Varning...

 
Det här är ett fredagsskratt  till alla er som inte  lider av PK nojor..!!!! 😂
 
Ha nu en go kväll.... 
 
Ljus & kärlek och stor kram
1 Skorpan:

skriven

Näe jag lider nog av att vara inkorrekt ;). O jag hoppas att mannen inte är alltför korrekt heller :D.

Fin ny bild på dig förresten!

Ha en bra fredag kväll!
Kram Skorpan

Svar: Det kommer han inte att vara.... ni kommer skratta en hel del samman.. åt samma saker.. kram :)
Esmaralda

2 Milla:

skriven

Hej, kommer jag lära mig hantera min högkängslighet och få mer energi, ork, bli piggare, blurvsp fort dränerad..Ha en trevlig helg själv

Svar: Bra.. och går du in för detta så lyckas du också.. kram :)
Esmaralda

3 Raggarbruden:

skriven

😂😂 - underbar !!

Och oj så kul att läsa inlägget härunder. Tjoho och stor lyckokram till er Drutten! 😄

Jo du Esmaralda. Finns det någon chans att jag är nykär i höst? Den känslan längtar jag efter. Annars är livet bra fint och komplett som supersingel också. Kramar!

Svar: Visst finns den chansen och den är inte liten heller.. kram
Esmaralda

4 Boudica:

skriven

Vilken bra låt! Men jag tror nog jag tycker Smokie's version är bättre ;)

Började kolla på dokumentären du länkade igår, och kom snabbt på att jag sett den, och den är rätt bra, får kolla in de andra som han gjort ;)

Härligt med kärlek här i bloggen :)
Har varit ensam länge nu, är rätt så självständig av mig men börjar ju sakna någon, speciellt för den intimare delen! ;)

Annars har jag lite skön träningsvärk i övre kroppen efter gårdagens träning med nya hantlarna. I dag blir det vilodag!

Dags för en kaffe ute i solen!

Eftersom du hade problem med att svara igår så testar jag med gårdagens fråga idag!
Det finns en sak jag funderat en del på;
Var kommer attraktionen till J ifrån, han är ju inte speciellt snygg, inte riktigt min stil, och det finns en del sidor hos honom som jag inte gillar. Men ändå så dras jag till honom, kan "glömma" honom ett tag för att åter igen fastna i detta magnetfält!
Och en känsla finns att det även på sätt å vis gäller honom med. Men nej, vi hör inte ihop, vi är inte menade varann.
Kan du se vad det är som ger denna påverkan? Kan det vara ett tidigare liv eller något annat?

KRAM!



Svar: Här handlar det helt enkelt om en rå attraktionskraft...det är inte själarnas förbund utan mer fysiskt.. även om han normalt sett inte ser ut som de killar du dras till.. kram
Esmaralda

5 Tisa:

skriven

Kommer Malin och Elias alltid hålla ihop?

6 Carolin:

skriven

Jag tycker att detta är rasistiskt.

Svar: Jaja, det var därför jag skrev "Varning"... tveksam till om du upplevt det rasistiskt om texten handlat om en kristen man... och oavsett.. muslim eller kristen så kan man få lov att skoja.. i min värld är det helt i sin ordning !! Kram på dej o låt nu inte detta förstöra en strålande fredagskväll :)
Esmaralda

7 Penny:

skriven

Kära Es! Jag undrar om du ser om det är stort glapp mellan denna praktiken och nästa? Kram Penny

8 Penny:

skriven

Kära Es! Jag undrar om du ser om det är stort glapp mellan denna praktiken och nästa? Kram Penny

9 Penny:

skriven

Kära Es! Jag undrar om du ser om det är stort glapp mellan denna praktiken och nästa? Kram Penny

10 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för att du delar med dig.

Jag undrar om det ser ut som om dem två skaffar barn tillsammans?
Vill han hellre leva med henne och ha familj? Än att han vill vara med mig och ha vår familj?
Hur går hans tankar?
Kram

11 Nalle :

skriven

Hej Esmaralda.
Jag pratade med honom i telefonen över 1 timme igår om allt möjligt, det som varit och så.
Idag när jag ringt honom så svarar han inte. Ringer inte upp. Jag blir alltid så orolig, stressad och ängslig när han gör så. Ser du anledning till varför han gör så?
Kram

12 Catarina:

skriven

Kära Es jag har en jättetung period just nu jag undrar om det kommer att lösa sig, bli bättre? Stor kram ❤️

Svar: Ja, det blir bättre, mycket bättre,... kram
Esmaralda

13 Mia:

skriven

Es, ser du om det går bra på dejten på måndag? Känner mig lite nervös. kram :-)

14 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Den man jag tänker på han hittar på lite allt roligt med kompisar vilket låter roligt! Nu har inte vi träffats så länge. Men om vi fortsätter att ses ser det ut som om jag kommer att bli medbjuden att följa med på saker och träffa hans vänner?
Kram

15 Louise:

skriven

God kväll i stugan.
Jag är helt slut i rutan idag. Idag tror jag att barnen hade glömt sina öron hemma för det var kaos på jobb. Lugnt blev det efter mellanmål.
Jag älskar att vara där ute men det håller inte längre. Jag har precis tagit beslutet att sluta i vikarieproffsen i Lund eftersom jag blir bokad så långt före där jag är nu och det tar inte så lång tid att åka ut. Men jag orkar inte vara vikarie så länge till.
På tisdag är det dags för intervju och jag börjar så tröttna på att springa på intervjuer. När tusan kommer mitt jobb?
Att det ska vara så himla svårt att anställa mig.
Jag har inte råd att bara bli inringd lite då och då (oftast fler gånger i veckan).
Kommer jag att få det jobbet som jag ska på intervju på nu på tisdag?

Vi opponerar inte nu i maj vi kommer att vänta till augusti. det var tydligen inte bra nog.

Ha en fin fredag och tacksam för svar. Kramar

16 Pia:

skriven

Underbar låt och text, tack! :)

Kram

17 Mamm:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas ni får en trevlig kväll!
Har inte bestämt mig om det blir lugnt för mig eller om jag ska ta mig ut, känner mig dock inte 100% frisk

En fråga, Finns det någon anledning till att sonnolikheten är liten att det utvecklar sig till seriöst med nuvarande dejt/man?
Kram

Svar: En liten sannolikhet.. inte stor alls.. kram
Esmaralda

18 Samson:

skriven

NU skrattar jag hjärtligt och du som tänker att det här är rasistiskt, du har fördomar, inte Es men du förstår nog inte hur det funkar. Blir nog lite för abstrakt för dig. Go fredagskväll

19 Mamm:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du varför sannolikheten är liten att det blir seriöst mellan han med mörkt hår och mig?
Kram

20 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Ligger en stabil relation nära i tiden för mig?
Kram

21 Mee:

skriven

Hej Es
Ser du något speciellt kul som händr mig i sommar?
kram

22 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Ligger en relation nära i tiden för mig?
Kram

23 ängeln:

skriven

Hej! Kommer flygresan gå bra? Är så flygrädd... Kram

Svar: Det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

24 Helena Ir:

skriven

Håller med Skorpan,vad fint du gjort med din bild..den har jag inte sett förut..

Känner mig lite ledsen..hon,chefen för anläggningen,som alltid varit så glad och trevlig..Jag fattar inte vad jag känner från henne..är hon sur på J,som bjudit in mig på yogan,är hon sur på mig som sökt som värd där.. Vet du,jag fattar inte..jag känner sådan irritation..ren ilska från henne..hennes energier..om jag inte såg hennes leende ansikte, så skulle hon uppfattas som väldigt elak. Det här är inte något som jag normalt känner från människor som jag inte känner..
Jag är nästan lite som i chock..

Tyvärr så förstår jag inte sången han sjunger,min engelska är för dålig..men det mesta kan man skämta om,tycker jag..
Livet är så allvarligt..vi behöver skratta mer..

Kram :)

Svar: Häng inte upp dig på chefen.. det är hon inte värd.. hon kan vara en surpuppa emellanåt... och humor, ja det är så viktigt.. kram :)
Esmaralda

25 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Oh det finns överkänsliga människor som blir så tråkigt. Skratta lite och var glad istället! Det finns inget rasistiskt eller elakt här. Bara skoj och humor.

Es; Hur stor är chansen att han på allvar kommer att ge oss ett försök eller vilja satsa på oss?
Kram

Svar: Chansen ser inte stor ut.. kram
Esmaralda

26 Vitlilja:

skriven

Tycker hon våran kontakt är vänskaplig?

27 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om B kommer ordna så jag får jobba med något kul? Ser du om jag blir kvar där jag är idag ett tag till?

Kram och kärlek.

28 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Hahaha den var bra,det ska vara högt i tak,PK är bland det värsta jag vet måste vara en sjukdom det där.
Ha de gött!

Svar: Ja och smittosamt är det dessutom...:) kram
Esmaralda

29 Lenafena:

skriven

Du har hjärtat på rätta stället och en befriande humor! Engelsmän har en torr humor som jag gillar. Tänk ändå om jag kunde möta en Engelsk Karl! Eller dansk! Eller skåning.....får du några vibbar om det Ez? Jag är ju inte rojalist alls...men gillar engelska mentaliteten att gå all in i bröllopet. Tänk ändå om jag kunde gå lite hjälp av dig att drömma....

Svar: Ja jag ser ju inte exakt men han har inte samma ursprung som du... kram :)
Esmaralda

30 Panda:

skriven

Hej käre esmeralda
Jag undrar vad jag kommer jobba med när tiden är inne och om kommer hälsan på plats
Kram

31 Loppa:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det en dag då han ändrar nuvarande beslut?
Kram

Svar: Jag kan inte se det komma.. kram
Esmaralda

32 Helena Ir:

skriven

Tack!
Kram

33 Browallia:

skriven

Du och jag har ju samma humor så jag skrattade högt för mig själv :D

Svar: :) ja jag anser att kan man inte skoja om religion.. då har man lite fördomar... kram :)
Esmaralda

34 Elisa:

skriven

Hej!
Ser jag ut att ha mera kontakt med honom i framtiden?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: