De avlöser varann....

 

 

 

 
Nu har barn och barnbarn farit hem till sitt efter några underbara dagar !
 
I natt kommer sonen hem från  Ryssland och så laddar vi inför
USA besöket på onsdag som ska vara i två veckor.
 
Nåja, det är ju sonens gäster och inte mina... men  eftersom det bott granne med min amerikanska syster  så har jag ju sett dom växa upp ! Och sonen har ju varit där och lekt och med  åren umgåtts och hittat på lite bus.
Så, det är ju inte främlingar för mig som kommer.
 
Antar att  "Muttis hotell" kommer serva med frukostar och grille 😁
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 F.u:

skriven


Känner mig helt slut i kroppen. Ser du Något glädjande på väg jag kan se fram emot?

2 Hönan:

skriven

Låter som att du har att stå i, men det kan de ju vara värt för nära och kära :) känns alltid som att ni har en sån fin värme och kärlek i er familj :)

Då jag inte riktigt kan släppa gårdagen undrar jag om du kan se något kring varför han skickade den här 💥 emojin. Explosion tänkte jag. Var det så han kände? Vad ville han förmedla?

Kram

3 Hönan:

skriven

Och vill tacka igen för ditt svar häromdagen. Åkte till landet och kvällen var verkligen rolig. Hade inte åkt utan ditt svar så verkligen tack för det <3

Kram

Svar: Vad glad jag blev.. kram :)
Esmaralda

4 Jullis:

skriven

Läste inlägget om 60 talet och jag tycker faktiskt också lite synd om mig själv för att jag inte fick uppleva detta ljuvliga :)

Jag undrar om du kan se något hur min arbetssituation kommer se ut inom det närmsta året/åren. Tycker lönen är urkass just nu, men står i valet och kvalet om jag borde byta eller ej.

Svar: Du kommer byta och du kommer plugga något - men inte förrän du tänkt klart och fattat beslut.. det kommer bli bra.. kram
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Fullt hus :). Men det är inte dom kompisarna som ” kör bort er” hemifrån till Tyskland?! Två veckor med okända människor, näe, jag har svårt med några dagar jag.. Ingen bra egenskap det här o jag kan ju undra hur jag ska kunna bo ihop med någon karl i framtiden? Kanske han har valt en annan fil o kör förbi ;)..
Kram Skorpan

Svar: Nej när jag far till Tyskland invaderas huset av närmare 30 militärer.... och DET gitter jag inte vara med om "! Vad det gäller mannen i din framtid så blir han snart nära och kär och känns inte alls det minsta främmande.. kram
Esmaralda

6 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Det verkar vara så himla trevligt med alla gäster.
Es, jag håller på att bli galen på mitt ensamma liv just nu.

Ser det fortsatt segt för mig eller kommer något hända inom kärleken?som blir på riktigt?
Kram

7 Virrhönan:

skriven

Du måste vara världens snällaste människa, så godhjärtad och vänlig mot alla, din familj är lyckligt lottad som har dej i sin närhet💕
Sonens gäster kommer med all säkerhet tas omhand på ett ypperligt sätt, dom bor ju hos dej🤗
Här är umgänget inte så stort, är nog en ensamvarg som önskar mer umgänge av roliga människor. Har ju haft lite kul med mitt kärleksbekymmer och vi har skrattat gott, kommer det mer skoj med honom? Tror han saknar det nästan lika mycket som jag gör..?
Avslutar en slö söndag med film och önskar dej en trevlig start på ny vecka💕🤗

Svar: Bara jag får lite återhämtning mellan varven så är det kul med folk :) Han tänker på dig men jag är osäker på hur det blir... en film ska jag strax också se.. Netflix.. kram :)
Esmaralda

8 GG:

skriven

Hej!

Hur ser det ut med jobb för mig? Har valt att inte fortsätta på min nuvarande arbetsplats. Dock har jag ingen plan B 😅

Kram

9 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att bli kär igen och kommer det dröja innan det händer något?
Kram

10 Helena Ir:

skriven

Fantastiskt vilken gästfrihet det är i ditt hem!
Du får hitta en vrå att hämta andan ibland :)

Kram :)

Svar: Ja, på tisdag är jag faktiskt bjuden till Nettan på middag och vi ska planera inför vår arbetsvecka i Stockholm :)
Esmaralda

11 We:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om de skaffar barn nu ganska snart?
Kram

12 Prisma :

skriven

Hej Es!
Här har det varit kämpigt o jag är ny på jobbet o några har tryckt ner mig el varit elaka. Jag har nu satt ner foten lite grann o det känns ju bra. Men haft svår ångest på grund av detta ändå,
Jag vill ju ha jobb där o det är tråkigt när det är så här. Hoppas på bättring snart. Ser du om det ljusnar o om jag ska/ får vara kvar där?
En karl finns det någon för mig? Längtar efter kärlek Z
Kram o tack för att Du finns o det fina du gör för oss medmänniskor ❤

Svar: Bra att du satte ner foten... ta ingen skit. Ha fokus på de som är positiva istället och bry dig inte mobbarna... de är inte viktiga.. kram :)
Esmaralda

13 Ghostwriter :

skriven

Jag har bestämt mig för att hitta ett jourhem och undrar vart jag ska kunna hitta ett lämpligt? Vill ha en familj med gärna fler än 2 personer och gärna inte små barn (nyfödda typ).. Och tycker inte en annons på Blocket finner de seriösa.

Tror du att ett katthem kan hjälpa mig med kontakter för ett bra hem? Det hemmet jag specifikt tänker på.



Kram4

14 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer något att hända för mig inom kärlek snart? Ser något ut att vara påväg?
Hur stor ser chansen ut att jag är i en seriös relation då sonen blir tre år?
Kram

15 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du någon gång att han kommer att ångra sitt beslut?
Eller ser du om han mår någe dåligt av beslutet?
Kram

16 TILL PRISMA (12):

skriven

Hej från en till som är ny på ett jobb!

Ett starkt tecken på osäkerhet och rädsla över att någon ska ta platsen man själv försökt få, det är genom folk som snackar skit. Du får alltid tänka så! Snackar man inte illa, då är man faktiskt trygg i sig själv och har inte problem med folk som lyckas, kan lyckas eller som är nya.

För flertal år sedan (visserligen var jag tonåring) så kunde jag lätt känna osäkerhet när det kom nya människor, tjejer till exempel, och då var man rädd att de skulle ta "min'plats så att man själv inte fick samma plats längre i den gruppen.
Jag snackade dock inte skit men jag var extremt osäker, tills jag bestämde mig för att skita i det och försöka lära känna personerna på riktigt istället.


Men nu som vuxen är jag så pass trygg i mig själv och i det jag gör att jag inte skulle lägga ett andetag på någon som snackar illa och deffinitivt inte snacka illa om någon som" kanske' kan ta min plats. För är den min, så är den ju det. Men varför inte dela med någon likvärdig som också bara vill ha god stämning?


Jag är ny på ett jobb också och tror ingen snackar illa, förhoppningsvis. Men skulle de få för sig det ändå, Ja då skulle jag tycka det var tråkigt men samtidigt skulle jag fortsätta min väg. För jag vet ju själv hur synd det är om så pass osäkra människor... Som inte hittat sig själva och som är i stort behov av uppmärksamhet på fel sätt.


Iistan kan ju göras lång men jag hoppas du förstår innebörden av min hälsning.



Det viktiga är att du ska ha det roligt och lärorikt på jobbet! Vill du ha det bra så sök dig till människor som vill ha detsamma! Och ge inte en blick åt de andra. Bra dock att du sa ifrån, men nu får du nog bara tänka mer på dig själv. :)

Heja dig

Kram!

"Ghostwriter"

17 A:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om hon någon gång haft på känn att han haft känslor för mig? eller känt svartsjuka
Kram

18 Tingeling :

skriven

Hej Esmaralda 🌸

Jag har studerat en del på äldre dar men jag har inte fått något arbete inom det området. Ibland tänker jag om det varit värt att lägga ner så mycket tid på detta. Skulle du kunna se om det kommer att bli något av detta eller ska jag släppa och arbeta med andra saker.
Tacksam för svar 🌸🌸

19 Mee:

skriven

Fina bilder på familjen underbart ni har det<3
Din dotter i mitten på sista bilden är väldig lik din son som är i Ryssland. Din andra dotter är så lik sin dotter.
kram:)


20 GG:

skriven

Hej!

Hur ser det ut med jobb för mig? Har valt att inte fortsätta på min nuvarande arbetsplats. Dock har jag ingen plan B 😅

Kram

21 Sessan:

skriven

Underbart! Hoppas att jag också får det så sen. Att ungdomen kommer hem på besök!
Ser du något om vi kan bli familjehem?
Orolig att det blir alldeles för lugnt om&när ungdomen flyttar.
Klarar vi vintern till djuren på det hö vi har?
Hur ser nästa säsong ut?

22 K:

skriven

Hej Esmeralda
Jag väntar barn och har tidigare fått missfall. Vågar jag glädjas åt denna graviditet eller ska jag ställa in mig på ännu en besvikelse?
Tack på förhand


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: