Hem till en stor sorg...

I går kväll svängde vi in här på vår uppfart  och är alltså hemma igen

Lyckligast av alla var Mannabonne Glenn som skrek av glädje och drog omkring på sina leksaker och gamla tuggben !  

Jag var  också glad för det var så himla fint när vi kom hem… en kompis son hade varit här o algtvättat allt trä och oljat… så det var hur fräscht och sommarfint som helst.

Men allt är med blandade känslor och det finns en stor sorg också.

I slutet av min  Croatienvistelse ringde min bror ( afrikanske) och gav ett hemskt besked.

Han hade  gått igenom undersökningar och fått veta att han har cancer. I levern.  Jag ville åka hem direkt men det tillät han inte.  Nu är jag alltså hemma och det första jag gör idag.. är att åka och besöka honom.

 

Allt har gått så fort… från att ha sökt läkare för lite ont mot ryggen till och trötthet.. så  har han  snabbt blivit sämre… och bor nu hos sin son som tar hand om honom sista tiden.

Han är starkt påverkad av alla  de symtom som man har i slutskedet av levercancer och jag känner att den här sista tiden  blir kort.

Vi har ju pratat ofta på telefon  sista tiden men numera skakar hans händer så han kan inte hålla mobilen och dessutom tappar han snabbt fokus och  orkar inte prata mer än ett par minuter.

 

 

 

 

Jag tänker på huset i Afrika som han är färd med att bygga – hans stora stolthet och som nu inte  blir färdigställt.

Jag tänker på min barndom och uppväxt… hur vi mötte min bror och hur han följde med oss till Sverige. 

  Det blir ju så att man tänker tillbaka.  

Det gamla blandas med förtvivlan i nuet och  framförallt  den tappade kontrollen för det finns ingenting jag kan göra.

Som det är nu gör inte healing honom frisk, inte väninnan i Paris och ingen medicinman heller.  Man måste bara försöka acceptera att hans tid att resa över är väldigt snart inne.

Kram & kärlek

1 Bolla:

skriven

❤❤❤

2 Skorpan:

skriven

Nej... Så hemskt o sorgligt. Varför får vi inte leva här friska tills vi blir 90 o dör? Visst drar man sig till ninnes o det är ju de goda tiderna vi ska minnas. Ta hand om varandra den tid som finns kvar!
Kram Skorpan

Svar: Ja, ta hand om varann för rätt som det är.. händer det man inte räknar med ska ske.. kram
Esmaralda

3 AnnaK:

skriven

Så tråkigt att höra 😞

Kram till dig och eran familj 💕

Svar: Tack snälla
Esmaralda

4 Hedwig:

skriven

Så fruktansvärt sorgligt för honom och hans nära och kära. Jag önskar er all styrka!

Svar: Tack ska du...det värmer.. kram
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar när är det dags för föreläsningen?


Om några år... Jag hoppas på det är nästa år eller om två år. Vill gärna har flest föreläsningar också för mig...

Kan du ser när det är dags för mig med föreläsningar?

Så handlar om jag ska visa att jag vill det...

Ha det bra

6 Milla:

skriven

Vad hemskt. Vilket besked. Om han sagt tidigare hade din väninna kunnat hjälpa honom då, eller healing, medicinman, det du nämnde. När nåt sådant händer har ju inget annat betydelse. Hört att den cancerformen är hemsk. Har precis läst två böcker om två unga män som dör i cancer. Kommer människan på nåt botemedel?
Tror min ean ljuger för mig igen, han säger att han inte har nån betalningsanmärkning men det tror jag att han har. Så jobbigt med sådan människor som alltid ska slingra sig.

Svar: ta det är tungt... ett botemedel mot cancer kommer... men säkert inte under min tid här.. kram :)
Esmaralda

7 Angeli:

skriven

<3


Svar: Tack
Esmaralda

8 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Jag tänker på din bror och dig och era familjer, skickar ljus och kärlek till er alla. Ta hand om varandra nu. Varm kram <3<3<3

Svar: Tack snälla du, kram
Esmaralda

9 Linnean 🌸:

skriven

Välkommen hem!
Så sorgligt att höra om din bror. Det är så många tankar som drar runt när man får sådana besked. På något sätt känns det ännu grymmare just när naturen står i ljuvaste blom och allt lever upp åxå. Förstår hur hårt det känns. Roligt att höra hur glad lillbullen blev när han kom hem 😄 Här finns det åxå en liten krabat nu. En liten Elias. En utseendemässig kopia på min älskade Spinner men en ny liten busig individ som håller på att smälta in här. Nyfiken och gullig. Än är han inte accepterad fullt ut av min andra katt. Tror nog att de leker snart. Mina tår var roliga i går kväll, Hm! Ska ägna mig åt den lille i dag men solen strålar på prunkande körsbärsträd här ute så lite sol måste ju insupas åxå.
Hopas du får en fin dag även om den är väldigt sorglig nu. En varm styrkekram till dig 💖 /Linnean 🌸

Svar: Tack för hälsning och så roligt att höra om Elias.. kram :)
Esmaralda

10 Temperamentsfull blondin:

skriven

När någon nära står inför livets slut. När man väntar gemensamt på dennes resa in i det nya. Det är bland det tuffaste som finns..

Det spelar liksom ingen roll att man har vetskapen om att personen kommer få det så bra, så bra. Att man möts igen. Det gör ont här och nu, och måste få göra det.

Styrkekram ❤️

Svar: Ja, även om man vet hur allt blir... så gör det ont i nuet i alla fall.. kram
Esmaralda

11 Tingeling:

skriven

Stor kram till er 💜

Svar: Tack snälla, kram
Esmaralda

12 Helena Ir:

skriven

Så ledsamt att höra..livet är så svårt att förstå,en sådan här gång..Det gör mig ont om din bror..finaste Esmaralda,sänder dig en stor kram och kärlek <3

Svar: Tack ska du ha, det värmer.. kram
Esmaralda

13 Pia1:

skriven

Å nej... Det gör verkligen ont att läsa 💔 finns ingen tröst i sånt läge... Kan bara skicka medlidande till er just nu 😥 kramar 💜

Svar: Tack snälla,,, kram
Esmaralda

14 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Oh fy så hemskt, jag beklagar verkligen!! Blev ledsen och berörd utav inlägget. Livet är så skört ibland.

Vet inte om du besvarar frågor idag?

Jag försöker att dejta. Två olika dejter denna helg har jag haft.
Ser det lovande ut att jag hittar min rätta partner under det här året?
Kram

Svar: Tack för hälsning.. ja det finns en god chans att du träffar rätt under året.. kram
Esmaralda

15 åsa:

skriven

Hej E!
Neeej vad tråkigt.
Ledsen för er skull.
kram Åsa

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

16 Jossan :

skriven

God morgon och välkommen hem!

Detta var inget roligt inlägg :( om han inte klarar healing och det där hoppas jag det går fort för hans skull så han slipper lida. Usch tycker synd om er :(..

Idag skiner solen och det gjorde den igår också. Jag och min kompis var på toughets och kollade. Hennes bror sprang och en fd kompis samt mitt ex sprang. Min kompis fick se bild på mitt ex och när han sprang förbi skriker hon ”där är han!!” Han springer och kollar på mig. Men vet inte om han reflekterade på att det var jag.

Mina vänner var där också och fota. Jag såg dom och de kom snabbt. Vi gick sen till samma ställe men kom olika. Jag såg dom och de såg mig men de gick utan att säga hej då. Tjejen verkar inte må så bra, hon är inte så glad. Ska fråga hur det är med henne. Det är något märkligt där men jag orkar knappt bry mig mer..

L blev sur på mig igen så vi pratade inte på några dagar. Jag hörde av mig igen. Han tycker jag är sur. Jag skrev hur jah kände och då bytte han samtalsämne. Sen jag träffa mr pt känner jag att jag är redo att ge upp honom. Jag tror helt ärligt det finns något där med mr pt men jag är rädd att få nobben.

Vad känner du? Jag fick höra av en tjej att han med stor sannolikhet kan vara den rätte...

Nä dags att gå upp och fixa lägenheten och klippa till jobbet.

Kram och hoppas ni får en hyfsat bra dag iallafall..

Kram

Svar: Tack för din tanke.... nej jag tror inte han är den rätte... det känns inte så.. kram
Esmaralda

17 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda. Dette var veldig trist å lese.
Jeg tenker mye på dere og føler med deg. Kram <3

Svar: Tack ska du ha Kristin.. kram
Esmaralda

18 Laila :

skriven

All ljus och kärlek till dig, din bror och din familj. Livet är inte alltid vad man vill att det ska vara ❤❤❤. Ta hand om dig och din bror. Massor av kramar ❤❤❤❤❤

Svar: Tack snälla du o kram tillbaka
Esmaralda

19 Cecilia:

skriven

Många styrkekramar till dig och familjen!

Svar: Tack snälla !! kram
Esmaralda

20 Carina:

skriven

Hej fina es! Jag har titta på en stor etta igår , och jag undrar ifall du kan se att det är den läght jag ska ta? Kändes bra när jag var o titta på den men vet inte kramen

21 Mt:

skriven

Hej..
Sänder styrkekramar till båda er❤ Denna j×vla cancer fuck it!!!

Jag trivs inte alls med nya tjänsten. Jag känner att det var ett misstag att jag sökte den. Vill gåvtebax te min gamla tjänst.
Kommer jag få göra det?
Kram!

Svar: Tack... du ska pröva men det kommer inte enkelt att söka sig tillbaka.. kram
Esmaralda

22 Anki:

skriven

<3styrkekram <3 <3 <3
Anki med flock på väg till Mallis

Svar: Tack.. o ha det nu riktigt bra på Mallis... & det tror jag också att du får.. kram :)
Esmaralda

23 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

Åååh kjäre Ezmaralda da 😢😢😢💜
Det var veldig leit å höre!!!!
💜💜💜 TENKER PÅ DERE 💜💜💜

Svar: Tack fina Grethe.. kram
Esmaralda

24 Am:

skriven

Hej Esmaralda
Jag beklagar så jätte mycket verkligen.
Vilka tråkiga

Es, Jag undrar, Kommer han att kunna ge oss en chans till en framtid tillsammans?
Kram

Svar: Tack, och jag ser inte tillsammans i framtiden.. möjligtvis kan det bli en period men inte på sikt... några detaljer ser jag inte .. kram
Esmaralda

25 Sus:

skriven

Hej
Välkommen hem...
Ingen går fri...
Ska tänka på er....
Love sus

Svar: Tack Sus.. kram
Esmaralda

26 CA:

skriven

Hej
Kram till dig och din familj

Svar: Tack o kram tillbaka..
Esmaralda

27 Jas:

skriven

💖💖💖
Stor KRAM!!!

Svar: Tack o kram tillbaka till dig !!
Esmaralda

28 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tänker på dig! Man är helt maktlös i sådana situvatiober! Stor kram och styrka till dig!❤️✨

Svar: Ja, man inte göra mer än att bara finnas där.. kram
Esmaralda

29 Louise:

skriven

Åh finaste Ez. Så sorgligt att höra. Denna jävla cancer i alla dess skeden. Det är så orättvist.
Mina varmaste tankar skickar jag till dig och de dina. ❤
Kramar från mig.

Svar: Tack så mycket ! Kram
Esmaralda

30 Mumibmamma :

skriven

Hej Esmaralda.
Jag måste få berätta att jag har nu tagit och klarat mitt körkort!!

Du hade alldeles rätt om att kortet kommer troligtvis innan kärleken!
Detta året tog jag äntligen mitt körkort som jag tror att jag kommer att ha en stor nytta utav.

Nu har jag fått ett jobb, mitt körkort och bara den tredje saken fattas, att möta min kärlekspartner.
Tror du den hinner ske under det här året? Eller troligare under nästa år?
Kram

31 Mojgan :

skriven

Hej Ez! Kommer jag att avsluta mina studier? I så fall hur länge dröjer det? Kram Mojgan

32 PiaS:

skriven

Hej Es,

Det är tufft att stå jämte när någon man älskar är svårt sjuk och det finns inget man kan göra mer än just att finnas där.

All kärlek och styrka till dig och din bror ❤️.

PiaS

Svar: Ja, det är tufft.. kram o tack :)
Esmaralda

33 Västkustbruttan:

skriven

Usch så orättvist..
Tänker på er..

Vad tror du han tänker kring mig. Vill han hålla avstånd pga risk att utveckla känslor under den här korta tiden eller hur ser han på det..

Petitess fråga i detta sammanhang dock..

Stor varm kram 💖

34 Kicki 🌞:

skriven

♥️

35 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad himla sorgligt. Styrkekram ❤️.
Kram ThereseC

Svar: Tack snälla, kram
Esmaralda

36 Smulan..:

skriven

Tråkigt att höra. Önskar er en fin sista tid och att han får ett fint avslut med sina nära och kära.
Kram

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

37 susanneamalia:

skriven

God förmiddag..

Alla vill till himmelen men få vill ju dö ...

Så är det och Timbakto som har skrivit detta har verkligen slagit huvudet på spiken ..
Din Afrikanske bror är en stark man som vet att han ska till himmelen och han har accepterat detta ..
Nu är det bara omgivningen som ska ge kärlek -- kärlek till hans celler och kärlek till hans sista dagar på jorden kärlek till hans själ och ande .. han kommer alltid att vara vid din sida eftersom han är din bror .. den kärleken som ni själva har valt till varandra går aldrig ur ...
Du kommer att känna honom och han kommer att vaka över dig ... Att han hälsar på offtare i andevärlden än i livet är ganska givet ..
Kärlek till dig din bror och era andliga band .

Den 20/5 åker jag till riksgränsen ... åker sidor i 4 dagar .. jipppiii
Vilken glädje ...

och snart åker jag till Hedemora och hälsar på en väninna .. jag bodde nästan i Hedemora när jag var ung .. varje helg hälsade jag på min väninna ... Carina .. men så avled hon i sin sjukdom ..vilket var tråkigt men hon finns alltid kvar hos mig ..

Det ska bli magiskt att åka till Riksgränsen och det är lite kul att jag nu har träffat folk som för mig tillbaka till Hedemora ...

ibland går livet i cirklar ..

Jag har varit lite passiv för jag har haft lite problem med hälsan .. men det är inget att hänga upp sig på .. antingen kommer jag att överleva och då får jag ju njuta av mer skidåkning och sol havet och skogen på vår jord .. eller så avlider jag och då öppnar sig en ny värld ..

Den 28/5 ska EllaBella kastreras .. hon har blivit 7år och då brukar det hända något hormonellt på tikar.. livmodersinflammation är inte att leka med ... och ofta leder det till döden för hundar.. EllaBella och jag jobbar med ytsök och eftersök och då är det kallt och fuktigt i båten och sedan simmar hon ibland och markerar den funna kroppen eller likdoften ... och då blir hon blöt kall och fuktig eftersom hon sitter i fören på båten och känner in dofterna..
jag vill ju inte vara orolig för om hon ska klara av att jobba för det är det bästa hon vet .. hon är så stolt ... och när hon har hittat det hon söker är hon superglad ...
Så nu har jag bestämt att jag ska ta bort uterus och säkra att EllaBella kan jobba vidare.. utan att hon ska bli sjuk ..

den 29/5 fyller jag år och ska fira det med att åka båt .. bara en rockbåt på några timmar.. jag har skaffat vakt till EllaBella så att hon inte gör något tokigt ... (hon är ju nyopererad då)

Men vilket drag det blir och vad kul det ska bli ..

Sonen har fått sin nya bil och han har fått massor med jobb .. och den 22 ska han gå på intervju för att komma in på högskolan .. Det är filmklippning och de tar in 4st vart 4:e år ... det är över 600 som har sökt och han är en av de 6som har blivit utvalda .. hoppas att det håller till slutet .. Så att han kommer in ..
jag sänder kärlek ...

Vill ju flytta omgående och jag letar i Sälen efter bostad och lokal .. men tror att det ordnar sig ...

kärlek till universum och till sig själv så blir livet så mycket enklare ..

Fråga: ser du något som jag borde göra ... bör jag säga JA..

Önskar dig en underbar dag .. och jag sänder dig kärlek i massor ... kram till dig och din afrikanske bror .. EllaBella hälsar MG .. MED STOR slafsig puss i mungipan så klart ..














Svar: Ja, nog kommer han ofta att besök mig när han gått över.. det är jag helt säker på... det tunga nu är smärtan och förändringen...säg inte ja förrän du känner att magkänslan är rätt... MG hälsar att han är så lycklig över att vara hemma igen.. kram :)
Esmaralda

38 SOL:

skriven

Tenker på deg Ez. Det gjør så forferdelig vondt å miste de uerstattelige. Sender styrketanker til deg og din bror og alle rundt dere som sørger.

Svar: Tack ska du ha, kram
Esmaralda

39 Kämparkram:

skriven

✨🌟✨

Kämparkraft till er! Den sortens omställningar är otroligt tunga, orättvisa och tuffa. Jag tänker på et!

Ser du månne hur tankarna går hos honom? Ser han detta enbart som oseriöst eller kan det utvecklas till andra känslor. Kramen!

Svar: Tack... för dig känns det inte som om det har potential att bli ngt seriöst på sikt.. kram
Esmaralda

40 Browallia:

skriven

Jag beklagar din stora sorg och känner med dig. Mina tankar är hos dig och familjen. Stor varm tröstekram

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

41 Mashol:

skriven

Beklagar sorgen. Jag förstår overkligasmärtan som du bär med dig då jag har själv två syskon med cancer. Det bästa att man gör sin bästa och sedan lämna över den till gud 💕💕💕

Svar: Ja, mer än så kan man inte.. styrkekram till dig också...
Esmaralda

42 Skorpan:

skriven

Ja jag har ju pappa med samma diagnos :’(..,
Kram Skorpan

Svar: Ja, det är en tung diagnos.. kram
Esmaralda

43 Mashol:

skriven

glömde fråga dig kära Esmaralda om min elaka chef som jag upplever att är mycket ond. Han vrider på saker och ting att bevisa att jag inte duger samt vill bevisa att jag har kommunikationsproblem trots det är han som påbörjar all kritik och tjatt mot mig. Jag kan inte alls motbevisa om han har fel och har själv hatar att bli kritiserad. Då han säger att jag tar mycket saker och ting personligt.
Han förolämpar mig på olika sätt. 
Kommer det bli någon lösning? Jag tycker om mitt jobb trots allt. Kommer att han få för sina synder?

44 EPM :

skriven

Stor kram till dig kära Es.❤️
Det viktiga är att smärtan hålls borta och att hans övergång blir bra. Det låter som att den kommer ske snart....

J är en ynklig man, när han är trängd blir han anklagande och obehaglig. Vår historia från tidigare liv grumlade min blick såsom du sa, men jag behövde tydligen ett och ett halvt år för att i se det själv.... Förlåt min envishet.

Min flirt tycker om mig, för mig. Ser du något om oss...?

Kram

Svar: Tack ska du ha.. flirten ser ut att vara mer av tillfällig natur.. kram
Esmaralda

45 Veronica i Barcelona :

skriven

Beklagar verkligen 😔 Förstår det är tungt. Skickar varma kramar från mig och Lady.


Svar: Tack ska ni ha.. kram
Esmaralda

46 Bh:

skriven

Sänder massa kärlek till er💕.. ta vara på varje minut i livet, plötsligt är det gameover..fick oxå ett tråkigt besked igår, min kusin hittades död😢.. 52 år.
Ser du om det finns chans till något kärleksfullt snart, längtar💕. Stor styrkekram😘

Svar: Tack, och så hemskt med din kusin... rätt som det är slår ödet bara till... det gäller att leva här och nu. Något med kärlek kommer din väg.. kram
Esmaralda

47 <3:

skriven

Tänker på dig kära Esmeralda 💖💖💖

Varför vill Mikael ha med mig på resan egentligen ? Han är så gullig när han säger vill du komma med mig.
Kram

Svar: Tack ! Han har vissa känslor för dig.. kram
Esmaralda

48 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag hade 3 önskningar 2 utav 3 har nu blivit uppfyllda.
Ser det ut som om den 3:e önskningen blir uppfylld under året?
Kram

49 Anneli:

skriven

Stor varm kram ❤️

Svar: Tack
Esmaralda

50 Lydia💕:

skriven

Va jobbigt och jag tänker på dig och din bror ❤️

Svar: Tack snälla..
Esmaralda

51 Virrhönan:

skriven

Fuck cancer! Denna hemska sjukdom. Livet är så grymt när det går så fort. Det gör så ont och värken är outhärdlig. Men på nåt vis så går ju livet vidare trots allt, tänk hur människan är skapad. Tänker på er och önskar ni får ett fint avslut. ❤️
Dom senaste dagarna har blicken och uttrycket jag fick av Han etsat sej fast på min näthinna och jag kan inte släppa det. Vad tänker och vill han? Blir det mer kontakt?
Varma styrkekramar till er alla❤️❤️

Svar: Ja, det är en grym sjukdom. Mer kontakt kan det bli men knappast något bestående.. kram
Esmaralda

52 Rebecca:

skriven

Jag beklagar :( kram till dig.

Mår jag bättre snart? Något roligt i sikte? Kram

Svar: Tack ska du ha och ja, något bra kommer för dig.. kram
Esmaralda

53 J:

skriven

Usch vad tråkigt ❤ kram

Svar: Tack
Esmaralda

54 Sus:

skriven

Hej
Var ju på lokal....
Träffa en man som var väldigt intresserad....
Tänker han på mig?
Eller var han bara full?
Love sus

55 F:

skriven

Beklagar esmeralda skickar många Styrke kramar till dig o familjen ❤❤❤❤❤

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

56 Majken:

skriven

Styrkekram

Svar: Tack !!
Esmaralda

57 Erika.F:

skriven

Så berörd jag blev av det du skrev om din bror.
Så orättvis fördelningen ofta är ibland människor, allrahelst riktigt närstående.
Den sjukdomen är snart det enda varje människa
drabbas av.

Så fort det har gått med honom. Ingenting i världen hjälper längre, ingenting. Det är så fruktansvärt hemskt.

Du åkte till honom Esmaralda det är det enda som betyder något just nu, för mer kan du inte göra. Han vet att du åkte till honom och det tar han med sig på sin resa.

Kram!

Svar: kram och stort tack :)
Esmaralda

58 Mojgan:

skriven

Hej Ez! Kommer jag att avsluta mina studier? I så fall hur länge dröjer det? Kram Mojgan

59 Henrika:

skriven

En varm kram. Mycket ledsamt för dig och dina närmaste. På sista tiden har det förekommit flera liknande fall i bekantskapskretsen. "Friska" människor som plötsligt får diagnosen magcancer och förlorar sin framtid. Vi står så små och hjälplösa bredvid.

Svar: Ja, somligt kan man inte påverka... tack för din hälsning.. kram
Esmaralda

60 Marie:

skriven

Det finns inga ord i dessa stunder, men ett ❤️ Kram

Svar: Tack ska du ha o kram tillbaka
Esmaralda

61 Mojgan:

skriven

Hej Ez! Kommer jag att avsluta mina studier? I så fall hur länge dröjer det? Kram Mojgan

62 <3:

skriven

Hej kära Es den äldre kvinnan Marianne K är det avundsjukan som är roten till hennes syrliga och plumpa kommentarer ?
Är hon en person som medvetet vill en illa och vill sätta käppar i hjulen för mig ?
Kram

63 Chatrine:

skriven

Beklagar det sorgliga beskedet och sänder dig och din familj styrka och mod, kära Ez.

Kramar Chatrine

Svar: Tack snälla
Esmaralda

64 Sus:

skriven

Hej igen
Skulle verkligen behöva veta
Tänker han på mig...
Love sus

65 Majvor:

skriven

Så svårt. En varm omtanke härifrån!
Majvor

Svar: Tack
Esmaralda

66 Jennifer:

skriven

Finaste Esmaralda! Sänder mina varmaste tankar och kraft och styrka!! Styrkekramar

Svar: Tack
Esmaralda

67 HOLLY:

skriven

Kära Ez! Så sorgsen jag blev när jag fick ta del av din sorg! Jag önskar av hela mitt hjärta, att det fanns ett sätt att verkligen på djupet, kunna dela varandras sorger och smärta, likaväl som att dela varandras lyckliga stunder. Då skulle man nog inte stå lika ensam och rädd när man har döden i sin närhet. Jag har själv med råge genom mitt liv fått uppleva denna smärta, att förlora någon jag älskar. Därför lider jag nu med dig.
Innan jag läste din blogg, satt jag vid havet och mediterade och njöt av sommarvärmen, och höra ljudet av vågorna och alla fåglar som nu i all hast reder sina bon. En gammal låt kom upp i mitt huvud: Räkna de lyckliga stunderna blott..och låt dem i hjärtat bli kvar. Det är lättare sagt än gjort när man har döden i sina hälar, men kanske går man inte sönder lika mycket när man befinner sig i din nuvarande sits om man har fyllt på med mycket lycka och inre frid innan. Jag vet själv inte svaret på denna fråga men jag ska försöka lära mig att fylla på.....för min stund på jorden är ju egentligen bara en kort blinkning.

Fråga...bara om du orkar!!!!!!
Fastighetsjournalisten som jag lärde känna 2015, lovade hela tiden att kämpa vid min sida så att jag skulle få upprättelse, genom att på riksplan ta upp mitt fall i massmedia, för hon såg ju att jag hade blivit utsatt för grovt bedrägeri och förlorade mitt hem och alla mina pengar och besparingar. Plötsligt försvann hon och hon vägrar att besvara mina mail. Vad hände? Varför gör hon så? Jag var sååå innerligt tacksam för att hon fanns vid min sida. Vad gjorde jag för fel? Jag har aldrig haft någon människa i hela mitt liv som har funnits för mig när jag har det svårt. Det är ett mönster från min barndom.
Dock vet jag i alla fall att rikedomen INTE sitter i pengar eller i materiella ting. Den sitter i själen, så jag är mångmiljardär varje gång som jag får sitta vid havet och meditera.

Kramar och jag ska ta med dig och din bror i mina böner!

Svar: Tack för din hälsning och tanke.. kram
Esmaralda

68 Undrar :

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han kommer att ändra sin vilja? åsikt?
Kram

69 Becka:

skriven

Usch vad jag hatar denna sjukdom:(Jag beklagar sorgen. Sänder er massa ljus och kärlek styrkekramar till er<3

Jg förstår precis vad du går igenom och har fölorat två nära i denna hemska svåra sjukdom:(
Då var det jobbigt och jag behövde en seans för att förstå.



Ps:Finns det någon hälsning till mig?

70 Månskenet:

skriven

Oj nej, så ofattbart sorgligt. Allt det vackra med din fina resa grumlas i ett ögonblick.... Världen stannar, tiden stannar... En stor kram till er alla!

Min lilla fråga är så ynklig o obetydlig i sammanhanget, men ställer den ändå: kan du se vad som hänt min fina gosiga hankatt, ursprungligen hittekatt? Gick ut på onsdagmorgon och har inte kommit tillbaka. Nån hade sett en liknande katt på torsd men kan det har varit han? Ska jag fortsätta vänta o söka o locka eller är han uppe med de tidigare fyrfotade vännerna? Tack på förhand!!

Stor kram till dej!!!

Svar: Tack.. och vad det gäller din katt så får jag en känsla av att han lever.. kram
Esmaralda

71 Solen:

skriven

Men vad sorgligt och hemskt att höra. Vad är meningen med dessa sorgliga tider i livet?
Stor kram och sol till dig med energi, energi att orka möte det tunga. Kram Solen

72 Makaon:

skriven

Oj, vad tråkigt. Denna hemska sjukdom!!

Svar: Ja, det är hemskt.. kram
Esmaralda

73 Anna E:

skriven

Får först beklaga, kram

Sedan undrar jag vem som tog mig på benet? Var det någon healing?

74 Lotta:

skriven

Så oerhört sorgligt.
Styrkekram 🍀.

75 Lenafena:

skriven

Nää när den utsätta tiden är inne hjälper inget...,.tur han har dig som syster! Livet är inte lätt alls. Vad gör man här egentligen?

76 Lilla blå:

skriven

Usch så ledsamt att läsa..
Jag beklagar djupt.
Inga ord räcker till.
Bara att finnas där.
Och där är ni en stark och fin familj.
Både för honom och för varandra.
Mediterade i förmiddags.
Önskade er en fin och lugn sista tid.
Vad tror du Es..
Vad tänker han om mig.
Kan han hinna utveckla känslor.
Vill helst inte det..

Extra stor kram till dig idag 💕

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

77 Bumble bee:

skriven

Välkommen hem! Får verkligen beklaga sorgen Es! Ingen rolig nyhet att komma hem till! 😢💔

Något jag undrar är om du ser om min pappa kommer ha ett stort kalas när han fyller 70 eller blir det bara familjen? Ser du mig gravid då möjligtvis? Tack i förhand! Kram 🐝

Svar: Tack.. mer än familjen kommer det att bli.. kram
Esmaralda

78 Bumble bee:

skriven

Välkommen hem! Får verkligen beklaga sorgen Es! Ingen rolig nyhet att komma hem till! 😢💔

Något jag undrar är om du ser om min pappa kommer ha ett stort kalas när han fyller 70 eller blir det bara familjen? Ser du mig gravid då möjligtvis? Tack i förhand! Kram 🐝

79 Bumble bee:

skriven

Välkommen hem! Får verkligen beklaga sorgen Es! Ingen rolig nyhet att komma hem till! 😢💔

Något jag undrar är om du ser om min pappa kommer ha ett stort kalas när han fyller 70 eller blir det bara familjen? Ser du mig gravid då möjligtvis? Tack i förhand! Kram 🐝

80 KristinaF:

skriven

Usch, vad hemskt. Cancer är den värsta sjukdomen som finns.

Kommer jag hitta den rätta inom närmaste tiden? Och den viktigaste frågan, kommer jag lyckas gå ner i vikt snart?!

Ta hand om dig!

81 Penny:

skriven

Välkommen hem Es! Å jag beklagar verkligen! 😢 Inget roligt med såna besked.💜💜💜

Ser du möjligtvis någon form av kärlek i år även om det inte är HAN? Kram Penny

82 Penny:

skriven

Välkommen hem Es! Å jag beklagar verkligen! 😢 Inget roligt med såna besked.💜💜💜

Ser du möjligtvis någon form av kärlek i år även om det inte är HAN? Kram Penny

83 Frida:

skriven

Sänder en Stor kram och mycke ljus och värme ❤❤❤

84 Khaleesi:

skriven

Kärlek till er❤

85 B:

skriven

❤️ kram

86 Esset:

skriven

Kärlek å kraft till er 💖
Det är i dessa lägen det är så svårt att fatta varför vissa saker likförbannat måste ske!? Cancer ska ingen behöva genomlida. Basta! Jag är på det klara med vad jag står i denna relation men jag undrar kring var hans känslor kan tänkas landa? Hoppas ok med denna fundering idag. Herrejisses va det känns att leva ibland.

/Esset

87 Michaela:

skriven

Gud vad tråkigt att höra! Beklagar verkligen❤ Kram

Svar: Tack
Esmaralda

88 Lisa.A:

skriven

Så sorgligt för din bror och er som står honom närma. Fina Esmaralda. Sänder er styrkekramar.
<3

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

89 Yvonne (gammal kund):

skriven

Jättetråkigt att höra. Skänker massor av tankar och kramar❤

Yvonne

Svar: Tack snälla Yvonne.. kram
Esmaralda

90 Helenb:

skriven

Styrkekram ❤️

Svar: Tack
Esmaralda

91 Agnes:

skriven

Så otroligt sorgligt...mitt varmaste deltagande i detta, Es!

Ser att du lagt in stroferna av Alf Henrikson...de hade jag i sonens dödsannons...

Han skrev även detta: "Att vakna en morgon när himlen är blå och finkarna gnyr som besatta och öppna sin stugdörr och barfotagå på vildgräsets daggiga matta kan låta de saligas fröjd slippa lös och göra den trögaste själ religiös."


Med detta önskar jag er alla "Ha det bäst"!

Kram!


Svar: Det är så vackert och berör... tack snälla !! Kram
Esmaralda

92 Värmland:

skriven

Så fruktansvärt💔
...vad i hela friden säger man...
Stora Styrkekramar❤❤❤❤❤❤❤

93 Malina:

skriven

Fina Esmeralda, jag har svårt att uttrycka något bra i denna sorgliga stund. Frid och omtanke till dig och dina nära . Kram!

Svar: Tack snälla
Esmaralda

94 Cattis:

skriven

Vad ledsamt att höra och jobbigt att det är så snabbt förlopp. Jag hoppas iallafall att det finns hjälp så att han inte behöver ha ont. Jag tänker på dig.

Kram
Cattis

Svar: Tack ska du ha, kram
Esmaralda

95 Olga:

skriven

Det var ledsamt att höra, skickar dig en stor styrkekram!
Hälsningar oroliga mamman.

Svar: Tack
Esmaralda

96 Helena Ir:

skriven

Det är så otroligt sorgligt..inte räddar healing din bror..men kanske den gör hans tid här i livet lite mindre smärtsam..så jag skickar..

Kram <3

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

97 Tisa:

skriven

Kram Es!

98 Mimlan:

skriven

Åh nej, vad sorgligt! Massa kramar och kärlek till dig och din bror❤️

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

99 G.H:

skriven

Åh Esmaralda, jag är så ledsen för er skull. All styrka och kärlek till er ❤️❤️❤️

Svar: Tack
Esmaralda

100 Mikael:

skriven

Livet vänder snabbt ibland, tråkigt han inte hann slutföra huset.

Tar väl ett tag sörja, sörjde vännen idag, besökte hans plats och minnen från en tuff tid, i sinnet såg jag han stark som han var, komma gående med hunden, saknar honom, han var som få andra.

Livet går inte alltid att backa.

Kram
Mikael

Svar: Nej, livet ska levas och tas tillvara nu.. väntar man kan allt hända.. kram
Esmaralda

101 Susan:

skriven

Kramar❤️❤️❤️

102 Gunilla i Oxd:

skriven

Styrkekram ❤️❤️❤️

Svar: Tack snälla
Esmaralda

103 maggimay:

skriven

Kram till er alla berörda... Maggimay

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

104 Raggarbruden:

skriven

Hej!
Så sorgligt att höra om din bror. Jag sänder er healing-tankar och hoppas på att ni får en så bra sista tid ihop som möjligt. Hur livet kan vända ibland... Det har stormat runt mina nära en tid nu också. Det gör en ödmjuk inför att få leva och att få ha så många goa kvar. Hur ser det ut på den fronten, kan någon ny go seriös man komma i min väg i det närmaste?

Kram <3

105 Mumibmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
En liten fråga, dessa två jag dejtade i helgen, kan det bli något stabilt med någon utav dem?
Eller blir det först med någon helt ny?

Kram

106 ängeln:

skriven

Vad tråkigt att höra, Esmaralda! Massa kärlek till dig och din bror. Han har tur som har dig för jag vet att du kan göra det bästa och skicka den bästa healingen till honom för att göra allt så bra som det går. Stor kram!

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

107 Nettan59:

skriven

Styrkekramar till dig och de dina ❤️❤️❤️

Svar: Så snällt av dig.. kram
Esmaralda

108 Ano:

skriven

Hej esmaralda
Låg med en kille i helgen. Vi dejtade, jag undrar om han ser ut att vara pålitlig? Kommer han säga till sina kompisar att vi haft sex eller är han mognare än så?
känns han pålitlig med saker?
Kram

109 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Fortsätter han sitt liv med henne oavsett?
Kram

110 Madde:

skriven

Jag beklagar all styrka och kärlek till er<3

Ser du något bra som händer i sommar?
kram

111 Helen:

skriven

Fina du. Vet hur du har det nu. ord hjälper ju inte heller. Varm kram till dig o din bror o alla andra nära.

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

112 Helena Ir:

skriven

När jag tittar till din bror,i min healing..är den inte i de färger som jag brukar skicka..HELA rummet är så fullt av ljus..som en stor strålkastare hade tänts därinne..tror han har ett enormt starkt beskydd av andra som "sänder",änglar..och hjälpare

Kram ..<3

Svar: Ja det är sant, det har han verkligen.. kram
Esmaralda

113 Erika:

skriven

Styrkekram

Svar: Tack
Esmaralda

114 Mim:

skriven

Hej Esmaralda.
En fråga, Har hon fått känslan att han kan ha känslor för mig?
Kram

115 Mirre:

skriven

Vad tråkigt att höra.. jag beklagar sorgen. :(
Kram

Svar: Tack
Esmaralda

116 A:

skriven

Hej Esmaralda.
känns han som en pålitlig kille? kommer han säga till sina vänner att han haft sex med mig?
kram

117 Maria:

skriven

Jag känner med dig och jag känner med din bror.
Det är ju så, when your number is up, its up...då finns det ingenting att göra. Precis som du skriver.
Men du vet själv att det inte slutar nu för din bror, även om det är en klen tröst i nuet.

Varmaste kramen,
Maria

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

118 Rädd:

skriven

Hej E!

Usch vad hemskt... och jobbigt att känna sig maktlös. All styrka till dig!

Kram och kärlek.

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

119 Mia:

skriven

Kära Es, tänker på dig och sin bror i detta svåra.

Undrar om det är någon aktiv förändring jag behöver göra i mitt liv innan Mannen kommer, eller är det bara att låta allting flyta på liksom?
Många styrkekramar <3

120 Carina ST:

skriven

Nej...det gör ont att läsa om, och tankarna går till honom, dig och alla som står honom nära. Helst av allt vill man att livet ska få levas helt färdigt på alla sätt och sedan få lämna lugnt utan smärta. Förstår att det är tufft just nu.
All kärlek till er!

Stor kram,
Carina ST

Svar: Tack ska du ha, kram
Esmaralda

121 Nettan:

skriven

Kram ❤

122 Camilla:

skriven

Säkert skönt för er att vara hem igen, men väldigt lessamt att få sådana tråkiga nyheter, styrkekram åt dig finaste Ez!!

Svar: Tack snälla.... det var skönt i alla fall att jag hann hem och fick krama om honom.....
Esmaralda

123 Gumman:

skriven

😢💕💖💕

Svar: Tack
Esmaralda

124 Nornan:

skriven

Så förfärligt ledsamt att höra. Denna jäkla sjukdom tar alltid dom finaste människorna ifrån oss.

Tänker på dej ♡

Svar: Ja det är så sorgligt.. kram
Esmaralda

125 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Så tråkiga nyheter.
Inget man önskar någon ska behöva gå igenom, ännu mindre en nära och kär💕

Styrkekramar
❤❤

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Tack snälla du.. kram
Esmaralda

126 IaElisa:

skriven

Usch vad ledsamt. Jag önskar hela din familj styrka genom den här tiden. Hoppas ni får många fina glada stunder tillsammans ännu, och jag önskar din bror en bra resa när det är dags. ❤️

127 Drutten:

skriven

Så sorgligt Ez. Ta vara på den tid som ni har med varandra. Cancer är en grym sjukdom. Styrkekramar<3

Kram Drutten


Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: