Tecken från andevärlden

Somliga tror att det bara är massa hanky panky  med  närvaro  och meddelandet från andevärlden. Men det kan jag tala om för er att så är det inte.  Andevärlden finns. Meddelandena finns.

Sen är det inte alltid så lätt för oss att ta emot vare sig närvaro eller meddelanden och somliga i andevärlden får ligga i som illrar för att försöka nå oss.  Ändå lyckas det inte alltid.

Har man själv varit med och upplevt ett och annat – då ser man lite annorlunda på det hela.

 

När jag var barn dog min lekkamrat  Efraim i en av de stora och djupa dammarna utanför byn.

Han drunknade. 

Jag minns honom fortfarande fast jag bara var 4 år när han dog. 

Den sommaren åkte  jag med min familj till Farhult för att bada.  Mamma och  pappa gick till kiosken och jag hade lovat vänta på filten.. men hallå.. vilken 4 åring tycker det är kul ? 

Så jag gick bort till vattenbrynet och traskade  ut i vattnet och där kom minsann Efraim simmande i sina   gula badbyxor och med en rolig hatt  på huvudet. 

 

Han  reste sig upp och pekade på mig  och sa strängt  att nu går du och hämtar din simring.

Jag  hade en sån där uppblåsbar i plast som man hade på den tiden. 

Jag löd honom och larvade iväg upp till filten o krängde simringen om magen och så tillbaka i vattnet.  

Sen, när vi kom hem sent på eftermiddagen var mormor i upplösningstillstånd.

Hon hade sett en vision av hur jag tappade fotfästet, kom under vattnet och kunde inte ta mig upp igen.

  Hon trodde verkligen på det hon sett.

  Men jag förklarade för henne att Efraim kom simmande och sa att jag skulle ta på  simringen  och mormor blev rent till sig och ägnade en  lång stund åt att tända ljus och offra och tacka Efraim.

 

Mormor och pappa kommer ju förbi då och då på besök – det tillhör vanligheterna

Ibland kommer andra som jag känt och som gått över

En gång kom en tjej som jag aldrig riktigt gillat.  Jag gick i nian och var på hemväg från skolan, traskande Storgatan fram.

Och  plötsligt går Lovisa bredvid mig.   Lovisa dog i leukemi  året innan.  Jag tyckte hon var rätt elak och jobbig och  en sån som trampade ner andra för att själv synas.  Allt ljus på mej, liksom.

 

Jag låtsades att jag inte såg henne

Hon försökte få kontakt men jag nonchalerade henne.

Tills hon räckte fram en hopvikt papperslapp.. den tog jag emot och så  vecklade jag upp lappen som visade sig vara ett brev. 

” Det var för att jag hade det svårt hemma. Därför blev jag fel. ”

Så stod det på lappen.

 

Jaha, tänkte jag  och gick vidare.

Papperslappen upplöstes liksom av sig själv och jag grunnade lite på det hela.

Och kom fram till att  insikt är aldrig fel och där i Alltet  är hon säkert både vänligare och klokare. 

Sen grunnade jag över varför just JAG fick den där lappen.. jag som aldrig gillat henne och aldrig varit med henne.  Och då kom jag fram till att  det berodde på att jag KUNDE ta emot.

Såvitt jag vet gjorde jag dock ingenting för att rentvå  Lovisas rykte.

Dels hade jag inget behov av det…. och dels så ville jag inte göra mig till åtlöje genom att pladdra om andekontakter…  femton år kan vara en  känslig ålder

 

 

Ja, det var bara ett litet axplock.. genom åren har jag fått hundratals kontakter… så är det faktiskt !

 

 OBS.. IDAG OCH I MORGON ÄR JAG ALLTSÅ PÅ ULLARED.. MINA DÖTTRAR INKASSERAR SIN JULKLAPP FRÅN MEJ.. ULLAREDSRESA.. OCH JAG KAN INTE BESVARA  ERA FRÅGOR.. INTE FÖRRÄN PÅ SÖNDAG

 

Och så vill jag påminna er om att komma och besöka mig och Nettan i Ullared i oktober… Nettan börjar bli fullbokad nu så skynda  och boka. Spådom eller regression.. eller båda delar !  

Alla är så hjärtans välkomna.

All info finns  på blogginlägget från den 18/8  eller ring Nettan på: 070 6661570

1 Helena Ir:

skriven

Jag tror dig..:) för även jag har några små besök..

Trevlig resa..njut av tiden med döttrarna!

Kram :)

2 Kicki 🌞:

skriven

Jag tycker att det är fantastiskt i alla fall 😊!

3 Susan:

skriven

Önskar ibland att jag var mottaglig ..men kanske en dag...😇

Shoppa loss o njut av Ullared👍

Kram

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Kom det var besluta om flytta så snart på här hösten?

Är det bättre valt att flytta än stanna?

Ha det bra

5 Skorpan:

skriven

Ja det är nog så häftigt vad du upplevt Es! O varje gång jag läser om såna "räddningshistorier" åker raggen upp, vet inte varför. Tur att du hade Efraim. O j, de "elaka" ska väl också få vara med i "uppenbarelserna"?! Förstår att du inte ville rentvå flickan, hade nog inte jag heller velat, speciellt som väldigt få skulle ha förstått vad du står o jollrar om, nån från andra sidan har varit på besök... Näe...

Ullared, ha det så gott med tjejerna o fynda allt nödvändigt o mindre nödvändigt. Jag väntar på positivt samtal ;)...
Kram Skorpan

6 Mariel:

skriven

God morgon Esmaralda!

I förrgår kväll mottog jag ett sms från ett för mig okänt nr, har kollat upp på nätet men telefonnumret tillhör ett kontantkort.
Det stod att "du kommer att sluta ensam"

Har personen skickat till rätt person, är det här någon jag kännner?

Mår illa över detta, kan inte sluta tänka på det.

Kramar från M

7 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Fin hörna för Grabbarna eeh Gabbarna ska det va ..
Ha en härlig vistelse med döttrarna

Fick mitt efterlängtade skypesamtal från sonen och fick se hur han bor ...jag kan inte sluta le
Nu är mammahjärtat lugnat

Kram Anki med flock

8 Kristin:

skriven

Tusen takk for interessante ord om andevârlden. Jeg føler av og til at "mine" er med meg, og det har du også sagt at de er. Godt å vite. På mine skogsturer snakker jeg mye med de. Det gjør godt.
Jeg har mange malerier i min bod som jeg har malt. En del av disse har jeg nå har tatt fram. La et par av de ut på fb, og fikk mange positive kommentarer.
Jeg har faktisk fått lyst til å begynne å male litt igjen, men problemet er at jeg har så mange liggende.
Tenker å forsøke å opprette en side på fb hvor jeg legger bilder ut til salgs. Jeg kan da ikke bare male og male for så å legge de vekk i bunker :)
Tror du jeg vil få solgt noen bilder, eller er det bortkastet?
Ønsker dere en fin reise til Ulared, kjære Esmaralda. Kos dere godt. Kram

9 Vv <3:

skriven

Hej esmaralda 💖

Har försökt lista ut vad det är med min ex sambo rickard och känns som han är mer till den dära andra ex. :/ .har frågat honom men får ingen syl i vädret.

Esmeralda, 💖💖💖

Vad är det han inte vill berätta för mig och blir arg och undviker mig ?

Kram 💖💖💖

10 Cissi:

skriven

Hej, du, jag ska träffa en kille ikväll och tvekar om det är ett bra beslut eller inte. Kan du se något om honom/oss? Kram

11 Lydia💕:

skriven

Hej
Ska jag åka iväg till Cypern med E innan jag sätter igång och jobbar känner inte honom så bra
Lydia💕

12 Tisa:

skriven

Jag har sett en liten pojke med snuttefilt en gång. Annars kommer inte så mycket tecken nuförtiden, något enstaka då och då. Fast när jag bodde i hus kom det ofta, kanske för att jag var yngre då.. ingen aning. Fast jag minns en gång för några år sedan när jag lyckades avstyra ett dödsfall, jag visste att det skulle ge katastrofala konsekvenser om personen i fråga dog. Var jag fick den kraften ifrån det vet jag inte. Jag vet bara att det egentligen var omöjligt för denna person att överleva. Och hur fick veta att det var jag? Jo jag frågade Es, som såg att det var jag.

13 k:

skriven

Ser du något giftermål eller förlovning för oss snart ?

Kram

14 Linnean 🌸:

skriven

Klart de kommer på besök! Har åxå fått flera besök men ser dem inte lika klart som du, förstås! Genom medium har jag fått flera kontakter där de lämnat hälsningar och bevis som ingen annan vetat något om så jag tvivlar inte en sekund på andra sidan.
Ha ett par kul dagar m döttrarna nu!!
Kram.../Linnean 🌸

15 Nystartaren:

skriven

Hej,

väntar på ett arv. Ser du om det är så pass mkt så att jag kan göra mig skuldfri?

16 <3:

skriven

Hoppas att du får en toppen helg i Ullared och hittar mattan kanske som du letat efter.
Kram
💗💗💗

17 Karin:

skriven

Köpte en spådom av dig för snart 5 år sedan. Inte mycket har stämt tyvärr, du missade sonens hjärtfel och min svåra sjukdom tex.

Så nu är frågan, hur går det för mig? Överlever jag?

18 Ghostwriter :

skriven

Jag hade aldrig trott på universum om de inte vore för min gåva. När jag var liten förstod jag inte allt men jag visste att jag hade min gåva - och därför kunde jag inte förneka sanningen, allra minst idag.




Kan du se vad för jobb det är jag ska hålla utkik över?

- Måste också bara fråga om mina djur. Jag älskar och tar hand om dom som mina egna barn... Jag undrar om de fortfarande trivs hos mig/med mig? Gör jag dom illa när jag låter dom vaea själva några timmar/över en natt? (Vilket i princip aldrig sker för jag har vägrat låta dom vara själva! Men jag måste få kunna åka iväg ibland...)

Kram och ha en bra dag!



19 Makaon:

skriven

Går inne på Ullared och går förbi dig, funderar var jag sett dig någonstans, kommer på sen att det var du. Inte så mycket folk idag och då är det kul att handla där. Ha det gott.

20 Jasmine:

skriven

Hej Esmeralda!
Det är så att jag skriver till dig av ren desperation. Jag har haft problem med mitt huvud ett bra tag nu. Har varit med om 2 olika saker en av dom har varit en misshandel där jag fick hårda knytnäve slag mot tinning och bakhuvud. Och efter det förvärrades mina symtom drastiskt. Får även inflammationer kring näsa och panna som går rätt in i hjärnan känns det som. Sjukvården verkar inte ta mig seriöst och jag har därför inte fått någon riktigt hjälp ännu. Dom skickar mig bara till en fysioterapeut. Och jag vet att det är mycket allvarligare än så. Och detta begränsar mitt liv helt. Klarar inte av och leva ett normalt liv längre. Kan du se vad som är fel med mig? Hade varit oerhört tacksam för svar!
Kram från J

21 Jasmine:

skriven

Hej Esmeralda!
Det är så att jag skriver till dig av ren desperation. Jag har haft problem med mitt huvud ett bra tag nu. Har varit med om 2 olika saker en av dom har varit en misshandel där jag fick hårda knytnäve slag mot tinning och bakhuvud. Och efter det förvärrades mina symtom drastiskt. Får även inflammationer kring näsa och panna som går rätt in i hjärnan känns det som. Sjukvården verkar inte ta mig seriöst och jag har därför inte fått någon riktigt hjälp ännu. Dom skickar mig bara till en fysioterapeut. Och jag vet att det är mycket allvarligare än så. Och detta begränsar mitt liv helt. Klarar inte av och leva ett normalt liv längre. Kan du se vad som är fel med mig? Hade varit oerhört tacksam för svar!
Kramar från J

22 AnnaK:

skriven

Ha en fin helg 😊

Kram 🤗


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: