MG & ostbågen....

 
Attans, säger Mannabonne Glenn som blev bjuden på en ostbåge av barnbarnet och den rackaren sög sig liksom fast !!
Annars hade han mys på stranden med alla barn och en riktigt bra dag !!
 
Han skickar massa pussar
 
Nu är det snart dags... heja Sverige.....
🤞🙌💗
1 Skorpan:

skriven

Puss på sig MG. Ostbågar är som iglar, men attans goda nog :). Det blev dopp efter tre fyra års paus, hurraa. Nu kanske jag kommer mig iväg till stranden ensam sen?! Är han månne en som gillar att picnicka o åka till stranden? Ut på äventyr vill jag, snart o fort ;).
Kram Skorpan

2 Michaela:

skriven

Åååhh fina MG!!!💖 Gott med ostbågar😄 Heja England! 😉

Svar: Ja sååå gott säger han & just nu leder England.. attans.. :)
Esmaralda

3 Helena Ir:

skriven

:))) ostbågar är gott MG! Suger den sig fast,så sitter nog smaken kvar länge hihi..men det var kanske inte meningen :)

Snart är det dags..korkar upp mousserande!
Törs inte ta ut segern i förskott..egentligen inte klokt det
här,jag tittar ju aldrig annars. Men ändå halka jag dit :)

Kram :)

Svar: I skrivande stund är det halvtid o England leder.. men vi har hoppet kvar ! Kram
Esmaralda

4 F.u:

skriven

Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv du kan se kram

5 F.u:

skriven

När träffar mina syskon sina respektive? Skaffar sig liv

Svar: Det sker rätt snabbt för en men dröjer för den andre.. kram
Esmaralda

6 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Å, vilken gullig bild på MG! En granne till mina föräldrar har en en liten MG fast han heter Harry och är knappt ett år. Så söt! MG ser ut att njuta riktigt ordentligt! Han har ingen söt liten Sverige slips som han har på sig under matchen?

En liten nyfiken fråga, när min syster gifte sig för tre år sedan sa min kusin L att hon skulle minsann ha ett ännu större bröllop och bjuda alla medan hennes pappa, dvs min morbror, inte tyckte det utan att de skulle åka iväg utomlands och gifta sig istället. Som jag skrev till dig på midsommardagen så gifte sig min andra kusin M på midsommarafton. Att L blev avundsjuka när min syster gifte sig de förstod jag, men tänkte lite nu när M också har gift sig, blev L ännu mer avundsjuk? Ser du möjligtvis om det snart blir bröllop för L:s del? Blir det i Sverige eller utomlands isf? Kommer släkten bli bjuden eller bara dom närmaste? Blev lite mycket frågor men hoppas du kan ge svar på allt som du ser gällande detta. Bara ren nyfikenhet!
Hoppas allt är bra med dig och goa lilla MG! Kram Zoey 💕

7 Ledsen mamma:

skriven

Men vad söt ❤
Min yngsta dotter är jättearg på mig och har sagt upp bekantskapen.
Vissa saker har hon rätt att vara arg för men vissa är nonsens.
Låter henne vara nu och hoppas att hon snart vill prata.
Hellre arg än ledsen tänker jag och ledsen och ångestfylld har hon varit länge nu.
Ser du om det snart blir en försoning?
Kram

Svar: Jadå, visst blir det försoning.. låt henne sura klart.. och bjud på mer än du känner att du behöver.. kram
Esmaralda

8 Kvinnan :

skriven

Kan du se hur det kommer gå för min mamma?

9 <3:

skriven

Pussar tillbaka till dig MG💋.
Blev L lite sur att jag tackade nej till dejten ikväll?
Kommer han fråga igen när jag kommer hem ?
Kram

Svar: Lite stött blev han nog men han verkar höra av sig igen.. kram
Esmaralda

10 Marja:

skriven

Men så söt lilla mg är<333

Ser du mig på nytt jobb och få det bättre ekonomiskt?
kram

11 Mia M:

skriven

Kära Es..känner mig lite misdmodig och förvirrad. Dejtar och söker den rätte...blir så lätt känslomässigt involverad och det tar på krafterna. Lätt att tappa fokus och hopp då känner jag. Ser du något uppmuntrande för mig på kärleksområdet?
Kram:-)

12 Eveline:

skriven

Åt också ostbågar haha, ser mörkt ut för sverige nu dock! Ahhh
Mvh Eveline

Svar: Ja det gick ju inte så bra :( Kram
Esmaralda

13 Rebecca:

skriven

Kan jag följa med imorgon utan varningar? 😊

14 💕 Zoey 💕:

skriven

Go kväll Es!
En liten nyfiken fråga, när min syster gifte sig för tre år sedan sa min kusin L att hon skulle minsann ha ett ännu större bröllop och bjuda alla medan hennes pappa, dvs min morbror, inte tyckte det utan att de skulle åka iväg utomlands och gifta sig istället. Som jag skrev till dig på midsommardagen så gifte sig min andra kusin M på midsommarafton. Att L blev avundsjuka när min syster gifte sig de förstod jag, men tänkte lite nu när M också har gift sig, blev L ännu mer avundsjuk? Ser du möjligtvis om det snart blir bröllop för L:s del? Blir det i Sverige eller utomlands isf? Kommer släkten bli bjuden eller bara dom närmaste? Blev lite mycket frågor men hoppas du kan ge svar på allt som du ser gällande detta. Bara ren nyfikenhet!
Hoppas allt är bra med dig och goa lilla MG! Kram Zoey 💕

15 Kvinnan :

skriven

Kan du se hur det kommer gå för min mamma?

16 Hmm:

skriven

Undrar om du ser mig gravid snart?

17 Funderar :

skriven

Kommer min mans bror som vi arbetar med hitta kärleken ?

18 Skorpan:

skriven

Näe, ingen seger idag..
Glömde hem Harri idag då vi for till stranden, missade jag något? Kanske han behövde lite semester från mig? Eller har han någon ork kvar överhuvudtaget?
Kram Skorpan

Svar: Harri har ork kvar, absolut och att ni var ifrån varann lite skadar inte.. kram
Esmaralda

19 Reggie :

skriven

Hej. Jag är i rätt stort behov att få bukt på något. Jag har blivit spådd. Men tycker det skett en förändring i kärleks situationen. Ja han var beskrivningen. Men nu har han avparalysera mig på några grunder jag inte riktigt tror på. Men han är en stolt person och står fast vid sina beslut. Jag har fått rekomendation låta han vara. Att han ska ringa mig trots allt att jag ska våga hoppas. Men frågan är. Jag är en kämpe. Men jag kan inte kriga för länge. Jag vill inte vänta evigheter heller. Kan du se något om honom jag precis träffat? Skulle va tacksam för ditt svar.

Svar: Ser inte ut som om någon av dem kommer finnas i din framtid... du lär möta en helt ny kärlek så småningom.. kram
Esmaralda

20 Elisa:

skriven

Hej!
Spelar timingen nån roll eller är det bättre att höra av sig förr hellre än senare?
Kram

21 Helena Ir:

skriven

aaah..grattis England..lite sorgligt ändå..

K-å ringde under matchen..vi har känt varandra i 14 år..hade vi inte bott så långt ifrån varandra så hade vi kanske varit mer än vänner idag. Jag blev erbjuden att följa med till Norge nu i sommar ..Känns som svaret blir absolut,vi kör!!
Det kan ju bli hur bra som helst..kanske jag behöver det här?'Jag älskar Norge..jag tror inte på ett förhållande utan fortsatt vänskap..jag vet inget om framtiden..men jag lever nu!

Kram :)

Svar: Klart du ska åka.. kram :)
Esmaralda

22 Anki:

skriven

Det var mig en riktig sötnos <3
Moses har mumsat på cheesballs medans matte har
tittat på när vuxna karlar springer efter en boll

Moses har minsann sett att det finns bollar till alla men de verkar inte förstå det ..alla har vi roligt på olika sätt suckar han och mumsar nöjt vidare medans matte deppar lite och suckar Grattis England

Kram Anki med flock <3

Svar: Moses är klok han... och här både suckades och svors det.. kram :)
Esmaralda

23 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Jag är timanställd nu. Jag undrar när jag blir provanställd nånstans och blir som tills vidare anställd?

24 Browallia:

skriven

Rackarn's ostbåge MG, eller Ostkrok som det egentligen heter ;D

Svar: Är det så ? Här säger vi alltid ostbåge :) Kram
Esmaralda

25 Lilla blå:

skriven

Käka ostbågar är sannerligen en konst :)

Härligt att se att Mg också njuter av sommaren å verkar må gott! Mindre kul med kvartsfinalmissen.. Vad tror du om sommaren annars? Får du till dig goa grejer eller något råd.

Stor kram 💕


Svar: Planera och var aktiv... då finns det god chans att både det ena och det andra händer.. ja kvartsfinalen var ju inte så kul :( Kram
Esmaralda

26 Conny:

skriven

Ostbågar och hundar vänjs vid varandra.

Svar: :)
Esmaralda

27 ÅJO:

skriven

Hej,

har träffat en underbar karl, men vägen har varit lång och krokig väg för att vi ska komma vidare på allvar. Stämmer min känsla, att han har bestämt sig nu för att satsa och att det ligger i luften att det kommer börja hända saker.

28 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Mycket tråkigt med Sverige, men som vi säger, vi vinner tillsammans och förlorar tillsammans.

En fråga, känns det som det kan dröja 3 år innan en relation och kärlek finns i mitt liv? Eller bör det komma innan?
Kram

Svar: Förhoppningsvis sker det innan.. men jag lovar inget.. kram
Esmaralda

29 Kristin:

skriven

Så søt MG er og gjett og han nyter <3
Det er så godt å se hunder/dyr som har det godt.
Jeg så hele kampen Sverige - England. Trist at ikke Sverige kom til semifinalen, men uansett, det var veldig godt gjort å komme til 1/8dels finale. Norge klarte ikke en gang å komme med til VM.
Jeg har fått spørsmål om jeg vil ta på meg jobb som dyrevernnemda sin representant her i området. Jeg kunne gjerne ta den sammen med Ingrid. De 2 som har sittet der i 6 år, vil nå ut av det. Jeg er litt usikker i og med at jeg har hunder, da jeg ikke vil utsette de for evt. represalier. Jeg er jo glad i dyr og tror jeg kan behandle mennesker, men ser du om jeg vil få problem av noe slag om jeg takker ja. Det er uansett en tillitserklæring. Er veldig takknemlig om jeg får et svar av deg her, kjære Esmaralda. Nå er det tid for Russland - Kroatia, mat og rødvin Ønsker dere en fin weekend. Kram!

Svar: Ja, vi får vara nöjda med den insats Sverige gjort.. även om jag svor en ramsa :) Känner du för att ta uppdraget ska du ta det.. lite störningar blir det men jag kan inte se att det blir något illa... nu ska vi grilla här.. kram :)
Esmaralda

30 Star:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han må något dåligt över sitt beslut?
Kommer han någon gång tänka över det?
Kram

31 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är så besviken att han inte kom.
Hade han ens tanken?
Ser ”hon” ut att vara orsaken att han inte kom? Att hon inte ville det?
Kram

32 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Mår han någe dåligt av beslutet? Eller har en klump i magen?
kram

33 Mashol:

skriven

Hej Esmaralda,

Jag kan inte hitta min jobbkontrakt på Apoteket. Känner du något om var den kan vara?
Eller känner du någon som kan hjälpa mig med det?

34 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Jag är timanställd nu. Jag undrar när jag blir provanställd nånstans och blir som tills vidare anställd?

Svar: Tyvärr ser jag ingenting kring detta.. kram
Esmaralda

35 Susanne Amalia :

skriven

Hej MG..
Jag (EllaBella) älskar när han vi bodde med kollade på fotboll för han köpte alltid ostbågar.. Då ficn jag många.. Så nu försöker jag att dupera matte till att köpa ostbågar men det funkar dåligt.. Salta pinnar nötter och ost.. Gillar min tvåbening.. Det funkar det med.. Men ostbågar och fotboll.. mmmmmm..

En dag på stranden.. Jaaa det låter skönt.. Det får jag om nio dagar.. Då får jag simma enligt veterinären..

Nu ska jag gå ut och rasta min tvåbening.. Sov gott och dröm vackra drömmar och hälsa matte och flock..

(attans England vann)

Stor slick till dig.. 😋🐕

Svar: Tack säger MG och strålar över hälsningen... han meddelar att nu har han två barn här och det betyder massa extragott som bara trillar ner från bordet.. han skickar massa pussar :)
Esmaralda

36 Pia1:

skriven

Ja den känslan känns igen av de flesta 💓

37 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Mår han någe dåligt av beslutet? Eller har en klump i magen?
Eller är det bara jag som tycker det är jobbigt?
kram

38 V:

skriven

Hej!
Kom precis in på din blogg. Det är nämligen så här att jag för några veckor plussade på stickan, med tidigare fått blandannat mf&ma. Jag är utomlands nu i några veckor och har jätte dålig magkänsla, kommer det att gå den här gången?:(
Kram

39 Browallia:

skriven

Jag tror att det beror på var i landet man bor, ni i söder säger ostbågar och norröver säger vi ostkrokar. Jag tycker det är skoj att smågnabbas på skoj om vad de heter, hihi :D Hur som helst så är det gott :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: