En massa pengar....

 
Och som guldmedlem låg det 33.000 kronor i motsvarade japanska pengar i  mitt rums  safetyskåp.... nä nu skojar jag lite med er !!
 
Det LÅG verkligen så mycket pengar där... en bunte sedlar... och jag googlade värdet, 33.000 kronor i yen  men det var ju kvarglömt av förra gästen.
 
Jag rusade ner till receptionen  fast det är mitt i natten  och överlämnade  bunten och  de skickade geanst  en  securityman med mig upp på rummet av nån anledning.. han undersökte noga skåpet där pengarna hittades.  Kanske det KLÄCKS pengar i skåpet ?  I så fall lovar jag att dela med mej !!
 
Receptionen ringde kort efter och berättade hur glad den förra gästen blev.. han hade inte en hunnit märka att pengarna saknades.. han var fortfarande stadd på resa hemåt
 
Ja, då har man gjort en japan  glad.. alltid något att pricka av på to-do listan !!
 
Här är klockan bara 6.52 och jag har nyss vaknat... nu ska det bli frukost som det anstår en guldmedlem...  säger jag och gnuggar nävarna.....japansk och amerikansk buffé.... få se vad det kan vara !
Kaffe har jag redan blivit servad med!
 
Kram på er o massa kärlek
 
1 Bh:

skriven

Haha .. det börjar ju hur bra som helst eran resa., ska bli så roligt att följa den varje dag.. tror att du kommer att få vara med om något riktigt spännande., vi får se😜.
Hur ser chansen ut för ett jobb jag sökt? Skulle verkligen behöva komma från där jag är nu.. söker det som ser spännande ut och som det står mitt namn på😄.. att det känns rätt i magen. Kram

Svar: Chansen är god... det ser ut som om du ska ha flyt närmaste tiden.. kram
Esmaralda

2 Elisa:

skriven

Hej!
Ser jag ut att kunna få någon bra praktikplats till hösten?
Kram

3 :

skriven

Hej Es! Det som min vän sa till mig mena han det? Blev verkligen ledsen. Jag har tagit avstånd pga det. Kram

4 Helena Ir:

skriven

Gnugga du dina nävar..kanske mera roligt händer..bra början på semestern! Att göra någon annan glad..gör ju också en glad!

Ha en go och glad dag!

Kram :)

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

5 Skrållann:

skriven

Hej!
Ärlighet är bra;)
Skönt att allt är bra med er och att ni kunnat sova lite. Jag har googlat hotel i New York idag för självklart ska jag inom en tvåårsperiod till den stora staden;)
Jag fyller 40 iår och har alltid sagt att jag ska ha stor fest. Ser det ut som om det kommer bli så, vore ju perfekt att önska sig bidrag till resa då?!

Kram❤

Svar: Ja, det ser ut som om du kommer ha en redig fest.. kram :)
Esmaralda

6 Alie:

skriven

Godmorgon på dig..☕️
Ha ha ja NY börjat ju riktigt bra för dig..😆💰💵
Ha fortsatt härlig vistelse, ska bli spännande att höra om era äventyr ”over there” 🤗
Njut! ❤️

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

7 Riktigt nere:

skriven

Hej!

Ja ärlighet varar längst. Idag känns allt riktigt skit. Har tröstätit och känner mig riktigt nere.
Min man har börjat jobba efter julledigheten och jag sitter ensam som vanligt.
Ser du något hopp för mig kommer det att ordna sig och bli bättre snart???

kram

Svar: Ja du kommer göra val som innebär mer aktivitet i ditt kliv och det kommer du att må bra av.. kram :)
Esmaralda

8 Riktigt nere:

skriven

Hej!

Ja ärlighet varar längst. Idag känns allt riktigt skit. Har tröstätit och känner mig riktigt nere.
Min man har börjat jobba efter julledigheten och jag sitter ensam som vanligt.
Ser du något hopp för mig kommer det att ordna sig och bli bättre snart???

kram

9 Tingeling :

skriven

Men vilken lyx att bli uppgraderad på hotellrum! Jag hade gjort likadant, lämnat pengarna till receptionen. Roligt att följa dig på resan, jag vill gärna åka till New York själv en dag och till USA för övrigt.

Nu har jag varit till kiropraktor och ska tillbaka igen och sen tänker jag gå till massör en gång i månaden. Så nu känner jag mig bättre i ryggen, ska börja med yogan nu igen och spikmatta. Känns bra.


Ser du nåt för mig detta år, något jag bör göra. Eller inte göra. En varning eller vad som helst. ☺

Kram!

10 Skorpan:

skriven

Wow vilken summa pengar, tydligt dock att japanen inte hade brist på den varan ;). En annan hade gått upp i limningarna om en summa pengar lämnat nånstans... En mycket bra början på er resa alltså. Berätta sen vad det fanns till frukost, alltid intressant med mat, speciellt som den biten i mitt liv kommer att ändras, rätt mycket tror jag. Ser vi ut att passa bra ihop, PT:n o jag? I övermogon börjar det, med vägning o mätning..
Kram Skorpan

Svar: Snart kommer ett inlägg om frukosten.. den var makalöst god :) Vad det gäller PT;n så ja, det kan bli bra.. kram
Esmaralda

11 Cattis:

skriven

Vad det händer spännande saker hos dig hela tiden (allt från mataffärer till hotellrum)😃

För egen del är det lugnare, för tillfället. Du såg i höstas att jag skulle ha en fortsatt jobbig tid framöver, nu undrar jag ifall FU kan se ifall det snart vänder för mig?

Kram och önskar er en härlig dag på Manhattan

Svar: Ja, ibland suckar jag lite och undrar varför det alltid ska hända så mycket.. ibland är det skönt med bara lugn... det vänder för dig... kram :)
Esmaralda

12 Smöla:

skriven

Fungerar shanti fortfarande? Tycker hon om att ligga i mobilfodralet eller bör jag flytta på henne? Hur blir mitt nya år? Vad har jag att vänta mig?

Svar: Hon funkar och trivs där hon är.. kram
Esmaralda

13 Höstlöv:

skriven

Vad glad jag blir!
Det kanske var meningen med att just ni blev uppgraderade. Någon annan kanske skulle tagit pengarna.

Svar: Så kan det ha varit... kram :)
Esmaralda

14 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att få uppleva kärlek i år? ett förhållande och framtids planering?
Kram

Svar: Något åt kärleksshållet lär det bli i år men jag ser inte om det är seriöst.. kram
Esmaralda

15 Linnean 🌸:

skriven

Tack, för ditt svar! Glädjande att sonen långsamt öppnar sina ögon. Han ÄR lite långsam av sig 🙄 Tur att pengarna hittades av en ärlig person! Låter som det blir en himla kul vistelse i storstan. Stoppa nu inte in något konstigt i näsan bara! Med tanke på flygresan 😆 Man vet aldrig när det handlar om dig 😱🤣 Ha det skitkul nu! Kram.../Linnean 🌸

16 Mini mee:

skriven

Oj så mycke pengar:)Så fint av dig att lämna tillbaks de,inte alla som skulle

ser du något skoj som väntar mig?
kram och ha det så underbart

17 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att vi flyttar till honom och han och jag blir ett par?
Kram

18 Anki:

skriven

Karma Es Karma ...

Så roligt att kunna glädja en japan och så undrar du varför du är guldgäst...
Hoppas buffen ´var till belåtenhet

Kram Anki med flock

Svar: Buffen var sagolik.. :) Kram :)
Esmaralda

19 Lotta:

skriven

Vad lyxigt :) New York är verkligen fantastiskt.

Exet har blivit stingslig igen. Kommer han bråka av bara helvete igen nu?

Önskar er en underbar vistelse i staden som aldrig sover.
L

Svar: Räkna med en lite stökig period.. men det lägger sig rätt kvickt.. kram
Esmaralda

20 <3:

skriven

Ärlighet varar alltid längst. Förstår att gästen blev glad. Hoppas att du får lite hittelön och extra choklad av hotellet på kudden. Gott nytt år till dig, MG och alla här på bloggen 🎉.
Börjar Mickans mamma inse att hennes dotter talar osanning och är strulig ? Min väninna tyckte att jag inte skulle svara mamman mer. Som att de båda inte vill inse att det är M handlingar som gjort att hon fick sparken.
Kram

21 EPM:

skriven

"Hotellet med guldskåpet", uppföljaren till "pojken med guldbyxorna" - det hade varit nåt!
☺️

Kommer jag kunna slappna av i mitt kärleksliv snart?

Kramar

Svar: Ja, ett lugnt och en trygghet kommer men först sker förändringar.. kram
Esmaralda

22 Laila :

skriven

Hej. Helt fantastiskt! Resan har bara börjat och så mycket fantastiskt har redan hänt 💜. Det är inte att man undrar hur fortsättningen blir😊. Unrar hur det ser ut på boendefronten för mig? Ha en fortsatt magisk semester!
Kramar Laila 💜

Svar: Det ser ut att bli en flytt, en bra flytt.. tack för hälsning.. kram :)
Esmaralda

23 Frida:

skriven

Det tycker jag är den bästa känslan..... när man kan hjälpa någon annan
..tror stenhårt på payforward tanken som även finns i film. Du ger någon annan ger vidare.. du får tillbaka på något sätt när du behöver det men då av någon annan kanske. 😉.
Jag är ju allmänt förvirrad och min talisman har varit lite på drift men nu när jag som mest behöver den så dök den upp 😂😂. Den var hör och häpna varm när jag tog i den..
. Jag som alltid fryser.. är den aktiv nu tro? 😉
Ha det gott och många kramar 💛💜💛

Svar: Ja nu är den VERKLIGEN aktiv.. den känner att den behövs och jobbar för högtryck.. kram :)
Esmaralda

24 G.H:

skriven

Vilken bra början på semestern:) :)

... undrar om något fantastiskt kommer att hända i år:)

Kram! Och ha det så bra i NYC!


Svar: En del kommer hända och mer positivt än negativt.. jag ser dock inget specifikt.. jo en person kommer att överraska dej rejält.. kram :)
Esmaralda

25 Laila :

skriven

Tack finaste för svar! Ha det fantastiskt!
Kram Laila 🤗😍💜

26 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Hederlighet varar längst😊
Hederlig och godhjärtad är vad du är Es och ja nu har du minsann gjort dagens goda gärning!😊

To- do- listan genomgås ju med fart då den redan avprickas!😊

Ett nytt år har börjat😊
Önskar så att det ska bli ett jättebra år.
Vill lämna det jobbiga bakom mig och ta in glädje och kärlek 😊

Ser du något som är på kommande för mig?

Ha det såååå bra!
Kram Solstjärnan 🌟




27 Mikaela:

skriven

Gott nytt år Esmeraldra!

Jag har en liten fråga se om du känner/ser något kring detta. Iförrgår när jag blåste mitt hår och plattade det så kom det något och flög förbi mig på ett underligt sett bakom mig. En större prick med ett ljussken som rörde sig annorlunda mot de prickar du vet som flyger omkring när man ska ta kort i mörkret och dammet syns. Ser du om någon var bakom mig. Någon som besökte mig och ville säga mig något ? Kan du se vem <3 kram från mig

28 Skorpan:

skriven

Mums, ser framemot frukosten ;), fast här blir det middag. Kanske NY ändå skulle vara nåt för mig? Har inte känt nån dragning till Staterna precis, men.. Om karln vill åka, ja då kanske ;).

Tack för svaret gällande PT:n, hoppas på en bra en..
Kram Skorpan

29 <3:

skriven

Hej kära Es står min soulmate runt hörnet ?
Kommer den riktiga kärleken i år 💖

30 Åjo:

skriven

Hej Esmeralda,

står i ett läge där jag måste lämna besked om ett jobb om jag vill fortsätta där eller inte. Kruxet är att jag VILL INTE vara kvar där. Här bett änglarna om ett mirakel om ett nytt jobberbjudande så att jag kan tacka nej.(annars känner jag mig tvungen att ta det som jag inte vill ha)Har jag sådan tur att det dyker upp något annat väldigt snart?

31 Åjo:

skriven

Hej Esmeralda,

står i ett läge där jag måste lämna besked om ett jobb om jag vill fortsätta där eller inte. Kruxet är att jag VILL INTE vara kvar där. Här bett änglarna om ett mirakel om ett nytt jobberbjudande så att jag kan tacka nej.(annars känner jag mig tvungen att ta det som jag inte vill ha)Har jag sådan tur att det dyker upp något annat väldigt snart?

32 Åla:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du en fortsättning för dem två? Ser du barn mellan dem två?
Kram

33 Natalie:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor verkar chansen vara att just min soulmate kommer i år?
Kram

34 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Vad skönt att du hittade pengarna så han fick tillbaka dom! Det är inte alla människor som faktiskt är ärliga. Inte för att du skulle vara oärlig men du fattar vad jag menar hoppas jag? Jag undrar om du ser om någon form av kärlek för mig i år??? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

35 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Vad skönt att du hittade pengarna så han fick tillbaka dom! Det är inte alla människor som faktiskt är ärliga. Inte för att du skulle vara oärlig men du fattar vad jag menar hoppas jag? Jag undrar om du ser om någon form av kärlek för mig i år??? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

36 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Vad skönt att du hittade pengarna så han fick tillbaka dom! Det är inte alla människor som faktiskt är ärliga. Inte för att du skulle vara oärlig men du fattar vad jag menar hoppas jag? Jag undrar om du ser om någon form av kärlek för mig i år??? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

Svar: Ja lite romantik lär det bli i alla fall.. kram :)
Esmaralda

37 Hemliga H:

skriven

Kommer min vän att ångra sig ? :(
Förstod han att jag blev ledsen? kram

38 Jossan :

skriven

Tänk att klockan bara är halv 12 hos dig! Här är ju klockan typ 20 i 6. Satt och fundera över nyår. Där var en kille som mina vänner bara åh han är ditt ragg för ikväll och men Josse hångla med honom eller ge honom en kyss på kinden. Nä sa jag. Jag blev lite irriterad men brydde mig inte så mycket mer. Han var till och med 3 år yngre än mig! Helt sjukt för det trodde jag inte snarare att han var äldre.

Idag har jag planerat upp mitt lilla tema inför våren. Vi ska prata om vinter, vår, sommar. De ska börja skriva så smått. Eller skriva av.. börja räkna massa och skriva och läsa. Allt för att de ska tycka skolan är rolig!

Idag ska jag övervinna en rädsla jag har och det är att gå på ett träningspass SJÄLV! Hjälp.. lite jobbigt faktiskt

Ha en fortsatt bra dag! :)

Kram

Svar: Du är stark och du klarar att övervinna ALLA dina rädslor.. bara gå in för det.. kram
Esmaralda

39 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan goa Es!
Har ni det bra i New York? Lova mig att du njuter för mig med?
Jag undrar om du ser om ja kommer ordna mer än en fest där man löser mordmysterier? Det verkar så kul! Min släkt är inte såna personer som vill leka annars hade jag ju gärna gjort leken när jag fyllde 40 år men sitta och tjöta verkar vara de dom tycker är roligast. Hoppas därför att jag ordnar någon/några såna festkvällar och som verkligen lever in i leken. Vad ser du, kommer jag ha såna fester? Mycket tacksam för svar! Kram Zoey 💕

40 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan goa Es!
Har ni det bra i New York? Lova mig att du njuter för mig med?
Jag undrar om du ser om ja kommer ordna mer än en fest där man löser mordmysterier? Det verkar så kul! Min släkt är inte såna personer som vill leka annars hade jag ju gärna gjort leken när jag fyllde 40 år men sitta och tjöta verkar vara de dom tycker är roligast. Hoppas därför att jag ordnar någon/några såna festkvällar och som verkligen lever in i leken. Vad ser du, kommer jag ha såna fester? Mycket tacksam för svar! Kram Zoey 💕

41 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan goa Es!
Har ni det bra i New York? Lova mig att du njuter för mig med?
Jag undrar om du ser om ja kommer ordna mer än en fest där man löser mordmysterier? Det verkar så kul! Min släkt är inte såna personer som vill leka annars hade jag ju gärna gjort leken när jag fyllde 40 år men sitta och tjöta verkar vara de dom tycker är roligast. Hoppas därför att jag ordnar någon/några såna festkvällar och som verkligen lever in i leken. Vad ser du, kommer jag ha såna fester? Mycket tacksam för svar! Kram Zoey 💕

42 K.K:

skriven

Wow... vilken tur för honom att just ni hade det rummet efter honom. ❤

43 A:

skriven

Hej Es

Hur stor är chansen att jag möter kärleken i år?
kram

44 Utomlands:

skriven

Härligt:)Hur länge är du i New York?

Ser du om jag komme få uppleva att bo utomlands?
kram

Svar: Ja helt säkert.. kram
Esmaralda

45 Utomlands:

skriven

Tack Es för svaret:)kram:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: