OBS... varningar till tre i bloggfamiljen !!!

I dag har jag en varning till tre personer i bloggfamiljen

 

 

Dels är det du kvinna i 55-60 års åldern som  har halvlångt hår som du färgar . Du är

av medellängd, du använder glasögon, du har ett litet ärr över ena ögonbrynet och du har haft det rätt tufft ett tag nu.

Varningen till dig är stark och handlar om att du  NU PÅ FREDAG  ska undvika att åka i eller köra en ljus bil. Det finns risk för olyckshändelse. Risken är stor, runt 70 % om inte mer.

Dock blir det inte riktigt allvarligt och det handlar inte om allvarliga skador.

Måste du köra/åka i den ljusa  bilen så var försiktig och vaksam !!

 

 

 

Nästa varning är till Linda eller möjligtvis Lina eller något snarlikt – du är i 30 års åldern och du har små barn. Du är blond och har blå ögon. Du är smal.  Du tränar regelbundet.  Du är singel.

 Du arbetar heltid och varningen gäller ditt arbete.  Den  13/ 3  finns risk att  något obehagligt sker på ditt jobb så ha ögonen med dig lite extra. Jag ser inte VAD som kan ske men jag ser att är du vaksam kan du helt undvika det.

Och om det händer... då blir det ett rejält obehag.

 

 

Sista varningen gäller   en kvinna under 30 år som studerar. Du har inga barn och du  är singel.  Du  planerar en resa.  Du  har nyligen haft influensa eller varit rejält förkyld.  Du vill gärna ha ett husdjur. 

  Den 17/ 3  ska absolut inte gå ensam i mörkret på folktomma platser.

Det finns risk att du blir påhoppad. Kanske rånad. Kanske något annat. 

Varningen är stark och något obehagligt kan ske.  Jag vill påpeka att varningen gäller ENDAST denna dag och i övrigt ska du leva precis som vanligt.

 

 

Jag hoppas att varningarna hittar  rätt !!

I  dag tar mamma och jag långpromenad…  och en pytteliten MG promenad !

Han får ju egentligen inte men vi sniglar oss runt kvarteret i sån sakta mak att det knappt kan räknas.

På onsdag ska han på återbesök till doktorn.

Mellan varven arbetar jag och så har jag en tradig hög tvätt som måste tas om hand.

 

 

Ha en bra start på veckan alla goa  i bloggfamiljen !

Kram & kärlek

1 Agnes:

skriven

Uppsie...det där passade nästan in på mig, juh...
Jag är ju mellan 55-60...mäter 171 cm, färgar/blonderar mig konstant o har låtit håret växa ut...använder glasögon när jag läser o har ett litet ärr över ena ögonbrynet...ett minne från när jag hade vattkoppor som 14-åring!

Men tror ändå att det inte är just mig detta är tänkt för, då jag börjar min passvända på just fredag...och då sover jag till 15 för att sedan åka t-bana till mitt jobb...så någon ljus bil är inte alls aktuell för min del...skulle det dyka upp en ljus bil i min närhet, så kollar jag givetvis en extra gång!

Säger annars "Take care out there" till er andra!

Ägnade mig åt lite "forskning" under natten...om "Vad är kärlek"...och gick in på Wikipedia, sökte på "Kärlek" och se..."Kärlek" är att se som ngt som till stor del lärs in hos människan för att de ska stå ut med att reproducera arten...för att nu hårdra det.

Alltså är det som jag säger, en illusion! =)

Bah!

Ut nu med er o jaga rätt på alla dessa kritvita enhörningar med glittrigt horn i regnbågens färger...för det är väl sådana ni ser när det pirrar o skälver i kärleksgrottan, o glittret i era ögon bakom de där rosa solglasögonen dansar omkring!

Hehe...!

Kram!




Svar: Ja, kolla lite extra bara för säkerhets skull !! Nog kan kärlek vara en illusion men en fin sådan för de drabbade !! Jag ler alltid brett när jag läser dina kommentarer ! Kram :)
Esmaralda

2 <3:

skriven

Tummen upp för dig kära Es att du varnade. Hoppas att MG orkar gå ut och att han snart får hänga med er ut på långpromenad.
Ser du någon varning för mig något jag ska tänka på framöver?
Tror jag ska hålla mig borta från R B. Han är nog inte så snäll som jag trodde. Vid alkohol kommer många hemska beteenden fram. Kommer jag få problem med honom ?
Kram
💖💖💖

Svar: Gör du klart för honom på ett tydligt sätt så kan jag inte se att det blir problem.. kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Usch då då håren reste sig på kroppen, men så bra för dessa tre som blev varnade! Hoppas de läser din blogg idag eller de närmaste dagarna!! Måste nog säga att det är trevligare att läsa om att nån ska gå på krogen o där möta sin kärlek ;).

Motig måndag efter dålig natt. Tidtabellen släpar efter o det gör mig mindre glad. Frömmandet har tagit fart o i min dröm trodde nån att jag levde ett perfekt liv vilket jag torpederade. Ett tågspår o ett tåg där männidkor hoppade på tåget i farten o hängde utanför tåget o åkte med så, nåt jag inte kunde förstå, farligt... Vad är det som fått mitt drömmande att aktiveras nu?

Njut av mamma o promenaden o ha en bra måndag!
Kram Skorpan

Svar: Kram :)
Esmaralda

4 EPM :

skriven

Godmorgon Es!

Hoppas varningarna kommer fram! Lät allvarligt...

Skönt för lilla MG att få gå en liten runda, dock tveksam till att han kommer ”snigla” 😊

Ser du nåt mer om min förändring/omvälvning? Är den nära..?

Kram

5 Sus:

skriven

Hej
Grattis på måndagen...
Hoppas meddelandet når sina mottagare ....,
Inget till mig....
Love sus

6 Soffan (som känner igen sig):

skriven

Fy fasen! Den sista stämmer ju in på mig.. 😱😭

Kvinna, singel, under trettio, pluggar och har reseplaner i sommar och ev. höst. Det var i och för sig ett tag sedan förkylningen slog till, typ innan jul, men då rejält. Gillar djur och har senast tiden umgåtts med många djurägare som kickat in en liten längtan. Däremot är det ingen enorm längtan.

Har du några fler kännetecken på denna kvinna? Hur stark är din känsla kring att det kan vara jag? Ska såklart vara försiktig den 17/3, oavsett.

Tack snälla Es för att du går ut med detta. Hoppas alla varningar hittar fram !!

Svar: Jag kan inte med säkerhet säga om det gäller dig eller någon annan.. men var försiktig för säkerhets skull och observera.. det gäller ENDAST den här dagen.. kram :)
Esmaralda

7 Soffan igen:

skriven

Hej igen.

Nu blev jag riktigt nojig.. Är du hundra på att det endast är just detta datum, 17/3, som gäller för påhoppet inga säkerhetsåtgärder för resten av dagarna behövs då? Kram igen.

Svar: Ja jag är helt säker... kram :)
Esmaralda

8 PiaS:

skriven

Hej Es,

Hoppas varningarna når fram till rätt personer.
Måndag igen, ska till läkaren idag och ta bort ett födelsemärke som kliar och blöder. Hoppas det är inget att oroa sig för.
Detta med tvätthög...har en också. Det är som ett Sisyfos arbete ...;-)
Ha en skön måndag och hoppas MG mår bättre.

Kram Pia

Svar: Ja eller hur.. man blir ibland hunted av hushållssysslor !! Kram :)
Esmaralda

9 N:

skriven

Oj oj .. hoppas verkligen dessa 3 flickor läser detta!! Så bra att bli varnad i förtid, du är för bäst!!
Undrar om jag har något roligt att se framemot?💕 kram

10 h:

skriven

Hej!
Om jag söker nya tjänsten på jobbet, kommer jag få den?
Kram!

11 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du jag får en bra vecka? Kram😃☀️

Svar: Ja det finns goda förutsättningar, tolka positivt.. kram :)
Esmaralda

12 Åsa:

skriven

Kan du se om och när jag flyttar till min ?

Mvh Åsa

13 Ljuva:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas verkligen varningarna går fram till rätt person.

Esmaralda,
Ser du något nytt hända ganska snart i mitt liv som gör mig gladare? Gärna inom kärlek? Kommer jag snart få börja leva det liv jag vill med familj? Eller kommer jag att leva såhär ett tag till?
Kram

14 Smulan..:

skriven

Obehagligt med varningarna hoppas att det kommer fram till rätt personer så att det kan undvikas.

Kommer det att dyka upp ett bra erbjudande om vi väntar med att boka lite till.

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hoppas verkligen varningarna hittar fram !

En så liten sväng med MG i sakta mak är säkert ok ,det är ju hopp o skutt han ska undvika <3
Ska bli spännande att höra hur bra det gått med rehabiliteringen ,vilket säkert gått strålande.

Du är duktig som går med stavar ...och de gör skillnad .Jag gick med stavar när jag bara hade en hund och gick ner lite i vikt ! Men tyvärr domna min höger hand när jag håller i staven så jag slutade...

Ha en strålande start på veckan

Kram Anki med flock

Svar: Tack :) kram på dej :)
Esmaralda

16 SusanneAmalia :

skriven

God Morgon
önskar dig en underbar dag och tack för de varningar som delar ...
Det var jag som grattade Linnean i går men som det brukar ibland så strular datorn ... Nu har jag varit superpetig med att skriva namn även fast jag har tryckt i kom ihåg knappen .. men namnet tappas bort i allafall ..
Jag har glasögon ärr över ena ögonbrynet och fyller i färg i håret ibland ..
är 56år tar ingen bil på fredag eftersom jag ska åka på lördag ..
och då åker jag med en ljus bil ...
Nu vet jag inte om det var jag men det låter inte bra om jag ska råka ut för olycka .. ska ju åka skidor i 11 dagar och du har så rätt att jag ska lära mig något .. och det ser jag fram mot ..
För jag hoppas att du menade på ett positivt sätt..

Jag håller tummarna för MG att han ska få goda besked ..
NU ska jag gå till doktorn .. sedan blir det packning och checkning av lista för vad jag ska ha med mig till Österrike..

Tack till <3 som ville hjälpa mig att handla ... vad underbar du är ...

FRÅGA: håller min mamma på att bli galen??? det är frågan

här kommer lite bakgrund ... jag berättade för henne om att sonen fick jobb och att han skulle ha svarta byxor, svarta strumpor och svarta skor .. sedan tillade jag att han hade bara ett par byxor som var svarta .. och behövde flera svarta byxor sa att jag skulle köpa några till honom och hon skriker i telefonen .. -men jag då ska inte jag få något .. min pappa hade ett par byxor till vardags och ett par fina ..det räcker bra .. men sa jag han (sonen) arbetar ju i baren och i restaurangen även i köket .. han kanske spiller öl vin eller sås på byxorna och sedan ska han servera i VIP rummet .. det går inte för sig .. han måste ju ha ett par med sig i väskan .. Då sa min mamma att fläckar tog man bort med kaffe ..
tvätta behövde man inte heller så ofta ..
Hon höll på att älta om att sonen inte behövde byxor i en halvtimme då orkade inte jag längre la på luren och blockerade numret ..
Sedan ringer hon till den äldste sonen och kilar in elakheter om mig och till mig säger vad den äldsta sonen har sagt ... gärna det hon tror att jag inte tycker om ..
Detta är ju inget att bry sig om för detta är vardagsmat för mig men det är tråkigt när hon ger sig på barnen och missunnar de arbetskläder .. eller försöker skapa osämja .. mina barn är vana vid detta men så är man stressad ibland och då reagerar de (även jag) och då blir det fel ...
Gör hon så här bara för att hon vet att jag ska resa..kanske ..
för då kan hon söka hjälp på sjukhus om jag har (enligt henne) sagt något som hon blir upprörd av och då har hon ett läkarintyg på att jag ska stanna hemma .. (alltså skapar hon kaos och skyller på mig)

Det vart en kort fråga med lång förklaring

Hon är ju 92år men man får inte vara beräknande elak för det .. Beror detta beteende på hennes utbredda anorektiska sida ... det finns inget att äta i hennes skåp för allt kostar ju pengar.. eller hennes borderline .. eller hennes vanföreställning att allt kostar pengar och flera hundra tusen kostar ett par byxor till sonen .. Du behöver inte svara på detta det är bara en fundering och jag försöker ju att klura ut om jag ska ta kontakt med en doktor ... eller om hon manipulerar doktorn så att han inte tycker som jag .. men hon väger bara 36kg och bantar så lite måste ju doktorn reagera ..

nu måste jag skynda mig till läkaren det är 40 minuter att köra dit och jag ska vara där 09.10 och nu är klockan 08.20 ..
Önskar alla på bloggen en underbar dag .. och till dig Esmaralda en stor varm kram .. EllaBella hälsar också .. så klart .. <3





Svar: Din mamma har ju en tråkig personlighet och det känns som om hon alltid varit åt det hållet och bara för att man är över 90 år får man inte bete sig hur som helst !! Försök att låt allt rinna av dig och ha ett förhållningssätt.. annars slukar hon dig helt och hållet. Nej, jag tror inte varningen gäller dig.. kram :)
Esmaralda

17 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Kände inte igen mig i personerna.

Kommet f någon gång i framtiden även om jag kanske inte vill då att vilja satsa på oss?

Känns det okej för honom att VÄnta med det vi pratat om som vi sagt nu?
Kram

18 Föredetta fegis:

skriven

Tack snälla du för din heads-up Es. Suger åt mig då jag känner igen mig lite i ena beskrivningen.

Riktigt vidriga varningar, inte direkt ett tappat busskort eller en kvarglömd tröja det handlar om. Igår tog fegisen mod till sig! Minglade lite med mannen jag spanat in. Lite nyfiken på om han fick upp ögonen lite smått, vad han tyckte om mig och om han spanar lite efter ett ny möjlighet att stöta ihop.

Hoppas nu din info når ut till rätt personer. Kram alla!

19 Virrhöna:

skriven

God morgon!
Vilken rysarläsning så här i början på veckan. Måtte ni nu klara er utan missöden dessa dagar. Ni får ju skriva sen och tala om hur allt har gått.
Och lille MG kämpar på, håller tummarna att allt ser bra ut på onsdag. Du och din mamma får ha en skön måndag, ni hittar säkert på nåt skoj på vägen:-)
Jag undrar om snygge mannen funderar på mer kontakt? han verkar lite mer öppen..?
En trevlig måndag önskar jag er. Kram

Svar: Han är berörd så det är fullt möjligt att det blir mer kontakt.. kram
Esmaralda

20 Skrållann:

skriven

Hej!
Oj, det var varningar som hette duga det och lyckligtvis stämmer det inte in på mig och men jag hoppas att dom berörda tar åt sig och är försiktiga.
Idag är det vårdplanering för min svärfar och jag ska vara med. Han har piggat på sig och vill hem. Tror inte det är en hållbar lösning men känner ändå att han måste få prova och så får vi ta det därifrån.
Skulle åkt till honom i helgen men mannen åkte själv och jag blev alldeles paff. Jag hade jobbat och vi sammanstrålade på sonens bandymatch. Han betedde sig riktigt illa och jag sa åt honom på skarpen. Han betedde sig riktigt illa och jag blev illa berörd över hans utspel. Efteråt frågade jag om han tänkt vi skulle besöka hans pappa och han svarade att han åkte direkt😳 Jag blev så paff. Vi åt mat på kvällen och jag sa vad jag tyckte om uppförandet men han bara tittade på mig. Igår var han också inbunden, sluten och tvär. Jag är så trött på hans ojämna humör och beteende. Jag försöker göra det bästa av det och trodde vi var på rätt köl men dom bra stunderna blir färre och färre. Hur ser det ut framöver, kommer vi gå skilda vägar?

Kram❤

Svar: Bra att han får försöka komma hem, det känns viktigt att det blir i alla fall ett försök. Det här med mannen riskerar att gå utför... sakta men säkert... du kommer själv veta när du nått din gräns.. kram :)
Esmaralda

21 Catarina:

skriven

Tack för varningarna! Denna gång gällde det inte mig om inte den första kvinnan var något yngre, hade ärr på läppen o kör en mörk bil. Hoppas farorna kan undvikas! Jag minns när du utfärdade en liten varning för mig o det kopplade inte o jag gick rätt in i det jobbiga.
Vad mysigt med långsam promenad i parken med lilla MG ❤️ Håller tummara att allt ska vara bra med honom🙏
Jag undrar om/när det vänder el blir bättre för mig? Kämpar o kämpar o det är såå tungt. fått en ny medicin som ska hjälpa men när jag läste om den blev jag mörkrädd, den verkar ju vara för helt andra saker. Tacksam för råd. Hade jag haft bättre råd hade jag spått mig el healing. Det är så upp o ner nu. Ha det gott 💕 kramen

Svar: Det vänder och det ser jag tydligt och klart men inga detaljer runt i kring tyvärr... kram :)
Esmaralda

22 Louise:

skriven

Idag är det dags för intervju. Jag är inte längre nervös när jag ska på intervjuer och nu vill jag bara ha detta jobbet.
Så irriterande att det ska vara så segt att få ett.

Igår ringde vi till störningsjouren angående våra grannar som höll på att låta barnen springa och stöka extra mycket i säkert 45 minuter innan de varvade ner och la sitt barn. Man får tydligen stimma och ha sig flytta möbler och renovera fram till kl. 22 nu för tiden. Vissa grannar får visst göra som de vill.
Men de fick i alla fall in en rapport och i eftermiddag blir det att besöka husvärden igen så himla tröttsamt.
Jag hoppas de får en rejäl tillsägelse och en varning eller något.
Jag vill ha lugnt på kvällarna och så vill jag bara komma från denna skithålan.

Kommer min intervju gå bra idag? Blir jobbet mitt?
Jag hoppas att jag får jobbet eller i alla fall ett som jag ar sökt. Och en bra lön.

Ha en fin måndag och tacksam för svar. Kramar

23 Helena Ir:

skriven

Så bra att du sett varningarna! Och hoppas,hoppas rätt personer ser detta! Tror inte det är mig du ser,stämmer inte på alla punkter. Ni som känner igen er,ta det här på allvar!

Rätt tråkig början på det här året,kroppen strejkar,hunnit med både maginfluensa och förkylning. Fick för mig att det här skulle bli Året,som vände..Äsch,jag tänker fortfarande tro det!

Ha en bra början på veckan,med din goa mamma och MG såklart!:)

Kram :)

Svar: Ja, det vänder,,, herregud ja !! Kram från oss alla tre :)
Esmaralda

24 Mim1:

skriven

Hej Esmaralda!

Ingen av varningarna verkar gälla mig.
Drömde inatt att jag inte hittar. Det kan vara att jag inte hittar någon/något eller inte hittar ut från något ställe. Drömmer detta ofta varför??

Kram

25 Mikael:

skriven

Nä varningarna passar inte på mig, jag är man, så vitt jag vet :)

Kram
Mikael

Svar: :)
Esmaralda

26 Linda:

skriven

Jag heter Linda och det stämmer in på mig i övrigt så jag tar varningen till mig och tackar så hemskt mycket. Kram.

27 Mikael:

skriven

Jag kan rekommendera "filmen/dokumentären"
om skridskotjejen

I, Tonya

Ingen vanlig film :)

Kram
Mikael




Svar: Just den har jag faktiskt tänkt mig att se endera kvällen nu.. kram :)
Esmaralda

28 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Just nu känns det hopplöst för mig att hitta en ny man. Jag ser andra familjer där de håller ihop eller att mannen VILL tillbaka nu blir det inte så för mig.
Men det känns just nu lite hopplöst att någon bara ska komma. Jag blir olycklig av det. Jag vill leva mitt liv och jag vet att man kan göra det utan partner också men jag vill helst inte det. För det är viktigt för mig.
Tror du att den speciella personen inkommer i mitt liv ganska snart? Någon förändring? Eller kommer jag att gå såhär?
Kram

29 Tildis:

skriven

Hoppas varningarna når fram till rätt personer!

Undrar lite om du ser hur det kommer att gå för min sambo. Finns det en chans att han blir kontaktad angående ett jobb i sommar? Kram

30 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Får jag räkna med att han flyttar ihop med henne?
Kram

31 Kristin:

skriven

Hva du ser, kjære Esmaralda!!!!
Vi, hele Bloggfamilien, er så heldige som "har deg"
til å passe på oss. For et fantastisk menneske du er
!!
Det er så godt å høre at MG kan begynne med små promenader.
Jeg er sikker på at det vil gjøre han godt.
Det er bra at det er flatt i Skåne, for bakker opp og ned er nok ikke så heldig for hans nakke, men dette er jo noe dere vet.
Taxi virket litt tufs fra morgenen i dag, men jeg tror og håper det ikke er noe alvorlig på gang med henne.
Jeg ønsker deg en fin dag til sammen med din mor og MG.
KRAM!!

Svar: Ja .. MG är så glad i att vara ute ju !! fast snö gillar han inte.. idag har det snöat och han försöker vika ner öronen så det inte snöar in i dem.. inte lätt med elefantöron :) Taxi kan ha något på gång men det ser inte så akut ut.. jag ser ingen riktigt varning.. kram :)
Esmaralda

32 Eve:

skriven

Trodde att den sista var menat till mig först, men hoppas att dessa individer ser detta inlägg och är vaksamma.

Ez, hur många år dröjer det tills jag hittar min soulmate? Och hur ser han ut, kan du se något om honom?

Kram Eve, ha en trevlig dag! ⭐

33 En ny morgon:

skriven

God morgon Esmeralda!

Kan du se om en större vinst är på väg till mig? Jag har fått indikationer på det länge nu, och även fått en "magisk" lottorad till mig på ett väldigt lekfullt och spännande sätt. Stämmer det?

Kram, och varmt tack på förhand!

34 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad gör man när orken är slut? När man inte orkar kämpa mer och känner att hoppet börjar ge sig? Idag kanske bara är en sådan dag. Jag känner mig deppig. Allt känns så långt ifrån.
Finns det något hopp nära?
Händer något nytt inom kärlek under våren/sommaren? Någon som jag har den där speciella känslan till? Är det troligt att det blir något seriöst i år?
Kram

35 Fågel:

skriven

Hej Esmaralda.
Saknar han mig alls? Eller har någon önskan att kontakta mig?
Kram

36 Skytten1:

skriven

Första varningen kan jag tänka handlar om mig, har ett ärr över ena ögonbrynet,är sydd där, färgar håret .Kör i mitt jobb en ljus bil och som tur är så är jag ledig på fredag . Kan det vara jag?tack för varningarna .

37 Hulda Maräng:

skriven

Min lilla familj har en tid haft svårigheter. Nu håller orken på att rinna ut för oss vuxna totalt. Ser du någon ljusning alls för oss?

Svar: Ja, men det känns som om ni måste ta tag i det.. börja nysta... då kommer det att lossna.. kram
Esmaralda

38 Mim:

skriven

hoppas att varningarna når rätt personer <3

Es, när det gäller Niclas, vad ser du där om oss?

kram

39 Må:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han någon gång vilja komma tillbaka till mig? Eller vilja satsa på mig igen?
Kram

40 Raggarbruden:

skriven

Mindre mysigt inlägg idag..
Hoppas berörda ser detta!

Hörru Es! Minglade lite med mannen jag spanat in. Lite nyfiken på om han fick upp ögonen lite smått, vad han tyckte om mig och om han spanar lite efter ett ny möjlighet att stöta ihop.

Kram, kram 💕


Svar: Jodå han fick upp ögonen lite och gillar det han upptäckte men han är inte lättflirtad och det känns som om hans tankar finns hos någon annan. .kram
Esmaralda

41 Linda:

skriven

Hej esmeralda!

Jag hoppas innerligt att du kan hjälpa mig. Jag är i en period där jag mår jätte dåligt. Tror du att jag och min man (i) kommer att skilja oss? Efter 4 år så känner jag att han hatar mig.... jag vill gärna att du spår mig. Ta han om dig/ Linda

42 En ny morgon:

skriven

Hej Esmeralda!

Kan du se om en större vinst är på väg till mig? Jag har fått indikationer på det länge nu, och även fått en "magisk" lottorad till mig på ett väldigt lekfullt och spännande sätt. Stämmer det?

Kram, och varmt tack på förhand!

Svar: Jag kan inte känna in någon större vinst men jag hoppas jag har fel.. kram
Esmaralda

43 <3:

skriven

Hej kära Es kommer min föredetta tjuvaktiga väninna Mikaela någonsin få sig en läxa ? Chanserna känns små att hon kommer betala tillbaka till mig. Egentligen borde hon polisanmälas. Känns jobbigt att dra igång något sånt. Hennes familj verkar inte tycka att hon gör fel på arbetsplatser och sviker vänner.
Kan det hjälpa om jag skriver ett brev hem till henne att hon ska betala tillbaka ?
Kram

44 Penny:

skriven

Hejsan Es!
Oj!😨 Jag hoppas att dessa varningar kommer till rätt personer.

Es, jag är så himla trött på att vara singel. Ser du något inom kärleken för mig i år? Om inte HAN dyker upp så ett kortare förhållande? Vad som helst! Mycket tacksam för svar! Kram Penny

45 Penny:

skriven

Hejsan Es!
Oj!😨 Jag hoppas att dessa varningar kommer till rätt personer.

Es, jag är så himla trött på att vara singel. Ser du något inom kärleken för mig i år? Om inte HAN dyker upp så ett kortare förhållande? Vad som helst! Mycket tacksam för svar! Kram Penny

46 Penny:

skriven

Hejsan Es!
Oj!😨 Jag hoppas att dessa varningar kommer till rätt personer.

Es, jag är så himla trött på att vara singel. Ser du något inom kärleken för mig i år? Om inte HAN dyker upp så ett kortare förhållande? Vad som helst! Mycket tacksam för svar! Kram Penny

Svar: Det kan bli lite kortare relationer först.. men han med stort H kommer.. även om det är trist o behöva vänta.. kram
Esmaralda

47 Jessica:

skriven

Es, gillar han mig på det sättet? vad ttänker han när han tänker på mig? Jag gillar han.. Men vet inte om han känner samma tillbaka.. Vad ser du?

Kram :)

48 Igenkänning:

skriven

Tacktummen upp till dig som varnar! 👍

Jag kände faktiskt igen mig. Lade in en påminnelse i mobilen på det datumet! Smög egentligen in här på lunchen för att kolla med dig om du ser vad han tänkte om mig igår. Om jag kan ha triggat en gnutta intresse eller om han mer fick vänskaps vibes. Kram :)

Svar: Jodå. han blev intresserad... och det är bra att du tar åt dig av varningen.. kram
Esmaralda

49 J:

skriven

Fy får kalla kårar, men hoppas varningarna kommer fram☺


Är det vår tur nu? 🏠

50 Ingela:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar om du ser en flytt för mig och sonen inom kort?
Jag dejtar en man som jag tycker mycket om och har en hel del gemensamt med. Kommer relationen att fördjupas?
Kram Ingela

Svar: Ja en flytt kommer och den ser ut att bli bra.. kram
Esmaralda

51 Vv❤:

skriven

Hej esmaralda

När kommer jag flytta och vart hänn?
Kram :(

52 Blomman:

skriven

Hej Esmaralda.
Blev han nu irriterad över det jag skrev? Eller kändes det nu okej för honom?
Kram

53 Uppgiven:

skriven

Hej!

Känner mig så trött och uppgiven. Ser inte någon ljusning i tillvaron. Finns det någon ljusning eller ska jag sluta hoppas??

Kram

Svar: Sluta för 17 INTE att hoppas.. det kommer så mycket gott i ditt liv.. kram :)
Esmaralda

54 Olyckligt Kär:

skriven

Hoppas dina varningar kommer fram till personerna håller tummarna. Det kändes så rätt med honom Vad hände att han ändrade sig och varför gjorde han som han gjorde? Menande han vad han sa att han älskade mig och Kommer han höra av sig vad ska jag göra med hans kläder? Det gör så ont jag är så arg o besviken men mest ledsen eftersom jag var och är kär i honom. När jag vågade igen så blir ja sårad är han menad för mig eller ska ja släppa det. Tack för en jättebra blogg massor av kramar

55 Tisa:

skriven

Jag är så förvirrad i mitt mående. Det svänger upp och ner hela tiden. Ibland har jag världens dödsångest och i nästa stund vill jag bara dö. Hur tusan får jag bukt på detta?

Jag försöker hitta på saker och aktivera mig med för att må bättre, men det är inte så enkelt när jag ändå mår skit och ångesten gnager!

Jag behöver egentligen söka hjälp ibland men gör det inte då jag skäms för att jag kastas fram och tillbaka som en ping pong boll... Dessutom hatar jag läkaren. Han har en sån stor makt och den utnyttjar han till max. Inga medicinförändringar kommer att göras trots att jag bett om det.

Jag blir så trött på allt.

56 Lydia💕:

skriven

Nu rös jag till när jag läste dina varningar stämde inte in på mig
Mitt ex struntar både i huset och sin dotter känner att jag inte orkar tänka på allt just nu och vill bara ha lugn o ro just nu och kunna lita på någon igen
Lydia💕

57 Milla:

skriven

Oj vilka varningar, häftigt, får man sådant i dina seanser?
Vad ska jag göra med min dotter o hennes ständiga huvudvärk? Gjort allt känns det som. Vet inte mer nu. Inte varit i skolan på länge.

Svar: Ja om varningar kommer till mig och berättar jag detta i seanser. Du behöver nog tala med hennes lärare och skolpsykolog.. kram
Esmaralda

58 Helene:

skriven

Hoppas varningarna når fram till mottagarna! Vilken värdefull information och vilken fantastisk gåva du har som kan förmedla sådan information!

Jag har en fråga: jag höll nyligen ett föredrag för totalt 250 personer - responsen var överväldigande positiv. Är detta gabbes förtjänst? Ska jag tolka responsen som att detta är något jag ska vidareutveckla? Tacksam för svar!
<3 kram

Svar: Ja du ska vidareutveckla.. Gabbe bara hjälpte dig med styrkan... allt annat klarade du själv... du är en fena på att hålla föredrag.. kram
Esmaralda

59 Arg:

skriven

Hej!

Förstår min man hur illa berörd, arg och ledsen jag blev på grund av tjafset med hans dotter?? Tycker att han lurade mig.

Kram

Svar: Han förstår nog men går i försvar.. kram
Esmaralda

60 Helena Ir:

skriven

Jag har läst om kvinnan som kan råka illa ut nu på fredag,och det passar även in på mig,jag har ju också ett ärr ovanför ena ögat sedan jag hade vattkoppor som barn,dessutom så sitter läsglasögonen på rätt mycket under dagen..och det andra stämmer ju också in på mig.. Men jag äger ingen bil,och tänker definitivt inte åka i en ljus bil på fredag..
Oavsett om det är jag eller inte..

Kram :)

Svar: Ja det skadar inte att du också är försiktig.. kram :)
Esmaralda

61 Resa:

skriven

Hoppas varningen når fram till de.

Ser du om jag gör en resa i år?
kram

Svar: Ja så ser det ut.. kram
Esmaralda

62 Hjälp:

skriven

Hej!

Kommer jag att komma loss från min ohållbara situation?? känns som om jag fastnat och inte kommer loss. Orkar inte ha det så här längre måste komma ut i arbete och få kontakt med människor.

Kram

63 J:

skriven

Vilken underbar gåva du har våran ”spåtant”.. hoppas ni 3 tjejer läser detta. Och tänker på dessa 3 datum.
Händer det något speciellt i Mars? Kram

64 Ger upp:

skriven

Hej!

Nu känns det som om jag kommit till en punkt i livet då jag har fått nog. Orkar inte, vill inte gå hemma och skrota längre något måste hända och det snart. Ser du någon ljusning??

Kram

65 Fanny2:

skriven

Inget stämmer in på mig men jag hoppas rätt personer ser det och tar åt sig.

Jag blev lättad när du inte hade några varningar till mig när jag fick min seans. Det verkar så otäckt även om du kan hjälpa dem att inte råka illa ut.

Tror du han tänker något på mig? Undrar ibland hur det kan ha gått så fel.

Kram

66 Tant grå:

skriven

Ta det försiktigt hörrni! 💓
Better be safe than sorry.
Sikken tur att du såg detta Es.
Så tacksam för dig och den här bloggen.

Fråga: Gjorde jag något intryck?
Lyckades såklart tajma in mötet med den intressante i mina slappiskläder. Dubbelsuck!

Kramis!

67 Rebecca:

skriven

Hua vad läskigt , hoppas varningarna når fram.

Jag undrar om det verkar som att jag stannar på jobbet jag har nu eller skaffar nytt snart? Kram

Svar: Du stannar ett tag till men går vidare mot något nytt och det blir bra.. kram
Esmaralda

68 B:

skriven

Kändes som varningen, den sista är till mig! Ska fira st Patricks Day i Dublin den 17/3 och de är en slags resa, även om de kanske inte är riktat så ska jag ändå vara försiktig.. tack!! 🤓😊

Svar: Ja var extra försiktig.. kram :)
Esmaralda

69 Kvinnsa:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag fick lite ny energi en vännina var precis förbi. Tror jag behöver mer sådant. Men känner mig väldigt låg och instängd idag på något sätt.
Blir det bättre?
Kommer en ny kärlek och ett nytt förhållande? Känns det långt bort?
Kram

70 Misstjejen:

skriven

Hej

Nervös över om jag kan inte sova ikväll men finns det något som jag kan få mig sova i natten för imorgon?

Tack

Svar: Försök att slappna av...meditera lite,... kram
Esmaralda

71 AnnaK:

skriven

Hoppas dina varningar går fram! Var det något som bara poppade upp för dig helt plötsligt?

Mår inget vidare. Kommer jag nån gång innan jag är pensionär orka ta tag i det jobbiga jag borde ta tag i? Finns det några roligheter i det närmaste?

Kram 😊

Svar: Japp, det bara poppade upp när jag öppnade bloggfönstret för att skriva.. ibland blir det så. Ta tag i det du måste... då förändras ditt mående rejält.. kram
Esmaralda

72 Studenten :

skriven

Hej Es!
Finns det en chans att jag kommer med i urvalet för jobbet som jag sökt? Kram

73 <3:

skriven

Hej kära Es kommer min föredetta tjuvaktiga väninna Mikaela någonsin få sig en läxa ? Chanserna känns små att hon kommer betala tillbaka till mig. Egentligen borde hon polisanmälas. Känns jobbigt att dra igång något sånt. Hennes familj verkar inte tycka att hon gör fel på arbetsplatser och sviker vänner.
Kan det hjälpa om jag skriver ett brev hem till henne att hon ska betala tillbaka ?
Kram

74 Orolig mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Det går bra för sonen på förskolan, han är 2 år men har redan kompis som han gärna vill leka med. Det gör mig orolig att han blir äldre då vi bor i en tvåa. Det kanske inte dröjer länge förrän han vill ta hem kompisar och leka och har jag de förutsättningar som krävs.
Kommer jag att ha flyttat till hus med en man innan sonen blir äldre och börjar lekis och vill ta hem kompisar?
Kram

75 Lillis:

skriven

Hej Es!
Tack för att du varnas oss,hoppas den når fram till de rätta personerna.

Måste fråga?
En återkommande dröm som kommer till mig, är att jag blir höjdrädd?. Jag har tidigare drömt att när jag gått ut en bit på balkongen så blir jag yr och rädd.(Jag har även lutat mig på en balkong i en annan dröm och blivit livrädd att räcket inte skulle hålla mig)
lnatt kom drömen tillbaka och jag fick krypa mig fram längt balkongen där en person stod och väntade på mig. Jag kände efteråt att jag ändå var stolt att jag tog mig fram och inte fegade ur. Jag är höjdrädd på riktigt, men jag blir inte rädd som i drömen att jag inte kan gå ut på en balkong?

Vad vill min dröm mig Es?
kram

76 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag skrev till barnets pappa om en sak. Men fick inget svar! Höll han inte med? Blev irriterad? Eller ser du något varför han inte svara?
Kram

77 Naturvän:

skriven

Godkväll!

Ja håren reser sig lite, mkt stämmer in på mig så jag undviker definitivt bilar nu på fredag, för säkerhets skull............

Tack för att du delar med dig!!!!

jodå, min mobil blev stulen på läkarmottagningen, polisen misstänker en liga, de jobbar ju så, riktar in sig på sjukhus, sjukhem för att själa. Ser du om polisen får tag på de kriminella? Bryr mig inte så mkt om telefonen, men blir så heligt "förbannad " på den här kriminaliteten som hela tiden tycks öka.Visst man är ju ett lätt byte när man inte mår så bra....usch så lågt.

Kram o ha en fin kväll
önskar naturvän

78 Lilla jag :

skriven

Hej Ez,
Hur kommer försäljningen bli? Jag mår så dåligt av denna oro.
Kram!

79 Signe:

skriven

Hej!

Så fin du är som delar ut varningarna!

Hur ser det ut för mig? Börjar bli kämpigt även med humöret nu - när bli op av??

Kram♥️

80 Mirre :

skriven

När jag läste den sista varningen sög det till rejält i magen och fick en obehaglig känsla, kan det vara mig det handlar om? Kanske svårt för dig att se men allt stämmer in på mig förutom att det var ett tag sedan jag vad rejält förkyld.. Hmm😐 ska jobba den 17/3 men inte på kvällen, så efter det kanske man får låsa in sig själv i lägenheten haha😂 tack iallafall för varningen❤

81 Maria:

skriven

Hej!
Fantastisk bra med varningarna. Hoppas dom kommer fram!

Min pojkvän lever för fotboll men han är skadad så han har inte kunnat spela på flera år. Trots det kämpar han, läser och träffar läkare i hopp om att lösa problemet med smärtan. Han är bestämd och ihärdig i att det kommer att lösa sig och att han kommer att spela i högre divisioner. Jag är inte lika övertygad och har svårt för det då han börjar komma upp i åldern så jag hade hellre sett att han satsade på annat viktigt så som jobbet. Kommer han någonsin att kunna spela? Påverkar jag honom negativt? Vi kommer så bra överens men jag har så svårt för just den biten och han blir så ledsen när jag inte är stöttande. Hur kommer det bli för honom?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: