Sista etappen...

Nu har vi kommit till Potsdam - utanför  Berlin & allt har gått hur bra som helst
 
Till lunch tänkte vi äta snabbt på en vägkrog.. och så hamnade vi på vägkrogarnas vägkrog !!
 
 
Det var hur läckert som helst.. man pekade på sin köttbit och den grillades och man plockade  precis vad man ville ha.... sicken en vägkrog va !
 
 
Och sen vägdes tallriken och vikten bestämde priset !!
Det har jag aldrig förut varit med om
 
Och MG fick sitt vatten... fast den här gången var det isbitar i skålen och jag tror nog att han blev lite imponerad.. för han puttade runt dem med nosen !
 
Vårt hotell  är ett filmhotell som heter Lili Marlene och det är verkligen utöver det vanliga... men billigt !
 
 
 
 
 
 
Visst är det läckert !!
 
Vi kom fram  hit under eftermiddagen  i går och hann ta en tur på stan
 
MG gjorde ett komöte och pussade artigt....
 
 
I parken var det en enorm blomsterprakt
 
 
MG blev lite kär i den här  lille rackaren...
 
 
Vi trodde att vi hittat en vanlig enkel hamburgerrestaurang.. men det visade sig vara  stans värsta hipster hamburger-krog ! Jajamän.  Det fanns massor av hamburgerbröd att välja mellan... surdeg o fullkorn och vad du vill...  att förutom ett helt vanligt ordinärt bröd !  Jag tog det som såg minst nyttigt ut.
Jag måste dock tillstå att det var väldigt gott i alla fall..... ser du  mej ? Rött hår ju /svart tröja o vita byxor !!
 
 
MG väntar tålmodigt på sitt vatten.. som serverades i en vacker keramikkruka !
 
Sen förstår ni... handlade vi lite fredagsgott.. trängde ihop oss i sängen framför datorn... och tittade på Lets Dance
 
I dag kör vi sista sträckan hem... och så ska vi handla förstås... på City i Lubeck framförallt !!
Sent i kväll lär vi vara hemma.... och inte heller idag kan jag ju besvara era frågor
 
Njut av helgen !!
 
Kram o kärlek
 
 
1 Agnes:

skriven

Wow, vilket läckert hotell!

Och den där vägkrogen är som rena, rama lyxhaket vid jämförelse till den vägkrog vi landade vid när vi körde mellan Valencia o Barcelona senaste gången vi var i Spanien...djisses...där hade de brutit sonder låsen på damtoaletten o dessutom snuskat ner toaletterna så jag gick ut o hämtade sonen så han fick stå på vakt under tiden jag gjorde det jag skulle...tur att jag ej gjorde nr 2 då jag upptäckte att det inte gick att spola...därav de snuskiga toaletterna...har stället på bild, om någon vill ha en varning!

Vågade knappt ens dricka kaffet där....

Nice trip back!

Kram!

2 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Dina bilder inspirerar till att resa ut .
I morgon lyfter jag mot Mallis
Har fjärilar i magen ...har inte varit hemifrån
en enda natt på över 5 år....så det är dags

Äldsta sonen med flickvän håller ställningarna och jag är ju hemma på Torsdag igen ;-)

Ha nu en trevlig sista etapp hem <3

Kram Anki med flock

3 B:

skriven

Åh! Vill också va ute och resa såhär mycket som du är :D hoppas du hade en väldigt bra resa 🌷

4 Kristin:

skriven

Takk for en fin beretning.
Det er som om jeg er med på reisen. Du skriver så levende og til sammen med bildene "er jeg med", hvertfall når jeg leser dette.
Ønsker dere en fin reise hjem
Kram :9

5 Skorpan:

skriven

Just såna ställen ska man råka ut för på sin resa, många fina matminnen man får med sig och för er är det okså många "hotellminnen". Tänk va ni har att minnas i höst då höstregnet piskar mot fönstret o vindarna viner. Härligt!
O snart är ni hemma igen...
Kram Skorpan

6 Helena Ir:

skriven

Tack för allt du visar oss..
Njut av resten av resan hemåt ..

Kram :)

7 Sara:

skriven

Viklen härlig resa ni verkar ha! Och ja, Tysklands vägkrogar är verkligen i en klass för sig :-)
Ha en fortsatt trevlig resa.
Kram

8 S:

skriven

Önskar er en fortsatt trevlig hemresa. ♡
Kramar

9 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda trot du min Viecka blir bra som kommer?
Kram! 😃☀️

10 Susan:

skriven

Vilka ställen ni hamnar på, helt fantastiska 👍 Hotellet ser ju helt underbart ut🤗

Kram o välkomna hem


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: