I dag har jag gift mig

I dag har jag gift mig... i största hemlighet !!
 
 
Det var bara Mannabonne Glenn som visste och han gjorde sitt bästa för att gratulera  och  stod där i all sin prakt utanför rådhuset när   vi  kom ut med  ringar på fingrarna...
 
 
Fem minuter innan  vigseln var vi liksom lite i chock.. vi KUNDE ju fortfarande bara rymma därifrån...
 
 
Men vi fullföljde.. och hade skrivit våra egna löften  och det gav en speciell känsla.

Det blev bröllopstårta på konditori... och  sen  bubbel i vårt eget spabad.. och nu ska vi titta på Idol. Inga märkvärdigheter.
 
Märkvärdigheterna kommer  2 januari när vi åker till  Jerusalem och vi har redan bokat in  försenad bröllopsmiddag på hotell Jerusalem.
 
Nu ska vi äta  kina - take - away  -  och vi har  beställt allt möjligt .. lite av varje.. som ett slags  kinesiskt julbord eller vad man ska säga.... och ett rött vin som vi sparat till ett speciellt tillfälle.
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
 
 
1 Smulan :

skriven

Jättegrattis till er båda. Vad roligt.

Svar: Tack så mycket :)
Esmaralda

2 Linda:

skriven

Grattis!! 💐🎂❤️

Svar: Tackar :)
Esmaralda

3 Lotta:

skriven

Stort Grattis!!!

Svar: Tack :)
Esmaralda

4 Jennifer:

skriven

Wow, så härligt!!!!! Grattis!!!!!!! Lycka, kärlek, glädje!!!!

Kramar❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Stort tack :)
Esmaralda

5 EPM :

skriven

Stort grattis!!!
❤️🥂❤️🥂❤️🥂

Svar: Tackar :)
Esmaralda

6 Pia1:

skriven

Fasen vad underbart!!!!!!
Grattis 😍😘💞

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

7 AnnaK:

skriven

Men grattis 💕

Vill också nån gång!

Kram 😊

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

8 Undra:

skriven

Men ett himla stort grattis Esmaralda❤️❤️❤️

Ser relationen ut fortfarande att vara pågång?
Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

9 Sippan:

skriven

Jamen GRATTIS till er!!!💕💐
Åh fina MG, vad han har grejat till er!🤩

Svar: Stort tack :)
Esmaralda

10 Maria:

skriven

Stort jättegrattis till er ❤️ Kramar!

Svar: Tack :)
Esmaralda

11 Tingeling :

skriven

GRATTIS!!!!! 😀 ❤

Svar: Tack :)
Esmaralda

12 Skorpan:

skriven

Grattis, grattis, grattis! Vad kul att ni gifte er, happily ever after :) o ingen av familjen vet något? Kul. Härligt!!

Kan ju undra om jag själv gifter mig med kyrka o hela köret eller blir det Las Vegas?

Ha en bra kväll som nygifta!
♡ Skorpan

Svar: Tackar :)
Esmaralda

13 <3:

skriven

Men gud är det sant ?
Stort grattis till brudparet. All kärlek och lycka till er.
MG så fin han är med grattis till mamma och pappa.
💗💍💏
Tänkte på en slogan idag för ett klädmärke att vara någons fru.
Kommer jag bli någon bra mans fru och bröllopsklockorna ringa ?
Kram


Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

14 Bolla:

skriven

Stort grattis!! 🍾🎉🌸❤

Klem Bolla 😍

Svar: Tackar :)
Esmaralda

15 Maj-Britt:

skriven

Grattis!

Svar: Tack :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Whoohoo Grattis Grattis Grattis !!!!

Va härligt att göra det i smyg
och för att NI VILL !!!

All lycka till er <3 <3 <3

Bättre brudnäbb kunde ni inte ha <3

Kram Anki

Svar: Tackar :)
Esmaralda

17 Nettan59:

skriven

Stort grattis på er stora dag 😊🎉🍾! Kramar

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

18 I wonder:

skriven

Men grattis!!!!
Mega grattis 🤩🤗💕😃💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

Så spännande o busigt att gifta sig i hemlis.

Förhoppningvis kommer min tur också men det lär inte bli i hemlighet... eller..🤪

Njut njut njut av er fina dag!

Svar: Tack :)
Esmaralda

19 anne_hemma:

skriven

STORT GRATTIS!!
Ni är ett väldigt fint par :)
Ta det lugnt på bröllopsnatten!
Kram❤️

Svar: Tackar :)
Esmaralda

20 Browallia:

skriven

Vad härligt busiga ni är :D

Ett stort GRATTIS till de nygifta! Kram

Svar: Tackar :)
Esmaralda

21 Sus:

skriven

Hej
Grattis.....
Love sus

Svar: Tack :)
Esmaralda

22 J:

skriven

Grattis! Vad roligt 😍 låter som ett giftermål i min smak.

Hoppas dagen och kvällen blivit så som ni önskat 💗

Jag har en fråga, något jag funderar alldeles för ofta på.. eftersom jag inte har så positiva erfarenheter av att vara gravid men fick ju den mest underbara lilla dottern jag kunde önskat mig vill vi ju ge henne ett syskon. Men eftersom sömen har varit så strulig för henne känns det inte som jag skulle fixa det innan hon börjar sova bra. Nu blev ju detta nästan en novell.. det jag undrar är om du ser när syskonet kommer??


Ps jag vet att det kommer ett för det har du sett i min seans 😍


Grattis igen, önskar er all lycka 💗

Svar: Tack :)
Esmaralda

23 Jeanette:

skriven

Grattis❤❤❤

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

24 en_mormor:):

skriven

GRATTIS!!

Inte ofta men mera sällan
går en gammal räv i fällan. ;)

För det är väl gång 2 med samme ?

Till lycka såklart!!

KRAAAM till er båda!! <3

Svar: Japp det är andra gången med samma... tack o kram :)
Esmaralda

25 Mimma:

skriven

❤️

Svar: Tack :)
Esmaralda

26 Mamman som varit med från början :

skriven

Esmaralda!!!! 🌸❤️💕🎁 nämen grattis!!!! Vad roligt att jag råkade gå in på din blogg precis idag när det hänt något så häftigt i ditt liv! Jättekul!!! Grattis!!! Wow ☺️😍

Jag tänkte att jag ville fråga dig om jag nånsin får closure efter min senaste långvariga relation...?

Det är inte så att jag är ledsen, hjärtesorgen är över och det har gått nästan 1,5 år , skulle aldrig i livet vilja ha honom igen MEN saknar på nåt sätt ”closure”.

Känns oavslutat på nåt sätt. Som att han en vacker dag kommer höra av sig på nåt sätt.

Nej, jag väntar inte på honom och vill inget hellre än att mannen jag under lång tid sett för min inre syn ska dyka upp.

Så varför kan jag liksom inte släppa det?

Lite som att jag önskar att han hör av sig så att jag får möjligheten att typ platta till honom för att jag ska få känna att det inte blev jag som blev den som varit ensam medan han snabbt träffade en ny...

Får jag nån typ av closure ? Eller kommer det bara fortsätta att kännas så här oavslutat liksom...?

Ja jag vill ju innerst inne inte vara taskig så en bra closure vore ju att nån gång känna att det kom något gott ur det och att jag inte vill slå honom i huvudet bara jag råkar tänka hans namn ☺️

Kram, Mamma.

Svar: Tack :)
Esmaralda

27 CA:

skriven

Grattis!!!!

Svar: Tackar :)
Esmaralda

28 Grethe:

skriven

Da leste jeg RETT 🙏🙏🙏😊😊😊😍😍💙


ET STOOOOORT GRATTIS 🌟🌠🎉🎈🎇 IGJEN TIL DERE 👍👍😊😊😊😁💗
OG TIL NYDELIGE MG 🙏💜💚💟💝❤
Ha nå en knallfin kveld foran Idol 😍😍
Ser på det jeg oxo, bare så synd at Maximilian ikke kom med 😊
Kosemosekleemz 💜💖💞

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

29 Lisa.A:

skriven

Men så roligt! :)
Varmt grattis!

Var rädda om varandra.
Kram till både er och MG
Lisa.A

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

30 Nettan59:

skriven

Stort grattis på er stora dag 😊🎉🍾! Kramar

Svar: Jättetack :)
Esmaralda

31 Berg:

skriven

Men va roligt! Grattis!
Länge leve kärleken!
Kram

Svar: Tack snälla.. :)
Esmaralda

32 Skrållann:

skriven

Hej!
Kära någon...stort grattis till er. Fantastisk roligt, länge leve kärleken❤️

Kram❤️

Svar: Tackar :)
Esmaralda

33 Månflickan:

skriven

Nämen GRATTIS till er! 💖💖💖 Må ni leva lyckliga i alla era dar! 💑

Svar: Jättetack :)
Esmaralda

34 Anna E:

skriven

Grattis!

Svar: Tack :)
Esmaralda

35 HuldaMaräng:

skriven

Åh, ett fantastiskt varmt grattis!! En sån mysig bröllopsdag! Jag önskar er all lycka, all kärlek, lite gnissel för att det är så gott att bli sams, och mängder av kärlek i alla era dagar!!!

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

36 Jennifer H:

skriven

Stort och varmt grattis till er❤️Så underbart! Kramar från Jennifer

Svar: Stort tack :)
Esmaralda

37 Temperamentsfull blondin:

skriven

ÅH ❤️

Helt underbart att kika in här och mötas av detta. Glädjs så med er!

Grattiskram och hurrarop från mig!



Svar: Jättetack :)
Esmaralda

38 W:

skriven

W T F !!

Varma gratulationer till er båda!

Kramar till er båda och voffen förstås : )

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

39 Susan:

skriven

Shit, så häftigt...Grattiskramar till er alla tre🥰👰🏼🤵🏼💍


Kramelikram

Svar: Tack från oss :)
Esmaralda

40 Mirre :

skriven

Vad roligt Esmaralda!! Grattis😄💖🎉👰💃

Svar: Tackar :)
Esmaralda

41 Michaela:

skriven

Men gud!! GRATTIS i massor till er båda! ❤ Vilken underbar nyhet och MG måste ha varit överlycklig!
Ha en supermysig kväll tillsammans!
Många kramar.

Svar: Jättetack :)
Esmaralda

42 Helen:

skriven

Grattis till er båda. 💐💐💐💐💐

Svar: Tack :)
Esmaralda

43 Fågel Grön:

skriven

Underbart! Grattis till er båda! Länge leve kärleken! <3<3

Svar: Tackar :)
Esmaralda

44 Monja:

skriven

Grattis! Hoppas du varit snäll!! Snart Jul!

Svar: Tack :)
Esmaralda

45 Gunilla i Oxd:

skriven

Men åh!!!❤️❤️❤️
Stort Varmt Grattis till er båda!!!
Länge leve kärleken ❤️❤️❤️
Sååå härligt!!!!❤️❤️❤️
KRAAAM från Gunilla i Oxd

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

46 Linnean 🌸:

skriven

❤️GRATTIS❤️
Sä kul! Blev så förvånad, för du brukar ju ha fest och tjohej! Världens gulligaste lilla tärna iaf 😁 Då önskar jag er lycka på er stig och mycket kärlek i livet. Kram 🌸

Svar: Tack så hjärtligt :)
Esmaralda

47 Henrika:

skriven

Hjärtliga gratulationer!

Det är väl för sent med
lyckönskningen:1003
eller med
lyckönskningen: Lycklig seglats på livets bölja, må många små jollar i kölvattnet följa,

så jag fyller i med "Bättre sent än aldrig".


Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

48 Hönan:

skriven

Ååhh grattis! 😃😍🥂🎉

Svar: Tack :)
Esmaralda

49 Mb :

skriven

Vad stort!!!

Fantastiskt härligt och stort grattis!!! Din vän som du kallar honom är nu din man ❤️ Kram

Svar: Tackar :)
Esmaralda

50 Catte:

skriven

Härligt <3 och må ni få många trygga, mysiga och kärleksfulla år tillsammans!
Kram C

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

51 Catte:

skriven

Bytte till vinterhjul idag och blev nyfiken på han som jag snackad mest med och tog betalt :) Det som förvånade mig mest var att jag börjar känna mig nyfiken på att släppa in och känner mig mer öppen för att bli på glatt humör och smickrad... Samtidigt lite intressant samtal med ny kollega.
Vad är det som händer? Tara på min sida kanske?

Nästa år kan bli spännande :)

52 Lottisen:

skriven

Hejsan fina Esmeralda!

All Lycka o Kärlek till er båda!
Låt Ljuset lysa över ert Liv
Massor med Kramisar från mig till er!

G R A T T I S💕🌹👏💜

PS Undras om min sambo friar till mig snart? Har väntat i 22 år

Svar: Stort tack :)
Esmaralda

53 DD:

skriven

Grattis 🌸🌸🌸🌸

Svar: Tack :)
Esmaralda

54 Hjärter dam:

skriven

❤️❤️❤️ GRATTIS!❤️❤️❤️
Kramar till er båda!
...och nospuss till MG❤️

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

55 Solen:

skriven

✨ Stort grattis! ✨

Svar: Tack :)
Esmaralda

56 TjejenO:

skriven

Stooort grattis du härliga kvinna!!😻❤️😻❤️😻❤️🤗😘

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

57 Livsturisten:

skriven

Men vilken överraskning och vad kul att få ta del av bröloppet här. Varmaste lyckönskningar till er båda!❤❤
Kramar!

Svar: Tack :)
Esmaralda

58 Agnes:

skriven

Så fantastiskt roligt!
Ett gigantiskt, rosaskimrande GRATTIS till er två!

Och Herr Fralla är ju bara så bedårande! =)

KRAM!

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

59 Mikael:

skriven

Jag såg första kommentaren och tänkte läser jag rätt, trött som jag var, tänkte lite långt till första april, så det här inlägget.

Eh, gift, gnuggar ögonen, det ser ut vara på riktigt, även om lite chock men jag läser nog rätt :)

Grattis! ❤️❤️❤️

Kram
Mikael

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

60 Lunora:

skriven

Stort grattis!😊

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

61 B:

skriven

Grattis!! Va kul💓😄

Svar: Tackar :)
Esmaralda

62 Lisa:

skriven

Stort GRATTIS till er båda !
/ Lisa

Svar: Tack :)
Esmaralda

63 GP:

skriven

WOW! Jag gratulerar!! Så himla roligt och vilken överraskning :)


Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

64 Sessan:

skriven

Å så underbart!
Stort GRATTIS till er båda och till hela familjen/släkten!
Jag läste igår och tänkte att är det ett skämt?
Nej det kändes inte så. Och det var det inte!
Kramar till er alla

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

65 HS:

skriven

Så roligt, stort grattis! Ni är så fina!

Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

66 Nina:

skriven

Åh va härligt! Grattis till er <3

Svar: Tack :)
Esmaralda

67 Camilla:

skriven

Många stora GRATTISAR på er Bröllopsdag och KRAMAR!!!

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

68 Linda N:

skriven

Hurra, hurra! Vad fantastiskt härligt! Grattis till er båda två.❤🎉❤


Svar: Tack :)
Esmaralda

69 Anne:

skriven

Jättestort grattis till er <3

70 IaElisa:

skriven

GRATTIS!!! Önskar er allt gott! ❤️

Svar: Tackar :)
Esmaralda

71 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊


Stort GRATTIS!!! Vad härligt att ni gift er !❤❤
Detta kan man minsann kalla att lägga guldkant på vardagen.❤😍
Så fint med egna löften ....
Lycka till här och nu och för all framtid!!❤

Mg,du hade som vanligt en mycket viktig uppgift.Snygg och upp piffad och redo för vigsel med fina grattis skyltar.Bra jobbat MG!

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

72 Maria:

skriven

Stort grattis!

Svar: Tack :)
Esmaralda

73 Carolina:

skriven

Jättegrattis till er båda❤️

Svar: Tack :)
Esmaralda

74 Jonkan:

skriven

Gratulerar!!! Ha en underbar dag!

Svar: Tack :)
Esmaralda

75 Susanne Amalia:

skriven

Men så härligt stort Grattis... 💕
Såg att MG var med som vittne och han ser ut att redan börjat att fira.. 💕
Kramar och Grattis igen.. 🍾🍸🍸🍹🥂

76 Tjejgumman:

skriven

Men så underbart! Massor av grattis till er båda! 💑🌹💞
Tjejgumman

77 I:

skriven

Grattis! 🤗

78 Dalkulla :

skriven

Grattis å det varmaste till Er båda!
Önskar Er båda ett långt och fint lyckligt liv.

Kram

79 Kattis:

skriven

Stort grattis ❤️❤️❤️

80 T:

skriven

Stort Grattis esmaralda!! Länge leve kärleken! ❤️

81 Melinda Lilja:

skriven

Grattis! :D Hade överraskningsbröllop i samband med sonens dop 16 juni i år.

82 Lilleba:

skriven

Hei ! Så BRA! Gratulerer så mye til dere begge to <3
Kram :)

83 Cattiz:

skriven

Stort Grattis!!

84 Kristin:

skriven

Da vil jeg på nytt sende dere begge mine beste lykkeønskninger og mine varmeste gratulasjoner.
Dette var en veldig hyggelig nyhet. Kram!!

85 Storaj:

skriven

Grattis!! Vad roligt 🎉❤️

86 PiaS:

skriven

Vad härligt! Stort grattis! Störst av allt är kärleken! 💞💖

Kram PiaS

87 Jenniey Love:

skriven

Åh Stort grattis! kramiz<3

88 Carolina:

skriven

Jättegrattis till er båda❤️

89 Signe:

skriven

Varmt grattis♥️♥️♥️🎉!!!

90 Jasmine:

skriven

Så roligt för er - gratulerar!
Kram

91 Majvor:

skriven

De allra varmaste gratulationer från en trogen läsare!

92 Drutten :

skriven

❤️ Grattis ❤️ till er båda ❤️

Kärleken är något speciellt och då man hittar rätt så känns det underbart ❤️

Kram Drutten

93 Anna i Skåne:

skriven

Varmt Grattis till er båda!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: