Utanför komfortzonen....

 

Har du tid över och känner att du vill vara till lite  samhällsnytta? Då kan du söka via volontärbyrån:

https://www.volontarbyran.org/alla-uppdrag

 

 

Eller gillar du livet på landet och vill ha mer av den varan så kan  du jobba 6 timmar om dagen för fri kost och logi på ekologiska lantbruk både i Sverige och utomlands :

www. wwoof.org

 

 

Man kan jobba på kibbutz i Israel  och oavsett ålder. En väninna till min mamma var iväg och jobbade ett halvår och trivdes så bra att hon åkte tillbaka för ett nytt halvår. Hon var fyllda 70 år.. så tänk inte ålder. Ingen är för fel eller för gammal för att volontärjobba!

http://www.utlandsjobb.nu/jobba-pa-kibbutz

 

Vill man skapa förändring i sitt liv och göra något radikalt annorlunda mot vad man brukar.. då finns alla möjligheter

 

 

Det finns säkert massor av annat man kan hitta på… tipsa gärna !!

 

Kram & kärlek

1 Tingeling:

skriven

Där finns allt tror jag och alla organisationer.

Sen beror det på vad man har för yrke, är man lärare, förskollärare, sjuksköterska, läkare till exempel så kan man också söka jobb vart man vill i världen. Och vill man inte jobba med människor kan man jobba med djur. Man kan också söka till reseledare via ving eller något annat resebolag och kommer man in får man gå kurs/utbildning via dem och sen jobba en sommar nånstans i världen. Sen finns det speciella utlandsjobb som arbetsförmedlingen har för yngre, upp till 25 år tror jag, om man vill jobba i ett annat nordiskt land. Man kan åka på språkresa, det är inte bara ungdomar som åker utan finns för 30+ och 50+.

Om jag vill jobba utomlands? Ja! 😁 Jag har längtat och letat allt möjligt i flera års tid och var på väg när jag var yngre, men kom aldrig iväg.... Och nu tittar jag ibland också. Och försöker komma på hur jag ska göra som ensamstående med det.

Kram!

Svar: Och det går att lösa.. om bara den rätta viljan och motivationen finns.,... kram :)
Esmaralda

2 Mikael:

skriven

Bra det där, med ett svenskt pass kan man åka nästan vart som helst.

Kram
Mikael

3 Jossan :

skriven

God morgon!

Jag kom faktiskt ur min komfortzon när jag åkte till USA själv. Men även när jag började träna på gymmet själv. Men nu börjar jag bli lite trött för det är snart 3 veckor sen jag börja träna men inget händer... tydligen tar det typ 5 månader... nu ska man bara hålla det uppe...

Nä får bli klar så jag kan ta mig till jobbet!

Inatt drömde jag om J. Jag undrar lite om vi kommer ses eller höras igen?

Kram

Svar: Exakt... det är så nyttigt att göra saker och ting som ger god energi ! Ge dig inte med tränandet...resultat kommer.. kram
Esmaralda

4 Sus:

skriven

Hej
Kul att komma i väg...
Bra att det inte beror på ålder....
Love sus

5 Skorpan:

skriven

Vilka bra tips, undrar om det finns någon liknande byrå här? Jag kunde tänka mig att åka till nån vingård o jobba ;). I tiderna kollade jag faktiskt upp nån trädgård i norra England o den lät intresant, inte bara trädgårdskobb också annat jobb fanns att utföra. Undrar om de skulle ta emot hela vår familj? Ingen dum ide’ alls att göra nåt annat.. Tips har jag inga.

Återigen vaknar jag under vargtimmen o kan inte somna om. Idag åker jag lite senare till jobbet då räkenskaperna ska gås igenom ikväll på ett möte. Undrar vad det mötet för med sig, bannor? Sen är hälften av kvällsmötena avklarade i alla fall... O låt det snart komma nåt som piggar upp mig, syns det något sådant Es? Imorgon första träningen med pt:n, får se hur det blir :).

Kanske jetlaggen äntligen släppt taget om dig Es o du fungerar normalt igen :).
Kram Skorpan

Svar: Ja något som piggar upp bör komma snart.... kram :)
Esmaralda

6 Michaela:

skriven

. Mitt hjärta säger samma sak hela tiden och det är att jag vill bort från Stockholm. Har velat det i några år nu. Vill bo i en mindre stad nära till naturen. Behöver ny miljö och träffa nya människor. Få pröva mina vingar. Var lycklig i Småland med honom och planen var att söka jobb på sjukhuset i Jönköping som var mysigt när jag var där och kollade läget. Men nu är jag ju ensam så vet inte vad jag skall göra. Jag dras fortfarande ner dit dock *suck*

Det är så mkt snö ute så vet inte hur jag skall komma utanför dörren :) Kram

Svar: Det börjar bli dags och du kommer göra flytten... kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

7 Varis:

skriven

God morgon Ez o vänner!
Tack för bra tips men finns de några som tar emot volontärer som har barn?
Som ensamstående är det annars lite svårt för mig.
O ja jag skulle mer än gärna åka iväg på något sådant :)

Nu till min fråga. Jag tappade helt min motivation gällande hälsan. Alla kilon är på väg tillbad igen o nej nej nej de vill jag ej.
Kommer jag lyckas vända detta till mitt bästa hälsoår? Jag tänkte satsa på powerwalks o hälsosammare mat 🙏

Kram

Svar: Ja, förr kunde man i alla fall ofta ta barnen med... jag släpade med mina ungar en gång i tiden på nåt uppdrag utomlands och det fanns dagis ordnat.. ungarna hade jättekul! Bra att du satsar på nyttigt i år.. kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Tål att tänkas på.
Såg en kille på stan igår som jag och mina kompisar spanat lite på.J G ? Är han singeln. Lite nyfiken bara. Tänkte nästan heja på honom men gjorde inte det 🙊
Kram

9 Bj:

skriven

Aupair i utlandet är ju en bra och rolig utmaning.
Min tillkommande har han uniform i sitt yrke? Kram

10 Dunegull:

skriven

Hur ser du på Sveriges utveckling? Tror du det vänder eller kan de gå så långt som till ett inbördeskrig om några år?

11 CA:

skriven

Hej
Anmälde mig på ett volontäruppdrag, verkar kul.
Det var också intressant med att arbeta på en ekologisk farm eller liknande. Ska kolla in detta i Portugal, tror inte jag kommer iväg iår eftersom jag behöver fokusera på att ha råd med Hawaii.
Tror att det skulle passa mig med hästar eller frukt och bär trädgård.
Superbra tips tusen tack.
Kram

Svar: Ja jag tror också det skulle passa dig jättebra.. kram :)
Esmaralda

12 Linnean 🌸:

skriven

Morning!
Bra förslag! Varför inte hjälpa äldre ensamma människor? Det finns så många som inte får hjälp med enkla små saker som de inte klarar. Eller bara behöver få prata lite. Själv har jag gått för Röda Korset på akuten här i stan. Gick på kir, medicin och ortoped akuten. Där händer det mycket hela tiden! Och man behövs! Lovar att en kopp kaff och en ostmacka kan vara ren magi! Där låg människor som inte fått något att äta på åtskilliga timmar och blev så glada av några ord och en slurk kaffe. Ja, de som nu fick äta förstås! Och nej, det var inte så blodigt 😉
Värst var väl ortopeden där man kunde få se otäcka saker. Men det gav väldigt mycket att ge där! Tyvärr, orkar jag inte själv nu. Men på akuten är det inte en enda lugn stund! Intressant och ”roligt” och det känns så bra att kunna hjälpa så mycket med så lite.
Tack för gårdagens svar!! Det glädjer mig! Och jag hade inga hål! Åtta år utan hål! Jiippii!
Nu är det dags för lite jobb. Liknande akutjobbet men helt utan den tacksamhet man möttes av där...här är det typ motsatsen! 🤔😏 Önskar er en glad onsdag! Kram 💖
/Linnean 🌸


Svar: Vilket bra tips !!! Kram :)
Esmaralda

13 Zuzeee87:

skriven

Hej

E det något jag borde oroa mig för ang mina ögon?

Kram

14 Fanny2:

skriven

Den dagen när jag har ekonomiska förutsättningar för det så vill jag bli volontär. Katthem, hjälpa människor eller andra djur tycker jag verkar kul.

Es, jag har en konstig känsla av att P är tillbaka till jobbet delvis för att träffa mig. Kan det stämma?

Kram

15 Fanny2:

skriven

Den dagen när jag har ekonomiska förutsättningar för det så vill jag bli volontär. Katthem, hjälpa människor eller andra djur tycker jag verkar kul.

Es, jag har en konstig känsla av att P är tillbaka till jobbet delvis för att träffa mig. Kan det stämma?

Kram

16 Rosa:

skriven

Tänk om jag inte varit så feg när jag var ung...... jobba på gård, vad härligt!
Nu är det ju svårt att dra iväg på sånt när man har barn och behöver en fast inkomst.
Men om jag tar en sista minuten med min dejt, blir det Bra? Det är ju iallafall att få komma iväg lite även om vi inte känner varann så väl än... Vi trivs ju ihop iallafall. Men varför är sexet så stelt? Kanske blir det Bra om vi reser iväg bort från allt här hemma och blir avslappnade tillsammans? Blir en resa Bra?
Kram Es och alla andra

Svar: En resa kan bli bra.. då kommer ni varann nära och du vet sedan om han är vad du vill ha eller inte.. sexet kommer mjukas upp.. kram :)
Esmaralda

17 Tildis:

skriven

Ja du, vet inte riktigt om jag är där ännu men jag tror nog helt säkert att jag lär göra något drastiskt en vacker dag. Jobbet som jag sökte, finns det en möjlighet att de kontaktar mig angående det? Kram

Svar: Du kommer göra sådant som är speciellt och det gör dig gott... finns en chans på jobbet.. kanske inte så stor men den finns. .kram
Esmaralda

18 55:

skriven

Bra tips. Ez känner du om mina resa med söner blir av i år eller nästa år. Och blir den bra

19 H:

skriven

Hur ska jag bli av med dessa spöken som vägrar lämna mig ifred? Saker som att bränna salvia, meditera och visualisera att man är skyddad av ljus och allt sånt hjälper inte. Har varit till flera mediala som sagt att jag är medial, har många andar runt mig och att 'jag måste hitta min inre styrka' och andra vaga saker som verkligen inte hjälper. Dom håller på varje dag, hela dagen, från att jag vaknar till att jag somnar. Livet är verkligen inte roligt mer. Det är otroligt påfrestande och min hälsa har bara farit rakt neråt tack vare detta, som hållit på i lite över ett halvår.
Kram

Svar: Strunta i allt andligt och var rejält aktiv med allt annat världsligt... tänk inte ens i andliga banor.. strunt i spökena som inte gör varken dig eller någon annan illa.. och om du inte ger dem näring genom tankar och engagemang.. så kommer de att försvinna.. kram
Esmaralda

20 55:

skriven

Bra tips. Ez känner du om mina resa med söner blir av i år eller nästa år. Och blir den bra

Svar: Den blir av fast jag ser inte riktigt när och den blir bra.. kram
Esmaralda

21 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för tipset.

Jag tänkte på häromdagen när du pratade om projiceringar, jag har ett beteende jag jag har sett att jag upprepar och det är att när jag dejtar någon, det har blivit så ett par gånger, att jag träffar en kille som det känns bra med tiden går och allt är osäkert tills jag känner att den killen verkligen börjar bli fäst i mig då börjar jag tro att jag inte har några känslor kvar. Jag går inte all in i relationen och ger inte allt då. När jag sedan gjort slut och den andra personen går vidare så kommer känslorna upp till ytan och jag har känt mig helt förtvivlad. Vill bara ha den personen, känns som att den är den rätta. Men då är allt försent.
Vad är detta för beteende hos mig? Vad kan jag göra för att bryta det?
Kram

22 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

23 Smöla:

skriven

Jag skriver med en jättefin kille, han verkar så mysig och snäll. Blir de något mellan oss, är han min stora kärlek?

Svar: Träffa honom irl och du vet snabbt.. kram
Esmaralda

24 Erika:

skriven

Hej! Ser du några varningar kring min hälsa?

Svar: Nej, jag ser ingenting alarmerande alls.. kram
Esmaralda

25 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Coolt! Javisst det är bara ta för sig för den som vill.
Du har sett att kärleken är från annan stad men Sker mötet med en kärlek på min hemmaplan där jag bor nu? Att han är på besök i min stad och vi möts här?
Kram

Svar: Osäkert... det kan vara så men också så att du själv åker någonstans.. kram
Esmaralda

26 Skrållann:

skriven

Hej!
Att åka som volontär vore verkligen att komma utanför sin comfort zon och där är jag nog inte ännu.
Däremot vill min mamma åka utomlands med några av barnbarnen och jag följer gärna med. Redan till våren tänker hon...Ser det ut som att det blir en utlandssemester för oss?

Kram❤

Svar: Ja det finns stor chans att det blir så.. kram
Esmaralda

27 F:

skriven

Hej Esmaraldaz
Tror du G som är kompis med mitt ex vara intresserad utav mig? Har han tänkt på mig något sen han blev singel? Skulle vilja att han tog kontakt med mig isåfall. Tror du han gör det?
Kram

Svar: Känns som om det blir någon annan.. kram
Esmaralda

28 Saknar:

skriven

Hej Esmaralda.
Dröjer det länge innan jag kommer ha intimt umgänge med någon?
Kram

29 Smöla:

skriven

Träffar mitt ex någon snart? Jag vill att han ska göra det så han kan släppa mig fri..

30 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du en flytt för mig?
Kram

31 Anki med flock:

skriven

Godmorgon Es
Vilka bra förslag för de som har kropp och driv .
Härligt att kunna kombinera utlandsvistelse med liten plånbok !

Här har snön vräkt ner och glad är sonen som har varit ute och sladdat ...suck när blir de "vuxna" Han var naturligtvis "tvungen" att hjälpa en polare som åkt av vägen kl 02...och inte kunde jag sova inte...

Nu ut och skotta ...sonen körde naturligtvis sönder sin bil i natt..vattenpumpen gick..tur han kan låna mammas till jobbet...

Kram Anki med insnöad flock

Svar: Ja det är nåt särskilt det där med söner o bilar !! Hoppas ni kan gräva er ut.. kram :)
Esmaralda

32 Helena Ir:

skriven

Jag funderar och funderar..på de där jobben..

Igår träffade när jag var utanför tvättstugan..ute på vår parkeringsplats..då träffade jag en äldre engelsktalande man. Han vinkade till mig..och kom fram och visade en plånbok han hittat..han undrade om jag kände mannen som tappat den?
Och det gjorde jag ju tyvärr inte..jag rådde honom att lämna in den till polisen..eller titta också att titta i portarna över vilka som bor där. Kände mig lite stressad med tvättmaskiner fyllda av tvätt..och kunde inte tänka klarare än så.Jag kände mig inte helt tillfreds hur jag kunnat hjälpa..
Det händer mig ju lite då och då..att människor kommer till mig och frågar om hjälp. Kanske Universum vill säga mig något..eller så kanske det finns något i min aura?

Mycket snö har fallit..ljust och fint!
Men jag säger; Välkommen våren..skynda dig hit!

Ha det så bra! MG också!

Kram :)

Svar: Du har den auran som gör att människor känner sig bekväma i att kontakta dig.. kram :)
Esmaralda

33 Sher in:

skriven

Hej Es, Hur stor är chansen att jag möter honom i år? ser du något särskilt kring detta eller honom, vad som helst somjag kan ha med mig ❤️❤️ I min första seans för 6 år sedan såg du att det skulle ske inom ett par år, hur ser det ut nu?

Svar: Chansen är god.... det har verkligen dragit ut på tiden och det är himla trist.. kram :)
Esmaralda

34 Lilja:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han nöjd i nuvarande relation?
Ser de ut att få barn ihop?
Kram

35 Vv<3:

skriven

Es, jag har försökt och prata med honom och skriva nu till ardi. Han läser inte mina meddelande mer. Han sade innan att det var någon som hade hackat hans sida. Jag vet att det var han . Es. Kommer jag träffa ardi igen i kosovo ?
Jo det var en sak till. Du sade innan att jag skulle åka till österrike. När sker det?
Kram

36 Vv<3:

skriven

Es, jag har försökt och prata med honom och skriva nu till ardi. Han läser inte mina meddelande mer. Han sade innan att det var någon som hade hackat hans sida. Jag vet att det var han . Es. Kommer jag träffa ardi igen i kosovo ?
Jo det var en sak till. Du sade innan att jag skulle åka till österrike. När sker det?
Kram

37 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Dröjer det länge innan jag kommer ha intimt umgänge med någon ny?
Kram

38 Vv<3:

skriven

Es, jag har försökt och prata med honom och skriva nu till ardi. Han läser inte mina meddelande mer. Han sade innan att det var någon som hade hackat hans sida. Jag vet att det var han . Es. Kommer jag träffa ardi igen i kosovo ?
Jo det var en sak till. Du sade innan att jag skulle åka till österrike. När sker det?
Kram

39 Snö:

skriven

Härliga tips.. ut nu och våga!! När jag får tid blir pensionär, ska jag utföra volontärarbete.

Blir det någon date snart?! Snöar ju in här annars.. kram

Svar: Jodå, något bör dyka upp.. kram
Esmaralda

40 Lydia💕:

skriven

Känns det som jag är på rätt spår nu med allt och ska vi fortsätta och skriva och kommer det att bli en date med honom i februari när jag har flyttat ifrån huset och är fri vill veta om han är lika fin som han är när han skriver
Lydia💕

41 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Hoppas allt är bra med dig och MG? Med mig är det väl ganska bra. Har tänkt och börja göra färdigt två tavlor som jag har på börjat. Dem ena var en stramaljtavla som var ifrån min förra praktikplats och den andra var doptavlan till till systersonen. Blev aldrig något dop då syrran inte orkade ordna något och hon såg det inte som om något jätteviktigt då dom inte är så kyrkliga av sig. Själv tycker jag det är konstigt. Alla tycker ju som dom vill men jag anser att när man föds så döps man och när man dör är det begravning och gifter man sig så gör man det i kyrkan. Säkert något fel på mig! 🙈
Läste igår att de finns föresten något medel i svenska chips och att de är samma medel som framkallar cancer, tyvärr var det i mina favoritchips och dom har jag ätit av nyligen. Så nu är det bara att be till Gud och hoppas att man inte har fått cancer. Känns som allting framkallar cancer.

Jag undrar om du ser något inom praktiken för mig? Slutade till julen och nu går jag hemma. Hur stor chans ser du att de blir praktik inom den närmaste månaden? Ser du om den nya praktiken leder till jobb eller blir det mer praktik? Kommer det bli inom barnomsorgen och kommer jag trivas? Tusen tack för svar i förhand! Kram Zoey 💕

42 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Hoppas allt är bra med dig och MG? Med mig är det väl ganska bra. Har tänkt och börja göra färdigt två tavlor som jag har på börjat. Dem ena var en stramaljtavla som var ifrån min förra praktikplats och den andra var doptavlan till till systersonen. Blev aldrig något dop då syrran inte orkade ordna något och hon såg det inte som om något jätteviktigt då dom inte är så kyrkliga av sig. Själv tycker jag det är konstigt. Alla tycker ju som dom vill men jag anser att när man föds så döps man och när man dör är det begravning och gifter man sig så gör man det i kyrkan. Säkert något fel på mig! 🙈
Läste igår att de finns föresten något medel i svenska chips och att de är samma medel som framkallar cancer, tyvärr var det i mina favoritchips och dom har jag ätit av nyligen. Så nu är det bara att be till Gud och hoppas att man inte har fått cancer. Känns som allting framkallar cancer.

Jag undrar om du ser något inom praktiken för mig? Slutade till julen och nu går jag hemma. Hur stor chans ser du att de blir praktik inom den närmaste månaden? Ser du om den nya praktiken leder till jobb eller blir det mer praktik? Kommer det bli inom barnomsorgen och kommer jag trivas? Tusen tack för svar i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Nej, oroa dig inte över chipsen.. jag kan inte se att du får cancer av dem ! Praktiken bör komma snart.. kram
Esmaralda

43 ME07:

skriven

Hej,

kommer jag få något av de jobb jag sökt?

44 k:

skriven

Ser du om jag kommer att gifta mig mig med min sambo i framtiden och flytta utomlands med honom ?

Hänger barnen med ?

Kram

45 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Dröjer det länge innan jag kommer ha intimt umgänge med någon ny?
Kram

46 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda kan du se varför det blivit så kallt i min lägenhet varit så här i höst och vinter? Alltid tidigare varit en varm lägenhet. Känns som jag måste ringa bostadsrättsföreningen och klaga men drar mig för att vara gnällig och vicevärden ska säkert in och kolla temperaturen och vill inte ha honom och hans dåliga energi hos mig. Han gör så knäppa och elaka saker ibland. Vill han vara elak med flit mot mig ? Det känns faktiskt så. Tror inte bara det är jag i föreningen som tycker så om den mannen LB.
Kram
💗💗💗

47 Jonkan:

skriven

Inbillar jag mig eller finns det något mellan mig och J ?

48 k:

skriven

Funderar mer o mer på det här med jobb.
har fast jobb o allt och trivs väl relativt bra, men dåligt betalt. Och det går inte att göra någonting åt tydligen.

Kommer jag att få tag på ett jobb som jag trivs med med bättre lön snart ?

Eller är jag för gammal tro..kanske man är ute ur bilden liksom om du förstår ?

Kram

Svar: Det finns jobb för dig.. börja sök aktivt.. kram
Esmaralda

49 Sherin:

skriven

Tusen tack för svaret bästa Es!❤️

Ser du något kring honlm eller mötet?? Vad som helst som jag kan ha med mig

50 Hmm:

skriven

Hej esmeralda
Hur ser det ut för mina syskon iår?

51 Dunegull:

skriven

Vi ska ge hens dotter biljetter till ed sheeren i födelsedags-present. Blir hon glad för det tro?

Svar: Ja det tror jag hon blir.. kram
Esmaralda

52 Skorpan:

skriven

Tack Es
Nåt uppiggande behövs, jobbet ger mig ångest nu o antagligen en helt onödig ångest att ta åt sig?!
Kram Skorpan

53 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer han var accapterar mig efter möte när jag har försöka var ärliga mot mig själv och mot honom? Kommer han förstår och accapterar det?

Inte typ besviken eller något annat? Så ska jag tar det lugnt med honom?

Jag vill att jag ska känna mig så jag har gjorde rätt.. och inte ångrar mig.

Kommer han accapterar mig? Och förstår mig?

Ha det bra

Svar: Lägg inte fram hela ditt liv bara sådär.. ta det lugnt och skynda långsamt och känn in.. kram :)
Esmaralda

54 H:

skriven

Hej Es!
Det tog inte slut så länge sen mellan mig och mitt ex och jag saknar honom sååå. Jag vill skriva till honom men jag vet inte om jag borde .. Borde jag det ? Saknar han mig? Kram

Svar: Kanske du ska vänta en en tid till.. kram
Esmaralda

55 Tjejgumman:

skriven

@Susanne Amalia!
Blev så nyfiken på din resa till Sälen! Jag bor i närheten, nåja, med "norrlandsmått". 😜 Undrar om din idé blir verklighet och om det kan vara något som gagnar en gammal tant? Hör gärna av dig, Es har min adress. Det kan ju vara trevligt att ha någon att åka och fika hos oxå.
Hälsa EllaBella från Money att "svårt är att sk*ta i meterdjup snö"... 💩 Mätte nyss upp 70 cm här. Ja, snö alltså! ⛄️

Kram

56 Kvinnan :

skriven

Kan du se vem som ringde mig igår på dolt nummer?

57 A:

skriven

Bra tips att tänka på


Ser du om min blivande bor utomlands eller i Sverige?
kram

58 Kärlek:

skriven

Hej kära Esmaralda.
Blir nästa flytt ihop med en kärlek?
Kram

59 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du det händer Något roligt i veckan? kram

60 Ghostwriter:

skriven

Jag tog steget nu, trodde aldrig att jag skulle vilja eller våga.

Ser det ut att gå min väg?
Det känns rätt.

Kram

Svar: Ja det känns rätt för mig också.. kram
Esmaralda

61 Tisa:

skriven

Tårarna bara rinner. Försöker hålla mig flytande. Vill bara fly. Borde jag söka hjälp eller fixar jag det själv?

Svar: Du behöver någon att prata med .. ordna det. . styrkekramar :)
Esmaralda

62 Liva:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser möjligheten ut att jag möter rätt partner i år?
Kram

Svar: Chansen finns och är inte dålig..kram
Esmaralda

63 Mia:

skriven

Hej!
Ja, utanför sin komfortzon skulle man behöva vara någon gång då och då, bara för att se vad man kan.

Nu ska det sista skrivas men x-mannen har blivit tyst, svarar inte, vad kan det bero på? ångrar han sig? Vill han tvinga mig att flytta? Kommer jag att flytta? Kan jag bo kvar? Kommer det att vara dom för evigt eller bryter dom upp? Får han kontakt med barnen? Idag är det tyst även till dom, ingen kontakt med barnen.

Kram

Svar: Känns som om han är på väg att få lite kalla fötter... viktigt att du får tag i honom så det sista blir avklarat.. kram
Esmaralda

64 Ängeln:

skriven

Hej Esmaralda.
Gifter jag mig? Och förlovar mig? Ser du inom vilken tidsgräns detta bör ske om du ser mig göra det?
Kram

Svar: Jag ser dig både förlovad och gift men inte när.. kram
Esmaralda

65 Rebecca:

skriven

På tal om utanför bekvämlighetszonen...jag ska snart , om några veckor, börja ta samtal med patienter som vill ha intyg osv. Jag är jättenervös över detta då jag inte tycker om att prata i telefon. Vissa som ringer kan tydligen vara väldigt frustrerade också. Så...ser du om jag kommer klara det? Funderar till och med på att söka nytt jobb trots att jag trivs väldigt bra i övrigt. Kram

Svar: Oroa dig inte.. det här kommer du att klara fint... snart blir det en vana..kram
Esmaralda

66 Tjejen:

skriven

Hej Esmaralda.
Har jag skrämt iväg honom med min påsridighet och vilja? Har det blivit för mycket och är det därför han inte vill vara med mig? Kram

Svar: Nej du har inte skrämt iväg honom.. det ligger inte hos dig att det blev som det blev.. kram
Esmaralda

67 Undrisen:

skriven

Hej Es

Har jag någon hälsning från andevärlden?
kram

68 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han finna sig nöjd och lycklig med henne? Matchar dem bra?
Kram

69 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda
Ser du någon förändring eller något positivt påväg mot mig?
Kram

70 Stilen:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser Du någon stilig man visa intresse för mig snart? Eller att jag blir utbjuden av någon som är av intresse?
Kram

Svar: Det kommer dyka upp någon så ha ögonen med dig.. kram
Esmaralda

71 Hr:

skriven

Hej Esmaralda.
Min x-kille har inte varit sådan att han absolut vil förlova sig eller gifta sig. Han har inte vart omöjlig men det har inte varit något absolut viktigt för honom heller.
Ser du om han kommer att förlova sig och gifta sig i framtiden?
Kram

72 Hmm:

skriven



Hej esmeralda 
Hur ser det ut för mina syskon iår?

73 Lilly:

skriven

Ser du om vi kommer åka utomlands iår

Svar: Börjar ni snart planera så är chansen god.. kram
Esmaralda

74 Daniel:

skriven

Kommer jag få jobbet har sökt för nu?

Svar: Du har unt 70 % chans att få det.. kram o lycka till
Esmaralda

75 Sherin:

skriven

Tusen tack för svaret bästa Es!❤️

Ser du något kring honlm eller mötet?? Vad som helst som jag kan ha med mig

76 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
En man skriver till mig. Han verkar rolig. Har två barn. Jag är inte fasligt intresserad men vi har ju heller aldrig träffats.
Känns som att han börjar tröttna lite eftersom jag är så seg på att svara? Kommer det klicka med den här mannen när vi ses? Kan han vara något för mig?
Kram

77 Boudica:

skriven

Att gå utanför min comfort zone gjorde jag förra året när jag anmälde mig till kursen. Sitter just nu lite tårögd här för fick precis veta att jag är godkänd! Så nu kan jag räkna mig som licensierad!
Har haft återkommande "du är godkänd" i huvudet i ca en vecka nu, och tidigare idag, innan resultatet hade jag även "dags att planera nästa steg!" min ängel som har påtalat mig? ;)

Året innan förra så gick jag utanför min comfort zone med, då jag åkte på festival i tyskland på egen hand med en person som jag inte hade träffat tidigare, utan bara snackat på nätet med. Har än så länge lite lösa planer att åka dit igen.

Så nu återstår att se vad 2018 har utamaningar utanför comfort zone! Har en känsla att det blir en del nu ;)

Volontärarbete med djur verkar roligt, lockande, men tyvärr har jag inte så mycket tid över! mina dygn verkar för korta, kan jag reklamera? ;D
Minns att du för flera år sen, kanske även på den gamla bloggen tipsade om volontärarbete med djur i utlandet som typ australien! Vilket verkar riktigt intressant. Vet ju även en som tänkte ta ett halvår, att bo på en bondgård och hjälpa till för att lära sig, för man vill kunna ha en egen gård. Inpirerande!

Oj det blev mycket!
Men har bara en liten undran som inte har nåt att göra med detta!
Har teambuilding/fest med jobbet nästa vecka, för första gången känner jag mig verkligen omotiverad att vara med, men jag skrev upp mig ändå.
Blir den kvällen bra iaf? Kommer jag ångra mig om jag bara skippar att gå dit?

KRAM!

78 H:

skriven

Hej Es

Ser du något kul som händer mig?
kram

79 besviken:

skriven

blev så knäckt idag av att se min dotter känna sig utanför, ville bara säga till alla barn att leka med varandra, men alla höll sig till sina grupper. dåligt att inte lärarna ser detta tycker jag.

80 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda
Ett äldre ex till mig som jag inte hörts med på ca 2-3 år. Jag har sett att han är singel nu och han har dykt upp i mitt huvud lite. Tror du han kommer att kontakta mig nu när han vet att jag är singel och han? Har han dem tankarna?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: