Vi kom till drinkhimlen !

 
 
Vilken fest det blev igår !!
 
Vi började med fördrinkar hos dottern i skogen... och  herregud vilka drinkar !!
 
 
Det var som att komma till drinkhimlen !!
 
 
Mannabonne Glenn håller sig till sin mormor... hon klappar och kliar och bjuder på godsaker !
Han tycker att han har världens bästa mormor...
 
 
Ozzy är också väldigt glad i sin gammo... dvs gamlemormor !
 
Och så  är  den lille killen en fena på att hålla tal
 
Han klingar i glaset... reser sig och hälsar välkomna och önskar en mysig kväll och skålar.
Helt spontant.
 
Vad månde bliva ?
 
 
Sen efter drinkarna for vi till  det danska julbordet på golfklubbens restaurang
 
 
Massa god hemlagad dansk julmat... ett jättefint julbord.. och bara vi !
 
Vi var enda gästerna och man hade gjort allt detta för oss !
 
Rödkål med kanelstänger / olika sorters sill / ägg /  fläskstek/ sockerpotatis/ lax i alla de former/ gås/  spätta med remoulade/ kallskuret  och massa annat... sedan risalamalta och krabbeluror ... toppat med julgodis !!
 
Tomtar & granar och bara levande ljus.. och dansk julmusik  i högtalarna
 
Vi mådde som prinsar & prinsessor
 
 
Ozzy klingade i glaset då och då och  tog tag i  allsång... julsånger som sig bör , så vi åt o drack o skålade och sjöng. 
 
 Om någon  förbipasserande hörde oss så trodde de säkert att restaurangen var fullsatt !!
 
I dag slår jag in julklappar....  och när kvällen kommer kryper jag och sambon ner i spabadet.. sen ska han laga till  varsin bit oxfilé  och vi ska titta på Idol från igår !
 
 
Ha en fin lördag kväll
 
Kram & kärlek
 
💗
 
OBS !
 
 
Som vanligt krånglar Blogg.se och emellanåt är det svårt för mig att svara på era kommentarer och  det händer att en och annan kommentar försvinner.   Ser du inte din kommentar så på det igen och skriv på nytt.  
Vi ger oss inte !!
 
1 Lillemor:

skriven

Visst är det din mamma som forskar i medicin ? Jag har varit på en av hennes föreläsningar. Hon är hur tuff som helst och väldigt trevlig. Ha en fin kväll allesammans. Jag ska ha TV mys med en väninna och jag har förberett fisksoppa åt oss och sedan rabarberglass. Kram

Svar: Japp det är min mamma :) Ha det så mysigt nu med väninnan ! Kram :)
Esmaralda

2 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad fina ni är allihop!
Drinkarna ser goda ut.

Efter årsskiftet går mitt vikariat ut på nuvarande arbetsplats.
Ser du om jag fortfarande kommer att vara kvar där efter? Extra eller som nu? Eller blir det något annat nytt för mig?
Kram

3 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad fina ni är allihop!
Drinkarna ser goda ut.

Efter årsskiftet går mitt vikariat ut på nuvarande arbetsplats.
Ser du om jag fortfarande kommer att vara kvar där efter? Extra eller som nu? Eller blir det något annat nytt för mig?
Kram

Svar: God chans att du får ett erbjudande.. kram
Esmaralda

4 AnnaK:

skriven

Lyxiga drinkar och trevlig kväll som vanligt 😊

Med risk för att lilla guldglittret i vardagen försvinner så frågar jag igen om attraktionen från hans sida finns kvar? 😬 Blir irriterad på mig själv som är så osäker. Har så svårt för att visa intresse tillbaka och blir bara blyg och konstig.

Kram igen 😊

Svar: Jodå. attraktion finns fortfarande... men den kan vara på avtagande... kram
Esmaralda

5 AnnaK:

skriven

Tack! Kan jag göra något för att den inte ska vara på avtagande?

Kram igen då 😊

6 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Tack för svaret!!
Och jag känner det så väl att någon är negativt inställd. Tyvärr just de jag måste jobba nära med.
Och tyvärr överskuggar det resten som kanske är bra på jobbet, och jag nojjar över det en massa.
Är det en mörk eller ljus person det handlar om, som är negativt inställd? Man eller kvinna?
Tack igen!!!

7 Mikael:

skriven

Gott det ser ut!

Kram
Mikael

8 Michaela:

skriven

Schyssta drinkar! Och vilken härlig fest!😄 Vi hade en kvinna som blåste 3.40 promille nyss men var ändå talbar.

Låter som en mysig kväll med sambon och hoppas att dina favoriter går vidare finalen.

Fick en speciell blick för en stund sen av en snygg polis som kom för att hjälpa oss med våldsam patient. Vet inte vad det betydde.

Kram!

9 Skrållann:

skriven

Hej!
Åå vilken härlig kväll ni verkar haft igår och kvällens upplägg känns rätt bra också😉
Själv ska jag försöka hitta hemmet och göra advent i det. Långa arbetsdagar gör att jag ligger lite efter, men det ordnar sig;)
Min systers verksamhet får så mycket beröm och alla verkar så nöjda med oss och lite tror jag är min förtjänst?! Kommer hon orka och fixa det ekonomiskt eller ser det ut som om hon kommer behöva avveckla?

Kram❤️

10 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för svaret.

Ser erbjudandet du ser ut att vara något nytt? Eller blir erbjudandet på nuvarande arbete? Blir jag kvar där?
Kram

11 Sus:

skriven

Hej
Så mysigt ni har....
Vad trevligt med go drinkar...
Vad är jag på väg mot?
Inget händer och msn undrar varför....
Love sus

12 Tingsan:

skriven

Hej Ezmaralda. Jag undrar om du kan hjälpa mig.. för jag har försökt på alla tänkbara sätt nu, vet inte vad jag ska göra eller vart jag ska vända mig.. jag har bokat en resa som avgår tidigt på tisdag morgon. Jag har inte fått mitt visum än. Ambassaden har bjudit in mig på måndag.. tänk om jag inte får med mig något visum därifrån? Då måste jag boka om min biljett och det måste göras 24 timmar innan.. osv..osv.
Kan du se något som kan hjälpa mig? Hur ska jag tänka?
Kram

13 <3:

skriven

Så fina och juliga drinkar. Vad mysigt ni har det. Tjejerna vill muntra upp mig lite ikväll med vinmys och utgång. Så gulligt av dem. Känner mig lite nere för allt med L. Förstår mig inte riktigt på honom. Hoppas att vi får chansen att prata ut. Han sa att han tycker om mig och inte velat träffa någon annan än mig sen han skickade första blombudet.
Mycket ludd inatt och sludder. Något har stört honom djupt....?
Ser det ut att bli en fin kväll trots allt ? Kanske är jättedumt att skiva ett långt meddelande att jag vill reda ut allt med honom. Hur ska man ta den här svåra mannen så det blir rätt ?
Kram

14 Tjejgumman:

skriven

Hej Esmeralda!

I din spådom jag fick för nån månad sedan skrev du bl.a.:
"Du ska gå ut i skogen en lördagseftermiddag i början av december. Vädret kommer inte vara det bästa.. men när du går där ska du försöka släppa tankarna på allt omkring dig – som en slags meditation under promenaden och då kommer någon av de dina att göra sitt yttersta för att kontakta dig. Det finns en god chans att det lyckas och att du kommer kunna ta emot. Troligtvis blir det subtilt men ändå starkt."
Alltså har jag varit ute en sväng på elljusspåret i duggregn, 0° och snålblåst för att ta lite fönsterlav att pynta med. 🏃‍♀️
När jag var som längst bort i skogen gick det inte längre, blev tvungen att sätta mig bakom en gran. 💩 Var så tacksam för att jag hann, och slapp gå till bilen med brunrandiga ben. Hade t.o.m. en liten pappersrulle i skogsbyxorna. 👍
Med 50 meter kvar till bilen gick det inte längre, gjorde en praktvurpa på osynlig isfläck. ⛸ Slog benet/knäet rejält, blev nästan svimfärdig. Var så tacksam för att jag (nog) inte brutit något och var så nära bilen/vägen. 🚗
Tog mig till slut upp och och in i bilen, tacksam att jag backat in i skogen. Så småningom klarade jag av att starta och börja köra hemåt. Men det gick inte så långt förrän det började skrapa och gnissla som tusan någon stans. Efter en del backande och körande så lät det lite mindre och jag var så tacksam för att framvagnen/bromssystemet inte tänkte kollapsa där ute i skogen. 🌲
Nåja, nu sitter jag här med ett upp-pallat och uppsvällt ben och bultande värk och är tacksam för att jag är hemma och inte behöver ut förrän på tisdag igen. 👣

Jag skulle vara väldigt tacksam om du skickar en rejäl healingdos till mitt ben så att det åtminstone inte blir värre till natten. Eller de närmsta dagarna...

Även lördag den 8 december kan väl räknas som "början av december", undrar just om jag alls vågar gå utomhus då...

Jag önskar er alla en härlig första advent! 🕯 ❤️💚🎄
Tack-tack
Tjejgumman

Svar: Ja herregud, detta var inte din skogsdag.. du får göra om det hela när förhållandena är lite bättre ! Jag skickar healing så snart jag tryck på "skicka" knappen... kram
Esmaralda

15 Tingeling :

skriven

Härligt! Blev nyfiken på den första drinken med polkagris stång i, vad är den gjord av? 🙂

Trevlig kväll!

Svar: Prosecco och aningen pepparmintlikör... sen smälter polikagrisen så det blir mer av pepparmintsmaken.. himla gott.. rekommenderas :)
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

Mm, ser supergott ut!
När ska jag bli bjuden på nåt sånt!?
Ha en bra kväll, tror det blir film, efter sen muddag..
Tack för svar ang hälsan.
Kram Skorpan

Svar: Film är alltid kul :) kram :)
Esmaralda

17 AnnaK:

skriven

Sorry min jobbighet men hur ska jag göra för att våga lite mer? Klart han och många andra tycker jag är tråkig när jag tappar talförmågan. Flirta kan jag inte heller 🙄 Måste säga/skriva saker rätt och slätt för att få fram det jag vill. Skulle vilja vara lite flirtig iaf.

Kram nr ca 23 för dagen 😊

Svar: Jamen var lite flirtig... utmana dig själv.... du har inget att förlora på det !! Kram
Esmaralda

18 Vitlilja:

skriven

Tror du det dyker upp någon romantik för mig före det nya året?

19 Helena Ir:

skriven

En fantastisk pojke,den där Ozzy..sanna mina ord..det blir något stort av honom..och han har de rätta generna!

Drinkarna såg även goda ut..mysigt ..längtar till både sällskap och ork..

Kram :)

20 Svart:

skriven

Hoppas du inte sover än, å att bloggen inte krånglar bort mig nu. För svar på en fråga vill jag ha denna kväll!

Väckte jag några intressanta tankar hos honom idag?
Vad isf? Om man får fråga sånt? ; )

Svar: Jodå du väckte intresse och nyfikenhet.. kram
Esmaralda

21 Fina:

skriven

Hej Esmaralda, vad tror du han menade med sången? Kram

22 Lilly:

skriven

Så mysigt<3

Hur blir det nya året för mig?
kram

23 Zuzeee:

skriven

Hej

Kan jag lita på killen som jag pratar med som är millitär? Han vill ha mina uppgifter till min postlåda ifall något skulle hända honom men man läser så mycket om bedrägerier jag vågar inte :/ kan jag lita på han?

Kram

Svar: Nej du ska inte lita på någon som du inte känner bättre... kram
Esmaralda

24 Tjejgumman:

skriven

Tack snälla för healingen! Den slog till rejält, båda benen liksom domnade och jag slocknade på kökssoffan. När jag vaknade kändes det mycket bättre och den stora blodutgjutningen verkade ha gått tillbaka ganska rejält! Fantastiskt!!
Får se om jag vågar mig på en tur i skogen nästa lördag eftermiddag...
Tack och stooor kram!!
Tjejgumman

Svar: Ja, jag tog i ganska rejält.. så glad att du kunde känna av... kram :)
Esmaralda

25 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Han är ju så söt Ozzy. Och din mamma skiner hon också.

Var på andra dejt med han idag och det känns bra. Verkar vara ett precis sådant liv han lever som jag velat leva så länge. Med grannverksamhet och annat mysigt mer familjeliv. Hmm vad tror du om våra chanser nu? Han verkar inte ha så bråttom.. men finns det chans till seriösa avsikter med mig?
Kram


26 AnnaK:

skriven

Får allt försöka flirta lite men är ju så satans socialt handikappad ibland 😂 Vet ärligt talat inte hur man gör! På riktigt alltså. Kan ju bli underhållande för offret om inte annat 😜 För nu sänder jag nog mer ut ointresse än intresse 🙈

Kram 😊

27 AnnaK:

skriven

Får allt försöka flirta lite men är ju så satans socialt handikappad ibland 😂 Vet ärligt talat inte hur man gör! På riktigt alltså. Kan ju bli underhållande för offret om inte annat 😜 För nu sänder jag nog mer ut ointresse än intresse 🙈

Kram 😊

28 Susanne Amalia :

skriven

Så underbara drinkar... Vilken supergod familj du har så. Kärlek och sa. Man hållning g.. Så u derbart härligt.. Önskar er en fantastisk kväll kramar.. 💕

Svar: Tack snälla :) kram
Esmaralda

29 Pia:

skriven

Gokväll Esmaralda.
Jag är orolig för en kär vän som är deprimerad. Han har ett flertal gånger berättat för mig i telefon och via messenger att han inte orkar leva som han gör.
Han har också berättat hur han tänker göra för att avsluta sitt liv. Han har flera gånger varit nära att vrida ratten till höger mot en bergvägg när han kört sin lastbil (han är lastbilschaufför).
Jag är allvarligt oroad för honom och har lyssnat på honom när vi pratat i telefon. Han vill inte berätta vad det är som fått hans liv att "gå åt helvete". Men han vill prata med mig ibland, men inte varje eller varannan dag. Erbjöd mig att åka till honom ( vi bor inte i samma kommun i Skåne) och prata en stund (för att skingra hans tankar). Men han orkar inte träffa någon säger han och jag accepterar hans vilja.
Han ber mig att inte tänka på honom, men samtidigt tar han kontakt med mig och det är svårt för mig att veta vad jag ska göra.
Han säger att det blir bäst att jag inte får reda på när och om han har gör allvar av sina tankar. Det oroar mig, att inte få veta vad som eventuellt kan hända. Han har inte berättat om mig för sina närmaste; barn och föräldrar.
Vad kan jag göra? Vad ska jag göra?

Svar: Låt dig inte dras med i en negativ cirkelgång.. du ska råda honom att han söker hjälp.. att han får gå i samtal men att han först vänder sig till psykakuten för det här känns faktiskt akut. Du kan ingenting göra för att påverka hans måendet utan detta är helt hans eget call.. kram
Esmaralda

30 Susanne Amalia :

skriven

Vilket tokigt inlägg.. Men jag tror du fördtod innebörden.. 💕

31 Pia:

skriven

Tack för ditt svar.
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: