Sommarjobb....

Nu har jag hunnit landa lite mer … och vojne så fint det var!

Min väninnas son har sommarjobbat lite här hos mej … och skurat allt trä och oljat…utemöblerna var också skurade och det var hur fint som helst!

 //Bara se så fint golvet blivit !!//

Det är ju en tanke till er som har tonårsbarn.. skicka ut dem i arbetslivet över sommaren !

Att få ett vanligt betalt jobb är ju näst intill omöjligt om man inte har de rätta kontakterna… men de kan sköta trädgårdar, klippa gräs, vakta hundar och fixa med massor av ting som måste göras i ett hem.

Jag minns när sonen var 12 år så satte han upp  en lapp på lokala ICA om att han  gjorde allt… och det resulterade i att han regelbundet cyklade och handlade till ett äldre par och att han promenerade en envis tax fröken  nästan varje dag !

 

Sen kan man ju som förälder alltid lägga ett ord för sitt tonårsbarn hos vänner, släktingar och arbetskamrater !

Väninnans son ska jag anlita igen när det är dags för biltvätt både utvändigt och invändigt… och sen behövs det målas lite på huset också i sommar !!

Nu önskar jag er alla en bra start på veckan

 

Kram & Kärlek

 

P.s.  Nu  är du välkommen att kontakta mig igen för spådom !

Du som vill ha seans/spådom via mail… du är välkommen att maila mig på:

[email protected] och jag mailar info tillbaka till dig om hur det fungerar.

1 <3:

skriven

Godmorgon till dig kära Es. Så fin trallen blev.
Den äldre kvinnan Marianne K är det avundsjukan som är roten till hennes syrliga och plumpa kommentarer ? 
Är hon en person som medvetet vill en illa och vill sätta käppar i hjulen för mig ? 
Kram 

2 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Så fint, det är bra att sätta ungarna i arbete, de ska lära sej tidigt. Min grabb har 3 veckors feriepraktik i sommar som gäller för skolungdomar och tillsammans med syskonet ska de jobba ihop hos grannen med diverse trädgårdsarbete.
Ny vecka igen, förstår inte vart tiden tar vägen. Ska bli bra väder hela veckan och det är skönt! Vad tror du, kan det bli några speciella möten med flörtiga inslag? Finns jag i hans tankar? Jag önskar dej en fin dag. Kram❤️

3 Mimlan:

skriven

Vilken bra idé! Här i byn finns det många utan jobb, och det finns lite småsaker vi skulle behöva hjälp med:)

I fredags pratade jag med mitt sommarjobb och jag blev så besviken över att de inte höll vad de lovat.
Ser det ut som om jag kommer trivas ändå eller ska jag ställa lite motkrav?

Stor kram

4 Tingeling:

skriven

Det är himla bra det där med sommarjobba hemma hos en. Blev fint! Lyxigt att komma hem till välpolerad altan!

Och ditt inlägg i går fick mig att tänka till igen. Min farmor gick bort i samma nyligen och jag tänkte till då... Gör det du vill... vänta inte... Man vet aldrig! Jag bestämde mig ju för att jobba ett år till och sen plugga men nu ångrar jag mig lite... Ska hålla utkik i hösten om utbildningar till januari. Nästan lite ont i magen nu när jag ska till jobbet och det är inget bra tecken....

Måste bara berätta om att härom dagen stod jag i badrummet och jag funderade över om min dotter skulle ha kalas eller inte för kompisar då hon fyller på sommaren. Och hur jag skulle göra. Är lite orolig att ingen kan komma. När jag tänkte den tanken att tänk om ingen kommer så helt plötsligt blinkande lampan till flera gånger, släcktes och sen tändes. Har aldrig hänt innan och aldrig efter. Elfel? En hälsning? 🙂

Nu är det vår! Äntligen.

Kram!

Svar: Ja, lampan var en hälsning... mina två tjejer fyller åt mitt i sommaren och barnkalaset hade vi antingen precis innan sommarlovet eller direkt när skolan började igen.... kanske ett tips.. kram :)
Esmaralda

5 KristinaF:

skriven

Hej!

Kommer jag hitta den rätta inom närmaste tiden? Och den viktigaste frågan, kommer jag lyckas gå ner i vikt snart?!

Ta hand om dig!

Svar: När du på allvar tar tag i kost och träning så går du ner.. kram
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Hoppas det är bra med dig.

Jag tänker på att är det snart som dags för mig med föreläsningar och hoppas det är flera gånger än vad jag har tänkt mig?

Vill det händer snart så kan jag få har mycket att gör?

Ha det bra

Svar: Till en början blir det nog inte så mycket som du tänkt dig... kram
Esmaralda

7 Elisa:

skriven

Hej!
Ser resan ut att gå bra där?
Kram

Svar: Ja det ser bra ut.. kram
Esmaralda

8 Mim1:

skriven

Hej!

Ja tänk om man hade ett jobb vilken lycka. Jag vågar inte längre hoppas på att få ett jobb igen. Tror du verkligen Esmaralda att det finns något jobb för mig??

kram

Svar: Ja, något ser det ut att bli.. kram
Esmaralda

9 Cecilia:

skriven

Wow vad fint ni har det! Väldigt smart att anlita ungdomar.

Tog ett graviditetstest för att min mens var sen, vilket aldrig händer. Testet visade negativt, men 1 vecka och senare är den fortfarande inte här. Har varit stressad och sjuk, kanske har det påverkat.. Vad tror du? Är det lugnt (ej gravid) eller bör jag kolla upp det?

Förresten, jag håller på att bli galen för jag kan verkligen inte hitta mina glasögon någonstans. Reser snart iväg och det skulle vara skönt att kunna se också. Vet att du sagt att du inte är bra på att hitta föremål, men är den i närheten? Sovrummet kanske? Kramar och hoppas du får en bra dag!

10 CA:

skriven

Hej
Sorg och saknad är aldrig roligt.
Har inyrvju på onsdag, tufft med de långa intrrvjuerna.
Ibland bestämmer jagmig för att jobba kvar sen söker jag ett jobb, ska jag flytta igen, tillbaka där minabarn bor?

Svar: Det ser ut som om en flytt kommer... men inte förrän du är redo... kram
Esmaralda

11 sus:

skriven

hej
här hemma har donationerna blivit lön....
gräsklippning och lite annat....
här händer inget....
undrar.....
tänker han på mig...
får jag jobbet....
flyttar han hem snart...
love sus

Svar: I kärlek kan du behöva tänka om....men annat ser ut att falla på plats.. kram :)
Esmaralda

12 Signe:

skriven

Hej Ez!

Mina varmaste tankar till dig och din bror! Orden räcker inte till idag. Tänker att det blir gott för er att få hålla varandras händer en stund♥️

Kram

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

13 smulan:

skriven

Vad fint det blev, där blir det många sköna dagar att njuta av solen.
Börjar hjulet att rulla snart så vi får möjlighet till större bostad, är några sakar som måste ske?

14 Mim:

skriven

Hej Esmaralda.
Det ser fint ut! Härligt att få ut utemöblerna. Bra tips för de med tonårsbarn. Nu har ju inte jag tonårsbarn men minns ju själv hur mycket man uppskattade några extra slantar och det kunde man slita lite för.

En fråga, ser det möjligt ut att han kan ändra sin vilja / åsikt i detta?
Kram

Svar: Jag kan inte se att det blir som du vill... tyvärr.. kram
Esmaralda

15 M:

skriven

Hej

Ser du hur framtiden blir för oss ?
Klarar vi av att reda ut allting och blir Ett igen.
Eller får det att vända åt rätt håll i allafall, och så småningom börja bygga upp förtroendet igen.
Känns som det går sakta sakta neråt.
Men vill absolut inte att detta ska ta slut, och det vill inte han egentligen heller. Men förtroendet och självkänslan är borta för honom. Och det är mitt fel det vet jag.
Men gjort är gjort och jag önskar inget hellre att det var ogjort. Älskar denna man så himla mycket.
Vi har pratat måånga nätter och dagar om detta, men blir oftast osams eller diskussioner som inte leder någonstans.
Ska vi ta hjälp? eller är det försent ?


Kram
K

16 Skorpan:

skriven

Visst blev det fint o tänk va bra för väninnans son att förtjäna lite pengar. Det är nog så svårt att få sommarjobb utan kontaktwr. Fast i år har vi haft tur o de två äldsta har fått jobb. Får kite mera egna pengar att röra sig med...

Här har det blrjat grönska rejält efter helgens fina väder. Snart är den vackraste tiden ett faktum o jag ska försöka famna den o njuta av den.

Igår såg jag på ett program som jag normalt inte tittar på ens, men där prövade man på traillöpning. Det är nåt somkommer att ordnas på många ställen i landet o det är nåt jag vill prova på. Har sett ut ett ställe sim jag tänker mig vara fint, om det blir av beror helt på vecka-vecka systemets byte. Kan du se Es om det blir av o varifrån jag fick den ide’n? Nån slags ledning ovanifrån?

Måndag igen, önskar alla en fin dag!
Kram Skorpan

17 MK Gbg:

skriven

Hej och välkommen hem!
Jag tänkte fråga...
När det blir dags för nya talismaner.... kan jag beställa en till en familj?
Skulle den kunna "balansera bort" eventuella "onda ögon/svart magi" som kan ha lagts på denna familj?
Anledningen till att jag vill försöka hjälpa dem är att jag ALDRIG i hela mitt liv träffat en familj med så mycket otur och backflyt... vad de än tar i så går det fel; de blir felaktigt anmälda vid husbygge, när någon väl lyckas få ett jobb, blir de lurade på lönen, den ena sjukdomen efter den andra kommer... sonen som har svår scolios får inget jobb (har gått igenom 3 HEMSKA operationer, den sista kom åt någon nerv och han har nu ett ben som inte riktigt fungerar), deras bil havererar... huset läcker in vatten osv osv. Det tar liksom ALDRIG slut. Vad tror du Esmaralda? Kan en talisman hjälpa dessa underbara människor som förtjänar få lite flyt i livet?
Tack för din härliga blogg!
Kram, MK

Svar: Talismanerna är antingen personliga ELLER så kan de tillhöra huset och de som bor där... så det går alldeles utmärkt att beställa. Än är de inte på på gång men det ska inte dröja så länge.. kram
Esmaralda

18 Mia:

skriven

Hej Es och välkommen hem! tråkigt att höra om din bror.
Jag funderar övre om det är någon aktiv förändring jag behöver göra (inombords eller yttre omständigheter) innan jag möter Mannen? Helt enkelt om det finns nåt hinder i vägen som jag behöver förändra? Kram :-)

19 Mia:

skriven

Testar igen...är det nåt jag aktivt behöver förändra för att kunna möta mannen i mitt liv, eller är det bara är att vänta och låta livet ha sin gång? Kram :-)

Svar: Ha roligt... välj livskvalitet för då strålar det om dig och detta strålande har en lockande effekt.. kram :)
Esmaralda

20 MuminM:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det lovande ut att jag går in i en seriös relation under det här året?

Hur ser det ut med killen jag pratar lite med nu?
Kram

21 EPM :

skriven

Godmorgon Es!

Startade med en rivstart eftersom jag stängt av klockan. Tur att barnen förstod sin mors stressade utrop och blev färdiga i ett nafs!

Detta är tärande. Kommer A kunna flytta snart?
Önskar att han får den där tvåan han mailat om...

Kram

Svar: Ja, han flyttar.. men det kan dröja ett tag till... kram
Esmaralda

22 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar om du ser någoting kring mannen jag var med i helgen? Ser han ut att vara pålitlig? Tror du han säger till sina vänner att vi hade sex? Jag är orolig för könssjukdom nu i efterhand, kan jag ha fått något?
Kram

23 Michaela:

skriven

Välkommen hem! :) Har följt resan hemåt men bott på jobbet senaste dagarna så inte hunnit kommentera. Men nu ledig mån och tisdag :) Funderar lite på varför han var sååå trevlig och hjälpsam med patienten i torsdags. Och frågade mig massa saker. Vi fick fin kontakt och han hade ett fint leende :) Kram!

Svar: Han var helt enkelt på rätt humör.. lägg r inte för mycket hopp i detta.. kram :)
Esmaralda

24 m:

skriven

Hej

Ser du hur framtiden blir för oss ?
Klarar vi av att reda ut allting och blir Ett igen.
Eller får det att vända åt rätt håll i allafall, och så småningom börja bygga upp förtroendet igen.
Kommer han någonsin kunna lita på mig igen. ?
Känns som det går sakta sakta neråt.
Men vill absolut inte att detta ska ta slut, och det vill inte han egentligen heller. Men förtroendet och självkänslan är borta för honom. Och det är mitt fel det vet jag.
Men gjort är gjort och jag önskar inget hellre att det var ogjort. Älskar denna man så himla mycket.
Vi har pratat måånga nätter och dagar om detta, men blir oftast osams eller diskussioner som inte leder någonstans.
Ska vi ta hjälp? eller är det försent ?


Kram
K

25 kvinnan:

skriven

godmorgon

vad fint det blev, undrar om jag kommer få det lugnt nu mentalt, för den veckan som var kaotisk jag mådde så dåligt emotionellt, arg och trött och ledsen samtidigt pga av yttre omständigheter.

26 Catarina:

skriven

Vilken bra ide. Jag började som barnflicka när jag var 15 o sen delade jag ut tidningar o fick Hulken-muskler i benen av allt spring i trappor.
Min äldsta hund Dundra verkar ha fått nåt i juvren o jag ska till att ringa en veterinär jag är så orolig o rädd för hon är mitt allt, min ögonsten. Som kom till mig efter en svår tid o efter den dagen har jag bara känt glädje med henne o hon har bara varit sjuk en gång, kan du se om det löser sig..? Kram 💕

27 Västkustbruttan:

skriven

Olala. Sådana gnistrande altanmöbler! Supersnygga ✨👌

Välkommen hem kära Es. Funderar på om något fint i relationsväg kan komma innan eller efter sommaren? Så trött på kemilösa kyssar. Det ger liksom ingenting.

Kram, kram :)

28 Mirre :

skriven

Fint det blev!
Es, jag har valt att gå vidare och sluta tänka på F även om det är svårt. Han verkar inte särskilt intresserad av mig, eller?
Gör jag rätt i mitt beslut, kommer det någon "bättre" för mig inom en snar framtid?
Kram, ha en fin dag ☀

Svar: Ja du gör helt rätt och en annan väldigt fin kärlek kommer när tiden är inne.. kram
Esmaralda

29 Anonym:

skriven

Hej hur ser chansen ut att jag får bidrag från fonden jag tänker på ?
Kram

30 Mojgan:

skriven

Hej Ez! Kommer jag att avsluta mina studier? I så fall hur länge dröjer det? Kram Mojgan

Svar: Det ser ut som om du avslutar, vilket känns positivt.. kram
Esmaralda

31 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon 🌞
Vilken strålande vacker majdag vi har fått!
Vilken superfin altan du har fått! 👍
Sommarjobb är bra! Inte sitta inne och spela spel! Tjäna lite pengar är ju inte fel! Här i föreningen hade vi sommarjobbare för några år sedan. Även min son var med ett par år. Det är inte så lätt för stadsfödda ungar att skilja på ogräs och plantor alla gånger och utan bra vägledning kan det gå åt fanders. Ungarna jobbade hårt här ute OCH de hade råkat rensa bort lite nysatta plantor som en medlem satt helt privat 😱 Då utbröt ju värst livet. 😆 Även om föreningen erbjöd sig att ersätta det hela, typ 50kr, så tjatades om detta hela den sommaren. Så kan det gå till här! 😃
Det känns lite hopplöst här med min hälsa. Jag söker, kämpar och träffar på läkare som är kokobello. Det senaste var när jag ville ha MR för diagnos på höft/ben problemen och blev erbjuden...psykologhjälp!! För att lära mig leva med en smärta som inte alls är utredd!!
Just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Känns det som jag någonsin blir bättre eller är jag i utförsbacken nu? Snart behöver jag kanske en psykolog pga hur man blir bemött! Helt fucking otroligt! Ska lapa lite sol i dag!
Samt leka med den ljuvligt busiga kattungen som spelar boll och är helt underbar! 😻
Ha en fin dag på din vackra strand, kanske?
Kram.../Linnean 🌸

32 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Ordnar det sig med sommarjobb för min son även i sommar?
Tack och kram!

Svar: Ja de ser ut som om det ska ordna sig.. kram :)
Esmaralda

33 Helena Ir:

skriven

Att kunna hjälpa någon att få ett sommarjobb,känns nog bra,med så väl utfört arbete!

Nu har jag varit sjuk en vecka snart igen..kraftig förkylning den här gången..och med den försvann orken. Ja,det kan ju vara de där småbarnsbacillerna som dottern drar med sig från sitt jobb..så jädrans trist..hela jefla tiden..

Min dotter flyttar snart in i nya lägenheten,om någon vecka..och tänker att hon ska bo där den mesta tiden..så det blir stora pendlingsavstånd..hon vill tydligen ha det så en tid. För jobbet som hon jobbar på..vill hon vara kvar på, än så länge.
Hennes ord, Nu vill jag göra som jag vill..
Och jag tycker det är sunt,att hon tar sina egna steg framåt..det är väl så man hittar sin roll som den vuxna människan.. Jag vet att du sagt så många gånger att det kommer gå bra för henne..och det har jag i minnet.. :)

Stor kram <3 och allt gott..

34 <3:

skriven

Hej kära Es tror du Mikael och jag kommer iväg på någon resa i sköna maj ? Hur stor är chansen ?
Är det med honom min nästa utlandsresa blir. Känns som allt kan gå snabbt med honom.
Kram

35 PiaS:

skriven

Hej Es,

Så fint det blev, din altan och sommarmöblerna 😊. Nu blev jag inspirerad att fixa min balkong, får bara fundera ut något bra som även funkar för mina katter.

Jag har ju tidigare skrivit om att i min träningsgrupp så finns en man som jag tycker är intressant och lite pirr i magen när vi ses. Jag har fått från dig att han tänker positivt om mig och fick rådet att fråga om han och jag skulle ex ta en koppa kaffe. Hmm...nja...det verkar inte så, igår på träningen så var jag mest som luft för honom. Fick knappt ett hej, så det blev ingen fråga om ta en kopp kaffe ihop. Lite trist.

Ha en skön måndag och njut av sol och värme ☀️.

Kram PiaS

36 💕 Zoey 💕:

skriven

Får hälsa dig varmt välkommen hem, Es! Verkar som om du har haft det bra och självklart lilla MG oxå! Älskar att läsa om dina resor! Håller med om att det blev fint hos dig ute nu! Dock vad det ju inget roligt besked du kom hem till. Beklagar verkligen! 😢

En nyfiken liten fråga, ser du om någon av mina framtida barn kommer föddas i någon av årets tre sista månader, dvs oktober till december? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

37 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Ja i bland känns livet lie virrigt! Mans ja lära sig att hå igenom en ny fas i livet! Både spännande och skrämmande vet inte vart de tar vägen!😳Det är som att födas på nytt! Nu är det sonen som flyttar i höst till sin flickvän! Och då är alla barnen utflugna och då är man själv! Och jag trir att jag bor kvar så länge det känns bra! Kan inte säga upp mig från jobbet på än gång! Trir du det kommer att gå bra för mig! Man är alltid orolig för ekonomin. Och bara jag får ha hälsan kram😃☀️☀️

38 Lilla blå:

skriven

"Godmorgon"
Sovmorgon till halv elva idag. Sådana tonårsfasoner... 😜 Hoppas du fick krama om brorsan ordentligt igår! Själv ska jag bege mig ut på en shoppingrunda. Får massor av energi av det just nu då jag handlar inför resan. Ska unna mig en stor cappuccino på ett fik också... Livet pendlar men mitt flow är positivt just nu. Funderar på om det kan attrahera något speciellt innan resan? En härlig man månne.

Kram på dig!

39 Sillen:

skriven

Beklagar att din bror blivit sjuk 😔
Jag behöver ett avslut, kan inte bara låta det rinna ut i sanden. Kommer han ge mig det?
Är det någon ide att jag åker dit för att prata med honom? eller kommer jag inte få något svar nu heller?

Svar: Nej jag tror inte att du kan få det avslut du söker.. försök att acceptera detta och gör klart med dig själv... sedan går du tryggt och bra vidare.. kram
Esmaralda

40 Tisa:

skriven

Jag mår asdåligt!
Jag blir så stressad av utskrivningen imorgon. Ser du om det verkligen blir av?

41 Penny:

skriven

Kära Es!
Ser du möjligtvis någon form av kärlek i år även om det inte är HAN? Kram Penny

42 Penny:

skriven

Kära Es!
Ser du möjligtvis någon form av kärlek i år även om det inte är HAN? Kram Penny

Svar: Ja det är god chans att något ska ske på det området.. ha ögonen med dig.. kram
Esmaralda

43 Lydia💕:

skriven

Fint det blev o vad duktig ditt barn barn är bra och lära dom och hjälpa till det dom kan göra
Nu har allt hänt mig på ett par dagar inget dödsbesked direkt men mycket med allt och när vänder det för mig igentligen ?ser du något roligt som händer mig snart ?
Lydia💕

Svar: Det ser ut som om du snart ska vara igång med att planera något roligt och bra och din energi återvänder... kram
Esmaralda

44 Helena Ir:

skriven

Tänkte på en sak,jag som försöker tolka tecken..
Jag har en skuld,som jag ska betala tillbaka till skattemyndigheterna,jag får ju alltid restskatt..
Men till saken hör att jag såg ett klipp
att någon just vann denna summa..liten..men lite roligt ändå..Är det ytterligare ett tecken till mig..såsom jag tänker?
Vet inte om du förstår hur jag tänker.. :)

Kram

45 Esset:

skriven

Hej å välkommen hem!

Kör du det klassiska tvätt och uppacknings racet idag? ;-)

Jag undrar om du möjligtvis kan se om engelskspråkiga mannen tänker på mig ibland? Kom att tänka på honom idag. Det händer inte så ofta men känner trots allt en viss frustration över att vi aldrig fick undersöka den där direkta kemin som uppstod på håll.

Kram

Svar: Ibland tänker han på dig.. inte så ofta.. och han tänker och känner ungefär som du.. kram
Esmaralda

46 Smulan..:

skriven

Hej undrar om du har planerat för några nya talismaner skulle verkligen behöva en.

Svar: Om ungefär en månad hoppas jag att de ska vara klara.. kram
Esmaralda

47 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om min 3:e önskan kommer att uppfyllas under det här året?

Kommer jag under det här året hitta en rätt partner och gå in i en ny relation?
Kram

48 Mashol:

skriven

Hej Esmaralda,
Min chef är mycket ond människa. Han vrider på saker och ting att bevisa att jag inte duger samt vill bevisa att jag har kommunikationsproblem trots det är han som påbörjar all kritik och tjatt mot mig. Jag kan inte alls motbevisa om han har fel. Då han säger att jag tar mycket saker och ting personligt.
Han förolämpar mig på olika sätt. 
Kommer det bli någon lösning? Jag tycker om mitt jobb trots allt. Kommer att han få för sina synder?

49 Louise:

skriven

Så blev jag bokad idag och imorgon också. Det är full kaos bland barnen men det är ju måndag.
Jag funderar på om jag foortfarande ska vara i Lund eller om jag bara ska satsa på detta vikariatet.
Jag vill ju ha ett fast jobb snart och det borde vara på väg tycker man.
Är dock omtyckt av barnen frågan är vad pedagogerna tycker om mig. Om de tycker jag gör ett bra jobb.

Kommer det ta lång tid till eller det är nära?
Blir detta mitt fasta jobb på denna förskolan jag är på nu eller det blir någon annanstanns?
Kommer jag bli kallad till intervju snart här på förskolan?
Söker ju så klart fortfarande.

Är ganska trött på hattandet nu men gött när lönen kommer. Vet dock inte hur mycket jag får i timmen dock.

Ha nu en fin dag i solen.
Kramar

50 Mia:

skriven

Ser det ut som jag kommer få jobbet jag sökte i fredags, eller vad är chansen?
Kram :-)

51 Zuzeee:

skriven

Hej

Kommer jag höra något mer från killen som va hos mig i lördags??
Är han ens intresserad ?

Kram

52 Håret faller - Ghostwriter :

skriven

Kommer mitt hår bli missfärgat om jag färgar med den färgen jag har? Eller blir jag nöjd? Tänkte om det var värt det eller om jag ska hitta annat!

Kram från någon som offrat hår 😂



Ha en fin vecka du med!

53 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du om det dyker upp något jobb snart?
Tack!

54 S:

skriven

Välkommen hem! Jag undrar om det är ett klokt beslut jag fattar och om sommaren blir bra för mig? Är det nu det vänder och ljusnar?
Kram

Svar: Ja det känns absolut som om en hel del bra ligger på lut nu inför sommaren.... och det bör vända... räkna inte med en stark helomvändning utan se det mer som att det kommer sakta men hela att det hela tiden rullar på framåt mot det som är bättre.. kram :)
Esmaralda

55 Mee:

skriven

Så fint det blev:)

Undrar om du ser en kärlek för mig i sommar?
kram

56 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om dem två kommer att vara tillsammans längre än vad vi var? Blir det längre än 4 år?
Kram

57 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att hon har fått känslan att han har känslor för mig?
Kram

58 Fanny2:

skriven

Måste bara säga att jag läste gårdagens inlägg och jag sänder er kärlek, ljus och styrka. 💜

Det ser så fräscht ut på bilderna, han gjorde verkligen ett bra jobb... Nu kan ni verkligen njuta av våren. Bra initiativ också. Det är nog viktigare än de flesta inser att ungdomar får chansen att sommarjobba och tjäna egna pengar... Det är lätt att ta saker för givet annars.

Es, tror du att jag, eller någon jag känner, redan känner min tillkommande? 🤔

Kram

59 M:

skriven

Hej

Hur ska jag göra för att han ska få tillbaka förtroendet för mig ? jag har behandlat honom illa på olika vis och jag förstår att han inte litar på mig eller tror det jag säger.
Men jag vill verkligen få det bra, men han är svår o nå. Nu känns det som han har stängt alla dörrar för att få det bra.

Kommer det att skita sig eller lyckas Jag/han att bli glada med varandra igen. ?

Kram o Tack

Svar: Det blir svårt.. och det tar tid.. chansen att ni reder ut detta och får det bra tillsammans ser inte ut att vara mer än runt 30 %.. kram :)
Esmaralda

60 Varis:

skriven

Åh nej jag beklagar så de tunga nyheterna och sänder massvis med kramar hopp och styrka till hela familjen.

Jag har matchat med en kille alldeles nära mig här i byn. Jag skulle så gärna vilja skriva till honom men undrar om han är redo för nåt mer än kul? Vad säger du om jag tar initiativet till detta? Tror du det kan bli nåt mysigt av det?

Kramar i mängder

61 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det troligast ut i år eller under nästa år att jag hittar en partner som blir rätt som jag går in i en relation med?
Kram

62 EE:

skriven

Påtal om jobb. Lämnade in intresseanmälan till en tjänst idag, som logistiker/materialplanerare. Det som gör mig oroad är att det är ett vikariat på 2 år. Men någonstans tror jag att jag kan växa som person och att det kan ge något nytt längre fram. Nya erfarenheter kan man ju inte få för mycket av. Trivs dock med nuvarande arbetsuppgifter. Hoppas på att min avdelning kan tänkas låna ut mig dessa år.

Ser du någon varning om detta jobb??

Kram

63 Panik:

skriven

Hej!

Ser du fortfarande att jag får jobb snart eller har jag missat chansen???

Kram

64 Anja:

skriven

Hej Es

Ser du något extra kul som kommer hända mig?
kram

Svar: Jag ser dig planera en resa, jag ser också en inbjudan till något speciellt... säg ja betydligt oftare än du säger nej till saker och ting och det följer positivt i spåren.. kram
Esmaralda

65 Kvinnan :

skriven


vad fint det blev, undrar om jag kommer få det lugnt nu mentalt, för den veckan som var kaotisk jag mådde så dåligt emotionellt, arg och trött och ledsen samtidigt pga av yttre omständigheter.

66 F:

skriven

Något nytt o spännade på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

67 Tingeling :

skriven

Bra tips, det blir när skolorna börjar tänkte jag då! Om hon fortsätter prata om att ha kalas. ☺

Jag är glad att jag får dessa tecken och hälsningar 😊 så länge det sker på dagtid...!

Du tog verkligen solen med dig hem till Sverige för i dag är det ju riktigt varmt! 😄

Kram!

Svar: Klart tösen ska ha kalas :) Du får de tecken och hälsningar som du orkar och vill ta emot.. ingenting kommer att ske som du inte kan hantera... det finns så mycket kärlek till dig från andra sidan och bara gott... kram :)
Esmaralda

68 Mashol:

skriven

Hej Esmaralda,
Min chef är mycket ond människa. Han vrider på saker och ting att bevisa att jag inte duger samt vill bevisa att jag har kommunikationsproblem trots det är han som påbörjar all kritik och tjatt mot mig. Jag kan inte alls motbevisa om han har fel. Då han säger att jag tar mycket saker och ting personligt.
Han förolämpar mig på olika sätt.
Kommer det bli någon lösning? Jag tycker om mitt jobb trots allt. Kommer att han få för sina synder?

69 Norrländskan:

skriven

Härlig start på hemvistelen med nytvättade utemöbler! Bara att fortsätta semestern från altan-läge 🍹😉👍

Regn hos mig i norr tyvärr. Gör det bästa av situationen med serier och mitt nyinköpta doftljus. Inget gotte. Ska stålsätta mig. Vad tror du E hur stor chans för mig att bli kär i sommar?

Kram från en semesterlängtare

Svar: Ja, det kan du tro att jag gör... har fixat lite smått på verandan o o kväll blir sill o potatis vid utemöblerna ! Serier och doftljus är hur mycket mysfaktor som helst.... och vad det gäller kärlek så finns en god chans under sommaren.. kram :)
Esmaralda

70 M:

skriven

Ok tack för ditt svar.
Vill så hemskt mycket bevisa för honom att det är han jag vill leva med.
Kan det hjälpa på vägen att ta hjälp utifrån? Jag tänker gå o prats med någon och har tänkt att fråga om han vill följa med.
Blir procenten högre av det tror du?

Kram
Uppgiven

71 S:

skriven

Tack för svar! ♡
Kram

72 Anja:

skriven

Tack snälla för svaret Es stor kram<3


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: