Jag har fått ett nytt bröst !!

Dagens gästbloggare är: Yvonne

 

Hej alla i bloggfamiljen! Ni kanske minns mig ....Yvonne som fick min bröstcancer för lite mer än tre år sedan.....Jag bloggade både här om den och i min egna blogg!

Nu har jag fått ett nytt bröst, och tänkte dela med mig av den erfarenheten! 

Jag har väntat länge....känns det som. Men det är inte så länge egentligen.

 

 

På dom flesta sjukhus i Sverige erbjuder dom bröstrekonstruktion av något slag. Det beror även lite på vilken behandling/operation man gått igenom.

När jag var färdigbehandlad med operation och cellgifter, så ville jag inte tänka på någon operation.....jag tyckte jag fått nog!

Men allt eftersom tiden gick, så mognade det. Och det ÄR viktigt att det får mogna! Just därför bla är det bra att det tar lite tid innan man får det man önskar.

Man kan få expanderbröst......dvs en silikontutte! Den operationen är inte så lång. Och man är inte sjukskriven så länge efteråt heller. Det är fördelarna. Nackdelarna är att den behöver oftast göras om en till två gånger till.

 

 

Man kan få operationen där man tar muskel ifrån ryggen och fett. Och bygger ett nytt bröst på det viset. Tränar man mycket kan det vara lite jobbigt har jag förstått. Men annars har jag inte hört att annat än att operationen tar inte såååå lång tid och det blir så vitt jag vet bra resultat!

Och så har vi då den jag gått/går igenom nu! Diep Lambå. Man tar alltså magen och flyttar och bygger ett nytt bröst av det. Jag blev inte strålad. Vilket underlättar när man väljer vilken bröstrekonstruktion det ska vara. 

Men för min del kändes valet lätt. Det fick bli Diep Lambå! Den tar längst tid. Mellan 5-7 timmar, och det är lång sjukskrivning.

 

 

Det är en stor operation. Och det känns efteråt med. Man ligger inne på sjukhuset i minst en vecka. Och det är för att se så man fått igång blodgenomströmningen i dom två nya kärlen som man tar och sätter in i det nya bröstet. Skulle det misslyckas. Då tar man den andra operationen, dvs ifrån ryggen!

Men här sitter jag nu. Dolly Parton den nya! Jag har legat pall dom första dagarna och inte fått använda den berörda sidan. Det är inte lätt när det kommer in en bricka med mat. Och man undrar....jaha....hur gör jag nu??

Vem ska skala ägget, hur dricker jag varmt kaffe platt på rygg osv 😊

 

 

Men med lite sugrör och trixande så blir man riktigt proffsig till slut! Nu har jag varmt vadd, för att det nya fina bröstet ska hållas så varmt som möjligt. Och jag får ta det lugnt med i mitt fall den högra armen. Annars blir det problem med stygnen!

Gör det ont? I så fall är det magen som känns mest! Eftersom man har tagit bort hela den goa muffinsmagen. Som numera finns i bröstläge! Magen är platt och har miljoner stygn! Åtminstone känns det så.....

Men man får fina saker som lindrar. Morfin och alvedon 😊

 

 

Så summan av kardemumman! Jag är så lycklig! Det är ett så fint bröst jag fått. Såååå nöjd. Om sex månader ska man lyfta det friska bröstet. Innan dess gör man inget, för svullnaden i det nya måste gå ner först. Efter det till slut, så tatueras en vårtgård och en liten söt bröstvårta!

 

Även om allt är stort och svullet....så känner jag mig som ett barn på julafton! Jag har längtat sååååå efter detta och nu har jag äntligen fått det! Jättesvårt att ta in! Men jag känner mig så "snygg" Och hel igen 😊

Hoppas att jag på detta viset kan hjälpa någon som hamnat i min situation. Och är det fler frågor så har vår kära Es min mailadress 😊

 

Stor kram till er alla från Tuttlisa....Yvonne.

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur går det för mig nästa måndag på möte så behöver jag var ärlig och kan det blir besluta om flytta till min hemort som jag uppväxt I?

2 Chatrine:

skriven

Hej, idag tänkte jag lämna ett tips och då tänkte jag först på dina resor Ez. Man kan få återbäring från vissa resebolag. Man kan visst få återbäring på en massa olika affärer i sig på nätet. Och allt genom en cachbacksite. Är man bara medlem (och det är gratis), så får man några procent här och var på olika ställen man handlar på nätet. Och när återbäringen är 100kr så kan man föra tillbaka det till sitt konto. Det bra är att alla vanliga procent och koder man alltid brukar få från populära butiker via t.ex mail går att använda som vanligt plus denna återbäring. Sidan heter Refunder.se där ni kan registrera er eller så kan ni via min snabblänk: https://www.refunder.se/bjud-in/59b5f0ecde7b4 registrera er så får både du och jag 50kr extra i återbäring när du handlat för dina första 100kr. Jag kände som det här var en riktigt fin present till oss själva att handla och få pengar tillbaka och det var många affärer som var anslutna redan.


Kramar Chatrine

3 Helena Ir:

skriven

Hej Yvonne..tack för att du delar med dig!
Jag kan verkligen förstå att det känns bra nu..nu när det är gjort..du gjorde ett val!
Jag kan inte säga att jag vet hur det känns,men jag har en väninna som gjorde samma operation,där de tog från magen.
Även hon blev nöjd med sitt bröst!
Lycka till med allt du har framför dig..du vilken resa du fått göra i livet! Du är tuff!
Varm kram till dig!

Måndag morgon..gör mig klar för dagen..behöver få mina fasta rutiner..träning. Känner mig frisk från förkylning..Yes!!

Ha det bra
Kram :)

4 J:

skriven

All kärlek och lycka till dig Yvonne💕👍🙏.. härligt att du mår bra, och att "tutten" är på plats.
Kommer något speciellt att ske under min semestervecka på Kanarieöarna?!?💕Kram och ha en härlig måndag😄

Svar: Ser bara en go och mysig vecka... men något extra kan det mycket väl bli.. kram
Esmaralda

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Es blev en toppen helg i Stockholm på alla sätt och viss. Mys i skärgården hos D och Mamma Mia the party. Min bror blev verkligen glad och överraskad. Så glad för det. Var det rätt att skriva meddelande till honom inatt och förklara hur fel och äcklig jag tycker han är ? Kommer han förstå det ? Vänskapen är den över nu för gott ?
Kram

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Es blev en toppen helg i Stockholm på alla sätt och viss. Mys i skärgården hos D och Mamma Mia the party. Min bror blev verkligen glad och överraskad. Så glad för det. Var det rätt att skriva meddelande till honom inatt och förklara hur fel och äcklig jag tycker han är ? Kommer han förstå det ? Vänskapen är den över nu för gott ?
Kram

7 sus:

skriven

hej
härligt med tuttisar....
tack för att du delar....
jag tror jag gillar mina....
hur går det för mig?
love sus

8 Anonym :

skriven

Bör jag kolla fästingbettet idag. Är öm och ont i magen ? Den kröp in i naveln. Ryser jag bara tänker på det. Var det ett tecken att den här relationen är inte bra och att jag inte kommer träffa honom igen ? Väljer han blonda mamman i stan med barnet. Kommer dem relationen bestå ?
Kram

9 Memme:

skriven

Jag hade ett samtal med min pojkvän om oss. Jag kände att jag hade nått en gräns och jag ställde ett ultimatum. Han sa att han förstod mig, och gick med på det jag sa, men jag såg ju att han inte ville eg.
Kommer han att hålla vår överenskommelse? Förstår han hur viktigt det är för mig?

10 Maria:

skriven

Grattis Yvonne till din nya tutte!! 😃 Och ett ännu större grattis till dig som har besegrat cancern! 🤗

En fråga till Es..
För att förbättra min ekonomi har jag satt in två annonser på saker jag vill sälja. Kan du se när jag får dessa sålda?

Önskar er båda en härlig höstdag!

11 Skrållann:

skriven

Hej!
Grattis till ett nytt bröst och framförallt grattis till en lyckad behandling.
Märkligt att läsa om just bröst idag. Jag har aldrig tyckt om mina och är lite pryd av mig men inatt hade jag en dröm som gjorde mig förvånad när jag vaknade. Jag arbetade på ett fik eller en affär, jag stod i kassan iallafall. En ny kyrka skulle invigas runt midnatt, eller om det bara var en högtidligare mässa, och jag och mina vänner skulle på festligheterna. Eftersom det var sent skulle man komma som man var, gärna i pyjamas. Jag har ett ganska nytt nattlinne med spets och spagettiaxelband som jag hade på mig inatt och det hade jag även i drömmen. Jag känner mig fin i nattlinnet men också ganska naken och inget jag skulle sätta på mig för en offentlig tillställning. Mina vänner ville sitta långt ner i kyrkan medans jag valde att placera mig längst fram. Jag hade ingen behå men kände mig bekväm ändå och tänkte att tycker folk det ser illa ut är det deras problem. En ganska behaglig känsla. Vill drömmen säga mig något eller hur ska jag röka det hela?

Kram❤

12 Lotta:

skriven

Vad roligt Yvonne.

Har en fråga som hållit mig vaken hela natten tyvärr...Är jag så hatad och hackad på som jag tror av dessa människor. Känner mig bara mobbad och liten nu. Är det exet som manipulerar? Svårt att orka med detta...

Kram Lotta

Svar: Bena upp det hela... det är inte så illa som det känns just nu.. kram :)
Esmaralda

13 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Men vilken historia Yvonne, va glad jag känner mej för din skull och att du känner dej så nöjd. Du har ju gått igenom en massa och då är det ju faktiskt viktigt att man får känna sej tillfreds och snygg! Jag önskar dej att allt gott efter allt som varit och lycka till med ditt nya liv💕
Es, har ju haft en jobbig jobbsiruation på sistone, kommer den lätta nu? Ser du några förändringar eller omplaceringar inom den närmsta framtiden? Kommer saker och ting ordna sej?
Önskar er alla en bra start på veckan. Kram.

14 Jag:

skriven

Hej..
Så glad för din skull Yvonne att du är nöjd och känner dig lycklig. Tack för din berättelse. Jag vill själv göra en bröstoperation fast andra orsaker ligger bakom. Jag är så glad att du är frisk och mår bra! Grattis till tuttarna.

Esmaralda, Går F killen med blå ögon och pappa till min son vidare från mig nu? Han säger att han tycker om mig mer än kompis men inte har de kärlekskänslor kvar som han känner just nu. Men han kanske kan få känslor på nytt det vet han inte just nu. Kommer han att gå vidare nu? Eller kan han få känslor på nytt för mig och vilja ha en kärleksrelation igen?
Kram

Svar: Det känns som om ni båda går vidare och på lite sikt kommer det bli riktigt bra fört dej.. kram :)
Esmaralda

15 F:

skriven

Godmorgon Yvonne vilken stark kvinna du är ❤ stor Styrke kram till dig.


Esmeralda jag drömde inatt att det snöade vad betyder det. Kram

16 Skorpan:

skriven

Oj vad du har fått gå igenom Yvonne, men så härligt att höra att du är nöjd o gla Dolly Parton ;). Väntar med spänning på del två av berättelsen.. Lycka till...

Något märkligt hände mig igår kväll då jag skulle sova Es, då jag blundade såg jag olika rum rätt så tydligt dessutom. Var det något man kan uppkeva i "mellantillståndet" eller var det nån bild av något kommande? Det var så tydligt...

Måndag o nya cykelns jungfrufärd avklarad. Gick bra om än lite spännande, körde med halvöppen ryggsäck, två gånger, o sen hade jag svårt att låsa den :D. Nu nya utmaningar på jobbet, månne det blir nya utmaningar på nytt jobb??

Ha en bra vecka! Kram Skorpan

Svar: Det här verkar vara något som du kommer att uppleva.. lite spännande är det ju !! Jag ser att bilderna finns i din framtid på ett eller annat sätt. Kram :)
Esmaralda

17 Cissi:

skriven

Åh va härligt, solskenshistorier gör sig så bra på måndagar! :-)

Kan du se något om mitt kärleksliv ez? Har träffat en ny kille, är det han som alla medier säger att jag väntar på? Går runt och tittar på alla män och tänker, kanske är det han, kanske är det han... besvikelsen när de inte visar sig vara det...

Kram

Svar: När det är rätt så går det inte fel och du kommer snabbt att veta... kram
Esmaralda

18 W:

skriven

Fantastiskt att göra ett nytt bröstet av kroppseget material istället för det kroppfrämmande silikoner.

Ett varmt lycka till i läkningsprocessen och framöver.

Kram

19 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Yvonne!
Åh vad glad jag blir för din skull! Blir riktigt rörd av din berättelse 😢 Grattis Yvonne till ditt nya bröst! Klart du behövde lite tid på dig att tänka efter allt som du har gått igenom och bra blev det! ☺️ Åh vad roligt! Grattis ännu en gång!

Es, Jag undrar om du ser hur det går för mig inom arbetslivet? Jag kommer få vara kvar på dagiset och arbetsträna fram till 12 november sen vet jag inte vad som händer. Jag känner att jag kommer kunna öka från 16h till 20h, dvs halvtid, innan 12 november. Kommer jag få en ny praktik som leder till jobb nästa år eller kommer jag fortsätta arbetsträna i 1-1,5 år till eller mer innan jag får jobb? Känns som om jag fixar detta och är en aning trött på att hoppa runt på olika ställen. Vad ser du kring detta? MYCKET tacksam för svar! Kram Zoey 💕

20 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Yvonne!
Åh vad glad jag blir för din skull! Blir riktigt rörd av din berättelse 😢 Grattis Yvonne till ditt nya bröst! Klart du behövde lite tid på dig att tänka efter allt som du har gått igenom och bra blev det! ☺️ Åh vad roligt! Grattis ännu en gång!

Es, Jag undrar om du ser hur det går för mig inom arbetslivet? Jag kommer få vara kvar på dagiset och arbetsträna fram till 12 november sen vet jag inte vad som händer. Jag känner att jag kommer kunna öka från 16h till 20h, dvs halvtid, innan 12 november. Kommer jag få en ny praktik som leder till jobb nästa år eller kommer jag fortsätta arbetsträna i 1-1,5 år till eller mer innan jag får jobb? Känns som om jag fixar detta och är en aning trött på att hoppa runt på olika ställen. Vad ser du kring detta? MYCKET tacksam för svar! Kram Zoey 💕

Svar: Jag ser inte vad det blir.. men jag ser dig fortsatt i arbete och jag ser dig på en fast tjänst.. dock inte när.., kram
Esmaralda

21 JustMe:

skriven

Hej!

Sände ett sms till honom för några dagar sedan, kommer han att svara mig snart?

Kram!

22 Något aldrig testat - Ghostwriter :

skriven

Kommer jag kunna försörja mig på detta jobb jag ska till idag? Så jag kan slippa känna press angående ekonomin, och att jag istället kan fokusera på att göra det jag vill göra och ta för mig av livet!


Kommer jag göra ett bra jobb här eller kommer jag vara skit dålig?!





Kram

23 Alexandra:

skriven

Wow Yvonne grattis till din hälsa & ditt nya bröst!

Öskar dig massor av glädje & innre lycka i resten av ditt "nya" liv!

💖

24 Mirre:

skriven

Hej Es!
Jag är så osäker på min kropp att jag är rädd att det kommer att hindra mig från framtida förhållanden, vad ska jag göra? Och kan du säga något om B, hade vi passat ihop?
Kram

25 Mika :

skriven


Hej E! Hoppas du kan se något kring detta...

vi har sålt lgh nu och kommer flytta om 3 månader. Undrar kommer vi hitta nytt fint hus som vi kommer älska eller kommer der ta längre tid och vi kommer tvingas bo hos pappa? Ser du något kring det , är så orolig för jag säljer lgh lite i sorg men vi måste ha större och ha pengar till en kontant insats. Snälla E ser du något kring hus och boende eller ska vi satsa på att bygga helt nytt kram

26 Dietsyster:

skriven

Yvonne, vilken pangbrud !!
Tack för att du delade..
All lycka med silkontuttar och livet :)

Själv kämpar man på med dietandet..
Världslig sak i jämförlelse på cancer..
Men fy tysan alltså..
Mr Marabou åmar sig på hyllorna..
Några kilon har droppats i alla fall!
Positivt fokus..
Pust o stön..
Esmaralda!
Kan det bli någon tillfällig kärlek där,
Mellan mig o mannen i proper stil?

Kram dietsystrar och alla ni andra krigare!

Svar: Jag vet exakt hur det känns !! Ja något mer tillfälligt kan det bli.. kram :)
Esmaralda

27 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Önskar dig Yvonne stort lycka till!

Hur ser resten av året ut för mig?
Kan mötet med en potentiell partner ske?
Kram

Svar: Ja det KAN ske innan året är slut men jag kan ingenting lova.. kram
Esmaralda

28 EPM:

skriven

Ååhh! Vad bra att du är nöjd! Helt rätt, sånt här ska mogna fram och sätta sig...❤

Es, min lille pojk har precis börjat skolan. Han får utbrott vid lämningarna och vägrar släppa sin pappa (oftast han som lämnar, pga olika arbetstider). Kommer det lugna sig snart? Det gör så ont i oss och allra mest i honom när dagen startar såhär.😔

Kram

Svar: Det kommer lugna sig och bli så mycket bättre.. kram :)
Esmaralda

29 Tisa:

skriven

Kan jag lita på Monica att hon inget säger om det jag sa igår?

Svar: Ja det känns som att du kan lita på det.. kram
Esmaralda

30 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Fantastiskt vad läkarvården kan åstadkomma. Bara att gratulera, jag är glad att du mår bra.
Kommer han känna någon ånger över det beslut han tagit lite längre fram?
Kram

31 Sheri:

skriven

God morgon!

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Känns bra och lite pirrigt, hoppas jag ska trivas, Es, hur ser det hela ut med det nya jobbet?

Svar: Det ser bra ut... var beredd på att det kan bli lite osäkert precis i början men du kommer snabbt in i det... kram
Esmaralda

32 Tildis:

skriven

Vad roligt att du blev nöjd! Och vad skönt att allt gick bra :) En fråga Es, kommer jag fortsätta
umgås med dom två? Kram

33 Mimi:

skriven

Hej!

Hur ser hösten vintern ut att bli någon förändring till det bättre??

kram

34 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag känner viss oro över sonen.
Dels att han inte berörs så mycket när jag lämnar honom, far han illa av att han är hos sin pappa så små stunder?
Sen är han resten av tiden med mig och känner han att han får tillräckligt med uppmärksamhet från mig?

Sen en fråga om förskola , jag har länge velat byta till en annan som blir smidigare väg till och från jobbet. Nu verkar han annars trivas på den förskola han går på och annars är det inget fel alls på den förutom att den ligger åt helt andra hållet och jag har ju inte körkort än. Är det värt att byta förskola och kommer han trivas lika bra där isåfall?
Kram

35 J:

skriven

Hej Esmaralda
Tror du han kommer ångra sitt beslut längre fram?
Finna det känslor för mig?
Kram

36 Little miss piggy:

skriven

God förmiddag Es!
Idag är ingen bra dag alls 😔😢 Förlåt om jag spyr lite galla nu, men jag är SÅ trött på att kämpa. Jag vet inte hur jag ska hitta kämpar glöden igen. Känns som ett ljus som har slocknat och jag travar omkring i ett mörker. Antar att det blir så efter 33 års kämpande att orken är borta. Jag vet att min tid kommer men nu är det SÅ jäkla jobbigt när alla runt en får barn och själv har man värsta barnsuget. Tårarna bara rinner non stopp. Det skär verkligen i hjärtat på mig. Jag vet inte hur jag ska fixa detta. All kraft är borta. Hur ska jag orka kämpa tills jag har kommit i mål? Du har nämnt att mitt första barn kommer innan jag fyller 40 och det HOPPAS jag verkligen för jag vet inte hur jag ska orka kämpa i 7 år till. 😢 Ser du om det dröjer länge till innan det ljusnar för mig? Har levt i mörkret länge nog nu och jag vet inte vad jag väntar på ens. Jag kommer att fixa att jobba 75% till nästa år. Jag ber verkligen till gud och hoppas att han ger mig ett jobb nästa år annars vet jag inte vad jag ska vänta på mer på arbetslivets sida. Vad är det mer som gud vill att jag ska ta mig igenom? Jag väntar på flirt och romanser men dom dyker aldrig upp. Jag är redo för dom nu och väntar på att få mitt hjärta krossat så lite lycka kan komma till mig. För många år sedan kom många händelser på en och samma gång och nu går det lika segt som om jag äter en seg kola. Förlåt! Men som sagt jag behövde spy galla lite ... hoppas bara det ljusnar snart för jag är SÅ nära att ge upp allting nu! 😢
Kramis 😢🐷💜

Svar: Jag förstår att livet känns tungt och det är en prövning som du ska bestå.. försök hitta de små glädjeämnena och ha fokus på dem.. planera bra ting för dig själv... bara positivt fokus kan skapa en bra förändring... din framtid ÄR ljus även om det inte känns så just nu.. styrkekram
Esmaralda

37 Michaela:

skriven

Åh vad härligt att höra Yvonne! Grattis till tutten :) Önskar dig all lycka i framtiden!

Är idioten borta för gott nu?

Kram!

38 Linnean 🌸:

skriven

Vad roligt att höra, Yvonne...att det gått så bra för dig! Att plocka bort lite mage för att göra bröst låter ju bra! Dock smärtsamt! Viktigast är ju att du blivit fri från cancern! Önska dig ett stort Lycka till! Hoppas du snart kan åka hem!!

Här känns det mörkt och segt. Det som jag tyckte var så positivt blev bara mörkt. Hälsan, sonen och ett kalas som jag förmodligen inte kan åka till. Känns det som det kommer att ljusna snart? Vet inte vilka tåtar jag ska dra i riktigt för att få ordning på saker och ting!
Bemöts med tystnad bara och vet inte riktigt varför. Det är tungt!!

Blev Ullaredsresan trevlig? Många nya prylar som kom med hem? Ha det gottigt! Kram...

/Linnean 🌸

Svar: Ja det är en tung period nu.. men det kommer att ljusna.. jag kan se att du behöver ta första steget mot någon även om det kanske känns fel... men det gör bra.... ja, garderoben här hos mej är nu full av julklappar åt barnbarnen :;) Kram :)
Esmaralda

39 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Han berättade att andra kvinnan hade varit med hem till hans föräldrar och bara hälsat en snabbis.
Nu var dock vi där och hälsade på med honom i Helgen, tror de på att vi blir ett par igen?
Kommer den andra kvinnan träffa dem igen?
Kram

40 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda provade på att vara statist fantastiskt roligt. Det är nog det jag vill göra när barnen snart är utflugna en rolig hobby tror du det går bra kram😃

Svar: Javisst kan du fortsätta med att vara statist... det passar dig jättebra.. kram :)
Esmaralda

41 Smöla:

skriven

Har mitt ex fixa nån som håller span på mig?

42 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du jag hinner få mitt andra barn innan 30?
Kram

43 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du jag får jobbet på banken som jag var på intervju för förra veckan?
Dyker något fast arbete upp ganska snart?
Kram

44 Fråga :

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer K att möta hans föräldrar igen? Eller kommer de få träffa henne igen?
Kram

45 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Det blev ingen intervju,Hon hörde aldrig av sig,jahopp var väl inte meningen antar jag,söker vidare i hela landet, undrar om du kan se vart jag har störst chans,något landmärke eller annat att gå på?

46 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
jag har länge velat byta förskola till en annan som blir smidigare väg till och från jobbet. Nu verkar han annars trivas på den förskola han går på och annars är det inget fel alls på den förutom att den ligger åt helt andra hållet och jag har ju inte körkort än. Är det värt att byta förskola och kommer Det bli bra då isåfall?
Kram

47 Kvinna:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han kär i henne? Och kommer han att vara i en seriös relation med henne?
Kram

Svar: Jag ser inte mer om detta än jag redan sagt.. kram
Esmaralda

48 Lydia💕:

skriven

Hej
Fantastiskt med en sån operation Yvonne smärtsamt och jobbig sak och gå igenom men tänk vad dom kan iallafall dessa läkare som gör detta.
Mitt ex vill att jag provar igen och jobba för honom men tror det kan bli svårt för oss båda?
Och en som jag har träffat nyligen bara så där och är en god vän vill att jag åker med honom på en semester resa men vet inte om det blir bra för oss båda.
Vet inte hur jag ska göra med något längre.
Lydia💕

49 Skorpan:

skriven

Å vad spännande Es!
Inte vardagsmat precis, att uppleva något dylikt.. Kan det ha att göra med den bok jag läser? Vill absolut uppnå det som står i den boken, men som sig brukar är anden villig o köttet svagt ;).. Får jobba på det, precis som på jobbet. Lite märkligt är det att inget hörs gällande intervjun?!
Kram Skorpan

50 Madeleine :

skriven

Hej ez!
Hoppas allt är bra?
Kan du se hur lång tid det för mina ögon att bli friska igen?
Måste jag söka vård igen?

Och ett stort grattis till dig tuttlisa för ditt nya bröst :)

Kramar

51 Alie:

skriven

Jag gläds med dig Yvonne. Det är en lång kämpig resa och det viktigaste är ju att det känns rätt för en själv, att man känner sig hel. Kämpa på, och all styrka till dig! 💕

Es; hur stor chans att jag får den sökta tjänsten?
Är det jag som är konstig och inte kan hitta rätt? 😟
Kram

52 Sus:

skriven

Hej
Nu har jag tappat sugen igen....
Love sus

Svar: Ta nya tag... det klarar du.. kram :)
Esmaralda

53 Little miss piggy:

skriven

Tack för ditt svar, Es!
Du ser möjligtvis hur många prövningar det är kvar innan ljuset och lyckan kommer? Jag försöker verkligen med att tänka och göra positiva ting och ha positiv fokus men hur jäkla svårt som helst. Har bara lust att ge upp allting ...

54 Ghostwriter :

skriven

Kommer det ordna sig denna månad med ekonomin? Är det bra att ta ut lite förskott eller kommer det bli fel månaden efter...


Tacksam för svar,
Kram

55 Kvinnan :

skriven

Undrar om du ser något spännande händer i mitt liv du kan berätta om kram

56 Hedwig:

skriven

Jag tycker att du har varit riktigt modigt Yvonne!

Esmaralda, det är något jätteallvarligt på gång i mitt bostadsområde..Någon/några satt eld på både bilar, hus och skjul, både i torsdags och igårkväll. Igårkväll hände det precis framför mitt hus!

Jag är ganska rädd nu och runt omkring mig bor många äldre människor som är väldigt oroliga.

Känner du något? Det är nog en pyroman som har gjort det? Någon nyinflyttad?

Svar: Ja någon gör detta medvetet och det känns inte alls bra...polisen har pratat om att ha någon i området om nätterna som hållet utkik ( i all hemlighet) och det hoppas jag verkligen att de också har... kram
Esmaralda

57 Bella:

skriven

Vad roligt Yvonne<3 tack för att du dela med dig :)

Es ser du hur jag kommer möta min blivande?
kram

58 Hope:

skriven

Hej Esmeralda,

kommer jag bli skuldfri innan året är slut?

59 Cecilia:

skriven

Vilken resa du har gjort! Du är verkligen en kämpe och jag är så glad för din skull! Önskar dig och ditt nya bröst all lycka :)

Tycker hans föräldrar mindre om mig nu? Vet inte om det är inbillning men någonting känns fel... Har även en fundering om min vän, ser det ut som att hon har planerat någonting och blir jag bjuden i sådana fall? Kramar

Svar: Jag kan inte se att han föräldrar tycker mindre om dig.. de pratar gott om dig.. kram
Esmaralda

60 Lisa:

skriven

Grattis Yvonne och styrkekramar på din fortsatta väg!
Es, tänker ofta på min brorsdotter L och tycker det är synd att vi inte har någon kontakt, inget har egentligen hänt mellan oss, tror dock starkt på att min mamma ligger bakom, hemskt kanske att säga så men tyvärr har hon sått split mellan människor så långt jag kan komma ihåg. Vad tror du om det ?
Kram,, Lisa

Svar: Ja jag tror faktiskt du har rätt i din tanke... något har blivit sagt.. kram :)
Esmaralda

61 J:

skriven

Hej jag tänker på min son mycket. Det tar upp all min tid och jag vet jag måste släppa lite. Men jag undrar kommer min sons ha bra dagar och ha det lugnt runt om sig denna vecka ?
Tacksam alltid för dina svar!
Kram

62 Carina ST:

skriven

Stoooort grattis Yvonne!!! Så härligt att läsa om! Jag har läst din blogg och är glad att du kommit ut på andra sidan frisk. Fantastiskt att det går att göra ett nytt bröst på det sättet.
Stor kram till dig!
Carina ST

63 Vantrivsel:

skriven

Hej!

Kommer det att bli en flytt till annan ort??

kram

64 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda kommer det hålla mellan min vännina och hennes nya kille Jonas ? Hon är värd en bra kille efter allt som hänt med exet och pappan till barnet. Vi vill inte se henne sårad igen.
Kram
💗💗💗

Svar: Det kan svaja närmaste 6-12 månaderna och fortsätter relationen efter det så lär den bli hållbar.. kram
Esmaralda

65 Vardagsspionen:

skriven

Först och främst: Vilken kämparglädje du sprider genom din text Yvonne! Underbart.

Second of all, till dig goa E: Tror du tillfälle för mig att gå fram till okända karln kommer snart? Laddat upp med mod, men vill såklart få tillfälle att fullfölja också! Tänk om chansen aldrig kommer.. Vad tror du?

Kram, kram :)


Svar: Jodå, chansen kommer och när den gör det.. då ska du inte försitta den.. kram :)
Esmaralda

66 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att ha kärlekskänslor för henne? Är känslorna starkare för henne än vad han har för mig?
Kram

67 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

Åååååh, det var en trist men fin lesning, Yvonne!!!💚
Stort TAKK for at vi fikk lese om deg!💚💚💚 Det finnes håp 💚💚💚


Kjäreste Esmeralda,velkommen hjem igjen 😊😍💖
Jeg har et spörsmål angående min kusin i Norge...han har fått en dom på seg,han må inn i fängelse og han har fått 5,5år! 😢😢😢 Kommer han klare det?? Han er jo verdens snilleste!!Jeg er sjokkert jeg!!! 💟💘💝 Ser du noe for han? Tusen hjertelig takk på forhånd,kjäre Esmeralda 💜❤💟🌸

Svar: Det blir tufft men han klarar det och verkar komma ut innan fullgången tid.. kram :)
Esmaralda

68 Rebecca:

skriven

Kommer min mammas operation gå bra? Hon opereras om 1 o halv vecka.hon är mitt allt o jag blir så orolig. Kram

69 Mim:

skriven

Hej!

Tror du att det händer något bra snart som tar mig ur min hopplösa situation??

kram

70 Mimi:

skriven

Hej Esmaralda! Ser du om nya människor är på väg in i mitt liv eller något annat nytt???

kram

71 Lena:

skriven

Grattis Yvonne! Lycka till i ditt fortsatta liv med nya bröst.

72 Jen:

skriven

Han är kär i mig men söker ny bakom min rygg. Jag är totalt värdelös och har ingen livslust mera. allt skit händer mig. Varför gör han så? När kommer den riktiga kärleken. Hoppas jag dör!

73 Ghostwriter :

skriven

Kommer det ordna sig denna månad med ekonomin? Är det bra att ta ut lite förskott eller kommer det bli fel månaden efter...


Vill få de ordnat nu!!!!

Tacksam för svar,
Kram

74 Mia:

skriven

Hej! Och grattis Yvonne till lyckad operation!
Min man har lämnat mig och jag undrar om det finns någon kärlek till mig, någon man jag kommer att träffa? Han med ett stort H. Som vill dela sitt liv med mig. Eller kommer han tillbaka?
Kram

Svar: Det kommer en ny kärlek in i ditt liv så småningom... kram
Esmaralda

75 F.u:

skriven

Något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

76 Jessica:

skriven

Hej Es,
kommer dem hitta något på undersökningen imorgon?
Kommer det se bra ut?
Jag är ganska nervös..
Kram

77 Susanne Amalia :

skriven

så Jag önskar dig att livet är bara kärlek -- så gudomligt .. ökar dig en underbar dag .. nu kanske du tycker att jag är korkad men jag vill bara älska och hoppas att det ger respons .. kramar till dig <3

78 Hoppet:

skriven

Hej Es

kommer det bli bättre snart..när vänder det?
kram

79 Susanne Amalia :

skriven

så Jag önskar dig att livet är bara kärlek -- så gudomligt .. ökar dig en underbar dag .. nu kanske du tycker att jag är korkad men jag vill bara älska och hoppas att det ger respons .. kramar till dig <3

Svar: Det ger respons... kram :)
Esmaralda

80 Tant ut på rackartyg :

skriven

Ett helvete att bli sjuk.. Men din livsglädje lyser verkligen igenom. Allt gott i fortsättningen, Y! 💕

E! Konstig fråga kanske. Men ser det ut som jag får chansen att närma mig denna människa i ett läge när vi båda är själva? Människor runtomkring oss lär det säkert finnas men jag menar mer kompisar nu.

Kramen

Svar: Ja den möjligheten kommer .. kram
Esmaralda

81 Ghostwriter:

skriven

Kommer det bli ett roligt och bra jobb med det senaste avtalet jag skrev på? Kommer det jobbet jag inte kommer kunna vara på lika ofta, bytas ut mot det jobb som var mer rätt för mig?

Kan du se inom vlken bransch det blir så jag vet på ett ungefär vad jag ska hålla utkik för? Ska jag med andra ord fortfarande söka eller ska jag invänta fler samtal till intervjuer?



Kram! Tacksam för svar,

82 Maggie:

skriven

Hej

ser du något nytt på ingång i mitt liv?
kram

83 INTRYCK :

skriven

Vilket intryck fick människorna utav mig idag?



Kram :)

Svar: Ett gott intryck och så brukar det vara.. kram :)
Esmaralda

84 AnnaK:

skriven

Vad roligt Yvonne! Härligt att du mår bra! Starkt kämpat 🙌🏻

Är så förundrad.....finns en person som tycker jag är vacker, söt, snygg, sexig mm. Att nån tycker så om mig! Intalar mig att det är sant iaf 😜 Ville bara berätta det! Intresseklubben får gärna anteckna 😆 Måste ju få komma med något positivt ibland också 😉

Kram 😊

85 Sus:

skriven

Hej
Nej Hua......
Hur går det på mötet i morgon....
Love sus

86 Milla:

skriven

Hej, skönt när det går bra.
Jag har avvecklat förhållandet med min kollega o han är arg o konstig. Kommer det gå över, kan vi jobba ihop igen?

Svar: Riktigt bra kan du inte räkna med att det blir men bättre.. kram
Esmaralda

87 M❤️:

skriven

Hej
Hur kommer det att gå för mig i höst med kärlek och jobb söker allt jag ser.
M❤️

88 INTRYCK :

skriven

Tyckte den där chefen att jag såg bra ut eller var de fel tolkning? Haha!


Kram

89 Sandra :

skriven

Vad kul att läsa inlägget Y!

Fråga till ez:
Hej kära ezmaralda, mötte en man - Philip - på ett föräldramöte. Han är pappa till en av mina elever. Han gjorde ett enormt intryck - jag kan inte sluta tänka på honom. Brukar aldrig drabba mig så här!! Är detta en man för mig? Vad säger universum? Kram Sandra

90 Barn:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att få mitt andra barn innan 30?
Är 28 nu..
Kram

91 Vi:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du nästa kille som jag blir sådär allvarligt intresserad utav är den jag kommer ha ett förhållande med och bygga på en framtid med? Är inte så sugen på halvdana relationer, vill ha något stabilt, tror du det är påväg?
Kram

92 💕:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som om han känner någon saknad till mig?
Kram💕

93 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att jag kommer att få byta förskola till sonen till den jag tänker om jag ringer och kollar nu i veckan?
Kram

94 S)+shima:

skriven

Kära Es! Jag älskar shimal och han älskar mig ,men jag vill inte förlora honom efter allt bråk mellan hans mamma o mig. Är han mannen i mitt liv. Kommer vi hålla ihop han och jag// kram

95 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det positivt ut att dra sig ur detdär nu? Känner mig bara inte motiverad just nu..
Kram

96 en_mormor:):

skriven

Goaste Yvonne!
Är så glad för din skull o såklart väntar jag med spänning på tuttbilderna du lovat mig ;)

Kära Esmaralda!
Paniken börjar krypa på nu o jag undrar om du fortfarande ser vårt hus sålt nu i höst?

Kram på er!!

Svar: Det känns inte långt bort men som du vet så är det svårt att tidsmässigt säga exakt.. kram :)
Esmaralda

97 Helena Ir:

skriven

AnnaK: Jättekul ju! Jag antecknar..och blir glad..
Det är klart det är så!

Kram :)

98 CA:

skriven

Hej
Jag, tror att det har blivit en bra lösning nu men kommer att då och då söka nytt jobb.
Ska på intervju på fredag.
Tack för ditt stöd.
Kram

99 Susanne Amalia :

skriven

Nu har nog min dator blivit helgalen skrev ett hellångt inlägg om mycket men det är bara ett litet ax-plock.. som kom med ... känns som att min dator har redigerat och det med typ 30 meningar .. förlåt ... men jag tycker att du är klart värd ett nytt bröst och att jag glädjs med dig <3

100 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.
Menade han det han sa helhjärtat?
Kram

101 Undris:

skriven

Hej Es

ser du något speciellt bra som händer mig snart?
kram

102 Browallia:

skriven

Yvonne, jag gläds med dig och ditt nya bröst. Kram 🌸🌸🌸

103 en_mormor:):

skriven

TACK Esmaralda för ditt svar! Det lugnar en "nervsjuk" haha...
Måste bara berätta om mitt 3 1/2 åriga barnbarn som uttryckte sig så här (tror han har snappat upp om mordet i Ängelholm)

"Struntstaden - staden där man bara struntar i allt. Där är jag"

Blir han en av de nya stora filosoferna tro ? ;)

Kram på dig o puss på MG!!

104 Angela:

skriven

Jag undrar om jag kan få likte vägledning gällande min ekonomi?

105 G.H:

skriven

Underbart att höra att det gått så bra för dig Yvonne ❤️

106 Solstjärnan:

skriven

Hej🌝

Stort Grattis för ditt nya bröst Yvonne 🌹
Tack för att du delade med dig om den stora glädje nyheten.


Önskar dig allt gott framöver.🌹🌹

Kram Solstjärnan 🌟

107 Maja:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag ar nere i en sadan svacka just nu.Har ett tryck inmbords varje dag och ingen kraft tillsammans med oro. Precis allt ar jobbigt och jag kan inte se losningar pa nagot. Inget i mitt liv ar specellt bra och inga bra relatione med nagon dar jag bor. Vet inte hur jag ska forandra det heller. Har valdiga skuldkanslor av att jag tycker min son ar valdigt jobbig dessutom. Min relation med min sons pappa har egentligen aldrig varit speciellt bra och jag ar sa ledsen ofta att jag inte kommer fa mer i livet. Samtidigt vill jag sa garna vara en familj. Men drommen om att traffa nagon som alskar och respekterar och uppskattar mej finns dar.Ska jag stanna dar jag ar rller gora nagot at situationen innan jag gar ner i djup depression? Melinda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: