad häftigt :)
Du har spått mig tidigare och mycket av det du sagt har stämt. Väntar bara in resten.

jag planerar att göra överraskning för min sambo med förlovning, men jag är faktiskt osäker på vad han kommer att säga. Vi har pratat om det några gånger, men eftersom vårt förhållande går lite upp o ner så rinner det liksom ut i sanden.
Han är bestämt med vad han vill och nu är jag lite osäker, men ändå inte. Kanske bara hjärnspöken.

Men om jag gör en överraskning med förlovning till honom, blir han glas och tar emot ?

Kram
K

Svar: Ja allt sker ju inte direkt efter spådomen utan somligt väntar lite på sig :) Vet du.. jag får en känsla av att det blir bäst om du och sambon pratar och tillsammans planerar förlovningen.. kram :)
Esmaralda

54 Michaela:

skriven

Glöm min förra fråga! :) Måste ta beslut om tågresa lör - sön och biljetterna betalas inte tillbaka så tror du att jag kommer iväg om jag bokar? Vill åka. Kram

Svar: Du vill åka och då ska du satsa på det.. kram :)
Esmaralda

55 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag brukar övningsköra med mammas man, jag har även behövt en del hjälp utav honom vid flytt osv. Ibland får jag en hint om att han är lite motvillig att hjälpa mig. Är han trött på det?
Kram

Svar: Ja lite trött kan han nog vara.. se till så att du visar uppskattning över hans hjälp.. bjud på något kött.. köp en liten present.. kram :)
Esmaralda

56 B:

skriven

Hwj! Finns det tillräckligt med hopp för att vi ska klara det? Kommer vi klara det tillsammans?

57 Cattizz:

skriven

Dyker det upp en större lägenhet snart? Söker o söker men ligger alltid för långt ner i bostadskön

58 Lilla ja:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att vara singel länge till?
Kram

59 Rädd:

skriven

Hej E!

Jag är så ledsen, känner mig ensam. Vill bara bli frisk. Är orolig att det jag har nu är något slags skov. Ser du om jag snart är tillbaka på jobbet och mår bra? Går det över av sig själv eller tvingas jag söka hjälp?

Kram och kärlek.

60 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur troligt är det att jag går in i ett förhållande ganska snart?
Kram

Svar: Först kanske en kortare fling men sedan kan det bli förhållande.. kram :)
Esmaralda

61 Svar till ängeln:

skriven

Det här är Lewas dotter. Det är viktigt som du säger att man inte glömmer sina adoptivföräldrar. Mina var underbara och mamma lever fortfarande och vi har tät kontakt och älskar varandra. Hon kommer alltid vara lika viktig för mig. Kram.

62 F:

skriven

Något i min omgivning som jag bör uppmärksamma.

63 Helena Ir:

skriven

Tack för dina ord! Det ska jag definitivt göra..det var inte första gången nu heller..Det är en sådan fin pojke <3

Kram :)

64 G.S.H.:

skriven

Oj wow vilken vändning det fick sig!

Es, tycker du att jag borde ta kontakt med kursansvarig? Jag vet inte riktigt om jag trivs på min praktikplats som jag har fått nu med tanke på att jag sågas varje dag... har redan bytt praktikplats denna termin och det känns märkligt om jag måste göra det igen..


Kram

Svar: Kanske bättre att du skaffa dig ett förhållningssätt här så att du står ut och stanna så länge du måste.. kram :)
Esmaralda

65 Sydney:

skriven

Vilken sorglig men ändå härlig historia! Ser också fram emot gästbloggen:)
Du ser inget kring lampsladden som rörde sig i sovrummet? Igår var det lugnt men jag somnade med lampan tänd. Jag behöver kanske stänga ner mig, men det är svårt att inte gå och tänka och bli rädd när man upplevt något. Det har ju varit helt lugnt och harmoniskt i huset sen vi flyttade dit för nästan 1 år sedan.
Kram

66 Dödsont - Ghostwriter :

skriven

Jag har en sjukdom som kommer vara förevigt (du sa att de inte kommer finnas botemedel men att de kommer(?) något som kan motverka det obehagliga).... Hur som så kämpar jag för min vikt igen & jag undrar om jag kommer klara detta igen? Och imed min sjukdom blir det värre när jag tränar

Men kan du se om det finns något jag kan göra så att jag kan träna oftare/mer men slippa det onda så jag inte kan gå på minst tre dagar...?



Stor kram :)

67 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag känner mig stressad just nu. Känner mig lite destruktiv, stadgar mig själv på något sätt. Känns inte som att någon tycker om mig, som om jag gör allt fel och att jag inte kommer att finna kärleken, känner mig missnöjd och dålig.
Vad beror det på att jag känner såhär? Vad ska jag göra? Vad ser du för mig framöver, är det mycket kämpande eller kommer positiva saker till mig?
Kram

68 Pia1:

skriven

Fantastiskt 💖

69 Agnes:

skriven

Som jag alltid sagt...sanningen kommer fram, förr eller senare!
Oavsett vad det gäller, eller hur lång tid det tar...förr eller senare så får man tillbaka...både gott o ont.

Så grattis till dig, seanskund!

Själv ägnar jag mig åt mental pepping ang den resa som komma skall snart.
Lever väl på hoppet att sonens exsambo på ngt mirakulöst sätt "väljer" att inte följa med, men som det ser ut just nu, så får vi andra utgå från att hon följer med...varför egentligen hon väljer detta, är väl ngn form av tonårstrots...
Med tanke på att hon säger sig ha pojkvän, o ska flytta så fort tillfälle ges...ändå så "måste" hon åka med, då hennes barn"tvingar" henne till detta...trots att hon nu "inte vill"...

Hoppas ändå att vi på ngt sätt får en trevlig resa...17 dgr med en person som sätter sig själv i främsta rummet kan vara krävande...med tanke på att hon även använder barnen som verktyg att få sin vilja igenom...

Kör som ett mantra, att det här ska gå bra, o vi kommer ha skitroligt...om o om igen...så, vad tror du, Es?

Fixar det sig att vara översvallande glad o ignorera en vuxen kvinnas tonårsfasoner?
Och utgå från att det här blir superduperkul för alla o magiska saker kommer att ske...typ...*ler lite lagom avmätt*

Trevlig dag, o kram!


Svar: Tyvärr verkar det som om hon åker med... så det gäller att ni andra har ett bra förhållningssätt kring detta så att hennes närvaro inte förstår. Det kan bli jobbiga stunder men gör henne inte viktigare än hon är... för egentligen är hon inte alls viktig och ni ska unna er att ha riktigt roligt och koppla av. Dessutom hjälper osynlige sonen till på sitt sätt så gott han kan.. han vet precis hur det är och gör vad han kan... familjen sviker han inte...Kram :)
Esmaralda

70 Solstrålen:

skriven

Så spännande ser också fram emot nästa blogginlägg lycka till:)

Es kommer det något kul för mig snart?
kram

71 Mystisk Mystik Magiskt - Ghostwriter:

skriven

På vilket sätt kommer det bli magiskt med min nästa? Första mötet eller överlag? Kommer vi träffas via arbete, eller på stan eller betämmer vi en träff?



KRAM :)

72 Agnes:

skriven

Tack Es!

Precis vad som är tanken! Att ha lattjo-lajbans tillsammans...och osynlige sonen gillar att vi umgås...som på Grönan, då han såg till att yngsta barnbarnet vann största pandan ever! *skrattar*

Hon är välkommen att följa med på det vi gör...för jag har inget emot henne...alla har sina för-o-nackdelar...tyvärr så är hennes personlighet som den är...

Ligger ju en del ansvar på mig, att försöka vara glad o positiv...får spela lite korkad, helt enkelt...tjo-flöjt!

Ser den här resan som en vågbrytare mellan det som varit o det som ska komma...en uppdatering av mig själv.

Agnes 2.0 lixom...

Lämna så mycket som möjligt av det gamla, det som varit, bakom mig, o ta tag i mitt liv.
Räcker lite nu, då det nu i nov är 4 år sedan äldste sonen blev osynlig...bara gå o dö sådär är inte snällt...typ...

Så med tanke på resan, så spelar det egentligen ingen roll hur hon är...det värsta i mitt liv har redan hänt...så lite tonårsfasoner kan jag säkert härda ut med med flaggan i topp, haha!

Tack o kram!


Svar: Ja osynlige sonen är med och familjen är viktig för honom... det kommer han att visa många fler gånger framöver !! Ja det är som du säger, det värsta har redan hänt och dessutom har du en stabil kärna.. du kan faktiskt hantera det mesta och förhålla dig... sådan är du... och det är nog en hel del som avundas den personligheten.. kram o ha riktigt kul på resan !!
Esmaralda

73 Dolly:

skriven

Hej Es

Ser du något bra som händer mig?
kram

74 Helena Ir:

skriven

Agnes,är det snart 4 år..glad att du kommit så här långt..
Varje förälders mardröm..
Men du är gladare,när du skriver..den osynlige sonen är säkert glad för det. Skriv lite oftare..alltid trevligt med dina kommentarer! Ja,just..trevlig resa :)

Kram..och ha det gott!

75 Flytt?:

skriven

Hej Es

ser du flytt snart från denna stad?
tacksam för svar

76 F:

skriven

Här kommer en lycko spark Agnes 😊 hoppas du får en toppen resa 😊


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: