Gästblogg....

Dagens gästbloggare är  : Therese

Hej.

Nu tänker jag att jag ska gästblogga fast jag tvekat för att skriva är inte min styrka men jag vill ju så gärna  berätta om Shanti och om vad hon har uträttat.

När jag beställde talismanen så var jag så fattig att jag fått flytta hem till min bror.

Jag var utförsäkrad och mådde dåligt  och var trött på livet. Ingenting blev som jag hade tänkt mig det skulle.

En tuff skilsmässa blev det och vetskapen om att jag inte kunde bli gravid,. Det tog hårt på mig.

 

 

Sedan fick jag en neurologisk sjukdom som man får lära sig leva med och hoppas det inte blir värre.

  Min bästa väninnan sedan barndomen drabbades av cancer och dog.

Jag är så tacksam över min fine  lillebror som alltid funnits där för mig. Tack  Nicke. 

  Jag fick långa pengar av han till talismanen. Han sade inte att varför ska jag kasta pengar på sådant utan han sade att jag nog kunde behöva lite magi och tur i mitt liv

 

Jag  hade tre önskningar och två av dem blev infriade snabbt. Den tredje är på väg

Först så önskade jag mig ett arbete. 

Jag har varit arbetslös och sjukskriven i 4 år.

Tre veckor efter Shanti kom så ringde en god vän till pappa som behövde personal och undrade om jag var intresserad.  OM jag var, jag blev överlycklig.

Så nu har jag ett  fast arbete, trevliga arbetskamrater och en normal inkomst och börjar känna mig som en människa igen.

 

Nästa önskan var  ett litet hus och också detta kom på det mest magiska sätt till mig.

En arbetskamrats föräldrar ville hyra ut sitt semesterboende till någon som kunde bo där året runt och mot att man skötte om stället fint så var det låg hyra. 

Jag tar hand om det som om det vore mitt eget och mer därtill.

Jag trivs och mår så bra i mitt eget.

Om 3-4 år räknar de med att sälja och jag hoppas kunna köpa. Det är mitt mål. 

Min tredje önskan var en hund  och  just nu är den 2 veckor gammal och om allt går som det ska så kommer den till mig när den är 10 veckor. Det är en liten blandrashund, svart och vit och jag får lov att besöka den varje vecka vilket jag troget gör. Jag får ha med henne på jobbet också.

 

Vad som fattas nu är kärleken så när det säljs talismaner nästa gång hos dig Ez så vet jag vad jag ska önska. Kanske finns det en kärlek åt mig också.

 

Jag älskar bloggen och ni som kommenterar.

Ni som använder samma namn tycker jag speciellt om för det känns som om man lär känna er via kommentarerna.

Kram  på er alla

1 Tingeling:

skriven

Åh vad roligt, sånt här gör mig glad. Önskar dig fortsatt lycka framåt i livet. ☺

Kram!

2 <3:

skriven

Kram till dig Therese och tack för ditt inlägg idag.
Es ser du hur det går i rehab ärendet som tagit sådan tid ?
Ser det fortfarande positivt ut ?
Kontaktade aldrig C tänkte att det var bäst att låta bli den kvinnan har jag svårt för. Är som hon tror att det är hennes egna pengar det handlar om och att hon vill att det ska bli fel. De har bytts handläggare flera gånger.
Kram

Svar: Ett bra beslut som du fattade kring C... kram :)
Esmaralda

3 Michaela:

skriven

Du har verkligen haft det tufft du Therese! Underbart att läsa vad Shanti har gjort för dig och önskar dig all lycka i fortsättningen.

Då var det klart med jobb och allt pekade på att det var det jag skulle välja. Blir privat Beroendeakut. Tidigare jobbade jag för landstinget. Vet dock inte hur det blir efter sommaren men det tänker jag inte på nu. Fick upp lönen med över 1000 kr och får se snygga poliser dagarna i ända så inte helt fel :) Hoppas jag fattat rätt beslut och att jag kommer att trivas. Kram

Svar: Känn frid i ditt beslut, det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

4 Kulla:

skriven

Härlig blogg Terese, underbara Shanti, hon kan hon👍. Skönt att det har ordnat sig för dig,min devis”allt som sker, sker av en mening”.
Undrar om min Shanti har liv kvar i sig? Har inte märkt av henne någonting. Eller ska hon få vila? Kram

Svar: Det finns liv kvar i henne.. inte som förut men ändå tillräckligt känns det som.. kram :)
Esmaralda

5 Helena Ir:

skriven

Roligt,Therese,att önskningarna gått i uppfyllelse! Och stora saker är det också..skoj,att du vill dela med dig!
Du har flyt..och det hoppas jag du ska ha i fortsättningen också..Lycka till med valpen och allt annat du tar dig för :)
Kram :)

Jajamensan..så blev det så att min yngsta nu har skrivit papper på en fin lägenhet! Hennes bud blev det sista..hon vågade! Snart börjar en ny tid för henne,att gå in de där vuxen skorna lite mer,på egen hand :) Så som de ska vara..

Brukar oftast inte träna torsdagar..men jag ska åka iväg idag..våran gamle farbror har fyllt år..95. Vi ska sjunga och gratta honom..med ett fint kort,jag hittat! Ändrar lite på sången..istället för för att han ska "leva uti 100,ade år..så blir det i många,många år. Vi är ett fint gäng därborta..och sånt här gör det lite speciellt :)

Kylan däremot,den kunde jag varit utan..snälla våren med värme..kom snart!

Ha det bra!
Kram :)

Svar: Vad glad jag blir att läsa detta :) Ni får ha det riktigt bra idag när ni hyllar 95åringen.. kram :)
Esmaralda

6 Lotta:

skriven

Therese, jag blir så glad för din skull :) Kram L

7 smulan:

skriven



Vad roligt att talismanen hjälpt dig och att ditt liv vänt.

Sjukanmält mig bara för att jag är helt slut tar ett par vilodagar och bara laddar batterierna.

Finns det några talismaner kvar eller får jag ge mig till tåls?


Svar: Nej inga talismaner finns kvar.. jag föder upp en liten kull ibland som snabbt går åt...så det finns inga " på lager" . Tanken är att jag ska ta en ny kull till våren.. det är en hel del jobb med dem.... och när det blir dags så meddelar jag här på bloggen. Ta nu hand om dig och vila och planera sedan in något roligt och ovanligt.. då blir det bra.. kram :)
Esmaralda

8 Majvor:

skriven

Tack Therese för ditt inlägg. En underbar berättelse och du är väldigt mycket värd det goda som har hänt. Fint att du trivs med jobbet, känner dig hemma och sköter om huset, samt får en liten kär hundvän. Stort Lycka till!

9 An:

skriven

Hej Esmaralda och gästbloggare.
Så roligt att läsa att du blivit hjälpt utav din talisman. Grattis. Jag brukar alltid läsa igenom blogginlägget och ibland kommentera det om jag tycker det känns som att jag har något att säga. Alla kommentarer läser jag inte alltid igenom men en del läser jag och ibland läser jag slumpvis någon kommentar.

Jag har vart otroligt trött dessa dagar men kanske för det är en del att tänka på. Huvudbry tar på krafterna.

Som du skrev Es, om det känns bra med denna man jag nu har i tankarna så kommer jag att försöka att satsa på honom och en framtid med honom. Men min fråga är alltså om även han går och drömmer om en framtid med mig, Finns möjligheten att även han är kommer att vara villig att ge mig/oss ett till försök till en framtid med varandra? Blir det fler gemensamma barn då?
Kram

10 Linda N:

skriven

Så glad jag blir att du delar! Talismanerna är fantastiska i samverkan med en själv.
Detta gjorde min dag också. ❤ Lycka till med din ljusa tillvaro. Kram

11 Smöla:

skriven

Åh va roligt och läsa Therese! Gött att livet håller på att ordna upp sej för dej:) Lycka till i fortsättningen..
Skulle oxå behövt en ny omgång med talisman..håller tummar för att de snart kommer!
Hur blir mitt år Ez? Hoppas å tror att detta året ska bli de bästa någonsin, men så tänker jag jämt.

Svar: De kommer men det dröjer ännu en tid.... gör upp bra planer för dig själv och du hjälper dig själv på traven till ett bra år.. kram :)
Esmaralda

12 Tildis:

skriven

Vad roligt att höra att det har ordnat sig så bra för dig! Verkligen en inspiration för oss andra :) Kommer det komma nya talismaner snart? Skulle verkligen behöva lite extra kraft nu...

Har jag förmågan att klara detta? Kram

Svar: Tidigast till våren blir det en liten och begränsad kull talismaner.. jag meddelar här på bloggen när det är dags.... ja du har förmågan.. kram :)
Esmaralda

13 Dunegull:

skriven

Vad kul att livet kan ta en sådan vändning! :)

Lyckas vi få ett vettigt slut inom kort. Att han flyttar ut i lugn och ro?

Svar: Ja, det kommer att lösa sig.. men du måste vara tydlig..kram
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Åh Therese, visst kan du skriva, inget tal om den saken. Din Shanti har verkligen hjälpt dig, så härligt att höra o jag tror ansolut att du kommer att ha råd med huset du bor i nu. Kärleken kommer nog också, den tror jag på, fast lite hjälp av en talisman är inte dåligt ;). Allt gott önskar jag dig o ser förstås framemot nästa gästblogg :).

Stressen över jobbet har tydligen slagit till då jag vaknade redan tre i natt, äsch. Kunde inte stiga upp redan då, fyra går nog men tre.. Nå läste lite o sen blev mirgonen mycket senare än vad som ingick i mina planer :(, nån mening med det som sker kanske ;). Drömde massor men kan inte komma ihåg vad, tur det så slipoer du läsa Es..

På tal om att läsa, det har du sagt att jag ska göra o nu undrar jag om det ligger långt borta i tiden månne? O ske det på plats eller är det distans o kanske arbetsgivaren betalar?

Känns verkligen att jag behöver nytt i mitt liv, tröstäter o allt känns lite småtrist :(. Kanske skiner solen hos mig snart, som den gör ute idag ;).
Kram Skorpan

Svar: Läsa ska du, det ser jag tydligt och det närmar sig men exakt hur det ser ut kring detta kan jag tyvärr inte se.. kram :)
Esmaralda

15 G.H:

skriven

Therese!! Vad häftigt!!:)

Esmaralda - börjar nu bli riktigt sugen på att plugga ... och livrädd:)
Du sa i min seans att jag kommer att vidareutbilda mig och beslutet är inget som kan pressas eller stressas fram.
Och det komiska är att jag är galet sugen på att vidareutbilda mig inom psykiatri ,,,, det området som jag jobbat inom nästa hela mitt liv 😂 kan det vara så enkelt? Har liksom hela tiden letat efter något annat ... och universitetet som utbildningen finns på känns så tilltalande! Tänk om det är för bra för att vara sant? Dessutom betalar jobbet 60% av ” tuition” ...


Kram:)

Svar: Ja, så enkelt kan det vara :) Lyssna till din känsla och följ den.. kram :)
Esmaralda

16 TjejenO:

skriven

Underbart Therese!

Tack för ditt blogginlägg och grattis till allt som slog in efter Shanti!

Jag älskar precis som du denna blogg och de som kommentarerna - vår fina bloggfamilj.

Hoppas kärleken kommer snart, hoppas då på att få höra det här via bloggen 😻

Ha en fin dag nu och detta gäller alla här i bliggfamiljen! Varma kramar!🤗

17 Lilla blå:

skriven

Gott att läsa, Therese! De där talismanerna är sannerligen fulla av kraft. Underbart när de kan hjälpa på traven.

Till nästa kull tänkte jag försöka hinna haffa en egen. Som avlastning till mina stackars "andra-sidan-bor" som jag tjatar hål i huvudet på periodvis 😉 Strålande solskens vinterdag väntas över staden idag. Hurra! Något annat positivt på ingång, Es?

Kram-kram /LB

Svar: Jadå, det kommer både det ena och det andra i din väg.. se möjligheterna när de kommer och greppa dem.. kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Therese ! <3

Ååh va glad jag är att du hittat Es och att talismanen gett dig tur och styrka Din berättelse är fantastisk och jag sitter tårögd Du inspirerar Therese <3 Tusen tack för att du delade med dig av din resa Stort grattis till din hund <3
Det går säkert bra med husköpet med

Styrkekram och stort lycka till med allt <3

Kram Anki med flock

19 Mia:

skriven

Kan man reservera en talisman redan nu ?

Svar: Nej det kan man inte... jag utannonserar dem här på bloggen när det är dags och först då kan man beställa en.. kram
Esmaralda

20 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon..
☀ strålar och morgonen är god..
Tack Malin..
Kärlek är magiskt och jag tror att det finns god energi även ond energi.. Den onda överlever inte den goda i längden...
De som håller i den onda blir giriga missunsama och fördömande och får inte något trevligt liv.. Ge kärlek och få kärlek tillbaka.. Är ofta det som gäller.. Man får glädje och livet blir både magiskt och kärleksfullt.. Jag har lärt mig att bara vända ryggen till de som inte kan glädjas med andra.. Det är för mig ett bevis för att man inte är i kontakt med kärlek till sig själv.. Girighet är en jobbig sjukdom.. Den tär på sinnet..
Önskar dig en alldeles underbar dag Malin och jag ska gästblogga när jag kommer hem.. 💕 kramar 💕

Therese Vilken solskenshistoria.. Magiska under sker och du har verkligen vänt ditt liv till det positiva.. Talismanen magi och egna positiva tankar.. Viljans kraft är så stor.. Din lillebror är ju guld värld.. Bara kärlek.. till dig det är så underbart att läsa din berättelse.. Hälsa hunden när du hälsar på.. Hundar är så mycket kärlek..

Till alla er som sände positiva tankar i går Tack.. Cornelis klarade körkortet..
❣️💕💗

Nu blir det frukost.. Backen och massor med skidåkning.. Så klart.. 💕 en av deltagarna är gruppen är sur för att jag somnade i går istället för att delta på ostbricka och vin.. Jag hoppas att det går över.. Vem orkar med skurkart på morgonen.. Det är då den magiska nya dagen börjar.. 💕

Jag önskar alla en magisk underbar dag och att allt gott händer er i dag..

Till MG önskar jag hundlig glädje i form av köttbullar eller något smaskigt

Esmaralda en underbart härlig dag (med köttbullar) så klart 😊..

Och till er på bloggen kan jag rekommendera att boka en tid till Nettan.. Regression är helt galet fantastiskt.. Man förstår helheten med sig själv.. Helt plötsligt var det glasklart för mig efter det att jag hade besökt Nettan..

Fråga:jag har fått erbjudande om att leva i Österike och ett annat om att leva i Spanien.. Blir det utlandet eller ska jag fortsätta i Sverige.. Blir ju lite förvirrad ibland men allt är kärlek.. Vill ju ge så mycket jag kan.. 💕 mår så mycket bättre och är glad för att minnet kommer tillbaka..
Även kroppens funktioner.. 💕



Svar: Ja, Nettan är duktig !! Jag hoppas också att fler tar chansen och bokar tid för telefonregression... 070 6661570 !! :) Just nu känns det fel i tiden att fatta beslut kring boende.. låt allt sjunka in ett varv extra... du kommer att veta... kram :)
Esmaralda

21 Idun:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att hon följer med på resan?
Kram

22 Pia1:

skriven

Jag blir så glad för sådana solskenshistorier 💕
I mitt fall är livet inte meant till be. Samtliga instanser har tryckt ner mig och det finns inte längre något sätt att komma till en inkomst. Kommer inte heller kunna jobba innan jag fixat fram pengar till att bli friskare. Botten är nådd och jag börjar bli allvarligt deprimerad. Hoppas livet går snabbt så jag får dö, det är den enda önskan jag har kvar som ens kan bli sann. Visst, jag ska bli inlagd men det är försent för att rädda sjukpenningen. Försent för att någon ska titta på hjärnan, det tåget har gått. Det enda som kan rädda mig är pengar men det har universum och Stefan Löfven sett till att jag inte ska ha. Jag kan inte förstå att inget jag kämpat för ska fungera. Inget. Absolut noll. Om jag bara hade ett svar på varför.

23 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har aldrig riktigt vetat var jag ska landa någonstans.
Nu har jag dock ett ställe som jag kan tänka mig att leva mig liv på.
Ser du om det blir en flytt dit?
Eller blir det till annat ställe?
Kram

24 åsa:

skriven

Åh vad glaaad jag blev att läsa om detta Therese.
Gudomligt magiskt. Detta var du värd. tror kärleken kommer snart till dig med. Får en sån känsla. Lycka till nu med allt.

Hej E!
Undrar också om min shantis har någon kraft kvar?. för jag känner inte heller så mkt av henne o tycker det går lite utför med mig med det jag önskade o övrigt. vad gör jag för fel? blir det bra år för mig? bamsekram Åsa

Svar: Din Shanti verkar avvakta och hin hjälper dig men lite i det dolda.. hon har en speciell mening med detta.. kram :)
Esmaralda

25 Cattizz:

skriven

Härlig blogg Therese! Lycka till i framtiden!

26 Jennifer:

skriven

Hej! Så härligt för dig Therese och vilket lyckodrag att du beställde en talisman!

Själv är jag på resa men känner
mig knappast särskilt utvilad, först var jag själv rejält sjuk med lunginflammation o solsting och nu är min lilla älskling sjuk. Så någon bra eller minnesvärd resa kan man knappast säga att det är. Men alla resor kanske inte kan vara det.

Fina Esmaralda, ser du någon chans till romans för mig snart? Är i akut behov av att få lite action o sparkle i mitt liv! Stor kram

Svar: Vad du är med om nu är sådant som händer ibland.. oavsett man reser eller är hemma men trist är det.. särskilt när de små drabbas. Ja, har du ögonen med dig så kan det snart blir en liten romans.. kram :)
Esmaralda

27 Evig:

skriven

Hej Es,

vad roligt att läsa blogginlägget om alla önskningarna som slagit in för Therese. Det inger hopp och vi behöver nog alla få bekräftelse på att våra små kamrater hjälper oss. Själv börjar jag känna att min nog blivit lite "trött" nu när jag verkligen skulle behöva den, men den är i och för sig ett år gammal, så det är kanske inte så konstigt.Jag har renat den en gång förresten.

Jag gör ett nytt försök med att ställa en fråga om något (omformulerad) som verkligen har omkullkastat min värld och som gör att jag mår väldigt dåligt.

Det som hände i mitt yrkesliv har utvecklats till något annat. Samtidigt som jag i stora delar har blivit rentvådd har annat dykt upp som är minst lika hemskt och det verkar inte finnas något positivt alls.

Jag ställer mig frågan, är det verkligen så illa eller finns det "skitsnack" och överdrifter dolt i det här? Jag inget ljus eller lösning och känner mig helst ensam i detta.

Kram från Evig

Svar: Nog kan jag ana lite skitsnack... det kommer att ljusna.. var själv aktiv o ta tag i det och red ut.. kram
Esmaralda

28 EPM:

skriven

Åh Therese!

Så härligt att läsa! Jag blir så lycklig för din skull...❤️

Min Gabbe har nog gett mig det jag önskade men inte på det sätt jag trodde. Istället för att få J så fick jag se J- på riktigt. Därför kan jag lämna.
Det känns som att en vår är på gång på många olika vis...😉

Kramar!

29 Kristin:

skriven

Tusen takk for din fine beretning, Therese.
Jeg ble så glad på dine vegne, så takk for at jeg fikk din glede å ta med meg gjennom dagen. Det smitter.
Jeg ønsker deg virkelig lykke til videre og alt godt.
Ja, vår alles kjære Esmaralda er en fantastisk person.
Ønsker alle en fin dag. Kram!

30 Hedwig:

skriven

Tack Therese för din underbara berättelse! Jag önskar dig all lycka och styrka! Stor kram från Nederländerna

31 Louise:

skriven

Önskar att jag fick alla mina önskningar uppfyllda.
Lycka till Therese med valp och hus i framtiden :-).

Det var tufft att jobba i tisdags. Jag är inte van. Inte nog med det så råkade jag sätta mig på rätt buss fast åt fel hål. Kom en kvart försent på grund av detta. Inte så bra. Fick sen jobba med en kursare som jag haft grupparbete med i skolan för två år sedan.
Barnen verkade tycka om mig och det blev en del blöjbyten. Vanligtvis så gör inte vikarier detta första dagen men det var inga problem.
Jag tycker egentligen inte om att jobba i vikariebank men bättre än inget då jag får mer erfarenhet. Men jag längtar redan efter en fast anställning och hoppas att det kommer snart. Jag kan ju inte göra mer än att söka.Och jag får väl acceptera att förr eller senare så kommer mitt jobb.
Jag hoppas inom en månad så jag slipper vara i vikariebanken länge.
Jag hoppas att jag gör bra ifrån mig när jag jobbar. Ibland känns det som att folk tycker jag gör fel och då känner jag mig osäker. Jag har varit inom barnomsorgen i flera år så jag vet vad jag gör men vad tycker andra om mig?
Vad tyckte de som jag jobbade med i tisdags?
Barn älskar mig speciellt små barn men stora är lite svårare men de ter sig till mig ändå. Tycker de jag jobbar med att jag är duktig eller hur reagerar de? Jag tycker själv det är jobbigt att komma till ett nytt ställe varje gång med nya barn hela tiden. Men jag utför mitt jobb väl.
Jag älskar att jobba med småbarn även om det är mycket blöjbyten.

Ha nu en fin torsdag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Ungarna gillar dig snabbt och de vuxna behöver lite mer tid på sig.. sådär som det är för vuxna människor men det ser positivt ut... du blir omtyckt.. och du får räkna med att jobba som vikarie innan den fasta tjänsten kommer.. kram :)
Esmaralda

32 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Livet har gått trögt på sista tiden. Jag längtar tills det blir min tur att träffa kärleken. Gå framåt i livet med glädje.

Ser du något stabilare inom kärlek som kommer ganska snart? Inom räckhåll? Eller ser det fortsatt segt ut inom kärlekslivet?
Kram

33 Marita :

skriven

Grattis Therese!
Va kul att din talisman hjälpt dej.
Lycka till med valpen.Och hoppas kärleken väntar bakom hörnet.

Jag skulle verkligen behöva en talisman.
Ser du nåt positivt när det gäller arbete för mej Ez.

kram Marita

Svar: Ja jag ser att det kommer ett arbete som passar dig men det ligger en bit fram i tiden.. kram :)
Esmaralda

34 Vv❤:

skriven

Hej esmaralda

Varför har ardi blivit tyst nu.han skriver inte på två dagar.och han är online med .

Har han kontakt med sin fru är han gift fortfarande?

Kram

35 Mim1:

skriven

Hej!

Blir det någon flytt snart till annan ort?? Hoppas bara att jag får jobb också mycket snart. Har gått så långt att jag inte har lust att gå ut längre måste nog bort från den här stan.

kram

36 Camilla:

skriven

Underbar berättelse, vilken härlig talisman som hjälper sådär mycket!!
Önskar en Talisman jag med, men har inte haft råd med en heller, nu har jag bara så väldigt ont i höften och ryggen, önskar det skulle bli bra.... Har även en massa andra önskningar! Kram

Svar: Det kommer bli bra men ser lite envist ut och kan ta sin tid.. kram :)
Esmaralda

37 Carina ST:

skriven

Så härligt att läsa ditt blogginlägg Therese! Att livet vänt till det bättre på så många sätt. Hoppingivande att livet verkligen kan vända. Efter allt tufft som du gått igenom är det helt och hållet underbart. Stort lycka till framöver! Gästblogg igen när kärleken kommer :)

Jag letar och letar möjliga vägar framåt i mitt liv. Jag vet vad jag vill arbeta med och jag vet vilka utbildningar som jag skulle vilja gå. Du har ju sett att någon utbildning ska komma Ez. Men HUR det ska gå till vet jag inte.

Jag är sjukskriven och känner mig utlämnad till andras beslut kring vad som är möjligt när jag ska ut i ett yrkesliv igen. Svårt att se vilka vägar jag kommer kunna ta. Det gör mig orolig och stressad. Vilket påverkar mitt tillfrisknande.

Det jag skulle behöva är en massa pengar! :) Då vet jag exakt vad jag skulle göra, jag har alla planer startklara. De går hand i hand med att bygga upp min egen hälsa och samtidigt bidra till andra genom de saker jag älskar att ägna mig åt.

Det finns kanske några sinnrika andra vägar men jag hittar dem inte. Ser du dem Ez?

Kram, Carina ST

Svar: Pengar kommer... men de verkar dröja och det lär inte bli några fantasisummor men ändå såpass att du kommer kunna unna dig lite extra.. kram :)
Esmaralda

38 Mikael:

skriven

Wow!, skönt du fått medvind :) inte alla som får ha hunden på jobbet, så här långt har det blivit nej på jobben jag har frågat.

Vilken snäll brorsa du har! :)

Kram
Mikael

39 Lydia💕:

skriven

Vad härligt att läsa om din resa i livet och att allt slog in för fig det du önskade
Min har gått sönder lite i ena kanten men jag bär mig med den iallafall vet inte om den funkar men vill inte slänga den hoppas mina önskningar slår in en vacker dag annars måste jag köpa en ny
Lydia💕

Svar: Jag tror att det fortfarande finns liv och kraft i den.. kram :)
Esmaralda

40 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns möjligheten att jag kommer att bygga mitt liv tillsammans med honom de närmaste åren? Känner han för mig? Vill han det? Hur utvecklar det sig?
Kram

41 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Nu är jag orolig igen! 😃
Ja min 20 åriga son vill back packa i Vietnams själv. Då blir man orolig! Kanske allt om 2 veckor!
Svårt att få med någon kompis alla jobbar. Typ. Jag hoppas att han ändrar sina planer orolig mamma som vanligt! Tror du det går bra kram ! 😃☀️

Svar: Jag kan inte känna några varningar runt honom och det känns som om han är försiktig när han är på resa.. men jag förstår dig, jag hade inte heller jublat om min son fått för sig att åka helt på egen hand... kram :)
Esmaralda

42 Maria :

skriven

Hejsan!
Åh så härligt Therese😍blir glad för din skull att livet reder upp sig och du går dina önskningar uppfyllda! Vill gärna ha en talisman sen när du får in nya Ez! Hihi tror jag verkligen behöver lite magisk tur i livet.❤️ Ser du något som utmärker min stora kärlek som är på väg? Eller om det kommer nått litet äventyr emellan? Saknar närheten till en man.
Kram 😍

43 Bolla:

skriven

Så hyggelig at de virket for deg 😀

Jeg hatt to, men ingenting skjedde. Snarere tvert i mot. Alt ble verre så nå har jeg kastet begge to og satser på at det snur igjen👍 Mulig det bare er meg de ikke virker på.

Ha en fin dag 😊

Svar: Ibland verkar talismanerna på ett sätt som man kanske inte förstår.. det kan kännas fel en tid.. men ofta finns det en anledning och sen vänder det.. kram :)
Esmaralda

44 Mikro:

skriven

Hej!

Idag känner jag mig ledsen. Har en arbetskamrat på jobbet som är sur på upplägget jag gjort på jobbet. Jag har faktiskt inte gjort något fel då det inte fanns på annat sätt att planera mer än att skjuta upp möten med anhöriga ( vilket jag inte tro är okej då de redan tyckt att våran värd va dålig) hon beter sig otrevligt och nu går runt och ör sur på mig.

Ser du något kring det ? Hon ser det bara som att jag gör fel men felet är hos henne.

Mvh

45 A R:

skriven

Blir berörd av detta inlägg. Är rädd nu för att hamna i en liknande situation.
Är sjuk, har haft stöd i ett år men upptäckte att det nu tagit slut. Måste söka nytt läkarintyg... Om jag inte får det beviljat så förlorar jag all inkomst och min lägenhet och blir tvungen att flytta till min mamma, utan hopp om att kunna leva någorlunda normalt och privat. Kommer jag bli tvungen att göra det? Kommer detta lösa sig? Har så mycket ångest
Kram

Svar: Finns en god chans att det löser sig innan det går så långt att du måste flytta hem till mamma.. kram
Esmaralda

46 Sherin:

skriven

Åh vad kul och härligt att läsa.

Es, den rätte för mig när och hur träffas vi? Något särskilt sammanhang att ha ögonen extra öppna ?

47 Emlilie:

skriven

Therese, vad roligt att läsa att din Shanti har hjälpt dig så mycket. 😊

Esmaralda, tack för svaret igår angående min Shanti. Jag är så glad över att ha hittat henne igen. 😊 kram

48 Barbie:

skriven

Jag är så deppig Es, inget jobb inget eget skild.. Har ett barn .. Hur ska man inte va deppig? Jag letar efter en utbildning nu antingen genom arbetsförmedlingen eller högskola.. Vilken som jag ska ta vet jag inte.. Men det du mig med hus bil jobb framgångsrik ? Kramsr

Svar: Jadu du landar bra men först måste du skaffa dig en riktning och ett mål och ta dig dit.. studier är nyckeln.. kram
Esmaralda

49 Veronica och Lady i Barcelona:

skriven

Hejsan !!

Åh vad häftigt att Shanti haft sån magi i ditt liv och verkligen hjälpt dig framåt!! :)
Esmeralda, ser du om jag kommer få pengar från CSN? inte hört från dem.
kramar

Svar: Kontakta dem.. något kan ha gått fel.. kram
Esmaralda

50 Glittrig tant :

skriven

Tjenare e.

Wow vilken respekt en får för talismanernas kraft! Upplyftande gästblogg :) Känns som det vänt lite i mitt liv oxå. Ser du någon detalj kring tiden framöver? Skulle uppskattas.

Kramen! 💕

Svar: Det du söker kommer.. jag önskar bara jag kunde se när.. kram :)
Esmaralda

51 Barbie:

skriven

Jag är så deppig Es, inget jobb inget eget skild.. Har ett barn .. Hur ska man inte va deppig? Jag letar efter en utbildning nu antingen genom arbetsförmedlingen eller högskola.. Vilken som jag ska ta vet jag inte.. Men det du mig med hus bil jobb framgångsrik ? Kramsr

52 Mimma:

skriven

Härligt att läsa gästbloggen.
Lycka till!

Nu blir jag nyfiken på om min Gabbe har någon styrka kvar.
Kram från Mimma

Svar: Jag kan in att det finns styrka kvar.. kanske inte som i början.. men en del finns det allt.. kram
Esmaralda

53 Rebecca:

skriven

Hoppas jag hinner köpa en talisman nästa kull 😍 vill gärna ha en :) det känns rätt i tiden.

Svar: Är du bara snabb när jag annonserar ut dem så kommer en av dem i din ägo.. jag önskar jag kunde ladda tillräckligt många men det kostar väldigt mycket energi var och en.. kram :)
Esmaralda

54 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Vad kul att det närmar sig :), ytror jag behöver utmana mina få grå där uppe på kontoret ;), de går på tomgång verkar det som.. Eller slternativt är jag korkad ;D. Finns kurser på nätet som jag kunde tänka mig att ta, inget annat än pengarna det hänger upp sig på, vilken överraskning, not..
Kram Skorpan

55 Sus:

skriven

Hej
Härligt possitivt inlägg....
Tack för att du delar....
Love sus

56 F:

skriven

Hej esmeralda undrar hur ser min karriär ut, ser du mig göra något val som förändrar den situation jag är i nu? Som får mig bli lycklig. Kram

57 Rädd:

skriven

Hej E!

Ska jag kämpa för att projektet ska bli av eller ska jag backa och försöka komma in och jobba med det jag kom till arbetsplatsen för?

Kram och kärlek.

58 EPM:

skriven

...förresten Es, ser du nåt om han men den mysiga famnen...? ☺️

Kram

59 Panik:

skriven

Hej!

Kommer jag att må bättre snart?? Paniken växer är så rädd för att bli helt urfattig och hemlös.

kram

Svar: Det kommer att vända.. kram
Esmaralda

60 Anonym:

skriven

Hej Esmeralda kommer T fortsätta betala av på skulden till mig under året ? Känns för bra att detta är sant.
Är så otroligt glad och tacksam att det börjar hända något. Har lärt mig en väldigt dyr läxa för livet.
Kram

61 Vitsippan:

skriven

Nu kom suget efter en talisman..
Hade behövts.
Mycket på gång nu..
Esmaralda:
Hoppas på en fin vår.
Vad ser du om den?
Kramar 🌷

Svar: Ge efter för lite impulsivitet och våren kommer bli över förväntan.. kram :)
Esmaralda

62 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Provar mig fram med en fråga,
Kommer det att bli jag och F.L igen?
Kram

Svar: Det känns inte så nej... kram
Esmaralda

63 Helena Ir:

skriven

Ja,även jag blev glad..det blev så bra så!
Först så tyckte han att..Kan jag inte få slippa sånt här!?
Men under sången,så började tårarna rinna..och efteråt tittade han på mig,,med sina pillimariska ögon..och sa: Det där var ditt påhitt :)..Jag nekade givetvis..för vi var ju flera :)
En del dagar har lite extra gulkant!

Kram :)

Svar: underbart !! Kram :)
Esmaralda

64 Elisa:

skriven

Hej!
Ska bara jobba en kort period i sommar och undrar om jag ser ut att trivas bättre på detta ställe i sommar, mer på landet, eller på det förra stället i staden?
Kram

Svar: Mer mot landet till känns bra.. kram :)
Esmaralda

65 Skrållann:

skriven

Hej!
Så roligt att höra och jag är riktigt glad för din skull Therese🤗

Ikväll ska jag bli avtackad officiellt för det förtroendeuppdrag jag haft under många år. Jag är nästan lite nervös men hoppas det blir trevligt.
Idag öppnar också ansökningstiden upp för universitetsstudier till hösten och jag funderar på att återigen söka utbildning. Jag börjar bli gammal och det sjunger på sista versen för att börja läsa tycker jag egentligen. Ser det ut att bli utbildning för mig i höst eller finns det annat som väntar?

Kram❤

Svar: Vad trevligt det blir ikväll.. och ja, tar du inte chansen till studier nu så tror jag du ångrar dig men du måste veta vad du vill och ett tydligt mål.. kram :)
Esmaralda

66 Orolig:

skriven

Hej!

Kommer det en lösning snart eller blir det fortsatt arbetslöshet och oro??

kram

Svar: En lösning kommer.. kram
Esmaralda

67 Drutten:

skriven

Så underbart Therese! Då du haft det så svårt och jobbigt och att livet vänder till något så mycket bättre :) Och jodå nog kommer du säkert att finna kärleken också!

Min Talisman "Gabbe" hjälpte mig lite på traven då min stora kärlek kom. Tyvärr gick han sönder i 3 bitar, men bär honom i min mobilväska hela tiden ändå.

Kram Drutten

68 Jessica:

skriven

Es, går det rykten om mig just nu?
Pratar folk om mig?

Kram

Svar: Nej det kan jag inte känna in.. kram
Esmaralda

69 Mee:

skriven

Vad roligt Therese,tack för att du dela med dig:)önskar dig all lycka framöver

Es ser du något bra som händer mig snart?
kram

70 Andreas:

skriven

Jag har liknande erfarenhet av min talisman och den var överraskande snabb att uppfylla mina önskningar in i minsta detalj. Ett bakslag kom men det var mitt eget fel och jag lärde min läxa. Är oerhört tacksam för Shanti.

71 Sherin:

skriven

Åh vad kul och härligt att läsa.

Es, den rätte för mig när och hur träffas vi? Något särskilt sammanhang att ha ögonen extra öppna ?

72 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar om hon följer med på resan?
Kommer han att fortsätta sin väg tillsammans med henne?
Känns det som han har bestämt sig och att han kommer hålla fast vid det?
Kram

73 Ametist:

skriven

Hej Es o Terese!
Vad kul att Talismanen fungerade för dig o att 2 av önskningar redan slagit in.
Tyvärr så funkade Talismanen inte alls för mig. Men väldigt glad för din skull!
Åhh jag längtar efter att träffa en kille, finns det någon eller har dom glömt mig?
Kram

74 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du något stabilt inom kärlek som är påväg mot mig?
Ett stabilt förhållande innan året är slut känns det troligt?
Kram

75 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du något nytt inom kärleksväg kan dyka upp ganska snart som får mig på nya tankar?
Som kan bli till något bra?

Ser jag ut att vara själv med i sommar?
Kram

76 F:

skriven



Hej esmeralda undrar hur ser min karriär ut, ser du mig göra något val som förändrar den situation jag är i nu? Som får mig bli lycklig. Kram

77 Flower:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner den mannen någon kärlek till mig?
Kram

78 Rädd:

skriven

Hej E!

Vägled mig, vad ska jag kämpa mot? Jag önskar så jag fick ett tecken så jag visste om jag ska gå mot projektet?

Kram och kärlek.

79 Jessica:

skriven

Tack så mycket för ditt svar :)

80 Boudica:

skriven

Trevligt att läsa om önskningar som går i uppfyllelse! Jag är sån som går efter "allt är möjligt bara man verkligen tror på det!" Betydligt lättare sagt än gjort!
Däremot min Gabbe gick i flertals bitar några enstaka veckor efter jag fått honom, just nu ligger hans 12 eller var det 13 bitar i en liten tygpåse med salt. Månne han fortfarande ha lite liv i sig? Om det är alla bitar är lite svårt att säga...

Jadu här har förkylningen övergått i hosta, och hostar jag så hostar jag som galet!
Usch!
Rösten i mig säger stanna hemma imorrn, men tankarna säger, vad ska jag göra hemma!? Stoppar mig gör man inte så länge jag kan stå på fötterna! Men jag vet ju att vila är viktigt, och att rösten, min ängel har rätt i det. Men jag är kluven! Hjälp mig! ;)

KRAM!

81 Lillan:

skriven

Hej Es

Har du någon hälsning till mig?
kram

82 Elisa:

skriven

Hej!
Är han mer intresserad av mig eller ser han mig som en vanlig student?
Kram

83 Carin:

skriven

Wow, Therese! Vilken resa! Och det bästa är ju att resan fortsätter!
Jag skriver väldigt mycket och någonstans har jag skrivit ner mina Shanti-önskningar för att påminnas och stärkas. Påminnas för att affirmera och stärkas av hoppet om det fortfarande ligger i ”pipen” så att säga ;)
Min Shanti var med om något märkligt imorse när det lossnade en liten bit från amuletten pga att den fastnat i halsbandhaken och jag skulle pilla ut den. Fick lite panik först för ”tänk om” allt är förgäves nu men jag tänkte istället att nu är Shanti lite mer som jag - lite ärrad, ”skadat gods” men fortfarande full med magi och kärlek.
Ta hand om sig och hanen alldeles fin fortsatt dag/kväll!

84 ❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du hon Började ana att något inte stod rätt till? Berättade han vad som hände sist?
Kram

85 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag blev så besviken ikväll. Ena gången är det på ett sätt. Sen ikväll skickade han bara ett konkrets sms rent praktiskt. Man blir så ledsen. Försökte han dra någon gräns medvetet för mig?Kommer han inte vilja ha mer kontakt med mig förutom rent praktiskt? kram

86 Mosen:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att han En dag, någon gång kommer att vilja satsa på mig igen? Oavsett om jag vill då eller inte..
Kram

87 Rädd:

skriven

Hej E!

Vägled mig, vad ska jag kämpa mot? Jag önskar så jag fick ett tecken så jag visste om jag ska gå mot projektet?

Kram och kärlek.

88 Signe:

skriven

Hej,

kan du se NÄR min op blir av?? Nu tufft... kram♥️

89 Hopp:

skriven

Hej Es

Blir det bättre snart för mig?
kram

90 G.H:

skriven

Therese!! Vad häftigt!!:)

Esmaralda - börjar nu bli riktigt sugen på att plugga ... och livrädd:)
Du sa i min seans att jag kommer att vidareutbilda mig och beslutet är inget som kan pressas eller stressas fram.
Och det komiska är att jag är galet sugen på att vidareutbilda mig inom psykiatri ,,,, det området som jag jobbat inom nästa hela mitt liv 😂 kan det vara så enkelt? Har liksom hela tiden letat efter något annat ... och universitetet som utbildningen finns på känns så tilltalande! Tänk om det är för bra för att vara sant? Dessutom betalar jobbet 60% av ” tuition” ...


Kram:)

91 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Tack Therese för ditt blogginlägg.
Blir blad när jag läser vad du skrivit😊
Glad att ditt liv vänt mot ljusare tider.
Du har fått många fina drömmar uppfyllda 😊
Nu har din 4 fota vän( med svans) fått ditt hjärta att smälta och nu återstår ju bara han med stort H😊
Önskar dig även allt gott i framtiden.

Kram Solstjärnan ⭐

92 Catarina:

skriven

Så fint skrivet. Var får man tag på en sån talisman? Blev nyfiken 🙏

Svar: Ibland föder jag upp en kull talismaner... som jag jag sedan erbjuder till försäljning. Nästa gång blir någon gång nu under våren. Ha koll på bloggen - här kommer det att utannonseras när det är dags.. kram
Esmaralda

93 Li:

skriven

Tack för din fina berättelse. Hoppas det fortsätter så här


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: