Katshing, högvinsten !!

 

Katshing … ibland händer det… nån ska ju överraskas och få en storvinst !

Den här gången blev en kompis till mig den glada vinnaren !

 

Han ringde och babblade och surrade och skrek och tjoade och gapskrattade  och jag förstod mellan glädjeyttringarna  att han vunnit den riktiga storkovan.

 

Nu skiter han i Finlandsbåten sa han, nu blir det kryssning i Karibien istället.

Och  det blir nytt hus.  En fräck bil och motorcykeln som  han drömt. 

Ska man ge bort nåt ? För karmans skull ? undrade han och då sa jag att det räknas bara som god karma om man ger bort glatt och otvunget. 

Nu vet jag ,sa han ,  jag ska ge till Frälsis och jag ska  kanske starta en fond eller nåt ? 

Kanske öppna en dejtingbyrå eller möjligen  köpa ett  hotell.  En porrklubb och bostad i Florida, yes , ett sånt där hundstall för hundar som ingen vill ha och   en helt ny garderob.

MÄRKESKLÄDER,  skrek han hysteriskt ! Massor av märkeskläder!!

Jag inflikade  att du får i alla fall betala notan nästa gång vi går ut och äter

Är du avis ?  undrade han

Så in i helvete sa jag och menade vartenda ord.

Herregud att få vinna en sådan summa !!

Jag ska köpa en Montblanc till dig, lovade han bredvilligt för han vet ju min svaghet för de där märkespennorna.

 

Man tackar  !

Grattis till dig min vän… det är dig väl unnat och  du kommer slösa bort en hel del och det har du råd med. Katshing !

 

Kram & kärlek

1 Maria:

skriven

Hej!
Åh så kul! Härligt att vinna, man får sån energi⭐️😀 tråkigt det här med Mg😔❤️Hoppas ni får en fin sista tid ihop med honom.
Jag undrar hur det ser ut i mitt kärleksliv? Nån action snart eller bara tomt prat?☺️❤️Kram

2 Michaela:

skriven

Man får gratulera. Vad kul :) Och tack för dina peppande ord igår . Har tänkt på det. Tydligen så ger den antibiotika jag ätit biverkningar såsom sömnsvårigheter , ångest , oro mm så hoppas att det ger med sig nu när jag tog sista taletten igår.
Kram till dig och mamma och pussar till MG.

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es har Mikael lite problem med för mycket alkohol ? Vad är det som gör att han inte mår bra ? Ser det fortfarande ut som vi kommer iväg till Nice ? Blev Grekland nu så underbart. 
Kram 
🤗💗💗

4 Sus:

skriven

Hej
Så kul när någon vinner...
Jag är aldrig ens nära....
Vore kul att vinna...
Grattis till din vän och till nya pennan ...
Love sus

Svar: Tack :) kram
Esmaralda

5 Dunegull :

skriven

Kära E!
Sitter på Kastrup nu men mår så fruktansvärt dåligt. Vill bara hem igen. Jag saknar honom så mkt. Ska det kännas såhär?
Saknar han mig? Kommer vi ses eller höras ngt när jag kommer hem?

Svar: Ha nu bara fokus på dig själv... det känns viktigt.. kram :)
Esmaralda

6 Helena Ir:

skriven

Vilken lyckoost!..Så får, få av oss vara med om..
Vill också!!

Tänker på om den här så kallade själsfränden har pengar..men det är lurigt det där..jag vill knappt bli bjuden av någon..vill liksom klara mig själv! Någon knasig ide om att inte vara skyldig. pengar..ja,den har jag!
Så ett litet jobb,med hög lön,det vore något..drömma,kan jag ju :) Det är i varje gratis :)

Idag blir det yoga..saknar den där yogan med J..jag har inget kvällskort..och kan inte låta mig bjudas av honom.Jag vill inte att han ska få problem..I höst så kanske situationen ser annorlunda ut..Saknar förresten den mannen..han är duktig på det han gör..Nu har jag 2 trevliga män ibland i min närhet.. :)

Önskar dig och din mamma en trevlig dag tillsammans!

Kram......och puss till MG




Svar: Tack ska du ha :) kram
Esmaralda

7 PiaS:

skriven

Hej Es,

Plötsligt händer det, som reklamen säger 💰💵💸💶💷💴😄❤️

Vad kul och grattis till din kompis!

Kram PiaS

Svar: Tack säger jag på hans vägnar :) kram
Esmaralda

8 Jennifer:

skriven

Hej. Wow ja tänk att få vinna storvinsten någon gång! Fast vilken vinst som helst skulle jag vara tacksam över!

Då jag bodde i St Petersburg dejtade jag en söt kille från Danmark, en riktig storvinst i sig, men det blev aldrig något på allvar mellan oss, det bara rann ut i sanden... vet inte ens riktigt varför. Men anyway, vi höll ändå kontakten efter det och något år senare gick han och vann på danska lotto över 3 miljoner euro! Har tappat kontakten nu även om vi ännu är facebookvänner, men en riktigt fin kille är han och han fortsatte på samma jobb (på bank) och är fortfarande samma trevliga kille.

Fina Es, OM jag får jobbet utomlands som jag så hett önskar och BEHÖVER!, är det då möjligt att jag kan beviljas tjänstledigt från mitt nuvarande jobb? Kram kram.

9 Undrande!:

skriven

Åh vad underbart det vore med en högvinst och slippa huvudvärken över att inte veta om man ska äta eller inte.
Man får gratulera till jättevinsten och hoppas den förvaltas väl.
Ikväll ska jag iaf på en dejt om jag vågar.. det känns som att jag skulle kunna bli jättekär och det skrämmer mig!🙈
Blir det en bra kväll eller ska jag stanna hemma?❤️

Svar: Går du inte på dejten så kommer du ångra dig... du ska dock vara beredd på att det är inte helt säkert att det klickar fullt ut... dock finns chansen.. kram
Esmaralda

10 Pia1:

skriven

Åååå jisses vad otroligt underbart och jaaaaa jag är också avis!!! Men man blir så glad för att nån blir överlycklig och faktiskt tänker leva livet med pengarna 😍 själv hade jag, förutom bil och hus och kläder och vård och allt nödvändigt... Startat ett center för den forskning och vård jag vill att Skandinavien ska ha 😊 fast då snackar vi miljarder 😂 men man kanske hade kunnat muta några snubbar att få igenom förslag iallafall 🙄

Svar: Med dina tankar så hoppas jag verkligen att du vinner snuskigt mycket pengar !! Kram
Esmaralda

11 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda
Åh herregud stort grattis till din vän vilken dröm!! Ja pennan den verkar det som att den köps av ren vilja och otvingat så då blir det fin karma om man har tur kanske

Esmaralda, Du är säkert trött om denna tjat om kärleken. Men jag är ledsen att jag går och är själv.

Tror du att jag får räkna med några år innan jag har en partner och relation?
Du såg något påväg inom de närmaste, ser det fortfarande ut att ligga något framför mig inom den närmaste framtiden?
Kram

Svar: Det KAN dröja några år men det kan också ske väldigt snart... ha antennerna ut.. kram
Esmaralda

12 Susan:

skriven

Sååå häftigt, det e väl ngt som de allra flesta skulle vilja uppleva, att bara kunna göra det man drömt om utan att vända på kronorna. Men pengar e inte allt... men jävligt mycket 🤭 En elcykel står överst på min lista för tillfället om det plötslig skulle hända mig🤗

Kramiz

Svar: Ja en sådan cykel hade du haft glädje av och det ser ut att bli en också, på ett eller annat sätt.. kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Wow, häftigt, grattis till kompisen. Om hans dejtingbyrå inte är så dyr kan jag kanske bli medlem ;).

Inget sker ju på karlafronten, verkligen synd, förstår inte varför? Igår råkade jag komma hem samtidigt som ögongodiset, som stannade upp mig för att prata, o för att få nåt att ”suga på”, undrar jag om han gillade det han såg? Eller finns det överhuvudtaget nån som lite kollar in lilla mig? Igår träffade jag på en man på jobbet som kändes bekant, men jag haringen aning om vem det var? Bytte några orde med honom som om han var en gammal bekant, kul.

Torsdag redan o jag borde diskutera sommar o semester med exet, men det är så svårt, kanske för att det alltid är jag sim tar upp den saken till diskussion. Kan två lediga veckor i sträck bli möjliga? Får se...

Önskar alla vinnare o ickevinnare en trevlig dag :)!
Kram Skorpan

14 Nornan:

skriven

Grattis till din vän! Hoppas han bjuder dej på en karibienresa, DET hade varit roligt att följa på bloggen! :)

Tänkte igår att jag som spelar ibland (för väldigt små summor) måste fråga dej om jag vinner nån större summa nån gång, så nu måste jag ju fråga -Gör jag det?

Kramar!

Svar: Nja så väl känner vi inte varann att han skulle få för sig att bjuda med mig på en sådan resa... men visst hade det varit härligt ! Du kommer vinna en rejäl summa en dag men hur mycket kan jag inte se.. kram
Esmaralda

15 Rosa:

skriven

Oj vad härligt med storvinst.
Och då kommer ju såklart den frågan....
Kommer jag vinna nån storvinst nån gång?

Ha en härlig dag. Kram

Svar: Jag ser inget om det, tyvärr.. kram
Esmaralda

16 Bh:

skriven

Åh, gud så roligt, och grattis till din kompis💰💵, klart du ska få ett dussin pennor, och en brakmiddag oxå😄👍!!
Vad händer till helgen? Något spännande💕☀️😎🍷? Kram

Svar: Ja gör upp bra planer och universum kommer dig till mötes på bästa sätt.. kram
Esmaralda

17 EPM :

skriven

Godmorgon!

Åh så härligt det varit att vinna! Ok, pengar är inte allt men de underlättar onekligen livet en smula.

Ha en bra dag!
Jag tror min också kommer bli bra😊

Kramar

Svar: Ja jag tror också din dag blir bra.. kram :)
Esmaralda

18 Rebecca:

skriven

oj va kul :D Klart man blir lite avis, men nästa gång är det kanske det är din tur.

I min seans såg du att jag hade möjlighet att vinna en bra summa längre fram, inte inom de närmsta 10 åren men senare. Det låter ju spännande :)
Och en annan gång såg du att jag skulle ha bra med pengar, så det lät ju också trevligt. Får se vad framtiden har att bjuda på :)

Jag är nöjd så länge jag kan köpa mat utan att behöva tänka två gånger extra och har ett hem som jag trivs i, känner tacksamhet varje dag för vad jag har! kram

Svar: Ja något som har med vinst att göra kommer i din väg så småningom.. kram :)
Esmaralda

19 Jessica:

skriven

Hej Es!

Jag gillar verkligen den här killen, men jag vet inte om han gillar mig tillbaka, min magkänsla säger att han gillar mig, men jag är inte helt säker.. Skulle han bli glad om jag skickade iväg ett Hej till han? Hur stor är chansen att han och jag får ett förhållande? Ser du om han gillar mig? och hur mycket isåfall?

Kram :)

Svar: Skicka du iväg ett hej, då har du tagit ett initiativ och det är bra ! Chansen är runt 30 % .. kram:)
Esmaralda

20 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Det har varit lite prat hit om dit om vilka tider jag ska jobba.
Jag har frågat chefen om det men ändå har inget blivit bestämt.
När jag var på jobbet så gick jag iväg för att lämna en grej när jag sedan kom tillbaka så stod de två kollegor och pratade men tystnade när jag kom. Tänkte att dem pratade om mig. Tror du dem gjorde det? Tycker chefen det blir för mycket när jag frågar om vilka tider jag ska jobba?

Kram

Svar: Tjata inte på din chef i tid och otid men var tydligt med att du behöver ett besked... jag ser inte att man pratar illa om dig... kram
Esmaralda

21 Mt:

skriven

Hej!

Kommer jag få lägenheten som jag ska kolla på idag?
Kram!

Svar: Runt 35-40 % möjligt.. kram
Esmaralda

22 Nettan:

skriven

Woow vad häftigt!!
Grattis till din vän!

Svar: Ja eller hur !!
Esmaralda

23 Browallia:

skriven

Plötsligt händer det!! :D

Vad roligt för din vän att vinna storkovan. Även om mycket pengar inte alltid gör oss lyckliga så blir det mesta i livet så mycket enklare. Så fint av dig att kunna glädjas med din vän, det är en egenskap som jag sätter högt hos andra människor. Du och jag har så många beröringspunkter, vi är ju vattumän båda två så det kanske är därför ;D
Jag är också svag för märkespennor så jag log igenkännande när jag läste det. :)
Apropå pengar så har jag snart varit sjukskriven i ett år och då sänker Försäkringskassan min ersättning. (Som att jag jag skulle bli snabbare frisk av det?!) Vad ser du om min ekonomi, kommer jag få den att gå ihop? Kan man önska att talismanen förbättrar inkomsten?
Skickar en massa pussar till MG som finns i mina tankar mest hela tiden.
Stor kram till dig!

Svar: Äntligen en som förstår det här med märkespennor :) De flesta skakar på huvudet, helt oförstående och det kan jag begripa ! Det blir tight ekonomiskt.. talismanen kan arbeta för dig men du behöver också en noggrann planering och framförhållning så grejar det sig.. kram
Esmaralda

24 Agnes:

skriven

Åh gud så kul!!!!

Grattis!

Kör så det ryker med pryttlar o annat!

Hade det varit jag så hade jag bl a bistått en släkting med pengar så att hon hade kunnat komma ut oftare bl a...hade även fixat hennes lägenhet så att den blivit fräsch!

Sedan hade jag skänkt pengar till udda verksamheter som lever så där på marginalen...gällande både djur o människor.

Resan för barn o barnbarn till Disneyland i USA hade blivit spikad! Hade även blivit en liten "roadtrip" samtidigt!

Efter det en ordentlig funderare på hur jag hade lagt upp resten av livet för att ha så stor nytta som möjligt med de pengar som blivit över!

En sak är jag åtminstone ganska säker på hade skett om det läckte ut att jag helt plötsligt fått en skaplig sudd med pengar...hade nog blivit ofantligt mer intressant för hågade män att ta en fika med...speciellt om de trodde att jag skulle stå för notan, HAHA!

Kram!

Svar: Ja det finns en hel del på min bucketlist om jag levt om det vore jag, den saken är klar ! Disneyland med alla fyra barnbarnen hade varit en självklarhet ! Kram :)
Esmaralda

25 M:

skriven

Hej

Trodde jag mött min soulmate eftersom det stämde in exakt på beskrivningen av honom och vad han har gjort.
Men en undran, kan sånt ändras beroende på hur man hanterar hela situationen ?
För nu verkar vi komma till en ände där det tar slut.
Eller finns min soulmate kvar där ute ? En lika kille fast annan.

Kram

Svar: Ja, det var inte din soulmate så oroa dig inte för detta.. kram :)
Esmaralda

26 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Visst är det roligt när någon man känner vinner !
Om man sen delar med sig så blir det ju delad glädje dubbel glädje

Här skulle det behövas lite mer av den varan ..

Sonen bangar på varmvattenberedaren då det vart fler rörkopplingar med den nya som kunde gå åt fanders om man gör fel...Rörmokarnas offert var mer än jag kunde klara ..men nu har jag fått tag i en som ev gör det "billigare"...men då får jag vänta...han är uppbokad minst 10 dagar framöver...
Blir det ändå bra ?

Däremot är jag såå glad och tacksam över min nya tandläkare ! Äntligen har jag hittat en som förstår min rädsla fullt ut ! Hon är fantastisk lätt på handen ,lägger bedövningen lätt som en fjäder ,talar om vad hon gör och är ung ! Så jag hoppas innerligt att ha henne länge !

Ha en härlig Torsdag <3

Kram anki med flock

Svar: Ja, det ser ut som om det kommer lösa sig på något sätt.. men det suger såklart under tiden ! Vilken tur du har med din tandläkare.. jag har också tandläkarskräck och får några piller i förväg... som inte har minsta påverkan... kram :)
Esmaralda

27 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir jag kvar på nuvarande arbetsplats länge till?

Ser det ut som om relationen kommer innan något eventuellt jobbyte?
Kram

28 Rädd:

skriven

Hej E!

Känner mig så dålig för att jag är sjuk. Orkade verkligen inte svara i jobbtelefon. Usch tycker folk illa om mig på jobbet?

Kram och kärlek.

29 Globbertrottern:

skriven

Jäklans. Så avis !!

Jag hade rest upp mitt. Rest runt hela jorden och bjudit med mig olika personer/grupper beroende på resmål. Tagit med mamma till Island och kompisarna på ett lyxbåt i Västindien bland annat.

Jag hoppas att jag tar mig dit på något sätt ändå! Spelar aldrig. Esmaralda: När man har otur i spel kanske man har tur i kärlek (hehe) Hur ser det ut på den fronten i sommar eller höst? Förhoppningsvis en resgalen en.

Kram i massor 😊☀️💛

Svar: Något inom kärleken kan mycket väl vara på väg nu.. kram :)
Esmaralda

30 Anna:

skriven

God morgon Ez!
Hoppas MG lever lyckligt ovetande och bulldoggar på som vanligt. Tänker mycket på er!
Du, jag börjar undra om jag håller på att tappa förståndet men mina nya lyxiga påslakan är puts väck?! Igår gick jag tillbaka i tankarna och hur mycket jag än tycker illa om mig själv för det så dök tanken upp: Inte kan väl min vän ha tagit dem???
Jag skulle faktiskt föredra att du rekommenderar frivillig inläggning på närmsta mottagning! Inte för att jag skulle konfrontera, det kommer det inget gott ur, men har ju tänkt låna ut lägenheten till henne när jag är bortrest...
Kan jag inte lita på henne mer?
Kram!

31 Louise:

skriven

Tänk om vi någon gång hade sådan tur att vinna storkovan. Vi har sikte på de där 80 miljonerna som ligger i potten just nu i lottos drömvinst. Det hade varit så gött att vinna dessa så man skulle kunna komma här ifrån och varje lördag och onsdag hoppas man att det ska vara rätt siffror denna gången...men icke. Igår vann vi en hel 20 lapp.
Drömvinsten blir nog aldrig vår heller för den delen men man kan ju hoppas.
Grattis till din vän :-).

Snart dags för första intervjun av två. Jag hoppas det går bra idag för mig för jag måste ha ett jobb. Hade varit kul att testa på att jobba inom ur och skur. Vi hade en utepedagogisk dag på högskolan så någon erfarenhet har jag inte men nyfiken är jag på det. Att man sen måste gå en bit till förskolan är en sak men jag har två friska ben och gå med. Men mest hoppas jag som sagt på förskolan där jag var i måndags på intervju- Men den som lever får se. Jag håller tummarna Vill ju även den i Lund men det tar lite längre tid att åka dit så jag tippar på Malmö och dessutom är busskortet 330 kr billigare om jag bara tar Malmö så...
Alla här på bloggen snälla håll alla era tummar för mig idag kl.12,00 och 16.00 att jag blir anställd någonstans.

Ha en underbar dag alla. Kramar

32 Smulan..:

skriven

Vad kul för din vän.
Skulle också vilja vinna. Skulle vara nöjd med ett par hundra tusen. Så det täcker handpenning till huset som vi längtar efter.

Svar: Ja det behöver inte vara några jättesummor för att det ska hjälpa till... kram :)
Esmaralda

33 Jennifer:

skriven

Hej Es! Fick förlängd sjukskrivning ända in i juni månad tills min semester börjar, men känner hemsk ångest för det nu. Känns som om jag sviker min arbetsgivare och det känns inte heller bra att ha så mycket tid att tänka. Jag är alldeles för trött för att göra något. Hur kommer det nu att bli? Blir jag nånsin frisk från denna utmattning? Det är verkligen inte roligt att känna såhär.

När ska det äntligen börja ljusna för mig? :( kram

Svar: Ta en sak åt gången och tänker efter vad du behöver för att må bättre... och då ska du tänka sådant som du själv kan påverka och ge dig !! Jag tror också att du skulle må väl av en samtalskontakt.. styrkekram
Esmaralda

34 Linnean 🌸:

skriven

😱😁 HUR mycket vann han?? Det måste ju ha varit massor! Härligt! Jag kan fantisera vad jag skulle göra med en storvinst...MEN då måste man ju spela på något! Vilket jag ju inte gör! Då kan det bli liiite knöligt! 😁
Hade du inte en annan kompis som vann för nåt år sedan åxå? Ska man månne bege sig till stranden i dag? Grejen är att har jag legat och stekt fläsk ett tag så är risken oerhört stor att jag inte kommer upp sen! En gång hamnade jag i en icke särdeles smickrande ställning på alla fyra med röven i vädret och kom vare sig upp eller ner. Det var inget vidare! Speciellt inte eftersom jag börjar gapskratta åxå! Knäpp på allvar eller full, verkade folk tänka. Tja! Så kanske bör man åka dit där man kan hyra en solsäng och inte riskera att chocka oskyldiga badgäster med konstigt kravlande på moder jord. Varmt är det i Malmö och varmare ska det bli! Mamma Mia! Midsommarblomstren prunkar för fullt och körsbären bär redan kart. Tar en mugg kaffe till och slappar vidare. Ha det så gott i värmen!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja han vann väldigt mycket, såpass kan jag säga. Vi umgås inte sådär jättemycket.. han är kompis från förr som liksom hängt med genom åren.. och han är väl unnad varenda krona :) Jag har två kompisar som vunnit innan, bra summor men inte sådant här fantasisumma ! Du är härlig du som kan bjuda på dig själv och som har den rätta sortens humor.. jag hade nog skrattat precis som du :) Kram :)
Esmaralda

35 55:

skriven

Grattis till din kompis. Ez känner du in min höst? Hur blir den?

36 aaah:

skriven

stort grattis till kompisen.....åh wow det är ju drömmen att få vinna så mycket pengar så man inte behöver jobba något mer....

37 undrar:

skriven

kan du se vad min mans bror pysslar med när vi har gått hem för kvällen, men han väljer att den senaste tiden hoppat av tidigare och pratar i mobilen. han beter sig så konstigt.

38 f:

skriven

undrar ser du oss få fler barn esmeralda kram

39 MK Gbg:

skriven

Åh, såå härligt!
Här i Partille vann ju en kvinna i 60-års åldern 208 miljoner för några veckor sedan.
På frågan från Svenska Spel vad hon tänkte göra sa hon "Ja, nu kan jag nog sluta jobba... ge pengar till barn/barnbarn och.... så ska jag till Sweden Rock Festival!" Härligt när man ändå har fötterna på jorden.
Esmaralda, jag tänkte fråga dig om du kan se om det möjligen är så att min lägenhet kan bli omvandlad till bostadsrätt(rykten surrar..), det hade ju varit min "vinst" i livet...
Kram och som de säger i nån film "Show me the money!", ha, ha, ha..

Svar: Ja det ser ut som om det blir en bostadsrätt förr eller senare... kan dröja en tid men det kommer.. kram :)
Esmaralda

40 Zita:

skriven

Hej!Esmaralda
Trordu det blir något mellan min dotter och hennes jobbarkompis Hon har känt han i 6. Månader

41 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda tror du att det kan bli kärlek mellan min dotter och en kille på hennes jobb. Domvegkar ha fått upp ögonen för varandra? Kram! 😃☀️

42 Skorpan:

skriven

Kom mig äntligen för att gå till frissan, satsa lite på mig själv, o det var samma frissa som sist. Nu ser jag mycket bättre ut, i håret i alla fall ;D, kanske nån nu får syn på mig.. Kan ju hoppas ;). Han...
Kram Skorpan

Svar: Härligt och jag kan känna hur fin du blivit.. kram :)
Esmaralda

43 JustMe:

skriven

Hej Ez!
Åh så roligt för din vän! Stort grattis! 😊
Hur är det med MG? 💕

Den 11/5 var jag på en anställningsintervju och fick veta att jag kommer gå vidare i processen som kandidat till tjänsten. Han som höll i intervjun skulle träffa några personer till under veckan som kom samt hoppades på att kunna höra av sig till mig och tala om att jag skulle förbereda mina referenser på att han skulle ringa. Jag har inte hört något ännu och det är snart 2 veckor sedan jag var där.

Ser du något om detta? Har dem gått vidare med någon annan och därför inte hört av sig? Eller kanske ser du att ett samtal är på gång? Blir detta mitt nya jobb?

Kram!

Svar: Tack, MG är extra glad i dag för hans mormor är här på besök ! Jag tycker du ska ringa upp och kolla hur det gått... var beredd på att det kanske inte riktigt gått din väg... kram:)
Esmaralda

44 Lydia💕:

skriven

Va häftigt och vinna pengar och sen bara kunna unna sig lite av allt kul
Undrar om jag ska ringa och söka jobbet iallafall och om det blir någon date snart med han jag drömmer om
Undrar också om mitt ex mår så bra som alla säger
Lydia💕

45 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Vilken glägje...vilken lycka , ja vilken iver minsann.Grattis till din kompis!

Han har massor av idéer till vad han kan köpa men fint av honom att ochså ge något till välgörenhet.

Nog vore ju en vinst alltid välkommen .Skulle nog byta bil och på direkten sluta på jobbet där jag är.

Men..ingen storvinst på kommande för mig har jag fått höra på seansen så jag ser istället framemot att hitta ett nytt jobb med bättre lön.

Ser du Es något kring detta nya jobb?
Vad är mitt arbetsredskap?
Tillverkar jag något eller baserar sig jobbet på kommunikation ...?

Soliga hälsningar från
Solstjärnan 🌟



46 Prinsessblod:

skriven

Wow. Häftigt att han oxå lever upp lite summor och inte bara tänker praktiskt å investering!

Just när det kmr till pengar har jag alltid funderat på varför jag är lite av en finsmakare. Gillar kvalitet och fina grejer. Jag är inte uppväxt med detta alls. Har en känsla av att jag levt ganska förmögna liv tidigare...

Nu har sommarvärmen lagt sig. Lite skönt att kunna krypa upp framför Netflix utan dåligt samvete ;-)

Fråga! Kan en ryggkliande och mysig man göra mig sällis i soffan i höst? Eller ska jag investera i en sådan där ryggkliare i trä... Kram 💙

Svar: Ja, nog har du levt i överflöd en gång ! Här hos mej i Skåne strålar sommarsolen och det är rejält varmt ! Skaffa trävarianten först... den kanske kan locka den rätte.. han kommer men frågan är när.. kram
Esmaralda

47 Skorpan:

skriven

Tack Es!
På tiden att satsa på sig själv o sitt utseende, verkligen :D. Vill ju vara något att hänga i julgranen istäklet för att se ut som något som katten släpat in ;D..
Kram Skorpan

Svar: Man mår lite bättre när man piffar till sig.. fast du är en rasande grann kvinna oavsett.. kram :)
Esmaralda

48 Maja:

skriven

Åh måste säga att jag är avis. Mkt skulle lösa sig med pengar just nu...även mitt humör.

Jag är så fruktansvärt arg och irriterad. Det blir bara värre känns det som. Ser du någon ljusning...orkar inte vara så här arg, orolig o därmed olycklig.
Vill väl bara att livet ska flyta på helt enkelt...
Kram

49 Virrhönan:

skriven

Hejsan!
Grattis till kompisen! Måste varit en hiskelig massa pengar. Vad skulle man göra? Ge bort till forskning och fattiga barn, dra ut på resande fot och sparka ut karl...finns nog hål att stoppa dom i! Ser du nån vinst i sikte i mer normala mått för min del?
Ännu en het dag är här, man kan ju inte vara inne även om det är där jag behövs mest men sitter ute nu och bara njuter av lugnet och alla kvittrande fåglar. Ta hand om din mamma och MG och ha en underbar dag☀️

Svar: Tack och detsamma önskar jag dig.. kram
Esmaralda

50 Catarina:

skriven

Vilken underbar känsla. Grattis till vinsten 🎊
Jag verkar inte komma härifrån, kommer långt bak i kön på bostäder o from nu måste det bli genom byteskön o det känns väldigt omöjligt allting.. kommer det att lösa sig på nåt sätt? En till mörk enslig höst härute skrämmer slag på mig. Jag behöver verkligen flytta o börja bo in mig o trivas.. tacksam för svar. Ha det gott kram 💖

Svar: Jag tror du kommer på en lösning.. kanske en flytt någon annanstans än där du tänkt dig.. kram
Esmaralda

51 Undrar :

skriven



kan du se vad min mans bror pysslar med när vi har gått hem för kvällen, men han väljer att den senaste tiden hoppat av tidigare och pratar i mobilen. han beter sig så konstigt.

52 F:

skriven

undrar ser du oss få fler barn esmeralda kram

53 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att ha relationen innan ett jobbyte sker? Eller tror du jag kommer byta arbetsplats innan jag har relationen?
Kram

Svar: Det kan faktiskt bli vilket som.. kram
Esmaralda

54 Vitlilja:

skriven

Har hon märkt min attraktion och gör det henne obekväm?

55 Makaon:

skriven

Grattis till vinsten, jättekul.
Fick för många år sen ett tecken från min mamma, (är övertygad om det), igår blev det samma sak som då, är det något positivt tecken om tomten som vi fortfarande håller på med? Trodde det skulle vara klart för ett år sen men det drar ut på det.
Ha det så gott i värmen.

56 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Har dem potensiall att bli lyckliga tillsammans?

Kram

57 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att han och jag gör ett nytt försök med varandra?
Kram

58 Maja:

skriven

Hej igen,

Skrev ett inlägg innan men efter att läst alla kommentarer kom jag på en fråga som passar bättre efter ditt inlägg idag om vinst.

Undrar ofta om det är någon idée att jag spelar. T ex har min pappa vunnit ibland på hästar. Kan du se någon större vinst framöver för mej/oss?
Kram

Svar: Det kommer vinster... jag vet inte hur stora men räkna inte med de där riktiga fantasibeloppen.. kram
Esmaralda

59 Lenafena:

skriven

Hur mycket är egentligen bestämt i livet? Innan vi gick ner igen sas... det skulle vara så fint om du skulle blogga om det.....funderar....

Svar: Det ska jag blogga om.. tack för tipset.. kram
Esmaralda

60 Esset:

skriven

*Katching* kallar jag det!
Skulle suttit fint nu..
När man går på CSN..
5000 kr denna månaden.. 😁
Mycket roligt går dock att göra..
Även på låg budget..
Tar med middagen till havet ikväll t.ex..
Bara en sån sak!
En fråga till dig goa Es:
Något seriöst i kärlek på g?
Hade varit så himla mysigt..

Kramis!

61 Adad:

skriven

Åh kul! Grattis till din kompis!!

Es, är M min kollega intresserad av mig? Vad ser du kring detta?

Kramar

Svar: Ja jag ser tecken på intresse men kan inte ser hurpass seriöst... kram
Esmaralda

62 smulan:

skriven

Hej, kommer sommaren bli bra? händer det något positivt snart?

63 Helena Ir:

skriven

Säkert en skön känsla att hålla i en sådan penna,lite lyx i vardagen..det är du värd! Jag måste testa känslan,när jag råkar på en sådan penna.. :) Inte så ofta..köper storpack,oftast :)!

Jag behöver göra något kul snart..så mycket annat som upptagit mitt liv..väntar på ett besked..lite det som styr också..
Annars,så har jag det nog rätt bra.. :)


Kram :)

Svar: Och kul kommer.. gör upp de bra planerna.. och testa en fin penna en gång.. lite av en magiskt känsla.. kram :)
Esmaralda

64 Michaela:

skriven

En fråga från mamma. Hon drömmer ofta att hon inte kommer fram dit hon ska. Och det utspelar sig i Finland där hon bodde som ung. Och jag är med. Vet du ngt om detta?

Hon beklagar det med MG väldigt mycket. Var själv ägare av en Golden Retriever i 12 år så vet hur det känns. Kramar från oss!

Svar: Din mammas undermedvetna säger att hon inte ska hålla sig själv tillbaka utan gå ut och leva lite mer aktivt ! Tack, ja när våra djur bli sjuka gör det så ont.. kram
Esmaralda

65 Adad :

skriven

Åh kul! Grattis till din kompis!!

Es, är M min kollega intresserad av mig? Vad ser du kring detta?

Kramar

66 Mirre :

skriven

Det första jag skulle köpa om jag hade vunnit så mycket pengar hade varit en Lamborghini aventador i Chromefärg antigen i lila, guld eller ljusrosa, wow vilken syn det hade varit😍

Jag tänker fortfarande på kråkan, såg två riktigt feta idag och båda stirrade på mig.. Jag vet inte om den fortfarande har ett budskap till mig eller om jag kanske har missat det? Kan inte komma på vad det är den vill förmedla till mig.. Kan du se någon ledtråd som kan leda mig i rätt riktning om vad den vill säga? Kram,☀

Svar: Du får helt enkelt känna inom dig och du bör ha en god chans att ta emot ett budskap.. kram
Esmaralda

67 Adad:

skriven

Åh kul! Grattis till din kompis!!

Es, är M min kollega intresserad av mig? Vad ser du kring detta?

Kramar

68 Annaliss:

skriven

Åh så roligt man blir glad när man läser detta ett stort grattis till din kompis:)

Ser du om jag kommer vinna något liknade i detta livet? vilket är omöjligt hihi:)
kram

Svar: Du kommer vinna men knappast de där löjligt stora vinsterna.. kram
Esmaralda

69 Mystiska Meg:

skriven

Hej, slutade det såhär ledsamt och tråkigt mellan oss? Kommer vi någonsin att samtala med varandra igen? Känner mig så sviken och baktalad av honom att jag inte vet om jag någonsin vill ha kontakt med honom igen.

Svar: Bra lär det inte bli mellan er och jag ser ingen anledning till att du ska ha fortsatt kontakt... du är värd mer än så.. kram
Esmaralda

70 <3:

skriven

Godmorgon kära Es har Mikael lite problem med för mycket alkohol ? Vad är det som gör att han inte mår bra ? Ser det fortfarande ut som vi kommer iväg till Nice ? Blev Grekland nu så underbart.  
Kram  

71 Mim1:

skriven

Hej!

Ser du någon varning för bilresan på Söndag eller kommer det att gå bra utan incidenter???


Kram

Svar: Det känns som om det ska gå fint.. kram :)
Esmaralda

72 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Tänk att vinna sådär mycket pengar! Jag blir också avis 🙃
Du har ju sagt att jag inte kommer att vinna någonting och det förvånar mig inte eftersom jag aldrig spelar 😛.

Nu har jag varit sockerfri i en vecka. Det har inte ens varit svårt. Du skrev ju att jag skulle undvika socker och jag tror på att det är extra bra för mig att avvara sockret.
Smaken av socker är förstås fantastisk. Men faktiskt så kan jag ofta känna i kroppen att jag inte mår bra efteråt. Speciellt när jag och J-O fikar hemma hos hans mamma och hon bjuder på sju sorters kakor varje gång och det är meningen att man ska smaka på alla, vilket jag självklart brukar göra. Efteråt slår det aldrig fel. Jag känner mig blek och svimfärdig och det brusar i huvudet, eller jag vet inte hur jag ska förklara känslan riktigt. Jag mår bara dåligt. Så kraftig reaktion får jag mest när jag äter sju sorters kakor på en gång. Men även om jag äter sötad mat när jag är hungrig uppstår denna reaktion.
Så egentligen är jag inte superförtjust i sötsaker. Vad jag tycker är svårast med att låta bli är att jag är rädd att bli betraktad som oartig om jag tackar nej när någon bjuder. Jag avskyr också när folk säger att jag är ståndaktig och äter ofta sötsaker för att slippa höra den kommentaren. Det är också svårt att låta bli när jag fikar med någon för jag vill inte ha en slät kopp kaffe eftersom det känns som om det höjer mysfaktorn om man äter något till kaffet och om min fikapartner sitter och äter vill jag också ha något. Egentligen skulle jag känna mig nöjd med knäckebröd med smör och surkål. Men folk som älskar kakor och bullar har en tendens att sakna surkål i kylskåpet.
Så en stor del av mitt sockerätande handlar om den sociala biten. Men inte allt. Det är lätt att bli sugen. Med den förrförra medicinen hade jag ett sockersug som inte är av denna värld. Med nästa medicin försvann all matlust oavsett smak. Den medicinen jag har nu är mitt emellan dessa två extremer och sen jag började träna har sockersuget minskat. Därför har det inte varit svårt den här veckan. Jag var lite förvånad över att J-O stöttar mig den här gången. Han försöker genast tänka på vad jag kan äta och inte. Inte likt honom. Han brukar annars retas och försöka läska mig. Undrar vad som har hänt ?

Kram ThereseC

Svar: Här måste du helt enkelt gå din egen väg och göra de egna valen. Förenkla fikasitutationerna genom att tala om för din fikapartner att du undviker socker just nu och att du därför bara tar en slät kopp ´kaffe.. det brukar bli lättare med raka besked.. kram :)
Esmaralda

73 Milla:

skriven

Skulle också vilja vinna , pengar är inte allt men ibland kan livet bli enklare av att ha lite kosing.
Ska jag ta de här fyra testerna för hormonella balans, är ju så trött jämt, kommer de ge något, kan de se.....tack

74 Browallia:

skriven

Tack för svar. Inga nya märkespennor alltså... ;D KRAM

Svar: Sorgligt nog.. kram :)
Esmaralda

75 Glitterklänning på!:

skriven

Hejsan Es.

Hoppas du och mamsen har härliga dagar ihop. Min kommer upp nästa vecka och stannar i några dagar. Välbehövligt, men tillräcklig dos med en helg, det blir en aldrig för gammal för att tycka ;)

Jag undrar om något spännande kan ske med en karl snart. Jag längtar efter kemi. Var ska jag spana eller lär det dröja? Kram




Svar: Lagom mammadoser brukar bli bäst :) Och det dyker upp något med kemi.. spana vidare.. kram
Esmaralda

76 Avis:

skriven

Hej!

Tänk om man vann lite pengar. Skulle vara glad om jag så bara vann ett par tusen kr. Kommer jag att få en inkomst igen så att jag klarar mig???

Kram

Svar: Ja jag ser ju att din ekonomi kommer att förbättras.. kram
Esmaralda

77 Jessie:

skriven

Hej Es

Ser du något glädjande som händer mig i sommar?
kram

78 Linda N:

skriven

Woho! Vad häftigt att sånt verkligen inträffar.🕺💃 Skulle vilja hälsa honom att dansa, skutta, hoppa och njuta för fulla mugs!🌞

Svar: Och det GÖR han, lita på det :) kram
Esmaralda

79 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer mina aktier ge utdelning i framtiden?

80 Vitlilja:

skriven

Märker hon av min attraktion?

81 Skorpan:

skriven

Åh Es!
Varifrån får du det, att jag är en rasande grann kvinna? Tack!! Önskar att jag kunde se mig så, spegelbilden min säger nog nåt annat, åt mig.. Behöver nog en karl som sätter mig lite på piedestal o verkligen åtrår mig ;).. Anybody?? :D..
Kram Skorpan

82 Nästa flytt?:

skriven

Hej Es

Hur ser min nästa flytt, lägenhet ut?
kram

83 Agnes:

skriven

WOW!

En sån där penna ska jag skaffa mig! Som passar till min rosa filofax!

Meddelar när så har skett!!! *skratt*

Kram!


Svar: Ja, gör det.. jag blir grön av avund från topp till tå ! Jag älskar alla pennor... en del reklampennor är också fantastiska... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: