Den tramsiga linslusen...

 
Ozzy uppskatten flygmaten på väg hit medan Ellisen gav oss alla en rysare...
 
 
Dagen före resdagen... fick hon kräksjuka med feber o allt som hör till och det var oroligt in i det sista  hur allt skulle bli.... men  framåt morgonen mådde hon rätt okey.... dödstrött så klart  och hon sov gott under flygturen...
 
 
Välkomstchampagnen på plats.....
 
 
Döttrarna.. som älskar min terrass !!
 
 
 
Här ser ni mej i fönstret o högst upp min takterrass... huset ser väl inte så fräscht ut men skenet bedrar :)
Barnen bor  i lägenheten mittemellan....
 
 
 
Utsikten från deras köksfönster...
 
 
Ungarna hade inte tid med välkomsdrink.. det var rakt ut och leka... finns ju massor av gränder att upptäcka... och ingen trafik !!
 
 
Och här dök en  tramsig linslus upp ... tjohejsan !!
 
 
Vad ska man säga.... hysteriskt glad över att ha barnen på besök ? 😂
 
I  dag o i morgon blir det 25-26 grader varmt... efter frukost beger sig barnen till stranden och en annan
kommer att jobba med seanser !!  Sånt måste också göras.   Jag ska ta mig ner till affären och handlar lite inför middagen ikväll... som så klart ska avätas på  taket !!
 
Ha nu en bra lördag
 
Kram o massa kärlek
 
1 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Wow!! Härligt och fina glada bilder. Ni ser ut att njuta.

En fråga,
Kommer det att bli umgänge med honom framöver och i sommar?
Kram

2 GHOSTWRITER :

skriven

Skriver i detta inlägg istället!

Så fina bilder!


Tror du jag blir nöjd med färgen och även fast jag gör det själv? Frågar då det såklart kostar och även på kvaliteten.




KRAM

3 Skorpan:

skriven

Såå härligt!!
Njut!
Dit vill jag också med mina barn, nästa sommar?
Kram från betydligt svalare, men dick, soliga trakter -Skorpan

Svar: Ja åk hit.. ni kommer garanterat att trivas allesammans.. kram :)
Esmaralda

4 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Oj så varmt och skönt ni har det. Lagom temperatur.

Ser det ut som att de kommer att flytta ihop snart?
Kram

5 Anki:

skriven

Hej Es
Underbara bilder !
Härliga temperaturer !
Underbara ungar stora som små !
Tur hon vart frisk lilltösen

Ha en fantastisk Lördag <3

Kram Anki med flock

Svar: Tack och detsamma till dej :) kram
Esmaralda

6 Soffan:

skriven

Även för den osynske kan en lycklig mormor/mamma mycket tydligt ses på bilderna :)

Så härligt att få samla ihop familjen! Underbart!

Med mina blir det Skype i veckan. Men till sommaren får vi mycket tid ihop! Det längtar jag efter. Hur ser kvällen i övrigt ut att bli. Kan något extra ske? Kramar!

Svar: Ja något lite extra kan mycket väl ske... kram :)
Esmaralda

7 Hedda:

skriven

Hejsan,
Jag är arbetslös och snart stämplat upp alla mina dagar, söker de jobb som är lediga men får inget.
Ser du om jag snart får ett arbete så jag får en dräglig tillvaro igen.
Tacksam om svar från orolig arbetssökande

Svar: Ja, du får arbete.. kram
Esmaralda

8 Våga! Ghostwriter :

skriven

Tror du jag blir nöjd med färgen och även fast jag gör det själv? Frågar då det såklart kostar och även på kvaliteten.




KRAM

9 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Herrejissus jag älskar detta väder.
Förra året så kände jag precis som nu. Att det är speciellt denna årstid jag önskar så ha en man och familj vid min sida med hus och umgänge.
Jag frågade dig förra året om det var långt borta och du skrev ännu kan det dröja en tid.
Nu är vi vid sommaren igen och än har jag inte träffat en kärlekspartner.
Nu frågar jag igen, känns det nära nu? Kan jag ha honom till nästa sommar?
Kram

Svar: Jag vågar inte sia när saker och ting ska ske tidsmässigt för då får jag på pälsen om det inte stämmer.. och det ä väldigt svårt att se... nästan omöjligt.. men kärleken kommer och DET kan jag lova dig... 100 % säkert.. kram
Esmaralda

10 Helena Ir:

skriven

Varmt och skönt..Det syns att du har fått färg på armar och ansikte..

Och det var väl för tur att flickan krya på sig..
Så jag förstår att du tycker det är hysteriskt kul :)med
besöket..
Och dricker man bubbel..då blir det ännu roligare :)

Nu har jag kört ett gruppass på gymmet,som jag inte gjort tidigare och en lördag var det helt annat folk där..
Man skulle helst köra barfota..men se det gick inte för mig,golvet var som blankis under mina fötter "Bambi på
hal is" så det blev skor på..
Och givetvis har jag då pratat med en hel del okända..om allt och inget..Om att det är vår nu..t ex..jag såg ju 2 citronfjärilar..på min väg hem
Så mission complete! Den gamla tanten blev nog gladast :)

Lite vin ska jag dricka ikväll..tycker jag är värd det!
Så skål ta mej f#n

Kram :)


Svar: En härlig dag.. känn dig nöjd med dig själv och njut av vinet... kram :)
Esmaralda

11 Browallia:

skriven

Vilka härliga bilder på dig och familjen, trams gör livet så mycket roligare :D Stackars lilla Ellisen hoppas hon mår bättre nu. Här har termometern för första gången i år krupit upp över 10C sträcket (i skuggan). Jag har en slags skräckblandad förtjusning för vårens ankomst med tanke på pollenmonstret som lurar runt hörnet. Samtidigt som det är skönt med solen som värmer (bara det inte blir för varmt)

Kramar

Svar: Japp.. lagom är bäst :) Glömmer aldrig Krakow i somras med 40 grader varmt.. hua.. kram :)
Esmaralda

12 Sus:

skriven

Hej
Men så fint ni har....
Har intagit utmaningen....
Fick lite energi....
Funderar mycket på om hon ångrar sig eller är nöjd....
Njut...
Love sus

Svar: Hon ångrar sig lite.. men låt henne inte ta av din energi.. kram :)
Esmaralda

13 Becka:

skriven

Ser så underbart ut fina bilder<3 Förstår precis hur härligt det är att bo i et hus med takterass. Vi hade ett stort fint hus med tvåvåningar och trägård utomlands som blev såld med tiden:)

Ser du om jag kommer leva utomlands, flyttaa dit innan jag blir äldre?
kram

Svar: Ja, du kommer bo utomlands periodvis.. kram :)
Esmaralda

14 susanneamalia:

skriven

Jag säger bara owao !!!!!!!
Vilken skitsnygg top.. och vad den passar bra på dig.. champagnen... är en snygg assocear... passar superbra till solen och miljön.. Kul att barnbarne trivs ..
värme sol vackra gränder .. Dubrovnik är som en saga .. lite spännande lite gammal vacker och magisk ..
tack för svar .. kramar ...
Njut nu av kvällen och vi ska äta köttfärsfylld paprika köttfärsen är varvad med gorgonsola och till detta är det sallad med tomater melon med valnötter tranbär och pinjenötter i .. jordgubbar och grädde samt bubbel till efterätt .. blev inspirerad av dig ..
kramar .. <3




Svar: Oj vilken läcker måltid ni ska inta... härligt.. kram :)
Esmaralda

15 Michaela:

skriven

Fina bilder!! Mys! :)

16 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Vad roligt mysigt att vara tillsammans med sina nära o kära!
Trir du min resa går bra? Ska åka till min Mamma hon ska opereras!! Trordu detkommet att gå bra? Kram 😃☀️

Svar: Ja, det ser ut att gå fint.. kram :)
Esmaralda

17 Tisa:

skriven

Hej Es!

Jag vet inte vad jag ska göra snart. Jag har så mycket ångest, ångest utav allt. Över vad jag säger, vad jag gör, äter o.s.v. Jag blir tokig. Jag försöker hålla mig aktiv, dock har jag fått höra att jag kanske ska dra ner på tempot lite. Fast samtidigt... varför... Är det fel att söka hjälp?

Svar: Absolut inte fel att söka hjälp, tvärtom... det tycker jag att du ska.. kram :)
Esmaralda

18 Helena Ir:

skriven

Tack :)

19 Clown - Ghostwriter :

skriven

Måste få råd för jag är jätterädd att jag klantar till det. Kan jag få till det eller bör jag omedelbart gå till proffs?



Kram

Svar: Pröva själv och se... om det värsta händer kan du alltid gå i efterhand o få fixat det.. men har du rätt produkter så går det bra.. kram
Esmaralda

20 Mia:

skriven

Hej Es! Härligt med barn o barnbarn på besök! :-) Mitt besök kom en dag tidigare än planerat, precis som du skrev! Lovar att inte ge dig på pälsen om du har fel, men ser du om min dotter ännu bor hemma när Mannen kommer in i mitt liv? Även om jag inte är redo än så kan jag bara inte låta bli att längta och hoppas att det inte dröjer flera år... Förlåt att jag frågar om detta igen. Kram :-)

21 F:

skriven

Hur ser resten av året ut för mig . Några roliga händelser.

22 Mimi love<3:

skriven

Hej Es

Känner härliga rysningar i huvudet när jag är i köket, nästan som massage i hårbotten? Ser du om det är någon med mig eller är det bara naturligt:)
kram

Svar: Någon tittar in och gör sig påmind.. i kärlek och omtanke.. kram
Esmaralda

23 maggimay:

skriven

Hej ser trevligt ut på dina bilder, bor du alltså där permanent? Ibland blir man liksom sugen att själv flytta till värme och ljus :-) min fråga idag ..ser du om huset jag bor i är ett bra hus något jag behöver tänka på eller ? kram

Svar: Nejdå. jag är här en månad och brukar fara iväg till olika ställen på en eller ett par månader åt gången !! Huset ser ut att ha en vänlig och god själ... kram :)
Esmaralda

24 Mia:

skriven

Förlåt mig att jag tjatar på om detta, men kan du se om mina tre barn ännu bor kvar hemma när mannen kommer in i mitt liv? Kram :-)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: