När en spådom gör skillnad....

Jag har ju en hel del seanser att hålla nu när jag kommit hem från NY… eller rättare sagt, det har inte hållits så många som det var tänkt … med tanke på mitt jetlaggande !

Jag  måste helt enkelt vara värsta jetlaggaren som finns… !!

 

 

Hur som helst så  i förrgår höll jag seans för en man i Tel Aviv. Via mail som vanligt.

Direkt som jag öppnade upp och kände in… fick jag kalla kårar. Här var något som inte stod rätt till.

Något som var riktigt åt helsicke fel.

En klocka tickade i bakgrunden.. och den tickade allt snabbare....

Bara några minuter in i seansen  fick jag kläm på vad felet var…. hans hälsa, nämligen.

När jag visualiserade hans bild för mitt inre såg jag  hur något svart i hans bröst bredde ut sig och formligen skrek VARNING…  och skrek att ta tag i detta och även om ni tar tag i det så kan det gå hur som helst.

 

Jag höll hans seans – besvarade hans frågor men tryckte  väldigt hårt på det här med hälsan och  fick till svar en stund senare  att han redan samma eftermiddag fått tid hos sin läkare. 

Jag hade inte bara skrämt mig själv utan lyckats skrämma upp kunden också... 

Jag andades ut. Jag visste att felet skulle hittas.

I går fick jag veta att han på något sätt läckte troponiner… fråga mig inte vad det är eller hur det funkar…  men kontentan var att han var i färd med  att få en rejäl hjärtinfarkt.  Detta kunde ingen se komma  för vem tror att en vältränad man i 35 års åldern ska drabbas av sånt ?

 

Han fick vård direkt och efter uppdateringen idag förstår jag att han också ska gå igenom en operation av något slag… och faktum är att jag ser honom  med silvergrå  krans  och glittrig flint… starka glasögon och  käpp i näven.

Även om hjärtat krånglar idag så kommer han att bli en gammal farbror. Tack & lov för det !

Ibland är det en extra blessing att kunna se….

 

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es hoppas att jetlaggen börjar släppa.
Drömt om D. Har han tänkt något på mig ?
Är första gången på 12 år vi inte önskade varandra gott nytt år.
Är vänskapen över för gott ?
Kram

2 Skorpan:

skriven

Ja vilken tur att du såg Es! Annats hade det ju inte blivit nån gammal farbror av honom... O han är nog dig evigt tacksam. Ibland är det säkert en blesing men knappast alltid..

Idag ligger jag efter i tidtabellen vilket inte är ngot vidare. Vaknade, eller rättsre sagt kastade mig ur en dröm som mycket troligt hade lett till våldtäkt eller något annat hemskt. Gick längs en ensligväg o såg moppekillarna komma. Usch det var en otäck dröm, något jag kunde relatera det till Es? Tänker att det har med jobbet att göra...

Redan tisdag, vart går dagarna...
Kram Skorpan

3 Skorpan:

skriven

Ja vilken tur att du såg Es! Annats hade det ju inte blivit nån gammal farbror av honom... O han är nog dig evigt tacksam. Ibland är det säkert en blesing men knappast alltid..

Idag ligger jag efter i tidtabellen vilket inte är ngot vidare. Vaknade, eller rättsre sagt kastade mig ur en dröm som mycket troligt hade lett till våldtäkt eller något annat hemskt. Gick längs en ensligväg o såg moppekillarna komma. Usch det var en otäck dröm, något jag kunde relatera det till Es? Tänker att det har med jobbet att göra...

Redan tisdag, vart går dagarna...
Kram Skorpan

4 Mirre:

skriven

Hej Es, jag drömde om E inatt, har läst någonstans att om man drömmer om en person så innebär det att man träffat människan på det själsliga planet, tror du det ligger någon sanning i detta?
Kan du se något om E (vad som helst) borde jag bestäm träffa med honom eller är det bortkastad tid? Han verkar sjukt omogen ibland haha..
Kram

5 EPM:

skriven

Godmorgon Es!
Vilken tur att du såg och att han hade sin tid hos läkaren, tid är ju allt!

Fy, känner mig lite småsjuk. Behöver ta det lugnt...

Kommer J berätta? Jag vill att hon ska få veta sanningen, men om jag berättar för henne så krossar han mig...

Kram

Svar: Tänk noga efter hur sanningen gynnar innan du fattar beslutet.. kram
Esmaralda

6 Skytten:

skriven

Hej!
Känner att jag ryser när jag läser dagens blogg! Har den senaste tiden läst din blogg varje dag. Du tar upp så bra och intressanta saker, skriver väldigt bra och har dessutom en underbar humor.🤗

Ser du några förändringar i mitt liv framöver?

Svar: Tack det var snällt sagt :) Det kommer förändringar för dig... men bara om du själv tar itu med dem och tar dina första steg själv på nya vägen.. kram
Esmaralda

7 Mor:

skriven

Underbara E💕.. du är allas vår blessing🙏💯. Och tur för killen att det gick så bra ändå.
Vad ser du för mig.. något spännande som ska ske. Eller ingenting? Kram

8 Susan:

skriven

Wow, den killen valde verkligen rätt tillfälle att göra en seans❤️

Mitt älskade syskonbarn trivs inte på sitt jobb o vet inte vad hon vill jobba med, kommer hennes situation att bli förändras....nytt jobb el utbildning kanske🤔 Försöker peppa o hjälpa så gott jag kan

Kram o kör försiktigt idag, snön lär ställa till det ordentligt här i Skåne

Svar: Hon bör fundera över utbildning.. kram :)
Esmaralda

9 Sus:

skriven

Hej
Så magiskt att han fick veta....
Vilken tur att hand icke hjälp...
Du är fantastisk....
Hur går det här händer det något som jag vill snart?
Love sus

Svar: Kanske du får tänka i lite nya banor först... kram :)
Esmaralda

10 Ht:

skriven

Hej!
Min kollega har sagt upp sig..om jag söker hennes tjänst kommer jag få den? Lr vill cheferna ha någon annan?
Kram!

11 Michaela:

skriven

Shit!! Vilken tur att du höll seans och kunde se detta! Din gåva räddar liv! Blodprovet heter S - troponin och man tar det när det har med hjärtat att göra.

Blåser så hårt att fönstren skakat och har knappt sovit en blund. Skall iväg till sjukhuset för föreberedelser inför kommande operation.

Var rädda om er alla runt om i landet i ovädret. Kram

12 Michaela:

skriven

Shit!! Vilken tur att du höll seans och kunde se detta! Din gåva räddar liv! Blodprovet heter S - troponin och man tar det när det har med hjärtat att göra.

Blåser så hårt att fönstren skakat och har knappt sovit en blund. Skall iväg till sjukhuset för föreberedelser inför kommande operation.

Var rädda om er alla runt om i landet i ovädret. Kram

Svar: Lycka till idag.. kram :)
Esmaralda

13 Tildis:

skriven

Ett mirakel! Tänk vilken skillnad det gjorde för mannen. En fråga Es, hur kommer det gå för dom? Blir det tufft ekonomiskt? Kram

Svar: Ja, det kommer bli tufft men det löser sig... kram
Esmaralda

14 Pia1:

skriven

Oj. Det måste vara en mening med att vissa kontaktar dig vid rätt tidpunkt... Sannerligen en gåva 💗

Svar: Ja, ibland blir det så... och det är stort när det sker... kram :)
Esmaralda

15 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon ...
Vilken blessing att du öppnade upp hans mail och tog reda på vad som felade honom .. Skönt att det blev gjort ...

I går skrev sonen teoriprovet och det var ju inte alls som han hade förväntat sig .. han hade pluggat det som stod att han skulle plugga . men när han kom till skrivningen så var det helt andra frågor .. Så kan det gå .. så det är bar till att plugga in de andra sidorna i boken också.. :) FRÅGA: Den 26/1 kör han upp kan du se om han klarar uppkörningen??
Jag ska åka till Sälen i dag men har inga pengar och inte heller någon utrustning .. men det fixar sig det är jag alldeles säker på ... jag kommer att komma iväg .. stenhårt ..

Någon tänker på mig som jag inte tycker om .. jag vaknar skitförbannad ... så kan det gå .. jag vet vem det är och jag tror jag vet varför han tänker på mig ... livet är ju ganska förutsägbart ibland ..

Jag har världens affärsidé och jag ska till Sälen för att se om jag kan verkställa den ... det är därför jag är så säker på att komma iväg ... detta är kanon för många ...

Änglarna är med mig och talismanerna verksamma .. Vilken skräll det blir .. jag är så taggad och jag har pratat med mina guider och med änglarna ..universum .. allt bara blir så bra ... som du sa det är dags att röra på sig .. <3

Önskar dig en så fin dag det bara kan bli och EllaBella hälsar att det är hennes favoritväder kallt blåsigt och risk för snö... hon stormtrivs bara det inte regnar ...

Svar: Jag håller tummarna och dessutom så beundrar jag ditt mod och din tillförsikt !! MG håller med om det där med regnet.. det värsta som finns och vilket sjå att försöka fälla ner öronen hela tiden.. kram :)
Esmaralda

16 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag kollade med barnets pappa om han skulle vilja ha sonen mer än varannan helg som det är nu, men det skulle ju då innebära två olika förskolor för sonen eftersom vi bor så pass långt ifrån varandra. Samtidigt så känner jag mig själv kluven till det. Det skulle vara skönt för både sonen och mig för jag skulle nog bli lite gladare när jag får lite annat också. Skulle tex vilja gå iväg och träna mer men det är svårt när man är ensamstående. Samtidigt blir jag stressad av tanken att vara ifrån honom. Samtidigt känner jag att jag kanske ska låta allt vara bara?
Har inte fått svar än, vill han inte? Eller tycker det inte är en bra ide?
Skulle det bli bra för sonen? Ser det ut att bli av eller ska vi bara ha det som det är nu ett tag?
Kram

Svar: Jag kan känna att det blir mycket hit och dit just nu.... kanske bättre om du avvaktar lite och har lite is i magen.. tänk ett varv till och sen sätter ni er ner och pratar igenom detta ordentligt.. kram
Esmaralda

17 Mwk:

skriven

Hej!
Ja det är en gåva jag önskar jag hade ett uns av. Jag kände för några år sedan att jag öppnade upp och var lite mottaglig. Men sedan kom.stressen och depressionen och kastade ner mig i backen. Och faktiskt igår kändes det som det vände. Barnen var mer harmoniska än på länge, jag har börjat träna och tänka mer på maten, hyvlat av massor med ärenden, varit och kollat upp hela kroppen hos läkare från nedre regionen till psyket och faktiskt börjat dejta. Och igår när jag satt och myste så vann jag på en lott dessutom, bara en liten summa men ändå....

Jag undrar om det finns en chans att killen jag dejtar finns med i framtiden eller är det inte rätt denna gång? Det är så mycket jag tycker stämmer med honom även om det finns saker vi inte hunnit lära känna hos varann än....

Ta det lugnt i stormen där ute idag!!!

Kram



Svar: Du har börjat gå längs rätt väg... ta en dag i taget med dejtandet.. gör ingen viktigare än dig själv just nu... kram
Esmaralda

18 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Herregud vilken tur i oturen. Uppstressad förstår jag att man skulle bli även från din sida!! Jag är så sugen på seans!!

Es, jag har ett mål det här året, sen har jag en sak jag hoppas på ska ske det här året, du såg att en sak ser ut att bli uppfylld i år betyder det att den andra saken inte kommer bli uppfylld i år?
Kram

19 Dunegull:

skriven

Häftigt! :-)
Har jag ngt budskap från andra sidan?
Kram

Svar: Jag ser ingenting specifikt men det finns mycket kärlek från andra sidan till dig.. kram
Esmaralda

20 Juva:

skriven

Hej Esmaralda.
Coolt.
Es, hur ser det ut med kärleken för mig runt sommaren? Har jag någon vid min sida?
Kram

21 åsa:

skriven

Hej E!
GOTT att du finns o kunde hjälpa till. en ängel helt enkelt.

Undrar om du kan se om jag behöver oroa mig för magen o sköldkörteln.? o gå till doktor för det. el är det inre stress?
Kram Åsa

Svar: Jag tycker du ska kolla dig... du har en tendens att få lite problem med sköldkörteln och även om det mest troligt är stress så kolla dej för säkerhets skull.. kram
Esmaralda

22 Skrållann :

skriven

Hej!
Vilken himla tur att du uppmanade och tur att han lyssnade tillräckligt och sökte läkare. Du är så bra;)
Här råder halv storm och snöyra och det är dags att åka till jobbet. Det blir långdag idag och jag bävar lite. Mannens intervju gick bra igår och inom ett par veckor får han veta om han går vidare i rekryteringsförfarandet. Hur stor tror du chansen är? Kom även på att om han läser det så är det ju inte aktuellt för mig att studera de närmaste åren och då får det ju vara så men frågan är då om jag fortsätter där jag är idag?

Kram❤

Svar: Oavsett vad så tror jag du rör dig framåt.. på ett eller annat sätt.... kram
Esmaralda

23 F:

skriven

Fantastiskt att kunna få en varning innan det händer.

Jag undrar om det finns någon varning runt mig o familjen. Kram

Svar: Nej något sådant ser jag inte men jag ser ju inte lika djupt här som jag gör under seans.. kram :)
Esmaralda

24 Vågkvinnan:

skriven

Tänker MB på mig mer än som en vän?

25 Skytten:

skriven

Oj,så bra att du kunde se och varna. Du är otrolig. Kan du se om jag och mannen jag träffar går in i en seriös relation nu?

26 Helena Ir:

skriven

Så fantastiskt att du kunde rädda mannen! Hurra för dig Esmaralda! Så bra det känns att höra..att mannen får leva ett långt liv..

Det har blåst något enormt inatt..jag måste gå utanför min lägenhet idag..där tvättstugan ligger..måste!

Ser du något trevligt för mig framöver..när jag blivit lite piggare?

Tänker som så ,att borde sjukor och jetlag kanske sitter i längre när man blivit lite äldre..

Puss till MG..kram till dig :)

Svar: Ja nog är det så... allt håller i sig längre !! Men nu på morgonen vaknade jag med ett ryck.. tittade på klockan på mobilen( man blir ju halvblind med åren dessutom) .. herregud redan halv elva .., och upp for jag.... för att sen upptäcka att hon bara var strax efter 9. Visst kommer det trevligheter till dig.. en hel del.... ta nu väl hand om dej och gör bara det nödvändigaste i tvättstugan.. kram
Esmaralda

27 Anki med flock:

skriven

Godmorgon Es
Vilken tur han vände sig till dig för spådom !
Härligt när det går bra .

Hoppas nu att "leggen" gett med sig ...om inte är det kanske ngn elak bacill som satt klorna i dig...

Något som satt "klorna" i mig är ngn form av självömkan eller kan det vara ngn form av projicering ja inte vet jag men det gäller min feta lekamen...Så går jag ner 2 kg känns jättebra , så sitter jag ensam o tittar tv då flyger fan i mig och jag blir sugen på allt onyttigt man kan tänka sig och vad gör jag....vräker i mig !
Obs jag gillar ensamhet så det är inte synd om mig...men varför gör man detta mot sig själv ?

Hoppas MG får vara frisk till undersökningen , här blir det en provtagning till då Moses dricker väldigt mycket...suck

Ha en härligt blåsig Tisdag

Kram Anki med flock

Svar: Anki, välkommen i klubben... exakt så gör jag också.. och blir lika förbannad var gång det händer ! Jag undrar också varför man gör på det viset ! Jag håller tummarna att allt ska vara bra med Moses.. det känns ju bättre runt honom.. .kram :)
Esmaralda

28 Fitnesskillen:

skriven

Oj, då var det tur att han tog kontakt med dig och att det var bra att du såg de och berättade för honom! Fantastiskt ez!

Jo förresten ser du om det finns en chans mellan mig och tjejen om jag träffar henne igen? ☺️

Kram

Svar: Ja, runt 30 % att det kan bli något mer.. kram
Esmaralda

29 Livsturisten:

skriven

Oj verkligen oj. Tur att han kom till dr i tid, här ju själv knas m hjärtat så vet hur stort det lilla kan vara.

För övrigt undrat jag om du ser "mr right" för mig för tålamodet tryter o jag möter bara fel personer fastän jag tycker de känns så rätt...avslutade nyligen nåt jag inte tyckte funkade o så finns plötsligt ett ännu sämre exempel på distans i mitt liv. Är ju så rätt o gott men så omöjligt att gå vidare med att jag inte fattar varför jag ens tillåter mig kontakten där.

Vimsar runt i mig själv så jag blir blind döv o stum snart.
Kram i stormen! För sån här vi där jag bor.

Svar: När det blir rätt så blir det rätt.. ha ögonen öppna och se klart på de personer som passerar i ditt liv och du besparar dig själv en hel del onödigt.. kram
Esmaralda

30 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du någon kärlek kring mig några månader fram?
Kram

31 Monja:

skriven

Bästa Es. Fyller jämt inom kort, har ingen att fira dagen med. Börjar kolla på resor, men har noll koll!! Ska jag lämna över önskningen till Universium och hoppas på att något lämpligt dyker opp.Har svårt att ta mej fram p.g.a. dålig syn Må bra alla.

Svar: Jag föreslår ändå att du själv planerar dagen själv... unna dig något extra.. kram :)
Esmaralda

32 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Behöver jag befinna mig i andra städer för att möta kärleken eller är det bra om jag gör det? Ökar mina chanser då?
Kram

33 Zita:

skriven

Hej! Trot du jag får en bra dag? Kram 😃

34 Maria :

skriven

Hej!
Sån tur att han fick reda på det och kunde söka hjälp direkt. Förstår att det är en blessing din gåva ⭐️⭐️Kan du se när Fredrik får börja nya jobbet här? Krammm

35 Kristin:

skriven

Fantastisk!! Du reddet nok denne mannens liv, kjære Esmaralda. Vi her på bloggen er så heldige som kan nyte godt av dine evner.
Personlig har jeg fått mye mer ro i sjelen etter dine seanser, og er veldig takknemlig.
Vi har fått cirka 40 - 50 cm snø, og snør gjør det fortsatt. Må ut å ta noe av garasjetaket, med mer. Uansett, deilig å være ute og vi får et nydelig skiføre. Det gjelder bare å finne det positive i det meste, så blir livet bedre å leve.
Ønsker en fin dag. KRAM!

Svar: Vilket härligt snölandskap du befinner dig i... här i Skåne snöade det inatt och jag var just ute på långpromenad med MG och såklart hade det redan börjar slaska... vilket MG inte gillar...inte jag heller :) Du är bra på att finna det positiva.. det behöver vi alla träna på... kram :)
Esmaralda

36 k:

skriven

Hej

Intressant...

Hur ser du mig när jag blir gammal ?
ser du hur jag ser ut o bor ?

Kram

37 Helena Ir:

skriven

Tack! Tänker på det här med synen..jag har läsglasögon.. nu här på morgonen har jag försökt att läsa på en del tvättetiketter på nya kläder..Hur små etiketter/ tvättrådsrutor måste de göra.??.helt omöjligt ibland att se hur många grader plagget ska tvättas i..Man är inte bara halvblind utan helt..och med glasögonen på :)

Kram :)

Svar: Jag har ett par glasögon med superstyrka... dom ser jag ALLT med... och använder som rejäla förstoringsglas när jag läser tjocka pocket med minimal text.. kram :)
Esmaralda

38 Kvinnan :

skriven

Kan du se hur det är med mim hälsa, får mellan blödningar igen, kan du se vad det beror på.

39 Temperamentsfull blondin:

skriven

Du kan ha världens bästa jobb stundtals du!

Och vet du, Es! Inatt hängde vi i min drömdimension, du och jag. En stark och otroligt healande dröm, vaknade upp med samma känsla. Vi snackade smink ha ha, men också framtid! B.la. att det vänt lite för mig måendemässigt. Att ett jobb kunde dyka upp innan utlandsarbete, och något om en man som kunde flera språk.

Säkert nonsens! Men känslan var fasen äkta, så någon andlig inblandning kan det ha varit, men kanske inte i budskapen :) Eller vad tror du?

Du var i alla fall både härlig och rolig! DET tror jag faktiskt stämmer. Stor kram ❤️

Svar: Ta till dig budskapen !! Och tack för hänget :) Kram :)
Esmaralda

40 Havet:

skriven

Hej E!

Jag drömmer om honom och vet själv inte vad jag vill. Finns det något intressant från hans sida ? Skulle det kunna bli vi eller är vi helt olika ? Är han för blyg att ta kontakt!

Trevlig dag

41 N:

skriven

Hej Es! Jag har fått en krämpa som gör att jag får ont i höfterna eller mer i skinkan som strålar ner i benen. Tycker det har börjat komma oftare med åren. Min far har bechterew sjukdom och är rädd att jag har ärvt den. Min pojkvän säger åk till läkaren men jag har läst att det kan ta många år före dom ställer diagnosen..känns inte så kul att behöva fara och ta prover i flera år. Ser du något kring det här eller är det bara jag som har ansträngt mig för hårt? Vill även fråga om du ser några varningar angående resan vi ska åka på nu i slutet på januari? eller blir den bara helt fantastisk? :) Kram och ha en fin dag

Svar: Jag håller med din pojkvän.. sök läkare.. de kan utesluta en del... jag ser inga varningar kring resan du ska på... kram :)
Esmaralda

42 EPM:

skriven

Ja, sanningen gynnar inte. Men det rätta är att den kommer fram till den som det berör. Jag kommer inte säga den,för jag är tystad. Men han bör och har sagt att han ska. Kommer han göra det, eller kommer det komma fram ändå?

Kram

43 Carolina:

skriven

Tack vare en vän som sa att hon skulle flytta från sin 4 rum och kök så var jag snabb på luren idag sa till dem att jag är väldigt behov av denna har jag stor chans att få denna lgh?

Svar: Runt 75 % chans så möjligheten finns.. kram
Esmaralda

44 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att vara säker hela vägen?
Kram

45 Anki:

skriven

Hej Es

Tack för välkomnande i "klubben" ;-)

Skönt att du är nästan i fas med tiden <3 Tack för svar om Moses oroar mig lite för den gullungen <3

Men fy vad det blåser va ut till "mina" fåglar ,de har fullt sjå att äta i den vajande fågelmataren ..

Kram Anki med flock

46 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Det var nog meningen att du skulle ta hans seans där och då, vilken tur att han får bli gammal med käpp och grått hår🙏
Får ju verkligen tro att din jetlag släpper snart, kan inte förställa mej hur det är.
Dagarna bara springer på och snart är årets längsta månad slut med, skönt det! Idag är en dag utan planer, helt ensam hela dan och jag ska njuta!
Har en liten fundering, jag kommer få en omplacering i mitt jobb, kommer det göra att snyggingen och jag kommer ses oftare och komma närmare varann?
Kram

47 Nj:

skriven

Herregud vilken tur, allt har en mening, och hans mening var seansen,. 35 år hjärtinfarkt!! Tur du räddade honom.🙏💯

Är något som förgyller min vardag på väg.. bara en fråga💕..kram

Svar: Ja något bra är på väg... se dig omkring och våga vara modig och ta en chans när tillfället yppas.. kram
Esmaralda

48 Shirin:

skriven

Fina Es, Hur stor är chansen att jag möter honom i år? ser du något särskilt kring detta eller honom, vad som helst somjag kan ha med mig ❤️❤️ I min första seans för 6 år sedan såg du att det skulle ske inom ett par år, hur ser det ut nu?

49 Smöla:

skriven

Kommer jag möta den rätta kärleken vilken väg jag än går? Vet fortfarande inte om jag ska skippa studierna eller inte. Känns som jag hittar mig själv och får balans om jag inte väljer studier? Snälla hjälp mej med vägledning !

Svar: Ja du möter kärleken oavsett... studier eller inte.. det måste vara ditt beslut.. kram
Esmaralda

50 Louise:

skriven

Så har vi påbörjat vårt examensarbete. Fick träffa läraren idag och trodde det skulle vara en äldre man. Ja visst in kommer en snygg man på säkert 35 år eller nåt. Haha. Men vi fick lite handledning om vad vi skulle börja med att ändra.
Det kändes bra och det är vi som ska lägga upp ett schema om handledning.

Jag är ganska kluven med det här om allt som händer nu. Jag vet inte vad jag ska skriva för svar till prefekten över huvudtaget. Jag har inte tid att vänta på att gå på möte hos dem. Jag har inte ens lust längre att göra min praktik. Mannen säger att jag bör göra den för det handlar om lönen.
Ja men jag kan bli anställd som pedagog här i Malmö så det är inga problem där. Någon tusing under kanske.
Kommer jag börja jobba innan jag tar itu med praktiken eller hur blir det?

Ha nu en fin dag tacksam för svar.

Kram

Svar: Jobbchanser kan öppna sig men det ser inte ut att bli enligt din utbildning... tänk ett varv till... det här är inte lätt.. kram
Esmaralda

51 Helena:

skriven

Hej Ez!
Det var länge sen jag tittade in här på din blogg, men det här med de grå fångade verkligen min uppmärksamhet! Har aldrig hört talas om något sådant tidigare och jag är ändå väldigt insatt i det övernaturliga. Jag har aldrig sett en av de grå men jag har upplevt obehag av vissa människor. Kanske är det samma sak eller så är det inte det. Vad tror du de grå är? Vad är deras syfte? Är de människor? Jag blev verkligen nyfiken!

Min egentliga fråga var hur du tror det gick på min tenta förra veckan? Jag hade en superbra känsla innan jag gick dit men när jag väl satt där och skulle svara på frågorna så var det mycket svårare än vad jag hade trott. Känns lite som att läraren försökte sätta dit en.

Kram!

Svar: Jag vet faktiskt inte vad de grå är men de är inte människor som du och jag.. de är något annat och jag vet inte varför jag är så livrädd för dem.... tentan blev nog inte så bra som du trodde den skulle bli men det finns en god chans att du klarat den. .kram
Esmaralda

52 Carina ST:

skriven

Din seans blev verkligen en livräddare! Tur att han fick den i rätt tid och tog den på allvar. Härlig känsla att verkligen kunna göra en skillnad i någon annans liv! Du är fantastisk!

Idag är en dag när jag undrar när något av allt det fina du har förutspått ska börja komma in i mitt liv? Kärleken, en bättre ekonomi, resor, huset på landet och ett jobb som känns bra. Med den situation jag är i nu är det svårt att se hur något av det ska kunna bli verklighet. Jag kämpar på och gör vad jag kan själv men just idag är det en lite hopplös känsla.

Ser du något fint på gång i mitt liv inom det närmaste?

Ekonomin är en stor källa till stress varje dag. Ibland är jag bara så trött på det.

Bloggen är en källa till inspiration och glädje. Härligt att börja dagarna med den.

Kram, Carina ST

Svar: Ja, du kämpar verkligen hårt och jag förstår att det du önskar känns fjärran men rätt som det är så sker något som gör att drömmarna bli mer konkreta och du kommer leva en del av dem... kram :)
Esmaralda

53 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du någon kärlek vid min sida under sommaren eller strax därefter?
Kram

Svar: Det är alls inte omöjligt att något sker inom kärlek vid den tidpunkten.. kram
Esmaralda

54 Linnean 🌸:

skriven

Wao! Det där var bara helt fantastiskt!! Vad glad jag blir att du såg detta och att killen tog fasta på det! Härligt! Skönt att MG mår bra åxå! Här roar jag mig kungligt 🙄 Har muskulär baksmälla pga kirop behandling i går men det är ju bara bra! Ska till tandläkaren om en timme. Bara koll! Katterna leker och har kul här och det är så roligt att ha den ”röde” här igen. Han är så kärleksfull och...tacksam!
Känns det som det blir lite roligt i vår och att det lättar efter alla behandlingar jag bokat in, eller ska jag gå i dessa trötta dimmor och inte inse vad som fattas mig...eller att någon annan som jag anlitar framöver kommer på vad som behövs göras med den här gamla skrutten. Dags att dra till mannen med borren! Ha det så gott och kul i dag! Kram..,
/Linnean 🌸

Svar: Ja nog känns det som om behandlingarna ska ge resultat.. jag ser dig lite piggare i vår :) Den röde är faktiskt väldigt tacksam !! Lycka till hos tandläkaren. .kram :)
Esmaralda

55 Linnean 🌸:

skriven

Wao! Det där var bara helt fantastiskt!! Vad glad jag blir att du såg detta och att killen tog fasta på det! Härligt! Skönt att MG mår bra åxå! Här roar jag mig kungligt 🙄 Har muskulär baksmälla pga kirop behandling i går men det är ju bara bra! Ska till tandläkaren om en timme. Bara koll! Katterna leker och har kul här och det är så roligt att ha den ”röde” här igen. Han är så kärleksfull och...tacksam!
Känns det som det blir lite roligt i vår och att det lättar efter alla behandlingar jag bokat in, eller ska jag gå i dessa trötta dimmor och inte inse vad som fattas mig...eller att någon annan som jag anlitar framöver kommer på vad som behövs göras med den här gamla skrutten. Dags att dra till mannen med borren! Ha det så gott och kul i dag! Kram..,
/Linnean 🌸

56 Vv<3:

skriven

Es , varför är ardi online och sen inte skriver till mig? 😢😢 älskar han inte mig?

Tacksam för svar.

Kram

Svar: Kan känna en viss tveksamhet från honom.. ta dig ett ärligt snack med mannen. .kram
Esmaralda

57 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Du såg att en utav sakerna jag har som mål i år kommer att uppfyllas, betyder det att det andra inte kommer att uppfyllas?
Kram

Svar: Jodå, båda delar kan mycket väl ske men det ena kan låta vänta på sig lite längre.. kram
Esmaralda

58 Michaela:

skriven

Operationen blev satt till 9 Feb. Samma datum som min njuroperation 2016. Man skall skrapa bort livmoderslemhinnan för att slippa mina jobbiga mensblödningar. Kommer inte kunna få barn efter det ingreppet men alltid varit säker på att jag inte vill ha egna barn. Så hoppas det går bra :) Kram

Svar: Visst kommer det att gå bra.. kram :)
Esmaralda

59 Sofia:

skriven

Det finns en mening med allt, liksom att det fanns en mening med att hab sökte sig till dig. ♡ Så fint.

Jag vet inte hur jag ska tänka och agera i min livssituation som jag står inför. Jag vet vad jag vill och ibland känner jag så starkt att det går åt det hållet men å andra sidan känns det ibland som att vi tar ett kliv bakåt...

Kram till dig!

Svar: Finn frid i situationen just nu för du kommer inte längre för ögonblicket men stanna sedan upp då och då och gör små bokslut.. allt har sin tid. .kram
Esmaralda

60 Dunegull:

skriven

Tror du resan blir bra för oss?

Svar: Japp det tror jag.. kram
Esmaralda

61 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du någon flytt för mig och sonen till annan ort? Sker den flytt Efter att jag mött kärleken? Att jag möter kärleken först?
Kram

62 Sofia:

skriven

Tack ❤

63 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner pappan sig nöjd med så mycket som han har sonen? Eller tror du han skulle vilja och vara beredd på att ha honom lite mer?
Skulle han vara beredd på att ändra om lite med arbete och söka förskola själv för att ha sonen mer? Eller är han helt enkelt nöjd som det är nu?
Kram

64 m:

skriven

har en dröm om att bo utomlands när jag blir äldre.

ser du om det kommer att ske och om vi kommer att leva som gifta utomlands. Så som vi har pratat ?


Kram

Svar: Du kommer att absolut att leva i alla fall en period utomlands.. kram :)
Esmaralda

65 Sherin:

skriven

Snälla Es, Hur stor är chansen att jag möter honom i år? ser du något särskilt kring detta eller honom, vad som helst somjag kan ha med mig ❤️❤️ I min första seans för 6 år sedan såg du att det skulle ske inom ett par år, hur ser det ut nu?

66 Jessica:

skriven

Hej Es!

Ser du om jag kommer in på skolan i höst?

Kram :)

67 Skytten1:

skriven

Ser att det finns en annan som kallar sig skytten så jag lägger till en 1.😁 Blir jag i en relation närmaste 1/2 året?

68 Helena Ir:

skriven

Ja,det blir till att skaffa sådana där superstarka glasögon..allt är så litet,nu för tiden :)

Kram :)

Svar: Jag vet precis hur det är.. fattar inte varför man krympt bokstäverna i både tidningar och böcker !!?? kram :)
Esmaralda

69 Milla:

skriven

Hej, nej men vad bra o skönt för mannen att du kunde se det. Läskigt annars. Hur mot tar du för en seans? Funderar på det, tänk om man har några sådana varningar. Varnar du alltid om du ser nåt? Kan det bli många sidor du skriver ner?
Nåväl tror du det där mötet du ser med kärleken, kan de MTV bli i år eller är det på längre sikt?

70 A:

skriven

Ryser i kroppen när jag läser.Vilken tur att han vände sig till dig och fick en sens.Vad skönt att höra att du ser ett lång liv för honom med.

Ser du om min mor kommer få uppleva mina barn?
kram

71 Sus:

skriven

Hej
Entrepenörielt tänkande är inte alla förunnat....
Svårt att tänka i nya banor ....
Love sus

Svar: Jag vet, det är svårt.. men du har det i dig att fixa det.. kram
Esmaralda

72 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du jag har flyttat till en annan ort innan jag möter kärleken?
Kram

Svar: Så kan det faktiskt vara.. kram
Esmaralda

73 Natalie:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du berätta något om min kärlek? Är jag på resande fot till en annan stad när mötet sker?
Kram

74 Misstjejen:

skriven

Hej

Får fråga hur kommer det var möte på måndagen. Behöver jag var ärliga mot honom om mig själv?

Kommer det går bra så om jag är ärliga om mig själv?


Svar: Var i första hand ärlig mot dig själv.. kram :)
Esmaralda

75 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tänker på de där varningarna ser du nått nu eller ska jag höra av mig senare kram 😃

76 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du mig vara själv länge till?
Kram

77 Mimmi:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer K och F att skaffa barn tillsammans?
Kram

78 Elisa:

skriven

Hej!
Tycker nån jag är helt konstig nu som pratade om detdär högt?
Kram

79 Smöla:

skriven

När jag va hos min vän så gick jag in i flickans rum, det sk ”andliga” rummet.. blev väldigt tung i huvudet. Försökte rena rummet på energier men tror inte ja lyckades. Vad kan jag göra? Och vad är det i flickans rum? Hon får inte sova på natten..

Svar: Jag kan förnimma en äldre kvinna... hon söker något som fanns på denna plats för länge sedan... ge henne inte uppmärksamhet eller intresse och hon kommer inte att störa.. kram
Esmaralda

80 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda är det avundsjuka Jossan har gentemot mig ?
Kram
💗💗💗

Svar: Ja lite av den varan kan det allt finnas.. kram
Esmaralda

81 Skorpan:

skriven

Tror bestämt att du hjälpt många människor med dina spådomar. Fast du siar ju inte om hälsa, så hur kommer det sig att du gjorde det i detta fall? Tur att du gjorde det i detta fall.

Yngsta barnet var på sin första sånglektion, något hon velat göra långe, o nu då önskan äntligen gick i uppfyllelse hade hon gråtit efter lektionen. Var det spänningen som släppte o ser du henne fortsätta med detta?

Nu hemåt för att äta o slappa, inorgon kväll har jag ingen aning om när jag är hemma.. Önskar att denna månad snart är över o att jag orkar börja söka jobb igen...
Kram Skorpan

Svar: Sant att jag inte siar om hälsa normalt men det här kom så starkt till mig som en rejäl varning så jag var tvungen ! Sånglektionen blev inte riktigt som dottern tänkt sig men hon landar i detta.. kram :)
Esmaralda

82 Jennifer:

skriven

Hej. Tänk vilken fantastisk gåva du har Esmaralda, och så många liv du räddat! Otroligt!

Fina Esmaralda, dröjer det länge innan någon tänkbar kandidat dyker upp i hemtrakterna? Hur stor är chansen att det sker under våren? I april? Kram

Svar: Det kan mycket väl ske under våren... det beror på hur aktiv du själv är också.. kram
Esmaralda

83 Jennifer:

skriven

Hej. Tänk vilken fantastisk gåva du har Esmaralda, och så många liv du räddat! Otroligt!

Fina Esmaralda, dröjer det länge innan någon tänkbar kandidat dyker upp i hemtrakterna? Hur stor är chansen att det sker under våren? I april? Kram

84 Skolkrigaren:

skriven

Tjenare e!

Där snackar vi om ett magiskt seansmoment :)

Slänger in ett litet bidrag i frågehögen idag och det gäller främst situationen inför sommar-höst. Då jag är nyutexaminerad. Någon detalj om vart jag befinner mig och mår?

Kram från plugghörnan zzz.. 📚❤️

Svar: Sök stort och vida omkring.. minimera dig inte... och särskilt inte geografiskt.. kram :)
Esmaralda

85 G.S.H:

skriven

Hej ES! Ser du om jag kanske får mitt körkort denna månaden? Känns som att jag inte kommer någonvart nu..

Ha det fint, kram :)

Svar: Det står still ett tag och du ska bara över krönet.. sen går det som smort.. ge dig inte.. kram
Esmaralda

86 Gnällspik på Ica:

skriven

Jösses. Och jag som trodde att mina seanser var välbehövliga :):)

Så härligt med lyckliga slut. Speciellt efter en tisdagshandling från helvetet. Jag ska då alltid handla på tom mage när humöret och blodsockret släpar efter kundvagnen.

Ett par färdiggrillade kycklinglår fick jag med mig i alla fall. Pust! Hur ser förövrigt livet ut att bli under närmaste tiden? Om du får till dig något. Kram.

Svar: Kycklinglår är väl inte fy skam !! Det kommer en positiv överraskning snart.. annars rullar det på som vanligt närmaste tiden.. kram
Esmaralda

87 Tingeling :

skriven

Något sånt måste verkligen kännas som att vara synsk verkligen är värt det! ☺

Här börjar det bli bättre, tandvärken är borta och nästan ryggvärken. Känner ibland seg i starten eller vad man ska säga. Låter som om jag är 90 år. Men varje kväll när min dotter somnat vid 19.30 dotter jag i massagestolen, yogar lite lätt, och sen ligga på spikmatta. Och det hjälper!

Såg en kommentar om någon som är ensamstående mamma och ville träna. Att vara ensamstående är inte lätt, jag vet. Men tipset är att titta på Youtube, och träna hemma. Ditt barn kanske vill träna med dig. Jag och min dotter brukar dansa ihop, finns dans från Wii på Youtube man kan dansa efter.

Nu har många blivit sjuka, sjukskrivna, och tänker på min farmor. Och min mamma som dog ung. Livet är skört. Min dotter har börjat dansa, och jag satt och tänkte, att det där vill jag jobba med. Med barn. Dansa, få barn att ha roligt, meningsfull vardag. Så himla roligt. Varför vänta. Vill inte sitta som 80 åring och tänka "Varför, varför inte".

Trevlig kväll, här är det gråtfest eller nåt för min dotter. Väldigt trött gissar jag. Så snart får hon sova. Och jag till min yoga!

Kram!

Svar: Bra tips du delar med dig och jag ser en nytändning hos dig ... livsglädje.. härligt ! Kram:)
Esmaralda

88 Yong:

skriven

Hej Es

ser du något intressant som händer mig snart?
kram

89 Pethra:

skriven

Hej!
Första gången för mig med detta 😀
Har träffat en man,en "ny gammal" skolkamrat sedan Julafton och vi har setts varje kväll sedan dess.
Är vi två själsfrände?
Kram Pethra

Svar: Det kan vara tillfälligt... du landar i känslan så småningom och då vet du.. inom tre månader har du klart för dig hur det blir.. kram
Esmaralda

90 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag inser ju att jag behöver acceptera henne och att hon träffar våran son. Men då tycker jag ju allt att hon borde acceptera mig också? Iallafall respektera mig. Det hela blev ju inte bättre efter att hon blockade mig.
Ser det ut som att hon kommer att träffa sonen? Vad kommer de att få för kontakt? Accepterar hon mig som hans mamma?
Kram

91 Sun:

skriven

Hej Esmaralda.
Tänker han på mig eller kommer han känna någon saknad till mig?
Kram

92 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du några studier efter att jag mött kärleken? Eller studier innan?
Kram

93 Lee:

skriven

Hej Es

Hur ser den närmsta tiden ut för mig ekonomiskt?
kram

94 Skorpan:

skriven

Tack för svar Es!
Jag hoppas hon vill fortsätta för hon kan... Men det kan jag ju inte bestämma förstås ;).
Kram Skorpan

95 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Som du sett att kärleken är från annan stad. Men kan vi mötas i den stad jag bor i nu?
Kram

96 M:

skriven

Tack för svaret.

Ser du om barnen är med utomlands och min sambo ?

Kram

97 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Har jag en lång väg framför mig innan jag är i ett förhållande?
Kra m

98 Misen:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han rätt bild om mig vem jag är?
Vad tänker han om mig?
Kram

99 Mimmi:

skriven

Jag har en känsla av att en viss person har stulit mina guldörhängen jag fick av min dotter. Stämmer det? Jag tror också att samma person är inblandad i ett inbrott som var några år innan. Stämmer det? Behöver få ro i själen. Kram Mimmi

100 Mimi:

skriven

Jag har en känsla av att en viss person har stulit mina guldörhängen jag fick av min dotter. Stämmer det? Jag tror också att samma person är inblandad i ett inbrott som var några år innan. Stämmer det? Behöver få ro i själen. Kram Mimi

Svar: Jag kan inte svära på att det är så men har en stark känsla av att du tänker rätt.. kram
Esmaralda

101 Ex:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag satt nyss och läste igenom en gammal seans där du såg att både jag och exet får barn i nya relationer.

Ser du vem det lutar åt som får barn först i en ny relation?
Kram

102 NS:

skriven

Hej Es,
Jag var på en anställningsintervju idag, jobbet vill jag verkligen ha. Jag var rätt sjuk och kan inte alls bedöma hur det har gått. Ser du om hur stor är chansen att få jobbet? Vet inte om jag borde höra av mig och ge en tydligare förklaring kring något jag grubblar över eller låta det vara?

Jättetacksam för svar!
N


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: