Sjukdom

Gomorron.....
... nu är vi hemma och det har varit crazy och jobbigt sedan vi kom igår .
 
Mannabonne Glenn tog emot oss i ett mycket förvirrat tillstånd.. han kände knappt igenom oss och betedde sig som om han var drogad.
 
 
 
Han var frisk kvällen innan när han och sonen gick till sängs.
 
Der är fjärde gången på  två år som detta händer.
 
Veterinären har trott att det var något fel med hans rygg men röntgen har ingenting visat och efter några timmar han han blivit sig själv igen.
Jag har hela tiden trott att det är något neurologiskt.
 
I går fick vi tillbringa eftermiddagen på djursjukhuset... helt slut efter att  att ha varit på resande fot sedan dagen innan och helt utan sömn under natten.... och typiskt nog.. när vi kom till djursjukhuset så släppte  det här tillståndet och han var helt normal igen !!
 
Nu har vi i alla fall fått tid till en veterinär som är neurolog och man ska göra en ordentlig utredning på honom... han har fått tid till den 24/1
 
Just nu mår han väl och är sig själv lik igen fullt ut men herregud som man oroar sig !!
 
Själv har jag sovit som medvetslös hela natten och vaknade för en stund sedan.... MG normal och okey och nu ska jag packa upp och ta itu med tvätten
 
Kram & kärlek
1 Madeleine :

skriven

Tråkigt att höra om MG och jag hoppas att ni hittar felet på honom.

Själv börjar jag skolan nästa vecka och är lite orolig eftersom skolan var under bombhot tidigare i veckan så jag har blivit orolig för att åka till skolan.

Kan du se om nåt händer skolan?
Är det säkert att åka dit?


Välkommen hem till Sverige igen :)

Svar: Tack för MG hälsning !! Jag ser inga fara för dig i skolan.. kram :)
Esmaralda

2 Rebecca:

skriven

Jobbigt det låter :( tur att det är bättre nu. En fråga....fick en kortläggning där hon såg att någon kommer vilja vara ner än bara min vän. Kan du se det med? Kram!

3 F:

skriven

Välkommen tillbaka. Hoppas att mannbone blir bra snart igen.

Fick reda på något helt otroligt igår.

Om att någon ifrån andra sidan har påverkat mig negativt. Ser du om det stämmer. Ska vara någon näsvis person.

Svar: Tack för MG hälsning !! Nej ingen från andra sidan har påverkat dig negativt.. jag lovar.. kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Välkommen hem kära Esmeralda. Krya kramar i tusen till MG 🐶🤗🤗.

Hur ser chansen ut i tävlingen med baggar jag tänker på ?
Kram

Svar: Tack säger MG också... tävlingen kanske inte riktigt går din väg.. kram
Esmaralda

5 Jeanette:

skriven

Hej!
Välkommen hem och hoppas det ordnar sig för din hund. Kommer min yngsta dotter få många nya och trevliga kompisar i sin nya skola?
Kram

Svar: Tack för omtanken. Ja. hon kommer få nya kompisar.. kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag går på kursen i våren i året? Kommer det går bra också?

Ha det bra

7 Mj:

skriven

Åh finaste MG😍🐶., det kommer att lösa sig för honom, Lycka till med tvätt och postöppning👍.
Hur ser det ut på minkärleksfront?!? Något ställe där jag ska ha 👁👀med mig? Kram

Svar: Tack :) Ha ögonen med dig när du vistas på platser med mycket människor.. kram
Esmaralda

8 Michaela:

skriven

Välkommen hem! :) Men fy vad obehagligt med MG!! Skönt att höra att han är som vanligt nu och att ni fått tid 24/1. Man oroar sig så mycket för dem för de är så viktiga för oss. Håller alla tummar!

Dröjer det länge innan nått positvt sker?
Fortsätter tystnaden?

Kram!

Svar: Ja, djuren betyder så mycket och man oroar sig. Vänta inte passivt... gå ut och ta för dig lite mer.. ta ett steg till ..kram :)
Esmaralda

9 Hemliga H:

skriven

Jag ska träffa exet på helgen kommer det att gå bra eller vad ser du? Kram

10 Glader:

skriven

Hej Esmaralda.
Herregud nu blir jag orolig jag också. Lilla Mg vill att han ska vara frisk och må bra. Honom värnar man om.

Es, en fråga. Den närmaste tiden är den avgörande vilket håll det hela kommer att luta åt?
Lutar det mer åt att det blir dem på ”riktigt”?
Eller lutar det åt och kan bli så att han satsar på oss igen?
Kram

11 Tildis:

skriven

Stackars lille MG :( <3 Bra att ni fått tid för att göra en ordentlig utredning. Så läskigt när sådant händer och det är ju inte lätt att veta vad det är då hundar inte kan säga vad som är fel. Massa kramar till MG <33

Kommer L och J komma tillsammans eller dyker endast en av dom upp? Kram

12 EPM:

skriven

Nämen stackars lilla MG! 😳
Vad olustigt att inte veta vad det är, han blir säkert också stressad när han blir sådär...

Välkomna hem förresten!

Jag pendlar mellan avsmak & oro och drömmar & hopp.
Jag vet varken ut eller in nu angående J...😢

Kram


Svar: Tack för hälsning... och det är himla oroligt det hela ! Kanske du ska sätta en gräns själv och när den är nådd.. då går du vidare.. kram
Esmaralda

13 Sus:

skriven

Hej
Oj dramatiskt....
Här är det inget drama....
Vore kul....
Blir det flytt snart?
Eller nytt jobb...
Love sus

14 Maria:

skriven

Krya på dig MG! <3

Svar: Tack snälla, säger både jag och MG.. kram
Esmaralda

15 Mt:

skriven

Hej!

Har sökt xtra jobb för ett tag sen, men dem har ej hört av sig..har sökt andra jobb oxå men ingen nappar..
Kommer jag få någo napp?
Kram!

16 Rörigt:

skriven

Hej Esmaralda.
Skönt att ni har kommit hem men ledsen för det med Mg.
Skrev denna fråga när ni var på resande fot. provar igen,
jag skulle behöva din hjälp nu. Jag vet inte hur saker och ting är eller vad jag ställt till med. Jag vet inte om jag ska ha dåligt samvete.
För det första så har jag skrivit till barnets pappas nya ”tjej” att jag gärna vill träffa henne innan hon träffar vår barn. samt att jag och ”han” exet/ barnets pappa har haft intimt umgänge med varandra under tiden de träffats. Det har inte vart rätt mot mig men sen vet jag inte hur deras relation sett ut. Jag var ärlig inget påhitt. Jag får inget svar sen blockar hon mig på Facebook.
Jag pratade med honom igår men han sa inget alls om detta eller verkade sur.
Är hon arg på mig nu? Eller vill hon bara att jag låter henne vara?
Blir det dem långsiktigt nu?
Jag har pratat med honom och jag vill satsa seriöst på honom och mig med förlovning och fler barn.
Lyssnar han på mig och har han den tanken? Är det så
Det kan bli?
Kram

Svar: Hon blev sur och vill nog inte ha med dig att göra alls.. acceptera det... gå inte inför att det ska bli du o mannen igen... gå vidare på egen hand.. gå ut och lev ditt liv... kram
Esmaralda

17 Tisa:

skriven

Jag fegade ur att åka buss idag, känner mig så värdelös och misslyckad. Men jag känner mig så trött i huvudet och biverkningar från medicinen jag höjt så jag kände, när vi stod och väntade på bussen, att det inte skulle fungera. Om jag testar det själv någon gång ser du om jag överhuvudtaget, när jag åker buss någon gång kommer att svimma av ångesten?

18 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda och välkommen hem :). Hur stora är chanserna till att jag får jobbet? Ska jag tänka på något speciellt till intervjun? Kram

19 Temperamentsfull blondin:

skriven

Goa, goa Mg.. Som man oroar sig när de små liven inte mår bra..

Hoppas ni får en mysig dag ihop trots allt!

Kram ❤️

Svar: Ja, det är oroligt... tack för hälsning.. kram :)
Esmaralda

20 Anna-Carin:

skriven

Hej Esmeralda!
Välkommen hem till Sverige igen. New York är min drömstad & dit ska jag nästa år då blir jag 40! 😱 (Hemska tanke!)
Jag undrar nu om min hjärtas önskan blir uppfylld. Att få bli lyckligt kär & finna den där rätta. Finns en person mitt hjärta slår extra extra slag för, är han den rätta? Är han på väg in i mitt liv nu? Jag har en fjärilsfylld kropp dygnet runt med glädjerus!! 💕💕

Massor av varma vinter kramar anna-Carin

21 Yvonne (gammal kund):

skriven

Välkommen hem!

Aldrig roligt när våra djur blir sjuka. Förstår din oro.

Håller tummar och tår för att MG håller sig frisk och kry!

Kram

Yvonne

Svar: Tack snälla för din omtanke.. kram :)
Esmaralda

22 TjejenO:

skriven

Välkommen hem bästa Es, resan verkar varit helt magisk!
Men fina MG!❤️ Hälsa att han ska krya på sig och inte oroa sin matte ❤️

Nu har vi lagt ett bud på en lägenhet i mitt drömområde. Har vi chans på den?😻

Stooor Kram

Svar: han får din hälsning.. ja ni har en chans på lägenheten men risken finns att ni får höja ert bud.. kram
Esmaralda

23 Louise:

skriven

Stackars MG. Hoppas de hittar vad felet är. Vilken hemkomst.

Här fortsätter cirkusen runt min skola och praktik.
Jag var på möte med min lärare och en annan på skolan och fick rakt av reda på att en förskolechef på förskolan hade sagt att det är inte lönt att jag kommer ut på sista praktiken för jag kommer ju ändå inte uppnå målen och jag vill ha anställningsbar personal. Ehh jaha hade hon tänkt anställa mig eller?
Så nu helt plötsligt så har min lärare bestämt sig att underkänna mig i stället. Först blev jag jätteledsen och nu är jag både ledsen och sjukt förbannad.
Nu har jag varit i kontakt med en som min pappa känner som tyckte det hela var helt sjukt,jag ska mejla prefekten och berätta för henne innan vi bestämmer ett möte tillsammans, jag har mejlat studentkåren och frågat om deras åsikt för så här får det inte gå till. har man fått ett G så har man fått ett G och ska inte få ett U.
Om jag inte får göra den sista praktiken så kan jag ju inte försöka uppfylla målen.
Ska en förskolechef få påverka min utbildning. Nej det ska hon inte.
Jäkla sörja det här.
Kommer det att fixa sig det här? Du skrev innan att det kunde bli lite segt och ja verkligen.
Bara problem hela tiden.
Jag kan ju lägga sista på is och jobba istället fram tills jag väljer att jag vill göra den.
De sa att jag kan söka in igen när jag jobbat några år och göra de två sista praktikerna. Det teoretiska är jag klar med.
Kommer det att fixa sig och kommer jag få jobb inom snar framtid?
Förresten min handledare accepterade att bli min referens.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Ja, det blev en chock när man kom hem... utmattad och utan sömn tillika ! Ja, det ÄR segt.. och det blir att fortsätta kämpa ett bra tag till... du gör rätt som tar tag i det.. att ändra ett redan satt betyg.. det känns verkligen inte okey... styrkekram
Esmaralda

24 Veronica i Barcelona:

skriven

Så hemskt att uppleva detta med MG. Vet hur det känns när ens älskade vovve blir sjuk. Hoppas veterinären hittar vad som är fel. Kramar!!

Svar: Ja fy så jobbigt.. nu är jag livrädd att det ska hända igen... känns som lång tid till den 24-e när han ska utredas.... jag håller alla tummar att det är behandlingsbart.. kram :)
Esmaralda

25 Liten C:

skriven

Å stackars mannbonne 😫😔..
förstår din oro ..
Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt 🙏, håller tummar !
Han är verkligen fin på alla sätt P..
Han verkar gilla mig.
Ska jag träffa honom igen?
Kram

Svar: Tack och ja, det ser ut som om ni träffas igen... kram
Esmaralda

26 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han och jag kommer att umgås med varandra mer? Åker vi på någon semester ihop? Kram

27 Skorpan:

skriven

Välkommen hem!
Inte något vidare att vara tvungen i åka med MG till djursjukhuset, det första att göra då du kommer hem. Vi tror på att de får reda på vad det kan vara!

Hade en sån härlig dröm, det var nån slags get together med gamla kompisar, kände ont en enda ;), där det sen fanns mån karl med som jag hade vurmat för. Det berättade jag där o också att han hade varit intresserad av en annan o inte sett mig alls. Då såg han mig o vi kysstes länge o väl o det kändes så härligt... Hade inte alls velat vakna upp ur den drömmen, så verklig den kändes :). Kanske inte konstigt att jag drömmer om sånt, inget händer ju på den fronten, tyvärr...

Här är det kanske lugnet före stormen o jag tar tillfället i akt o tar det lugnare, bra eller inte, ja det visar sig nog snart...
Kram Skorpan

Svar: Du drömmer om vad du behöver i livet.. och det kommer.. den saken är klar.. kram
Esmaralda

28 litenfjäril*:

skriven

De lät inge kul alls, får hoppas undersökningen ger något sen. Kan det kanske vara epilepsi han har? Eftersom det bara händer ibland och han blir så borta en stund..

En fråga.. På tal om gårdagens inlägg och dumpa vänner.. Är det läge att göra upp med J? Hon har inte svarat mig senaste månaden och hennes julhälsning var lite märklig.. Vill inte vara påflugen eller stressa henne men ja.. Jag har ju ingen aning vad som händer å känns lite som J ger mig kalla handen och istället för att säga som.det är så låter hon allt rinna ut i sanden vilket känns jävligt trist om det är så men vet inte..
kan du vara behjälplig på något vis? Ge mig lite klarhet i saken eller något råd kanske.. Finns det något jag kan göra eller säga eller är det vad det är?

Tack på förhand och ha en fin dag 🌷

Svar: Man trodde inte det var epilepsi... han reagerade inte riktigt så... nervöst är det.... kanske du ska ligga lågt med J... låt henne ta initiativ och då kan du känna in mer exakt hur du vill ha det.. kram
Esmaralda

29 Helena Ir:

skriven

Oj,stackars dig..att mötas av detta! Konstigt det där som händer Mannabonne..och så släpper det bara..huxflux..det låter ju som något neurologiskt..tänker på epilepsi..gör jag.
Men det får dom säkert fram vad det må vara.Bra att ni har en tid..relativt snart! Lille mannen!

Du får ta det lite lugnt..så här i början hemma..sömnen är ju så viktig!

Vad tror du om mannen..som jag pratade med idag..tyckte han att jag var för påflugen? Han såg inte bara bra ut..tyckte ju att jag kände igen honom..Jag som inte är så intresserad av sport..fick veta att han var en Os-tränare..för..minns inte :)
Jag har ju lite svårt att vara tyst ibland..

Fick göra en god gärning på hemvägen också..till folk som hade fel på bilen..och ingen fungerande mobil..borde jämna ut sig..att jag snackar så mycket.. :) De var glada :)

Puss på nosen till MG
Kram :)

Svar: Ja jag tror också att det är neurologiskt... det känns så.,.. hoppas bara det är något behandlingsbart !! Mannen du pratade med idag har tänkt på dig flera gånger med ett leende på läpparna ! Klart de var glada som fick din hjälp... MG pussas tillbax :) kram
Esmaralda

30 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es och välkommen hem!
Nämen stackars lilla MG! 😱 Jag hoppas inte det är någon fara med honom. Ska be och hålla tummarna för honom!

Något jag undrar ärvom du ser om jag får en ny praktik plats före eller efter påsk? Vilket lutar det mest åt? Kommer jag att trivas? Tusen tack i förhand! Kram 🐷

Svar: Tack för omtanke ! Ny praktik kommer men bli inte förvånad om drar till efter påsk.. kram :)
Esmaralda

31 Moj:

skriven

Hej Ez!
Jag har lämnat min cv och personlig brev till två apotek. Kommer de att höra av sig nån av dem?kram Moj

32 Anna.L:

skriven

Åh, stackars MG och dig! Kan bara skicka massa krya och lycka till! 💗

Ser du om min musik kommer uppskattas ifall jag visar den för flera, ex. V och C?

Bör jag sprida min musik och demo osv, med bekanta för att nå ut eller kommer det lösa sig att bara låta det vara en mer hemlig hobby?

Vill ju i framtiden kunna jobba mer proffesionellt och lära mig studio teknik med mera.

Kram!

Svar: Tack för din omtanke. Bara sprid du din musik.. den är underbar och fler behöver då höra... kram :)
Esmaralda

33 Dunegull:

skriven

Stackares söta nosen!
Håller tummarna att allt löser sig!
Kram

Svar: Tack snälla.. kram :)
Esmaralda

34 Jessica:

skriven

Es,
Kommer han ta kontakt med mig snart?
Jag älskar han såå mycket, jag önskar bara att vi kunde lära känna varandra mer.
Ser du vad han känner för mig?
Och kommer han ta kontakt med mig?
Kram

35 Hjälplös! Ghostwriter:

skriven

Det känns som jag är tillbaka på ruta ett igen och det gör mig frustrerad för det finns ingen som väljer att hjälpa mig! Jag kan omöjligen göra allt själv och jag har ju rättigheter - ändå sitter jag här hjälplös och fattig. Urfattig och kan inte ens ta mig till jobben. Hur ska jag då lyckas? Inget går runt, bara problemen.

Dom lovar att man ska få hjälp men när det väl gäller så svarar dom inte ens. Vad ska jag göra? Jag är trött på att ingen vill hjälpa till! Ska jag behöva ta lån efter lån och sen sitta där som en ung låntagare med skulder för hela livet...



Kram

36 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,

Borde jag lämna nuvarande jobb och försöka hitta något annat eller ska jag vara kvar och hoppas på att situationen ändras?

37 Fanny2:

skriven

Håller tummarna för MG. 💜

Kram

Svar: Tack så snällt av dej.. kram
Esmaralda

38 Jennie:

skriven

Hej. Förstår att du är orolig! Hoppas lilla Mannabonne kryar på sig och att man hittar vad som kan vara fel. Ovissheten är värst.

Fina Esmaralda, hur stor chans är det att det dyker upp någon på hemmaplan? Har inte riktigt möjlighet att resa utomlands. Kram

Svar: Ja det är jobbigt när man inte vet vad det är.... man inbillar jag allt och alltid det värsta ! Chansen att något dyker upp på hemmaplan är runt 70 %.. kram
Esmaralda

39 Milla:

skriven

Hej, inte kul med djur som är sjuka. Katten min kompis har, har klädaffärer, vad kan det vara, varit hos veterinären många ggr. Kan det vara fodret tror du?

40 Hej.:

skriven

Aj då stackarn hoppas att felet kan hittas så att han få hjälp.
Funderar från och till på om jag ska läsa till förskollärare eller barnskötare är detta något om du ser skulle passa mig.

Svar: Tack.. ja jag hoppas de hittar felet.... klart du ska läsa... du behöver ta dig ett steg vidare.. låt det bara mogna först så du vet vad du vill arbeta med.. kram
Esmaralda

41 Pia1:

skriven

Åh nej lilla MG 😥 här tätnar mystiken, tror att mejlet jag skickade mitt i natten ändrade doktorns sätt att se på fallet. Hoppas jag, han jobbar med NÅGOT iallafall...

Svar: Ja det är så tungt när djuren blir sjuka !! Jag tror att doktorn tog till sig ditt mail på rätt sätt.. kram
Esmaralda

42 F:

skriven


Är orolig för min vän, kommer det ordna sig mellan henne o hennes man?

43 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Så skönt att ni har fått en tid till veterinären, håller tummarna för er hund!☺️

Jag undrar, kommer jag och tjejen att träffas ute eller är det inom social medier som Facebook som vi kommer att få kontakt med varandra? ☺️

Kram

Svar: Tack så snällt av dej !! Till 80 % blir det ute o alltså är chansen att ni möts genom sociala medier 20 %.. kram
Esmaralda

44 Höstlöv:

skriven

Stackars lilla MBG!
Hoppas vet hittar vad det är och att det inte är något farligt.
Imponerad av er prestation att ta er till djursjukhuset direkt efter resan! (Är nog bara småbarnsföräldrar och djurägare som klarar sånt.)
Styrkevov till er.

Svar: Tack för din tanke... ja att ha djur är som att ha småbarn... man gör det man måste och tänker på sig själv i sista hand :) Kram :)
Esmaralda

45 Mikaela :

skriven

Hej !

Snälla Esmersldra ... ser du om vi kommer flytta till eget hus snart ? Alltså riktigt snart? Kommer vi kunna slippa bo länge hos pappa? Snälla ser du något? Just nu är det helt tomt på hus och jag vill vidare i mitt liv och slippa bo där. Kram

46 Lydia💕:

skriven

Va tråkigt med vovven hoppas allt går bra med honom nu
När släpper allt för mig och undrar om det är något att ha med honom jag har kontakt med
Lydia💕

Svar: Tack för din hälsning... känns faktiskt som om du vinner på att gå vidare... kram
Esmaralda

47 Undran:

skriven

Men stakaren:(Händer det när ni reser bort bara eller blir han dålig ändå?

undrar en sak?
Jag känner att jag börjat få ont i lederna nu som kommer och går?Det har jag inte haft tidigare och jag är ung. Ser du något allvarligt eller någon varning för mig?I övrigt känner jag mig pigg och frisk tränar osv.
kram

Svar: Det har hänt en kväll när vi bara satt och såg TV så det har inte att göra med att han blir uppjagad... jag ser ingenting allvarligt med din hälsa men du bör absolut genomgå en undersökning för att utesluta ledsjukdomar.. kram
Esmaralda

48 Irena :

skriven

Hej Es!
Åhh stackars lille MG❤Vet hur det känns när dom 4 fota är sjuka. Hoppas på snabb bättring o att det inte är ngt neurologiskt! Sänder allt fint jag kan till Fina MG❤❤
Var på en date med en ny kille häromdagen, det var trevligt. Kommer han höra av sig till mig igen?
Kram o pussa MG

Svar: Tack ska du ha.. ja man blir så himla orolig! Killen gillade dig och det finns chans att ni ses igen.. runt 60 % kram :)
Esmaralda

49 Mwk:

skriven

Oj. Det är jobbigt när ens nära blir krassliga på ett eller annat sätt. Oavsett de har två eller fyra ben. Hoppas det nu blir lugnt fram till den 24!!

Jag undrar om han tappat sugen en på oss eller är det Jag?

Mvh Mwk

Svar: Exakt så är det !! Jag håller alla tummar här. Lite av sugen kan vara tappad så ta ett snack om det hela.. kram
Esmaralda

50 Browallia:

skriven

Oj vad obehagligt med MG.😕 Kramar till er båda två ❤️

Svar: Jättetack.. det behöver vi båda.. kram tillbax :)
Esmaralda

51 Mikael:

skriven

Hade ni varit borta några i samband med när det hände sist? Kanske blir uppspelt eller stressad när det inträffar, ifall det händer när du/ni varit borta några dagar.


Kram
Mikael

Svar: Veterinären undrade detsamma men sist det hände var en vanlig kväll när vi såg på TV i godan ro så något sådant samband kan jag inte se.. kram
Esmaralda

52 G.S.H:

skriven

Oj, vilket välkomnande du har fått!

Es, ser du om jag antingen kommer plugga vidare efter examen, eller om jag kommer att jobba? Funderat på det nu ett bra tag och jag vet inte riktigt vad jag vill, jag brukar sällan ha problem med att besluta mig för något, men nu när det ändå är 1 år kvar så måste jag ju bestämma mig snart.

Kram, både till dig och Mannabonne Glenn :)

Svar: Tack för hälsning... du kommer plugga vidare.. helt klart... jag är dock mer osäker på om det blir en arbetsperiod emellan för dig eller inte...kram :)
Esmaralda

53 Camilla:

skriven

välkommen hem iallafall, fastän stackars MG, hoppas han inte har nåt allvarligt, den gullhunden <3
Varit trevligt att följa med era strapatser igen en gång, tack! Kram

Svar: Tack för din hälsning.. kram )
Esmaralda

54 Smöla:

skriven

Vad är det för ande i min väns hus? Hennes dotter vågar inte sova alls på natten i hennes rum.

55 Anonym denna gång :

skriven

Ifall du inte svarar på min första kommentar så måste jag prova igen. Jag ser ingen utväg. Jag är livrädd för jag vill inte hamna på gatan eller förlora mitt egna hem. Jag trodde det skulle bli bra men det verkar snarare bli sämre. Jag har saker på gång men det hjälper inte krisen som är nu!


Kram

56 en_mormor:):

skriven

Es !

Tycker jag känner igen detta. Hade för många år sen en schabrador som började uppföra sig förvirrat. Efter en hel del rundor där de trodde att han ev hade valpsjuka trots vacc, inget syntes på borreliatestet heller. Så gjordes det ett ryggmärgsprov på honom på djursjukhuset i Hbg. Där upptäcktes det att han hade både hjärnhinne OCH hjärninflammation. Stora mängder cortison o antibiotika fick han flera ggr/dag.

Hans beteende liknade mul o klövsjuka med skakningar i kroppen. Han fick epelepsianfall o kunde inte böja ner huvudet o dricka ur vattenskålen utan att mer el mindre rasa ihop.
Han "fliecatchade" också o jag vågade tillsist inte ha honom i närheten av barnen. Jacko´s tillstånd gick upponer o ibland va han helt normal. Reagerar MG annorlunda när ni klappar honom på huvudet ?

Dustar gohealing till honom!

STOOOR KRAM !

Svar: Tack för ditt engagemang.. han reagerar inte alls när man klappar honom på huvudet.. han går omkring som i dimma.. står och tittar rakt in i väggen... vänder huvudet i konstig vinkel... och det kan vara i flera timmar.. precis som om han inte riktigt vet var han är.... ingen aggression alls .....sen släpper det.... första gången var för två år sedan o sen dess har han fått totalt 4 av dessa "anfall"... kram
Esmaralda

57 Undran:

skriven

Jaha ok, stakaren hoppas han mår bra snart<3
Tack snälla för svaret Es. Jag har ju haft reumatism sedan liten men den har gått bort sedan många år. Det sägs att den kan komma tillbaks när jag blir äldre. Men jag äter inga mediciner det känns bara som lite träningsvärk som strålar ut i armar och ben som kommer och går.Jag äter sällan kött men skall kolla om det är järnbrist med.
kram:)

Svar: Ja kolla upp dig.. det är viktigt.. kram :)
Esmaralda

58 Miltons Mamma:

skriven

Åh lilla MG.
Tänker oxå neurologiskt. Nerv i kläm eller ngt. Hoppas att det inte är något allvarligt 💚
Kjam

Svar: Jag håller tummarna att det inte ska vara allvarligt.. kram
Esmaralda

59 Undran:

skriven

Välkommen hem föresten:)

60 Miltons Mamma:

skriven

Funderar på Borrelia. Beteendet. Jag kn vara ute och cykla men..... 🤔
Kjam kjam

Svar: Ja, det kan det kanske vara... jag har googlat och tycker han har massor av olika sjukdomar.. svårt att särskilja dem.. kram
Esmaralda

61 Moj:

skriven

Hej Ez!
Jag har lämnat min cv och personlig brev till två apotek. Kommer de att höra av sig nån av dem?kram Moj

62 Elisa:

skriven

Hej!
Kan jag ha rätt i min misstanke om dendär killen? Samt finns det andra? Eller är jag bara paranoid..
Kram

63 Helena Ir:

skriven

Ja,det hoppas jag också..vi bestämmer det!

Stor kram <3

64 Elisa:

skriven

Hej!
Denhär kursen känns lite jobbig, ser det ut att vara värt att gå den ändå?
Kram

65 Anki:

skriven

Hej Esmeralda!
Välkommen hem, tråkigt att höra om MG 💕 Hoppas han blir bättre snar! 💕

Jag undrar nu om min hjärtas önskan blir uppfylld. Finns en person mitt hjärta slår extra extra slag för, är han den rätta? Är han på väg in i mitt liv nu? Jag har en fjärilsfylld kropp dygnet runt med glädjerus!! 💕

Kram!!

Svar: Tack för hälsning... den du tänker på kan vara den rätte och det kommer du veta väldigt snart.. händer inget åt rätt håll.. då går du vidare och det var inte.. kram :)
Esmaralda

66 ChrilleG:

skriven

Fy vad det är tråkigt när operationer ska genomföras :( Två av mina pappas hundar ska opereras på måndag och varje gång dom ska till veterinären så gör det lite ont i Magen.
Fråga, min flickvän har tagit avstånd från mig och jag undrar vad som händer i hennes huvud när hon inte säger mycket till mig. Behöver jag oroa mig?

Kram och kärlek till dig!

Svar: Ja det är så jobbigt och tungt när djuren blir sjuka... ! Det verkar som om hon funderar över hur hon vill ha det i relationen... prata ut med henne.. det är det bästa... det ser ut som om det så småningom finns en annan tjej vid din sida.. kram
Esmaralda

67 Lollipop:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas du landat där hemma nu efter resan. Myst ner dig och vilat upp dig. Jag själv börjar lämna mig sjuk.

Ser det ut som om de kommer att fortsätta att umgås och bli ännu tajtare?
Kram

68 Makaon:

skriven

Välkomna hem igen, hoppas att mg blir bättre.

Svar: Tack så mycket.. kram :)
Esmaralda

69 Anna:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser en riktig kärlek ut att vara påväg in i mitt liv? Sker det inom 1 år att jag är i en fullständig stabil relation?
Kram

70 Skorpan:

skriven

Tack Es.
Jag längtar så, förlorar kanske snart förståndet 😱. Jämmer o elände..
Kram Skorpan

71 <3:

skriven

Godkväll kära Es blev årets första semla i vinterkylan.Mums. Hoppas att MG är piggare nu och får något extra gott till middag.Kan det bli en givande träff imorrn och bra jobbråd? Känns som R gillar mig och flörtar lite men inte på ett dåligt sätt.
Kram


Svar: Tack.... ja det känns som om R gillar dig.. kram
Esmaralda

72 Linda:

skriven

Hej!

Nu var det ett tag sen jag fick din läsning och mycket har hänt sedan dess.
Jag har tex sökt ett jobb i Italien som jag gärna vill ha och undrar då såklart- Kommer jag få det och kommer det vara bra för mig?

Kramar till dig och MG <3

73 Edit Love:

skriven

Hej Esmaralda.
Är den mannen intresserad utav mig ?kommer han att visa det? Kommer vi att umgås framöver?
Kram

74 Mikael:

skriven

Google är bästa vän, googla på engelska symtom och MG's ras

Kram
Mikael

Svar: Det har jag gjort och nu tycker jag att han lider massa dödliga sjukdomar... :( kram
Esmaralda

75 F:

skriven


Är orolig för min vän, kommer det ordna sig mellan henne o hennes man?

76 Agnes:

skriven

Skickar en stor kram till er alla!

Återkommer med en undran en annan dag, tycker inte att det passar så bra nu med tanke på hur det är med Herr Fralla!

kram!

Svar: Tack snälla Agnes !! Kram från oss !!
Esmaralda

77 Skorpan:

skriven

Helena Ir, wow, you go girl!! En karl, mm..
Kram Skorpan

78 Lillan:

skriven

Hej. Hoppas att hunden mår bättre nu. Jag undrar om min man och jag kommer att hitta tillbaka till varandra igen? /förkrossad

Svar: Tack... och det känns som om ni går åt olika håll.. i alla fall på sikt.. kram
Esmaralda

79 Boudica:

skriven

Ojdå stackars MG! Hoppas det är något botligt! Men främst hoppas att det bara är "hämnas på föräldrar att de åkte bort utan honom" ;)
Påminner lite om min hund, som nu är i alltet sen många år tillbaks, hon hade ibland nå epilepsiliknande krampaktiga attacker ibland, vet inte riktigt vad det var, var nog för ung för att få veta!
Men nu mår hon mycket bättre, inga krämpor från ena å andra.

Skickade in min hemtenta igår, hoppas jag får godkänt nu, upprepades lugnande "godkänt" i huvudet, och försökte skicka sådan energi med tentan. Bara hålla tummarna nu! För jag hoppas verkligen på att bli godkänd.
Fick även ta tillmed våld igår, för att dela en spagettipumpa! Visste inte de var så svåra att dela på! Och det resulterade i att jag drömde inatt att jag skickad in heemtentan men inte svarat färdigt på en fråga som hade något att göra med pumpan! Så hade ångest hela drömmande natten över det! Vad min dag kan påverka mina drömmar!

med tanke på gårdagens ämne, mina vänner har glidit ifrån, jag har tappat kontakten med de närmaste, dels lite pga mig, men nog inte helt. Ser det ut som om jag kommer återuppta kontakten för nära vänskap med nån av de tre som jag räknade som nära en gång i tiden? Eller kommer jag ingå i ett nytt gäng vänner snart?

Välkomna hem förressten! Hoppas nui vilat ut er ;)

KRAM!

80 W:

skriven

Lille hjärtat då, jag hoppas verkligen att MG kan få behandling så han blir kry igen. Usch, det är jobbigt med sjuka djur och det värker i hjärtat på en själv när man ser dem.

Jag håller tummarna för hjärtegullet.

Kram och särskilt till MG

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

81 💕:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han gilla mig?
Kram

82 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns de någon chans att jag kommer att följa med på resan med honom?
Ser du om vi kommer att umgås med varandra igen?
Kram

83 Signe:

skriven

Lilla vovven! Ja, fy så orolig man blir för sina små håriga vänner. Hoppas det bara är ngt tillfälligt.

Önskar dig varmt välkommen hem från NY och Kitano! Tack f dina rapporter. Däremot otäckt att höra om de grå. Måtte jag slippa möta någon.

Fick idag tips om att hypnos och ev regression skulle kunna bättra min rygg så att jag ev kan slippa operation? Vad tror du? Känner mig inte helt övertygad... värt att pröva, eller den blir sv ändå?

Krya på Glennan och sov i kapp så gott💕

84 Hedwig:

skriven

Hej!
Hoppas också verkligen att Mannabonne blir helt frisk igen! Om detta bara händer då och då skulle jag dock vara försiktig med att ge honom mediciner som han ska äta hela tiden för hos djur verkar de ge ännu större biverkningar än hos människor (är i alla fall min erfarenhet). Kanske är det något ärftligt och skulle du kontakta hunduppfödaren? Jag håller tummarna för er!

85 Maria:

skriven

Hej!
Välkomna hem igen, jobbigt det här med lille gubben! Hoppas ni får reda på vad det är, kanske nått som går att bota? Puss till mg💕💕nu känns det bättre här, tar det lugnt som du sa, känner en större trygghet. Har lite problem att lita på män sen innan. Jag behöver lära mig jag med om förhållanden inte bara de jag träffar hihi som jag tyckt innan ☺️😍nå det kurar väl åt att Freddan o jag blir sambos nu i vår? Eller var tror du?
Kram ❤️

86 PiaS:

skriven

Hej Es,

Välkommen hem, men så tråkigt med MG. Hoppas allt går bra 🐶❤️.

Kram Pia

87 Tingeling:

skriven

Men lilla gubben då! 😕 hoppas man kommer på vad det är. 24:e är olidligt långt framåt. Att googla symtom är farligt.....

Välkommen hem i alla fall!

Kram!

88 Emma:

skriven

Hej! Är förälskad i en kille på jobbet. Han är en blyg datakille så svårt att se vad han känner. Vad känner H för mig?

Kram

89 Höstlöv:

skriven

Hejigen
Utgår från att veterinären undersökt öronen ordentligt så inget ligger o trycker där.
Nu börjar ju inflammationstiderna för många djur. mer pollen ändrat väder/luft etc.
Tänkte nämna det eftersom sånt lätt kan missas.

90 F:

skriven

Vem är det som påverkat mig negativt isåfall? Fick till mig att det är en person som hälsar på ifrån andra sidan som påverkar mig negativt.

91 Nettan:

skriven

Hoppas MG mår bättre o du?

92 Jullis:

skriven

Hej es,

Jag vill bara bara skriva för att visa stöd för MG. Det låter precis som efterskalvet av epilepsi. Vår lilla fick ju det i oktober, den värsta sorten. Grand mal kluster. Det är fruktansvärt när djuren inte är sig själva. Man är ju villig att göra precis vad som helst för dem. Skickar allt ljus och kärlek till MG och till dig.

P.s, det finns en jättebra grupp på Facebook för hundar med epilepsi. Har fått mycket information, stöd och svar som veterinär inte kunnat ge.

Stor kram

Svar: Tack för din omtanke.. veterinären tror inte det är epilepsi men i veckan som kommer ska han på en grundlig neurologisk undersökning... kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: