Fjärilarna i magen....

Dagens gästbloggare är: Ulrica

Hej 

Jag har fått min spådom från Es och det var ett långt mail med mycket information

Tack så hemskt mycket.

 

Jag fick svar på den fråga som var viktigast för mig om mannen som jag  möter då och då på olika ställen. Det kan vara i  matbutiken eller i parkeringshuset och jag stöter på honom som en händelse  varje vecka.  Esmeralda skrev i spådomen  till mig att jag ska ta kontakt omgående och att jag inte kommer ångra mig. 

Hon såg att det  fanns potential och att han skulle bli glad. Om jag bara tog ett litet steg så skulle han ta nästa och det skulle bli bra.

 

 

Så när jag mötte honom nästa gång så tänkte jag att nu får det bära eller brista så jag gick fram till honom och sa hej och pratade lite  nervöst om vädret. 

Han avbröt min svada och undrade om jag hade tid till en kopp kaffe för själv var han på väg till  kaffeshopen.  

 

 

Jag var på väg till jobb och hade ingen tid över just då och då föreslog han att han skulle meddela mig nästa gång det var tid för fika och kanske att jag hade bättre tid då. Vi utbytte mobilnummer.

I går fick ett textmeddelande  och förslag om ett glas vin efter jobb på onsdag. Jag tackade ja direkt och nu får ingenting komma i vägen

 

 

 

 

Tack Es ett handfast råd.  Visst stämde det att han skulle visa intresse tillbaka.

Nu får vi se hur det går och vad som sker.

Jag har i alla fall massa med fjärilar i magen.

 

 

 

 

Kram på er alla och på dig Es.

Ulrica

1 Jeanette:

skriven

Hejsan!
Lycka till hoppas det utvecklas till något långvarigt och positivt.
Kram

2 <3:

skriven

Vad härligt U lycka till.
Es lite pirr här nu i magen med M A. Ska jag samla kraft och följa med eller komma med som han så gulligt säger på lördag på resan ? Åker jag på lördag kan vi åka tillsammans ner vilket jag vill. På söndag måste jag åka själv och mellanlanda i Istanbul. Blir det en fin resa trots sorgen som är så stor. Ser du någon varning ?
Kram
🦋🦋🦋

3 Susan:

skriven

Åh så kul o spännande Ulrica, håller tummen för dig❤️

Ser nervöst fram emot den dagen då min kärlek hittar mig, o att fjärilarna i magen inte gör mig så nervös att jag inte vågar prata o ta kontakt😱 måtte jag skärpa till mig o fatta att detta inte får missas... jag e redo för att skäppa in kärleken men var e den❤️🤔

Kram

4 Jennifer:

skriven

Härligt Ulrica! Lycka till!

Finaste Es, försöker ännu en sista gång, annars är det väl inte
meningen att jag ska veta: ser du något kring en kille som heter Jahan? Kan det lyckas o bli bra mellan oss? Kram

5 Dunegull:

skriven

Vad kul Ulrica!
E! Han har varit jättekonstig sedan igår. Svarar inte när jag ringer och verkar påverkad av ngt. Ser du om vi fortfarande kommer iväg på loppet på fredag?
Kram

6 Michaela:

skriven

Underbart! :) Lycka till i fortsättnigen!

Jag går och funderar och oroar mig lite för jobb och ekonomin i framtiden. Har ju levt ensam nu i snart 3 år och det har varit allt annat än lätt ekonomiskt. Trivs med mitt jobb som undersköterska men undersköterskorna tas bort mer och mer och jag är rädd att jag inte kommer få jobba med det jag vill. Alternativet är att plugga till sjuksköterska men det är inget jag vill men då är jag i alla fall garanterad jobb for life. Vet inte riktigt vad jag skall göra och hur jag skall förhålla mig till detta bekymmer. Kram

7 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!

Vad roligt Ulrica! Så bra att du vågade ta kontakt. Man måste våga lite för att vinna och inte gå och vänta på att den andre ska ta första steget. Så lycka till nu och hoppas det blir riktigt bra! Tänk vad en gnutta mod kan göra 👍👍

Har varit uppe i ottan för att vara hos kiropraktorn v 9. Hoppas så ruskigt mycket på honom nu. I går träffade jag en liten Elias. Kattungen som kan bli min. Han var skygg men nyfiken och förtjusande söt. Ser ur att bli en stor gosse. Ska bestämma mig i dag! Känns det som den här lille kan bli en bra vän till min katta? Hon är ledsen och vill inte leka sen Spinner gick bort. I morgon får jag antagligen besök åxå. Kommer det att bli bra och inga obehagliga överraskningar? Känns som att detta åxå blir en rörig vecka.
Hoppas ni får en härlig vecka och att MG får många sköna bad! Kram...
/Linnean 🌸

8 Frida:

skriven

Oj vad spännande 😊😊

Jag har också fjärilar i magen ska nämligen hämta nycklarna till lägenheten som barnen och jag ska flytta till. 19 år långt förhållande som går i kras.... känns så overkligt för jag vet ju inget annat känns det som men nu ska man stå på egna ben... jag är lyckligt lottad för det känns som jag har stor stöttning runt mig just nu.... så säger många att det finns stor risk att man rasar när man väl flyttat men så behöver det väl inte alls bli? Jag har inte råd att vara sjukskriven 😂. Jag ska vara stark jag ska ta mig igenom detta .
Stor stor kram
💛💜💛

9 Jossan :

skriven

God morgon..

I natt hade hade jag svårt att sova.. jag låg och vände mig och hade mig. Men tillslut satte jag igång en meditation för att somna och tillslut somna jag. Så inatt fick jag ca 4,5 timmes sömn. Får väl ta en powernap sen.

Jag ska snart fixa frukost innan jag ska ha ett träningspass med ptn.

Ikväll ska jag till ett par vänner. De har precis köpt hus så de ville inte åka iväg någon stans.. ja jag är inte jätte sugen på det... blir kanske trevligt. Känns som de bara ska visa upp sitt hus...

Usch ja nä får ta och fixa så jag kommer iväg till träningen.
Jag har klarat 1 månad utan socker 💪🏻

L svarar mig fortfarande inte..

Kram

10 Varis:

skriven

God morgon!!

Grattis till fjärilarna i magen Ulrica! Jag håller tummarna för att de stannar kvar länge :)Njut!

Det var ett tag sen jag kände att jag längtar efter kärlek men nu är jag där igen. Ez ser du någonting alls inom kärleksfronten för mig kommande tiden?

Kramar

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag har den större publiken på föreläsning än vad jag kan tror i framtiden?

Ha det bra

12 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad spännandet!!
Lycka till Ulrika.

Es, jag önskar en blogg ämne om flörting. Sådär ute med främmande människor för att få kontakt och möjligheter utan att verka påträngande.

En fråga, See mötet med kärleken ut att kunna ske på krogen och ser det ut att vara jag eller han som tar första kontakt?

Hur lovande ser det ut att mötet med en tillkommande kärlek sker under det här året?
Kram

13 Nj:

skriven

Härligt Ulrika💕.. hoppas vi får läsa en fortsättning oxå. Lycka till!!
Undrar om han jag ska möta är långt borta?!? Eller kan det Ske i sommar? Hur stor är chansen? Vill så gärna oxå dela med mig av min story. Kram

14 Rebecca:

skriven

Ställer om frågan från igår :)
Kommer jag få vänner att umgås med på fritiden/helger? Är rädd att käna mig ensam när jag flyttar sedan, kan du se om jag kommer känna mig ensam eller om jag kommer ha folk att göra saker med ibland :) kram!

15 Catarina:

skriven

Jag kan bara hålla med. Ez spådomar är fenomenala. Kommer för alltid att vara dem tacksam.
Kommer det att lösa sig med en flytt i sikte 🙏 jag skulle så gärna behöva höra de orden igen för det känns så viktigt med flytten. Och jag känner mig så orolig. Tacksam för hjälp💕 kramen

16 Sus:

skriven

Hej
Grattis.....
Här har demonerna anfallit i natt .
Hua...
Får jag jobb snart...
Love sus

17 H:

skriven

Underbart att läsa. Lycka till Ulrica <3

18 Milla:

skriven

Härligt.
Själv tar jag en paus från män o läker. Kanske träffar nån en dag.
Ska jag åka till den nya läkarmottagningen i Stockholm, kommer det ge mig nåt?

19 Tildis:

skriven

Vad roligt för dig! Håller tummarna för att det går bra!

På onsdag gäller det. Ser jag ut att prestera bra på övningarna? Kram

20 Skorpan:

skriven

Åh snart får vi ännu en berättelse om kärlek här på bloggen. Åtminstone jag väntar på följande del ;). Härligt, lycka till Ulrica!

Överlevde första cykelturen till jobbet, eller ja tillsvidare vid liv i alla fall ;). Gick bättre än väntat o imorgon fårjagvl se hur det känns där bak...

Valborgsmässoafton, kul att man har något program inbokat som jag tror blir väldigt trevligt. Imorgon är sen en annan femma...

Trevlig Valborg alla!
Kram Skorpan

21 Helena Ir:

skriven

Vad glad jag blir för din skull,Ulrica! Härligt och pirrigt.. :)
Du måste berätta hur det går ..och jag håller tummarna för dig..och hoppas att det här är början på något riktigt fint!
Tack,för att du delade med dig..
Kram

Här blir det ingen kärlek..inte idag.. tänkte roa mig med tvättstugan..en rätt vanlig måndag..

Så roligt att höra om när någon möter den eventuella kärleken,jag har en väninna som kanske är där också..Jag har ingen aning om hur det kan kännas heller..kanske får jag hjärnskakning innan..och fattar galoppen :) Och inte vill jag se ut som ett russin heller..för gammal,med andra ord..haha

Ha en trevlig valborg..

Kram :)

22 G.H:

skriven

Vad spännande Ulrica:)!!

Esmaralda, jag undrar hur det blir om vi hänger på min mamma till Sopot i Polen under en helg?

Kram:)

23 Solen:

skriven

Men jösses vad spännande Ulrica! Vi måste få höra hur det går. Hoppas du kan gästblogga igen om det senare.
Esmeralda har du någon känsla för hur länge vi ska vara särbos? Det är svårt med att bara kunna ses korta helger här eller där, jag längtar efter ett enklare liv förbi är mer tillsammans...får vi snart mer vardag tillsammans? Eller är det så här vi ska ha det j mänga är ännu..
Hoppas du och alla andra här får en fin Valborg!

24 Värmland :

skriven

Åh vad spännande!!!😀
VERKLIGEN LYCKA TILL!!!💖

25 Ht:

skriven

Hej!
Åhh va kul Ulrica, hoppas allt kommer gå bra!

Es..
Har jobbat 2v med nya tjänsten. Mkt ansvar men kul..
Är dem nöjda med mig?
Kram!

26 EPM :

skriven

Åååhhh vad roligt Ulrica!
Du gjorde det, du vågade.

Stort lycka till! Hoppas onsdagen blir mysig och en start på en ny tid❤️

Kram

27 Zita:

skriven

Hej!

Esmaralda! Vad mysigt! Med kärleken ❤️☀️
Tror du allt kommer gå bra med min resa hem? Har vart en mysig helg med min dotter! Alltid jobbigt när man ska resa hem! Tror du att jag kommer få en bra vecka kram☀️ Trevlig Valborg! 😃

28 PiaS:

skriven

Hej,

Vad härligt med fjärilar i magen 🦋😊, och underbart när spådom slår in. Håller tummarna att det dejten blir lyckad.

Börjar själv få lite, lite pirr i magen...det är personen i träningsgruppen. Vi har pratat lite mer och ja lite pirr känns det.
Fick en seans/spådom av dig, Es, i somras och du kunde inte se när, eller hur, vi skulle träffas. En del av det som du beskrev om honom, stämmer dock in. Kul är det varje fall med lite pirr..😊.

Ha en skön valborg.

Kram PiaS

29 Skrållann:

skriven

Hej!
Så spännande och fantastiskt Ulrica. Du måste lova att skriva och berätta om hur det gick.
Inatt drömde jag om att jag blev erbjuden ett jobb. Det handlade om något projekt eller ett tidsbegränsat utredningsarbete på sjukhuset av något slag. Vill drömmen säga mig något?

Kram❤

30 Bellagio:

skriven

Åh vad härligt! Håller alla tummar och tår till att det blir något riktigt bra.

Jag har sökt ett nytt jobb. Hur ser möjligheterna ut?

31 Pia1:

skriven

Sååå spännande och mysigt, underbart 💕 Tänk att det kliade så i fingrarna, jag kunde inte låta bli att kika i mina provsvar trots att jag tänkt låta bli! Men jag ville veta vad de grundade första misstanken på. Och jag är så sjukt imponerad över kunskaperna och engagemanget, vilka änglar! Ett blodprov visade direkt att min historia stämmer, värdet för muskelkramper, sönderfall, förlamning, är kraftigt förhöjt. Det må ju ha sett likadant ut tidigare men man har väl inte tagit någon notis om det. Och idag är det två år sedan jag begravde min far. Han är nog glad över vår förhoppningsvis kommande revansch 💕

32 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag kommer träffa någon i sommar?

33 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Undrar hur det går på min mans nya jobb? Är det positivt?
Tack!

34 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Åååh va härligt med fjärilar i magen Ulrika ! Det kommer gå så bra så Ser fram emot uppdatering .Visst är vår spådam duktig Lycka till nu och stort tack för att du delar med dig <3

Valborgsmässoafton och det var 32 år sen Björn o jag träffades vid en brasa..
I år blir det hemmamys , grille med sonen o hans tjej Sen åker ungdommarna ut och jag sätter på en bra film

Ha en härlig valborg alla !

Kram Anki med flock

35 Linda:

skriven

Så härligt att du vågade ta chansen! Njut av daten, och hoppas du blir riktigt ruskigt kär :)

Önskar er alla en riktigt bra 1 maj! Hoppas somamren börjar på riktigt nu!

36 Cara:

skriven

Så roligt Ulrica! Håller tummarna för dig på onsdag!

Valborgskramar till alla!

37 kvinnan:

skriven

lycka till ulrica kärleken är fin när man äntligen hittar den.

jag hade en dröm inatt om att jag var på en dejt och killen gav mig en ring det kändes så bra men samtidigt så skrämde det mig. vad kan drömmen betyda.

38 Ullegull:

skriven

Åh vad spännande Ulrica! Håll oss uppdaterade :-)

39 Anonym:

skriven

Låter härligt med lite fjärilar i magen!
Blir det några fjärilar för mig i sommar?
Kommer jag att ha någon flirt innan den rätte dyker upp i mitt liv?

Kram

40 Mikaela:

skriven

Godmorgon E!

Idag måste jag säga att jag saknar att ha en mamma. Att få känna sig älskad eller bara att få känna att vara dotter eller ha en mamma vid liv. Blir lite ledsen när jag ser andra ungås med sin mamma tillsammans med sina barn och barnbarn. Vill också kunna göra det. Det gör riktigt ont faktiskt. Hoppas mina barn tycker om mig och tycker jag är en bra mamma. Ibland känner jag mig bara så ensam. Alla har dragit sig undan när man som mest behöver folk omkring sig eller i alla fall hör av sig att man fortfarande är viktig. Men nu hör ingen av sig alls 💔 ja... då blir saknaden större efter en Mamma!

Min fråga till dig ES är kommer jag få en bra löneökning ? Tycker min chef att jag gör ett bra jobb? Jag tycker inte hon ser allt man gör då jag aldrig träffar henne och hur ska hon då se att man gör ett riktigt bra jobb och utvecklas ? Tycker det känns ledsamt att ligga i samma lönenivå som nyanställda. Uppskattas inte mitt arbete eller ser hon inte allt det goda man lägger i jobbet ? Kram

41 Mim1:

skriven

Hej!

Ser du om jag får jobb snart?? mår verkligen inte bra av att gå arbetslös.

kram

42 Ständig oro:

skriven

Hej Esmaralda!

Kommer det att ordna sig med jobb och inkomst så att jag får trygghet och ro i kroppen igen??

kram

43 Alina:

skriven

Lycka till med mannen Ulrica! Vad spännande!

Esmaralda, min hund har hårlösa fläckar på kroppen. Har gått till två olika veterinärer och den senaste gjorde en ordentlig utredning med blodprov och biopsi och vi har gått på specialdiet i två månader för att se om det var matallergi, men nej, ingen förbättring. Salva och specialschampo har vi också provat utan resultat. Testerna visade att min hund är frisk som en nötkärna, så det verkar inte ligga nåt jätteallvarligt bakom, men hon fortsätter få de här fläckarna. När jag flyttar om en månad ska jag gå till en annan veterinär, kanske kan de lista ut vad det är. Men vad tror du Esmaralda? Kommer fläckarna försvinna och håret växa ut där igen? Ser du vad som kan vara orsaken?

44 Lydia💕:

skriven

Vad härligt och skönt med lite pirr i magen så ska det vara lycka till och jag hoppas mitt slår in snart och jag inte får vänta så länge
Lydia💕

45 Jessica:

skriven

Es,
Kommer Law of Attraction funka?
Ser du om jag kommer få ett meddelande från han?
Jag gillar han verkligen mycket så jag hoppas verkligen det komemr funka..

Kram:)

46 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon..
Ulrica vad mysigt att du vågade att du tog kontakt 🔌..
Lycka till på din date vad kan gå fel.🤭 Vin utekväll och glädje.. 🥂🍷

Jag är lycklig för jag har återuppstått från det döda..
Lov ske pris för Gud kyrkan universum och skatteverket.. 💕

Skam den som ger sig..

Valborg och fullmåne Nu köper jag en lott.. För vinsten köper jag ett boende i Sälen en resa och lever lyckligt.. Samt startar en restaurang där dysfunktionella frontar.. Alla ska ha en chans till ett anständigt liv och ett jobb att vara stolt över..

Det är dagens affirmation...


När inte regering och riksdag tar ansvar över att utveckla och fortbilda de vackra själar som de kallar dysfunktionella för att skolan får pengar för diagnostiserade barn.. Så måste vi medborgare reagera och jag vill ju göra det med att skapa riktiga arbetstillfällen. Vet att det bara är en droppe 💧. i havet.. Men jag kanske kan ändra riktning på tankarna och då har det skapats en rörelsevåg.. Rört om i grytan med positiva slevar..

Skulle vilja fråga dig så mycket men jag mailarvoch och beställer en rådgivning..

FRGA: Ser du något speciellt som du vill förmedla till mig??

Såg att MG bloggade här om dagen och att han simmade utan flytväst..
Vilken lycka..

Sängen han låg på var ju perfekt.. Vilken lycklig hund..
Träffade en fralla i Sälen som hette Greta. Vilken goding jag sa att jag visste om en stilig kille och då log hon på en fransk bulldogs vis och charmade mig totalt..

Blivit bjuden på skidresa till riksgränsen..
I midsommar..
Det kan inte bli bättre..

EllaBella och Saga hälsar och säger att MG ska njuta mjoff säger Saga och undrar om det finns några goda räkor 🦐.. Där du är och EllaBella tycker att du ska passa på att simma mycket det är det bästa man kan göra på sommaren..

Nu önskar jag er en fin dag fylld av glädje i hjärtat och glada skratt.. 💕




47 Hoppas:

skriven

Hej!

Blir det något butiksjobb för mig?? vill gärna jobba i butik gärna med kläder.

Kram

48 Panik:

skriven

Hej!

Snälla kan du se om det blir något jobb innan vintern?? Måste bara få jobb snart annars går jag under.

kram

49 Sofie:

skriven

Är sjuksköterska rätt yrke för mig eller kommer det bli fel val?

50 Ella:

skriven

Hej Es

Har jag någon beundrare som tittar på mig?
kram

51 Ullegull:

skriven

Åh vad spännande Ulrica! Håll oss uppdaterade :-)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: