Schools out....

 
Skolavslutning för barnbarnet Ozzy i skogen.... champagne  bjöds det minsann på  så det var festligt värre!
 
 
Prinsesstårta enligt  unge herrns önskemål......
 
 
Och så blev det lite presenter......
 
Tack Ozzyfamiljen för en underbar eftermiddag med grille och mys !!
 
Kram & kärlek
1 Zuzeee:

skriven

Hej

Bör jag vara orolig över hoten med mina bilder från killen i Tyskland??

Kram

2 Helena Ir:

skriven

Jag har sagt det förr,han är så fin pojken..en tjejmagnet,kanske :)
Champagne och tårta,inget dåligt kalas..

Saknar det där,det gör jag..

Kram :)

Svar: Ja han är så söt den lille rackaren och glad i töser redan.. tur det är ömsesidigt :) Kram
Esmaralda

3 Tisa:

skriven

Jag minns när jag var liten. Det var så härligt med skolavslutningar och slippa skolan. Sen när det gått några veckor började jag längta tillbaka :). Härliga minnen!

Jadu nu är det så här. Läkaren höjde min medicin och lite förändringar känner jag, men jag vet inte riktigt om det är positivt. Bara att något har hänt. Jag känner mig grötig i huvudet och är så fruktansvärt trött vilket gör att jag inte "orkar" tänka lika mycket som förut (vilket ju är bra, men jag gillar inte det grötiga), fast jag kan fortfarande ha stark ångest. Men tankarna finns där. Det känns dock fortfarande ganska mörkt. Så jag väger fram och tillbaka i hur jag ska göra. Skulle du tro att tröttheten blir bättre av att trappa ner igen eller är det övergående?

Svar: Mixtra inte på egen hand utan ha kontakt med din läkare.. och se till så du har en samtalskontakt också.. kram :)
Esmaralda

4 Michaela:

skriven

Åhh vad roligt och supergott med princesstårta!😋 Här är det avslutning på torsdag. Nej nu tycker jag faktiskt att det är dags för mig att få må bra igen och vara med om lite positivt😄 Kramiz!

Svar: Ja, det tycker jag också, och det positiva kommer.. kram
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Härligt med sommarlov o sommarlovskalas! Hade vi inget då det var full rulle med studentfesten.. Kanske går att ta igen?

Tror minsann busschauffören var så upptagen med att titta på mig :D att han stod länge i det hröna ljuset, hahhahaa. Eller så inte ;).

Skönt med egen tid på stranden o att få ta det lugnt, lite action skulle definitivt behövas ;). Kanske på midsommar?!
Kram Skorpan

6 Cecilia:

skriven

Vilket härligt långt hår ditt barnbarn har! Skönt med sommarlov :)

Idag såg jag två st fåglar som såg ovanliga ut, de flög dessutom väldigt nära. Kändes som ett tecken, har lite svårt att tolka däremot. Kan det ha något med jobbet jag intervjuades för idag? Kramar

7 susanneamalia:

skriven

Men vilken tillställning .. Ozzy är så fantastisk .. känns bara bra . han kommer att gå långt .. och utveckla det vi andra inte har förstått ..

Svar: Ja, han är en speciell liten grabb ... kram :)
Esmaralda

8 Catarina:

skriven

Grattis till skolavslutningen 💐 vad gott med prinsesstårta😋🎊
Jag känner mig så oändligt ensam o överflödig o som om livet är slut. De flesta av mina (nät)vänner jobbar o har sitt o har inte tid el ork. Alla har de sina. Det är bara jag som är ensam. Jag har ägnat massor av tid o energi åt att försöka lösa detta o komma på nåt nytt men det vill sig inte. Finns det nåt hopp el ljusning för mig..? Varm kram ❤️

Svar: Börja med att söka nya vänner.. det finns massa singlar precis som du och som längtar efter att ha någon att hitta på saker med.. kram :)
Esmaralda

9 miri:

skriven

Hej Ezmaralda!jag undrar när kommer träffa min soulmate?? Känner att man liksom tappat hoppet faktiskt...kram

Svar: Tappa inte hoppet... för mötet sker och du missar inte din soulmate.. kram
Esmaralda

10 G.H:

skriven

Han är så söt!! Och vilken lycka med skolavslutning :)

... själv har jag resefeber de luxe 🙈

Kram:)

Svar: Lite resfeber hör till... men jaga inte upp för för mycket.. allt kommer gå så bra.. kram :)
Esmaralda

11 Louise:

skriven

Så skönt med lov. Mina slutar imorgon.

Intervjun på bemanningsföretaget gick bra men jag tror att jag även stannar i Lunds vikarieproffs också. Jag blev anställd på bemanningsföretaget bättre än inget iaf.
har sökt massor av jobb som förskollärare här i Malmö och ett i Trelleborg trots att jag inte är helt utbildad än.
Ytterligare en intervju denna veckan i Lund. Jag vill ju ha jobb nära hemmet så man slipper stressa iväg med tösen till fritids tidigt på morgonen som typ öppnar 6.45(kan fixas tidigare om det behövs) för att sen ta tåget till Lund eller något. Så stresstålig är jag inte.

Får se om någon ens hör av sig för nu behöver jag ett fast jobb. Kan inte jobba som vikarie längre det är nyttigt ja och man får erfarenhet men jag kan inte ha den planeringen som jag behöver vilket faktiskt är lite jobbigt.

Har ju satt upp mig hos vikarieproffsen hela sommaren och hoppas det blir mycket jobb. Hur ser det ut med jobb under sommaren och efter sommaren? Fast efter sommaren på något av ställena jag sökt till?

Ha nu en fin tisdagkväll och tacksam för svar. Kramar

Svar: Det ser ut att bli en hel del jobb i sommar som vikarie och kanske du får räkna med att vara just vikarie en period till.. innan den fasta tjänsten kommer.. kram
Esmaralda

12 Tildis :

skriven

Så mysigt! Önskar er en fin sommar!

Jag är så besviken och förtvivlad över min anställning. Jag känner mig grundlurad och jag ser ingen framtid här längre men samtidigt har jag ju ingen annat på lager. Kommer det lösa sig för mig med jobb?

Kram

Svar: Ja, du kommer ta ett kliv vidare.. kram
Esmaralda

13 Bumble bee:

skriven

Tack för ditt svar, Es! Åh vad skönt att det går bra för MG just nu. Ditt barnbarn är verkligen söt! Kul med sommarlov! På fredag är det skolavslutning för oss.

Jag antar att resan utomlands är med flyg, eller?? Ser du möjligtvis om jag åker med några eller åker en person med mig? Hoppas på svar! Kram 🐝

14 Bumble bee:

skriven

Tack för ditt svar, Es! Åh vad skönt att det går bra för MG just nu. Ditt barnbarn är verkligen söt! Kul med sommarlov! På fredag är det skolavslutning för oss.

Jag antar att resan utomlands är med flyg, eller?? Ser du möjligtvis om jag åker med några eller åker en person med mig? Hoppas på svar! Kram 🐝

Svar: Det verkar bli en flygresa men jag ser inga närmare detaljer.. kram
Esmaralda

15 Tingeling:

skriven

Åh vad mysigt. Jag nästan längtar efter skolavslutningar för min dotter sen. Man minns ju själv känslan!

Vilken längtan jag fick till semestern nu!

Nu har jag och en kompis bestämt att åka till Ullared i höst. Jag som nyss var där.... men behöver ju grejer till vintern också! ☺

Ser det ut som om jag kommer in på kurserna i höst? Annars söka en hel utbildning kanske.

Planerar semestern... har mycket jag vill göra, speciellt med dottern. Junibacken, gröna lund, smultronstället, skansen... och mycket sol och bad såklart! I vilket fall som helst tror jag det blir en bra sommar ☺

Kram!

Svar: Ullared är alltid en bra plan.. jag ska dit med mina döttrar i höst också :) Bra att du gör upp semesterplaner... kommer bli riktigt bra.. kram
Esmaralda

16 Myran:

skriven

Hej Esmaralda.
Åh ditt barn barn är ju så söt, vad trevligt och fint ni haft det.

En fråga, Är han nöjd och lycklig i nuvarande relation?
Kram

17 Känslokaos:

skriven

Läskigt med dom grå!... Har jag någon som hälsar på på kvällarna? Det känns så.

Det där med kärleken Ez. Det betyder så mycket för mig. Finns inget jag längtar så efter. Trodde verkligen att C var min rätte. Han passade verkligen in på allt du beskrev för några år sen men det va inte ens menat att det skulle varit vi va? Ser du om den "rätte" dyker upp i sommar?

jag vet egentligen att du inte svarar på så många frågor.. förlåt. Jag e bara så ivrig o vill så mycket. Funderar ofta på vad meningen är med att få in vissa människor i sitt liv. Och speciellt dom som sårar en så fruktansvärt mycket. Så himla rädd för att bli överkörd igen. Känns som att det kommer ta en evighet innan jag faktiskt kommer våga släppa in någon.

Svar: Ibland möter man någon som känns så rätt... och så visar det sig att det inte funkar.. och då var det INTE den rätte.... han finns fortfarande i din framtid och ni möts så småningom.. kram
Esmaralda

18 Sus:

skriven

Hej
Mysigt....
Här är de på fredag...
Inget har klarna...
Allt är i bubblan...
Love sus

19 Jennifer:

skriven

Hej fina Es! Är nu på min resa och det är helt underbart, precis vad jag behöver, avslappnat, kravlöst, leva i stunden, långsamt lagom tempo, allt i egen takt. Så härligt! Är SÅ glad att jag valde att åka. Hoppas känslan håller i sig hela resan, skulle verkligen behöva det. Känns som
om jag verkligen är på rätt spår nu, back on track så att säga.

Så en fråga som jag undrar över: är det möjligt att min kompis Elvin kommer att ångra sig? Är det meningen att det ska bli han? Kram från mig

Svar: Härligt, bara njut... känns inte som att din kompis ångrar sig.. kram :)
Esmaralda

20 Madde:

skriven

Så söt han är<3
Här är det avslutning imorn:)

Ser du något nytt positivt som händer mig?
kram:)

21 Barbie:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om F en dag framåt vill satsa på mig/oss?

Ser du något om han ändrar sig mot hur det är nu?
Kram

22 Blå:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han tänker och känner något i stil samma som mig?
Kram

23 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det via krogen jag möter min tillkommande?
Kram

24 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
För en tid sedan såg du umgänge mellan honom och mig i sommar.

Som läget är nu ser det inte så ut med hans nya tjej och så.

Ser du fortfarande något umgänge mellan oss framöver? I sommar?
Kram

25 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Kanske jag förblir singel i flera år till?
Kram

Svar: Det kan bli så men det känns mer som om du ganska snart träffar någon.. kram
Esmaralda

26 Ellissa:

skriven

Så fin bild på barnbarnet:)

Ser du hur veckan blir för mig?
kram

Svar: Lite stressigt men på det stora hela bra.. kram
Esmaralda

27 Smulan..:

skriven

Härligt med skolavslutning. Här är det dags på fredag.
Blev han medveten igår om vad han gjort, ångrar han sig?

Svar: Någon riktig ånger kan jag inte känna..kram
Esmaralda

28 Milla:

skriven

I dag har vi skolavslutning.
Sover så dåligt, konstant trött, var hos näringsterapeut i går, kommer hon kunna hjälpa mig, att jag får sova, mer ork genom de grejer kosttilllskott jag beställde.

Svar: Ja jag tror du kan få hjälp här.. kram
Esmaralda

29 Hmm :

skriven

God morgon idag har vi skolavslutning,känns så overkligt. Ser du om vi får fler barn. Kram

Svar: Det kan bli ett barn till - ha nu en fin skolavslutning idag.. kram :)
Esmaralda

30 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så härligt med skolavslutning Hela sommarlovet framför fötterna
Han är ljuvlig ditt barnbarn och tårta och kalas det hör till.
På pojkarnas "småskola" bakade kocken flertalet låånga rulltårtor bemängda med jordgubbar Så det kalasades ordentligt och var startskottet på lovet
Härliga minnen...

På söndag kommer yngsta sonen hem...ska nog ha jordgubbstårta :-)

Ha en härlig mitt-i-veckandag

Kram Anki med flock



-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: