Blocket....

 
Minihäst, tre år gammal blir ej större. Är fruns häst som hon lämnat kvar efter skilsmässa, otrohet och annat bjäffs. Säljes med alla tillbehör såsom mat, tränslar, sadlar och allt vad det heter. Priset egentligen oviktigt, men jag vill ha igen pengarna för bo-delningen så jag sätter det till 300 eller bytes mot en bränsesnål bil.
 
-------------------------------
 
 
....................
 

Fin soffa, Sambon har dragit

Som sagt, Min sambo stack här om dagen så nu säljer jag soffan fort som fan! Nog om det.

Det är en slags divan soffa som är i nyskick!

2000 kr och den är din.

Hemkörning kan eventuellt fixas inom Västerbotten :)

--------------------------------

 Har en sugerglider unge 
Det är en hanne och han är vit med röda ögon. Jätte snäll och lugn. För mer info hör av er
 
------------------------------------------------
 
.......................
 
 
......................
 
 ---------------------------
 
 
 
....................
 
I dag är det mammas 85 års dag... och om en liten stund dukar jag frukostbrickan .. prisesstårtan är inte glömd och  så tågar vi ut i stugan  under sång.. med flagga o blomma och paket !
 
Sen blir det fest på Gästgivargården !!
 
I dag är en bra dag och jag är så glad att jag fortfarande har mamma kvar.. jag menar... jag är ju ändå 62 år ( snart)  och det är inte givet att få ha sin mamma i livet såpass länge !
 
Kram & kärlek
1 Michaela:

skriven

Hipp hipp hurra!!!! Ett jätte grattis till din mamma på den stora dagen💜🌹🎂🍹 Hoppas att Ni får en underbar dag tillsammans och firar rejält 😊

Själv så måste jag börja förbereda inför nästa vecka som kommer bli rätt hektisk. Arbetsintervju i Uppsala på måndag. Onsdag är det återbesök efter operationen i somras som inte riktigt är som det ska med nervsmärtor mm. Och på fredag är det dags för nästa operation. Nr 5 inom loppet av 2 år. Plus andra sjukdomstillstånd. Puh! Önskar att man hade någon att hålla i handen så man slapp gå igenom allt ensam. Men oerhört tacksam för att mamma finns där genom allt. Kram!

Svar: Jättetack :) Det är mycket omkring dig nu men du går igenom det, allt går bra och sedan kommer en betydligt bättre period.. kram :)
Esmaralda

2 Jennie:

skriven

Hipp hipp hurra på sin födelsedag till din mamma! Hoppas ni får ett härligt födelsedagsfirande!

Esmaralda, kommer dessa starka och intensiva känslor snart att lugna ner sig lite? Vet inte hur jag ska orka annars, känns ganska olidligt för stunden. Försöker koncentrera mig och fokusera på annat av alla mina krafter men det fungerar inte alls. Kram

3 <3:

skriven

Grattis Grattis till din mor kära
Es. Undrar om MG norpar rosen 🌹🎂.
Tror du att det kan trevligt med spaet i veckan som kommer ? J är så snäll mot mig. Kommer vi fortsätta kunna hålla det vi har på vänskaplig nivå...
Lite orolig att jag inte kommer ha orken riktigt men var det som är tanken med spaet och få en boost nu. Bäst kanske att hålla det till bara spa och skippa Stockholm och ut där...visst håller du skillnad på alias såg att ibland har någon annan lika som mig.
Kram


Svar: Tack för din hälsning :) Du kommer till spa och det ser ut att bli riktigt avkopplande.. kram :)
Esmaralda

4 S:

skriven

Jag förstår att du är glad och tacksam över att ha din mamma kvar. Lycka för er båda! ♡

Ser du något som väntar mig inom den närmaste tiden som jag behöver känna till? Kan du se om min sommar och semester blir en glad en? :)

Kram till dig och ha en fin söndag :)

Svar: Tack :) Det kommer en positiv händelse och en händelse som är mer negativ.. sen ljusnar det ordentligt.. kram :)
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Hipp hurraa för mormor idag!! Må hon leva lika länge till :)!

O nej, det är inte alla förunnat att få ha sina föräldrar i livet, så sant så... Som tur lever mina o just nu är det bra...

Mycket trevligt med kompisfamiljen som var här igår, alla drog sitt strå till stacken o det var trevligt, vi pratade o skrattade, om allvarliga saker o mindre allvarliga saker. Jag är blessed. Nu har det diskats så diskmaskinstabletterna är slut, glömde ju klpa dom igår, bara att kurva via handeln då då det blir kalaskörning för yngsta barnet. Blir festen något glädjeämne, eller blir hon bara ledsnare?

Jag önskar er alla en trevlig fest idag, hurra, hurra, hurra!!
Kram Skorpan

Svar: Tack för din hälsning och jag tror att festen blir en glädje.. kram :)
Esmaralda

6 Lydia💕:

skriven

Skönt att få ha sin mamma kvar vid din ålder och härligt och jag hoppas hon blir kvar länge hos dig
Tar det lång tid och hitta min kärlek igen tror du ?
Lydia💕

Svar: Tack snälla... och det kan ta lite tid innan du hittar den kärlek som är rätt... var beredd att dejta lite först.. kram :)
Esmaralda

7 Catarina:

skriven

Vad bra att sälja saker på Blocket. Det gjorde jag ett tag men sen köpte jag mer än jag sålde så jag tog en paus..
Jag undrar om jag o min barndomsvän kommer att bli vänner igen efter krisen som blev när de var här o hälsade på. Har bett om ursäkt o jag saknar henne såå mycket. Hon är en del av min barndom. Jag önskar att det skulle bli om inte bra så bättre igen. Känner mig halv. Tacksam för råd💕 det är ju det att hela hennes släkt blev mina vänner o nu blev jag superensam.

8 Funderingar :

skriven

Hej Esmaralda.
Haha sköna annonser!!
Åh vad härligt, din fina mamma, gratta henne så mycket!

Es, Kommer han att tänka ibland på om han gjorde rätt eller inte?
Är separationen tuff för honom också? Upplevde honom ibland som lite omogen. Men allt kanske var mitt fel, att han inte gav allt för att jag ville flytta. Kommer han bli en mogen kille som kommer att satsa på sin familj även om det blir ”en annan familj”? Har jag missat en bra familje kille? Bildar han familj med sin nuvarande tjej?
Kram

Svar: Tack för hälsning :) Nej du har ingenting missat... nu ska de se framåt och ta klivet ut i livet.. lämna det som varit bakom dig och fundera inte mer över det.. kram :)
Esmaralda

9 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Nätloppis kan vara väl intressant minsann ! Där finns nog allt mellan himmel o jord och fantasin har inga gränser på vad och vem som säljes😊

Stort Grattis till din fina mamma 🍃🌹

Ja ,Es du har så rätt.Du är lyckligt lottad att få ha kvar henne än och att hon dessutom är en så pigg och välmående dam 😊
Det är så roligt att se henne nu som då i din blogg😊

Uppskatta era mammor om dom ännu finns vid er sida.
Min mamma lever ej mer.Önskar så att jag en dag ska se/ känna av henne när hon besöker mig .
Hon är saknad och mig så kär❤

Ha en härlig födelsedag !
Kram Solstjärnan⭐

Svar: Fast din mamma är inte borta... hon är förvisso i en annan värld och det är tungt nog men du ska veta att hon väldigt ofta kommer och tittar till dig.. kram o tack för hälsning :)
Esmaralda

10 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Det låter ju föresten så mysigt! Din mamma kommer att bli så glad!

Kommer jag att träffa min tillkommande på någon slags fest fest med alkohol eller är det en mer vardaglig situation?
Hur stor är chansen att det sker före under eller efter sommaren, runt där?
Kram


11 Sus:

skriven

Hej
Fynd.....
Härligt att ha sin mamma....
Jag har ingen aning om vad det är för beslut jag ska ta....
Tips.....
Love sus

12 Smulan..:

skriven

Grattis till din mamma hoppas att ni får en trevlig dag.
Varför vissas inget större intresse för mig och minna barn.
Blir det bättre eller är det något jag får acceptera?

Svar: Tack ska du ha :) Så mycket bättre lär det inte bli för dig och barnen... men låt det rinna av dig.. kram :)
Esmaralda

13 S:

skriven

En fråga till som jag funderar över som du kanske kan hjälpa mig med. Om vi söker hjälp och rådgivning, kan vi få ihop det igen? Jag kan inte förstå hur virt liv kunde vända plötsligt.

Hjälper det att jag kämpar och vill?

Kram

14 55:

skriven

Nu är resan bokad. Kommer den bli toppen ska vara tillsammans med min familj. Ska jag tänka på någe?

15 55:

skriven

Nu är resan bokad. Kommer den bli toppen ska vara tillsammans med min familj. Ska jag tänka på någe?

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Stort GRATTIS till din mamma <3
Ha ett härligt födelsedagsfirande !

Tack för "söndagsgarv"

Kram Anki med flock

Svar: Tack snälla Anki :) kram på dej o flocken :)
Esmaralda

17 Helena Ir:

skriven

Hurra..hurra..för din mamma idag!

Önskar er en underbar dag!

Kram :)

Svar: Tack snälla.. från både mamma o mej.. kram :)
Esmaralda

18 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Stort grattis till din mamma!!
Jag undrar om du kan se något kommer att hända runt mig snart? Känns som att livet gått i stå, och att jag är väldigt ensam. Jag umgås i princip bara med mina barn och har ingen vuxenkontakt förutom med mina föräldrar. Mitt självkänsla är i botten efter att ha varit utanför i skolan och jag känner inte heller något stöd från min mor som ständigt letar fel och brister hos mig och talar om hur fel allt blir. Jag har också något slags förhållande till en man som är helt på hans villkor och ibland känner jag mig som något katten släpat in. Behöver hända något i mitt liv nu för jag är så trött.
Kram Linda

Svar: Res dig ur askan och bli det du vill bli... sätt punkt för mannen som ändå inte ger det du behöver... gå ut i livet och ta för dig mer... du har alla möjligheter att vända ditt liv till något bra och positivt.. kram
Esmaralda

19 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ska jag ändra datumet på festen? Vad ser du? Vilket är bäst?
Tack!!

20 Carina ST:

skriven

Stort grattis till din fina mamma!!! Så härligt att ni har varandra.
Kram, Carina ST

Svar: Tack så snällt av dej.. kram :)
Esmaralda

21 55:

skriven

Nu är resan bokad. Kommer den bli toppen ska vara tillsammans med min familj. Ska jag tänka på någe?

22 O:

skriven

Ja må hon leva, Grsttis till din fina mamma🍾🍾!!
Och njut av dagen!!
Saknar någon att mysa med.. är han på ingång.. kram

Svar: Tack snälla !! Han kommer, den saken är klar och jag hoppas det sker fort... kram :)
Esmaralda

23 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,
Är dessa annonser på riktigt!? Har varit för lite på Blocket inser jag. Det är dit man ska och bläddra igenom om man vill skratta lite... jösses så galet!

Jag har fått ett nytt jobb. Det har gått så fort vilket inte behöver vara fel. Känns bra och jag har ingen tveksamhet egentligen. Blir det bra och rätt om jag tackar ja?
Kram från mig :)

Svar: Tackar du inte ja så kommer du att ångra dig och hela tiden tänka hur det kunde ha blivit.. bättre att leva det.. kram :)
Esmaralda

24 Tilids:

skriven

Stort grattis till din mamma! Önskar er en fin dag tillsammans :) Kommer vi hitta en bra fotograf med ett överkomligt pris? Kram

Svar: Tack :) ja, ni kommer hitta den fotograf som känns rätt.. kram
Esmaralda

25 Liten C:

skriven

Ha ha vilka festliga annonser 😝..
Underbart att du har din mamma kvar .
Jag förlorade min när jag var 23 år nu fyller jag 40.
Det känns SÅ tomt och orättvist .
Saknade henne mycket mycket när barnen var små men såklart nu oxå ..
Hoppas du får en fin dag med din mamma .
En fråga ,
Tror du P menar vad han säger till mig,’?
Att han inte känner så här ”rätt” med någon annan än mig?
Stor kram

Svar: Ja jag är blessed som fortfarande har min mamma och dessutom en pigg, frisk och aktiv mamma ! Jag tror han menar vad han säger,.. men ge det lite tid.. kram :)
Esmaralda

26 Jossan :

skriven

God morgon
Söndag igen och jag hade velat stanna i sängen hela dagen eller nä jag vet inte vad jag vill.. igår fick jag värsta lektionen om att jag måste sluta träffa L och massa sånt. Jag tycker det är jätte jobbigt att de håller på.. jag kommenterade inget eftersom de inte vet.. De frågar egentligen inte om något. Så idag känner jag att jag har värsta ångesten att jah inte borde va med honom... idag ska jag bara städa.. känner inte för att göra något...

Kram..

27 Lena:

skriven

Hej!
Kan jag släppa oron...
Kommer dottern ifrån sitt samboförhållande
som inte är bra.
Skuld, oro för vad som kan hända håller
henne tillbaka.
Den rätte måste finnas för henne därute...

hälsningar
en mamma

28 Yvonne (gammal kund):

skriven

Godmorgon Esmaralda!

Inatt har jag sovit på hotell i Helsingborg efter att besökt min pappa som fyllde år!
Och nu på morgonen såg jag ett bekant ansikte i HD....nämligen din mamma!😊

Ha en fin dag!

Kram
Yvonne

Svar: Ja minsann... hon fick ta plats i HD Idag :) kram :)
Esmaralda

29 Smöla:

skriven

Grattis till mamma:)
Ser du nån positiv förändring snart? När kommer kärleken? Fan va jag har väntat..

30 EPM:

skriven

Grattis till lilla mamma!
Hoppas hon får en fin dag och ett härligt firande...

Jag gillar inte mig själv som mamma när jag blir sådär stressad... många kontroverser med dottern på sista tiden- jag är rädd att jag ska bli som min egen mor. Jag förstår nu att vissa saker hon sa var i stress och frustration, men jag förstår än mindre hur hon kunde säga det hon gjorde till mig och min syster. Jag vill inte föra det beteendet vidare. Det räcker med att 4 generationer redan gjord det. Det är nog nu.

Kram

Svar: Tack :) Nej du för inte vidare det negativa.. helt enkelt eftersom du är medveten om det och det var inte din mamma... insikt är viktigaste steget till förändring .. kram :)
Esmaralda

31 Sus:

skriven

Hej
Ny fråga....
Kommer kärleken till mig snart😀
Love sus

32 <3:

skriven

Hej kommer Mikaela betala tillbaka det hon är skyldig mig ? Vad är det för fel på den tjejen ? Verkar inte ha något samvete.
Hennes mamma verkar inte ha någon insikt hur hennes dotter är. Hon har pengar nu men verkar pria sig själv som alltid. En kompis till oss båda tyckte jag skulle säga att jag polisanmäler henne om hon inte reder ut detta och säger sanningen.

33 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Du har ju tidigare sett att mötet med min tillkommande kommer ske på en plats där det är mycket folk omkring oss.
Men jag undrar alltså om det ser ut som det är FEST med alkohol inblandat? Eller känns det mer vardagligt/lugnt även om det är en plats med mycket folk?
Hur stor är chansen att mötet sker kring sommaren i år innan eller efter ungefär där?
Kram

34 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är lite orolig över sonens kalas. Jag har en pappa som är sonens biologiska morfar. Sen har jag en bonus pappa som är sonens bonus morfar. Nu är det så att sonen har träffat sin bonus morfar mer och när han ser honom slänger han sig upp i knä och skriker morfar vilket han inte gör till sin biologiska morfar då han är mycket mer avvaktande. Nu vet jag att min pappa är lite känslig mot sådant och jag vill skydda honom och vill inte att han ska känns sig sårad! Hur ska jag göra på sonens kalas då båda kommer bli bjudna? Om de båda kommer de verkar inte tåla varandra speciellt bra
Kram

35 Catarina:

skriven

Förlåt🙏 glömde gratta din mamma 🎂🌷🌷kram

36 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda. Gratulerer så veldig mye til din MOR!!! Ja, det betyr veldig mye å ha sin mor.
Jeg var så heldig å ha min mor til jeg var nesten 68år. For 1år siden gikk hun over til den andre siden. Jeg savner min mor mye. Vi hadde et nært og godt forhold, og det går ikke en dag uten at jeg tenker på henne. Jeg vet at hun er med meg, og takket være dine seanser, har jeg fått mer ro og fått bekreftet av deg at hun er med meg.
Jeg er takknemlig over tiden vi hadde sammen.
Håper det blir et flott kalas for din mor i dag.
Hun ser veldig ung og flott ut for sin alder.
Hipp hipp hipp HURRA!!!!!!!

37 Christine:

skriven

Åh ja mammor är det bästa som finns! Är så glad att jag har min, det ska gudarna veta.
Du har skrivit flera gånger att jag inte är en sån som blir utan kärlek. Att jag kommer att träffa någon. Har fått höra det av fler, att han kommer. Men såfort nån visar intresse, så är det svårt att avgöra om jag är ointresserad eller rädd.
Har nån som är så väldigt intresserad nu och det är så svårt att veta om han inte är min typ eller om mitt försvar drar igång. När ska man lyssna på instinkt egentligen, eller rättare sagt, hur länge ska man se sig för innan man avfärdar någon som ”inte för mig”?

38 Kvinnan :

skriven

Stort grattis till din mamma idag ⚘⚘🎈🎈🎈
Jag har sån oro esmeralda för vårt företag behöver jag ha det. Det känns som att vi inte har så mycket kunder.. kan du se om det vänder.kram

39 Susan:

skriven

Så mysigt, antar att det e M gästis, o det går ju inte av för hackor😋
Tänker ofta på hur länge jag får ha kvar mina älskade föräldrar. Lite skruttiga börjar dom bli, men jag hoppas dom får va me länge till, även om jag e orolig för min pappas hälsa. Kan jag göra ngt för dom🤔

Ser ut att bli en fantastisk dag/ kram

40 Linnean 🌸:

skriven

Hipp Hipp Hurra, för din söta mamma i dag 🎂
Grattis, Grattis och hoppas ni får en jättefin dag med ljuvlig mat och glada skratt!

Kram Linnean 🌸

41 Skorpan:

skriven

Tack :)!
Kram Skorpan

42 Jessica:

skriven

Hej Es,

Ser du om han fortfarande gillar mig?
Skulle han bli glad om han fick mitt nummer?

Kram :)

43 Skrållann:

skriven

Hej!
Hoppas ni får ett trevligt firande av din mamma.
Har fortfarande önskemål om att hon ska gästblogga här någon gång. Vi har ju fått lära känna henne genom dig en del genom åren, och jag tror hon har mycket klokskap och spännande och viktiga händelser att delge.
Så fundera gärna på det och ge henne en grattiskram från Skrållann😘

Kram❤

44 Smöla:

skriven

Kommer mitt ex att släpps taget om mig snart? Eller måste jag hitta den rätta kärleken för att han ska låta mig va? När dyker kärleken upp?

45 Tisa:

skriven

Grattis Grattis till din mamma.

Jo det är så här. Jag har haft regelbunden mens i sju år, även de gånger då jag mått riktigt dåligt, skiftat i vikt ganska mycket, varit stressad. Jag har fått den antingen någon dag efter, före eller prick på dagen. Nu är den 5 dagar sen. Jag har bara mellanblödningar vilket jag vet kan vara normalt. Men är det normalt även för mig eller borde jag söka mig till barnmorskemottagningen. Jag är inte gravid

46 W:

skriven

Varma gratulationer till din mamma! Jag önskar er en fantastisk dag allesammans :)

Kram till den som vill

47 Mirre :

skriven

Hej Es,
Önskar en trevlig dag😊🎂
När kommer min pojkvän in i mitt liv? Är det snart? Vill inte vänta längre..🙁
Gällande E har jag bestämt mig att jag förtjänar bättre, någon som faktiskt Vågar och Vill träffa mig till skillnad från honom..
Kram💕

48 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
I en seans har du sett att det inte skulle hålla mellan barnets pappa och hans nuvarande relation. Men om de får barn tillsammans kommer han då ha två barn med olika och båda separerade? Med underhåll och ansvar? Eller håller det om de får barn tillsammans?
Kram


49 Anna E:

skriven

Hur blir det med kärleken? Känns så hopplöst allt! ☹️

50 Alie:

skriven

Stort hjärtligt grattis till din mamma 🌺 ( fint reportage 😉) fira henne ordentligt och njut av dagen tillsammans)

Är så kluven hur jag ska lägga upp min långtrip till Afrika..
min magkänsla säger vänta med Kili och kör på ”enbart safari”.
Tankarna flyger hit o dit... min fråga är väl egentligen, kommer jag iväg i Augusti?? 🤔
Kram :)

51 Familj:

skriven

Hej Esmaralda.
Krama din kära mamma på hennes födelsedag, vilken ära.
Nu har det vart så mycket annat som krävt min uppmärksamhet och mina tankar. Jag tänker mig att när jag bor i hus och har lite mer stabilt runtomkring mig, är stabil i en relation så vill jag ha ett fast arbete men även där jag har ett rum hemma där jag kan ha mitt eget företag där jag jobbar inom det som intresserar mig (vill inte avslöja exakt vad) Mer kreativt lite för hobbys skull men som ändå drar in lite extra pengar. Nu har det vart så rörigt i många år i mitt liv att det inte funnits tid till att fundera och förverkla några drömmar. Men tror du att en sådan tid kommer där jag kommer kunna ha den här möjligheten? Både jobba hemifrån med ett fast arbete men ha ett litet företag hemma där jag pysslar med det kreativa mer för hobbys skull? Nu efter separationen är det en del sorg. Att vi inte kommer ha den kärnfamiljen och det blev aldrig hus och stabilt med den mannen.
Men jag hoppas att det ska bli bra nu ändå, hus och stabilt med en annan man. Jag har ett barn hittills. Jag skulle gärna vilja ha lite större familj. Gärna minst 1 barn till men gärna 2. Ser du om nya kommer ha barn sedan innan och ser du om jag får ett eller två barn till med en ny man?
Kram


52 Smöla:

skriven

Ser du något som väntar mej dom två främsta månaderna? Nåt som jag behöver veta och vad de handlar om..

53 S:

skriven

Tack för svar! ♡ Kan du se om det finns någon på "andra sidan" som är med mig?

Kram och hoppas din mamma haft en fin födelsedag hittills :)

54 A:

skriven

Ett stort Grattis till din fina Mamma<3

undrar om du ser flytt för mig snart?

kram & ha en underbar dag med familjen:)

55 Carina:

skriven

Hejsan
Jag har en fråga min syster o jag funderar på att köpa ett företag ihop. Kommer det att gå bra
Hälsningar
Carina


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: