På väg...

 
I dag börja minisemestern !!
 
Upp med tuppen för klockan 6.30 ska vi vara i Trelleborg och ta färjan över till Sassnitz .
Den turen tar ungefär 4 timmar och planen är att vi ska fruskostera ombord för att få tiden att gå lite.
Frukostbuffé får det bli !
 
När vi kommer i land är det bara en halvtimmes körning och sen är vi i  klassiska Bintz !
Badorten där mamma en gång i tiden träffade sin kärlek...  nåja, en av dem !
 
 
 
Hotellet ser mysigt ut tycker jag och med två stora plus.. det ligger i centrum och rummen har balkong vilket både jag  och Mannabonne Glenn uppskattar.
 
Vi åker inte hit för att göra en massa.... nej, nu ska vi vara rätt inaktiva.... mysa o koppla av efter två intensiva veckor med amerikanare.
Och så flyr vi festernas fest som sonen anordnar för sina militärvänner... en fest som börjar idag och varar till måndagkväll ! 
Vi har planerat taktiskt och kommer inte hem förrän sent på  tisdag  - och då bör sonen ha fixat hemmet i ordning igen  !
 
 
Jag har passerat Bintz några gånger och alltid tänkt att här vill jag semestra nån gång...
 
 
Jag är svag för små städer med  tydligt centrum och ett redigt torg....
 
 
Gågator gillas också !!
 
Det här kommer med all säkerhet att bli bra.
 
De närmaste dagarna bloggar jag alltså härifrån... MG hälsar att han är all in och väldigt exhited.. vännen ser fram emot avkoppling från jobbet för någon sommarsemester har han inte annars....
 
Kram & kärlek
 
P.s. Eftersom flera mailar och frågar så kan jag meddela att Nettan är fullbokad när det gäller personliga besök i Stockholm i september... vad som finns kvar är väldigt få telefontider för spådom.
Vill du knipa dessa tider så ring eller skicka sms till henne på:
0706661570
 
Du kan också ställa dig i kö för personligt besök OM det skulle bli en avbokning.
 
P.S. IGEN.... GLÖMDE SÄGA ATT IDAG KAN JAG INTE BESVARA NÅGRA FRÅGOR..
1 Agnes:

skriven

Trevlig resa!

För tillfället så duggregnar det i Stockholm...började runt 5-tiden i morse...

Kram!

2 Smulan..:

skriven

Ser riktigt mysigt ut. Hoppas att ni får en trevlig vistelse.
Svärföräldrarna ska sälja sin bostad för att flytta till något mindre blir det snart?

3 Jen:

skriven

Jag träffar bara fel killar. Jag vet att man träffar fel innan det blir rätt och att alla inte är the right one. Det känns däremot som att min självkänsla blir sämre för varje kille som inte var en givande relation. Att jag får bekräftelse på hur dålig jag är, att ingen skulle vilja presentera mig för sina vänner eller familj eller vilja hitta på något offentligt, att alla andra är bättre. Jag vet inte hur jag bättre ska uppfylla de villkor de verkar finnas för att vara en bra flickvän eller hur jag ska ta mig ur denna dåliga cirkel av killar som "sänker" mig.
Hur tar jag mig ur detta?
Den senaste killen jag träffa, j, verkade okej men jag verkade inte vara bra nog för honom.
Vad ser du angående det hela?

4 Milla:

skriven

Du har alltid ngt på gång, resor, fest, så mycket kul, själv har jag inte så många vänner o lite rädslor inom mig så jag kommer inte i väg på så mycket. I går bar jag dock ute, träffade mannen jag var i hop med på gymnasiet för 30 år sedan, honom har jag tänkt på mycket, fin människa. Pratade med honom o det kändes skönt men gjorde jag något intryck/avtryck på honom eller tyckte han att jag var för mycket kanske....

5 Madeleine :

skriven

Okej det kan jag förstå men hur kan man vara så upptagen att man inte ens kan svara på en enkel fråga. Jag får mer känningar att hon inte vill umgås med mig längre men inte vågar säga nåt. 
Blir bara så trött på att jämt komma i andra hand och att kompisar skiter i en. Jag har ingen att umgås med, ingen hör av sig utan jag måste göra det först. Är jag en sån värdelös vän?? 
Tycker allt känns piss nu och jag tvivlar på att det någonsin blir bättre för mig. Är så ledsen just nu och rädd :/ 

Jag förstår inte vad jag gör få fel?

Ha en trevlig resa!

6 Jessica:

skriven

Hej, kommer han följa med mig när jag åker bort näst nästa helg? Kram

7 Camilla:

skriven

Önskar er en härlig resa! Ljuvligt även för MG <3! KRAM

8 Skorpan:

skriven

Uppe med tuppen, ja så är det ju ofta då man ska iväg på resa. O frukost på båten är ju superbra, då slipper man tänka på det hemmavid.

Det verkar vara en fin stad, att slappa o ta det lugnt i. Det behövs säkert efter alla de besök ni haft hos er denna sommar :). Men varför har vännen inte semester, är det pga hans jobb som kanske är rätt säsongbetonat o intensivt just på sommaten? Skönt för er alla att få en minisemester, vila, strosa runt i staden o rå om varandra!

Här blev det en sen kväll hos kompisarna, eller nästan tidig morgon, innan jag kom mig hem.. Jag blev bjuden på mat o dryck o sen var det prat i flera timmar, I like. Efter fem o en halv timmes sömn känner jag mig inte speciellt pigg ;), men kanske kan efter en dusch vaknar livsandarna till... Samvaro när den är som bäst, utan krångel, enkelt o bekvämt :).

Mera samvaro önskar jag ju förstås inom snar framtid o det kanske hjälps på traven nu då jag ”parfymerat” mig ;D. Köpte doften igår o lite glans till läpparna, nu är det bara att börja använda det. Inte alltid så självklart för en som tror att hon är naturligt vacker utan smink ;D. Hur jag nu kan tro det... Ja jaa...

Önskar er en trevlig början på resan, kom ihåg att dricka tillräckligt med vatten, o en mysig dag där borta.
Kram Skorpan

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ser underbart ut ,så lagom liten stad vid havet
Kan tänka att det passar MG som handsken <3
Har bekanta som reser i Tyskland och de har minsann haft regn...ngt jag inte sett sen de få dropparna på midsommar...

Igår fick jag rädda en stackars hackspett från ett sånt vidrigt bärnät...han satt riktigt fast med ena benet och ingen va hemma på fastigheten ...fick ringa på ett grannhus och låna en sax ...hoppas så att han klarar sig han var för snabb och flög iväg med lite kvar runt sitt ben...
Att det var nät runt äppelträdet berodde på älgen sa grannen ...suck inte hjälper sånt tunnt nät för älgen inte...

Ha nu en riktigt mysig frulle och resa till Bintz!

Kram Anki med flock

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Fråga är kommer jag prata med J honom när jag gör för projekten i den skola?

Kommer han vilja prata med mig eller inte?

Jag vill inte att jag ska har för mycket av förväntningar för det.

Har en härlig sommar... hoppas att bränder i skogen kommer släcka snart för det gör mig orolig...

😊

11 Carin:

skriven

Härligt med minisemester! Vill man så ska man!
Jag är mitt i en ”bryta-mönster”-tid. Göra mer vad jag vill istället för att sitta hemma och dras ner.
Det är visserligen tråkigt att göra saker själv men förhoppningen är att någongång ha sällskap. Under tiden får man klappa sig själv på axeln och tänka ”det där gjorde du bra” och hylla sig själv.
Ha en fin helg!
/C

12 Hemligt:

skriven

Hej på dig :)


Jag har några frågor

Har patrik känslor för mig?

Kommer vi ha någon relation?

När kommer vi ses/höras nästa gång?

13 Anonym:

skriven

Hej på dig :)


Har några frågor

Gillar patrik mig?

Kommer vi ha någon relation?


Kommer vi träffas snart eller hur kommer det se ut?

14 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Det låter fantastiskt.
Hoppas det blir en underbar semester.

Kanske du inte svarar på frågor idag när du är på resande fot.

Finns det en chans att han väljer att fortsätta med mig som ett par?
Kram

15 Hedwig:

skriven

Jag känner inte till stället, tänker titta på kartan var det ligger. Det blir spännande att läsa om era upplevelser. Jag önskar er trevlig resa härifrån!

16 DD:

skriven

Mysigt :)

Hur ser det ut med ekonomin till hösten? Ska plugga upp ämnen och har avslutat mitt nuvarande jobb. Letar efter ett nytt..

Kram

17 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda
Oh så fint det ser ut på bilderna!!
Jag har en liten fråga:
Om jag söker andra jobb, har jag chans att få något annat?
Allt gott och ha en fin dag

18 Cecilia:

skriven

Njut av din semester nu! Gillar du småstäder med ett tydligt centrum och torg så kan jag starkt rekommendera Gdansk i Polen. God mat, fint och framförallt billigt! Kramar

19 <3:

skriven

Trevlig resa kära Es och hoppas att MG får det riktigt gött med god restaurangmat. Piper han in i köket måste de ju ge honom något extra gott.

Ser du något positivt som händer mig till hösten kärlek ?
Kram
🤗🤗🤗

20 Michaela:

skriven

Ser jätte mysigt ut! Och ni är värda lite lugn och ro nu så myys :) Hoppas även MG blir nöjd med vistelsen :) Kram

21 Fjäril:

skriven

Ska också ut på en liten resa, vet inte riktigt vart vi hamnar. Hoppas bara den blir bra.

22 Lindis:

skriven

Hej!
Vad mysigt det ser ut. Hoppas att du och MG får en fin semester.

Kommer jag att få mitt nuvarande jobb som ordinarie?? Blir det bra på jobbet??

Semesterkramar

23 Madeleine :

skriven

Okej det kan jag förstå men hur kan man vara så upptagen att man inte ens kan svara på en enkel fråga. Jag får mer känningar att hon inte vill umgås med mig längre men inte vågar säga nåt. 
Blir bara så trött på att jämt komma i andra hand och att kompisar skiter i en. Jag har ingen att umgås med, ingen hör av sig utan jag måste göra det först. Är jag en sån värdelös vän?? 
Tycker allt känns piss nu och jag tvivlar på att det någonsin blir bättre för mig. Är så ledsen just nu och rädd :/ 

Jag förstår inte vad jag gör få fel?

Ha en trevlig resa

24 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad härligt att åka på minisemester 👍.
Här hemma är Nova (kanin) sjuk.
Själv har jag haft gråtattacker utan att riktigt veta vad som gör mig ledsen och i natt vaknade jag upp av nattskräck. Nu är jag jättetrött. Jag fattar inte varför jag reagerar så här. Det har inte varit särskilt stressigt det senaste vad jag har märkt.
Kram ThereseC

25 B:

skriven

Godmorgon 😊 behöver jag oroa mig för värdfamiljen..? Har 4,5 veckor kvar här och det känns som föräldrarna hatar mig.. känns som jag inte klarar detta.. vill lämna med flaggan i topp och med bra energier.. :-( går det tror du? Kram.. ❤️

26 Ali:

skriven

Det ser fantastiskt trevligt ut, måste nog googla lite ner om stället för hit skulle jag oxå vilja åka.. så tack för tips och fina bilder! 👌☀️
Funderar allvarligt på att lämna jobbet o hoppas på bemanning igen till ex Norge, skulle detta innebära ngt positivt för mig?
Kram o njut!

27 Resa:

skriven

Så härligt ni skall ha det:)Man vill resa bort när man ser de fina bilderna,men vi har så underbart väder hemma ändå:)Njut av resan skall bli kul att följa er därifrån kram<3

28 Helena Ir:

skriven

Hotellet ser mysigt ut..och jag kan tänka mig att din vän behöver de här dagarna,som ingen sommar semester har!

Vi var hemma igår kväll..och jag längtar som vanligt iväg igen..Jag vill kunna resa så mycket mer i mitt liv..
Tror också att längre vistelser med kärleken , någon vän..eller t o m helt själv skulle passa mig :)

Funderar på om det inte finns lite andeväsen i det där hotellet ni besöker..det borde du nog känna av..


Njut av er resa..hoppas MG får den fina servicen från köken,som han förväntar sig :)

Kram :)

29 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Läste gårdagens inlägg gällande grannar och där kan jag säga att mina föräldrar har fått riktigt skit grannar. Nu är det väl bättre men förut så fick dom inte sitta ute på altanen på somrarna efter tio på kvällen för då stör dom, satt mina föräldrar ute på altan satt dom på framsidan samt andra saker dom gnällde över som dom egentligen inte hade med att göra. Deras kompost skulle prångt stå framför mina föräldrars ytterdörr fast ändå på grannens tomt men ändå så var det första mina föräldrar såg när de öppnade dörren. Nu har det ju tack och lov bättrat sig men ändå är det skönt när grannen åker iväg på semester.

Jag önskar dig och ditt sällskap en trevlig resa och ser fram emot att läsa om era äventyr där nere! Själv är jag just nu påväg på en liten dagstur till Värmland där vi ska äta på en pizzeria som vi gjorde för flera år sedan när vi var långliggare på en camping.
Ha det så bra i värmen! Kram Zoey 💕

30 Ghostwriter :

skriven

Kan paret jag tänker på, vara de rätta hemmet för mina älskade djur? Kommer någon gå med på att vara jourhem under lång tid, men att inte riktigt få djuren? Jag älskar dom och är så rädd att sakna dom så jag mår dåligt. Men samtidigt vet jag att jag måste för alla oss, att de får ett annat hem.




Jag undrar också om min väninna ens vill bli vänner igen? Hon svarade bra, men också inte riktigt tydligt om hur hon själv ville.




Kram!

31 Catarina:

skriven

Åh så vackra bilder. Jag är oxå svag för små städer med torg o gågator 😍 Jag var in till stan igår o jag känner mig så lycklig o levande varje gång jag åker dit. Min högsta önskan är att bo i stan el närmare stan. Söker allt jag kan o står i byteskö. Kommer det att bli en flytt för mig ..? Kram ❤️

32 Ghostwriter :

skriven

Kan paret jag tänker på, vara de rätta hemmet för mina älskade djur? Kommer någon gå med på att vara jourhem under lång tid, men att inte riktigt få djuren? Jag älskar dom och är så rädd att sakna dom så jag mår dåligt. Men samtidigt vet jag att jag måste för alla oss, att de får ett annat hem.




Jag undrar också om min väninna ens vill bli vänner igen? Hon svarade bra, men också inte riktigt tydligt om hur hon själv ville.




Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: