Ryssinvasion

 
Sicken en kväll det blev.... har man inte setts på nästan 9 år, så har man mycket att prata om.
Och så  berättades det anekdoter om präster och munkar men framförallt om judar
 
Somliga skulle tycka att det var antisemitiskt  men  det  är mer på samma sätt som när vi skojar om norrmän och berättar våra Norgehistorier
 
 
En glad borgmästare
 
 Och en överlycklig Mannabonne Glenn.
Det fanns nämligen ett barn i sällskapet - Dasha !!
Och hon tröttnade inte på att leka !
 
I dag är en trött dag... jag kom i säng vid 3 snåret.... men värre är det för de ryska vännerna.... klockan 8 i morse var de bortbjudna på frukost och i kväll ska de till Köpenhamn och se hockeymatchen mellan Sverige och  Ryssland.... det är jag glad att jag slipper !!
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
1 Jennie:

skriven

Hejsan Es! Ser du varför vi har så svårt att släppa taget om varandra? Kram

2 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Låter riktigt trevligt och klart Man kan passa på att vara uppe till småtimmarna när man har besök.

En fråga, en dejt som jag dejtade för en tid sedan har drömt om honom några gånger varför?
Jag kan ångra att jag inte tog chansen men honom. Han hade så mycket att erbjuda mig men vips så har han nu en annan tjej och hus. Jag bara önskar att en ny chans kommer för mig snart där en man kommer och jag får en relation. Kommer jag att få en ny chans till en relation? Kommer en ny man?
Dröjer det innan jag får börja mitt familjeliv?
Kram

3 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor ser chansen ut att jag är i en fast stabil relation då sonen fyller 3?
Kram

4 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Jag kommer att ha möte med min chef på måndag. Kommer han att anställa mig hos sig? Kram Mojgan

5 ninis:

skriven

Hahaha..vodkan har flödat:)..Ryssar orkar..

Hur ser det ut på min kärleksfront? Något som kommer snart, någon detalj om det ? Längtar..kram

Svar: Det blir en fling ganska snart.. men kan dröja lite till innan din soulmate dyker upp... kram
Esmaralda

6 Aa:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur tror du det blir för mig, flyttar jag tillbaka dit? Eller blir det något helt annat för mig?
Ha en fortsatt trevlig dag☀️
Kram

7 Anna E:

skriven

Vet varken ut eller in med allt nu. Får jag a-kassa? Löser det sig med pengar? Jobb? Är bara ledsen nu. För allt...

8 <3:

skriven

Men så mysigt för MG med en lekkamrat.

Tror du jag har blivit allergisk mot pollen. Ont i halsen och nyst i fyra veckor. Känner mig rätt slut efter all sorg.
Kram

Svar: Ja en överkänslighet tror jag det är i alla fall..skaffa dig medikamenter och pröva dig fram.. kram
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Nio år är en lång tid o att hinna avverka allt under en kväll var väl ändå omöjligt? Det var nog garanterat en kul kväll utan trång hatt idag ;), eller? O MG fick också sällskap, gissar att han mådde simen prins :). Kan vara bra att du sliooer matchen, såna tillfällen kan få blidet att svalla, kanske...

Här svallar blodet pga värmen då jag istället lnskar att det skulle svalla pga varma känslor, eller ens nytt jobb ;). Ser inte så ljust ut på dom fronterna, men kvällarna är ju i alla fall ljusa ;D om inte annat.. Borde höra mig för med exet om semestern men har inte fått det gjort. Tror det börjar bli dags...

Nu dags för dataskyddsskriverier..
Kram Skorpan

Svar: LITE trött är jag idag.. och det känns som om det ska dröja innan jag dricker vodka igen :) Men det var det värt ! kram :)
Esmaralda

10 sus:

skriven

hej
härligt sällskap.....
vilodag idag då.....
hur får jag till de?
love sus

11 Undran:

skriven

Hej!

Kan du prata ryska eller hur förstår ni varandra?

Svar: De flesta pratar engelska så det blir språket när vi är tillsammans.. någon är lite sämre på det.. så då översätts det.. och min ryska syster som bott 13 år i Sverige talar ju svenska så det blir lite mix med svenska också... en redig röra av tre språk alltså:) Kram
Esmaralda

12 Eveline:

skriven

Se där! Där sitter ni och myser,så härligt och kul att ses efter så pass långt tid!

Kommer jag träffa min framtida man i år?

Kram Eveline

Svar: Chansen finns.. kram
Esmaralda

13 Smöla:

skriven

Finns det nåt budskap till mig idag? Nåt positivt som sker inom det närmsta?

14 Dunegull:

skriven

Kommer det dröja länge innan jag hittar mannen i mitt liv? Börjar komma upp i åldern.

15 Helena Ir:

skriven

Helt klart så var kvällen trevlig..kl 3 i säng.. :)
Ett gott skratt förlänger livet..fick du ont i magmusklerna? :)

Jag fick till ett yogapass igår,och även ikväll ska jag iväg..
Hann även prata med chefen för gymmet,bad henne titta efter min ansökan..referens har jag fixat..ska försöka få ihop ett litet cv också..trodde jag aldrig,skulle hända igen. Kommer jag till intervju så finns chansen,tror jag :)

Ta dig en siesta idag..

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Ja, det blev mycket skrattande... chansen att du kommer till intervju är god och tar du dig dit, då har du rejäla chanser.. kram
Esmaralda

16 Mim1:

skriven

Hej Es!

Jag har fått problem med hyn i ansiktet blir alldeles röd. vet inte varför eller vad det beror på. Blir det bättre??

Kram

17 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Ni ser ut att ha haft en superkväll, trevliga samtal och en del vodka kanske😉 Du får koppla av i ditt spa idag... och skönt att se hockeymatchen hemifrån.
Är det healingen som hjälper mej för jag känner mej tillfreds, mina problem försöker jag lösa på smarta sätt, jag andas lugnt när stressen jagar mej i hälarna och det känns som min omgivning blir glada av mej. Jag har nog inte njutit av denna årstid så mycket som jag gjort i år och det känns så jäkla härligt och mitt självförtroende växer för det jobbar jag hårt på💪 Och när det gäller den snygge mannen så har det dom senaste dagarna känts som en dragningskraft i tankarna, kommer vi få till ett möte snart?
Bäst att få lite jobb gjort för en som inte är tung i huvudet idag😜 Kram💞

Svar: Du har kommit in i ett starkt och bra skede i ditt liv.... och ett möte med mannen kan det också bli.. kram :)
Esmaralda

18 f:

skriven

Operationen gick bra , men hon blev dålig efter . Kan du se vad det beror på? kommer hon bli bättre?

19 Grethe Hagen :

skriven

Ååååh ser ut som dere hadde en kjempegöy kveld 👍😊😊😍💜
Og at lille MG fikk en to-bent kompis, det var jo enda bedre sikkert 👍😁😁

(Jeg hvisker forsiktig min fråga jeg, i tilfelle du har vondt i huet 😘)

Kan du se NÅR min kjäre bil blir ordnet? Börjer bli litt tråkigt å bare sitte her lixom 😌😌😰🛀🏄💟🌼🏵😁

Kosemosekleemz 💜🌼💐

20 Lillis:

skriven

Ser så musigt och trevligt ut:)och du bor så fint<3

Ser du något speciellt som händer mig i sommar?
kram

21 Bumble bee:

skriven

Å vilken mysig kväll ni verkar ha fått! Pratar du rysska med dom eller blir det engelska?

Nyfiken fråga, ser du om jag får vara med om en skolavslutning till på min praktik bortsett den som är om några veckor eller ser det ut som om jag kommer få en ny praktikplats innan det? Får jag något jobb här eller ser du om jag får jobb någon annanstans? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

Svar: Engelska blir det.... det ser ut som om du är med på en skolavslutning.. kram
Esmaralda

22 Bumble bee:

skriven

Å vilken mysig kväll ni verkar ha fått! Pratar du rysska med dom eller blir det engelska?

Nyfiken fråga, ser du om jag får vara med om en skolavslutning till på min praktik bortsett den som är om några veckor eller ser det ut som om jag kommer få en ny praktikplats innan det? Får jag något jobb här eller ser du om jag får jobb någon annanstans? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

23 Bumble bee:

skriven

Å vilken mysig kväll ni verkar ha fått! Pratar du rysska med dom eller blir det engelska?

Nyfiken fråga, ser du om jag får vara med om en skolavslutning till på min praktik bortsett den som är om några veckor eller ser det ut som om jag kommer få en ny praktikplats innan det? Får jag något jobb här eller ser du om jag får jobb någon annanstans? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

24 Michaela:

skriven

Vilken härlig kväll! Förstår att du är trött idag. Sverige - Ryssland blir spännande. Dock håller jag på Finland pga finskt blod :) Annars ännu en dag med 25 grader. Nu får det fanimej ta slut! Ledig då jag jobbar tors - sön. Kram!

25 M:

skriven

Hej

Hur ska jag agera mot honom för att han ska förstå att jag menar allvar ? vill ha tillbaka honom som förut, glad , sprallig och pratig.
Nu har är han inbunden och vill inte dela någonting med mig just känns det som.
Hur ska jag göra. ?

26 Helena Ir:

skriven

Tack..

Kram :)

27 Resa:

skriven

Ni ser ut att haft det riktigt trevligt,förstår att du är lite trött nu:)

Ser du mig resa utomlands i sommar?
kram



Svar: Finns en stor chans att det blir en resa.. kram
Esmaralda

28 Resa:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

29 Nästa flytt?:

skriven

Hej Es

Ser du mig bo kvar i denna lägenheten länge till?
kram

30 susanneamalia:

skriven

God Kväll...
Härligt det ser ut ..
Njut och mys ...
Glenn ser ut att ha fått en favorit .. jag hoppas att han inte överanstränger sig nu och får tillbaka sitt brock igen ..

Nu är jag hemma och kan skriva till dig från en dator ...
På söndag flyger jag till Riksgränsen .. ska bli så kul ...

Jag har beställt ett halsband ... det är med sötvattenspärlor och en stor änglakula med hjärtan ...

det ska jag ge mig själv i födelsedagspresent ..
Fråga : har du fått mitt mail??
har inte kvar vart jag ska betala och inte hur mycket.. kramar <3

Sedan önskar jag er kvällens bästa ..



Svar: Nej jag har inte fått ditt mail... vet inte vad som kan ha gått fel... mailadress: [email protected] och nu hoppas jag att det ska komma fram... kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: