Bebisen skrattar.....

 
Ha nu en riktigt go & gla helg !!
 
Lite senare får jag trevliga gäster... och slår inte knut på mig... det blir  på temat
"bygg din egen hamburgare"  !!
 
Kram & kärlek
1 Sus:

skriven

tHej
Härlig
Nu vill han att vi ska flytta till stan...
Blir inger med det va.....
Love sus

2 Michaela:

skriven

Coolt tema :) Ha en superfin kväll! Chips och tv för mig :) Retar det ngt att jag inte svarat? Kram!

Svar: Nej jag ser inte någon som känner sig retad... kram
Esmaralda

3 Charmig Sol:

skriven

Ja älskar på kolla roliga klipp på youtube speciellt på djur.

En av mina favoriter är en kille som bygger ett jätte stort korthus och antagligen suttit i timmar kanske även dar. Så kommer hans katt springandes igenom hela korthuset korten flyger runt. Man hör killens grymtande och förstår hans frustration skrattar bara tänker på videon. Så varje gång ja behöver muntras upp lite så kollar på den videon o det får mig alltid på bättre humor.

Min fråga är ska jag chansa och åka i väg till en spelkväll/fest i dag i norrköping till en kille ja är intresserad av att köra känna. efter jobbet?

Tack för din blogg precis som kattvideon med korthuset så får den en må lite när man behöver det. Och det är så skönt att bara få skriva av sig bland ävenom du inte svarar mig just på den dagen så får mig må bättre o kanske kommer man på svaret själv. Så tack haven underbar dag kram Pia

Svar: Ja, man hittar sina favoriter ! Kram :)
Esmaralda

4 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha jösses.
Vad trevligt! Jag har själv lite trevliga planer i helgen. Ska åka till en annan stad, har planerat att träffa några vänner och röra oss ute i storstaden.

Es, En fråga, Ikväll när jag rör mig ute i storstaden kan jag stöta ihop med min Kärlek då?
BÖR jag ha mött min nya kärlek i år eller nästa år eller kan det dröja ännu längre?
Kram

5 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Om 3 år blir jag 32.
Ser jag ut att vara äldre än 32 när jag får mitt andra barn?
Kram

6 Skorpan:

skriven

Absolut bästa festen, att inte behöva slå knut på sig! Brukar vara lite så här, gästerna får lov att gjälpa till, ja inte alla, men de man känner bättre ;) o det vet de nog om, att värdinnan är lat...

Vilken lyx att kunna sova ända till fem på morgonen o sen kunna gå i säng på nytt. Stressad över ekonomin Es, kommer jag att klara av de närmaste månaderna ekonomiskt o borde jag ansöka om nytt bostadsbidrag då inkomsterna nu blivit mindre? Tillräckligt mycket mindre, det är frågan.. Suck dessa pengar..

Önskar er en skön lördag!
Kram Skorpan

Svar: Sök bidragen som du har rätt till... det kommer pengar senare men kan dröja lite.. kram
Esmaralda

7 Lydia💕:

skriven

Va kul med sånt party ska iväg o jobba trött sliten vill att något kul ska hända snart
Lydia💕

8 Browallia:

skriven

Tack för att jag fick börja dagen med att skratta :D
I min senaste seans skrev du att jag snart skulle komma till insikt med att det inte skulle bli mer seriöst med mannen jag träffat under fyra år än det vi har nu. Kärleken är verkligen blind, det är först nu jag börjat se flera sidor hos honom som jag inte alls uppskattar hos en livskamrat. Känns som min ängel har ett finger med i att jag liksom drogs till att läsa "Omgiven av idioter" i det här skedet. En mycket intressant bok som beskriver olika personlighetstyper och var och en har sin färg. Den gröna är en exakt beskrivning av mannen. Flera gånger senaste tiden har jag kommit på honom med att anta saker om mig istället för att fråga mig om min åsikt. När jag säger att hans antagande inte alls stämmer så blir han tjurig och påstår att jag inte lyssnar på honom när han bara menar väl. Det är hans uppfattning som är sanningen även om man visar fakta som säger nåt helt annat. Jag är tacksam att vi har tagit en dag i taget och inte rusat iväg och flyttat ihop och hela den baletten men ändå känns det tungt att det inte blev som jag hoppats mellan oss. Nu ska jag lägga fokus på mig och bygga upp mitt nya jag och nya liv.

Önskar dig en härlig lördag med gästerna. Här ser ut att bli en gnistrande vacker vinterdag med massor av snö, sol från en blå himmel och -11C. Jag ska ta en promenad på fm och bara njuta av det härliga vädret.
Tacksamhet och glädje :)
Bamsekram

Svar: Ett positivt och bra fokus !!! Kram :)
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag gör föreläsare igen något gång? Som jag gör förut men kommer det att jag tänkt gör det?

Tack

Svar: Ja, det kommer mer, kram :)
Esmaralda

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tack för morgonens leende ,vilken buktalare
-10 strålande sol skarsnö...vilken vinterpromma det blir idag !

Drömt mycket ngr nätter i rad nu och jag åker mycket motorcykel ,dansar och lever farligt..sen är det mycket blommor inblandad ,borden står fulla med luktärter i små vaser och blomster överallt....förebådar det ngt gott ...eller rent av ngt dåligt ?

Här ska sonen göra pasta Carbonara i kväll...

Ha en trevlig burgarekväll !

Kram Anki med flock

Svar: Drömmarna varslar gott.... mums med carbonara är det också.. kram :)
Esmaralda

11 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Det var riktigt bra gjort, det skrattet. Det är så härligt med barnskratt. Jag såg på tv igår buktalare som ordnade shower. Fattar inte alls hur dem gör. Hur man får ut ljud utan att röra på munnen.

En fråga, Ser sonen ut att fortfarande gå på förskolan när han får syskon från min sida?
Kram

12 EPM:

skriven

God morgon!

Så härligt klipp! Börjar dagen med ett leende. Tack 😊

Har träffat en kille ett par gånger nu, det är väldigt naturligt och opretentiöst mellan oss. Han uttrycker att han är lite rädd men det är inget som märks när vi är tillsammans...
Är han lika bekväm med mig som jag med honom?
Han är troligtvis inte min soulmate men jag gillar honom. Jag är mig själv med honom😊

Kram

Svar: Ja, han känner sig bekväm i ditt sällskap... kram :)
Esmaralda

13 Rosa:

skriven

Hamburgare kan ju bli hur gott som helst beroende på tillbehören. Ett tips från mig: bearnaise sås.

J pratar gärna om framtiden men vad känner han egentligen för mig?

Trevlig helg. Kram

14 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda vad mysigt med gäster.
Mitt ex sen flera år tillbaka kom fram till mig förra fredagen. Fått ngt mejl då och då under åren. Han är så charmig men ändå lite lurig med tror jag.
Han har flyttat och bor tre hus från mig 🙈tror att han är singel nu. Var helt fel tid i livet när vi träffades. Jag var för ung då och han nyskild.
Gillar han mig fortfarande ?
Kram

Svar: Han gillar dig men knappast mer än så.. kram
Esmaralda

15 Jossan :

skriven

Men guuud!

Klockan är halv 9 och jag har sovit i 12h!! Snacka om helt däckad. Jag har drömt massor inatt men jag minns knappt vad de handlade om.

Igår blev det träning fast jag inte var riktigt pepp på det var jag nöjd dagen efter. Tyvärr kändes det sjukt mycket i mina knä. Men men idag är det 2 pass som ska göras.

Tjejmiddagen blev inte som den skulle vi blev bara 3 st men vi gör det till något mysigt istället.

Tack för svaret igår. Inga tvillingar alltså men 2 i nära ålder? Jag vill ju ha 2 tjejer. Tror du det blir tjejer?

Kram

16 Helena Ir:

skriven

Ha en riktigt trevlig helg med gäster..och byggandet av hamburgare,låter för övrigt väldigt gott och mer än så behövs inte..

Trött efter en vecka med mycket spänning i kroppen,och 4 träningspass på gymmet..så här har vi sovit 10 TIMMAR!

Bestämt oss för bio idag..det får bli Solsidan,som vi ännu inte hunnit se.. Vi får ta filmen Tårtgeneralen nästa gång,en film som kanske också lockar till skratt!?

Ha det så gott!

Kram :)


Svar: Jag läste boken Tårtgeneralen för rätt länge sen och gillade den.. så filmen måste jag också se... kram :)
Esmaralda

17 Helena Ir:

skriven

Skön filmsnutt du bjöd på .. :) Roligt gjord..

Svar: Ja, man kunde inte låta bli att dra på smilbanden själv :)
Esmaralda

18 Kristin:

skriven

Er det noe som smitter, så er det en god latter.
Denne dukken var så søt :)
Håper det blir noen bilder i etterkant av fantasifulle hamburgere.
Smaklig måltid :)
Kram!

19 Rädd:

skriven

Hej E!

Ska jag söka tjänsten? Eller går det lika bra att jag fortsätter som konsult?

Kram och kärlek.

20 Bb:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att hon kommer att finnas med i hans liv i framtiden? Finns hon kvar framåt i tiden i hans liv?
Kram

21 Tisa:

skriven

Hej Es!

När jag har gått ute och sedan sätter mig ner så gör det så förbannat ont i ryggen när jag ska resa mig och gå. Varför denna smärta?

22 Blomman:

skriven

Hej Esmaralda.
Tycker han om mig? Har han några känslor för mig? Eller känner någon kärlek till mig?
Kram

23 Skorpan:

skriven

Tack Rs!
Ja jag vet ju inte om ansökan går igenom förstås. O om andras inkomster, som inte betalar något för boendet, inverkar. Allra bäst vore det qtt tjäna så mycket att man inte var beroende av stöd, men det är väl utopi det?!
Kram Skorpan

Svar: Det kommer ju jobb där du har en helt okey lön och livet blir lite lättare.. kram :)
Esmaralda

24 Trött på allt:

skriven

Hej!

Blir det lättare att leva snart?? så trött på min man och hans flathet. Arbetslösheten håller på att göra mig galen och att tvingas leva på min man.

Kram

Svar: Det vänder och livet bli lättare men det kan dröja en tid till... kram
Esmaralda

25 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
BÖR jag ha mött en ny kärlek i år eller nästa år? Eller kan det dröja längre?
Kram

26 Rädd:

skriven

Hej E!

Hur hittar jag glädjen i jobbet och vägarna framåt? Jag känner mig så vilsen.

Kram och kärlek.

Svar: Försök att stanna i de bra stunderna och hämta energi... du spårar rätt.. kram
Esmaralda

27 Smulan:

skriven

Håller på att boka en tjejträff om några veckor. Blir det bra. Går resan upp bra maken är orolig då det blir den rätt lång bilresa.

Svar: Jag ser inga problem kring bilresan.. kram :)
Esmaralda

28 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag fick reda på igår att min lilla syster ska ha dop för sin son trots allt. Var ju bokat ett dop i slutet på november men då min syster inte mådde bra ställde dom in det. Jag vet inte om syskonbarnens farmor, faster eller någon annan har tjatat fram att dopet ska ske, men min syster var inte glad när hon meddelade för vår mamma att dopet kommer ske. Vi alla var ju inte på att de inte skull bli av.
Min fråga: Kommer min lillasyster lyckas ändra datum då hon bokade just den lördagen när vår mamma och jag är i London? Eller kommer vi missa dopet? Även om dopet blir väldigt litet vill man ju gå på systersonens dop. Vad ser du? Tusen tack i förhand för svar!
Hoppas du och MG får en bra helg! Kram Zoey 💕

29 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
När kommer jag att bli anställd på det jobbet jag praktiserar nu? Kram Mojgan

Svar: Det finns en möjlighet.. kram
Esmaralda

30 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att sonen fortfarande går i förskolan när jag får syskon till honom?
Kram

31 Jessica:

skriven

Hej Es,

Gillar han mig?
Han är så nervös och blyg när han är runt omkring mig,
Och han tittar på mig med en sån varm blick..
Vad betyder det? Gillar han mig på det sättet?
Vad ser du?

Kram :)

Svar: Visst gillar han dig.. kram
Esmaralda

32 Anonym:

skriven

En tung fråga kära Es på lördagen. Kommer Anders betala tillbaka pengarna till mig ?
Går ej att få tag i honom. Hans vuxna barn vet jag var de är någorlunda.
Kommer A ta sitt ansvar. Har bett B att hjälpa mig söka honom.
Har han pengar tror du men inte vill betala tillbaka.
Kram

Svar: Det ser svårt ut att få pengarna tillbaka... kram
Esmaralda

33 Michaela:

skriven

Hahaha! Nu blev det missförstånd här :) Menade inte om ngn var retad utan oberörd över att jag inte svarat. Tänk så tokigt det kan bli ibland :) Kraam!

34 Vv❤:

skriven

Hej esmaralda

Vad härlig klipp video :)man blir glad av den.

Es, ser du om ardi kommer att skriva till mig efter min uppriktiga ärliga mening som jag skrev till honom och vill han ha barn med mig? Kram

35 PiaS:

skriven

Hej Es,

Haha ett gott skratt förlänger livet och barn/bebisskratt är helt underbara 😄.

Låter som du kommer ha en härlig helg med vänner 😊.

Jag kämpar på med att försöka tänka och känna positiva tankar, känslor och vibrationer. Men helt enkelt är det inte...vet jag kommer läka ihop, resa mig men periodvis känns det tungt och förlamande, med en klump i halsen/hjärtat och som jag då går på autopilot, som en robot, för att ta mig igenom dagen.
Som en del i att gå vidare, läka ihop har jag tagit upp min gamla sport och kommer spela turnering i sommar på Sardinien. Vet inte om det är ”rätt” men jag träffar nya människor, tränar, och för stunden har ett annat fokus.

Kramar och kärlek
/ PiaS


Svar: Ditt tänk och engagemang är så rätt i nuet... fortsätt känn och gör det som får dig att känna glädje... ha goda planer och alltid något att se fram emot.. kram :)
Esmaralda

36 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Har du någon känsla att något fint inom kärlek sker här nu snart? Är påväg att ske?
Kram

37 Virrhönan:

skriven

Hahaha dagens roligaste! Du är rolig du😂
Hamburgare är ju jättegott! Lute ovanlig bjudmat men varför inte, man behöver ju inte alltid ha överflödig mat. Hamburgare med god dressing, stark ost, bacon lök och jalapeños och annat gott och öl till det😋 Mår MG en liten burgare också?
Här är lugnt idag. Filmlördag och lättlagad mat får det bli.
Undrar lite om det kommer bli mer kontakt med snyggingen framöver? Kommer vi få till några roliga stunder?
Ha en trevlig hamburgerkväll och kram kram😋😘

38 Bb:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att bli flytt till annan ort innan jag möter kärleken?
Kram

39 Livsturisten:

skriven

Ja vilken snart idé med hamburgare de stjäl jag till en fest i april.
Enormt kul med buktalare tycker jag.

O du...vem 17 har jag mött nu? Min soulmate? Detta är heeeelt galet ju med det som är. Ja trots att det är som det är.
Kram!!

Svar: Ta det som det kommer.. det kan bli riktigt bra och hur det blir, det märker du snart.. kram :)
Esmaralda

40 Sus:

skriven

Hej
Vad vill han nu?
Love sus

41 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att vara värt att resa dit eller ser jag ut att gilla ön bättre?
Kram

42 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tror du jag kommer att bo på ön till hösten? Kram😃

43 Flytta utomlands?:

skriven

Hej Es

Ser du mig flytta utanför Sverige? (medans jag är ung)
Kram

Svar: Du kommer flytta utanför Sverige.. kram
Esmaralda

44 Falkman:

skriven

Jag undrar om mitt arbete kommer leda till något verkligt betydelsefullt och banbrytande?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: